Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. En minäkään usko, että hamasin miekkoset tänne tulee. Kirjoitin vain sen, että suomalaistenkin pitäisi ajatella hamasin hyökkäys omalle kohdalleen. Mitä me tekisimme, jos meidän kimppuumme hyökkäisi terroristijoukko ? Miten me reagoisimme siihen hyökkäykseen ?

Olen yrittänyt usein ottaa omalle kohdalle, miten minä reagoisin, jos joku kohdistuisi minuun. Miten minä reagoisin, jos minun vauvani olisi laitettu uuniin ja laitettu uuni päälle ja vauvani olisi paistunut elävältä ? Miten minä reagoisin, jos kuulisin vauvani itkun, kun kuumuus uunissa nousisi ? Miten minä reagoisin, kun kuuntelisin hänen itkuaan, ennen kuin kuolema vapauttaisi hänet tuskasta ? Miten minä reagoisin vauvani tuskaan ?

Minä tiedän, että olen herkkä ja monet asiat koskettavat liian paljon tunteisiini. Vieläkin muistan Erikan, hänen kuolemansa isänsä ja äitipuolensa käsissä. Se vaikutti hyvin paljon silloin minuun, vieläkään en ole Erikaa unohtanut.

Minä olen tällainen, minusta ei varmaankaan koskaan tule tunteetonta ihmistä, joka ei välitä yhtään siitä, että täällä maailmassa on paljon tuskaa.
  2. Kyllä ne olivat pakanakansoja, jotka uhrasivat lapsiaan Molokille.

Ei se ole heidän perinteitään, nyt olet kuullut väärää tietoa tai sitten se on mututietoa.

Muistan, kun historiantunnilla opettaja kertoi, että esim. Kreikassa lapset, jotka olivat heikkoja heitettiin rotkoon kuolemaan. Ei siinä taida olla kyse uhraamisesta, mutta kuitenkin lasten tappamisesta. Kiinassa, silloin, kun sai synnyttää yhden lapsen ja jos ensimmäisenä syntyi tyttö, hänet hylättiin.