Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Me elämme lopun aikoja. Tämän maailmanajan kuolinkellot jo soivat. Luonto jo huutaa siitä, jos vain kuuntelisimme sen hätähuutoa. Me olemme myrkyttäneet maan, järvet, joet ja meret. Joka vuosi kuolee eläimiä ja kasveja sukupuuttoon.
Ilmasto on mennyt sekaisin, jossain sataa niin paljon, että ihmiset joutuvat lähtemään kodeistaan, kun vesi peittää kaiken alleen. Jossain on sellainen kuivuus, että kaikki kasvillisuus kuolee. Siellä ei ole ruokaa syötäväksi, kasvit ja eläimet kuolevat, myös ihmiset.
Ihminen on tuhonnut jo paljon tätä maapalloa, mutta ei lopeta sitä, ennen kuin on liian myöhäistä. Kun ihminen on tuhonnut maan, joet, järvet, meret ja ilman, se jossain vaiheessa huomaa, ettei sillä ole mitään syötävää. Vain mammonan tähden on tehty paljon pahaa.
Tämä maailmanaika on loppumassa, emme tiedä, kuinka monta vuotta on jäljellä, mutta vähissä ne vuodet ovat. Mutta sitten alkaa tuhatvuotinen valtakunta, missä Jeesus on hallitsijana. Se on rauhan valtakunta. Raamattu kertoo tämän ajan tuhosta ja tuhatvuotisesta valtakunnasta. Vanhassa Testamentissa on ennustuksia, jotka ovat jo toteutuneet ja loputkin toteutuvat ajallaan.
28.10.2022 09:24
Miksi nainen haluaa olla mies ja päinvastoin ? Haluaako nainen, joka tuntee olevansa mies, olla pomona. Hän ei hyväksy naisena olemistaan. Vai onko hänellä vain estrogeenivajaus, joka tekee hänen olonsa epämukavaksi. Mitä mies haluaa siitä, että hän haluaakin olla nainen. Haluaako hän pukeutua rimpsumekkoihin ja kävellä korkokengissä. Haluaako hän kasvattaa kyntensä pitkiksi ja lakata niitä ? Mitä mies kaipaa naisena olemisessa ?
Mitä miehellä on, jota minä kaipaisin, ei mitään. Olen syntynyt tytöksi ja nainen haluan olla. Joskus olen kyllä sanonut, että olisinpa pääskynen, voisin lentää vapaana taivaalla. Mutta en kyllä menisi lääkärille kertomaan, että nyt haluaisin, että minut leikattaisiin pääskyseksi. Taitaisi piipaa auto viedä minut sairaalaan.
Itse en ole koskaan tykännyt olla ihminen, koska ihmiset ovat kauheita. Ihmiset sotivat, tekevät pahaa toisilleen ja ovat todella paskamaisia. Minä olen myös samanlainen. Sen tähden en halua olla ihmisten kanssa tekemisissä. Jos olisi mahdollisuus, ottaisin monta koiraa ja olisin vain niiden kanssa. Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän rakastan eläimiä.
28.10.2022 09:02
Käytkö uimahallissa ? Kummalle puolelle menet saunaan, miesten vai naisten puolelle.
Lahdessa uimahalliinnaisten puolelle tuli "olento", jonka yläpuoli oli naisen, mutta alapuoli oli miehen. Hän tuli naisten puolelle. Oliko kriteeri se, että hän tunsi olevansa nainen, vaikka ei ollut leikkauttanut alapuoltaan.
28.10.2022 08:39
Olet oikeassa. Mutta vuonna 1981 tein ratkaisun, ennen sitä elin vieraana Jeesukselle. En tahtonut edes kuulla hänestä mitään.
27.10.2022 17:02
Heiluvatko korvasi, kun noin valehtelet ?
27.10.2022 14:23
Ennen kuin tuli uskoon, oli luterilaisen kirkon maksava jäsen.
27.10.2022 13:21
Älä puhu palturia. Mistä tiedät minun uskoontuloni, kuinka se tapahtui. Olitko mukana, kun annoin elämäni Jeesukselle ja pyysin anteeksi syntejäni. Olitko sinä siellä ? En huomannut sinua.
27.10.2022 13:19
Kääntyä on verbi. Se on tekemistä. Tehdä on verbi. Tehkää parannus on tekemistä. Kääntyä on verbi. Kääntyä merkitsee tekemistä.
Tämä on naurettavaa hiustenhalkomista. Tai tekisi mieleni itkeä. Kyllä me ihmiset olemme pikkumaisia. Kuinkahan paljon Jumala maksaa palkkaa niille, jotka jaksavat päivästä toiseen ja vuodesta toiseen moittia toisia uskovaisia ja uhata heitä tulikivenkatkuisilla sanoilla. Pitäiskö meidän kaikkien opetella Raamattu ulkoa, ettemme vahingossakaan sanoisi sellaista, joka ottaa jonkun korvaa pahasti. Sitten pitäisi myös tarkistaa alkutekstistä, että varmasti menee oikein, ettei kukaa saisi kauheita nyrhämiä. Ne nyrhämät voivat saada ihmiset raivostumaan. Ja se ei ole mukavaa.
Ap. t. 3 :19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
Tuossa jakeessa ihmisiä kehotetaan tekemään jotain, että he saisivat syntinsä anteeksi. Tehdä parannus ja kääntyä pahoilta teiltä pois, minusta se on sama kuin tehdä ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta ja jättää entinen elämä taakse. Siinä on sama ajatus.
Jeesus sanoi Joh. 13:35 "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Me uskonkiihkossamme olemme unohtaneet nuo Jeesuksen sanat. Missä näissä kirjoituksissa näkyy keskinäinen rakkaus. Ei missään. Kas kun ei julisteta sota toisillemme.
27.10.2022 13:16
Miksi valehtelet. Valehteleminen on syntiä. Panetteleminenkin on syntiä. Raamattu varoittaa niistä. Ota selvää, ennen kuin alat mustamaalata ihmisiä.
Kyllä Raamattu on meille Jumalan sanaa. Kyllä me uskomme Jeesukseen Kristukseen, joka syntyi ihmiseksi ja meni ristille meidän syntiemme tähden.
Minä uskon, että Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.
Joh. 6:35 " Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa."
27.10.2022 12:44
Tarvitaanko ratkaisua, jos menee naimisiin. Vai onko niin, että noin vain kaksi joutuu naimisiin. Kumpikaan puolisoista ei tee ratkaisua, mutta kuitenkin solmivat avioliiton. Olla möllötellään niin kauan yhdessä kuin huvittaa. Ja jos kumpikaan ei tee ratkaisua erosta, niin ovat kuolemaan asti yhdessä. Kuolema oli sitten ainoa, joka teki ratkaisun erosta.
27.10.2022 12:34
Vuonna pääsiäisenä vuonna 1981 minä tein sen ratkaisun, että lähdin seuraamaan Jeesusta. Edellisenä päivänä en uskonut Jeesuksen sovitustyöhön ristillä. Jeesus ei merkinnyt minulle mitään. Uskoin hänen eläneen ja uskoin hänen kuolleen ristillä, mutta se oli vain pääntietoa. Mutta pääsiäisenä vuonna 1981 minä uskoin sydämestäni sen, että hän oli kuollut minunkin syntieni tähden. Minä tein ratkaisun silloin, että haluan ottaa Jeesuksen vastaan elämääni.
Kyllä minä tein sen ratkaisun, että halusin seurata Jeesusta. Kukaan muu ei ratkaissut sitä minun puolestani. Ei tullut humahdusta taivaasta, että olisin yht´äkkiä huomannutkin olevani Jeesuksen oma. Ei kukaan ihminen taivutellut minua ottamaan Jeesusta vastaan. Eikä myöskään kukaan pakottanut. Ei kukaan jysäyttänyt minua kepillä päähän ja sanonut minulle, että nyt ketale uskot Jeesukseen tai käy huonosti. Uskoontulo oli minun omakohtainen ratkaisuni.
Mikä siinä ratkaisu sanassa ottaa pattiin ? Minusta se kertoo ihmisen kääntymisestä pahoilta teiltään Jeesuksen luo. Siinä ratkaisussa ihminen päättää hyljätä entisen elämän ja siirtyä seuraamaan Jeesusta.
27.10.2022 12:30
Kun en ollut uskossa Jeesukseen, en ymmärtänyt sitä, että voisin rakastaa Jumalaa. Olen kuitenkin aina uskonut, että Jumala on olemassa.
Kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, rakkauteni Jumalaa ja Jeesusta kohtaan kasvoi. Nyt voin sanoa, että Jumala ja Jeesus on minulle kaikki. Raamatusta olen oppinut tuntemaan Jumalan ja hänen rakkautensa meitä ihmisiä kohtaan. Raamattu kertoo sen, mitä Jeesus teki puolestamme, kun hän jätti taivaan kirkkauden ja syntyi ihmiseksi. Hän eli täällä maailmassa ja meni ristille, että meillä olisi mahdollisuus Jumalan luo, kun otamme hänet vastaan elämäämme. Kun ajattelen sitä, kiitollisuus ja rakkaus valtaavat sydämeni.
Miten rakastan Jumalaa ? Haluan kunnioittaa Jumalaa. Raamatun lukeminen tulee rakkaaksi. Raamatusta löytää ohjeita, miten elää täällä maailmassa. Jeesus antoi ohjeita, kuinka elää. Yksi ohje on, että pitäisi kohdella toisia, niin kuin tahtoisi itseä kohdeltavan. Sekin pääsee välillä unohtumaan ja sanoo pahasti toiselle.
Kun tulin uskoon, elämäni muuttui kokonaan, opin tuntemaan rakkauden.
Minusta on paljon vaikeampaa rakastaa ihmisiä. Mutta haluan kuitenkin heitä rakastaa.
25.10.2022 22:04
En tunne yhtään kabbalaista. Missä heitä on ? Tunnetko sinä läheisesti heitä ? Kirjoitat ihan palturia. Onko sinun nimesi Heinrich von Paltur ?
18.10.2022 15:16
Mnä en tunne montaakaan alkoholistia. Enoni on yksi harvoista minun suvussani. En kauheasti puhu alkoholisteista, mutta tässä tahdoin ottaa esimerkin enostani, joka sortui alkoholin kiroihin. Hänen elämänsä meni pilalle. Hän menetti tyttärensä ja elämän loppu oli surkeaa. Minä tunsin eniten sääliä häntä kohtaan, kun tiesin hänen ongelmansa alkoholin suhteen.
Hautajaisissa tapasin hänen tyttärensä, serkkuni. Ajattelin, mitä kaikkia kauheuksia hänkin on joutunut kokemaan äitinsä ja isänsä juopotellessa. Onneksi hänet otettiin huostaan ja hän sai hyvän sijaiskodin.
Sitä ei voi koskaan edeltäpäin sanoa, ettei lankea alkoholiin. Monet ovat ottaneet pullon käteensä, koska eivät ole kestäneet kohtaamiaan vaikeuksia ilman pulloa. Kun maailma potkii ja muut haukkuvat, voi pullo olla ainoa ystävä, joka tuo lohdun, että kestää taas sen päivän elää. Tämä maailma on raaka, tuntuu, että tätä elämää ei kestä muut kuin kovikset. Herkät lanataan jalkojen alle. Heille ei anneta ihmisarvoa, he ovat saastaa monien ihmisten jalkojen alla.
18.10.2022 12:16
Minä olen nuoruudessani maistanut viinaa ja sanon, että se oli niin pahaa, etten ole sen jälkeen halunnut juoda. Samoin on oluen laita. Pahan makuista. Viina ja huumeet eivät ole pehmentäneet minun elämääni.
Enoni oli ainoa, joka sisaruksista joi. Hän oli raivoraitis nuoruudessaan, mutta vanhempana sortui alkoholiin. Se oli surullista. Hän ei ollut kaikkein mukavin eno muutenkaan, mutta kännissä hän oli kauhea. Äitini joutui ajamaan kerran hänet pois, koska hän alkoi riehua, kun tuli meille.
18.10.2022 11:58
En tiedä, miten tämä saarnaaja sanoi tämän. Halusiko hän kertoa sen, että kaste ei pelasta ketään, en tiedä.
Minun enoni oli lapsena kastettu. Hän luki mustaa raamattua. Hän kirosi serkkuni monet kerrat. Hän oli alkoholin orja. Hänellä ja hänen vaimollaan oli yksi tyttö. Tyttökin otettiin heiltä pois, koska he eivät pystyneet huolehtimaan lapsestaan. Alkoholi hallitsi heidän elämäänsä. Hän kuoli viinahuuruissaan oman sänkynsä viereen. Viinaan oli sekoitettu lääkkeitä. Kysymys kuuluu, pelastiko hänet se, että hänet oli kastettu lapsena. Mutta, jos hän siinä viimeisellä hetkellä huusi Jeesusta, hän pelastui. Mutta se, että hänet kastettiin sylivauvana ei pelastanut häntä. Olin hänen hautajaisissaan, mutta vaimo ei viitsinyt tulla sinne, niin paljon hän miestään vihasi.
Anoppini sanoi kerran, eikö hän pääsekään taivaaseen, kun hänet on lapsena kastettu. Monilla ihmisillä on se käsitys, että, kun on kastettu, se avaa taivaan oven. Mutta asia ei ole niin. Vain Jeesus on se tie, joka johtaa Jumalan luo taivaaseen. Kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, me pelastumme.
18.10.2022 09:45
Keitä kastettiin Paavali aikana ? Vain ne kastettiin, jotka ottivat Jeesuksen vastaan elämäänsä. Ei kaikkia kreikkalaisia kastettu, ei kaikkia roomalaisia kastettu. Vain ne kastettiin, jotka olivat ottaneet Jeeesuksen vastaan elämäänsä.
Minut kastettiin kuukauden vanhana. Elin kuitenkin kaukana Jeesuksesta. Jos olisin kuollut silloin, kun yritin itsemurhaa, kaste ei olisi pelastanut minua taivaaseen. Kadotus olisi ollut määränpääni.
Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole muuta tietä. Hän valmisti sen ristillä. Jeesus sanoi ristillä: "Se on täytetty". Hän teki sen, mihin mitkään ihmisen teot eivät pysty. Me emme pysty ostamaan pelastusta millään keinoilla, se meille annetaan, kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme.
18.10.2022 08:38
Minua ihmetyttää se, miten naiseksi silvottu mies ja mieheksi silvottu nainen voi lisääntyä ?
Tehdäänko naiseksi silvotulle miehelle kohtu ? Saadaanko kohtu lahjoittajalta ? Vai onko hänelle jätetty miehen sukupuolielimet, että hän voi siittää lapsia ?
Miten mieheksi silvottu nainen voi hedelmöittää ketään ? Vai onko hänelläkin naisen sukupuolielimet, että hän voi synnyttää. Onko hän nainen vai mies ?
Kumpi puoli sanelee sen, onko hän nainen vai mies, ylä- vai alapuoli. Puolet ruumista on naisen ja puolet miehen, ovatko he sekaolentoja vai miesnaisia tai naismiehiä. Toisilla on naisen yläruumis ja miehen alaruumis ja toisinpäin. Jos he menevät uimahalliin, kumpi ratkaisee se, kummalle puolelle he menevät. Ratkaiseeko ylä- vai alapuoli sen ?
11.10.2022 11:55
En usko, että kovin monelle naiselle abortti olisi helppo juttu. On tilanteita, missä nainen joutuu miettimään monia asioita siinä valitseeko abortin vai ei.
Kun itse odotin ensimmäistä lastani, äitini sanoi minua isän murhaajaksi. Hän oli käynyt ennustajalla, kun olin pieni. Ennustaja ennusti, että äitini ja minä lasteni kanssa seisomme isäni haudalla. Tämä ennustus mielessään äitini syytti minua murhaajaksi, koska odotin lasta. Hänen mielestään, isäni kuolisi ennustuksen mukaan, kun minulla olisi lapsia. Muistan sen tunteen edelleen, vaikka siitä on kulunut yli 50 vuotta. Isäni oli minulle eritttäin rakas.
Kävellessäni kotia kohti, tunteeni kuohuivat, koska en haluaisi "tappaa isääni." Jouduin käymään silloin myös abortin vaihtoehdon. Mutta en voisi tapaa lastani, jota niin hartaasti odotin. Vielä toisen kerran äitini sanoi meille, että miltä tuntuu olla isän murhaajia. Mieheni ei onneksi sitä ymmärtänyt, mitä äitini tarkoitti. Mutta minun sydämeeni se aiheutti haavan, joka vuoti verta. Pelkäsin, että isäni kuolisi. Sitten isäni vielä sairastui peräsuolisyöpään, syyllisyys meinasi tukahduttaa minut. Isä ei onneksi kuollut. Äitini kuoli ennen isääni.
Mutta en pidä sikiö sanasta. Se on kuin puhuttaisiin jostain nilviäisestä.
01.10.2022 19:37
Sama sydän se on, onko lapsi äidin kohdussa vai onko lapsi syntynyt. Kysyn vai sitä, milloin sikiö muuttuu lapseksi ? Onko niin, että äidin kohdussa lapsi on sikiö ja syntymän jälkeen sikiö muuttuu kuin taikasauvasta lapseksi. Hokkus pokkus vaa, sikiöstä tuleekin hetkessä lapsi. Jos lapsi syntyy ennen laskettua aikaa ja hän on vaikkapa teho-osastolla, onko hän silloin sikiö vai lapsi.
Minulle ei olisi tullut mieleenkään kertoa ihmisille, että minä odotan sikiötä. Minä odotin siitä hetkestä alkaen, kun tiesin, lasta.
01.10.2022 14:09
23 / 59