Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Mitä sitten ? Kuinka monta % luterilaisista on uskossa Jeesukseen. Minä tiedän monta ystävääni, jotka ovat luterilaisia, mutta eivät välitä Jeesuksesta ollenkaan.
  2. Kun olin nuori ja en ollut uskossa Jeesukseen, minä inhosin sinun kaltaisiasi ihmisiä. Aina haukkumassa muita, aina kaikki muut ovat väärässä, sinä vain olet oikeassa. Kaikki muut, jotka eivät ajattele niin kuin sinä, ovat väärässä. Minä todella inhosin sinun kaltaisiasi ihmisiä. Sinun kaltaiset ihmiset ajoivat minut pois Jeesuksen luota, kun nuorena etsin Jeesusta elämääni. Silloin tuli sinun kaltaisiasi ihmisiä ympärilleni ja he tappoivat kaikki haluni tulla uskoon.

En viitsi kirjoittaa, mitä ajattelin sinun kaltaisistasi ihmisistä silloin, ne olivat hyvin pahoja ajatuksia. Kun Jumala kutsui minua Jeesuksen luo ja sain tulla uskoon, ajatukseni muuttuivat. Minä nyt säälin sitä vihan määrää, mitä sinun kaltaisillasi ihmisillä on. Eikö Jumalan rakkaus ole saanut yhtään pehmittää sydäntäsi. Vietäkö vihaat kaikkia niitä, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi ?

Jumala antoi meille sanansa ja sieltä me voimme ammentaa elämän leipää, että jaksamme elää täällä maan alhoissa.

Kun olin nuori, minua ärsytti kirkkokomennossa, kun piti aina toistaa papin kanssa Herran siunaus ja Isä meidän rukous. Se oli silloin minusta pakkopullaa. Mutta nyt olen opetellut ne hepreaksi ja on ihanaa lukea ne. Näin ihminen muuttuu, kun Jeesus saa muuttaa ihmistä. Vihan tilalle tulee rakkaus ja halveksunnan tilalle tulee ymmärtämys. Mutta se vie aikaa, mutta hiljalleen rakkaus tulee vihan sijaan ja halveksunnalle saa jättää hyvästit. Sen muutoksen tekee Jeesus.
  3. Kyllä minun pitää tunnustaa, että eläimet ovat minulle rakkaampia kuin ihmiset. Kun katselen eläimiä, sydämeni meinaa pakahtua onnesta. Tänään katselin, kun kanat nokkivat kupista salaattia ja ei voinut kuin onnellisena hymyillä niille. Usein katselen Youtubesta eläinvideoita. Siellä on myös videoita, joissa näytetään kaikenlaista julmuutta, mutta niitä en halua katsella. Siellä on hylättyjä koiria ja kissoja, laihoja koiria, jotka on jätetty oman onnensa nojaa kiertelemään maita ja mantuja. Siitä iloitsen, kun joku pelastaa niitä.

Lehdistä saa lukea hyvin usein ihmisten julmuuksista. Jotenkin olen väsynyt ihmisten julmiin tekoihin ja en pysty rakastamaan ihmistä niin kuin eläintä. Ihmisellä on aina mahdollisuus valita. Jos minun tekee mieli lyödä jotain, minä voin valita, lyönkö vai en.

En tahdo kenellekään ihmiselle pahaa, mutta olen siinä suhteessa mennyt niin rikki, että en voi luottaa moneenkaan ihmiseen. Olen saanut liian paljon lyöntejä, että voisin luottaa.

Minulla ei ole nyt koiraa eikä kissaa. Mutta iloni oli se, että kissani tuli syliini ja sain pitää sitä hyvänä. Silloin, kun minulla oli koira, se tuli aina iloisena minua vastaan. Ehkä olen niin rikkonainen, etten pysty olemaan ihmisten kanssa, koska pelkään niin paljon lyöntejä, joita voi tulla ihmisten puolelta. Minä varaudun jo ennakkoon, että kohta sieltä tulee lyönti. Sen takia kartan ihmistä.

Vaikka rakastankin eläimiä, en halua palvoa niitä. Ne ovat vain tuottaneet minulle niin paljon iloa elämäni aikana ja vieläkin.

Jumala on paljon parantanut minua. Enää en lähde karkuun ihmisiä ja pystyn heidän kanssaan olemaan. Mutta rakkaus ihmisiä kohtaan on hukuksissa. Ehkä se joskus löytyy.
  4. Jos jollain on motiivina käännyttää luterilaisia helluntaiuskoon, hän on ymmärtänyt evankeliumin väärin.

Kyllä sydämessä pitäisi olla motiivina, että ihmiset löytäisivät Jeesuksen elämäänsä. Ei meitä pelasta luterilaisuus, ei helluntailaisuus, ei mikään seurakunta, meidät pelastaa ainoastaan Jeesus Kristus. Hän kuoli ristillä ja kantoi meidän syntimme, että meillä olisi iankaikkinen elämä.

Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.

Kun mieheni oli kuolemaisillaan sairaalassa, tunsin pahuuden voimat hänen luonaan. Minun kaksi ystävääni tuli sairaalaan rukoilemaan hänen puolestaan, toinen oli luterilainen ja toinen helluntailainen. Taistelu oli kova. Jossain vaiheessa toinen ystävistäni näki näyn, että enkeli oli mieheni pääpuolella. Mieheni heräsi ja kysyin häneltä, haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä. Hän ei jaksanut puhua, hän nyökkäsi minulle. Uskon, että hän silloin otti Jeesuksen vastaan. Seuraavana yönä hän kuoli. Ei siinä tullut mieleenkään, että minun pitää saada hänet helluntailaiseksi, siinä oli ajatus vain, että hän ottaisi Jeesuksen vastaan elämäänsä, ennen kuin hän kuolisi.
  5. Miten olet päässyt minun pääni sisään ? Haluaisin tietää. Miten tiedät ajatukseni ?

1. Uskon pääkohde on minulla, että Jeesus Kristus on kuollut minun syntieni tähden ristillä. Kun otin hänet vastaan elämääni ja tunnustin syntini, sain tulla Jumalan lapseksi.

2. Minä uskon, että Jeesus hakee seurakunnan ennen vaivan aikaa. Mutta, jos näin ei tapahdu, olin väärässä. Silloin rukoilen, että me uskovaiset kestämme vaivan ajan. Se, että nyt uskon siihen, että Jeesus hakee omansa ennen vaivanaikaa, ei vie minulta pois pelastusvarmuutta. Olen Jeesuksen oma, tuli Jeesus hakemaan omansa ennen vaivan aikaa, sen keskivaiheilla tai myöhemmin. Usko, milloin ylös tempaaminen tapahtuu, ei vie minulta pelastusvarmuutta pois.

3. Kun tulin uskoon vuonna 1981, kävin helluntaiseurakunnassa kokouksissa. Kukaan ei tullut minulle sanomaan, että minun pitäisi mennä kasteelle. Ajatus kasteelle menosta tuli syksyllä minulle ja silloin ilmoittauduin kasteelle.

Minut oli kastettu kuukauden vanhana ja kun lähdin töihin, jouduin luterilaisen kirkon rahoittajaksi. Helluntaiseurakunnassa annan sen summan, minkä haluan, minua ei ole koskaan pakotettu antamaan ilman omaa tahtoani rahaa. Oli aika, kun mieheni kuoli ja minulla oli todella vaikea rahatilanne, en voinut antaa seurakunnalle paljon mitään. Kaksi poikaani opiskeli ja minulla oli velkaa ja jäin työttömäksi, silloin ei ollut paljon rahaa annettavana seurakunnalle, hyvä, kun sain maksettua velkoja, sain ostettua ruokaa. Mutta Jumala piti huolen, että selvisin siitä ajasta.

4. Jumala alkoi vetää minua Jeesuksen luo. Minua esti aluksi se, että mieheni oli erittäin uskonvastainen. Ajattelin, että meille tulee avioliittoon vaikeuksia, jos tulen uskoon. Mutta Jumalan kutsu muuttui aina vain kovemmaksi ja viimein tuli se päivä, jolloin halusin antaa elämäni Hänen käsiinsä, joka ristillä kantoi minunkin syntini ristillä.

5. Kun tulin uskoon, tiesin, että olen syntinen. En uskonut kuitenkaan, että olen syyllinen isäni ja äitini synteihin. Olin tehnyt itse ihan tarpeeksi syntiä, etten tarvinnut esi-isieni syntejä Nooaan asti miettiä.

En halua koskaan polkea kymmentä käskyä lokaan. Ne on Jumala antanut meille suojaksi, että niitä noudattamalla voisimme elää täällä maailmassa. Niissä käskyissä on perusta ihmisen elämälle, suhde Jumalaan ja suhde ihmisiin. Jos me pystyisimme niitä noudattamaan, kuinka ihana paikka tämä maailma olisikaan asua.