Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1538

1. Etkö muista, mitä hamasin terroristit tekivät lokakuussa viime vuonna. He tappoivat juutalaisia ja ottivat panttivankeja. Heitä on vielä hamasin hallussa paljon. Hamasin paskiaiset paistoivat pienen vauvan uunissa ja silpoivat naisia. Ajattele, miltä äidistä tuntui, kun kuunteli, kun hänen vauvansa itki uunissa, kun paistui hiljalleen kuoliaaksi. Miltä sinusta olisi se tuntunut, kun olisit katsellut, kun vauvasi itkee uunissa ?

Israelilla on oikeus puolustaa kansalaisiaan. Mikä on se maa, mikä ei puolusta omia kansalaisiaan.

Hamasin paskiaiset tämän kaiken aloitti.
  2. Näin on.
  3. Miten joku 1900- luvun alussa oleva ihminen olisi osannut selittää, jos hän olisi nähnyt vaikka unessa television. Miten hän olisi osannut selittää sen toisille ihmisille. Vaikka hän olisi ollut tiedemies, olisiko hän osannut selittää, miksi kuva näkyisi kaikkialla, missä televisio olisi. Olisiko hänellä sanoja sen selittämiseen ? Jos hän olisi nähnyt unessa kännykän, miten hän olisi sen selittänyt ? Kertonut ihmisille, että unessa ihmiset puhuivat kapula korvassa. Olisivatko ihmiset uskoneet, jos hän olisi kertonut, että tulevaisuudessa ihmiset hakevat rahaa seinästä ? Olisivatko ihmiset silloin uskoneet, jos hän olisi kertonut, että ihmiset maksavat laskuja jonkun koneen kautta. Tai sitten, että ihminen menee seistä töjöttämään jonkun laudan päälle ja sitten se lähtee kovaa vauhtia viemaan häntä etiäpäin. Nämä kaikki olisivat olleet 1900- luvun ihmiselle ihmeitä, enkä usko, että hän olisi osannut kuvailla, mitä niissä tapahtui. Hänen olisi vain pitänyt omin sanoin yrittää kuvailla tapahtumia, jos hän olisi nähnyt ne vaikka unessa. Olisivatko ihmiset uskoneet, että tulevaisuudessa nuo ovat totta ?

Ilmestyskrjassa Johannes kertoi näkemästään niillä sanoilla, joita hänellä oli. Ei hän tiennyt atomipommista, ei hän tiennyt sotalaivoista, ei lentokoneista, ei tankeista. Hän kuvaili näkemänsä asiat niillä sanoilla, joita silloin oli.

Olisinko itse uskonut 1960 luvulla, että käyn hakemassa rahaa seinästä ?
  4. Ei Haavisto ole uskova.
  5. Minusta Muhammedin olisi pitänyt kieltäytyä kokonaan seksistä, niin paljon pahaa hän sai aikaan. Ei olisi Muhammed saanut siittää yhtään lasta tänne maan kamaralle. Nyt hänen jälkeläisiään hilluu joka puolella maailmaa ja tekevät pahaa niin paljon kuin keksivät. Ainakin ne terroristit.

Onneksi on maltillisiakin muslimeja, jotka haluavat elää rauhassa. Yksi nainen facebookissa kertoi, kuinka hän saa opiskella yliopistossa Israelissa. Jos hän asuisi Gazan alueella, hän olisi jonkun ukon orja. Nyt hän saa elää vapaana Israelissa ja opiskella.
  6. Monet ihmiset uskovat Jumalaan, paholainenkin uskoo. Monet sanovat, kun joku kuolee, että tämä ihminen on tähtenä tuolla avaruudessa. He sanovat niin, koska he eivät ole lukeneet raamattua. Kun mieheni kuoli, yksi sanoi minulle, että mieheni seuraa minua pilven lonkareelta. En todellakaan tahdo, että mieheni seuraisi minua pilven lonkareelta, enkä usko siihen.

Minä tunnen luterilaisia, muutama on uskossa Jeesukseen. Suurin osa on sellaisia, että he uskovat, että Jumala on olemassa, mutta heidän Jumala kuvansa on väärä. Heille Jumala on kuin joulupukki, jolta voi kinuta lahjoja, kun jotain tarvitsee. Minunkin suvussani suurin osa ei välitä pätkääkään Jumalasta, he haluavat elää elämäänsä ilman Jumalan sekaantumista heidän elämäänsä. He viettävät joka vuosi joulua, mutta eivät ajattele Jeesusta, joka syntyi tänne maailmaan. Joka vuosi on pääsiäinen, mutta kolahduttaako se ihmisiä. Ei paljoakaan.

Kun olin luterilainen, haukuin paljon luterilaista kirkkoa ja sen oppia. Vaikka kuuluin itse siihen, en pitänyt sen monista opetuksista. Minusta pahin opetus on se, että kaste pelastaa ihmisen. Se opetus on vienyt monet ihmiset harhaan. Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo.

Nuorena kävin nuorten illoissa, mutta en saanut siellä muuta kuin sanan helinää. Nyt harmittaa, kun en mennyt Joutjärven kirkkoon, siellä olisi ollut uskovainen pappi, häneltä olisi saanut hyvää opetusta.

Kun tulin uskoon, vihani luterilaista kirkkoa kohtaan häipyi ja aloin rukoilla luterilaisten ihmisten puolesta, että he ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä.

Lahdessa oli 1980 luvulla usein yhteiskristillisiä tilaisuuksia ja siellä me kaikki tunsimme keskinäistä rakkautta toisiamme kohtaan. Siellä emme erotelleet toisiamme. Kävin pienpiirissä, missä oli luterilaisia, vapaakirkollisia, metodisteja ja helluntailaisia. Siellä me rukoilimme toistemme puolesta, ei meillä ollut raja-aitoja, vaan keskinäinen yhteys, koska olimme kaikki uskossa Jeesukseen. Se yhdisti meidät.