Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+ei+ollut+mukavasti+kirjoitettu.+Olin+vain+niin+vihainen,+kun+olin+lukenut+facebookissa+palestiinalaisten+kirjoituksia.+Olin+todella+vihainen.+Siellä+yksi+palestiinalainen+hekotteli,+että+kristityille+käy+huonosti,+kun+muslimit+hyökkäävät+Eurooppaan.+Meidät+lahdataa,+jos+emme+käännyt+muslimeiksi.+Ja+kaikkea+muuta+kauheata+hän+kirjoitti.
Jos+olisin+odottanut+hetken+ja+laittanut+mietintämyssyn+päähän,+ehkä+olisin+kirjoittanut+toisin.+Myöönnän,+että+kirjoitin+vihoissani.
No+enhän+minä+mikään+fiksu+olekaan,+vaan+tavallinen+kadun+tallaaja.+Välillä+suutun,+jos+luen+kirjoituksia,+missä+teilataan+ihmisiä,+vain+sen+tähden,+etteivät+he+ole+muslimeja.
17.07.2022 16:48
En+kirjoittanut,+että+arabit+ovat+kauheita+raiskaamaan.+Lue+tarkasti,+mitä+on+kirjoitettu,+äläkä+lisää+siihen+mitään+omiasi.+Samoin+olen+suomalaisille+raiskaajille+vihainen,+koska+olen+itse+nähnyt,+mitä+raiskaaminen+tekee+naiselle.+Minun+koulukaverini+raiskasi+hänen+serkkunsa.+Se+vaikutti+tämän+nuoren+tytön+elämään+paljon.+Hän+oli+silloin+16+vuotias.+Hänen+elämänsä+meni+pilalle.
Minä+vihaan+tekoja,+jotka+aiheuttavat+toisille+ihmisille+tuskaa.+Oli+se+tekijä+suomalainen,+venäläinen,+irlantilainen+tai+jonkun+muun+maan+kansalainen.No,+se+minun+pitää+sanoa,+etten+kauheasti+ihmisiä+rakasta.+Olen+erakkoluonne,+joka+tykkää+olla+yksin.+En+tiedä,+johtuuko+se+siitä,+että+olin+ainoa+lapsi.
Luin+yhden+kirjan,+missä+valotettiin+tilannetta+Irlannissa.+Siellä+nämä+uskontojen+juuret+menevät+1800-luvulle.+Se+nähtävästi+jatkuu,+koska+ihmisen+on+niin+vaikea+antaa+anteeksi.+Jos+me+sinnikkäästi+pidämme+siitä,+että+itse+on+oikeassa+ja+toinen+väärässä,+siitä+tulee+riitaa.+Jos+on+nähnyt+oman+vajavuutensa,+niin+on+helpompi+antaa+anteeksi+toiselle.+Mutta,+jos+on+olevinaan+täydellinen,+on+tosi+vaikea+antaa+anteeksi.
Minä+kirjoitin+sen+kirjoituksen+rumasti,+mutta+minua+otti+pattiin+joittenkin+palestiinalaisten+kirjoitukset+facebookissa.+He+toivoivat+meille+valkoisille+helvetin+lieskoja+ja+kertoivat,+että+kohta+muslimit+hävittää+kaikki+kristityt.+Sitä+oli+kauheata+lukea.+Minun+olisi+pitänyt+kopioida+se+kirjoitus,+niin+olisin+voinut+kopioida+sen+tänne.
17.07.2022 16:32
Tarkoitin+taivaan+kotia.+No+olen+saanut+jo+perinnönkin,+koska+isäni+ja+äitini+ovat+kuolleet.++Mutta+ei+se+ollut+mitään+sen+rinnalla,+mitä+odottelen,+kun+saan+nähdä+Jeesuksen,+kun+hän+saapuu+omiaan+noutamaan.
17.07.2022 16:13
Pitäisikö+Jumalan+komahuttaa+naista+päähän,+jos+hän+ottaa+viinaa.+Vai,+mitä+Jumalan+pitäisi+tehdä.+Kyllä+aikuisen+ihmisen+pitäisi+tietää,+että+raskaana+ollessaan+ei+käytä+alkoholia.
Minun+äitini+tupakoi,+kun+odotti+minua.+En+tiedä,+mitä+vahinkoa+se+minulle+aiheutti.
Minusta+monet+geenivirheet+johtuvat+siitä,+kun+liian+läheiset+sukulaiset+ovat+menneet+naimisiin+ja+saaneet+lapsia.+Yhdessä+minun+sukuhaarassa+oli+joitain+sellaisia,+joissa+serkut+olivat+menneet+naimisiin+toistensa+kanssa.+Ja+niitä+oli+useampia+avioliittoja.+Jos+sattuu+suvussa+olemaan+geenivirhe,+niin+lapset+voivat+saada+tämän+geenivirheen.+Esim.+agu+kehitysvamma+on+sellainen,+että+molemmat+vanhemmat+kantavat+geenivirhettä,+niin+lapsella+voi+olla+agu+tauti.+Se+on+suomalaisten+geenivirhe.+Minun+toisessa+suvussa+miehellä+ja+vaimolla+oli+yhteinen+esi-isä+ja+-äiti.+Oli+siinä+kuitenkin+useampi+sukupolvi+välissä.+Olen+tutkinut+sitä+sukua,+mutta+en+ole+vielä+löytänyt+samanlaisia+tauteja+ihmisissä.+Toiseen+geenivirheeseen+olen+tutustunut,+siinä+ei+vauvalla+toimi+munuaiset.+Sekin+on+suomalaisten+geenivirhe.
Miksi+ihmiset+joutuvat+kärsimään,+siihen+en+osaa+vastata.+Minun+serkkuni+sai+ihosyövän+neljä+vuotiaana.+Se+lähti+luomesta,+joka+oli+nenän+vieressä.+Sieltä+se+syöpä+levisi+aivoihin.+Syöpä+söi+hänen+huulensa,+hänen+oli+vaikea+syödä.+Jouluksi+hän+pyysi+päästä+sairaalaan,+koska+siellä+oli+helpompi+ola.+Hänen+aivonsa+olivat+turvonneet+ja+hän+ei+pystynyt+nukkumaan,+koska+takaraivo+oli+myös+turvonnut+ja+kipeä.+Hänen+isänsä+piti+häntä+sylissään,+että+hän+pystyi+nukkumaan.+Jouluna+hän+nukkui+isänsä+sylissä,+sitten+hän+avasi+silmänsä+ja+sanoi+isälleen:+"Jeesus+tuli+minua+hakemaan."+Sitten+hän+ummisti+silmänsä+ja+kuoli+isänsä+syliin.+Hän+oli+kuollessaan+viisi+vuotta.+En+osaa+sanoa,+miksi+hän+joutui+kärsimään+tämän+kamalan+taudin+kynsissä.+Mutta+sen+tiedän,+että+Jeesus+vei+Riston+sinne,+missä+ei+ole+tuskia+eikä+mitään+kärsimystä.
16.07.2022 20:57
Minkä+takia+minun+olisi+pitänyt+kieltää+lapsiani+syömästä+hyvän-+ja+pahantiedon+puusta+?+
Tietysti+sitä+yritti+opetaa+lapsille+sen,+mikä+on+hyvää+ja+mikä+on+väärin.+En+nyt+ihan+ymmärrä,+mitä+tarkoitat.
16.07.2022 20:24
Minun+pihallani+ei+kasva+elämän+puuta+eikä+hyvän-+ja+pahantiedon+puuta.
Jumala+kielsi+hyvän+-ja+pahantiedon+puusta+syömisen.+Se+oli+ainoa+kielto+Aatamille.
16.07.2022 17:42
Näin+on+parempaan+uskovainen+lähtee.
Äitini+oli+uskossa+ja+häntä+Jumala+ei+parantanut,+koska+äitini+meni+kotiin+kirkkauteen.+Isäni+Jumala+paransi+ja+antoi+hänelle+aikaa,+että+hänkin+löytäisi+Jeesuksen+elämäänsä.+Miestäni+Jumala+ei+parantanut,+mutta+antoi+paljon+parempaa.+Kuolinvuoteellaan+mieheni+otti+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.+Ennen+kuolemaansa+juttelimme+uskonasioista,+mutta+hän+ei+ollut+vielä+valmis+uskon+ratkaisuun.+Mutta+onneksi+monen+päivän+sairaalassa+olo+vaikutti+hänessä+sen,+että+halusi+nöyrtyä+Jumalan+edessä+ja+ottaa+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.
16.07.2022 17:37
Kun+lukee+ennustuksia+raamatusta,+ne+tulevat+kaikki+toteutumaan,+mitkä+siellä+on+ilmoitettu.+Danielinkin+kirjassa+on+ennustuksia,+jotkut+ovat+toteutuneet+ja+joitakin+saamme+vielä+odotella.+Samoin+ovat+muutkin+kirjoittaneet+raamattuun,+kun+ovat+saaneet+Jumalalta+ilmoituksen.
16.07.2022 15:08
Jumala+on+antanut+ihmiselle+vapaan+tahdon.+Hän+on+kaikkivaltias+Jumala,+joka+hallitsee+täällä.+Hän+on+myös+pyhä+ja+synti+erottaa+meidät+Jumalasta.+Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+Hän+rakastaa+syntistä+ihmistä.
Sen+tähden+Jumala+lähetti+Jeesuksen+tänne+maailmaan,+että+me+voisimme+pelastua.+Jeesus+kantoi+meidän+syntimme+ristillä+ja+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+saamme+syntimme+anteeksi.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
16.07.2022 15:01
Ihminen+voi+lyhentää+itse+elämänsä+pituutta,+tekemällä+itsemurhan.+Minäkin+nuorena+yritin+tehdä+itsemurhan.+Jos+olisin+onnistunut+siinä,+elämäni+olisi+ollut+21+vuoden+pituinen.+Onneksi+epäonnistuin+siinä.
16.07.2022 14:47
Me+elämme+saastuneessa+maailmassa.+Me+syömme+myrkkyjä+pienestä+lapsesta+alkaen.+Pellot+myrkytetään,+hedelmät+myrkytetään.+Onko+tässä+maailmassa+paikka,+missä+luonto+olisi+puhdasta.+Ilma,+jota+hengitämme,+sisältää+kaikenlaisia+saasteita.
Elimistömme+ei+tiedä,+mitä+tehdä+niille+kaikille+myrkyille,+jota+me+päivittäin+syömme.+Jostain+syystä+alkaa+syöpäsolut+levitä,+aiheuttaako+sen+jokin+myrkky+vai+ei,+sitä+en+tiedä.+Mutta+luulen,+että+tämän+maailman+saastuneisuus+vaikuttaa+moniin+sairauksiin.
Ei+Jumala+anna+sairautta.+Mieheni+sairastui+nuorena+munuaistautiin.+Hänellä+oli+angiinaa+usein+ja+hän+ei+hoitanut+sitä.+Hänelle+jäi+verenkiertoon+bakteeri,+joka+tuhosi+munuaiset.+Tässä+tapauksessa+mieheni+on+syyllinen,+jos+me+etsimme+syyllisiä.+Mutta,+jos+hän+olisi+tiennyt,+millaisen+sairauden+hän+saisi,+uskoisin,+että+hän+olisi+toiminut+toisin.
Minä+epäilen+myrkkyjä+moniin+sairauksiin.+Tuotantoeläimet+syövät+kaikenlaisia+lääkkeitä,+syövät+heinää,+mikä+on+kasvanut+paikalla,+mihin+on+laitettu+myrkkyjä.
Ollessani+mökillä,+siellä+oli+kaadettu+metsää.+Menin+sinne+katsomaan+ja+siellä+oli+ilmoituslappu,+että+koko+alue+on+myrkytetty.+Ei+siellä+näkynyt+lintua,+ei+perhosia,+ei+mitään.+Ajattelin,+kuinka+paljon+me+ihmiset+siinä+lähellä+hengitämme+siitä+myrkkyjä.+Mietin+myös,+mitä+sairauksia+me+saamme+niistä+myrkyistä.+Sen+aika+näyttää.
16.07.2022 14:45
Isäni+sairastui+peräsuolisyöpään.+Hänen+uolestaan+rukoiltiin+ja+hän+parantui.+Hänellä+oli+polyypeja+sieraimissa.+Ne+vuosivat+vähän+väliä+verta.+Mieheni+vei+välillä+ensi-apuun,+koska+emme+pystyneet+tyrehdyttämään+verenvuotoa.+Sitten+lääkäri+sanoi,+että+ne+leikataan+pois.+Isäni+meni+sairaalaan.+Kun+lääkäri+tutki+ennen,+kun+hänet+leikattiin,+polyypit+olivat+poissa.+Isä+lähti+kotiin+ja+sanoi+äidille,+että+onko+äitini+rukoillut.+Äitini+myönsi+näin+tehneensä.
Serkkuni+sairasti+aivosyöpää+1950+luvulla.+Hänet+leikattiin.+Hänelle+piti+tehdä+toinen+leikkaus+ja+kun+häneltä+otettiin+kuvat+aivoista,+syöpä+oli+kadonnut.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin.+Hän+eli+75+vuotiaaksi.+Kuoli+viime+joulukuussa.
Äitini+sairastui+kohtusyöpään.+Hänenkin+puolestaan+rukoiltiin.+Jumala+ei+parantanut+häntä.+Hän+kuoli+saman+vuoden+lokakuussa.+Hän+kuoli+vatsakalvontulehdukseen.+Me+emme+tiedä+aina,+miksi+Jumala+parantaa+jonkun+ja+toista+hän+ei+paranna.+Se+on+hänen+käsissään.
16.07.2022 14:08
Luin+kerran+koraania.+Se+oli+kauheaa+luettavaa.+Se+ei+lupaa+kovinkaan+mukavaa+kristityillekään.+Tuntui,+että+monessa+paikassa+oli+ajatuksena,+että+kuolema+muille+kuin+muslimeille.+Sitä+minä+en+hyväksy.+He+saavat+olla+muslimeja,+jos+vaan+ovat+kunnolla.+Mutta+ei.+Jotkut+haluavat+aina+mekkaloida+ja+tehdä+pahaa.
Suomessa+asuvia+muslimeja+vastaan+minulla+ei+ole+mitään,+kunhan+asuvat+täällä+rauhallisesti.+Mutta,+jos+alkavat+naisia+raiskata+tai+tekemään+tihutöitä,+silloin+olen+heitä+vastaan.
16.07.2022 13:37
En+ajattele,+että+arabit+ovat+ali-ihmisiä.+Mutta+se+viha,+joka+muslimeilla+on+juutalaisia+ja+kristittyjä+kohtaan,+on+kauheaa.+On+heillä+myös+omiaan+kohtaan+vihaa,++sunnit+vihaavat+shiioja+ja+päinvastoin.
Se+kirjoitukseni+halusin+kirjoittaa,+koska+olen+lukenut+niin+paljon+kirjoituksia+juutalaisista.+Halusin+kirjoittaa+samalla+mitalla.
Terroristejä+en+hyväksy+sen+tähden,+että+he+tekevät+väärin+tappaessaan+ihmisiä.+Palestiinalaisia,+jotka+rauhassa+asuvat+Israelissa,+heitä+vastaan+minulla+ei+ole+mitään.
Tänään+luin+yhden+palestiinalaisen+vuodatusta+facebookista.+Hän+uhosi,+että+vielä+koko+Eurooppa+on+muslimien+hallussa.+Siinä+kristittyjen+käy+köpelösti.+Se+oli+ihan+fanattista+hölmöä+kirjoitusta,+kuinka+he+pistävät+Euroopan+kansalaiset+nyrkkinsä+alle.+Hirveää+tekstiä,+pisti+minuakin+vihaksi+ja+suutuin+koko+äijän+ketaleeseen.
16.07.2022 13:27
Jos+olisin+ajatellut+vain+taloudellisia+puolia,+en+olisi+mennyt+mieheni+kanssa+naimisiin.+Hänellä+oli+jo+silloin+munuaistauti+ja+oli+odotettavissa,+että+hän+joutuu+jossain+vaiheessa+dialyysiin.+Saimme+kaksi+poikaa,+ei+ollut+meillä+rikkauksia,+tulimme+toimeen+kuitenkin.+Ei+voitu+ostaa+pojille+kaikkea,+mitä+olisi+halunnut.
Minusta+välittäminen+on+tärkeämpää+kuin+rikkaudet.+Tietysti+se+on+kurjaa,+jos+ei+ole+ruokaa+tarjottavana+lapsille.
16.07.2022 13:14
Näin+on.
16.07.2022 12:56
En+tiedä,+miten+olisin+suhtutunut,+jos+äitini+olisi+kuollut+synnytykseen.+Minun+mielestäni,+jos+isäni+olisi+mennyt+uusiin+naimisiin,+en+olisi+voinut+saada+huonompaa+äitiä,+kuin+minulla+oli.+Tietysti+hän+oli+minun+oma+äitini+eikä+äitipuoli.
Sukututkimusta+tehdessä+huomasin+sen,+että+minun+suvussa+molemmilla+puolilla+oli+aviottomia+lapsia.+Äitini+puolelta+oli+Eva+Hiekkanen,+joka+synnytti+8+aviotonta+lasta+1800+luvun+alussa.+Hän+oli+monissa+taloissa+piikana,+ei+ollut+varmaan+helppo+elämä+hänellä+eikä+lapsilla.+Hänen+tyttärensä+sai+myös+aviottoman+lapsen+Wilhelmin,+joka+oli+minun+isopappani.+Jos+Eva+olisi+tehnyt+abortin,+olisi+monta+lasta+jäänyt+syntymättä.+Isäni+puolella+oli+myös+näitä+aviottomia+lapsia.+Taitaa+hyvin+monissa+suvuissa+olla+näitä+aviottomia+lapsia,+jos+lähtee+omaa+sukuaan+tutkimaan.+Kuinkahan+paljon+olisi+jäänyt+lapsia+syntymättä,+jos+silloin+nämä+naiset+olisivat+pystyneet+surmaamaan+lapsensa+ennen+syntymistä.+Hiekkasten+suku+on+aika+pieni+suku,+mutta+olisi+todella+pienentynyt+paljon,+jos+nämä+Evan+synnyttämät+lapset+olisi+tapettu.+Minäkään+en+tässä+kirjoittelisi+kaikenlaista.
16.07.2022 12:44
Minun+työpaikalla+eräs+nainen+alkoi+odottaa+lasta.+Hän+oli+jo+varannut+ajan+aborttiin,+mutta+samana+päivänä,+kun+abortti+olisi+pitänyt+tehdä,+hän+perui+sen.++Kerran+hän+sanoi,+ettei+ole+koskaan+katunut+sitä,+että+antoi+omalle+lapselleen+elämän.
Tiedän,+että+on+tilanteita,+jotka+laittavat+miettimään+abortin+mahdollisuutta.+Jos+isä+raiskaa+tyttärensä+ja+hän+alkaa+odottaa+lasta,+siinä+on+vaikea+tilanne.+Tai+joku+sukulainen.+Jossain+suvuissa+on+periytyvää+sairautta,+jonka+syntyvä+lapsi+saa+perintönä+vanhemmiltaan.+Ne+ovat+vaikeita+tilanteita.
Eräs+munuaistauti+voi+periytyä+lapselle.+Tunnen+yhden+jo+aikuisen,+kun+hän+syntyi,+hänellä+eivät+munuaiset+toimineet.+Nyt+hän+on+jo+yli+30+vuotta+vanha,+enkä+usko,+että+hän+olisi+toivonut,+että+hänen+äitinsä+olisi+tehnyt+abortin.+Yhteen+aikaan+oltiin+paljon+tekemisissä,+mutta+koronan+aikana+emme+ole+tavanneet,+koska+siinä+on+aina+riskinsä,+että+siirrännäinen+alkaa+hylkiä,+jos+saa+koronan.
16.07.2022 12:09
Minun+lasteni+ikäero+on+vuosi+ja+neljä+kuukautta.+En+olisi+voinut+tehdä+aborttia,+vaikka+veljeksillä+oli+näin+pieni+ikäero.+Itse+olin+ainoa+lapsi+ja+siitä+syystä+yksinäinen.+Nyt+pojilla+oli+leikkikaveri+kotona,+ei+tarvinnut+lähteä+muualta+kaveria+hakemaan.
Minä+olen+aina+kärsinyt+siitä,+että+olin+isäni+ja+äitini+ainokainen.+Sain+vasta+vanhana+tietää,+että+äitini+oli+odottanut+lasta+minun+jälkeeni.+Mutta+se+raskaus+oli+kohdun+ulkopuolinen+ja+lasi+kuoli.+Toivoin+aina+veljeä+tai+siskoa.+Usein+äidillenikin+puhuin+siitä.+Sen+tähden,+vaikka+veljeksillä+oli+pieni+ikäero,+nuorempi+oli+tervetullut+meille.
16.07.2022 11:52
En+nyt+ymmärrä+sitä+taloudellista+sopimusta.+En+voisi+kuvitella,+että+olisin+mennyt+naimisiin+taloudellisista+syistä.+On+se+kauheaa+olla+naimisissa,+jos+ainoa+syy+on+taloudellinen.+Joutuu+sietämään+jotai+ihmisitä,+josta+ei+välitä+yhtään,+vain+sen+tähden,+että+siitä+on+taloudellista+hyötyä.+Huh,+huh.
16.07.2022 11:41
27 / 59