Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Jos me alamme tutkia sukuamme, voimme löytää mukavia juttuja suvustamme.

Minä pidän siitä laulusta, missä kerrotaan: "Niin alhaalla kenkään ei kulje, ettei siellä Jeesus ois." Minusta on ihanaa, että Jeesus ei mene kenenkään ohi, vaikka hän olisi muitten ihmisten halveksima. Me ihmiset liian useasti nostamme itsemme toisten yläpuolelle, varsinkin jos on kyse mielestämme sellaisesta ihmisestä, joka on tehnyt jotain rikollista. Onko meissä paljonkin farisealaisuutta ? Kuitenkin Jeesus itse sanoi, että ihminen on paha. Ja sitä me olemme kaikki. Me haukumme ja solvaamme toisiamme niin paljon kuin pystymme.

Jeesus antoi meille käskyn, että me rakastaisimme toisiamme, mutta sitä me emme tahdo tehdä. Me voimme rakastaa niitä, jotka ovat kaikessa samaa mieltä kuin olemme itsekin. Silloin emme ole yhtään parempia kuin fariseuksetkaan. Hekin rakastivat niitä, jotka olivat heidän kanssaan samaa mieltä.

Jumala rakasti meitä syntisiä ihmisiä niin paljon, että Hän antoi meille Jeesuksen. Jeesus rakasti meitä niin paljon, että meni meidän puolestamme ristille, että meillä olisi mahdollisuus päästä Isän luo. Hän rakasti meitä niin paljon, onko se meiltä liikaa vaadittu, että voisimme rakastaa toisiamme.

Onko se meille liian vaikeaa rakastaa ja kunnioittaa toista ihmistä, vaikka hän ei olisikaan meidän kanssamme samaa mieltä kaikista asioista. Voisimmeko rakastaa sitä, joka on langennut elämän vaikeissa olosuhteissa liian alas. Olisiko meillä tarpeeksi rakkautta häntä kohtaan, että menisimme nostamaan hänet sieltä ojasta ylös. Vai potkaisemmeko omassa ylemmyydessämme hänet sinne pohjalle ja ajattelemme, että hän on kelpaamaton Jeesukselle. Onko meistä tullut tässä elämän koulussa niin kovia, ettei meiltä hery yhtään kaunista sanaa sellaiselle, joka etsii elämäänsä armahdusta.
  2. Milloin Nero antoi käskyn, että ihmisten on laitettava merkki oikeaan käteensä tai otsaansa ? Kuka oli Neron väärä profeetta, joka teki ihmetekoja ? Sai jopa tulen lankeamaan.

Milloin mielestäsi tämä on tapahtunut ? Tapahtuiko Neron aikana ?

Vastaisitko ystävällisesti yllä oleviin kysymyksiini ?

Olen lukenut myös adventistien kirjan. Se taisi olla ensimmäinen ilmestyskirjan selitysteos, minkä luin. Nyt niitä olen lukenut kymmeniä. Joitain asioita uskon, mutta oli siellä paljon sellaista, jota en pysty uskomaan. Siitä on kauan, kun olen lukenut, joten en ihan muista kaikkea, mitä siellä oli kirjoitettu.

Minä uskon, että Johanneksen ilmestyskirja on kirjoitettu meille, jotka elämme lopun aikoja. Se kertoo tämän maailmanajan lopusta. Siellä kerrotaan tuhatvuotisesta valtakunnasta, sitä ei ole vielä mielestäni tullut. (Ilm. 20:2). Siellä on myös kirjoitettu se, että Johannes näki uuden taivaan ja maan. (Ilm. 20:1) Sitäkään ei ole vielä tullut.

Johannekselle näytettiin tämän aikakauden viimeiset seitsemän vuotta. Hän kirjoitti Antikristuksen ja väärän profeetan ilmestymisen maailman kartalle. Johannes joutui kuvailemaan näkemäänsä niillä sanoilla, jotka hänellä oli. En tiedä, kirjoittiko hän heprean vai kreikan kielellä. Itse luen nyt heprean kielistä Uutta Testamenttia. Ajattelisin, että hän kirjoitti hepreaksi sen, mitä näki.

Vanhassa Testamentissa on myös profetioita tästä ajasta, missä elämme. Esimerkiksi juutalaisten paluu omaan kotimaahansa. Jesaja kirjoitti tuhatvuotisesta valtakunnasta. Hän kirjoitti monia profetioita, jotka eivät vielä ole toteutuneet.

Miten järki otetaan käteen ?
  3. Lue Johanneksen ilmestys ajatuksella kokonaan, niin voit muuttaa käsityksesi ajankohdasta. On kirjoitettu myös paljon selitysteoksia, joita voi myös lukea, jos on vaikeuksia ymmärtää, mihin aikaan nämä tapahtumat tapahtuu.

Ilm. 13:16-17
    Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Ilm. 14:19
    Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

Ilm. 19:20
    Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Milloin Nero antoi käskyn, että ihmisten on laitettava merkki oikeaan käteensä tai otsaansa ? Kuka oli Neron väärä profeetta, joka teki ihmetekoja ?

Ilm. 20:2
    Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Milloin mielestäsi tämä on tapahtunut ? Tapahtuiko Neron aikana ?
  4. Haluaisin nähdä sen tilanteen, että sinä lähtisit ilman rahakukkaroa kertomaan Jeesuksesta pitkin ja poikin Suomen maata. Siinä olisi sinun tallustettava jalkojesi varassa, ellet saisi kyytiä joltain. Voisi jossain kohdalla nälkäkin kurnia suolen mutkassa, jos ei kukaan hyväntahtoinen ihminen anna leipäkannikkaa. Siinä, kun olisit tallustellut Helsingistä Rovaniemelle ilman rahaa, olisit varmaa aivan naatti. Toivottavasti jaksaisit vielä ihmisille julistaa sanomaa Jeesuksesta.

Olisiko se sinun mielestäsi mahdollista nykyaikana ?

Kirkot, seurakunnat tarvitsevat rahaa sähkö- lämpö- ja vesilaskuihin. Ja monia muitakin laskuja tulee niin kuin meille muillekin immeisille. Kyllä se olisi aika mukava kokoontua ulkona 20 asteen pakkasessa kuuntelemaan Jumalan sanaa. Tulisi nopeasti vilu.

Yritä ajatella, miten täällä Suomessa tultaisiin toimeen ilman rahaa.

Minun sukuuni kuuluva henkilö lähti Ambomaalle 1800-luvun lopulla. Piti maksaa laivamaksu ja piti sitä rahaa olla matkallakin. Hänen miehensä oli lähtenyt jo aikaisemmin sinne.

Ei ne kaarneet nykyään tuo ihmisille ruokaa. En ole ainakaan nähnyt niitä. Uskon siihen, että Jumala voi lähettää vaikka variksia tuomaan ruokaa, mutta kun meillä on rahaa, niin Hän tahtoo, että me käytämme sitä.

Minulle on varsinkin lähetystyö lähellä sydäntäni. Siunaan niitä, jotka ovat Jumalan kutsusta jättäneet kotimaansa ja menneet vieraaseen maahan viemään evankeliumia. Jos minä annan varoistani siihen työhön, ei se ole sinulta pois. Eikö minulla ole oikeus käyttää rahojani, niin kuin minä haluan.
  5. Minun lapsuuden ystäväni poika on homo. Ei tulisi mieleenkään alentaa häntä. Minä näen hänet ihmisenä samanlaisena kuin minäkin.

Jos jotain ihmistä katson karsaasti, on ne ihmiset, jotka käyttävät toisia hyväkseen. Heidät näen pahoina, koska he tallaavat toiset jalkojensa alle. Myös ihmiset, jotka panettelevat toisiaan, eivät ole mukavia. Heidän kanssaan on kurja olla. Tätini kanssa, joka oli hyvin paljon äitini kaltainen, jutteleminen oli välillä raskasta. Hän näki kaikissa pahaa, hän usein halusi ihmisille pahaa. Hänen käytöksensä oli ala-arvoista. En pitänyt siitä. Häntä katsoin välillä karsaasti ja teki mieleni sanoa suorat sanat. Mutta se oli hänen käytöksensä, joka sai minut raivostumaan.
  6. Ei se vaikuta eikä vaikeuta minun elämääni mitenkään. Mutta minä uskon siihen. että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Miehelle ja naiselle on kaikista parasta se sukupuoli, joka hänellä syntymässä on.

Mutta minä säälin niitä, jotka lähtevät tällaiseen leikkaukseen, mistä ei kukaan tiedä sen seurauksia. Olen sitä mieltä, että näillä, jotka eivät ole tyytyväisiä omaan sukupuoleensa, pitäisi käydä keskustelemassa ammattiauttajan luona, miksi he eivät halua olla siinä sukupuolessa, missä he ovat. Mikä on se perimmäinen syy. Useinkin, kun ihmisellä on paha olla ja se syy selviää, hän vapautuu siitä pahasta olosta.

Jotenkin tuntuu, että me ihmiset olemme nyt hukuksissa. Emmekö saa tarpeeksi rakkautta ja rajoja, että meistä voisi kasvaa tasapainoisia kansalaisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja, ne molemmat ovat tärkeitä. Rakkaus ilman rajoja tekee lapsesta rajattoman, joka saa tehdä mitä tahansa. Rajat ilman rakkautta tekee useinkin lapsesta vihaisen, koko maailmaa vastaan taistelevan ihmisen.

Lapsi tarvitsee rakkautta paljon kasvaakseen aikuiseksi. Ilman rakkautta lapseen jää tyhjiö, joka kumisee tyhjyyttään. Lapsi ei mielestään kelpaa kenellekään, eikä edes itselleen. Lapsella on vain paha olla, kun hän on vanhempi, tuska vain kasvaa nuoren sisällä. Missään ei ole hyvä olla. Nuoruus voi olla tällaiselle lapselle hirveää aikaa, jos silloin aletaan toitottaa sukupuolensiirroista, hän voi tarttua tähän oljenkorteen ja alkaa miettiä sitä. Kun hän tulee vanhemmaksi, asia on kypsynyt hänen sisällään ja hän tarttuu toimeen ja menee leikkaukseen. Mutta se tuska on edelleen hänen sisällään, ei se leikkauksella lähde pois. Ei tuskaa voi leikata leikkaussalissa. Ja en usko, että elämästä tulee ruusutarha sen jälkeen, kun ihminen on leikattu. Sama kauhea maailma odottaa edelleen.

Ensin pitäisi nuoren kanssa keskustella ja keskustella, miksi hän ei ole tyytyväinen. Jos ihminen saisi keskustella niistä tunteista, joita on painanut syvälle sisimpään, hän vapautuisi monista kahleista, jotka vaurioittavat hänen sisintään.

Minä en usko, että leikkaus toiseen sukupuoleen, auttaisi ihmistä. Tämä maailma on paha. Se tulee aina vain kauheammaksi. Me ihmiset olemme toisiamme kohtaan todella julmia. Me sanoillamme voimme tuhota monien elämän. Yksi sana voi tehdä sen, että joku herkkä lapsi tuhoutuu. Sanalla on valtava voima, se voi nostaa ihmisen masennuksesta kalliolle, missä hän alkaa uskoa, että hän voi alkaa elää tai hänet voidaan nujertaa sinne
    niin, ettei hän sieltä enää koskaan nouse.
  7. Kiitän mielenkiintoisesta keskustelusta. Anteeksi, jos ymmärsin kirjoituksestasi jotain väärin. En tehnyt sitä tahallani. Joskus luen rivien välistä jotain sellaista, mitä siellä ei ole. Minä olen hidas hämäläinen ja usein minulla kestää jonkin aikaa, ennen kuin mutustelen jonkun asian. Minun ei pitäisi liian nopeasti vastata, vaan ensin miettiä sitä jonkin aikaa.

Kuka voi todistaa, että evoluutio on totta ? Kuka oli silloin olemassa, kun alkuräjähdys tapahtui ja voisi todistaa sen tapahtuneen.

Et sinä sitä väittänyt, mutta, kun en muistanut enää Gilgamesista mitään, piti minun lukea se tietokoneelta. Oli kyllä mielenkiintoista lukea sumerilaisista. En löytänyt mistään tarkkaa tietoa, mihin rotuun he kuuluvat.

Vedenpaisumuksessa pelastuivat Nooa, hänen vaimonsa ja hänen poikansa Seem, Haam ja Jaafet vaimoineen. Tuohon aikaan tapahtumat kerrottiin suullisesti vanhemmilta sukupolvilta nuoremmille. Siksi kertomus vedenpaisumuksesta on kulkenut Seemin, Haamin ja Jaafetin jälkipolville.

Jumala on aina ollut olemassa. Hänellä ei ole alkua, Hän on iankaikkinen. Raamattu alkaa sanoilla: Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala kertoo itse, miten Hän loi taivaan ja maan. Hepreankielisessä raamatussa on vielä tarkemmin se kerrottu. Raamatussa on paljon ennustuksia esim. Jesaja, Jeremia ja Daniel, jotka ovat jo toteutunee ja joitain on vielä toteutumatta.

En ymmärrä järjellä, kuinka Jumala loi kaiken, mutta uskon siihen, mitä Hän on kertonut. Paljon on asioita, joita en ymmärrä järjellä. Esim. munuaisen toimintaa en ymmärrä järjellä. Aikaisemmin en tiennyt, miten paljon munuainen tekee erilaisia ”töitä”. Esim. jos ihmisellä on liikaa kaliumia, munuaiset poistavat virtsan mukana sitä pois. En ymmärrä, miten se sen tekee, mutta uskon, koska lääkäri on sen kertonut. On minulla myös omakohtaista kokemusta munuaisten toiminnasta.

Seemin jälkeläisiä asuu Lähi-Idässä. Mutta missä ovat assyrialaiset ja babylonialaiset ? Heidän alueensa ovat vallanneet Ismaelin jälkeläiset.

Mutta nyt olen mennyt vinoon aiheesta, missä oli kyse transuista. Minun mielestäni naisesta ei voi tulla miestä, eikä miehestä voi tulla naista, vaikka kuinka leikeltäisiin. Ne miehet, jotka on leikelty naiseksi, ne ovat edelleen miehen näköisiä. En tiennyt, kun katselin yhtä naista, että hän on naiseksi leikattu mies. Katsoin vain, että onpahan miehen näköinen nainen. Hän oli edelleen naisten puvussa keikaroiva mies minun silmissäni.
  8. Kyllä Jumala pystyi Joonan pitämään elävänä ”kalan” vatsassa. Ei se Hänelle ollut mikään ihmejuttu, olihan Hän tehnyt sanallaan taivaan ja maan. Minun isälläni oli suolistosyöpä ja Jumala paransi sen.

Kun olin koulussa, en ollut uskossa Jeesukseen. Minua kiinnosti enemmän psykologia kuin biologia. Minä en usko evoluutioteoriaan ollenkaan. Minä uskon siihen, että Jumala loi taivaan ja maan.

Jos uskoo evoluutioteoriaan, niin silloin pitää olla paljon uskoa. Miten tyhjästä olisi voinut tulla tämä kaikki, mitä täällä on olemassa. Alkuräjähdykseenkin tarvitaan jotain, mikä voi räjähtää. Mistä se aine olisi tullut ? Vai toiko joku pieni vihreä mies ehkä jotain räjähtävää alkuainetta, joka sitten räjähti ja siitä alkoi valtava kehitys siihen, missä nyt ollaan. Minusta on paljon helpompi uskoa, että ”Alussa Jumala loi taivaan ja maan.”

Vedenpaisumus oli raamatun mukaan n. 2300 eKr.

”Gilgamešin uskotaan muotoutuneen sumerien suullisten tarinoiden pohjalta noin 2000–1600 eaa, ja sitä on ajoittain muokattu myöhemminkin. Eepoksen nimihenkilö Gilgameš oli jumalten muovaama täydellinen ihminen, jossa oli kaksi kolmasosaa jumalaa ja yksi kolmasosa ihmistä. Hän oli jumalatar Ninsunin poika, ja vuorenjumala Enlil oli säätänyt hänen kohtalonsa etukäteen. Hänen isänsä ei kuitenkaan ollut Lugalbanda, Ninsunin puoliso, vaan Kullabin ylipappi, jolta hän sitten peri kuolevaisuutensa.” (Wikipedia)

Miten voi olla kaksi kolmasosaa jumalaa ja yksi kolmasosa ihmistä ? Jotenkin tuntuu hassulta 2/3 osaa jumalaa ja 1/3 osaa ihmistä. Onko Gilgamesillä kolme vanhempaa ? Vai lasketaanko tuohon menneitä sukupolvia ? Onko jumalilla vanhempia ?

Akkadin kieli on kuollut itäseemiläinen kieli. Mutta heprean kieli on edelleen käytössä.
    Sumerilaiset ovat hävinneet pois maailman kartalta, mutta heprealaiset ovat edelleen täällä.
    Jumala on pitänyt huolta omasta kansastaan.

Olenko sanonut sinulle, että joudut helvetin tuleen ? En usko, että olen sanonut. Älä pane minun suuhuni sellaista, mitä en ole sanonut. Minä en halua sanoa kenellekään sellaista. Täytyy etsiä kirjoittamani tekstit, jos sellaisen kohdan löytäisin.