Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mites kävi, kun Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen. Kohdistiko silloinen Neuvostoliitto sotatoimia siviileihin ? Minä en elänyt silloin, mutta äitini on kertonut, että Helisingissäkin pommitettiin monet talot. Lahdessa myös pommitettiin taloja, joissa asui siviilejä.
Rangaistiinko Neuvostoliittoa, kun he pommittivat siviilejä ?
26.11.2023 12:42
En minäkään usko, että hamasin miekkoset tänne tulee. Kirjoitin vain sen, että suomalaistenkin pitäisi ajatella hamasin hyökkäys omalle kohdalleen. Mitä me tekisimme, jos meidän kimppuumme hyökkäisi terroristijoukko ? Miten me reagoisimme siihen hyökkäykseen ?
Olen yrittänyt usein ottaa omalle kohdalle, miten minä reagoisin, jos joku kohdistuisi minuun. Miten minä reagoisin, jos minun vauvani olisi laitettu uuniin ja laitettu uuni päälle ja vauvani olisi paistunut elävältä ? Miten minä reagoisin, jos kuulisin vauvani itkun, kun kuumuus uunissa nousisi ? Miten minä reagoisin, kun kuuntelisin hänen itkuaan, ennen kuin kuolema vapauttaisi hänet tuskasta ? Miten minä reagoisin vauvani tuskaan ?
Minä tiedän, että olen herkkä ja monet asiat koskettavat liian paljon tunteisiini. Vieläkin muistan Erikan, hänen kuolemansa isänsä ja äitipuolensa käsissä. Se vaikutti hyvin paljon silloin minuun, vieläkään en ole Erikaa unohtanut.
Minä olen tällainen, minusta ei varmaankaan koskaan tule tunteetonta ihmistä, joka ei välitä yhtään siitä, että täällä maailmassa on paljon tuskaa.
26.11.2023 12:02
Jeesus itse sanoi, että ihminen on paha. Se on totta. Ei meidän tarvitse lukea kuin uutisia. Suomessakaan ihmishenki ei ole minkään arvoinen, koska niin monet tappavat läheisiään. Varastetaan, tapetaan, raiskataan ja tehdään toisillemme kaikkea pahaa. Ihminen tekee paljon pahaa, joskus hän ei ajattele tekevänsä pahaa, kun pilkkaa, panettelee, juoruaa ja mollaa toisia ihmisiä.
Ihminen on tuhonnut tämän maapallomme, kohta on täällä vaikea asua. Me olemme tuhonneet monia eläin- ja kasvilajeja. Me tuhoamme metsät, jotka ovat tärkeitä luonnolle. Meillä ei ole enää niittyjä, missä perhoset ja pörriäiset saisivat mettä. Kun viime kesänä pyöräilin Porvoon lähellä, näin ruiskaunokkeja kasvamassa viljapellon laidassa. En ollut moniin vuosiin nähnyt niitä, koska kaikki pellot myrkytetään.
Kaikki mitataan rahassa, raha on tämän maailman jumala numero ykkönen. Sitä saadakseen ihminen on valmis tuhoamaan kaiken kauniin, jota voimme ihailla luonnon keskellä.
Niin ihminen on paha.
25.11.2023 21:13
Suomi ei ole tunnustanut palestiinan valtiota. Kun katsoo Lähi-Idän kartaa, siellä ei ole olemassa Palestiinan valtiota.
25.11.2023 20:53
Minä kirjoitin, että en itke terroristin kuolemaa. Itketkö sinä ? Suren niitä palestiinalaisia, jotka ovat hamasin määräysvallan alla ja joutuvat tottelemaan heidän käskyjään. Suren naisia, joilta on viety kaikki mahdollisuus elää vapaata elämää ja elää vain miesten ehdoilla. He ovat orjia miesten käskyvallan alla. Heidän pitää totella näitä paskiaisia.
Haluaisin tietää, miksi palestiinalaiset hyväksyvät hamasin miekkoset.
Hyväksyisikö Suomen valtio terroristiryhmän, jos se alkaisi tappaa suomalaisia. Eiköhän poliisit laittaisi terroristit vankilaan ja jos syntyisi suurempi selkkaus, niin kutsuttaisiinko armeija apuun. Eikö Suomessa joudu vankilaan, jos tappaa toisen ?
Kuuntelin, kun entinen hamasiin kuulunut mies kertoi, millainen terroristiryhmä hamas on. Ei se sääli palestiinalaisia naisia, miehiä eikä lapsia. He saavat ihan rauhassa kuolla, he eivät ole koiran kakankaan arvoisia. Hamasin väki ei välitä kuin itsestään.
25.11.2023 20:43
Mutta onko Israel tehnyt palestiinalaisista saippuaa, kuin natsit tekivät ?
Jeesus sanoi maan päällä olessaan, että ihminen on paha ja se on totta. Me olemme pahoja, meidän ajatuksemme ja tekomme ovat pahoja.
Minulla on suomalainen ystävä, joka asuu Israelissa. Hän kertoo, mitä siellä tapahtuu. Yksi tapahtuma on jäänyt mieleen. Palestiinalainen ampui naisen ja hän kuoli. Hänen munuaisensa sai palestiinalainen poika ja häntä hoidettiin Israelin sairaalassa. Siitä on joitain vuosia. Se tapahtuma jäi varmaan minun mieleeni, koska miehelleni tehtiin kolme munuaisensiirtoa.
Kyllä Israelissa elää samanalaisia ihmisiä kuin Suomessakin. Mutta sitä en usko, että he haluavat sotia, he haluaisivat elää rauhassa elämäänsä.
25.11.2023 16:08
Minun appeni joutui lähtemään Viipurista, kun sota loppui ja Suomi menetti Karjalan. Hän lähti ja muutti Lahteen. En koskaan kuullut hänen nurisevan kohtaloaan, kun joutui lähtemään Viipurista pois. Siellä hän oli syntynyt ja siellä hän vietti nuoruutensa. Kyllä hän jutteli paljon Viipurista ja se oli rakas paikka hänelle. Mutta hän kotiutui hyvin Lahteen.
Monet karjalaiset joutuivat jättämään kotikontunsa ja muuttamaan vieraisiin paikkoihin. Työtoverini kertoi, hän oli silloin pieni tyttö, että joku perhe oli ottanut heidät asumaan taloonsa. He asuivat jonkin aikaa siellä, ennen kuin saivat oman asunnon.
Paljon on ihmisiä joutunut jättämään kotinsa. Suomeenkin on tullut paljon ihmisiä, jotka ovat syntyneet muualla.
25.11.2023 15:39
Miksi ???? Israel sai pienen pläntin ja muslimimaat saivat isot alueet. Miksi islamuskoiset eivät antaisi Israelille sitä pienen pientä plänttiä, kun ovat saaneet valtavat alueet itselleen. Olisivat onnellisia, kun saivat niin suuret alueet. Mutta onko siinä se juttu, että ahne ei ole koskaan tyytyväinen, se ahnehtii aina vain enemmän. Millainen loppu ahneella onkaan ?
Missä olivat palestiinalaiset silloin, kun Jeesus kulki maan päällä ? Rooman alueella oli pieni maa, missä juutalaiset asuivat Jeesuksen aikana. Juutalaisilla ovat historian aikana asuneet monet sadat vuodet sillä alueella, missä Israel nyt on.
Babyloniaa ei ole enää, Assyriaa ei ole enää, ne ovat häipyneet historian hämärään. Mutta juutalaiset asuvat omassa maassaan ja paholainen ei sitä siedä. Se haluaa tuhota sen kansan ja käyttää omia palvelijoitaan, jotka palvovat paholaista.
25.11.2023 15:00
Ei sitä tiedä, kuinka kauan saamme olla rauhassa. Venäjän karhu jo murisee ja se ei tiedä hyvää Suomelle. Onko karhu jo noussut seisomaan takajaloilleen ja miettii, miten saisi nielaista Suomi-neidon ?
Juutalaiset haluaisivat elää rauhassa niin kuin suomalaisetkin. Mutta minkäs teet, kun rajanaapurit ovat kiihkosilmäisiä paholaisen palvelijoita, jotka haluavat vain tappaa ja tuhota. Sydän kiihkosta raivoten he hyökkäävät ihmisten kimppuun ja kimmokkeena on vain halu tappaa. Miten sellaisten kanssa tulee toimeen, joka ei tunne muuta kuin vihaa, vihaa ja vielä kerran vihaa.
25.11.2023 14:49
Mitä sellaista Israel on tehnyt, mitä natsit tekivät ? Ei ole Israel tehnyt saippuaa palastiinalaisista, ei heille ole tehty kauheita kokeita, ei ole suljettu kaasukammioihin ja tapettu suihkuihin, ei ole suljettu leireihin jne.
Kuuntele hamasin pojan puhe, mitä hän kertoo hamasin teoista.
https://www.youtube.com/watch?v=pjOEJumoABg
Hamas tekee paholaisen töitä, samoin monet allahin seuraajat, koska he eivät tiedä, että allah on paholainen.
25.11.2023 14:39
Eikö valtiolla ole mielestäsi oikeutta puolustaa omia kansalaisiaan ?
Hamas on terroristiryhmä ja palestiinalaiset ovat hyväksyneet sen. Jos hyväksyy paholaisen teot, silloin palvelee paholaista.
25.11.2023 14:31
Minä uskon, että Eurooppa on aika turvallinen paikka ihmisille. Mutta Afrikassa, missä on paljon muslimivaltioita, siellä voi joutua maksamaan hengellään, kun on kristitty.
En minäkään pelkää täällä Suomessa, että joku tappaisi minut, siksi, että uskon Jeesukseen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa.
24.11.2023 22:57
Tuleehan tänne pakolaisia. Esim. irakilaisia, ei heilläkään ole maaomaisuutta täällä. En tiedä, minkä maan kansalaisia on nyt tulossa Venäjältä, näyttävät tummaihoisilta.
MInäkin haluaisin jutella heidän kanssaan, Haluaisin kysyä, miksi he haluavat tappaa. Miksi he haluavat alistaa naiset nyrkin ja hellan väliin? Miksi he haluavat, että kaikkien ihmisten pitäisi ottaa islamin uskonto vastaan ? Miksi he tappavat Afrikassa kristittyjä ? Voi olla, että he eivät kaikkiin kysymyksiin osaa vastata, koska he näyttävät vähän yksinkertaisilta. Ehkä he eivät lue muslimien teoista Afrikassa.
24.11.2023 22:01
Miten on Suomen laita ? Olemmeko me niin hyviä ja puhtoisia, ettemme ole koskaan elämämme aikana tehneet mitään pahaa ?
Eihän täällä miehet tapa vaimoaan, ei äiti tapa lastaan, ei poika isäänsä. Eihän suomalainen voi tehdä mitään pahaa, koska hän on puhdas pulmunen. Eihän maailmassa ole muita niin hyviä ihmisiä kuin suomalaiset. Hehän eivät edes kärpästä tapa. Hehän ovat kuin itse enkeleitä, aina ystävällisiä kaikille, eivät pahaa sanaa sano kenellekään, eivät koskaa huuda toisilleen, ovat aina kaikki esimerkillisiä ihmisiä. Oikeastaan ihmeellisiä ihmisiä ovat nuo suomalaiset.
Koskahan Jumala rankaisee meitä meidän pahuudestamme ?
24.11.2023 21:48
Sinun mielestäsi hamas voi tappaa ihmisiä mielin määrin ja kukaan ei saa koskea heihin. Heitä pitää kohdella pitsihansikkain, etteivät he saa nyrhämiä.
Miksi hamas saa tappaa ehdoin tahdoin ihmisiä, miksi ihmiset hyväksyvät sen. Hamas hyökkäsi juutalaisten kimppuun ja Israelilla on oikeus puolustaa kansalaisiaan. Hamas tiesi tasan tarkkaan, mitä siitä seuraa, kun he tappavat.
Mitä Israelin olisi pitänyt tehdä ? Olisiko sen pitänyt odottaa uutta verenvuodatusta ? Ja sitten taas uutta ? Ja taas uutta ? Se ei olisi loppunut koskaan.
Muslimeja ohjaa viha juutalaisia ja kristittyjä kohtaan. Kyllä ne osaa tappaa kristittyjäkin.
Israel on joutunut puolustautumaan muslimien vihaa vastaan. Muslimit eivät antaisi heidän asua omassa maassaan. Muslimeille annettiin ensimmäisen maailmansodan jälkeen valtavat alueet ja juutalaisille pienen pieni pläntti ja sitäkään muslimit eivät antaisi juutalaisille. Viha kylvää tuhoa, mutta se myös tuhoaa ihmistä itseään.
24.11.2023 21:37
Kyllä ne olivat pakanakansoja, jotka uhrasivat lapsiaan Molokille.
Ei se ole heidän perinteitään, nyt olet kuullut väärää tietoa tai sitten se on mututietoa.
Muistan, kun historiantunnilla opettaja kertoi, että esim. Kreikassa lapset, jotka olivat heikkoja heitettiin rotkoon kuolemaan. Ei siinä taida olla kyse uhraamisesta, mutta kuitenkin lasten tappamisesta. Kiinassa, silloin, kun sai synnyttää yhden lapsen ja jos ensimmäisenä syntyi tyttö, hänet hylättiin.
24.11.2023 21:19
Mutta, jos se onkin hamaslainen, joka tulee mottaamaan sinua. Mitäs silloin teet ?
24.11.2023 21:12
Oletko tehnyt kovinkin pitkälle sukututkimusta ? Vahinko, että Suomessa ei kovin pitkälle pääse sukututkimuksessa. Tiedätkö kaikki esi-isäsi ja äitisi, jotka elivät 1200-luvulla. Minä tiedän omasta suvustani 1500-luvulle, kun esi-isäni Per Jönsson, joka tuli Ruotsista Olavinlinnaan voudiksi ja siitä alkoi Voutilaisten suku. Minun mummoni oli omaa sukua Voutilainen.
Abraham oli vanhoilla päivillään saanut pojan ja Iisak oli hänelle rakas. Jumala koetteli, onko Iisak Abrahamille rakkaampi kuin Jumala. Jumalalla ei ollut tarkoitusta, että Abraham uhraisi poikansa. Enkeli keskeytti sen. Sitä paitsi Iisak ei ollut enää lapsi, kun tämä tapahtui.
1. Moos. 22:5 "Silloin Aabraham sanoi palvelijoilleen: "Jääkää tähän aasin kanssa. Minä ja poika menemme tuonne rukoilemaan; sitten me palaamme luoksenne." Minulle tuo jae kertoo sen, että Abraham tiesi, että hän tulee poikansa kanssa takaisin. Hän luotti Jumalaan.
Samanlainen tapahtuma oli, kun Jeesus oli ristillä ja Jumala katsoi Poikansa kärsimystä ristillä. Jeesus oli siellä ristillä meidän ihmisten syntien tähden. Hän otti päälleen meidän syntimme ja Jumala tuomitsi ne. Se hetki oli maailman pimein hetki, kun syytön tuomittiin kuolemaan.
24.11.2023 21:10
En ole vollottanut. Minä en ole itkenyt, kuin silloin, kun äitini ja isäni kuolivat ja silloin, kun koirani ja kissani kuolivat.
Katso Lähi-Idän karttaa, missä siellä on Palestiinan valtio. Palestiinaa ei löydy kartalta.
Hyväksytkö sinä hamasin teot, haluaisitko, että he tulisivat tekemään niitä tekoja myös tänne Suomeen. Polttaisivat ihmisiä, teurastaisivat heitä ja tekisivät kaikkea muuta, mitä heidän isäntänsä paholainen määrää.
24.11.2023 20:38
Kääntäistkö sinä toisen posken ?
24.11.2023 19:25
16 / 74