Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Mitä+tarkoittaa+hoonattu,+nyt+en+ymmärtänyt+sinua.Jos+sinä+et+anna+minulle+anteeksi,+minä+en+voi+sille+mitään.+Mutta+muista+se,+mitä+Jeesus+sanoi+anteeksiantamattomuudesta.+Antaako+Jumala+meille+anteeksi,+jos+me+emme+anna+anteeksi+toisille+ihmisille.Sinä+et+tiedä+minun+elämääni+ja+minä+en+tiedä+sinun+elämästäsi+mitään.+Joten+emme+voi+alkaa+verrata+elämäämme.+Minä+en+ime+muilta+ihmisiltä+rohkeutta+elämääni,+en+tiedä,+kuinka+se+edes+sujuisi.Mitä+tarkoittaa+"tekopyhä+rakkaus"+ja+millainen+on+"homoilme+naamalla"+?+Sinä+et+ole+elänyt+minun+elämääni,+etkä+sen+tähden+voi+sanoa+siitä+mitään.+Minä+en+eläisi+enää,+jos+en+olisi+ottanut+Jeesusta+vastaan+elämääni.+Hän+vasta+antoi+minulle+elämän,+jota+on+ihana+elää.+Enne+sitä+halusin+vain+kuolla,+kun+en+jaksanut+elää.+Jeesus+avasi+minun+silmäni+näkemään+luonnon+kauneuden.+Nyt+iloitsen,+kun+näen+sinivuokon+nostavan+kukkansa+esiin,+kun+kuulen+peipon+visertelevän+kirpeässä+kevätilmassa.+Nyt+iloitsen,+kun+näen+oravan+hyppivän+oksalta+toiselle+ja+tulevan+syömään+siemeniä.+Nyt+iloitsen+elämästä,+jonka+Jeesus+on+antanut+minulle.+Minä,+joka+aikaisemmin+halusin+vain+kuolla,+nyt+iloitsen+elämästä+ja+kaikesta+siitä+kauneudesta,+jonka+Jumala+on+luonut.
  2. Mistä+kumpuaa+vihasi+toisia+ihmisiä+kohtaan+?+Viha+on+syntiä.Minä+en+usko,+että+me,+jotka+olemme+menneet+kasteelle+uskoontulon+jälkeen,+uskoisimme+olevamme+synnittömiä+ja+vertaisimme+itseämme+Jeesukseen.+Minusta+kirjoituksesi+siltä+osalta+on+älytöntä.Me+kaikki+ihmiset+olemme+syntisiä.+Ei+kukaan+muutu+täällä+maailmassa+synnittömäksi.+Me+kaikki+voimme+langeta+syntiin,+vaikka+olisimme+uskossa+Jeesukseen.+Ja+voimme+myös+hyljätä+Jeesukseen+ja+lähteä+takaisin+maailman+rientoihin.+Se+on+mahdollista+meille+kaikille+Jeesuksen+omille.+Mutta,+jos+näemme+veljemme+tai+sisaremme+lankeavat,+eikö+meidän+pitäisi+mennä+häntä+nostamaan+sieltä+ojasta+takaisin+Jeesuksen+luo.Jeesus+kertoi+ihmisille,+että+kuinka+helppoa+meidän+on+nähdä+rikka+toisen+silmässä,+mutta+emme+näe+omassa+silmässämme+malkaa.+Kuinka+helppoa+meidän+onkaan+tuomita+toisia+ihmisiä.+Se+on+väärin,+meillä+ei+ole+oikeutta+tuomita+toisia+ihmisiä.+Jeesus+käski+meitä+rakastamaan+toisiamme,+eikä+vihaamaan.Kun+me+vertaamme+itseämme+toisiin+ihmisiin,+me+joko+ylpistymme+tai+masennumme.+Jos+vertaamme+itseämme+laitapuolen+kulkijoihin,+röyhistämme+rintaamme+ja+katsomme+häntä+halveksien+ja+sanomme+mielessämme,+että+onneksi+en+ole+tuollainen+ja+menemme+ylpeinä+eteenpäin.+Onko+oikein+verrata+toisia+ihmisiä+itseemme.+Minun+mielestä+se+on+väärin.+Siihen+ei+kellään+ole+varaa,+koska+me+kaikki+olemme+syntisiä.Jos+me+alamme+etsimään+toisista+seurakunnista+niitä,+jotka+ovat+langenneet,+niitä+on+joka+seurakunnassa.+Minun+enoni+kuului+luterilaiseen+seurakuntaan,+hän+teki+seksuaalista+väkivaltaa+tyttärelleen.+Se+oli+väärä+teko.+En+tiedä,+miksi+hän+niin+teki,+mutta+ei+se+aiheuta+minussa+sitä,+että+vihaisin+luterilaisia.++Pois+se+minusta,+että+vihaisin+niitä,+jotka+ovat+ottaneet+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.
  3. Saat+ihan+rauhassa+karttaa+minua.+Ei+se+liikuta+minua+pätkääkään.Mistä+tiedät,+että+minä+olen+harhaoppinen.+Minulla+on+kirkkoraamattu,+jota+minä+luen.+Uskon+raamatun+sanomaan+sellaisena+kuin+se+on+kirjoitettu.Onneksi+meillä+ihmisillä+ei+ole+tuomiovaltaa,+ei+sinulla+eikä+minulla.+Me+useinkin+otamme+itsellemme+tuomiovallan,+niin+kuin+sinä+tässä+otat,+kun+sanot+minua+harhaoppiseksi.+Onko+sinulle+Jumala+antanut+valtuudet+sanoa+niin.