"Lain alla oleminen tai joutuminen" mitä se on?

Anonyymi-ap

"Sinä et osaa edes kristinuskon perusasioita. Jos joku noudattaa lakia tai vaatii lain noudattamista, hän ei ole lain alla. "

Tuon viisauden kirjoittaja tuntee Raamatun tekstien alkuperäisen merkityksen.

"Lain alla oleminen" on Juutalaisten vanha sanonta, mikä tarkoittaa lain määräämän rangaistuksen aikaista elämää.

Vankilareissut on sitä lain alla elämistä.

Ei lain noudattaminen.

95

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailaiset vääntää kaiken kieroon.

• Anonyymi

Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi

Älä syytä helluntailaisuutta. Huomaan, että et tunne koko helluntaiopetusta.
        Kuuntele vaikka Mauri Wikstenin opetusta, niin et syyttäisi.

Kyse on adventistien - näkemys puhujasta, jolla käsky, käskynpäällä ja läksy- läksynpäällä on päällisenä, eikä hän puhu Hengessä.
        Hän vain käskyttää.

• Anonyymi

Aloittaja on oikeassa. Jos joku noudattaa lakia tai vaatii lain noudattamista, hän ei ole lain alla. Paavali noudatti Mooseksen lakia, eikä hän ollut lain alla, koska hän noudatti lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Helluntailaiset ja luterilaiset eivät ole ymmärtäneet, mitä Paavali tarkoitti käsittelillä ”olla lain alla” ja ”armon alla”.

”Lain alla” on Paavalin käyttämä juutalainen sanonta, joka ei viittaa lain noudattamiseen vaan lain rikkomisesta aiheutuvaan kirousten putoamiseen päälle. Toisin sanoen se tarkoittaa, että sinä olet lain kirousten alla, koska et lakia noudattanut. Lain rikkojat ovat siis lain alla, vaikka he muuten sanoisivat uskovansa Jeesukseen.

”Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.” (5 Moos 28:45)

”Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.” (Room 6:14-16)

Armon alla ovat ne Kristukseen uskovat, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta ja noudattavat lakia. Paavalin opetus noudattaa tältäkin osin lakia.

”Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2 Moos 20:6)

Vanhurskautta ei voi saavuttaa lain teoilla, jos ei ole uskoa Kristukseen, koska laissa on käsky uskoa Kristusta. Ei ole myöskään kenelläkään uskoa Kristukseen, jos ei ole halua noudattaa lakia, mistä myös Jaakob huomautti. Laittomuutta tekevillä helluntailaisilla ei siis ole uskoa. Kuten Paavali sanoi, vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita.

”Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.” (Room 2:13)

Paavalin sanojen mukaan vanhurskauden saavuttavat vain ne Jeesukseen uskovat kristityt, jotka täyttävät lain.

”Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.” (Room 2:27)

”Moni sanoo minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ’Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät’.” (Matt 7:22,23)

• Anonyymi

Uskon erottaminen omaksi iralliseksi asiakseen Jeesuksen käskyjen, kehotuksien, kieltojen noudattamisesta on paha eksytys, johon ei pidä mennä mukaan.

Pelkkä kuulosta tuleva pään tason uskominen ei ole vielä koko totuus pelastumisesta, mitä se tarkoittaa.

Luuk. 8:21

Mutta hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja tekevät sen mukaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon erottaminen omaksi iralliseksi asiakseen Jeesuksen käskyjen, kehotuksien, kieltojen noudattamisesta on paha eksytys, johon ei pidä mennä mukaan.

Pelkkä kuulosta tuleva pään tason uskominen ei ole vielä koko totuus pelastumisesta, mitä se tarkoittaa.

Mutta hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja tekevät sen mukaan."

Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Jeesus jopa opetti, ettei ketään voi edes saada uskomaan, jos hän ei Moosesta kuuntele siis Mooseksen lakia noudata.

Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Jeesus jopa opetti, ettei ketään voi edes saada uskomaan, jos hän ei Moosesta kuuntele siis Mooseksen lakia noudata.

Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Uskon esikuvat ovat edelleen ihan samat kuin siihen aikaan, Aabraham, Iisak, Jaakob, Daavid jne.

Daavid oli Jumalan mieleinen mies, hän tunnusti rehellisesti: Syntinen olin jo syntyessäni, synin alle siinyt äitini kohtuun."

Ei hän kieltänyt käärmeen ja helluntailaisten tavoin perisyntiä eikä vanhempien ja esivanhempiensa syntivelkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon esikuvat ovat edelleen ihan samat kuin siihen aikaan, Aabraham, Iisak, Jaakob, Daavid jne.

Daavid oli Jumalan mieleinen mies, hän tunnusti rehellisesti: Syntinen olin jo syntyessäni, synin alle siinyt äitini kohtuun."

Ei hän kieltänyt käärmeen ja helluntailaisten tavoin perisyntiä eikä vanhempien ja esivanhempiensa syntivelkaa.

Väärin perisynnittäjän puheet Daavidin kohdalla.
        Daavin nussi fyysisen ruumiin alkuun synnin lihan takia isänsä ja äitinsä. - Siis ei liittosuhteessa asuvat. Kun sinutkin on nussittu ilman avioliittoa, siksi olet myös perisyntisyyden tulos, ei Pyhän Avioliiton tulos. Jos olisit jälkimmäisen tulos, et puhuisi perisynnistä, vaan Jumalan suunnitelman mukaan syntyneenä ja siitä Pyhänä.

Älä aina nussi sitä perisyntiä, vai oletteko te kaikki luterilaiset äpäriä

• Anonyymi

Ei ihminen täytä lakia. Jeesus täytti lain. Jos ihmisellä ei ole elävää uskoa, hän on armotta lain alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

poika ei kanna isänsä syntivelkaa. Perisynti, mitä luterilaiset ilmeisesti vauvakasteella torjuvat, on ihmisten keksimä.

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat niitä Jenkkilästä tuotuja uskon huutokauppakeisareita, jotka kauppaavat irrallista pään uskoa pelastavanana irtotavarana: siellä nousi käsi pystyyn ja siellä, ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta, pelastus meni sinne etupenkkiin ja sinne hupparipukuiselle miehelle.

• Anonyymi

Ai, että ihnan alkoin murhamies- kirkkoisän ääni Luhter- haudasta puhua.
        Ei oikein kannattaisi pakanapappien puheita pitää pyhänä, koska pesuvadissa ei mikään synny.
        Ei päänkastelulla "ensimmäinen" kerta synny mitään muuta, kun vinkuvia pakanoita, jotka pimeän sakramenttikasteen kautta - yksi kaste, meitin kasten olemme jumalia, kumartakaa meitä, manaamisella pääse mihinkään.
        Kantsiii Herran edessä pitää pakanallinen pää kiinni suuturpa sutturalla. Se ei meinaan auta yhtään mitään pakana- ääni rajan takana, kun Valkea valtaistuinsali avautuu edessä. Päinvastoin, nähdään, että siinä taas yksi sokeitten taluttajien uhri on kuopassa ääntä pitämässä.

Hokaa, että kas, kun Sapatin Herran hylkäsin ja otin korvausopinsakramentit - kumarruksen kohteeksi ja auringonpalvonta- sunnutain, sekä nimittäen sen Herran päiväksi.

Meinaan viitaten, että kirjoitukset ovat Herran päivän nimittänyt tuomion päiväski.
        katsos, siinä juuri julistatkin itse- herrasipäivän oman tuomion päiväksi, ihan omalla suullasi.
        herranpäivä- sunnuntai.
        ======
        tarkastellaan historian lehtiä
        Vuonna 325 jKr. Konstantinus kutsui koolle Nikean kirkolliskokouksen.
        Rooman keisari Konstantinus -----palvoi >aurinkojumalaa.<

Oletettavasti hän kääntyi muodollisesti kristinuskoon. Hänen hallituskauttaan leimasi liitto pakanauskontojen kanssa. Hän luultavasti vainosi enemmän ihmisiä kuin vainottiin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen.

Kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä. !!! >Kristityt tappoivat kristittyjä.< !!!!

Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa.

Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon ja kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen.

Vain vuosi Nikean kirkolliskokouksen koollekutsumisen jälkeen Konstantinus määräsi >>oman poikansa Crispuksen teloitettavaksi.<<<
        Myöhemmin hän teloitutti vaimonsa Faustan kuumassa vedessä.
        Sitten hän ruoskitutti sisarensa pojan kuoliaaksi ja määräsi sisaren miehen kuristettavaksi. Tämä oli Konstantinus, jota kristityt tukivat.

!!! ts. teidän sunnuntaiherranne- korvasopin siunaaja ja siksi pidätte sitä sunnuntaita" !!! Hokaatko?

Kun Konstantinus kutsui koolle ensimmäisen yleisistunnon Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jKr., >>>antisemitismi oli laajalle levinnyttä seurakunnassa.<<<<

Nikean kirkolliskokoukseen osallistui 318 piispaa, joista yksikään ei ollut juutalainen. Ensimmäinen edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.

Arvaas - kenen idea se on? Jumalanko? Ei, vaan ihmisen. Jumala itse siunasi lepopäivän ja Siksi Luojana Jeesus on Sapatin Herra. Ts. Jumala tekee kaiken hengellisen rakentamisen loppuun ja pääsemme Sapatin lepoon, ei sunnuntailepoon.
        sunnuntaissa on paljon murhaa ja pakanuutta, jotka eivät nimeä itseään opetuslapsiksi, vaan kristityiksi, sen varjolla edelleen tapellaan- verissäpäin.

Jumala ei ole valinnut asuinpaikakseen pakanuutta ja pakanauskontojen kiista- elämää, siitähän on kyse.

• Anonyymi

Valetta. Tulin uskoon yksinäisyydessä, uudestisynnyin Pyhän Hengen kautta. Viina, tupakka, epäsiveellinen elämä ja epäsiveelliset televisio-ohjelmat jäi pois. Lisäksi tällä palstalla käytetään usein sellaista kieltä, että käännyn häveten pois.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on todella kiero harhaoppi eli heresia.
      Sitä ei moni edes tajua.

• Anonyymi

Maailmaan lähetetty eksytys !

• Mitä tarkoitat, että helluntailaisuus on kiero harhaoppi ? Mihin perustat väitteesi ?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Mitä tarkoitat, että helluntailaisuus on kiero harhaoppi ? Mihin perustat väitteesi ?

Jokainen Totuuden Hengen lahjaksi saanut tietää, että helluntailaisuus on saatanallinen eksytys eli heresia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen Totuuden Hengen lahjaksi saanut tietää, että helluntailaisuus on saatanallinen eksytys eli heresia.

Joh. 16:13

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun täytyy myös sanoa, mihin perustuu se eksytys. Kerro esimerkki, äläkä heitä vain epämääräisiä ajatuksia ilmaan.

Mitä Totuuden Henki on sinulle sanonut ?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Sinun täytyy myös sanoa, mihin perustuu se eksytys. Kerro esimerkki, äläkä heitä vain epämääräisiä ajatuksia ilmaan.

Helluntailaisuus on saatanallinen eksytys eli heresia.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Vastauksen saat Raamatusta. Tässä on kohta Vuorisaarnasta, mikä soveltuu nimenomaan helluntailaisiin. He eivät tee Jumalan tahtoa, koska he ovat laittomuuden tekijöitä, mutta kuitenkin helluntailaisten kokouksissa tapahtuu ihmeitä, koska väärät profeetat osaavat tehdä ihmeitä.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Helluntailaisuuden ongelmat kulminoituvat tähän, mistä Paavali puhui korinttilaisille. Helluntailaisuus saarnaa toista (väärää) Jeesusta ja väärää evankeliumia väärässä hengessä. Kukaan ei voi pelastua helluntailaisten opeilla, eikä helluntailaisuus ole edes kristinuskoa.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on saatanallinen eksytys eli heresia.

Kerro, mihin perustuu sinun jankkamisesi. Kerro joku esimerkki, mihin perustat käsityksesi. Jos syyttää jotain eksytyksestä, pitäisi sanoa esimerkki, mihin syytös perustuu. Niinhän se oikeudessakin on, että jos joku syyttää jotain, pitää perustella syytös. Joten kehoitan sinua ystävällisesti vetämään faktat esille, mihin perustat syytöksesi.

Sinä taidat olla taivaanrannan maalari, joka noin vain sepittelet omia juttujasi, joista et itsekään saa selvää. Ota itseäsi niskasta kiinni ja selitä, mihin perustat syytöksesi.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Kerro, mihin perustuu sinun jankkamisesi. Kerro joku esimerkki, mihin perustat käsityksesi. Jos syyttää jotain eksytyksestä, pitäisi sanoa esimerkki, mihin syytös perustuu. Niinhän se oikeudessakin on, että jos joku syyttää jotain, pitää perustella syytös. Joten kehoitan sinua ystävällisesti vetämään faktat esille, mihin perustat syytöksesi.

Sinä taidat olla taivaanrannan maalari, joka noin vain sepittelet omia juttujasi, joista et itsekään saa selvää. Ota itseäsi niskasta kiinni ja selitä, mihin perustat syytöksesi.

miksiköhän JEESUS raamatussa varoittaa erityisesti , eksytyksistä .

"Katsokaa , ettei teitä EKSYTETÄ. Sillä monta tulee MINUN nimessäni , sanoen: `Minä
        olen se`, ja : `Aika on lähellä´. Luuk: 21: 8

"Jeesus" nimeä käyttää eksyttäjätkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Vastauksen saat Raamatusta. Tässä on kohta Vuorisaarnasta, mikä soveltuu nimenomaan helluntailaisiin. He eivät tee Jumalan tahtoa, koska he ovat laittomuuden tekijöitä, mutta kuitenkin helluntailaisten kokouksissa tapahtuu ihmeitä, koska väärät profeetat osaavat tehdä ihmeitä.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Helluntailaisuuden ongelmat kulminoituvat tähän, mistä Paavali puhui korinttilaisille. Helluntailaisuus saarnaa toista (väärää) Jeesusta ja väärää evankeliumia väärässä hengessä. Kukaan ei voi pelastua helluntailaisten opeilla, eikä helluntailaisuus ole edes kristinuskoa.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

Oletko käynyt jokaisessa helluntailaisten kokouksessa vaikka kymmenen vuoden aikana, koska tiedät, mitä siellä tapahtuu ?

Eiköhän Jumala ole tuomari, joka voi tuomita. Sinulla ei tosiaankaan ole tuomiovaltaa, ei missään tapauksessa. Vai onko ?

Me uskomme siihen, että Jeesus on pelastajamme ja se on Raamatun sanoma. Jeesus kuoli ristillä syntimme tähden, että meillä olisi pääsy Isän Jumalan luo. Eikö se ole Raamatun mukaista ? Jeesus on ainoa tie, ei ole muuta tietä pelastukseen. Siihen me uskomme.

Millainen on väärä Jeesus ? Missä väärästä Jeesuksesta puhutaan ?

Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi moisia juttuja ? Tiedätkö mihin minä uskon ?

Minä uskon Raamatun sanaan, joka on Jumalan sanaa. Minä uskon, että Jumala alussa loi maan ja taivaan. Minä uskon, että Jeesus maan päällä ollessaan paransi kaikkinaisia sairauksia. Minä uskon, että Jeesus ristillä kantoi meidän syntimme ristillä ja Jumala tuomitsi ne siellä. Minä uskon, että Jeesus kolmantena päivän nousi kuolleista. Minä uskon, että Hän nyt istuu Jumalan Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Vaikka sinä olet olevinasi täydellinen ihminen, täydellinen tiedossa ja taidoissa, yritä ymmärtää, että kaikki eivät ole sinun vertaisiasi. Me muut olemme vajavaisia ihmisiä, yritä ymmärtää, ettemme ole niin täydellisiä kuin sinä. Tule alas sieltä ylhäisyydestäsi ja yritä olla ihminen. Ihminen, joka ei tuomitse.

• Anonyymi kirjoitti:

miksiköhän JEESUS raamatussa varoittaa erityisesti , eksytyksistä .

"Katsokaa , ettei teitä EKSYTETÄ. Sillä monta tulee MINUN nimessäni , sanoen: `Minä
        olen se`, ja : `Aika on lähellä´. Luuk: 21: 8

"Jeesus" nimeä käyttää eksyttäjätkin.

Minun mielestäni on kyse rakkaudesta. Rakastanko minä Jeesusta enemmän kuin mitään täällä maailmassa ? Voi olla, että ihmiselle on jokin muu rakkaampi kuin Jeesus, esim. raha, maine, valta ja omaisuus.

Kun Jeesus tapasi Pietarin, Hän kysyi Pietarilta kolme kertaa, rakastaako Pietari Jeesusta. Mielestäni rakkaus Jeesusta kohtaan on tärkeintä. Hän on ensimmäisenä mielessä, kun herään, Hän on viimeisenä mielessä, kun nukahdan. Hän on kaikki, minkä tähden elän. Minulla ei ole elämää ilman Häntä.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Kun menet helluntaiseurakuntaa, siellä puhutaan vain Jeesuksen armosta, mutta ei käsketä tekemään kaikista laittomuuksista parannusta. Ei odes opeteta, mitä laittomuus tarkoittaa. Naiset puhuvat sunnuntaikokouksissa, jossa on parikin laittomuutta. Kun papeilta kysyy, täytyytkö lakia noudattaa, he sanovat, ettei tarvitse, jolloin he purkavat lakia ja samalla laiminlöyvät Jeesuksen käskyn noudattaa lakia. Jeesus luki tällaiselle seurakunnalle tuomion ja nämä sanat soveltuvat helluntailaisuuteen, joka ei ole pelastuksen tie.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Oletko käynyt jokaisessa helluntailaisten kokouksessa vaikka kymmenen vuoden aikana, koska tiedät, mitä siellä tapahtuu ?

Eiköhän Jumala ole tuomari, joka voi tuomita. Sinulla ei tosiaankaan ole tuomiovaltaa, ei missään tapauksessa. Vai onko ?

Me uskomme siihen, että Jeesus on pelastajamme ja se on Raamatun sanoma. Jeesus kuoli ristillä syntimme tähden, että meillä olisi pääsy Isän Jumalan luo. Eikö se ole Raamatun mukaista ? Jeesus on ainoa tie, ei ole muuta tietä pelastukseen. Siihen me uskomme.

Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi moisia juttuja ? Tiedätkö mihin minä uskon ?

Minä uskon Raamatun sanaan, joka on Jumalan sanaa. Minä uskon, että Jumala alussa loi maan ja taivaan. Minä uskon, että Jeesus maan päällä ollessaan paransi kaikkinaisia sairauksia. Minä uskon, että Jeesus ristillä kantoi meidän syntimme ristillä ja Jumala tuomitsi ne siellä. Minä uskon, että Jeesus kolmantena päivän nousi kuolleista. Minä uskon, että Hän nyt istuu Jumalan Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Vaikka sinä olet olevinasi täydellinen ihminen, täydellinen tiedossa ja taidoissa, yritä ymmärtää, että kaikki eivät ole sinun vertaisiasi. Me muut olemme vajavaisia ihmisiä, yritä ymmärtää, ettemme ole niin täydellisiä kuin sinä. Tule alas sieltä ylhäisyydestäsi ja yritä olla ihminen. Ihminen, joka ei tuomitse.

>>>Eiköhän Jumala ole tuomari, joka voi tuomita. Sinulla ei tosiaankaan ole tuomiovaltaa, ei missään tapauksessa. Vai onko ?<<<

Ei tässä kenenkään tarvitse ryhtyä tuomariksi. Jeesus sanoi ne kriteerit, joiden perusteella hän antaa armoa tai tuomitsee helvettiin. Helluntailaisuus on kielillä puhuvaa laittomuutta, minkä takia kukaan ei helluntailaisuudesta voi pelastua, ellei hylkää helluntailaisuutta ja tee parannusta siitä.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

>>>Millainen on väärä Jeesus ? Missä väärästä Jeesuksesta puhutaan ? Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi moisia juttuja ? Tiedätkö mihin minä uskon ?<<<<

Väärää Jeesus on roomalainen Jeesus, joka syö sianlihaa, tekee työtä sapattina eikä piittaa ollenkaan laista. Sellaista Jeesus ei löydy Raamatusta, mutta löytyy helluntaiseurakunnasta.

Jeesus ei tullut perustamaan helluntailaisuutta, vaan hänen uskontonsa on juutalaisuus, johon voi pakanatkin liittyä, kunhan he tekevät parannuksen kaikista lain vastaisista pakanallisista tavoista uskossa Jeesukseen Kristukseen. Helluntailaisuus ei ole tehnyt parannusta, joten helluntailaiset eivät kuulu uuteen liittoon eikä Kristuksen seurakuntaan. Todellisuudessa helluntailaiset eivät pätkääkään piitaa, mitä Raamatussa lukee.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

>>>Minä uskon, että Jeesus kolmantena päivän nousi kuolleista. Minä uskon, että Hän nyt istuu Jumalan Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.<<<

Tämä ei sinua yksin pelasta. Jos olet helluntailainen, et tee taivaallisen Isän tahtoa noudattamalla lakia ja joudut kadotukseen, ellet tajua hylätä helluntailaisuutta ja tehdä parannusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Minä uskon, että Jeesus kolmantena päivän nousi kuolleista. Minä uskon, että Hän nyt istuu Jumalan Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.<<<

Tämä ei sinua yksin pelasta. Jos olet helluntailainen, et tee taivaallisen Isän tahtoa noudattamalla lakia ja joudut kadotukseen, ellet tajua hylätä helluntailaisuutta ja tehdä parannusta.

Kenties Jeesus sanookin toraistille tuomiopäivänä:
        Sinä kyllä siivilöit hyttysen, mutta nielit kamelin! Milloin sinä tulit katsomaan minua kun olin sairaana tai vankeudessa, milloin sinä annoit minulle ruokaa ja vaatteita ja yönsijan?
        Sinä olet vain noudattanut keksimiäsi sääntöjä, olet pyrkinyt vielä uhraamaan lampaita, mutta et ole uhrannut tippaakaan ajastasi auttaaksesi minun lastani toisessa seurakunnassa, etkä edes omassasi, vaan olet käyttänyt aikasi turhaan kinasteluun.

Mene pois minun luotani, en tunne sinua! Sinä et halunnut tuntea minua, vaan sanoit : Mooses. Mooses, auta minua. Mooses ei pysty edes itseään pelastamaan, siihenkin tarvittiin minun voimani!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenties Jeesus sanookin toraistille tuomiopäivänä:
        Sinä kyllä siivilöit hyttysen, mutta nielit kamelin! Milloin sinä tulit katsomaan minua kun olin sairaana tai vankeudessa, milloin sinä annoit minulle ruokaa ja vaatteita ja yönsijan?
        Sinä olet vain noudattanut keksimiäsi sääntöjä, olet pyrkinyt vielä uhraamaan lampaita, mutta et ole uhrannut tippaakaan ajastasi auttaaksesi minun lastani toisessa seurakunnassa, etkä edes omassasi, vaan olet käyttänyt aikasi turhaan kinasteluun.

Mene pois minun luotani, en tunne sinua! Sinä et halunnut tuntea minua, vaan sanoit : Mooses. Mooses, auta minua. Mooses ei pysty edes itseään pelastamaan, siihenkin tarvittiin minun voimani!

>>>Sinä olet vain noudattanut keksimiäsi sääntöjä,<<<

Sinä puhut roskaa. Mooseksen laki on Jumalan säätämä laki, jota ei ole yksikään ihminen itse keskinyt. Kristus vaati kaikkia noudattamaan lakia.

Sinä kiivaliset lakia vastaan ja samalla sodit Kristusta vastaan. Voi sinua parkaa, miten kovan tuomion lain purkajat tulevat saamaan.

Jaak 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

• Anonyymi kirjoitti:

Ei helluntailaisuus, eikä muukaan laisuus vie kadotukseen. Me jokainen olemme vastuussa omista tekemisistämme.

Kysyn sinulta, mistä sinä tiedät, miten minä elän ? Minä en ole koskaan ennustanut, enkä ajanut ulos riivaajia, enkä tehnyt voimallisia tekoja Jeesuksen nimessä.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Kun luin ensimmäistä kertaa yllä olevan luvun, mietin sitä paljon. Sitten huomasin, että siinä sanottiin "emmekö me", siinä korostettiin ihmistä. Yksi luterilainen kerran, kun olimme kotikokouksessa, sanoi, kun Jumala käyttää ihmistä, hän joutuu usein ylpeyden kouriin. Onko niin, että ihmisellä on suuri vaara langeta ylpeyteen, kun Jumala käyttää häntä. Ja oliko tässäkin tapahtunut niin, että ihmiset korottivat itseään enemmän kuin Jeesusta. Jeesus näki näiden ihmisten motiivin, tekivätkö he niitä tekoja saadakseen itselleen kunniaa ja mainetta. Kun motiivi olisi pitänyt olla rakkaus Jeesusta kohtaan ja myös niitä ihmisiä, jotka tarvitsivat apua.

Kun luen Ilmestyskirjeessä Jeesuksen antamia kirjeitä seurakunnille, siellä korostuu aina rakkaus. Ilm. 2:4 "Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi." Tuo jae on puhutellut minua monet kerrat. Olen niin monet kerrat tuntenut, että minussa ei ole rakkautta. Olen kääntynyt Jumalan puoleen ja tunnustanut, että minussa ei ole rakkautta. Jumala on pikku hiljaa eheyttänyt minua luonnon kautta. Kun katselen kukkia, näen niissä Jumalan luomistyön. Viime viikolla näin ruiskaunokkeja erään pellon vieressä, ihastuin ja kiitin Taivaan Isää niistä. Luonto kertoo minulle Jumalan rakkaudesta meitä ihmisiä kohtaan.

Olen ajatellut, että ensin Jumala paransi minut rakastamaan itseään ja Jeesusta. Ehkä joskus vielä voin sanoa rakastavani ihmistä. Mutta sinun kaltaisesi ihmiset saavat helposti minut pois siitä, että ihmisiä voisi rakastaa.

Se on vain niin kurjaa, kun me ihmiset olemme niin kärkkäitä tuomitsemaan toisiamme, jos he eivät elä niin kuin me itse.

• Anonyymi

Eli pakanallinen kristillisyyskö pitäisi tajuta. Nyt sekään harhaoppi ei sytytä.
        Sitä ei moni edes tajua, kun tukka on kasteltu ja verissäpäin korvausoppia hekumassa ylläpidetään , tuomioksi.

Herra - Hän rakentaa Temppelin asuakseen kansansa keskellä, siksi uudessaliitossa Apostolisena aikana tuli lankesi kolmannen kerran, tähän Hengelliseen temppeliin, jonka Jumala on luonut, eläväksi, toimivaksi Herran huoneeksi tänne, elävät kivet, Elävä elämä ja Herra opettaa- opetuslapsiaan.
        Siinä Herra käyskentelee kansansa parissa.
        Ei Hän asu ihmisten tekemissä temppeleissä, jossa peitetään sakramenttipylväistöllä Jumalan sanan. Pakanat ovat erikseen sallittu talloa temppelialueella, mutta eivät pääse Pyhään sisälle -omin lupineen.

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Millainen on väärä Jeesus ? Missä väärästä Jeesuksesta puhutaan ? Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi moisia juttuja ? Tiedätkö mihin minä uskon ?<<<<

Väärää Jeesus on roomalainen Jeesus, joka syö sianlihaa, tekee työtä sapattina eikä piittaa ollenkaan laista. Sellaista Jeesus ei löydy Raamatusta, mutta löytyy helluntaiseurakunnasta.

Jeesus ei tullut perustamaan helluntailaisuutta, vaan hänen uskontonsa on juutalaisuus, johon voi pakanatkin liittyä, kunhan he tekevät parannuksen kaikista lain vastaisista pakanallisista tavoista uskossa Jeesukseen Kristukseen. Helluntailaisuus ei ole tehnyt parannusta, joten helluntailaiset eivät kuulu uuteen liittoon eikä Kristuksen seurakuntaan. Todellisuudessa helluntailaiset eivät pätkääkään piitaa, mitä Raamatussa lukee.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

Jeesus ei perustanut katolilaisuutta, luterilaisuutta eikä muitakaan kirkkokuntia, joita nykyään on olemassa. Myöskään kirkkokunnat eivät pelasta ihmisiä, Jeesus on ainoa, joka pelastaa.

Jokaisessa seurakunnassa on ihmisiä, jotka ovat mukana vain tavan vuoksi. On myös niitä, jotka haluavat seurata Jeesusta.

Kuinka sinä vietät sapatin. Vietätkö sitä Vanhan Testamentin säädösten mukaan, niin kuin fariseukset. Täytätkö kaikki kohdat ? Minä en syö lihaa ollenkaan.

Kumpi on parempi tapa noudattaa käskyjä, totella pelosta vai rakkaudesta käsin.

Ilmestyskirja 12: 14-15 "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun menet helluntaiseurakuntaa, siellä puhutaan vain Jeesuksen armosta, mutta ei käsketä tekemään kaikista laittomuuksista parannusta. Ei odes opeteta, mitä laittomuus tarkoittaa. Naiset puhuvat sunnuntaikokouksissa, jossa on parikin laittomuutta. Kun papeilta kysyy, täytyytkö lakia noudattaa, he sanovat, ettei tarvitse, jolloin he purkavat lakia ja samalla laiminlöyvät Jeesuksen käskyn noudattaa lakia. Jeesus luki tällaiselle seurakunnalle tuomion ja nämä sanat soveltuvat helluntailaisuuteen, joka ei ole pelastuksen tie.

taas adventisti- puhuu laittomuuksista , mutta on hakannut vaimonsa nöydäksi navettareissullaan, nyrkin ja hellanvälistä ei akka puhu, olen mies ja lakipappi.
        Taisi sairaalassakin pieksää ainakin suullaan vaimonsa, kun ei jaksanut synnyttää väkivaltaiselle isälleen lasta ja otti abortin.

Siinä sitä väkivaltaisen lakimiehen ja korvausopilliseten kirkkoisien väkivaltakirteiden keskuudessa ei oikein viihdytä.

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Eiköhän Jumala ole tuomari, joka voi tuomita. Sinulla ei tosiaankaan ole tuomiovaltaa, ei missään tapauksessa. Vai onko ?<<<

Ei tässä kenenkään tarvitse ryhtyä tuomariksi. Jeesus sanoi ne kriteerit, joiden perusteella hän antaa armoa tai tuomitsee helvettiin. Helluntailaisuus on kielillä puhuvaa laittomuutta, minkä takia kukaan ei helluntailaisuudesta voi pelastua, ellei hylkää helluntailaisuutta ja tee parannusta siitä.

Kylläpä sinulla on vihaa toisia ihmisiä kohtaan. Miten suhtaudut luterilaisiin, vapaakirkollisiin, metodisteihin ja baptisteihin, oletko heitäkin tuomitsemassa kadotukseen.

Mitä sinulle on tapahtunut, kun vihaat ihmisiä noin paljon ? Sinulta puuttuu armahtavaisuutta toisia kohtaan, vain tuomion henki leijuu ylläsi.

Kun luen kirjoituksiasi, minulle tulee mieleen fariseukset, hekin kiivailivat lain puolesta, mutta he unohtivat Jumalan rakkauden. Lakia, lakia ja vielä kerran laki, niin, että näännyt sen alle. Kun ihminen on lain alla, hän unohtaa lähimmäisten kärsimyksen, hän vain hakkaa lailla päähän ja sanoo, että toisen pitää yrittää täyttää lakia paremmin.

Missä on armo sinun sanoissasi ?

Ef. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Jumala tunsi ihmisen, että me alamme mielellään kerskata, kuka parhaiten täyttää lain. Mutta, kun olemme pelastetut armosta, kukaan ei voi kerskata omista hyvistä teoistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaissa ihminen tulee uskoon, jotkut ovat sitä jo tullessaan. Ennen vaadittiin, että tupakka pois.( en itse polta) ja että elämä on kunnossa, ei haureellisia suhteita. Sitten kaste. Ennen sitten alettiin rukoilla henkikastetta. Nykyisestä en tiedä, kun en ole enää seurakunnassa, jossa on paljon nuoria.Täytyin Pyhällä hengellä oltuani 3 vuotta uskossa. Voima tuli, joka on minulla yhä, sekä kielilläpuhumisen lahja. Se perustuu raamattuun (Apt . 2:38
        Jos ihminen on tämän kokenut, niin ei jaksa hyökätä jonkin seurakunnan kimppuun ja väärillä todistuksilla parjaamaan.
        Kaikki on Raamatussa,myös se että jotkut menivät ja tunnustivat tekonsa , hävittivät kaiken maailmallisen ja ssyntisen kodistaan. En totisesti kadu, mitä tei, kun kiivailin uskon puhtauden puolesta. Olen helluntailainen

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä maailman ainoa ihminen, joka täyttää koko lain ? Minä en kylläkään usko sitä. Joka rikkoo yhden lainkohdan, rikkoo koko lain. Joten me kaikki olemme lainrikkojia. Me emme pysty täyttämään lakia. On yksi, joka on täyttänyt lain, hän on Jeesus Kristus meidän Vapahtajamme.

Mikä on mielestäsi laittomuutta ?

Jos nainen seurakunnassa aloittaa kokouksen ja rukoilee rukouspyyntöjen puolesta, en katso, että se on laittomuutta. Mutta täytyy miettiä sitä tarkemmin. Siitä en pidä, jos seurakuntaamme valittaisiin nainen saarnaajaksi. Silloin varmaan eroaisin seurakunnasta.

Naiset evankelistoina ovat hyviä, heillä on empatiaa enemmän kuin miehillä. Miehiltä se usein puuttuu. Nainen pystyy usein asettumaan toisen asemaan ja voi auttaa paremmin tarvitsevaa.

Apt. t. 15:19-20 "Sen tähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Oletko sinä maailman ainoa ihminen, joka täyttää koko lain ? Minä en kylläkään usko sitä. Joka rikkoo yhden lainkohdan, rikkoo koko lain. Joten me kaikki olemme lainrikkojia. Me emme pysty täyttämään lakia. On yksi, joka on täyttänyt lain, hän on Jeesus Kristus meidän Vapahtajamme.

Mikä on mielestäsi laittomuutta ?

Jos nainen seurakunnassa aloittaa kokouksen ja rukoilee rukouspyyntöjen puolesta, en katso, että se on laittomuutta. Mutta täytyy miettiä sitä tarkemmin. Siitä en pidä, jos seurakuntaamme valittaisiin nainen saarnaajaksi. Silloin varmaan eroaisin seurakunnasta.

Naiset evankelistoina ovat hyviä, heillä on empatiaa enemmän kuin miehillä. Miehiltä se usein puuttuu. Nainen pystyy usein asettumaan toisen asemaan ja voi auttaa paremmin tarvitsevaa.

Apt. t. 15:19-20 "Sen tähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."

>>>>Oletko sinä maailman ainoa ihminen, joka täyttää koko lain ? Minä en kylläkään usko sitä. <<<

Olet väärässä. Paavalin mukaan on ollut kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. Vain lain täyttäneet pelastuvat, kuten Paavali sanoi. Johannes Kastajan vanhemmat myös täyttivät lain.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Luuk 1:5 Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana eli pappi Sakarias, joka kuului Abian pappisosastoon. Hänen vaimonsa Elisabet oli hänkin Aaronin jälkeläisiä.
        6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan.

>>>Joka rikkoo yhden lainkohdan, rikkoo koko lain.<<<

Siteerasit Jaakobin kirjettä asiayhteydestä irroitettuna, jossa puhutaan siitä, ettet täytä koko lakia, jos et noudata lain käskyä olla laupas köyhille. Lopuksi Jaakob sanoo, jos sinulla ei ole lain tekoja, et ole vanhurskas. Uskosi on kuollut, jos et noudata lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ----
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

>>>> Joten me kaikki olemme lainrikkojia.<<<<

Kyllä, mutta Raamatussa opetetaan, että jos tunnustat syntisi ja teet parannuksen laittomuudesta, niin saat syntysi anteeksi. Mutta jos et tee parannusta ja ala noudattaa lakia, niin et saa anteeksi.

Helluntailaiset jättävät tahallaan lain noudattamatta, minkä takia he eivät saa syntien sovitusta. Lain voi täyttää niin, että tekee parannuksen, mutta jos sinä et edes halua noudattaa lakia, niin et täytä lakia etkä saa armoa.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

>>>Apt. t. 15:19-20 "Sen tähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."<<<<

Luuletko, että apostolien kokous vapautti sinut noudattamasta lakia? Ei muuten vapauttanut. Kokous käsitteli vain sitä kysymystä, tuleeko Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen lain tarkoittama ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Laissa ei ole tällaista käskyä, joten he eivät sellaista vaatineet, koska se olisi ollut enemmän, mitä laki vaatii. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin suvulle ja heidän perheensä jäsenille mm. siitä, että he saavat Israelin maan omaksi. Kreikassa asuvat eivät omista maata Israelista.

Paavali ja Pietari olivat kokouksessa läsnä ja vaativat sen jälkeen pakanoita noudattamaan Mooseksen lain noudattamista kaikilta pakanoita kadotustuomion uhalla. Koska sinä et halua lakia noudattaa, et voi pelastua.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34+]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

• Anonyymi kirjoitti:

>>>>Oletko sinä maailman ainoa ihminen, joka täyttää koko lain ? Minä en kylläkään usko sitä. <<<

Olet väärässä. Paavalin mukaan on ollut kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. Vain lain täyttäneet pelastuvat, kuten Paavali sanoi. Johannes Kastajan vanhemmat myös täyttivät lain.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Luuk 1:5 Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana eli pappi Sakarias, joka kuului Abian pappisosastoon. Hänen vaimonsa Elisabet oli hänkin Aaronin jälkeläisiä.
        6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan.

>>>Joka rikkoo yhden lainkohdan, rikkoo koko lain.<<<

Siteerasit Jaakobin kirjettä asiayhteydestä irroitettuna, jossa puhutaan siitä, ettet täytä koko lakia, jos et noudata lain käskyä olla laupas köyhille. Lopuksi Jaakob sanoo, jos sinulla ei ole lain tekoja, et ole vanhurskas. Uskosi on kuollut, jos et noudata lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ----
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

>>>> Joten me kaikki olemme lainrikkojia.<<<<

Kyllä, mutta Raamatussa opetetaan, että jos tunnustat syntisi ja teet parannuksen laittomuudesta, niin saat syntysi anteeksi. Mutta jos et tee parannusta ja ala noudattaa lakia, niin et saa anteeksi.

Helluntailaiset jättävät tahallaan lain noudattamatta, minkä takia he eivät saa syntien sovitusta. Lain voi täyttää niin, että tekee parannuksen, mutta jos sinä et edes halua noudattaa lakia, niin et täytä lakia etkä saa armoa.

>>>Apt. t. 15:19-20 "Sen tähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."<<<<

Luuletko, että apostolien kokous vapautti sinut noudattamasta lakia? Ei muuten vapauttanut. Kokous käsitteli vain sitä kysymystä, tuleeko Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen lain tarkoittama ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Laissa ei ole tällaista käskyä, joten he eivät sellaista vaatineet, koska se olisi ollut enemmän, mitä laki vaatii. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin suvulle ja heidän perheensä jäsenille mm. siitä, että he saavat Israelin maan omaksi. Kreikassa asuvat eivät omista maata Israelista.

Paavali ja Pietari olivat kokouksessa läsnä ja vaativat sen jälkeen pakanoita noudattamaan Mooseksen lain noudattamista kaikilta pakanoita kadotustuomion uhalla. Koska sinä et halua lakia noudattaa, et voi pelastua.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

Kyllä minä tahdon noudattaa lakia. En halua elää synnissä. Mutta haluan noudattaa lakia rakkaudesta Jumalaa ja Jeesusta kohtaan, en pakosta.

Miksi Vanhan Testamentin immeiset joutuivat uhraamaan, jos he eivät olleet tehneet syntiä ?

Room. 3:23-24 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"

1 Joh. 8-10 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Kyllä minä tahdon noudattaa lakia. En halua elää synnissä. Mutta haluan noudattaa lakia rakkaudesta Jumalaa ja Jeesusta kohtaan, en pakosta.

Miksi Vanhan Testamentin immeiset joutuivat uhraamaan, jos he eivät olleet tehneet syntiä ?

Room. 3:23-24 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"

1 Joh. 8-10 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

Helluntailaiset eivät noudata lakia. He antavat naisten puhua seurakunnassa, syövät joulukinkkua ja käyvät kaupassa sapattina. Tässä on monta syytä, miksei helluntailaisilla ole pelastusta, eikä helluntailaisuus ole edes kristinuskoa. Jeesus ei olisi hyväksynyt helluntailaisuutta ollenkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset eivät noudata lakia. He antavat naisten puhua seurakunnassa, syövät joulukinkkua ja käyvät kaupassa sapattina. Tässä on monta syytä, miksei helluntailaisilla ole pelastusta, eikä helluntailaisuus ole edes kristinuskoa. Jeesus ei olisi hyväksynyt helluntailaisuutta ollenkaan.

Kertoiko Jeesus sinulle ihan henkilökohtaisesti sen, että Hän ei hyväksy helluntailaisuutta.

Sinä varmaan olet taivasten valtakunnassa todella mahtava, oletkohan ihan aostolien rinnalla ja kaikki katsovat, että onpa tuo noudattanut kaikkia lain käskyjä tunnollisesti. Ja varmaan myös ne kaikki kehotuksetkin, mitkä Jumala Egyptistä lähdön jälkeen antoi juutalaisille, hän on noudattanut tunnollisesti. Minusta on kylläkin ihana lukea, kuinka hyvin Jumala huolehti juutalaisista erämaavalluksella.

Minä en syö mitään lihaa. Minä en käy sunnuntaina kaupassa. Minun saksalainen kirjeenvaihtotoverini oli meillä kylässä. Hän ihmetteli sitä, että Suomessa kaupat ovat auki sunnuntaina.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Kertoiko Jeesus sinulle ihan henkilökohtaisesti sen, että Hän ei hyväksy helluntailaisuutta.

Sinä varmaan olet taivasten valtakunnassa todella mahtava, oletkohan ihan aostolien rinnalla ja kaikki katsovat, että onpa tuo noudattanut kaikkia lain käskyjä tunnollisesti. Ja varmaan myös ne kaikki kehotuksetkin, mitkä Jumala Egyptistä lähdön jälkeen antoi juutalaisille, hän on noudattanut tunnollisesti. Minusta on kylläkin ihana lukea, kuinka hyvin Jumala huolehti juutalaisista erämaavalluksella.

Minä en syö mitään lihaa. Minä en käy sunnuntaina kaupassa. Minun saksalainen kirjeenvaihtotoverini oli meillä kylässä. Hän ihmetteli sitä, että Suomessa kaupat ovat auki sunnuntaina.

>>>Kertoiko Jeesus sinulle ihan henkilökohtaisesti sen, että Hän ei hyväksy helluntailaisuutta.<<<

Helluntailaisuudessa on lähes kaikki Kristuksen opetusta vastaan, minkä jokainen tietää, joka on joskus käynyt helluntailaisten kokouksissa ja heidän opetusvideoitaan netistä katsonut.

Kristinuskossa on hyvin keskeistä se, että opetusta koetellaan ja tarkistetaan. Kun heluntaipastorin puheita tarkistaa oikeasti Jeesuksen sanojen kautta, niin huomaa aika pian, mitä helluntaipastori jättää opettamatta ja mitä hän opettaa Kristuksen opetusta vastaan.

>>>Sinä varmaan olet taivasten valtakunnassa todella mahtava, oletkohan ihan aostolien rinnalla ja kaikki katsovat, että onpa tuo noudattanut kaikkia lain käskyjä tunnollisesti.<<<

Kristuksen valtakunnassa ovat suuria sellaiset opettajat, jotka lakia noudattavat ja sitä seurakunnalle opettavat. Sen sijaan helluntailaiset lain purkajat ja laittomuuden tekijät alennetaan alimaiseksi helvetin tuleen. Tämä asia käy selväksi, kun viitsii lukea Jeesuksen Vuorisaarnan.

>>>Minä en käy sunnuntaina kaupassa. <<<

Sapatti ei ole roomalainen lepopäivä sunnuntai. Voi sinua eksynyttä, joka ei tiedä, edes Jumalan käskemän sapatin oikeaa päivää. Et ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Kertoiko Jeesus sinulle ihan henkilökohtaisesti sen, että Hän ei hyväksy helluntailaisuutta.<<<

Helluntailaisuudessa on lähes kaikki Kristuksen opetusta vastaan, minkä jokainen tietää, joka on joskus käynyt helluntailaisten kokouksissa ja heidän opetusvideoitaan netistä katsonut.

Kristinuskossa on hyvin keskeistä se, että opetusta koetellaan ja tarkistetaan. Kun heluntaipastorin puheita tarkistaa oikeasti Jeesuksen sanojen kautta, niin huomaa aika pian, mitä helluntaipastori jättää opettamatta ja mitä hän opettaa Kristuksen opetusta vastaan.

>>>Sinä varmaan olet taivasten valtakunnassa todella mahtava, oletkohan ihan aostolien rinnalla ja kaikki katsovat, että onpa tuo noudattanut kaikkia lain käskyjä tunnollisesti.<<<

Kristuksen valtakunnassa ovat suuria sellaiset opettajat, jotka lakia noudattavat ja sitä seurakunnalle opettavat. Sen sijaan helluntailaiset lain purkajat ja laittomuuden tekijät alennetaan alimaiseksi helvetin tuleen. Tämä asia käy selväksi, kun viitsii lukea Jeesuksen Vuorisaarnan.

>>>Minä en käy sunnuntaina kaupassa. <<<

Sapatti ei ole roomalainen lepopäivä sunnuntai. Voi sinua eksynyttä, joka ei tiedä, edes Jumalan käskemän sapatin oikeaa päivää. Et ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

En minä käy lauantainakaan kaupassa.

Onko sinulla käytössä "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta", koska noudatat niin tarkasti lakia.

Mitenkä sitten, jos sairastuu vakavasti, voiko mennä sairaalaan. Jos vaikka sydänkohtaus on tulossa. Minä jouduin viemään lauantaina mieheni sairaalaan, koska hänellä oli sydänkohtaus tulossa. Vai olisiko pitänyt vain olla kotosalla ja odottaa kiltisti, mitä tapahtuu. Voiko lauantaina kävellä 10 kilometriä, jos on pakko ? Voiko lauantaina ajaa autolla, jos on pakko ? Voiko lauantaina ottaa lääkettä, jos on pakko ? Jos joku kaatuu kotisi edustalla, voiko lauantaina mennä auttamaan ? Jos tulee kaatamalla vettä ja vesi tulee sisälle, mitä voi tehdä lauantaina, ettei vesi tuhoa kotia ? Voiko keittää ruokaa lauantaina ? Jos näkee karanneen koiran kodin lähellä, voiko sitä mennä ottamaan kiinni lauantaina ? Voiko lääkäri mennä töihin lauantaina ?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

En minä käy lauantainakaan kaupassa.

Onko sinulla käytössä "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta", koska noudatat niin tarkasti lakia.

Mitenkä sitten, jos sairastuu vakavasti, voiko mennä sairaalaan. Jos vaikka sydänkohtaus on tulossa. Minä jouduin viemään lauantaina mieheni sairaalaan, koska hänellä oli sydänkohtaus tulossa. Vai olisiko pitänyt vain olla kotosalla ja odottaa kiltisti, mitä tapahtuu. Voiko lauantaina kävellä 10 kilometriä, jos on pakko ? Voiko lauantaina ajaa autolla, jos on pakko ? Voiko lauantaina ottaa lääkettä, jos on pakko ? Jos joku kaatuu kotisi edustalla, voiko lauantaina mennä auttamaan ? Jos tulee kaatamalla vettä ja vesi tulee sisälle, mitä voi tehdä lauantaina, ettei vesi tuhoa kotia ? Voiko keittää ruokaa lauantaina ? Jos näkee karanneen koiran kodin lähellä, voiko sitä mennä ottamaan kiinni lauantaina ? Voiko lääkäri mennä töihin lauantaina ?

Jos sinä et rakasta lakia vaan pikemminkin haluat mollata lakia, niin saat varman tuomion tuliseen järveen.

Olet täysin eksynyt, kun olet kuunnellut kelvotonta helluntailaista opetusta. Et edes tiedä sitä, että sapattikäsky ei estä auttamasta hätää kärsivää eikä antamasta välttämätöntä terveydenhoitoa. Et tajua edes sitä, ettei laissa ole käskyä sapatinmatkasta, vaikka Uusi testamentti sellaisesta perinnäissäännöstä kerran mainitsee. Lakia ei todellakaan ole sydämessäsi, joten et ole uudessakaan liitossa Kristuksen kanssa. Tämä kaikki johtuu siitä, että olet saastunut helluntailaisuudesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä et rakasta lakia vaan pikemminkin haluat mollata lakia, niin saat varman tuomion tuliseen järveen.

Olet täysin eksynyt, kun olet kuunnellut kelvotonta helluntailaista opetusta. Et edes tiedä sitä, että sapattikäsky ei estä auttamasta hätää kärsivää eikä antamasta välttämätöntä terveydenhoitoa. Et tajua edes sitä, ettei laissa ole käskyä sapatinmatkasta, vaikka Uusi testamentti sellaisesta perinnäissäännöstä kerran mainitsee. Lakia ei todellakaan ole sydämessäsi, joten et ole uudessakaan liitossa Kristuksen kanssa. Tämä kaikki johtuu siitä, että olet saastunut helluntailaisuudesta.

Anteeksi, että pilailin. Se meni vähän liiallisuuksiin. Anteeksi. Olen pahoillani, ei ollut tarkoitus mollata lakia, koska Jumalan laki on minulle pyhä. Raamattu on minulle pyhä kirja ja siksi olen alkanut opiskella sitä heprean kieltä, koska haluan lukea Raamattua heprean kielellä.

Minulle Jumalan laki on pyhä. Kun tulin uskoon, luin Uutta ja Vanhaa Testamenttiä. Minä olen ollut pienestä pitäen lakihenkinen. Ehkä syynä ovat äitini vaatimukset, minun piti olla aina kiltti, en saanut aiheuttaa äidilleni hankaluuksia. Koulussa piti olla hiljaa ja kiltti. Kun tulin uskoon, otin lait kirjaimellisesti. Minun piti olla täydellinen ihminen, en saanut tehdä tuota ja tuota. Minun piti olla näkymätön, etten aiheuttaisi muille ihmisille mitään pahaa. Sitä kesti monta vuotta, uskonelämäni oli kahlaamista eteenpäin. Minulla ei ollut iloa elämässäni. Halusin olla kiltti Jumalallekin, niin ettei Jumalalla ole mitään huomauttamista. Jossain vaiheessa väsyin. Selkäreppuni painoi 100 kiloa, ilo oli kadonnut elämästäni, jaksoin elää hetki kerrallaan, sanoin Jumalalle, etten jaksa elää tällaista elämää. Haluan pois. Samaan aikaa miehelläni oli munuaisensiirto. Viikonloppuna kävin katsomassa miestäni Helsingissä, pienet lapsemme olivat mummolla ja papalla. Pelko jäyti sydämessäsi, alkaako munuainen toimia. Sitten piti mennä maanantaina töihin. Meinasin romahtaa. Olin kuollut, vailla elämää. Sitten yhtenä päivänä löysin armon. Löysin rakastavan Jeesuksen, ennen sitä olin palvellut vaativaa Jumalaa. Olin mielessäni tehnyt Jumalan vaativaksi, mutta, kun löysin armon, löysin rakastavan Jumalan.

Matkani jatkui uskontiellä, poissa oli 100 kilon reppu selässäni. Elin aivan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta nyt rakkaudesta käsin, en pakosta ja vaatimuksesta. Nyt osaan ihastella Jumalan luontoa, ihastelen sammakkoa, joka loikkii nurmikolla. Katselen kyyhkystä, joka kujertaa katon reunalla odottaen, että veisin sille siemeniä. Olen riemuissani, kun näen oravan hyppivän puiden oksilla ja kiitän Jumalaa siitä, miten ihanan maailman Hän meille loi.

Nyt minulla on sydämessäni uusi laulu, joka kertoo, kuinka ihana on elää Jeesuksen kanssa. Välillä laulan Isä meidän rukousta heprean kielellä ja sydämeni laulaa kiitosta Jumalalle.

• Anonyymi

Ihmiset kuvittelee, että kaikki saatanan lahkolaiset ovat oikeita kristittyjä, kun ne vaan hokee Jeesuksen nimeä ja verta.

• Anonyymi

Kuka niin kuvittelee?

Kuka on "ihmiset"?

• Anonyymi

Paavali, Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli, kirjoittaa:

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
      6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      ( Gal. 1)

11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
      12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
      13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
      14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
      15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
      16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
      ( Gal. 2)

jatkuu...

• Anonyymi

Paavali jatkaa:

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
        9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
        16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
        17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
        18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
        19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
        21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi

Paavali ei ollut Jeesuksen eläissä valittu apostoli. Kertomukset Damaskon tien tapahtumista ovat Paavalin omia selityksiä ja ristiriitaisia muoden kertojien kanssa. Paavalin palkannut voi olla myös valejeesus.

Paavalin opit eivät saa tukea muiden apostolien eikä Jeesuksen omista opetuksista. Pelkästää Paavalin kirjeillä ei totuus selviä, pikemminkin päinvastoin. Raamattu on kokonansa totuus.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

-92 ja Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.

7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Korintto hurmoshenkineen koitui Paavalin kohtaloksi.

Jumala veti oman Henkensä hänestä pois ja lähetti Saatanan demonihengen tilalle.

King James käännöksen mukaan Paavali sai sisälleen Paholaisen viestidemonin "The messenger of Satan" -nimisen demonin.

Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi

Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Kirjoita sinä lain alainen eksyttäjä mitä kirjoitat.
        Paavali oli Herran Jeesuksen Kristuksen armoitettu apostoli.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki pahuus ja Paavalin valheet liittyy liittyy Korintin kaupunkiin, jossa Paavali alkoi puhumaan Delfoin oraakkelin tapaan hurmoskielillä "glossolaliaa", saamansa Saatanan The messenger of Sathan-demonin vaikutuksesta.

"Glossolalia" merkityksetöntä hurmoskielistä molotusta
        1. Kor. 14:18-19
        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki pahuus ja Paavalin valheet liittyy liittyy Korintin kaupunkiin, jossa Paavali alkoi puhumaan Delfoin oraakkelin tapaan hurmoskielillä "glossolaliaa", saamansa Saatanan The messenger of Sathan-demonin vaikutuksesta.

"Glossolalia" merkityksetöntä hurmoskielistä molotusta
        1. Kor. 14:18-19
        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Ei sellaisten kanssa, jotka puhuvat Paavalin VALHEISTA, siis eivät usko Raamattuun, ole mitään järkeä jatkaa keskustelua, koska he eivät tahdokaan tietää totuutta, vaan vääristelevät kaikki oman epäuskoisen sydämensä mukaan

• Anonyymi

Molemmat apostolit sekä Juudas että Paavali oli oikeita apostoleita, mutta heillä oli oma erikoistehtävä, johon heidät oli valittu.

Juudas kavalsi Jeesuksen.

Paavalin tehtävä oli Jumalan suunniteleman väkevän eksytyksen tekeminen kirjoituksien sekaan.

• Anonyymi

Paavalin ilmaisutapa itsestään puhuessaan on käyttää kolmatta persoonaa "tunnen muuan miehen" tai passiivia, mutta tarkoittaa asialla itseään.

2. Tess. 2:11

Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

• Anonyymi

Paavalin varoituskirje valehtelusta on kirjoitettu juuri Korintossa, mistä eräs tunnettu nainen vei sen mukanaan Roomaan.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Valheen käyttämisellä Jumala haluaa koetella ihmisiä, pysyvätkö he Jeesuksen opetuksessa, vai vaihtavatko he sen johonkin muuhun oppiin.

1. Kun. 22:22

Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

• Anonyymi

> "Lain alla oleminen tai joutuminen" mitä se on?

Ihminen on lain alla, kun tekee pakosta mitä laki sanoo. Ja kun ihminen ei ole lain alla, hän tekee mitä laki sanoo, koska ymmärtää sen olevan hyvä ja haluaa vapaaehtoisesti sitä mikä on hyvä.

• Anonyymi

Määritelmäsi ei nyt oikein osu oikeaan.

Jos joku noudattaa lakia tai vaatii lain noudattamista, hän ei ole lain alla. Paavali noudatti Mooseksen lakia, eikä hän ollut lain alla, koska hän noudatti lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Helluntailaiset ja luterilaiset eivät ole ymmärtäneet, mitä Paavali tarkoitti käsittelillä ”olla lain alla” ja ”armon alla”.

”Lain alla” on Paavalin käyttämä juutalainen sanonta, joka ei viittaa lain noudattamiseen vaan lain rikkomisesta aiheutuvaan kirousten putoamiseen päälle. Toisin sanoen se tarkoittaa, että sinä olet lain kirousten alla, koska et lakia noudattanut. Lain rikkojat ovat siis lain alla, vaikka he muuten sanoisivat uskovansa Jeesukseen.

”Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.” (5 Moos 28:45)

”Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.” (Room 6:14-16)

Armon alla ovat ne Kristukseen uskovat, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta ja noudattavat lakia. Paavalin opetus noudattaa tältäkin osin lakia.

”Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.” (2 Moos 20:6)

Vanhurskautta ei voi saavuttaa lain teoilla, jos ei ole uskoa Kristukseen, koska laissa on käsky uskoa Kristusta. Ei ole myöskään kenelläkään uskoa Kristukseen, jos ei ole halua noudattaa lakia, mistä myös Jaakob huomautti. Laittomuutta tekevillä helluntailaisilla ei siis ole uskoa. Kuten Paavali sanoi, vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita.

”Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.” (Room 2:13)

• Anonyymi

Miksi ette lue miten Paavali itse selittää lain alla olemisen:

Room.7.
      71Vai ettekö tiedä, veljet — minä puhun lain tunteville — että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
      NIIN KAUAN KUIN VANHA AATU ELÄÄ; IHMINEN ON LAIN ALLA
      2
      Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
      3
      Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
      JOS LAKI KUOLISI; SILLOIN SIITÄ PÄÄSISI VAPAAKSI, MUTTA LAKI EI KUOLE
      4
      Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
      SIKSI AINUT MAHDOLLISUUS VAPAUTUA LAISTA ON KUOLLA ITSE
      5
      Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
      IHMINEN EPÄONNISTUU AINA, KOSKA KÄSKY EI ANNA MEILLE VOIMAA SEN TÄYTTÄMISEEN
      6
      mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
      KUOLEMALLA VAPAUDUTAAN LAISTA KOSKA KUOLLUTTA EI VOI ENÄÄ RANKAISTA
      7
      Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse"
      EI LAISSA OLE MITÄÄN VIKAA
      . 8
      Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
      KUN YRITÄMME NOUDATTAA LAKIA; MEIDÄN MIELEMME TEKEE RIKKOA SITÄ
      10
      ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
      RIKKOMUKSEN RANGAISTUS ON KUOLEMA. MINÄ KUOLIN, LAKI ELÄÄ
      11
      Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
      KÄSKYN RIKKOMINEN AIHEUTTI MINUN KUOLEMANI
      12
      Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
      LAKI ON YHÄ PYHÄ JA OIKEUDENMUKAINEN JA HYVÄ
      13
      Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
      LAKI OSOITTAA MEILLE MEIDÄN SYYLLISYYTEMME
      14
      Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      LAKI ON HENGELLINEN, MINÄ OLEN LIHALLINEN
      15
      Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      VAIKKA KUINKA HALUAMME TEHDÄ OIKEIN; SE EI ONNISTU
      16
      Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      TÄYTYY MYÖNTÄÄ, ETTÄ LAKI ON HYVÄ
      17
      Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      SYNTI ASUU MEISSÄ
      18
      Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      VAIKKA KUINKA TAHDOMME TEHDÄ HYVÄÄ, SE EI ONNISTU
      19
      sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      PARHAATKIN YRITYKSET MENEE PIELEEN
      20
      Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      EN VOI AUTTAA TILANNETTA, VAIKKA KUINKA HALUAISIN
      21
      Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      PAHASTA EI PÄÄSE TAHDONVOIMALLA EROON
      22
      sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      HYVÄKSYN KYLLÄ MIELIHYVIN JUMALAN KÄSKYT
      23
      mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      EN PYSTY TEKEMÄÄN HYVÄÄ; KOSKA OLEN VANKI SYNNIN ALLA
      24
      Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      TARVITSEMME APUA MUUALTA
      25
      Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
      TAHDOMME HYVÄÄ; MUTTA TEEMME PAHAA

Jatkuu

• Anonyymi

Jatkuu.
        Room8
        1
        Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        JOS OLEMME KRISTUKSESSA, OLEMME TURVASSA
        2
        Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        JUMALAN HENKI TEKEE MEIDÄT VAPAIKSI LAIN VAATIMUKSISTA, OLEMMEHAN KUOLLEET (luku 7)
        3
        SIllä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        TUOMIO ON JO LANGETETTU, JEESUS ON SEN JO KÄRSINYT
        4
        että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        JOS VAELLAMME HENGESSÄ, LAIN VAATIMUKSET TÄYTETÄÄN MEISSÄ
        5
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        AIKAISEMPI LIHAN MIELI ON POISSA, JA HENGEN MIELI ON TULLUT TILALLE
        6
        Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        LIHAN MIELI VEI KUOLEMAAN, HENGEN MIELI VIE ELÄMÄÄN
        7
        sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        LAKI ON YHÄ VOIMASSA. HENGEN MIELI SAA MEIDÄT TOTTELEMAAN LAKIA
        8
        Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        VANHA AATU EI OLE KELVOLLINEN; VAIKKA PYRKISIKIN TEKEMÄ*ÄN HYVÄÄ
        9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        KRISTUKSEN HENKI JOHTAA MEIDÄT OIKEAAN SUHTEESEEN JUMALAN KANSSA
        10
        Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        VANHA AATU ON NAULITTU RISTILLE (Room.6:6) ELÄMME UUTTA ELÄMÄÄ
        11
        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        MEILLE LUVATAAN ELÄMÄ

MIKÄ TÄSSÄ ON NIIN VAIKEAA KÄSITTÄÄ? PAAVALI SELITTÄÄ SAMAA KUIN JEESUS: ELLEMME SYNNY UUDESTI YLHÄÄLTÄ, EMME VOI PELASTUA.
        HENGESSÄ VAELTAVA TÄYTTÄÄ KYMMENEN KÄSKYÄ; SIIS RAKKAUDEN LAIN.
        PAAVALI PUHUU VAIN KYMMENESTÄ KÄSKYSTÄ LUVUSSA 7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkuu.
        Room8
        1
        Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        JOS OLEMME KRISTUKSESSA, OLEMME TURVASSA
        2
        Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        JUMALAN HENKI TEKEE MEIDÄT VAPAIKSI LAIN VAATIMUKSISTA, OLEMMEHAN KUOLLEET (luku 7)
        3
        SIllä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        TUOMIO ON JO LANGETETTU, JEESUS ON SEN JO KÄRSINYT
        4
        että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        JOS VAELLAMME HENGESSÄ, LAIN VAATIMUKSET TÄYTETÄÄN MEISSÄ
        5
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        AIKAISEMPI LIHAN MIELI ON POISSA, JA HENGEN MIELI ON TULLUT TILALLE
        6
        Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        LIHAN MIELI VEI KUOLEMAAN, HENGEN MIELI VIE ELÄMÄÄN
        7
        sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        LAKI ON YHÄ VOIMASSA. HENGEN MIELI SAA MEIDÄT TOTTELEMAAN LAKIA
        8
        Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        VANHA AATU EI OLE KELVOLLINEN; VAIKKA PYRKISIKIN TEKEMÄ*ÄN HYVÄÄ
        9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        KRISTUKSEN HENKI JOHTAA MEIDÄT OIKEAAN SUHTEESEEN JUMALAN KANSSA
        10
        Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        VANHA AATU ON NAULITTU RISTILLE (Room.6:6) ELÄMME UUTTA ELÄMÄÄ
        11
        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        MEILLE LUVATAAN ELÄMÄ

MIKÄ TÄSSÄ ON NIIN VAIKEAA KÄSITTÄÄ? PAAVALI SELITTÄÄ SAMAA KUIN JEESUS: ELLEMME SYNNY UUDESTI YLHÄÄLTÄ, EMME VOI PELASTUA.
        HENGESSÄ VAELTAVA TÄYTTÄÄ KYMMENEN KÄSKYÄ; SIIS RAKKAUDEN LAIN.
        PAAVALI PUHUU VAIN KYMMENESTÄ KÄSKYSTÄ LUVUSSA 7.

Erittäin selkeästi ja perusteellisesti selitetty.
        Juuri niin kuin kirjoitat viesteissäsi.

s-seutulainen

• Anonyymi

Lakia ei voi ottaa paitsi oman lain omiin käsiinsä. Ja se onkin laittomuutta oikeudettomuudessa. Vapahtajan armon alla on kovin paikka, mutta se on sama kaikille.

• Anonyymi

>>>"lain alle"<<<

helluntailaisuus julistaa kurittomille lakia , >"lain kautta"<
      se on vähän niinkuin entisajan ns. kasvatuslaitokset niille, jotka ei osaa elää ihmisiksi

• Anonyymi

helluntailaisuus v. 1907 sitten perustettu amerikanuskonto, ja on valheen hengen synnyttämä ei-kristillinen harhaoppi eli heresia, joista Jeesus varoittaa monessa kohtaa ja monta kertaa, villitsevät henget ja riivaajien opit kuuluu helluntailaisuuteen, sen perustaja sekä Amerikassa että Suomessa vietiin vankilaan sodomiasta, mikä on sama synti, jonka takia Jumala hävitti kokonaisia kaupunkeja, edes lapset ei säästyneet siltä synnin seuraukselta

• Anonyymi

Sumeademokratia lykkää hätäpäivää tuonnemmaksi kunnes koittaa hädän päivä. Silloin on ollut oltava jo päättänyt.

• Anonyymi

helluntailaisten uskon opit on erilaista kuin mitä Raamattu ilmoittaa

-helluntailaiset kieltää perisynnin kaikki ihmiset syntiseksi tekevään merkityksen

-helluntailaisuus kieltää perisynnin kaikkien kohdalle tulevan kadotustuomion, sen että liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa

-helluntailaisten mukaan pelkkä uskominen kumoaa Jumalan säätämät lait ja hengelliset totuudet

-helluntailaisille kaste ei liity ihmisen syntiongelmaan

-helluntalailaislle ehtoollinen ei liity ihmisen syntongelmaan

-helluntailaisillle pelkkä uskominen estää viimeisen tuomion, mitään tekojen perusteella tulevaa viimeistä tuomiota ei ole tulossa

Helluntailaisuus on suuri Saatanan puhallus Amerikasta!
      Väkevä eksytys ja heresia.

• Anonyymi

eksytyshän se helluntailaisuus on mutta eiväthän ne sitä itse huomaa . . .

• Anonyymi

Kukaan ei pysty noudattamaan lain säännöksiä. Jeesus täytti lain. Hän kuoli meidän syntisten tähden.
      room 7 :4
      Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettulaista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää jumalalle
      tällä palstalla on uudestisyntymättömiä ihmisiä, jotka vastustavat kaikkea, mikä liikkuu. Heidän jumalisuutensa on vain käskyjen lukemista. Oikeaa hedelmää ei siitä maaperästä kasva

• Anonyymi

>>>Kukaan ei pysty noudattamaan lain säännöksiä.<<<

Olet väärässä Paavalin mukaan on ollut kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. Vain lain täyttäneet pelastuvat, kuten Paavali sanoi. Johannes Kastajan vanhemmat myös täyttivät lain.

>>>Jeesus täytti lain. <<<

Jeesus ei täyttänyt sinun velvollisuuttasi noudattaa lakia vaan täytty ainoastaan oman velvollisuutensa sekä Messias profetiat. Jeesus käski kaikkien täyttää lain. Jos joku kristitty ei täytä lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, hän ei saa armoa eikä pelastu.

---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

>>>Heidän jumalisuutensa on vain käskyjen lukemista. Oikeaa hedelmää ei siitä maaperästä kasva<<<

Jeesus puhuessaan hyvästä hedelmästä opetti sen Psalmi1:n mukaan, jossa sanotaan, että lakia noudattavat tekevät hyvää hedelmää ja huonoa hedelmää tekevät laittomuuden tekijät. Helluntailaiset väärät profeetat tunnistaa mädästä laittomuuden hedelmästä.

Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

Matt 7:
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

• Anonyymi

Lain käskyjen noudattamatta jättämiselle ei ole mikää peruste sanoa, mutta eihän kukaan kaikkia lakeja pysty noudattamaan.

Huono peruste sanoa poliisille kun ajaa reipasta ylinopeutta, eikä noudata tieliikennelakia.

Raamatussa on monta todistajaa, jotka todistavat, että Jeesus ei kumonnut lakeja.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto hävi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kukaan ei pysty noudattamaan lain säännöksiä.<<<

Olet väärässä Paavalin mukaan on ollut kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. Vain lain täyttäneet pelastuvat, kuten Paavali sanoi. Johannes Kastajan vanhemmat myös täyttivät lain.

>>>Jeesus täytti lain. <<<

Jeesus ei täyttänyt sinun velvollisuuttasi noudattaa lakia vaan täytty ainoastaan oman velvollisuutensa sekä Messias profetiat. Jeesus käski kaikkien täyttää lain. Jos joku kristitty ei täytä lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, hän ei saa armoa eikä pelastu.

---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

>>>Heidän jumalisuutensa on vain käskyjen lukemista. Oikeaa hedelmää ei siitä maaperästä kasva<<<

Jeesus puhuessaan hyvästä hedelmästä opetti sen Psalmi1:n mukaan, jossa sanotaan, että lakia noudattavat tekevät hyvää hedelmää ja huonoa hedelmää tekevät laittomuuden tekijät. Helluntailaiset väärät profeetat tunnistaa mädästä laittomuuden hedelmästä.

Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

Matt 7:
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

>Vain Kristuksen sovitustyö vapauttaa meidän synnin ja kuoleman laista (Room 8:2), joka julistaa, että synnin palkka on kuolema. Mutta miten henkilökohtaisesti pääsemme Kristuksen sovitustyön osallisuuteen ja vapaudumme synnin ja kuoleman lain alaisuudesta?

Se toteutuu silloin kun annamme Pyhän Hengen näyttää meille todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion ja synnyttää sydämessämme uskon Kristukseen. Uskon syntyessä Henki antaa meille elämän Kristuksen yhteydessä. Usko Kristukseen on Hengen laki (8:2), joka antaa elämän ja vapauttaa synnin ja kuoleman lain aiheuttamasta tuhosta.

Olla Jeesuksessa Kristuksessa on samaa kuin uskoa häneen ja elää hänen yhteydessään hänen lapsenaan. Olla Kristuksessa on samaa kuin olla oksana viinipuussa, olla jäsenenä ruumiissa, olla lampaana Hyvän Paimenen laumassa, olla rakennuskivenä temppelissä. Kristuksessa olevan elämästä on kadotustuomio väistynyt.

Mutta Kristuksen yhteydessä eläessämme myös lain vanhurskaus täyttyy meissä (Room 8:4). Se täyttyy siksi, ettei meidän jokapäiväisiä syntejämme lueta tuomioksemme, vaan omaksemme luetaan Kristuksen sovitustyön tähden hänen täydellinen puhtautensa ja pyhyyteensä. Vain Kristuksen suojassa kaikki lain vaatimukset täyttyvät meissä.<<

( Lähde: Lyhyt ote Olavi Peltolan opetuksesta "Roomalaiskirje 8. luku")

s-seutulainen

• Anonyymi

Helluntailaiset heittävät Jumalan käskyt ja lait romukoppaan ja pelaavat vain erilaisten villitsevien hurmoshenkien voimasta.

Jeesus puhuu helluntailaisille ja kutsuu heitä LAITTOMUUDEN TEKIJÖIKSI.

Matt.7
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni,TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."

• Anonyymi

Pelkkien henki-ilmiöiden ja oman uskon varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.
        Viimeisellä tuomiolla ihmiseltä ei kysytä muuta kuin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, joiden perusteella tulee viimeinen ja lopullinen tuomio.

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkien henki-ilmiöiden ja oman uskon varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.
        Viimeisellä tuomiolla ihmiseltä ei kysytä muuta kuin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, joiden perusteella tulee viimeinen ja lopullinen tuomio.

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

Tämä on valitettavaa, mutta Jumalan käskyä vastaan räyskytään nykyäänkin.

TOISTAN: Katsoin TV seiskasta Helluntailaisjulistajien keskustelua Paavo Järvisen johdolla. Heitä oli neljä koolla. Heille tuli puheeksi sapatti. Martti Ahvenainen mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat saman henkisiä.

JUMALAA KUNNIOITTAMATON HENKI, EI YHDY TÄHÄN SAPATTIVIRTEEN.

PSALMI 92. YLISTYSLAULU VANHURSKAAN JUMALAN KUNNIAKSI. . . . VIRSI, . SAPATINPÄIVÄ-LAULU. . . HYVÄ ON HERRAA KIITTÄÄ JA VEISATA KIITOSTA SINUN NIMELLESI, SINÄ KORKEIN.

1234567---

• Anonyymi

Eikö tämä ole tarpeeksi selvästi sanottu!

Room3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

• Anonyymi

Raamatussa on monenlaisia jakeita, ei yksi irrallinen jae oli koko totuus näin isosta asiasta kuin Jumalan säätämistä hengellisistä laesta, käskyistä ja ohjeistä, joita edes Jeesus ei kumonnut, vaan täytti ja vahvisti niiden jatkuvuuden.

Viimeinen tuomio perustuu lakeihin, ei mihinkän mutu-tuntumiin,
        ihan samalla tavalla kui maallisetkin tuomiot.

Ei yksittäisillä apostoleilla kuten Paavalilla ole mitään valtaa Jumalan säätämiä lakeja mitätöidä, koska sitä ei tehnyt Jeesuskaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Aina silloin kun Paavalin ja Jeesuksen sanomat asiat ja teoriat on ristiriitaisia, niin Jeesusta pitää seurata ja siirtää Paavalin väitteet hyllylle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on monenlaisia jakeita, ei yksi irrallinen jae oli koko totuus näin isosta asiasta kuin Jumalan säätämistä hengellisistä laesta, käskyistä ja ohjeistä, joita edes Jeesus ei kumonnut, vaan täytti ja vahvisti niiden jatkuvuuden.

Viimeinen tuomio perustuu lakeihin, ei mihinkän mutu-tuntumiin,
        ihan samalla tavalla kui maallisetkin tuomiot.

Ei yksittäisillä apostoleilla kuten Paavalilla ole mitään valtaa Jumalan säätämiä lakeja mitätöidä, koska sitä ei tehnyt Jeesuskaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Aina silloin kun Paavalin ja Jeesuksen sanomat asiat ja teoriat on ristiriitaisia, niin Jeesusta pitää seurata ja siirtää Paavalin väitteet hyllylle.

Itse asia ko. henkilö siteerasi vain yhtä jaessa Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta täysin irti asiayhteydestä, mutta jätti sen jakeen siteeraamatta, jossa sanottiin, ettei usko kumoa lakia. Laissahan sanotaan, että vain lakia noudattavat uskovat ovat vanhurskaita. Sen saman asian sanoo myös Paavali edellisessä luvussa.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

5 Moos 6:25 Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jeesus sanoi, että noudattamalla lakia saa ikuisen elämän. Tämä tietenkin edellyttää senkin lain säädöksen täyttämistä, jossa käsketään uskomaan Kristusta. Kun Paavali sanoi, ettei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista, hän tarkoittaa sitä, ettei ilman uskoa Kristukseen voi itseään vanhurskauttaa muilla lain teoilla, koska laissa on käsky uskoa Kristusta.

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• Anonyymi

Saatana on syyttäjä.
      Synti tarkoittaa Jumala säätämien lakien, käskyjen, kieltojen ja kehotuksien rikkomista.
      Ei pelkkä uskominen lakeja korvaa tietenkään.
      Oikeat uskovaiset korostavat lakien merkitystä Jeesuksen tavoin.

• Anonyymi

Monet menee, kompastuu ja kaatuu siihen eksytykseen, että Jeesus kumosi lait ja nyt vaan luotetaan pelkkään epämääräiseen rakkauden osoituksiin niiden sijasta.

Jeesus: Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jeesuksen mukaan lait ovat voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Kunnes luodaan uudet taivaat ja uudet maat. Silloin kaikki tuntevat Herran eikä enää mitään kirjoitettuja lakeja tarvita eikä opetusta ja kaikilla maapallon ihmisillä on silloin Pyhä Henki.

Ei se aikakausi ole vielä tapahtunut.
        Älä anna helluntailaisten eksyttää helluntain tapahtumilla.
        Silloin vain 3000 ihmistä sai kasteessa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan puhdistettuun sydämeensä.

• Anonyymi

Jeesus nimenomaa vahvisti lakien jatkuvuuden eikä poistanut pienintäkään lain säädöstä, joiden perusteella ihmiset kerran tuomitaan tekojensa mukaan: toiset ikuiseen elämäään, toiset ikuiseen kadotukseen.

Paavali esitti omia tulkintojaan ja teorioitaan asiasta, mutta eivät ne kumoa Jeesuksen itsensä sanomaa totuutta, mikä pysyy.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Kirous seuraa, jos opettaa, että lait on kumottu pieniltäkin osilta.
      Saulus Tarsolainen erehtyi siihen syntiin.
      Jumala muutti miehen nimen Paulukseksi eli pieneksi ja heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

Matt. 5:19

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Saatanasta. Niillä on valheen kieli.

Jaak. 3:6

Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

• Anonyymi

"kieli" > kielilläpuhuminen ,

"Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki , että pedon kuva puhuisikin"
        Ilm: 13: 15

Paavali sanoo jo ALKUSEURAKUNNALLE : "kielilläpuhuminen LAKKAA" 1 Kor: 13: 8

Alkuseurakunta: "kukin kuulemme sen maan kieltä jossa olemme syntyneet" Apt: 2: 8
        edellistä raamatullista ei tapahdu vuonna 2000 enää helluntailaisuudessa ; NIINKUIN Alkuseurakunnan aikaan .

tiedoksi.

• Anonyymi

Jeesus on oikeassa

Ei se pelkkä uskominen pelastanut näitäkään helluntailaisia, koska he olivat lainrikkojia.

Matt.7

• Anonyymi

Paavali ei kulkenut maan päällä eläneen Jeesuksen seurassa eikä kuullut niitä Jeesuksen opetuksia.
        Paavali pisti omiaan sekaan.
        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Parhami on eksyttäjä, jossa oli rietas henki. Mies vietiin vankilaan sodomiasta.

Samoin kävi Suomen Parhamille Gerhardt Olsen-Smdit:lle.

• Anonyymi

Ja samanlainen rietas henki on sinussa! Olet myös eksyttäjä.

• Anonyymi

Voisiko joku toraisti auttaa minua tässä asiassa:

En halua saastuttaa itseäni kun matkustan bussilla.

Kuitenkin on varsin suuri vaara, että joku nainen on istunut samalla istuimella kuukautisvuotonsa aikana.
      Pitääkö minun seista koko matkan ajan? Miten te teette? Vai eikö meidän tarvitse välittää tooran säännöistä?

3.Moos. 19
      Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti. 20Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja KAIKKI MINKÄ PÄÄLLÄ HÄN ISTUU, TULEE SAASTAISEKSI. 21Ja jokainen, joka hänen vuoteeseensa koskee, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. 22Ja JOKAINEN JOKA KOSKEE ISTUIMEEN, MIHIN HYVÄNSÄ, JOLLA HÄN ON ISTUNUT, PESKÖÖN VAATTEENSA JA PESEYTYKÖÖN VEDESSÄ, JA OLKOON SAASTAINEN ILTAAN ASTI. 23Ja jos joku koskee esineeseen, joka on hänen vuoteellaan tai istuimella, jolla hän on istunut, olkoon saastainen iltaan asti.

Tietysti voisin kysellä naismatkustajilta, onko heillä se aika kuukaudesta, mutta pelkään, että he tykkäävät huonoa jos liikaa utelen, Miten te teette?

• Anonyymi

Koska et osaa lakia, niin kyselet suorastaan tyhmiä. Lakia noudatetaan sen alkuperäisen tarkoituksen mukaisesti periaatteella sisältö ennen muotoa, kuten tehdään myös Suomen lain kohdalla.

1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.

Kyse on siitä, mikä saastuttaa. Istuimen saattuttaa kuukautisveri, jos sitä siihen tippuu. Sen takia mies ei saanut istua sellaiselle penkille, jossa oli tuoressa verta, mutta jos sitä kuitenkin tahrautui, niin mies on silloin saastainen iltaan asti, eikä saa sen takia mennä temppeliin. Muuta vaikutusta asialla ei ole.

Jos nainen käyttää kuukautissuojia, verta ei tule penkille. Raamatun aikana kuukautissuojia ei ollut, joten ongelma oli todellinen. Nykyää asia on ihan toinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska et osaa lakia, niin kyselet suorastaan tyhmiä. Lakia noudatetaan sen alkuperäisen tarkoituksen mukaisesti periaatteella sisältö ennen muotoa, kuten tehdään myös Suomen lain kohdalla.

1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.

Kyse on siitä, mikä saastuttaa. Istuimen saattuttaa kuukautisveri, jos sitä siihen tippuu. Sen takia mies ei saanut istua sellaiselle penkille, jossa oli tuoressa verta, mutta jos sitä kuitenkin tahrautui, niin mies on silloin saastainen iltaan asti, eikä saa sen takia mennä temppeliin. Muuta vaikutusta asialla ei ole.

Jos nainen käyttää kuukautissuojia, verta ei tule penkille. Raamatun aikana kuukautissuojia ei ollut, joten ongelma oli todellinen. Nykyää asia on ihan toinen.

Siis tulee vain pitää huolta hygieniasta, sääntö ei ole tärkeä sananmukaisesti noudatettavaksi.
        Lakia et tule noudattaa kirjaimellisesti. Se ei sovi nykyaikaan

Toisin sanoen laeista voi itse valita, mikä on tärkeää. Pitää ymmärtää lain tarkoitus, eikä tarvitse juuttua kiinni kirjaimelliseen tulkintaan.

Onko niitä lakeja paljonkin, mitä ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti? Eihän niistä katoa ainoakaan piirto!

• Anonyymi

Ja synti on varmaan sitten sitä, että asianomainen tuomitsee joka päivä itsensä? Ja jos ei niin tee, seurakunta pitää huolen synnintunnosta. - Sairasta, sanoisin.

Synti tarkoittaa kaikkea sitä mikä vie elämäniloa, on epätotta, kokemuksia, väärää tietoa ja sellaista mikä on haitallista. Sitä on myös synnissä rypemisen ihanne.

Eli, mitä jos alkaisitte arvostmaan itseänne ja muita ja lopettaisitte toistenne elämän ruotimisen kokonaan ja eriseuraisuutenne?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe