Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1505

1. En ole hyljännyt luonnon kauneutta. Luonto antaa minulle paljon ihania hetkiä, kun katselen esim. pääskysten liitelyä kauniina kesäpäivänä. Asun Lahdessa ja usein pyöräilen Vesijärven rannalle ja siellä ihailen järven tyyntä pintaa kesäillassa. Siellä tunnen eläväni. Luonnon keskellä koen olevani vapaa ja onnellinen. En osaa olla ihmisten kanssa, viihdyn enemmän eläinten seurassa.

En haluaisi kylläkään asua missään maakuopassa, koska haluan nähdä ympärilläni kukkia, kimalaisia ja perhosia ja muita eläimiä. Ihmisiä en niinkään halua nähdä. Olen nirso ruokani suhteen, en pidä mistään erikoisesta ruoasta.

Mikähän se Jeesuksen maksama hinta olisi ? Voiko sitä rahassa mitata Hänen kärsimystensä määrää ? En usko.
  2. Raamattu kieltää haureuden. Minusta siihen kuuluu kaikki haureuden lajit, aikuisten välinen ja erityisesti lapsiin kohdistuva haureus. Haureus kuin haureus on syntiä. Minusta lapsiin kohdistuva haureus on iljettävää, koska se voi tuhota lapsen koko elämän.

Minä en tiedä, kuinka vanhoja Maria ja Josef olivat, kun menivät avioon. Siitä en osaa sanoa mitään. Tuntuisi, että olivat ihan liian nuoria avioon. Kuka sen voi vahvistaa, kuinka vanhoja olivat. Mutta aivan lapsia, jos noin nuorina menivät avioon. Meikäläinenkin leikki vielä nukeilla 12 vuotiaana. Minusta tuntuu, että 18 -vuotiaskin on liian nuori avioliittoon. Olisi hyvä itsenäistyä, ennen kuin purjehtii avioliiton satamaan.

Psalmi 137 :1-9

1 Baabelin virtain vierillä -siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
    2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
    3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
    4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
    5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
    6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
    7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
    8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
    9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Minusta siinä on vankien tuntoja sen jälkeen, kun juutalaiset oli viety pakkosiirtolaisuuteen. Siinä tulee esiin näiden vankien viha niitä kohtaan, jotka olivat vanginneet heidät. Ei ole mukavaa luettavaa, mutta tässä se nähdään, millainen ihminen on. Jos itse olisin vankina jossain ja kohdeltaisiin kaltoin, en osaa sanoa, mitä minä sanoisin omassa tuskassani. Meillä on ollut Suomessa onni, että saamme olla vapaana, mutta entä niissä maissa, missä on otettu kansalaisia vangeiksi ja viety toiseen maahan. Siellä heitä on pahoinpidelty ja piesty, en tiedä, millaiset ajatukset itse kullekin tulee mieleen.
  3. Älä valehtele, jos sinä et pysty kuin valehtelemaan, ole hiljaa ja pidä valheesi omana tietomnasi. Kun lukee kirjoituksiasi, ihmettelee, kuinka joku voi kirjoittaa tuollaista valhetta. Mutta, jos uskoo valheen ja pitää sitä totuutena, silloin varmaan uskoo varmasti sen valheen. Jos uskoo, että valkoinen on musta ja kun sitä jankuttaa itselleen tarpeeksi, niin silloin ihmnen uskoo, että valkoinen onkin musta tai keltainen vihreä. Sillä lailla totuus muuttuu valheeksi.
  4. Matt. 28:20 ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Saksankielisessä Raamatussa on Matt. 28:20 ”Darum gehet hin und lehret alle Volker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des Heiligen Geistes! = ” Menkää siis ja opettakaa kaikkia kansoja ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen !”

Englanninkielinen King James käännös ” Go ye therefore and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son and of the Holy Ghost.”

Ensin opetus ja sitten kaste.

Apostolien teot 8:35:38 ”Ja niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja matkustaessaan tietä myöten he tulivat veden luo; ja hoviherra sanoi: ”Katso, tuossa on vettä. Mikä estää kastamasta minua?” Niin Filippus sanoi hänelle:”Jos uskot koko sydämestäsi, niin tapahtukoon.” Hän vastasi ja sanoi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika!” Ja hän käski pysäyttää vaunut ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippos kastoi hänet.”

Saksankielinen Raamattu

Ap. t. 8:37 ”Philippus aber sprach: Glaubest du von ganzem Herzen, so mag's wohl sein. Er antwortete und sprach: Ich glaube, daß Jesus Christus Gottes Sohn ist.”

Englanninkielinen käännös (King James) : And Philip said: ”If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said: ”I believe that Jesus Christ is the Son of God.”