Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat "Raamatut", niin myös hellareilla on Parhamin oppeihin tehty "Raamattu kansalla" kirja.
Mormoneilla on Mormonin kirjat ja Jehovantodistajille Varitotornilehdet.
Jenkkilahkoissa on sama henki, kohderyhmä niiden käännytystyössä ovat entuudestaan Kristityiksi kastetut henkilöt.
Ensin kristityn uskoa ja kastetta yritetään mitätöidä ja vähätellä ja sitten yritetään tuoda omaa uskonoppia ja uudestikastetta ainoana oikeana vaihtoehtona, johon pitäisi oikein omalla uskonratkaisulla sitoutua ja liittyä lahkoihin jäseneksi, jotka ovat uskonnollisia yhdistyksiä ry-muotoisia.
Valtakunnan evankeliumia kaikelle kansalle
45
95
Vastaukset
- Anonyymi
Luterilaisilla on meneillään paastokausi.
Vauvakastettu herjaaja miten olet paastonnut? - Anonyymi
Näköjään luterilaisetkin suosittelevat "Raamattu kansalle" raamatun käännöstä!
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/raamattu-kansalle-kaannos-mobiililaitteisiin/ - Anonyymi
Raamattu Kansalle on melkein kun vuoden 33/38 Raamattu muutama sana on muutettu ja lauseet on sujuvampia. Suurin osa helluntaikirkkolaisista käytti vuoden 1992 käännöstä ennenkuin Raamattu Kansalle siirtyi kokonaan Aikamedialle joten nyt käytetään Raamattu Kansalle koska se on helluntaiseurakuntien kustantamon tuote ja mielummin myydän seurakuntien kirjakaupoissa sitä. Melkein kaikissa helluntaiseurakunnissa on kirjamyynti piste missä myydään Aikamedian tuotteita. Helluntailainen Valtter Luoto oli muistaakseni mukana 1992 Raamatun käännös toimikunnassa.Itse luen 33/38 käännöstä koska se on paras käännös muutamasta vanhatavasta sanasta huolimatta.
1.Pietarin kirje:3:21
KR33/38
Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Raamattu Kansalle
Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
KR1992
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- Anonyymi
Miten on Jesajan 14. luvun 12 jae teidän käyttämässänne Raamatun väännöksessä? Oikeassa, virheettömässä Raamatussa (KJB) se on:
12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
Entä Apostolien tekojen 8. luku 37. jae? Sen pitäisi olla:
37 And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
Entä Matteus 17. luku 21 jae?:
21 Howbeit this kind goeth not out but by prayer and fasting. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on Jesajan 14. luvun 12 jae teidän käyttämässänne Raamatun väännöksessä? Oikeassa, virheettömässä Raamatussa (KJB) se on:
12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
37 And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
21 Howbeit this kind goeth not out but by prayer and fasting.King James Raamattu on todistettu matemaattisesti. Kuunnelkaapa vaikka https://www.youtube.com/watch?v=QTN9I0AKHwI
Anonyymi kirjoitti:
21 Howbeit this kind goeth not out but by prayer and fasting.Minä uskon eniten alkuperäiseen tekstiin, eli heprealaiseen tekstiin.
Käännös on aina käännös. Sen tähden luen saksankielisen ja englanninkielisen suomalaisen käännöksen lisäksi. Mutta nyt olen innostunut lukemaan hepreankielistä Raamattua.
En ymmärrä oikein tarkoitustasi. Mihin suomalaiseen käännökseen haluat verrattavan,
Vuoden 1923 Jesaja 14: 12 käännös on "Kuinka olet taivaasta pudonnut, sinä kirkas kointähti ? Kuinka olet maahan kaatunut, sinä kansojen kukistaja."
Raamattu kansalle käännös kuuluu: "Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika ? Kuinka oletkaan maahan syösty, sinä kansojen valtias !"
Hepreankielisessä Raamatussa kyseinen jae kuuluu: ”Kuinka olet pudonnut taivaalta, aamun tähti, aamunkoiton poika ?
Minulla ei ole tietokoneella heprealaisia aakkosia, joten en voi kirjoittaa niitä tähän.
Hepreankielisessä Raamatussa ei ole mainintaa Lucifer.
- Anonyymi
Aloituksesta näkyy kuinka vauvakastetut valehtelevat.
Raamattu kansalle painoksessa on muka Parhamin oppeja vaikka luterilaisetkin käyttävät sitä. - Anonyymi
http://www.nic.funet.fi/index/bible/fi/1992/lukijalle.html
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokous asetti vuonna 1973 komitean Raamatun uuden suomennoksen aikaan saamiseksi. Komitean puheenjohtajana toimi piispa Aimo T. Nikolainen, ja sen jäseninä työskentelivät Jussi Aro, Esko Haapa, Osmo Ikola, Heikki Koskenniemi, Aarre Lauha, Lassi Nummi, Ilmari Soisalon-Soininen, Jukka Thurén ja Kalevi Toiviainen. Toiviaisen tultua valituksi piispaksi, Aron kuoltua ja Lauhan pyydettyä eron kirkolliskokous valitsi heidän tilalleen Juha Pihkalan, Heikki Palvan ja Timo Veijolan.
Ortodoksista kirkkoa ovat komiteassa edustaneet Johannes Seppälä, arkkipiispa Johannes ja Merja Merras. Vapaitten kristittyjen neuvostoa on edustanut Valtter Luoto, varamiehenään Väinö A. Hyvönen. Katolinen kirkko on osallistunut työskentelyyn antamalla palautetta.
Komitean käännösehdotus julkaistiin kolmena niteenä vuosina 1989--1991. Niiden johdannoissa on selostettu tekstilähteitä, joihin suomennos perustuu. Johdannoissa mainitaan myös käännöstyöhön osallistuneet asiantuntijat, kerrotaan työn organisoinnista ja kuvataan käännöstyön ongelmia ja saadun palautteen merkitystä. - Anonyymi
Ääriluterilaisilla on myös oma käännös STLK Pyhä RAamattu 2017
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/uusin-suomalainen-raamatunkaannos-asettuu-vuoden-1938-kaannoksen-kainaloon/
Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko (STLK) julkisti marraskuun alussa uuden koko Raamatun suomennoksen. Pyhä Raamattu uskonpuhdistuksen 500-vuotisjuhlaan on kirkkokunnan eläkkeellä olevan pastorin Markku Särelän kääntämä.
Kotimaan (23.11.) haastattelema Särelä kertoo käännöstyössä käytetyn heprean- ja kreikankielisiä alkutekstejä. Vuoden 1938 suomalaisen raamatunkäännöksen sanontaa ei kuitenkaan ole haluttu tarpeettomasti muuttaa, joten käännöksen ohella voitaisiin puhua myös kielenhuollosta tai korjatusta versiosta. - Anonyymi
Mormonien kanssa helluntailaisilla on ihan samat opit
Mormonin Kirja, Moroni luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.- Anonyymi
Jenkkilahkot ja niiden perustajat ovat liitossa keskenään
Jehovantodistajat Charles Russell
Heluntaintodistajat Charles Fox Parham (Parhami oli lisäksi Vapaamuurari)
Mormonin todistajat Joseph Smidt
Advetin todistajat Ellen G. White
- Anonyymi
En tiedä yhtään uskollista suomennosta. Biblia 1776 lienee parhaita, mutta ei täydellinen sekään. Opetelkaa englantia, jotta voitte lukea Jumalan sanaa virheittä. King James Raamattu on Jumalan ihme. Älkää erehtykö muihin englanninkielisiin väännöksiin. Esimerkiksi NKJV ei ole Jumalan sanaa, vaikka nimellään yrittää niin väittää. 'Sealed by the King' -kirja esittelee KJB:n täydellisyyden matemaattisesti. Voitte käyttää samaa ohjelmaa kuin Peterson on käyttänyt ja tarkistaa tulokset. Se ohjelma, samoin kuin Petersonin kirja, ovat saatavilla ilmaiseksi netistä. Voi maksaakin, jos katsoo saaneensa hyötyä.
Ostin viime vuonna hepreankielisen raamatun ja olen sitä nyt lukenut. Hepreankielisessä ja suomenkielisessä vuoden 1933 raamatussa on eroja. Raamattu kansalle on lähempänä alkutekstiä kuin vuoden 1933 käännös. Vuoden 1992 käännös on huonompi kuin vuoden 1933 käännös.
Ostin sen vuoksi hepreankielisen raamatun, koska halusin alkukielellä lukea raamattua. Aikaisemmin olen lukenut saksankielistä käännöstä ja mielestäni se on monissa paikoin parempi kuin suomenkielinen käännös. Johtuu ehkä saksan kielestä. Saksan kielen sanat ovat monivivahteisimpia kuin suomalaiset sanat. Tietysti King Jamesin käännös on hyvä. Sitäkin tankkaan välillä.
Kun olen lukenut Raamattu kansalle ry:n käännöstä, en ole huomannut siinä mitään epäjumalanpalvelukseen viittaavaa. Hyvin paljon samanlainen kuin vuoden 1933 käännös, jotkut asiat on tuotu selvemmin esiin.
Jos ajatellaan historiaa, niin täytyisikö meidän mennä apostoliseen aikaan ja kokoontua kodeissa. Voi olla, että olemme sellaiseen aikaan menossa. Minäkin kävin kotikokouksissa monet kerrat, siellä meitä oli luterilaisia, baptisteja ja helluntailaisia. Ne olivat siunauksellisia kokoontumisia. Siellä ei kukaan katsonut toistaan halveksivasti, vaikka ei kuulunutkaan samaan seurakuntaan kuin itse. Eikö Jeesuksen tahtokin olisi se, että me Jeesukseen uskovat olisimme yhtä. Jeesus toivoi sitä, että me Hänen omansa rakastaisimme toisiamme. Ei Jeesuksen tahto ole se, että me verissä päin riitelemme kaikista opin kappaleista.
Uskovillakin voi olla erilaisia mielipiteitä joistain asioista, mutta Jeesus on meille kaikille rakas. Kun lukee Danielin kirjaa, voi meille tulla erilaisia mielipiteitä. Lopun ajoistakin on meillä useita mielipiteitä. Jotkut odottavat, että Jeesus tulee ennen vihan ajan alkua, toiset ovat sitä mieltä, että vasta vihan ajan keskivälillä ja kolmas mielipide on, että vasta vihan ajan lopulla. Kuka meistä tietää varmasti, milloin Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa ? Minä itse odotan ennen vaivan aikaa, mutta jos niin ei tapahdu, olin väärässä. Minä en todellakaan usko sitä, että minä olen oikeassa kaikissa asioissa ja toiset ovat väärässä. Pois se minusta sellainen harhaluulo.- Anonyymi
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. Anonyymi kirjoitti:
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.En ole koskaan moista kuullut, vaikka olen kuulunut helluntaiseurakuntaan vuodesta 1981. Kyllä minä olen kristitty, koska olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni. Eikö sellainen ihminen ole kristitty.
Sinulle on tainnut joku kuiskutella valheita, tai sitten olet ymmärtänyt väärin.
Itse en ollut sitä mieltä, kun lapsemme kastettiin, että he olisivat tulleet uskoon kahden kuukauden ikäisinä. Olin silloin luterilainen, mutta en välittänyt Jeesuksesta yhtään. Olin silloin hyvin negatiivinen kirkkoa kohtaan. Näin aina luterilaisessa kirkossa vain pahaa. Mikko Aalto kastoi poikamme ja silloin ajattelin, että onhan hyviä pappiakin kirkossa. Näin negatiivinen olin silloin kirkkoa kohtaan. Kun tulin uskoon, olen alkanut nähdä kaikki uskovaiset sisarina ja veljinä. Se negatiivisuus, joka minulla oli nuorena, on lentänyt taivaan tuuliin.
Kun tulin uskoon, minulla oli erilaisia uskomuksia uskon elämästä. Raamattu lukemalla ne oikenivat. Voi olla vieläkin joitain, mitä on oikaistavaa, siksi kuuntelen monia erilaisia sananjulistajia, luterilaisia, baptisteja, helluntailaisia ja metodistien edustajia ja sen jälkeen tutkistelen kovasti, otanko kuulemani vastaan vai en. Vertaan aina sitä sanomaa Raamattuun. Raamattu on minulle se ankkuri, mihin vertaan sen, mitä olen kuullut.
Äitini oli Helsingissä syöpähoidoissa, siellä hänellä oli huonekaverina mormoni. Hän antoi äidilleni mormonien kirjan. Luin sitä vähäsen itsekin, mutta en löytänyt yhtäläisyyksiä mihinkään kristilliseen oppiin.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
En ole koskaan moista kuullut, vaikka olen kuulunut helluntaiseurakuntaan vuodesta 1981. Kyllä minä olen kristitty, koska olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni. Eikö sellainen ihminen ole kristitty.
Sinulle on tainnut joku kuiskutella valheita, tai sitten olet ymmärtänyt väärin.
Itse en ollut sitä mieltä, kun lapsemme kastettiin, että he olisivat tulleet uskoon kahden kuukauden ikäisinä. Olin silloin luterilainen, mutta en välittänyt Jeesuksesta yhtään. Olin silloin hyvin negatiivinen kirkkoa kohtaan. Näin aina luterilaisessa kirkossa vain pahaa. Mikko Aalto kastoi poikamme ja silloin ajattelin, että onhan hyviä pappiakin kirkossa. Näin negatiivinen olin silloin kirkkoa kohtaan. Kun tulin uskoon, olen alkanut nähdä kaikki uskovaiset sisarina ja veljinä. Se negatiivisuus, joka minulla oli nuorena, on lentänyt taivaan tuuliin.
Kun tulin uskoon, minulla oli erilaisia uskomuksia uskon elämästä. Raamattu lukemalla ne oikenivat. Voi olla vieläkin joitain, mitä on oikaistavaa, siksi kuuntelen monia erilaisia sananjulistajia, luterilaisia, baptisteja, helluntailaisia ja metodistien edustajia ja sen jälkeen tutkistelen kovasti, otanko kuulemani vastaan vai en. Vertaan aina sitä sanomaa Raamattuun. Raamattu on minulle se ankkuri, mihin vertaan sen, mitä olen kuullut.
Äitini oli Helsingissä syöpähoidoissa, siellä hänellä oli huonekaverina mormoni. Hän antoi äidilleni mormonien kirjan. Luin sitä vähäsen itsekin, mutta en löytänyt yhtäläisyyksiä mihinkään kristilliseen oppiin.Mormonien kanssa helluntailaisilla on ihan samat opit
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.
Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Hellarit hokevat Putin, Hitler, ei vauva sitä ei vauva tätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit hokevat Putin, Hitler, ei vauva sitä ei vauva tätä.
helluntailaisuus on IHMIS-OPPI, ja katsovat ihmisiin.
raamattu: "Sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11 - Anonyymi
Luther neuvoo, millä tavoin julkisen hallinnon sekä kirkon saarnaajien tulisi suhtautua juutalaisiin. Juuri tämä kolmas osuus on se, jossa Luther antaa käytännön ohjeita toimenpiteistä. Hän nimittää toimenpiteitä ”ankaran armeliaisuuden”-keinoiksi, jonka avulla edes jotkut juutalaiset voisivat ehkä pelastua tulesta ja liekeistä. Ohjeet ovat seuraavat:
• Synagogat on poltettava tai muilla keinoin tuhottava
• Juutalaisten kodit on hävitettävä
• Heidän hengelliset kirjansa on takavarikoitava
• Juutalaisten rabbien opetus on kiellettävä
• Juutalaisille ei saa tarjota turvaa matkalle (liikkumavapauden estäminen)
• Juutalaisten koronkiskonta on kiellettävä
• Heidät on pakotettava ruumiilliseen työhön
• Ensisijaisesti juutalaiset olisi kuitenkin karkotettava kristittyjen keskuudesta, se on paras tapa irtisanoutua juutalaisten harjoittamasta pilkasta. Ellei kristitty aktiivisesti vastusta juutalaisten viljelemää herjaa, ovat he itsekin osasyyllisiä jumalanpilkkaan.
Niin, miten meidän olisi meneteltävä, vaikkakin me juutalaisilta polttaisimme heidän synagoogansa, kieltäisimme heitä julkisesti ylistämästä ja rukoilemasta Jumalaa, opettamasta, Jumalan nimeä lausumasta j.n.e., sillä kuitenkaan he eivät luopuisi sitä salaisesti tekemästä. Ja koska me tiedämme, että he tekevät sitä salaisesti, niin se on yhtä paljon kuin he tekisivät sitä julkisesti. Sillä mitä tiedetään salaisesti tapahtuvan ja siedettävän, sehän ei enää ole salaista, ja omatuntomme on sen vuoksi yhtä hyvin Jumalan edessä syyllinen. Aivan niin, siitä meidän on itseämme varottava. Minun mielestäni asia on kuitenkin näin: jos mieli meidän jäädä juutalaisten jumalanpilkasta vapaaksi eikä tulla siihen osallisiksi, niin meidän on pysyttävä erillämme ja heidät on karkoitettava pois maastamme. Muuttakoot he isänmaahansa, niin heidän ei enää tarvitse meistä Jumalalle huutaa ja valehdella, että me muka pidämme heitä vankeina, emmekä mekään valittaa, että he meitä paheillaan ja nylkemisellään rasittavat. Tämä on lähin ja paras neuvo, joka tässä tapauksessa turvaa molemmat osapuolet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther neuvoo, millä tavoin julkisen hallinnon sekä kirkon saarnaajien tulisi suhtautua juutalaisiin. Juuri tämä kolmas osuus on se, jossa Luther antaa käytännön ohjeita toimenpiteistä. Hän nimittää toimenpiteitä ”ankaran armeliaisuuden”-keinoiksi, jonka avulla edes jotkut juutalaiset voisivat ehkä pelastua tulesta ja liekeistä. Ohjeet ovat seuraavat:
• Synagogat on poltettava tai muilla keinoin tuhottava
• Juutalaisten kodit on hävitettävä
• Heidän hengelliset kirjansa on takavarikoitava
• Juutalaisten rabbien opetus on kiellettävä
• Juutalaisille ei saa tarjota turvaa matkalle (liikkumavapauden estäminen)
• Juutalaisten koronkiskonta on kiellettävä
• Heidät on pakotettava ruumiilliseen työhön
• Ensisijaisesti juutalaiset olisi kuitenkin karkotettava kristittyjen keskuudesta, se on paras tapa irtisanoutua juutalaisten harjoittamasta pilkasta. Ellei kristitty aktiivisesti vastusta juutalaisten viljelemää herjaa, ovat he itsekin osasyyllisiä jumalanpilkkaan.
Niin, miten meidän olisi meneteltävä, vaikkakin me juutalaisilta polttaisimme heidän synagoogansa, kieltäisimme heitä julkisesti ylistämästä ja rukoilemasta Jumalaa, opettamasta, Jumalan nimeä lausumasta j.n.e., sillä kuitenkaan he eivät luopuisi sitä salaisesti tekemästä. Ja koska me tiedämme, että he tekevät sitä salaisesti, niin se on yhtä paljon kuin he tekisivät sitä julkisesti. Sillä mitä tiedetään salaisesti tapahtuvan ja siedettävän, sehän ei enää ole salaista, ja omatuntomme on sen vuoksi yhtä hyvin Jumalan edessä syyllinen. Aivan niin, siitä meidän on itseämme varottava. Minun mielestäni asia on kuitenkin näin: jos mieli meidän jäädä juutalaisten jumalanpilkasta vapaaksi eikä tulla siihen osallisiksi, niin meidän on pysyttävä erillämme ja heidät on karkoitettava pois maastamme. Muuttakoot he isänmaahansa, niin heidän ei enää tarvitse meistä Jumalalle huutaa ja valehdella, että me muka pidämme heitä vankeina, emmekä mekään valittaa, että he meitä paheillaan ja nylkemisellään rasittavat. Tämä on lähin ja paras neuvo, joka tässä tapauksessa turvaa molemmat osapuolet.laitako linkin, missä Luther näin kirjoittanut ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laitako linkin, missä Luther näin kirjoittanut ?
Luther vainosi myös Mennoniittoja, jotka olivat anabaptisteja.
Tuhansia tapettiin. Heidän piti paeta Amerikkaan.
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther vainosi myös Mennoniittoja, jotka olivat anabaptisteja.
Tuhansia tapettiin. Heidän piti paeta Amerikkaan.
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/Luther eli 1500-luvulla.
Mennoniitat 1700-luvun lopulla. Kieltäytyivät asepalveluksesta ja joutuivat vankilaan.
Syyttivät tietenkin että vainotaan uskonnnon takia, sillä tavalla kun saa sympatiat puolelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther eli 1500-luvulla.
Mennoniitat 1700-luvun lopulla. Kieltäytyivät asepalveluksesta ja joutuivat vankilaan.
Syyttivät tietenkin että vainotaan uskonnnon takia, sillä tavalla kun saa sympatiat puolelleen.Et ole lukenut linkkiä!
Tässä ote linkistä.
"Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät tosin taida nähdä "Raamattu kansalla" kirjaansa samanveroiseksi Raamatun kanssa. Se on siis heidän tekemäänsä hengellistä kirjallisuutta eikä siis korvaa Raamattua.
Näin on myös Jehovan Todistajien Vartiotorni-lehden ja muun kirjallisuuden kanssa. Selittää Raamattua heidän kantiltaan mutta eivät ole Jumalan henkeyttämiä kuten Raamattu.
Siis tiedän koska kysyin heiltä.- Anonyymi
Luterilaisten mielestä Katekismus menee Raamatun edelle. Sehän on veden henkäyttämä.
- Anonyymi
Helluntailailaiset eivät lue oikeata Raamatuu ollenkaan, nehän luottaa niihin tarinoihin kuinka monta parani ja kuolleita heräsi (tosin aina siellä viidakossa) ja muihin hevosmiesten tietotoimiston ennustuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailailaiset eivät lue oikeata Raamatuu ollenkaan, nehän luottaa niihin tarinoihin kuinka monta parani ja kuolleita heräsi (tosin aina siellä viidakossa) ja muihin hevosmiesten tietotoimiston ennustuksiin.
Jenkkipastorien kirjoja ja traktaatteja u-kastajat lukee ja kirjat kiertää. Helluntailaisuus kuuluu edelleen Pentecostalismiin jota johdetaan Jenkkilästä.
Hellareilla on sisäisiä ohjeitä, esim. kuinka väitellään kristittyjen kanssa kasteesta tai uudestisyntymisestä tai perisynnistä.
Valmiiksi kirjoitetut oikeiden kristittyjen väitteet ja niihin valmiin vastaväitteet.
Jumalasta ei puhuta mitään, eikä Jumalan palveluksesta. Ne on muita kokouksia ja henkien nostattamistilaisuuksia. Muista hengistä ja henkimaailman ilmiöistä puhutaan kiihkon vallassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset ovat harmissaan, kun eivät voi kertoa yhtään kohtaa Raamatussa, jossa kastettaisiin vauvoja. 500-vuotta sitä on yritetty etsiä, mutta ei vieläkään ole löytynyt.
He luottavat tuohon Raamatun kohtaan: "Etsivä löytää." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset ovat harmissaan, kun eivät voi kertoa yhtään kohtaa Raamatussa, jossa kastettaisiin vauvoja. 500-vuotta sitä on yritetty etsiä, mutta ei vieläkään ole löytynyt.
He luottavat tuohon Raamatun kohtaan: "Etsivä löytää."Sinä tunnut olevan harmissasi siitä. Kun Jeesus käskee niin esimerkkejä ei tarvita
- Anonyymi
Jumalanpalveluksesta
Saarn.5
1 (4:17) Astu varoen Jumalan huoneeseen. On parempi mennä vain kuuntelemaan kuin uhraamaan tyhmien tavoin, jotka tietämättömyyttään tekevät pahaa. [Matt. 6:7; Jaak. 1:19]
2 (5:1) Älä ole kerkeä kieleltäsi äläkä puhu harkitsematta Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä. Olkoot sanasi sen vuoksi harvat. [Matt. 6:7; Jaak. 1:19]
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14] - Anonyymi
Ylivainio laittoi siinä asusingessä liikkeelle 1403 väitettä hänen kokouksissaan tapahtuneista ihmeparanemisista.
Ylivainion pyytämä lääkäri tutki kaikki tapaukset tekemässään lääk.tri:n väitöskirjassa.
Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
Luterilaiset ovat olleet Suomi-viinitarhan hoitajia jo 500 vuotta.
Suomi on edelleen Sodoma vaikka luterilaisia on ollut aina 90-50%.
Miten luulette viinitahan hoitajille käyvän viimeisellä tuomiolla.- Anonyymi
Ja on Sodoma vaikka uudestikastajat ovat lisääntyneet, ei ole siis auttanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja on Sodoma vaikka uudestikastajat ovat lisääntyneet, ei ole siis auttanut
Helluntailaisia on ollut Suomessa alle 1%.
Me emme käy syntipukiksi.
Kyllä syntiongelma on90-50% jumalattomassa luterilaisessa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisia on ollut Suomessa alle 1%.
Me emme käy syntipukiksi.
Kyllä syntiongelma on90-50% jumalattomassa luterilaisessa!helluntailaisten takia rakennetuksi vankilaksi riittäisi vanha kansakoulu ilman vartijoita.
yksinäistä siellä tosin olisi sille ainoalle huumerikoksiin sortuneelle kun pitää yksin istua viis vuotta vanhassa pulpetissa ja katella maisemia ikkunasta.
lutterien vankiloissa ei noita yksinäisiä ongelmia ole.
- Anonyymi
Jeesus varoittaa helluntailaisten kaltaisista lahkolaisista, jotka käyttää Jeesuksen nimeä eksyttääkseen mahdollisimman monta oikeata kristittyä.
Helluntailaiset on hurskastelevia Fariseuksia, jotka pitää itseään valkopukuisten valittuna joukkona, halveksii oikeita tavallisia hiljaisia kristittyjä.
Luuk. 5:30
Niin fariseukset ja heidän kirjanoppineensa napisivat hänen opetuslapsiansa vastaan ja sanoivat: "Miksi te syötte ja juotte publikaanien ja syntisten kanssa?"
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
Luuk. 18:10
"Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
Luuk. 18:11
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Luuk. 18:13
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.- Anonyymi
Helluntailaiset eivät tunnusta olevansa syntisiä tähän maailmaan syntyessään, kasteelle mennessään eikä ehtolliselle mennessään.
Sellaisia "uskovaisia" pitää kavahtaa ja välttää heidän seuraansa, ettei tule osalliseksi niistä samoista synneistä heidän kanssaan. - Anonyymi
"Niin fariseukset ja heidän kirjanoppineensa napisivat hänen opetuslapsiansa vastaan ja sanoivat: "Miksi te syötte ja juotte publikaanien ja syntisten kanssa?"????
Ai tuonko takia entiset piispat Mäkinen ja Askola juopottelivat Venäjän matkallaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niin fariseukset ja heidän kirjanoppineensa napisivat hänen opetuslapsiansa vastaan ja sanoivat: "Miksi te syötte ja juotte publikaanien ja syntisten kanssa?"????
Ai tuonko takia entiset piispat Mäkinen ja Askola juopottelivat Venäjän matkallaan?Tuo on inttäjäeksyttäjäh viesti
- Anonyymi
Helluntailaisille on myrkkyä v.92 käännös, koska siellä on alaviitteissä tarkentavia kohtia tulkinnanvaraisista kohdista, joita hellarit juuri ahkeraan käyttää hyväkseen.
esim.tämä
Apt.8:37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
Veden löytäminen kasteeseen oli se tärkein asia.
Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
Kristillisessä kasteessa kun on aina vesi ja Henki molemmat läsnä.
Ei sitä hoviherraakaan millään pelkällä "henkikasteella" kastettu.
Raamatussa ei ole yhtään yksilöityä tapausta, jossa nimeltä mainittu ihminen kastettaisiin pelkällä "henkikasteella"
"Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
KR 33/38 ei kelpaa hellareille, koska siellä on ihan oikein tuo jae 37 jätetty kokonaan pois. Sehän ei sovi Parhamille, siitä Parhami tulee vihaiseksi.- Anonyymi
Oletko sinä jonkinlainen vainajien manaaja, kun tiedät, että parhami, joka kuoli jo yli 50 vuotta sitten, tulee vihaiseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä jonkinlainen vainajien manaaja, kun tiedät, että parhami, joka kuoli jo yli 50 vuotta sitten, tulee vihaiseksi?
Sinähän se puhut lutterista aina
Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Parhamilla ja Olsenilla oli oikea kaste...molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214