Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletko sitä mieltä, että kaikki huutavat ?
Minulla on ollut hetkiä, että minulla on ollut vaikea hengittää. Olen monta yötä valvonut, koska en ole voinut olla selälläni, koska en ole pystynyt silloin hengittämään. Minun piti istua yöt tuolissa ja silloinkin oli vaikeaa hengittää. Se ei ollut naurun asia. Kun henki salpautuu, siinä on vitsit vähissä, kun tuntee hengityksen huononevan ja kuoleman kouran lähestyvän.
On niin helppo pilkata niitä, joilla on joku sairaus. Eikä koskaa tulevaisuudesta tiedä, milloin joku sairaus tulee omalle kohdalle.
10.01.2023 11:11
Oletko sinä täydellinen ihminen, että pystyt tuomitsemaan muita ihmisiä ? Kuka on antanut sinulle oikeuden tuomita ihmisiä kuolemaan ? Oma egosiko kertoo sinulle, että sinä olet täydellinen ihminen, joka on toisten ihmisten yläpuolella. Sinulla on kaikki valta määrätä, mikä on oikein ja väärin.
Sinä olet varmaankin niin vahva persoona, että sinä et ymmärrä pätkääkään heikkoja ihmisiä. Niitä ihmisiä, jotka ovat sisimmältään rikkonaisia, jotka käyttäytyvät toisin, kuin sinunlaisesi täydellinen ihminen. Sinä varmaan olet aina tasainen kuin Pohjanmaa lakeus. Sinä et koskaan suutu, etkä sano vihaisia sanoja lähimmäisellesi. Sinun sanasi ovat hunajalla maustettuja sanoja, jotka lääkitsevät ystäviesi tunteita. Kauppakeskuksessa sinä et korota ääntäsi, vaikka millainen ihminen tulisi haastamaan riitaa. Sinä puheillasi rakkaudella taltutat vihaisen lähimmäisesi. Ja toinen kyyneleet silmissä kiittää sinua rakkaudellisesta keskustelusta.
Olisipa sinun kaltaisiasi täydellisiä ihmisiä enemmän. Mutta meistä osa on rikkirevittyjä, epätäydellisiä ihmisiä, jotka teemme virheitä elämässämme. Meillä on ne sisäiset haavamme ja me reagoimme, kun niihin haavoihin joku koskee.
Sinä et tiedä sitä tilannetta, mikä siellä oli. Sinä et tiedä niitä tapahtumia ennen, kuin tapahtumat menivät siihen tilanteeseen, että nainen suhteettoman kovan voiman käytön takia kuoli. 4 raavasta miestä ja yksi nainen. Mikä epäsuhde ? Yksi nainen neljää miestä vastaan. Gladiaattoritkin taisivat taistella yhtä vastaan kerrallaan.
10.01.2023 10:06
Ajatellaanpa tilanne, että olen kauppakeskuksessa, missä joku mies tulee puhumaan minulle kaikenlaista hölmöä. Hän tekee ehdotuksia, mitkä saavat minut suuttumaan. Jos olen rohkea, annan miehen kuulla kunniansa. Jos olen arka, siirryn nopeasti tilanteesta pois.
Jos tämä mies loukkaa minua ja haluan antaa hänelle takaisin kaksin verroin ja mies tunteekin olevansa häviöllä, hän voi kutsua vartijat auttamaan.
Naiset joutuvat kokemaan kaikenlaisia ehdotuksia miehiltä. Miten niihin pitäisi suhtautua. Me naiset olemme yleensä sanan säilän kanssa parempia kuin miehet. Yritämmekö me sillä tasoittaa sitä, että olemme heikompia ruumiillisesti.
En tiedä, mitä tämä nainen ja mies puhuivat, miksi nainen suuttui. Tämä kyseinen mies osaa sanoa sen. Nainen ei pysty sitä enää kertomaan.
10.01.2023 09:44
Minusta olisi mukava tietää, mistä tämä nainen tuohtui keskustellessaan miehen kanssa. Mitä tämä mies sanoi naiselle, että siitä syntyi tilanne, missä nainen alkoi "sättimään" miestä. Onko tämä mies se alkusyy tähän episodiin. Vain tämä mies tietää sen. Nainen ei ole enää kertomassa siitä.
Jos ottaa omalle kohdalle sen, että joku mies alkaa puhua jotain, että suuttuu niin paljon, että raivostuu. Mitä siinä tekisi ? Antaisi sanan säilän käydä ja haukkuisi tai sitten kääntyisi ja jättäisi miehen juttelemaan höpöjä yksin. Meillä on erilaisia luonteita, toiset jäävät kinaamaan, toiset häipyvät hyvä sään aikana.
Minua kiinnostaisi se seikka, mikä sai naisen kiihtymään miehelle ? Se seikka minua myös kiinnostaa, eikö tämä mies pystynyt naisen kanssa keskustelemaan, vaan kokiko hän tulleensa jyrätyksi. Ei tämä nainen varmaankaan käynyt tämän miehen kimppuun.
Olemmeko me suomalaiset unohtaneet keskustelun taidon ? Emme osaa enää keskustella rakentavasti, mutta osaamme haukkua toisiamme.
10.01.2023 09:33
Olisi kiva tietää, mitä tämä mies sanoi, että nainen suuttui ? Yleensähän ihminen ei ihan pienestä suutu ja ala häiriköidä. Ihmettelen sitä, millainen mies tämä oli, kun pelkäsi niin paljon tuota naista. Oli tämä nainen varmaankin pienempi kuin tämä mies. Pelkäsikö tämä mies, että nainen hyökkäisi hänen kimppuunsa ja aiheuttaisi hänelle vammoja. Vai pelkäsikö vain huutoa ? Olisi kiva nähdä tämä mies , joka pelkää naista niin paljon, että kutsuu vartijat.
Ehkä joskus selviää totuus tästäkin tapauksesta. Nainen ei voi enää kertoa omaa totuuttaan. Monet tuomitsevat hänet syylliseksi, mutta emme tiedä, miten hän koki vartijoiden tulon. Jos hän oli vielä kiihdyksissä, ihminen voi reagoida käskyihin negatiivisesti, varsinkin, jos ne sanotaan voimakkaasti.
Olisiko ollut parempi, että mies, jonka kanssa nainen riiteli, olisi rauhallisesti lähtenyt pois naisen luota. Minä ainakin olisin tehnyt niin, jos joku alkaa haukkua ja sättiä minua, niin ihan rauhallisesti kävelen pois ja jätän toisen taakseni. Mies halusi kuitenkin toisia miehiä turvakseen naista vastaan. Oliko tällä miehellä halu kostaa naiselle hänen sättimisensä, kun kutsui raavaat miehet apuun. Tämä mies ei tuntenut suomalaista sananpartta: "Ei haukku haavaa tee", minä lisään siihen, että kyllä se välillä kirvelee. Mutta turvamiesten kutsuminen koitui naisen kuolemaksi, mies saattoi vain saada sisimpäänsä muutamia nirhamia.
10.01.2023 09:09
Kyllä Putinista se rakkaus näkyykin hyvin. Hänhän on ihan täynnä rakkautta, hän haluaa syleillä koko maailmaa. Hän haluaa syleillä niitäkin venäläisiä, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan, mutta sitten vahingossa syleillessään heitä tappaakin heitä.
Kyllä se Putinin rakkaus on mahtavaa, onneksi hänessä ei ole vihaa. Kuinkahan meidän kävisi, jos hän vihaisi ihmisiä, mutta nyt hän on rakkaudella kyllästetty. Vau, miten täynnä rakkautta hän onkaan, ihan tässä mykistyy.
30.12.2022 18:41
Olen kuullut profetioita, mutta en kauheasti niitä muista. Wilkersonin kirjan Näky olen lukenut muutamaan kertaan ja se kertoo tästä ajasta. (Muistaakseni kirjoitettu 1970-luvun alussa.)
Tämän muistan, koska äitini kertoi siitä usein. Äitini kävi ennustajan luona, kun olin pieni. Ennustaja ennusti korteista, että hän näkee äidin ja minut pienten lasten kanssa isäni haudalla. Äitini muisti kertoa sen usein minulle. Kun odotin ensimmäistä lastani, äitini sanoi minulle, että miltä minusta tuntuu olla isäni murhaaja. Isäni oli minulle rakas. Äitini sanat olivat kuin vasaran iskuja sydämeeni. Ennustajan ennustus meni pieleen, äitini kuoli ennen isääni.
30.12.2022 18:03
Minä en odota maailmaloppua. Sen tiedän, että siihen menee yli tuhat vuotta.
Mutta tämä maailma on tullut niin pahaksi, että täällä alkaa olla paha elää. Usein joutuu lukemaan, että joku tappaa vaimonsa, toinen tappaa miehensä, joku taas tappaa lapsensa. Tuntuu siltä, että ihmiset eivät osaa enää jutella toistensa kanssa, pitää tarttua kättä pitempään ja tappaa. Afrikassa kärsitään monin paikoin nälkää, ei ole lapsilla ruokaa.
Jos ajattelee Ukrainankin tilannetta, sitä kaikkea, mitä ihmiset kohtaavat päivittäin. Lapset joutuvat pelkäämään, kun suuren valtion päämies haluaa tappaa ihmisiä. Kun ajattelee lapsia, jotka joutuvat kyyristelemään maan alla, koska joku vihaa niin paljon heitä, että tahtoo tappaa heidät. Pieni lapsi kyselee mielessään: "Mitä pahaa minä olen tehnyt, että joku vieras mies haluaa tappaa minut."
Tällä hetkellä itsellä on hyvin asiat. On ruokaa, on hyvä koti, mutta on paljon ihmisiä, joilla ei ole. Olisinko onnellinen, jos lähimmäisen kärsii vilua, nälkää ? Olisinko onnellinen, kun näen kaiken sen tuhon, mitä sota saa aikaan ?
30.12.2022 17:47
Minä yritin miettiä, mutta minulla ei ole ollut yhteiskuntaopin tunteja. Mutta minä olenkin käynyt kansa- ja oppikoulua. Kouluajajoilta en muista, että oltaisiin puhuttu uiguureista, voi olla, että opettaja on jotain maininnut sivulauseessa. Nyt olen kuullut ja lukenut niistä ja olen todella vihainen siitä, miten Kiina kohtelee niitä. Menen aina heikomman puolelle vahvempaa vastaan.
Kaikki ei ole tule mieleen, kun ajatuksissa on joku asia. Toinen asia, vaikka olisi tärkeäkin, voi unohtua. Meikäläisellä alkaa ikääkin olla jo sen verran, että välillä ei muista ottaa huomioon kaikkia asioita, vaan suuntaa katseensa yhteen seikkaan.
30.12.2022 17:20
No en huomannut, että tarkoitit demokraattisia valtioita. Mutta otin myös huomioon sen, ettei minua ole vainottu täällä Suomessa. Paitsi, että sinä haukut minua hihhuliksi. Minä en halua haukkua sinua miksikään, koska minusta on tyhmää haukkua ihmisiä. Minusta olisi mukavampaa keskustella, vaikka oltaisiin eri mieltä asioista.
Haukkumista saa kyllä kuulla. Mutta eihän haukku haavaa tee, vaikka välillä kirpaisee.
30.12.2022 16:31
Mutta, jos niitä mielenosoittajia olisikin miljoona tai kaksi.
30.12.2022 16:22
Ei kukaan voi pakottaa sinua uskomaan. Jokaisella on kuitenkin oikeus kertoa, mihin uskoo ja mihin ei usko. Lapset uskovat joulupukkiin, toiset uskovat Allahiin, toiset taas Buddaan. Joku uskoo, että maa on litteä kuin pannukakku, joku taas siihen, että hän on apinan sukulainen. Ihminen voi uskoa ihan vapaasti mihin haluaa.
Minä uskon Jeesukseen, joka eli täällä maapallolla ja kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Johannes sanoi, kun näki Jeesuksen: "Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin."
Ennen kuin tulin uskoon, mieleeni tulivat sanat: "Rauhan minä annan, minun rauhani." Ihmettelin, minkä tähden sellaista ajattelin. Se sattui monta kertaa. Kun annoin elämäni Jeesukselle, sen jälkeen ymmärsin, minkä takia ne sanat tulivat mieleeni. Minä silloin harkitsin itsemurhaa, ajattelin, että ajan pyörällä auton alle. Mutta en voinutkaan tehdä sitä, koska ajattelin auton kuskia, joka joutuisi kärsimään, jos olisi ajanut minut kuoliaaksi. Mutta itsemurha ajatukset olivat mielessäni. Jeesus antoi minulle elämän, jota on hyvä elää. Minä, joka aikaisemmin etsin kuolemaa, iloitsen siitä, että saan elää.
30.12.2022 16:16
Ensimmäisen maailmansodan jälkeen ihmiset sanoivat, ettei koskaan enää sotaa. Ei mennyt montaa vuosikymmentä, kun taasen pommit lauloivat kuolemaa vihollisille. Nyt Euroopassa oli monta vuosikymmentä rauhan aikaa, mutta taas alkoivat kuolinkellot soida Euroopassa.
Muualla on ollut sotia. Ei taida olla montaakaan vuosikymmentä rauhan aikaa näiden kahdentuhannen vuoden aikana tämän maapallon pinnalla. Aina jossain tykit ovat tappaneet ihmisiä.
Jos suurin osa ihmisistä ei halua sotaa, miksi niitä sotia on. Eikö ne 90 prosenttia rauhaa rakastavista ihmisistä voisi laittaa sotaa haluavat ojennukseen. Putin haluaa sotaa, miksi venäläiset eivät mene vastarintaan. Miksi he menevät kuin lampaat johtajansa käskyn mukaan. Jos Venäjän kansasta pieni osa haluaa sotaa, eikö enemmistö voisi nousta sotaa haluavia vastaan.
30.12.2022 15:34
Kyllä monissa maissa vainotaan kristittyjä, esim. Kiinassa. Pakistan on myös paha valtio kristitylle, siellä on vainoa. Jos muslimi ottaa Jeesuksen vastaan, alkaa kyllä vaino tätä entistä muslimia kohtaan. Monet ovat menettäneet henkensä sen tähden.
Minä en ole kokenut Suomessa vainoa itseäni kohtaan. Olen saanut olla rauhassa. Jos joku on eri mieltä, en koe sitä vainoksi. On joku täällä palstalla sanonut minua ääliöksi, mutta ei se satuta. Eihän haukku haavaa te, vaikka joskus se kirpaisee.
30.12.2022 15:24
Minä en yleensä usko ihmisten näkemiin ennustuksiin. Jos joku kertoo näystä tai unesta, niin odotan, toteutuuko se vai ei. Silloin, jos se toteutuu, silloin uskon, että se on Jumalan antama.
Kun luin uskoontuloni jälkeen vuonna 1981 David Wilkersonin kirjan: Näky, uskoin jotain siitä kirjasta, mitä voisi tapahtua. Yhtä asiaa, mikä siinä kirjassa oli, en uskonut, että se tapahtuisi. Se oli se, että Neuvostoliiton raja aukeaisi, että sinne voitaisiin viedä evankeliumia. Sitä en pystynyt silloin uskomaan. Mutta se tapahtui. Vähän aikaa sitten luin sen kirjan uudelleen ja ne ennustukset, mitä siinä kirjassa oli, ovat totta tänä päivänä.
Mutta raamatun ennustuksiin uskon. Siellä on jo toteutuneita ennustuksia ja vielä on monia, jotka odottavat sitä hetkeä, kun ne toteutuvat. Ilmestyskirja kertoo tämän ihmiskunnan viimeisistä vuosista. Sen jälkeen tulee tuhatvuotinen valtakunta ja sitten vasta tulee loppu tälle maailmalle. Sen jälkeen Jumala tekee uudeksi tämän maan. Ilm. 21:1 ”Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.”
Mutta sen uskon, että Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa pois täältä maan alhoista. En tiedä päivää, en tiedä kuukautta, enkä tiedä vuotta, mutta se tapahtuu, koska raamattu kertoo siitä.
30.12.2022 09:02
Minä puhun omasta puolestani. Enhän tunne kaikkia helluntailaisia, enkä voi puhua heidän puolestaan. Minulla on ystävinä luterilaisia, baptisteja. Välillä Lahdessa on ollut kristillisten seurakuntien yhteisiä tilaisuuksia. Ei tulisi mieleenkään alkaa kysellä ihmisiltä, mihin seurakuntiin he kuuluvat. Se olisi mielestäni hölmöä, jos alkaisin riidellä esim. luterilaisten kanssa oppikysymyksistä.
Jeesus ei pelastanut meitä, että me riitelisimme oppikysymyksistä. Hän toivoisi, että meillä, Hänen omillaan, olisi keskinäinen rakkaus.
MInä en usko siihen, että kaste pelastaa. Minä uskon siihen, että Jeesuksessa on ainoa pelastus. Mutta en ala ketään hakkaamaan, jos hän on toista mieltä. Silloinhan joutuisin muslimien kanssa heti riitoihin, koska olemme niin eri mieltä uskon asioista.
22.12.2022 12:39
Minä olen helluntailainen, enkä tunne yhtään itseäni pyhemmäksi ja paremmaksi uskovaiseksi. En yleensä halua vertailla kenenkään uskoa minun uskooni. Minusta vertailu on väärin, se saa ihmisen masentumaan tai ylpistymään.
Olen aina tuntenut, että olen muita huonompi. Kun tulin uskoon, halusin karistaa tämän käsityksen pois harteiltani. En ole huonompi enkä parempi kuin muut ihmiset ja siksi en enää vertaa itseäni toisiin.
En katsele ihmisiä, ovatko he helluntailaisia, luterilaisia, babtisteja tai muun -laisia, enkä vertaile heitä itseeni.
Meillä kaikilla on omat heikkoutemme, minulla on omat, joiden kanssa joudun kamppailemaan uskon tiellä. Mutta luottamus ja rakkaus Jumalaa kohtaan on kasvanut kulkiessani uskon tietä.
22.12.2022 09:31
Ei annettu minulle opetusta pyhäkouluissa, vaikka olinkin lapsena kastettu. Rippikoulu oli sitä, että piti opetella ulkoa katekismus. Se oli sitten siinä se opetus, minkä luterilainen kirkko minulle antoi.
Kun tulin uskoon ja liityin seurakuntaan, sen jälkeen olen saanut opetusta siitä, miten vaeltaa uskon tietä eteenpäin. Sitten minulla on Raamattu, jota luen ja sieltä saan myös ohjeita, miten vaeltaa uskon tietä eteenpäin. Luen myös paljon hengellistä kirjallisuutta, josta saa opetusta kulkea uskon tietä eteenpäin.
Millaista opetusta tarkoitat, että se olisi sinusta oikeaa opetusta ?
04.11.2022 09:07
Mistä tiedät, että minä en tahdo noudattaa kymmentä käskyä ?
Haluan noudattaa Jumalan lakia, mutta en pakosta, vaan rakkaudesta Jumalaa kohtaan.
Vanhassa Testamentissa voi olla sellaista, ettei nykyaikana voi sitä noudattaa. Ne ovat niitä ohjeita, joita Jumala antoi kansalleen, kun he olivat erämaassa matkalla kohti luvattua maata. Ne olivat hyviä ohjeita siihen aikaan, olen ihastellut Jumalan huolenpitoa niissä ohjeissa, mitä hän antoi. Ne olivat tärkeitä, että juutalaiset pystyivät siellä erämaassa taivaltamaan. Mutta esim. käsky ottaa mukaan lapio ja peittää tarpeensa. Se oli hyvä ohje, olisi varmaan kaikenlaiset taudit alkaneet lisääntyä, jos tarpeet olisivat olleet siellä sun täällä. Mutta nykyaikaan sitä ei voi soveltaa. Paitsi, jos on ulkohuussi, silloin on hyvä heittää ulosteen päälle kuiviketta.
Mutta onko myös tärkeää olla oikea asenne Jumalaan ja ihmisiin. Raamatussa on sanottu: "Sydämensä kyllyydestä suu puhuu." Jos ihminen haukkuu toisia ja viha hehkuu puheessa, millainen tämän ihmisen sydän on. Jos ihminen painaa toisia ihmisiä maan rakoon, millainen hänen sydämensä tila on. Jos ihminen halveksii toisia ihmisiä, millainen hänen sydämensä on.
Minun mielestäni Jeesuksen sanoissa: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi", se on enempi kuin laki.
28.10.2022 18:59
Minkä takia sinun mielestäsi helluntailaisuus ei perustu Raamattuun ?
28.10.2022 18:14
22 / 59