Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei Jumala kamauta meitä paistinpannulla päähän ja käske meitä tulemaan Jeesuksen luo. Jumala kutsuu jokaista, mutta meillä jokaisella on vapaa tahto ottaa vastaan kutsu. Jumalan tahto, että kaikki tulisivat uskoon, mutta Jumala ei pakota ketään Jeesuksen luo.
Minä en olisi uskossa, jos Jumala ei olisi vetänyt minua Jeesuksen luo. Nuorena hän kutsui minua ja silloin kieltäydyin tulemasta Jeesuksen luo. Onneksi Hän kutsui uudelleen ja silloin olin viisaampi ja vastasin Hänen kutsuunsa myöntävästi.
Minä olen onnellinen siitä, että Jumala armossaan kutsui minua Jeesuksen luo ja annan kunnian Hänelle.
11.03.2023 08:02
Minun mielestäni usein on syynä oppilaiden kotiolot. Lapset saavat riehua ja tehdä mitä tahansa ja heidän puuhiinsa ei puututa. Sama peli jatkuu koulussa. Riehutaan kuin mielipuolet ja jos opettaja sanoo näille äidin kullanmuruille jotain, että he rauhoittuisivat, tulee äiti koululle haukkumaan opettajan. Nämä äidin kullanmurut ovat luokalla ne, jotka ovat suuna, päänä ja häiritsevät niitä, jotka haluaisivat oppia. Tällaiset oppilaat, jotka eivät halua oppia, pitäisi laittaa omaan luokkaan, että ne, jotka haluavat opiskella, voisivat tehdä sitä.
En usko, että siihen pahoinvointiin aina on syypää opettaja vaan usein on kurittomat oppilaat. Vanhemmat eivät ole pystyneet heitä kasvattamaan, pitäisikö opettajan kasvattaa heitä. Siellä luokassa on muitakin, eikä vaan nämä muutamat sällit, jotka haluavat terrorisoida luokkaa. He mölyävät kuin mölyapinat, eivätkä anna rauhaa toisille. Opiskele siinä sitten, kun toiset mölyävät.
On tietysti opettajia, jotka eivät sovellu opettajan työhön. Mutta, jos vanhemmat huolehtisivat paremmin jälkeläisistään, olisi opettajan työ helpompaa ja he voisivat keskittyä opettamiseen.
10.03.2023 17:06
En ole koskaan moista kuullut, vaikka olen kuulunut helluntaiseurakuntaan vuodesta 1981. Kyllä minä olen kristitty, koska olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni. Eikö sellainen ihminen ole kristitty.
Sinulle on tainnut joku kuiskutella valheita, tai sitten olet ymmärtänyt väärin.
Itse en ollut sitä mieltä, kun lapsemme kastettiin, että he olisivat tulleet uskoon kahden kuukauden ikäisinä. Olin silloin luterilainen, mutta en välittänyt Jeesuksesta yhtään. Olin silloin hyvin negatiivinen kirkkoa kohtaan. Näin aina luterilaisessa kirkossa vain pahaa. Mikko Aalto kastoi poikamme ja silloin ajattelin, että onhan hyviä pappiakin kirkossa. Näin negatiivinen olin silloin kirkkoa kohtaan. Kun tulin uskoon, olen alkanut nähdä kaikki uskovaiset sisarina ja veljinä. Se negatiivisuus, joka minulla oli nuorena, on lentänyt taivaan tuuliin.
Kun tulin uskoon, minulla oli erilaisia uskomuksia uskon elämästä. Raamattu lukemalla ne oikenivat. Voi olla vieläkin joitain, mitä on oikaistavaa, siksi kuuntelen monia erilaisia sananjulistajia, luterilaisia, baptisteja, helluntailaisia ja metodistien edustajia ja sen jälkeen tutkistelen kovasti, otanko kuulemani vastaan vai en. Vertaan aina sitä sanomaa Raamattuun. Raamattu on minulle se ankkuri, mihin vertaan sen, mitä olen kuullut.
Äitini oli Helsingissä syöpähoidoissa, siellä hänellä oli huonekaverina mormoni. Hän antoi äidilleni mormonien kirjan. Luin sitä vähäsen itsekin, mutta en löytänyt yhtäläisyyksiä mihinkään kristilliseen oppiin.
10.03.2023 14:45
No ei ole tullut mieleenkään, että kukaan ihminen olisi jumala.
10.03.2023 12:57
Minä uskon eniten alkuperäiseen tekstiin, eli heprealaiseen tekstiin.
Käännös on aina käännös. Sen tähden luen saksankielisen ja englanninkielisen suomalaisen käännöksen lisäksi. Mutta nyt olen innostunut lukemaan hepreankielistä Raamattua.
En ymmärrä oikein tarkoitustasi. Mihin suomalaiseen käännökseen haluat verrattavan,
Vuoden 1923 Jesaja 14: 12 käännös on "Kuinka olet taivaasta pudonnut, sinä kirkas kointähti ? Kuinka olet maahan kaatunut, sinä kansojen kukistaja."
Raamattu kansalle käännös kuuluu: "Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika ? Kuinka oletkaan maahan syösty, sinä kansojen valtias !"
Hepreankielisessä Raamatussa kyseinen jae kuuluu: ”Kuinka olet pudonnut taivaalta, aamun tähti, aamunkoiton poika ?
Minulla ei ole tietokoneella heprealaisia aakkosia, joten en voi kirjoittaa niitä tähän.
Hepreankielisessä Raamatussa ei ole mainintaa Lucifer.
10.03.2023 12:21
Tiedätkö, että kurjet ovat lähteneet lentämään Suomea kohti. Tiedätkö, että kevät tulla jolkottelee, vaikka vielä on pakkasta ja luntakin riittää. Mutta kohta jo sinivuokot ojentautuvat aurinkoa kohti ja saamme ihailla sinisiä mättäitä. Kiurukin on jo saapunut Suomen kamaralle ja jonkin ajan kuluttua peippokin visertelee kevätauringon paisteessa. Kevät jo on tuloillaan, päivä on pidentynyt.
Kehottaisin sinua mieluummin miettimään mukavia asioita ja jättää miehet rauhaan, vaikka heillä olisi korkokengät jaloissa ja huivi päässä. Käännä katseesi luontoon ja näe ihmeitä luonnossa. Kevät tulee keikkuen ja saamme taas pitkän pimeyden jälkeen nauttia valosta.
10.03.2023 11:05
Ostin viime vuonna hepreankielisen raamatun ja olen sitä nyt lukenut. Hepreankielisessä ja suomenkielisessä vuoden 1933 raamatussa on eroja. Raamattu kansalle on lähempänä alkutekstiä kuin vuoden 1933 käännös. Vuoden 1992 käännös on huonompi kuin vuoden 1933 käännös.
Ostin sen vuoksi hepreankielisen raamatun, koska halusin alkukielellä lukea raamattua. Aikaisemmin olen lukenut saksankielistä käännöstä ja mielestäni se on monissa paikoin parempi kuin suomenkielinen käännös. Johtuu ehkä saksan kielestä. Saksan kielen sanat ovat monivivahteisimpia kuin suomalaiset sanat. Tietysti King Jamesin käännös on hyvä. Sitäkin tankkaan välillä.
Kun olen lukenut Raamattu kansalle ry:n käännöstä, en ole huomannut siinä mitään epäjumalanpalvelukseen viittaavaa. Hyvin paljon samanlainen kuin vuoden 1933 käännös, jotkut asiat on tuotu selvemmin esiin.
Jos ajatellaan historiaa, niin täytyisikö meidän mennä apostoliseen aikaan ja kokoontua kodeissa. Voi olla, että olemme sellaiseen aikaan menossa. Minäkin kävin kotikokouksissa monet kerrat, siellä meitä oli luterilaisia, baptisteja ja helluntailaisia. Ne olivat siunauksellisia kokoontumisia. Siellä ei kukaan katsonut toistaan halveksivasti, vaikka ei kuulunutkaan samaan seurakuntaan kuin itse. Eikö Jeesuksen tahtokin olisi se, että me Jeesukseen uskovat olisimme yhtä. Jeesus toivoi sitä, että me Hänen omansa rakastaisimme toisiamme. Ei Jeesuksen tahto ole se, että me verissä päin riitelemme kaikista opin kappaleista.
Uskovillakin voi olla erilaisia mielipiteitä joistain asioista, mutta Jeesus on meille kaikille rakas. Kun lukee Danielin kirjaa, voi meille tulla erilaisia mielipiteitä. Lopun ajoistakin on meillä useita mielipiteitä. Jotkut odottavat, että Jeesus tulee ennen vihan ajan alkua, toiset ovat sitä mieltä, että vasta vihan ajan keskivälillä ja kolmas mielipide on, että vasta vihan ajan lopulla. Kuka meistä tietää varmasti, milloin Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa ? Minä itse odotan ennen vaivan aikaa, mutta jos niin ei tapahdu, olin väärässä. Minä en todellakaan usko sitä, että minä olen oikeassa kaikissa asioissa ja toiset ovat väärässä. Pois se minusta sellainen harhaluulo.
10.03.2023 10:51
MInä tulin uskoon Lahden helluntaiseurakunnassa keväällä 1981. Kevään ja kesän kävin kokouksissa ja syksyllä menin kasteelle. Ei se kasteelle meno ollut mikään suuri juhla, en ainakaan kokenut niin. En pitänyt kotona suuria juhlia, enkä kutsunut ystäviä ja sukulaisia juhlimaan sitä. En ostanut kakkua enkä muutakaan syötävää. Yksi ystäväni, joka kuului Vapaakirkkoon, oli siinä kastekokouksessa.
Ennen uskoon tuloa etsin kuolemaa, mutta en uskaltanut tehdä sitä, koska minulla oli pienet lapset. En tahtonut tuottaa heille surua. Mutta kuoleman ajatukset olivat ajatuksissani. Uskoon tulon jälkeen Jumala on hiljalleen parantanut minua, että nyt voin nauttia elämästä. Voin nauttia peipon livertelystä, pörriäisen lentelystä, voikukan keltaisesta kukinnosta ja paljon muusta, mitä näen luonnossa.
En koskaan lakkaa kiittämästä siitä, että saan olla Jeesuksen oma. Joka päivä kiitolaulu soi sydämessäni. Olen onnellinen, että saa elää.
10.03.2023 10:22
Saatko sinä paljon bonuspisteitä Jumalalta, kun jaksat haukkua helluntailaisia niin paljon. Kyllä sinulla on paljon niitä pisteitä kerääntynyt taivaaseen. Saatko sitten, kun olemme perillä kirkkaamman kruunun ?
Mutta, missä sinulla on rakkaus Jeesuksen omia kohtaan ? Jeesus kehotti meitä rakastamaan toisiamme. Haluatko sinä vain soimata toisia, jos he eivät kaikissa asioissa usko niin kuin sinä ?
10.03.2023 10:04
Minä menin kouluun 1950-luvulla. Mutta en ole koskaan saanut traumoja uskonnon tunneista. Pyhäkoulut eivät kai ole pakollisia, minulla ei ainakaan ole ollut. Itse halusin mennä rippikouluun. Motiivini oli kylläkin väärä.
Kyllä koulussa joutui olemaan jollain tunneilla, missä ei olisi halunnut olla. Oli vain pakko mennä sinne. Se olisikin hyvä, kun voisi valita ne tunnit, jotka miellyttävät. Jokaiselta jäisi varmaan monia tuntia pois, koska he eivät haluaisi mennä niille tunneille. Voimistelutunnit olivat minulle yäk tunteja. Niistä olisin mielelläni ollut pois. Mutta oli vain pakko kököttää siellä.
09.03.2023 17:09
Olisi ollut hyvä, että koulussa olisi saanut eväitä avioliittoon. Minäkin menin läheisriippuvaisena naimisiin ja mieheni oli samanlainen läheisriippuvainen. Siinä minäkin yritin läheisriippuvaisena alkaa elää vieraan ihmisen kanssa yhteistä elämää. Tietysti siinä oli miehellänikin samanlainen tunne. Siinä me opettelimme yhdessä elämisen taitoa.
Sitten miehelleni tuli vakava sairaus ja taas kaikki meni nurin niskoin. Olimme naimissa yli 23 vuotta ja avioliittomme päättyi mieheni kuolemaan. Nyt jälkeenpäin olen ajatellut, että ei meidän kahden läheisriippuvaisen olisi pitänyt mennä naimisiin. Kumpikin etsi toiselta hyväksyntää ja kumpikaan ei sitä osannut antaa. Vuosien jälkeen sitä ymmärtää toisella tapaa ja näkee asiat paremmin.
09.03.2023 16:51
Joskus olen ajatellut muuttoa Saksaan kirjeenvaihtotoverini luokse, ehkä ainoastaan sen takia, että en pidä talvesta. Kateellisena katselen, kun toverini Saksasta lähettää kuvia helmikuussa, kun siellä on kevät jo pitkällä ja minä palelen täällä kylmässä. Pihalla saa kahlata lumessa, kun vie oraville ruokaa. Kun lähden pyöräilemään, joutuu jännittämään, ettei kaadu, jos on liukasta.
Minä asun Lahdessa ja kyllä täällä puheiden mukaan on paljon huumeiden käyttäjiä. Kaupungin keskellä on kauppakeskus, mihin ei uskalla mennä, kun nuoret ovat vallanneet kaikki paikat. Enkä muutenkaan lähde illalla keskikaupungille haahuilemaan.
Suomessa luonto on parasta. Rakastan eläimiä ja luontoa. Pihalla käy kaurisperhe syömässä lintulaudalta siemeniä. Rakastan järviä ja Lahdessakin Vesijärvellä on joutsenia, niitä aina ihailen. MInä nautin luonnon kauneudesta ja mielestäni Suomen kevät ja kesä ovat ihania. Mutta talveksi voisin muuttaa Saksaan.
09.03.2023 15:15
Minun mielestäni Suomessa oli parempi elää 1950- ja 1960-luvulla. Ei tarvinnut pelätä huumeiden käyttäjiä, uskalsi rauhassa kävellä kotiin.
Nyt ei uskalla illalla mennä ulos, ettei joku puukko kourassa tule kimppuun. En uskalla avata nykyään ovea vieraille, koska siellä voi olla joku, joka uhkaa henkeäni tai ryöstää minut. Päivälläkin joku voi hyökätä puukko kädessä kimppuun ja upottaa puukon kylkiluiden väliin.
Tämä aika on paha. Joka viikko saa lukea, että joku on tapettu. Nuoretkin aiheuttavat puukoilla kuolemia. Olen sitä mieltä, että tämä aika on paljon pahempi kuin 1960-luku. Pikkuserkkuni kanssa olen keskustellut. Hän on 87 vuotta vanha, hän muistaa sota-ajan ja sen ajan köyhyyden. Heillä oli pieni maalaistalo ja isä, äiti ja lapset joutuivat tekemään kovasti töitä leivän eteen. Kuitenkin hänkin sanoo, että silloin oli aika parempi, koska ei tarvinnut pelätä toisia ihmisiä niin kuin nyt.
Yritän miettiä, missä maassa olisi ollut asiat paremmin kuin nyt. Minä laitan mietintämyssyn päähäni ja alan miettiä.
09.03.2023 14:53
Hämmästyin, kun sinä kiität luojaa. Se on ihme, kun olen luullut, että et usko Luojaan.
Kerro, millainen ihminen on pahempi kuin uskovainen. Onko Hitlerin kaltaiset ihmiset mukavampia kuin uskovaiset ? Onko terroristit mukavampia ystäviä kuin uskovaiset ? Onko murhaajat mukavampia ihmisiä kuin uskovaiset ? Kerro minulle, millainen ihminen on pahempi kuin uskovainen. Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Niin kiusaamiseen pitää aina puuttua. Äitini kertoi opettajasta, joka laittoi yhden tytön luokkatoveriensa keskelle ja heidän kanssaan haukkui tätä tyttöä. Olet varmaan siitä kanssani samaa mieltä, että opettaja teki väärin. Olen usein miettinyt tätä tyttöä ja ajatellut millaiset haavat hän sai sisimpäänsä, kun opettaja ja toiset oppilaat haukkuivat häntä.
09.03.2023 14:27
Minä olen miettinyt aviorikosta. Tuntuu, että monille on ylpeyden aihe, että he voivat kerskua, kuinka monta kertaa he ovat tehneet aviorikoksen. Minä pidän aviorikosta syntinä.
Jos olisin eronnut, en olisi mennyt uudestaan naimisiin.
En olisi voinut tehdä aborttia, koska se olisi mielestäni murha viatonta lasta kohtaan. Olen usein miettinyt tilanteita, missä olisin voinut tehdä abortin.
24.02.2023 10:55
Minäkään en muista, että papit olisivat puhuneet synnistä. Tietystikään en ole käynyt kaikissa kirkoissa Suomessa, niin en voi tietää sitä varmasti.
Minua ihmetyttää sinun kommenttisi. Kuuluko se keskusteluun, kun keskustelun aihe oli synti.
Muutenkin olen ihmetellyt sitä, miksi me emme enää osaa keskustella asioista, vaan alamme haukkua toisten mielipiteitä. Keskustelun pitäisi olla rakentavaa. Mutta usein alamme haukkua toisiamme halventavasti.
24.02.2023 10:43
Minä odotan sitä hetkeä malttamattomana, koska Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa. Olen valmis jättämään tämän maan, täällä ei ole mitään, mitä kaipaisi. Tietysti toivoo, että paljon ihmisiä ottaisi Jeesuksen vastaan elämäänsä ennen kuin Jeesus hakee omansa.
Sydämen huuto on joka hetki: "Tule Herra Jeesus hakemaan meidät täältä maan alhoista taivaan kirkkauteen."
20.02.2023 17:02
Minun enoni kastettiin lapsena. Aikuisena hän luku mustaa raamattua ja kirosi ihmisiä. Kysyisin, miten enossani toimi Pyhän Hengen lahja ?
20.02.2023 15:18
En ole koskaan lukenut yhtään Parhamin kirjaa, vaikka luen paljon eri kirjoja. Nyt luen Pekka Sartolan kirjaa. En ole koskaan ollut kokouksessa, missä saarnaaja olisi lukenut jostain amerikkalaisesta kirjasta otteita.
Luen mielelläni raamattua. Nyt yritän lukea hepreankielistä raamattua. Vähän hitaasti lukeminen sujuu. Kun olin Saksassa, ostin sieltä saksankielisen raamatun ja on minulla englannin- ja ruotsinkielinen raamattukin. Varsinkin saksankielinen raamattu on hyvä, siinä on moni asia tarkemmin, johtuen saksan kielestä.
Olen joskus aloittanut kirjaa ja huomannut, että siinä on sellaista, mitä ei raamatussa ole, olen jättänyt sen kirjan kesken. Joitain vuosia sitten yksi luterilainen kehui yhtä kirjaa ja ostin sen. Kun olin lukenut sitä jonkin aikaa, minun piti se lopettaa. Niin höpönpöppöä se kirja oli. Oli amerikkalaisen kirjoittama. En muista, mihin seurakuntaan kirjan kirjoittaja kuului. Minun piti polttaa se kirja, koska en voinut edes sitä antaa kenellekään.
Ennen minulla oli aina kirja käsissä, mutta nyt olen vähentänyt kirjojen lukemista. Katselen tietokoneelta paljon hengellisiä ohjelmia.
20.02.2023 14:51
Jos vertaan ihmistä ja eläintä, niin ihminen on todella julma. Ihminen lyö, alistaa, pakottaa, tekee pahaa, tuhoaa, vihaa toisen kuoliaaksi. Ihminen on kuin tuhon enkeli, joka haluaa tuhota toisen ihmisen ja nauraa vielä tuhoamisen jälkeen.
En ole koskaan halunnut hallita eläintä, se on ollut aina minun ystäväni. Jos olen ollut murheellinen, se on tullut luokseni ja olen saanut siltä sitä, mitä olen kaivannut, läheisyyttä. Katseen, joka kertoo, että olen sille rakas, niin kuin sekin on minulle rakas. Ihminen olisi vain lyönyt kovempaa, että olisi saanut minut tohjoksi.
Eläimen kanssa maailma näyttää kauniimmalta. Kun katsoo oravan keikkumista puun oksalla, tulee hyvä mieli. Variksen tallustaminen pihalla saa mielen iloiseksi. Punatulkun vieno ääni saa sydämen hiljentymään ja kuuntelemaan luonnon ääniä. Kun katselen järven rannalla joutsenia, kun ne hiljalleen lipuvat eteenpäin, tunnen olevani yhtä luonnon kanssa. Siellä on hiljaisuus, joka kantaa minua seuraavaan päivään.
20.02.2023 10:35
18 / 59