Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Naiset haluavat nykyään alistaa miehet jalkojensa alle.

Mikä on kirkon tehtävä ? Julistaa evankeliumia Jeesuksesta. Mutta se on unohtanut tämän, koska se tahtoo miellyttää maailmaa. Jeesus sanoi, että me olemme maailmassa, mutta emme maailmasta. Mutta kirkkoon maailmallisuus on pesiytynyt.
  2. Sinä taidat olla kovan luokan feministi.

Raamattu kertoo tapahtumat sellaisena, kuin ne ovat. Tyttäret halusivat lapset ja ei ollut muita miehiä kuin isä, siis hänestä he halusivat isän lapsilleen. Luin sen myös heprealaisesta tekstistä. Ajatus on sama, mutta suomalaiseen ja muihin käännöksiin on lisäilty sellaista, mitä ei ole alkuperäisessä tekstissä. Se tapahtuma on vain heprealaisessa raamatussa kerrottu,mitä tapahtui. Oli varmaan haluttu kertoa, mistä mooabilaiset ja ammonilaiset olivat peräisin.

Kun luen Lootin tapausta, niin Lootin tyttäriltä tuli tämä ajatus, että he haluavat lapsen. Ei ollut lähimailla miehiä, joten he valitsivat isänsä. Ymmärrän, että siihen aikaan naiselle oli suuri häpeä, jos ei ollut lasta. Se on vieläkin monille kipeä asia.

He antoivat viiniä (jajin hepreaksi) ja sitten vanhempi tytär meni isänsä viereen yöksi. Seuraavana yönä meni nuorempi tytär. Silloin oli pimeää yöllä, ei ollut vielä sähkövaloja ? Miten juopunut Loot oli, kun tytär änkesi viekkuun ? Oliko isä syyllinen vai tyttäret ? Kuka keksi sen, että Lootista tulisi heidän lapsiensa isä ? Eivätkö tyttäret nähneet muuta vaihtoehtoa ?

Jos ajattelen Lootia, hän oli jo myynyt itseään maailmalle. Hän valitsi paremmat seudut ja jätti Avrahamille huonommat. Se oli Lootin ratkaisu. Sitten hän asui Sodomassa, vaikka hän ei kaikesta pitänyt, kuitenkin hän jäi sinne asumaan. Olisi hän voinut lähteä pois niiltä seuduilta, koska sen syntielämä häntä kauhistutti.

En pidä Lootia nuhettomana, enkä myöskään hänen tyttäriään.

Minä en kokenut, että ketään olisi syytetty, siinä vain kerrottiin, mitä tapahtui sen jälkeen, kun Loot tyttärineen oli paennut Sodomasta.
  3. Anteeksi, että pilailin. Se meni vähän liiallisuuksiin. Anteeksi. Olen pahoillani, ei ollut tarkoitus mollata lakia, koska Jumalan laki on minulle pyhä. Raamattu on minulle pyhä kirja ja siksi olen alkanut opiskella sitä heprean kieltä, koska haluan lukea Raamattua heprean kielellä.

Minulle Jumalan laki on pyhä. Kun tulin uskoon, luin Uutta ja Vanhaa Testamenttiä. Minä olen ollut pienestä pitäen lakihenkinen. Ehkä syynä ovat äitini vaatimukset, minun piti olla aina kiltti, en saanut aiheuttaa äidilleni hankaluuksia. Koulussa piti olla hiljaa ja kiltti. Kun tulin uskoon, otin lait kirjaimellisesti. Minun piti olla täydellinen ihminen, en saanut tehdä tuota ja tuota. Minun piti olla näkymätön, etten aiheuttaisi muille ihmisille mitään pahaa. Sitä kesti monta vuotta, uskonelämäni oli kahlaamista eteenpäin. Minulla ei ollut iloa elämässäni. Halusin olla kiltti Jumalallekin, niin ettei Jumalalla ole mitään huomauttamista. Jossain vaiheessa väsyin. Selkäreppuni painoi 100 kiloa, ilo oli kadonnut elämästäni, jaksoin elää hetki kerrallaan, sanoin Jumalalle, etten jaksa elää tällaista elämää. Haluan pois. Samaan aikaa miehelläni oli munuaisensiirto. Viikonloppuna kävin katsomassa miestäni Helsingissä, pienet lapsemme olivat mummolla ja papalla. Pelko jäyti sydämessäsi, alkaako munuainen toimia. Sitten piti mennä maanantaina töihin. Meinasin romahtaa. Olin kuollut, vailla elämää. Sitten yhtenä päivänä löysin armon. Löysin rakastavan Jeesuksen, ennen sitä olin palvellut vaativaa Jumalaa. Olin mielessäni tehnyt Jumalan vaativaksi, mutta, kun löysin armon, löysin rakastavan Jumalan.

Matkani jatkui uskontiellä, poissa oli 100 kilon reppu selässäni. Elin aivan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta nyt rakkaudesta käsin, en pakosta ja vaatimuksesta. Nyt osaan ihastella Jumalan luontoa, ihastelen sammakkoa, joka loikkii nurmikolla. Katselen kyyhkystä, joka kujertaa katon reunalla odottaen, että veisin sille siemeniä. Olen riemuissani, kun näen oravan hyppivän puiden oksilla ja kiitän Jumalaa siitä, miten ihanan maailman Hän meille loi.

Nyt minulla on sydämessäni uusi laulu, joka kertoo, kuinka ihana on elää Jeesuksen kanssa. Välillä laulan Isä meidän rukousta heprean kielellä ja sydämeni laulaa kiitosta Jumalalle.