Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Mutta eikö hamasin sydämessä asu pahuus. Eikö sieltä kumpua sellainen pahuus, jota me suomalaiset olemme harvoin kokeneet.

Meidän on täällä Suomessa hyvä arvostella Israelia, mutta mitä sitten, kun pommit tipahtelisivat meidän niskaamme. Mitä silloin tekisimme ? Sanoisimmeko näille pommittajille, me hyväksymme teidän pommimme, koska te olette saaneet niin paljon nyrhämiä, kun me olemme katsoneet teitä vähän alta kulmien. Me emme ole aina sanoneet teille päivää, vaan olemme menneet teidän ohitsenne maata tuijottaen. Kyllä me ymmärrämme teitä. Te olette kärsineet niin paljon meidän tähtemme. Liian paljon nyrhämiä olette saaneet meidän tähtemme. Anteeksi vain, kyllä se itsemurhapommi oli meille suomalaisille ihan oikein, kun emme osanneet antaa teille ymmärrystä. Siinä kuoli nyt muutama suomalainen, oli se vähän kurjaa, mutta kyllä me ymmärrämme teidän tuskanne meidän suomalaisten keskellä.
  2. Älä valehtele.
  3. Minusta on ihmeellistä, että arabeista on niin paljon luku- ja kirjoitustaidottomia. En ihan ymmärrä. Islamin uskontoko sen on vaikuttanut ?

Minä arvostelen aina ihmisen sen mukaan, miten hän osaa käyttäytyä. Hamasin miekkosia en kunnioita ollenkaan. Jos ihminen osaa käyttäytyä toisten ihmisten kanssa, silloin kunnioitan häntä. Mutta, kun olen televisiosta nähnyt, kun musliminaiset rääkyy kaikenlaista, en pysty heitä kunnioittamaan. Vaikka pitäisi ajatella, että he elävät takapajulassa ja heiltä ei voi odottaa parempaa käytöstä, mutta minulle tulee heitä kohtaan negatiivinen tunne. Ei se tietysti ole oikein, mutta kyllä ihmisen pitäisi osata käyttäytyä, eikä olla kuin joku, joka on kasvanut tynnyrissä ilman mitään käyttäytymistapoja. Sellainen "minä itte" mentaliteetti, sellaiselle en anna mitään arvoa.

Minun pappani ja mummoni eivät olleet käyneet koulua. He opettelivat kirjoittamaan vasta aikuisina. Mutta he olivat sydämellisiä ihmisiä, he olivat kaikkia kohtaan hyviä, auttavaisia, heitä kunnioitin, vaikka he eivät osanneet hyvin lukea tai kirjoittaa. Heidän sydämessään oli lämpöä, jota olen aina arvostanut.

Minun enoni käytti seksuaalisesti hyväksi serkkujani ja omaa tytärtään, häntä en voinut kunnioittaa ihmisenä. Hän teki sellaista, joka vei kunnioitukseni häntä kohtaan pois.