Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. MInä olin ristiäisissä, missä isä sanoi, ettei hän usko Jumalaan. Mutta tavan mukaan lapset kastettiin. Mummokin vain oli innoissaan, kun lapsen kastemekko oli ollut monien lasten ristiäisissä. Se merkitsi mummolle enemmän kuin itse ristiäiset.

Mites näissä perheissä sitten sallitaan lasten tulla Jeesuksen luo, kun Jeesuksesta ei puhuta mitään, vaan kerrotaan, ettei Jumalaa tai Jeesusta ole ollut olemassakaan. Siinä on ollut näille lapsille kasvupohja, mille heidän elämänsä rakentuu.

Toista on se, missä vanhemmat ovat uskossa Jeesukseen, silloin lapsille puhutaan Jeesuksesta.
  2. Kirjoitukseni oli nyt huono. Tarkoitukseni oli kysyä niiltä, jotka sanovat, että homous on synnynnäistä, voivatko myös pedofiilit, pyromaanit, varkaat, murhaajat ja eläimiin sekaantujat sanoa, että he kantavat synnynnäistä taipumusta. Olen sitä mieltä, ettei kukaan voi sanoa, että olen tällainen, koska olen jo kohdussa saanut tämän tai tuon taipumuksen.

Tietysti me saamme vanhemmiltamme luonteenpiirteitä. Mutta meillä kaikilla on valinnan mahdollisuus, tehdä hyvää tai pahaa. Se on meillä kaikilla. Se mahdollisuus oli niillä pojilla, jotka tappoivat pojan. Jumala ei määrää meitä tekemään pahaa, Hän tahtoisi, että me tekisimme hyvää.

Tietysti sellaisen ihmisen on helpompi elää, joka on saanut vanhemmiltaan hyvät luonteenpiirteet, esim. lempeyden. Tätini on saanut vanhemmiltaan lahjaksi, kateuden, riidanhalun ja vahingonilon. Hänen kanssaan on vaikea olla. Nyt hän on jo 87 vuotta vanha, niin piirteet ovat lieventyneet ja hänen kanssaan voi jo olla. Luonteenpiirteet ovat syntymälahja, jotka vanhemmiltamme perimme. Tietysti lapsuutemme voi niitä kärjistää, jos elämme rakkaudettomassa ilmapiirissä.

Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhden miehen. Jumala ei pakottanut heitä niin tekemään. He itse valitsivat, mitä tekivät. Samoin on meillä kaikilla. Me voimme tehdä hyvää tai pahaa, puhua rakentavasti tai vastata vihalla toisillemme. Aina valinta on meidän. Tietysti, jos on nopea laukomaan totuuksia, sen on vaikeampi pitää suustaan supussa, kuin taas rauhallisemman on helpompi. Me kaikki lankeamme tekemään väärin toisia ihmisiä kohtaan, mutta me olemme siinä syyllisiä, emme voi syyttää teoista toisiamme emmekä Jumalaa.

Minä olen arka, joten minulta on jäänyt paljon pahaa tekemättä, koska en ole uskaltanut. Mutta ajatuksissani olen tehnyt paljon pahaa ja Jumala on ne tiennyt. Se, että olen arka, ei tee kuitenkaan minusta parempaa ihmistä, olen samanlainen kuin muutkin. Raamatussa on kirjoitettu, että se, joka vihaa veljeään, on murhaaja ja kuinka paljon olenkaan vihannut ihmisiä. Se laittaa minut pienelle paikalle, kun sitä ajattelen. Nyt en halua enää vihata ihmisiä, haluan nähdä heidät ystävinäni.
  3. Onko pedofiili syntynyt pedofiiliksi ? Onko eläimiin sekaantuja syntynyt eläimiin sekaantujaksi ? Onko pyromaani syntynyt pyromaaniksi ? Onko varas syntynyt varkaaksi ? Onko murhaaja syntynyt murhaajaksi ? Onko pettäjä syntynyt pettäjäksi ?

Pyromaanikin voisi sanoa poltettuaan jotain, minä olen syntynyt sellaiseksi, en minä sille voi mitään. Teidän täytyy ymmärtää minua. Minä olen syntynyt sellaiseksi ja minä en voi sille mitään, että minä nautin siitä, että saan polttaa taloja. Yrittäkää ymmärtää minua.

Samoin pedofiili voi sanoa, että hän on syntynyt sellaiseksi, ettei hän voi itselleen mitään, että hän tuntee vetoa nuoriin tyttöihin tai poikiin. Minä olen syntynyt sellaiseksi, teidän täytyy ymmärtää minua. Ei se ole minun vikani, että olen tällainen. Minä olen syntynyt tällaiseksi, ei se ole minun vikani.