Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä+tarkoittaa+hoonattu,+nyt+en+ymmärtänyt+sinua.
Jos+sinä+et+anna+minulle+anteeksi,+minä+en+voi+sille+mitään.+Mutta+muista+se,+mitä+Jeesus+sanoi+anteeksiantamattomuudesta.+Antaako+Jumala+meille+anteeksi,+jos+me+emme+anna+anteeksi+toisille+ihmisille.
Sinä+et+tiedä+minun+elämääni+ja+minä+en+tiedä+sinun+elämästäsi+mitään.+Joten+emme+voi+alkaa+verrata+elämäämme.+Minä+en+ime+muilta+ihmisiltä+rohkeutta+elämääni,+en+tiedä,+kuinka+se+edes+sujuisi.
Mitä+tarkoittaa+"tekopyhä+rakkaus"+ja+millainen+on+"homoilme+naamalla"+?+
Sinä+et+ole+elänyt+minun+elämääni,+etkä+sen+tähden+voi+sanoa+siitä+mitään.+Minä+en+eläisi+enää,+jos+en+olisi+ottanut+Jeesusta+vastaan+elämääni.+Hän+vasta+antoi+minulle+elämän,+jota+on+ihana+elää.+Enne+sitä+halusin+vain+kuolla,+kun+en+jaksanut+elää.+Jeesus+avasi+minun+silmäni+näkemään+luonnon+kauneuden.+Nyt+iloitsen,+kun+näen+sinivuokon+nostavan+kukkansa+esiin,+kun+kuulen+peipon+visertelevän+kirpeässä+kevätilmassa.+Nyt+iloitsen,+kun+näen+oravan+hyppivän+oksalta+toiselle+ja+tulevan+syömään+siemeniä.+Nyt+iloitsen+elämästä,+jonka+Jeesus+on+antanut+minulle.+Minä,+joka+aikaisemmin+halusin+vain+kuolla,+nyt+iloitsen+elämästä+ja+kaikesta+siitä+kauneudesta,+jonka+Jumala+on+luonut.
28.04.2022 14:25
Kylläpä+sinulla+on+rakkautta+meitä+toisia+ihmisiä+kohtaan.+Kyllä+Jeesuskin+on+mielissään,+kun+lukee+kirjoitustasi.+Hän+niin+toivoi,+että+me+rakastaisimme+toisiamme.
Mark+20:30-31+"ja+rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+mielestäsi+ja+kaikesta+voimastasi.++Toinen+on+tämä:+'Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi'.+Ei+ole+mitään+käskyä,+suurempaa+kuin+nämä."
Kerro+minulle,+kuka+on+sinun+lähimmäisesi,+ketä+Jeesus+pyysi+rakastamaan.+Minä+ajattelisin,+että+kaikki+ihmiset+ovat+minun+lähimmäisiäni.+Minun+ei+tarvitse+olla+aina+samaa+mieltä,+mutta+ei+minun+tarvitse+ketään+haukkua+tolloksi.+Jokaisella+ihmisellä+on+arvo,+koska+Jeesus+kuoli+kaikkien+ihmisten+vuoksi.
28.04.2022 14:08
Minä+en+ymmärrä+tätä+riitaa+kasteesta.+En+myöskään+sitä+kaikkea+haukkumista,+joka+on+hyvin+ala-arvoista.+Se+ei+rakenna+ketään.++Minä+uskon+siihen,+että+kaste+ei+pelasta+ketään,+vaan+ainoastaan+Jeesus+pelastaa.
Minut+on+kastettu+kuukauden+vanhana.+Olin+silloin+sairaalassa,+koska+minut+oli+leikattu.+Lääkäri+sanoi,+etten+kestäisi+leikkausta+ja+tulisin+kuolemaan.+Sairaanhoitaja+valvoi+vuoteeni+vieressä+yön+ja+olisi+antanut+minulle+hätäkasteen,+jos+olisi+ollut+tarve.+Rovasti+Pertti+Ranta+tuli+sairaalaan+seuraavana+aamuna+kastamaan+minut.+Olen+joskus+ajatellut,+että+oliko+hänellä+parantamisen+armolahja,+kun+en+sittenkään+kuollut.
+Mutta+kaste+ei+pelastanut+minua.+Tein+paljon+pahaa+elämässäni.+Yritin+itsemurhaa+ja+jos+olisin+silloin+kuollut,+olisin+kadotuksessa.+Kiitän+Jumalaa+siitä,+etten+kuollut+silloin+ja+tuli+se+aika,+että+otin+vastaan+Jumalan+armon+Jeesuksessa+Kristuksessa.
28.04.2022 12:50
Kun+ihminen+on+rikki+revitty,+niin+ei+ihminen+hetkessä+eheydy,+kun+tulee+uskoon.+Jos+ihminen+on+kasvanut+vihan+ilmapiirissä,+ei+Jumala+ota+sitä+vihaa+sekunnissa+pois,+vaan+ihminen+joutuu+elämään+sen+kanssa.+Useinkin+pikku+hiljaa+Jumala+rakkaudessaan+korjaa+niitä+vaurioita,+joita+viha+on+saanut+aikaan.+Mutta+se+ei+tapahdu+hetkessä.+
Minä+kasvoin+pelon+ilmapiirissä.+Pelko+oli+vallitseva+olotila,+missä+kasvoin.+Kun+tulin+uskoon,+pelko+on+usein+vieläkin+läsnä.+Vaikka+tiedän,+ettei+minun+tarvitse+pelätä,+mutta+joissain+tilanteissa+pelko+hyökkää+esiin.
Kun+ihminen+tulee+uskoon,+ei+Jumala+muuta+meitä+enkeleiksi.+Hän+haluaisi,+että+meihin+tulisi+rakkautta+toisiamme+kohtaan,+ja+kohtelisimme+toisiamme+niin+kuin+haluaisimme+toisten+kohtelevan+meitä.+Mutta+se+prosessi+on+hidas.+Sehän+olisi+ihanaa,+että+uskoon+tullessamme+meistä+tulisi+ihania,+rakastettavia,+toisia+ajattelevia+ja+kakin+puolin+mukavia+ihmisiä.+Mutta+se+ei+ole+totta.+Menneisyys+kulkee+meidän+mukanamme.+Mutta,+jos+haluamme+jättää+pahat+kokemuksemme+pois+elämästämme,+Jumala+auttaa+meitä+siinä.+Hän+voi+parantaa+ne+haavat,+jotka+me+maailmassa+ollessamme+olemme+saaneet.
Minä+niin+toivoisin,+että+me+voisimme+rakastaa+toisia+ihmisiä,+niin+kuin+Jeesus+rakasti+meitä,+kun+hän+riippui+ristillä.+Hän+avasi+tien+siellä+meille+Jumalan+luo+ja+ei+ole+muuta+tietä+Isän,+Jumalan+luo.
28.04.2022 12:19
Minkälainen+ilme+oli+sinun+kasvillasi,+kun+kirjoitin+kirjoitustasi+?
28.04.2022 12:03
Raamattu+kertoo+totuuden,+kirkko+ei+aina+kerro+totuutta,+silloin+kun+se+on+hyljännyt+totuuden.
28.04.2022 10:43
Kyllä+muslimien+keskuudessa+vihataan+niitä,+jotka+ovat+ottaneet+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä+ja+hyljänneet+islamin+uskon.+Kyllä+sitä+vihaa+joutuu+kokemaan+myös+esim.+vaimo,+joka+on+tullut+uskoon+ja+usein+mies+ei+hyväksy+sitä.
Mikä+on+oikea+kirkko,+en+usko+siihen,+että+maailmassa+olisi+ainoastaan+yksi+oikea+kirkko+ja+muuta+olisivat+vääriä.+On+yksi+seurakunta,+Jeesuksen+oma+seurakunta,+joka+on+ainoa+oikea+seurakunta.+Siihen+seurakuntaan+kuuluu+ne+ihmiset,+jotka+ovat+ottaneet+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.+Siellä+ei+kysytä,+mihin+seurakuntaan+ihminen+on+täällä+maan+päällä+kuulunut.
28.04.2022 10:40
Olen+pahoillani,+että+olet+menettänyt+uskosi+lukiessasi+Raamattua.
Kun+luen+Raamattua,+näen+siinä+jo+alussa,+kuinka+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.+Luin+sen+myös+heprean+kielellä+ja+se+avasi+vielä+enemmän+sitä.+Raamatussa+on+kerrottu+syntiinlankeemuksesta+ja+siitä,+että+Jumala+lähettää+"pelastajan".++Punaisena+lankana+koko+Vanhan+Testmantin+lehdiltä+voi+lukea+profetioita+Jeesuksesta.+
Raamattu+on+valtava+kirja.+Me+pienet+ihmiset+useinkin+alamme+soveltamaan+omia+ajatuksiamme+ja+yritämme+sopeuttaa+Raamatun+tekstiä+omiin+ajatuksiimme.
Mutta+Jeesuksen+ristinkuolema+on+siellä+niin+selvästi,+ettemme+voi+sitä+muuksi+muuttaa.+Jeesus+kuoli+syntiemme+tähden+ristillä,+että+meillä+olisi+mahdollisuus+päästä+Jumalan+luo.
28.04.2022 10:25
Missä+kohtaa+se+on+"syvältä".+On+helppoa+syyttää,+mutta+ei+kerro+tarkemmin,+mikä+on+"syvältä".+Kerro,+mikä+tulkinta+on+"syvältä".
28.04.2022 10:05
Miksi+?+Kerro+minulle+joku+kohta,+missä+tulkinta+on+mielestäsi+väärin.+Tulkintoja+voi+olla+monia,+mutta+mistä+sinä+tiedät+ne+väärät.+Onko+Jumala+antanut+sinulle+ilmestyksen,+missä+on+kerrottu+kaikki+totuus.+Ainoastaan+sinäkö+tiedät+totuuden+tässä+maailmassa.
Meidän+tietomme+täällä+maan+alhoissa+on+vajavaista,+vasta+perillä+vajaa+lakkaa+ja+täydellisyys+alkaa.
Raamatusta+me+tiedämme+sen,+että+Jeesus+meni+meidän+puolestamme+ristille+ja+kärsi+ristin+kuoleman.+Jos+me+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.+Hän+on+tie,+totuus+ja+elämä.+Hän+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
Tulkintoja+esim.+siitä,+milloin+Jeesus+tulee+hakemaan+seurakuntansa,+on+joitain.+Jotkut+sanovat,+että+Jeesus+tulee+hakemaan+seurakuntansa+ennen+vihan+aikaa,+toiset+taas+vihan+ajan+puolivälissä+ja+jotkut+vihan+ajan+lopussa.
28.04.2022 10:03
Koska+Paavali+teloitti+esim.+Pietarin+?+Ainakaan+Johannesta+ei+Paavali+teloittanut,+koska+Johannes+oli+Patmos+saarella.+En+ole+lukenut,+että+Paavali+olisi+teloittanut+muitakaan+Jeesuksen+opetuslapsia.+Miksi+valehtelet+?
28.04.2022 09:52
Mistä+kumpuaa+vihasi+toisia+ihmisiä+kohtaan+?+Viha+on+syntiä.
Minä+en+usko,+että+me,+jotka+olemme+menneet+kasteelle+uskoontulon+jälkeen,+uskoisimme+olevamme+synnittömiä+ja+vertaisimme+itseämme+Jeesukseen.+Minusta+kirjoituksesi+siltä+osalta+on+älytöntä.
Me+kaikki+ihmiset+olemme+syntisiä.+Ei+kukaan+muutu+täällä+maailmassa+synnittömäksi.+Me+kaikki+voimme+langeta+syntiin,+vaikka+olisimme+uskossa+Jeesukseen.+Ja+voimme+myös+hyljätä+Jeesukseen+ja+lähteä+takaisin+maailman+rientoihin.+Se+on+mahdollista+meille+kaikille+Jeesuksen+omille.+Mutta,+jos+näemme+veljemme+tai+sisaremme+lankeavat,+eikö+meidän+pitäisi+mennä+häntä+nostamaan+sieltä+ojasta+takaisin+Jeesuksen+luo.
Jeesus+kertoi+ihmisille,+että+kuinka+helppoa+meidän+on+nähdä+rikka+toisen+silmässä,+mutta+emme+näe+omassa+silmässämme+malkaa.+Kuinka+helppoa+meidän+onkaan+tuomita+toisia+ihmisiä.+Se+on+väärin,+meillä+ei+ole+oikeutta+tuomita+toisia+ihmisiä.+Jeesus+käski+meitä+rakastamaan+toisiamme,+eikä+vihaamaan.
Kun+me+vertaamme+itseämme+toisiin+ihmisiin,+me+joko+ylpistymme+tai+masennumme.+Jos+vertaamme+itseämme+laitapuolen+kulkijoihin,+röyhistämme+rintaamme+ja+katsomme+häntä+halveksien+ja+sanomme+mielessämme,+että+onneksi+en+ole+tuollainen+ja+menemme+ylpeinä+eteenpäin.+Onko+oikein+verrata+toisia+ihmisiä+itseemme.+Minun+mielestä+se+on+väärin.+Siihen+ei+kellään+ole+varaa,+koska+me+kaikki+olemme+syntisiä.
Jos+me+alamme+etsimään+toisista+seurakunnista+niitä,+jotka+ovat+langenneet,+niitä+on+joka+seurakunnassa.+Minun+enoni+kuului+luterilaiseen+seurakuntaan,+hän+teki+seksuaalista+väkivaltaa+tyttärelleen.+Se+oli+väärä+teko.+En+tiedä,+miksi+hän+niin+teki,+mutta+ei+se+aiheuta+minussa+sitä,+että+vihaisin+luterilaisia.++Pois+se+minusta,+että+vihaisin+niitä,+jotka+ovat+ottaneet+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.
28.04.2022 09:34
Onko+sinun+mielesi+jostain+järkkynyt,+kun+suollat+aina+tuollaista+soopaa.+En+ymmärrä,+että+ihminen+voi+kirjoittaa+vihan+vimmassa+vihaten+toisia+ihmisiä+noin+paljon.+Eikö+sinulla+ole+rakkautta+ollenkaan+?+Onko+viha+sokaissut+silmäsi+vai+kaihertaako+hirssi+silmiäsi,+ettet+oikein+näe+?
Kirjoituksesi+ei+oikein+kuvasta+terveen+ihmisen+kirjoituksia.+Onko+jossain+elämäsi+vaiheessa+mielesi+jostain+järkkynyt+?+Oletko+antanut+sijaa+vihalle+ja+tuomitsemiselle+?+Sinun+sydämesi+on+täynnä+vihaa+toisia+ihmisiä+kohtaan,+sinun+kirjjoituksistasi+ainakin+se+tulee+mieleen.
Tuomiota,+tuomiota+sinä+huudat,+mutta+onko+sinulla+valtuuksia+huuta+tuomiota.+En+usko,+että+meillä+ihmisillä+on+valtuuksia+huudella+toisille+tuomioita.
Yritä+tutkiskella+itseäsi,+niitä+syitä,+minkä+takia+käyttäydyt+noin.
20.04.2022 18:52
Eikö+Jeesus+kuollut+kaikkien+ihmisten+tähden+?
Joh.+2:16+Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
Kun+Jumala+kutsui+minua+Jeesuksen+luo,+minulla+oli+kaksi+mahdollisuutta,+otanko+Jeesuksen+vastaan+vai+ei.+Onneksi+otin+hänet+vastaan+elämääni.+Hän+on+kaikkeni,+hän+on+kallein+aarteeni,+ilman+häntä+minulla+ei+olisi+mitään.
Kun+tulin+uskoon,+mieheni+oli+kaiken+tavoin+sitä+vastaan.+Hän+ei+pitänyt+siitä+yhtään,+että+vaimo+hurahti+uskoon.+Mutta+mentiin+yhdessä+kuitenkin+monta+vuotta.+Hänelle+kelpasi+kuolinvuoteellaan+Jumalan+armo+Jeesuksessa+Kristuksessa.
20.04.2022 17:49
Saat+ihan+rauhassa+karttaa+minua.+Ei+se+liikuta+minua+pätkääkään.
Mistä+tiedät,+että+minä+olen+harhaoppinen.+Minulla+on+kirkkoraamattu,+jota+minä+luen.+Uskon+raamatun+sanomaan+sellaisena+kuin+se+on+kirjoitettu.
Onneksi+meillä+ihmisillä+ei+ole+tuomiovaltaa,+ei+sinulla+eikä+minulla.+Me+useinkin+otamme+itsellemme+tuomiovallan,+niin+kuin+sinä+tässä+otat,+kun+sanot+minua+harhaoppiseksi.+Onko+sinulle+Jumala+antanut+valtuudet+sanoa+niin.
20.04.2022 17:37
Miksi+vihaat+helluntailaisia+?+Jeesus+sanoi:"+Joka+vihaa+veljeään,+on+veljensä+murhaaja."++Minä+haluan+rakastaa+kaikkia+uskovaisia.++Minusta+tuntuu,+että+Jeesus+haluaisi,+että+hänen+omillaan+olisi+keskinäinen+rakkaus.+Mutta,+joskus+tuntuu,+että+me+nautimme,+kun+saamme+haukkua+toisiamme.+Nautinto+se+on+sekin.+Saakohan+se+kirkkaimman+kruunun,+joka+eniten+haukkuu+?
Maailman+ihmiset+katsovat+ihmetellen+meitä,+kun+haukumme+toisiamme.+Toinen+on+sitä+mieltä+ja+toinen+on+taas+toista+mieltä+ja+taas+on+riita+näiden+välillä.+Toivottavasti+eivät+toinen+toistaan+tuhoa.
Voi+meitä+ihmisiä,+kun+haluamme+aina+riidellä.+Mätkitään+toisiamme+oikein+olan+takaa.+Voi,+kunpa+Jumala+antaisi+meille+rakkautta+toisiamme+kohtaan.
20.04.2022 14:53
Ap.+t.+22:16
Ja+nyt,+mitä+viivyttelet?+Nouse,+huuda+avuksi+hänen+nimeänsä+ja+anna+kastaa+itsesi+ja+pestä+pois+syntisi.'
Eikö+sekin+ole+oma+teko,+kun+nousee+ja+huutaa.+Onko+sinun+mielestäsi,+että+Jumala+vain+napsii+ihmsiä,+jotka+hän+haluaa+pelastaa.+Me+olemme+kuin+tahdottomia+olentoja+täällä+ja+pelastumme+ainoastaan,+jos+Jumala+meidät+pelastaa.+Ei+ole+omaa+uskonratkaisua,+ei+ole+halua+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäänsä.+Odotamme,+josko+Jumala+suuressa+rakkaudessaan+tulisi+minunkin+raukan+kohdalle+ja+armossaan+pelastaisi+minut.
Kyllä+minä+tunsin,+kun+Jumala+kutsui+minua+Jeesuksen+luo.+Mutta,+jos+olisin+jättänyt+asian+vain,+enkä+olisi+ottanut+Jumalan+armoa+Jeesuksessa+Kristuksessa+vastaan,+olisin+edelleen+maailmassa.++Kyllä+minun+piti+vastata+Jumalan+kutsuun.+Kun+tahdoin+antaa+elämäni+Jeesukselle,+minä+pelastuin.+Nyt+olen+Jeesuksen+oma+ja+haluan+elää+hänen+omanaan.+Hän+on+minun+Herrani+ja+haluan+kuulua+hänelle.
20.04.2022 14:41
Juutalaiset+eivät+ympärileikanneet+tyttöjä.+Miten+heidän+kävi+?
Minulla+on+kaksi+poikaa,+eikä+kumpaakaan+ole+ympärileikattu.+Ympärileikkaus+ei+pelasta+ketään,+sillojnhan+tytöt+eivät+pelastuisi.
Ympärilaikkaus+oli+säädetty+juutalaisille,+Jumalan+omaisuuskansalle.+Armosta+me+olemme+pelastetu,+emme+tekojen+kautta.
+"Oletko+niin+vähä+älyinen+ettet+tunne+mitään+muista+mitään+tajua+mitään?"++Mitä+pitäisi+tuntea,+mitä+pitäisi+muistaa,+mitä+pitäisi+tajuta+??
20.04.2022 13:41
Mikä+on+Jeesuksen+merkitys+uskoontulossa+?+Tuosta+sinun+kirjoituksestasi+ei+käy+ilmi+se.
Onko+tuo+lause+ainoa+oikea+tapa+sanoa,+että+on+Jumalan+lapsi.++Oliskohan+joitain+toisenlaisia+lauseita,+jos+ei+ole+lukenut+sinun+ohjettasi.+Täytyy+varmaankin+opetella+ulkoa,+ettei+tule+sanotuksi+väärin.+
Kyllä+jokainen+uskoontullut+tietää,+että,+se+on+Jumalan+työ,+että+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme.+Voisihan+sen+sanoa+myös,+että+Jeesus+pelasti+minut,+jos+ei+saa+sanoa,+että+on+tullut+uskoon.
20.04.2022 13:34
Nykyään+kaikkien+saatavilla+on+raamattu.+Raamattu+on+Jumalan+sanaa,+emme+me+voi+halveerata+Jumalan+sanaa.+Kuinka+paljon+me+voimme+ammentaa+raamatusta+esim.+ohjeita,+miten+elää+täällä+maailmassa.
Vanhasta+testamentistä+me+voimme+lukea+juutalaisten+historiaa,+mutta+myös+Jumalan+teoista+juutalaisten+keskuudessa.+Minusta+Danielin+kirjakin+on+todella+mielenkiintoinen+luettava.
Uusi+testamentti+kertoo+taas+Jeesuksen+elämästä.+Minusta+on+hyvä+lukea,+miten+Jeesus+eli+täällä+maan+päällä.+
Minua+on+alkanut+kiinnostaa+lukea+raamattua+heprean+kielellä.+Mutta+alku+on+vaikeaa.+Olen+päässyt+vasta+neljä+jaetta+alusta.++Mutta+en+minä+lue+raamattua+sen+tähden,+että+sen+kautta+pelastuisin,+vaan+rakkaus+Jumalaa+kohtaan+tekee+sen,+että+haluan+lukea+hänen+sanaansa.+Haluan+oppia+tuntemaan+hänen+sanansa+kautta+häntä+paremmin.
20.04.2022 13:26
36 / 59