♥️Kristityt: Vanhurskauttaminen
♠️Helluntailaiset: Pelastusvarmuus uskomus
♥️Kristityt: Usko perisyntiin
♠️Helluntailaiset: Eivät usko perisyntiin
♥️Kristityt: Yksi kaste - Yksi usko
♠️Helluntailaiset: Uudelleen kastaminen - ihmisen tunteisiin perustuva usko
♥️Kristityt: Tervehenkinen usko
♠️Helluntailaiset: Hurmokset, glossolia ja kaatamiset
Kyllä meillä on eri usko
57
258
Vastaukset
- Anonyymi
Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maailman eli aloittajan.
- Anonyymi
>>>>"mielipiteet maailman"<<<<
uskon mielipiteet kristityillä perustuu raamattuun, eivät siis mihinkään "mielipiteet maailman" ,
helluntailaiset opetta "he ja maailma", koko "maailman" käsitys, opetus on sekin helluntailaisuudessa ihan omaa "korvasyyhyyn",
"maailma" on se, mikä on katoavaista.
- Anonyymi
Ihmisten kiinnostus kaikkea yliluonnollista kohtaan vie monet sisälle eksyttäisiin hurmoslahkoihin sidottavaksi lahkon orjuuteen, josta ei irti päästetä ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin rovon.
Ylivainiokin lupasi heti taivaspaikan kun vaan menet jonon päähän kaadettavaksi selälleen. Halleeluujaa huuto päälle.
2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.- Anonyymi
2. Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
Ei luvannut minulle taivaspaikkaa, kun olin Niilo Yli-Vainion kokouksessa, koska en ollut uskossa silloin.
En ole lahkon orja, vaan olen Jeesuksen orja, siis Hänen omansa. Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, on hyvä, että on paikka, mihin menee kuuntelemaan Jumalan sanaa. Raamatun lukeminen on todella tärkeää.
Miksi me emme näe sitä, että me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä. Meillä ei ole oikeutta sormella syyttää toisiamme. Eikö Jeesus käskenyt rakastamaan toisiamme. Hän käski rakastamaan myös niitä, jotka ovat meidän vihollisiamme. Meillä ei ole kenelläkään varaa heitellä kiviä toisiamme kohtaan. Kuka meistä on se synnitön, joka voi heittää kiviä toisten niskaan. Me kaikki olemme syntiä tehneet ja lopettakaamme kivien heittely. Miksi on niin vaikea rakastaa lähimmäistä ? Miksi on niin vaikeaa rakastaa sitä toista ihmistä, joka ei ole kaikessa samaa mieltä kuin minä ? Onko se niin, että nostan itseni toisen yläpuolelle ja olen olevinani oikeassa ? Olenko niin oikeaoppinen, että luulen, että minulla on vain kaikki totuus ? Vain minulleko Jumala on antanut totuuden ja muut, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä, ovat väärässä ?
Olisiko meidän mentävä itseemme ja pyydettävä, että Jumala auttaisi meitä näkemään totuuden itsestämme. Kunpa näkisimme omat motiivimme, kun hyökkäämme toistemme kimppuun. Onko siellä takana oikeaoppisuuden kaapu, halu olla toisten yläpuolella ja sieltä korkeudesta huudella toisille ilkeyksiä.
- Anonyymi
Uudelleen kastaminen on mielipide ja eikä Jeesus opettanut helluntailaisittain kastamaan uudelleen ja kaatuilemaan "jeesus-uskossa".
- Anonyymi
Helluntailaisten uskon perusta on Jeesus Kristus.
https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/ihminen-synti-ja-vanhurskaus/
Kristus sovitti ristillä koko maailman synnin. Kristuksen sovitus astuu yksilön kohdalla voimaan, kun hän uskoo sovituksen sanan ja ottaa vastaan Jumalan armon.
Vanhurskauttamisessa Jeesuksen Kristuksen pelastustyö lahjoitetaan ihmisen hyväksi. Vanhurskauttamisessa ei ole kasvun asteita, vaan se on luonteeltaan kertakaikkinen ja tekee ihmisen Jumalan edessä täydellisesti hyväksytyksi.
Vanhurskauttaminen tapahtuu armosta uskon kautta Jeesukseen ja merkitsee aseman muutosta Jumalan edessä.Usko syntyy evankeliumin sanoman vastaanottamisesta, minkä Pyhä Henki vaikuttaa. Ihmisen sisimmässä tapahtuu uudestisyntyminen ja hänestä tulee Jumalan lapsi. Hän saa synnit anteeksi Kristuksen työn tähden ja pääsee osalliseksi jumalallisesta elämästä, joka alkaa vaikuttaa hänessä Hengen hedelmää.- Anonyymi
"...vastaanottamisesta, minkä Pyhä Henki vaikuttaa". Vaikka tähän näennäisesti uskotaan, tätä ei käytännössä kuule. Tämähän tarkoittaa, että se on Jumala, joka saa täyden kunnian siitä kun ihminen tulee uskoon. Se tarkoittaa, että vaikka ihminen näyttää tekevän uskonratkaisun, todellisuudessa sen ratkaisun tekeekin hänen puolestaan Jumala joka antaa uskon.Tätä kunnian antamista uskonratkaisusta yksin Jumalalle ei julisteta helluntailaisuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
"...vastaanottamisesta, minkä Pyhä Henki vaikuttaa". Vaikka tähän näennäisesti uskotaan, tätä ei käytännössä kuule. Tämähän tarkoittaa, että se on Jumala, joka saa täyden kunnian siitä kun ihminen tulee uskoon. Se tarkoittaa, että vaikka ihminen näyttää tekevän uskonratkaisun, todellisuudessa sen ratkaisun tekeekin hänen puolestaan Jumala joka antaa uskon.Tätä kunnian antamista uskonratkaisusta yksin Jumalalle ei julisteta helluntailaisuudessa.
Ei Jumala kamauta meitä paistinpannulla päähän ja käske meitä tulemaan Jeesuksen luo. Jumala kutsuu jokaista, mutta meillä jokaisella on vapaa tahto ottaa vastaan kutsu. Jumalan tahto, että kaikki tulisivat uskoon, mutta Jumala ei pakota ketään Jeesuksen luo.
Minä en olisi uskossa, jos Jumala ei olisi vetänyt minua Jeesuksen luo. Nuorena hän kutsui minua ja silloin kieltäydyin tulemasta Jeesuksen luo. Onneksi Hän kutsui uudelleen ja silloin olin viisaampi ja vastasin Hänen kutsuunsa myöntävästi.
Minä olen onnellinen siitä, että Jumala armossaan kutsui minua Jeesuksen luo ja annan kunnian Hänelle.
- Anonyymi
Vanhurskauttaminen ei ole ihmisen mielipide mutta helluntailainen pelastusvarmuus on.
- Anonyymi
Nykyään ei kaikkia ole edes lapsena kastettu niin kun he tulevat uskoon helluntailaisten evankelioiniin seurauksena niin jos he haluavat liittyä helluntaiseurakuntaan niin heidät kastetaan ensimmäisen kerran.
Myös moni nuori jonka vanhemmat eivät kuulu kirkkoon menee rippikouluun 15 vuotiaana ja joutuu ottamaan siellä kasteeen jotta voidaan konfirmoida ja pystyy liittymään Luterilaiseen seurakuntaan. - Anonyymi
"Hellut* (hullut?) huutavat hallelujaa ja kiitos Jeesus kun takaraivo kopsahtaa betonilattialle.
Tätä he sanovat herätykseksi vrt. kaataja-niilo. - Anonyymi
Helluntaiopit eivät pelasta.
Eikä helluntaikirkon tai lut.kirkon jäsenyys. - Anonyymi
Kirje Titukselle 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti.
Harhaoppisilla on paha tapa puolustella omia harhojaan ja syyttää esim. luterilaisia mutta ei jehovaveljiä.- Anonyymi
Mistäs puhut`? Ketä pitää kehua? Eikö raamattu pidäkään paikkaansa?
Onko perinneopit pyhempiä sakramentti - antisemtismin takia, kuin kirjoitukset?
Mikä jubileeraa pivossa?
Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi? Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
(Psa 50:15-17) - Anonyymi
Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
(Jes 55:5-9) Kun olin luterilainen, haukuin luterilaisia jatkuvasti. He olivat mielestäni silloin paholaisen palvelijoita, niin kuin minäkin, olinhan luterilainen. Kaikki, mitä näin luterilaisessa kirkossa, oli pahaa ja iljettävää. Se oli silloin, kun en ollut uskossa. Mutta, kun Jeesus pelasti minut, aloin ymmärtää asioita ja häpesin niitä sanoja, joita olin luterilaisista puhunut.
- Anonyymi
Kyllä meillä helluntailaisilla on eri usko kuin jumalattomilla vauvakastetuilla.
- Anonyymi
Uudelleen kastaminen on merkki jumalattomuudesta.
Helluntaikaste valkeassa puvussa ei pelasta. - Anonyymi
Ueamman kerran kylvetetty haluaa taas vauvoja,muuta se ei näe
- Anonyymi
Kylä meillä kristityillä n eri usko kuin jumalattomilla uudestikastajapedoille.
Niillä on lisäksi symbolikaste ja endaumentteja.
Mene uudestikastettu pedo kitisemään sinne endaumenttiisi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ueamman kerran kylvetetty haluaa taas vauvoja,muuta se ei näe
Helluntaihullutuksessa opetetaan demonisoimaan helvettiin
'vauvakastettuja'.
Tälläinen kertoo lahkolaisuuden hengestä.
Muista maksaa lahkollesi 10% tästä.
Pastorisi kiittää. Anonyymi kirjoitti:
Helluntaihullutuksessa opetetaan demonisoimaan helvettiin
'vauvakastettuja'.
Tälläinen kertoo lahkolaisuuden hengestä.
Muista maksaa lahkollesi 10% tästä.
Pastorisi kiittää."Helluntaihullutuksessa opetetaan demonisoimaan helvettiin
'vauvakastettuja'."
En ole koskaan kuullut tuollaista puhetta, muuten kuin sinun kirjoituksestasi.
Minä uskon siihen, että Jeesus on ainoa tie taivaaseen, sinne ei auta kaste, ei hyvät teot.
Jos minä olisin kuollut silloin, kun yritin itsemurhaa, olisin nyt kadotuksessa. Se johtui siitä, koska en ollut ottanut jeesusta vastaan elämääni. Olin kääntänyt selkäni Jumalalle ja en tahtonut tietää Hänestä mitään. Kaste lapsena ei olisi pelastanut minua.
- Anonyymi
Aloittaja on peräkammarin aikamiespoika, jolla on vanha jallu paskahuusissa, tappinsa pystyssä ja voivottelee, että kylläpä tässä aina tuo perisynti mollukoissa kojottaa. Selllaaanen hän on., Sellaasen keskijä oli se pappikin, kun jalkavaimon vako oli pellolla kynnettävä ja äitinsä siitä huomautti. Ei tehnyt mielenmuutosta kun laittoi määreen tappinsa ongelmalle, kun naitatti, ja kojotti mollukoita, kuten aloitajan tappivieallinen peräkammarin poika aina voivottelee perisyntistä luonnetta ja vielä nappulahanskatkaan ei hanskaamisessa auta.
Eli polonen
Mikä putinin vinkuintiaani aloituksessa trollaa aina persausynnistään ja helvettijumalastaan? Sitten väittää, että kristiyt sitä ja tätä.
Älähän aloittaja puhu paskaa. Katso ortodoksia, ei he ole samalla kanavallakaan sinun kanssasi. Olet vain yksi aivopieru palstalla, et sen enempää. Polonen trolli.
Onko vastasyntynyt lapsi syntinen
Kohteesta Ortodoksi.net
Ei ole. Ei missään nimessä. Ikävä kyllä näin joskus väitetään ja myös jotkut kristityt niin tosiaan opettavat. Tätä on jopa kutsuttu harhaopiksi. Ortodoksisen kirkon opetus aiheesta on siis toisenlainen.
Ortodoksinen kirkko puhuu tässä kohdin enemmänkin langenneisuudesta, kuin syntisyydestä. Sanoilla on merkittävä ero. Synti ja syyllisyys siihen vaatii ihmisen valintaa ja tahtoa. Vastasyntynyt ei ole syntiä tehnyt, eikä tee pitkiin aikoihin. Itse asiassa ortodoksisessa kirkossa katumuksen sakramenttiin osallistutaan aikaisintaan noin esikouluikäisenä. Joskus aikaisemmin. Mitä sitten on mainittu langenneisuus? Mitä se tarkoittaa, että kaikki on langennutta ja niin myös vastasyntynyt?
Paljon puhutaan perisynnistä. Käsite on jokseenkin vieras ortodoksiselle kirkolle, ainakin jos se tarkoittaa perittyä syyllisyyttä. Kyse on siis ensimmäisen ihmisen synnistä ihmisyyden alkuhämärissä. Kertomus on varmaan tuttu - Aadam ja Eeva, käärme ja kaikki muu. En muuten tiedä miksi puhutaan kiellettystä hedelmästä omenana?
Aadamin synti oli hänen syntinsä. Ihminen ei peri hänen syntiään tai syyllisyyttään. Aadamin synnin myötä ihmisyys ja koko maailma kuitenkin lankesi. Langenneisuus on siis "perinnöllistä" ja on kaikkialla ja kaikessa. Tästäkin huolimatta ihminen ja koko maailma on Jumalan rakastamaa. Näin ortodoksinen kirkko ymmärtää maailman ympärillämme.
Kukaan ei varmaankaan väitä maailmaa täydelliseksi ja siitä varmistuakseen riittää yksien uutisten katsominen televisiosta. Kukaan ei myöskään varmaankaan väitä, että vastasyntynyt lapsi on kuolematon, kykenemätön sairastumaan tai koskaan tekemään mitään väärin. Ihmisenä hän on Aadamin "perillinen" ja näin ollen langennut. Hän ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole syyllinen mihinkään. Voisi sanoa hänen olevan viaton. Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta.
Eli siinä sinulle sitä -vinkukristitty mäkätystä. Ei ortot ole sinun kanssasi vinkukristittyjä pakanoita, kuten sinä olet.
Sitä se vauvakastelu tekee, eivät he ole uskossakaan, koska se on sitä ymärileikkausta - kuulema persausynnin pesemisen tähden. Ennemmin olet niskurikansan vilunkirkkolainen.
Miettikääs, kun tämä - siis puhutaan ympärileikkauksesta olihan se juutalaisuuden kansasta otettu korvausoppi. Ymärileikkaus on yhtä kuin olla jumalan kansaa ja kaste vauvana on yhtäkuin olla jumalankansaa. Mutta, ei se ole näin.
Otetaan tämä Nikodemus tikun nokkaan, oli ymärileikattu, kuin luterilaisopin vauvakastettu - pesty puhtaaksi - on ympärileikattu.
No oliko - voivatko nämä vauvavalelijat edelleen valheella paikata syntiään.
Oliko Nikodemus ymärileikattuna pelastettu. EI ollut Jeesuksen mukaan.
Eikä vauvavalekukaan ole sen enempää, kun Nikodemususkonto.
Pääsikö Nikodemus kikkelileikkauksella uskovaiseksi? Voiko lukea Jumalanlapseksi? Ei voi. Ei kasteessakaan, vauvalle samalla mitalla voi. EI - jos Jeesukseen on uskominen.
Jeesus sanoi, että on synnyttävä. Hokaatteko valelijat? Ettehän te tajua kun nuppi on kivestä.
Nikodemus ei ymmärtänyt, ei voi mennä äidin kohtuun ja syntyä uudesti. Samanlaisia paukapäitä on nämä vauvavalelulaiset. Ei käsitä uskoontuloa.
Nikodemukselle PITI opettaa se --oikea-- syntyminen. Tuo syntyminen on välttämätön - Jeesuksen puheen mukaan. Ei auta jumalisuus luterilaisittain, eikä juutalaisittain vaikka olisi kuinka isokenkäinen Nikodemus, Israelin opettaja.
Syntyminen on välttämätön, muistaa se, että pääsee Jumalan lapseksi.
VAikka olisi martin alusvaatteetkin vauvavalelupuhujan päällä.
On saatava sanan synnyttävä siemen sille kuuluvaan paikkaan hedelmöittymään. Käistättekö? Ei auta, vaikka sanoo Jeesuksen opettajaksi. on uudestisynnyttävä YLHÄÄLTÄ. On turhaa ottaa liitonsanoja suuhun jos homma on ulkoista.
Siksi jankkaaminenkin on näillä ulkoista. Sitä se martti- nikodemmuslaisuus on.- Anonyymi
että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, älkääkä antako perkeleelle sijaa.
(Efe 4:22-27)
- Anonyymi
Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
(Joh 3:1-7)- Anonyymi
Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan tekona (ylhäältä) maallisesta vedestä ja Pyhästä Hengestä.
Ihminen on sekä fyysinen että hengellinen olento , siksi vesi ja Henki molemmat pitää olla kasteessa mukana. Jumala luo ihmiselle kasteessa ylösnousemusruumiin, jota ilman ei voi mennä sisälle sinne Jumalan valtakuntaan ylösnousemuksessa.
Se ei ole kuitenkaan mikän näkyvä asia, vaan meidät on Raamatun mukaan ketketty kasteessa Kristuksen ylösnousemusruumiiseen valmiiksi ylösnousemusta varten.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan tekona (ylhäältä) maallisesta vedestä ja Pyhästä Hengestä.
Ihminen on sekä fyysinen että hengellinen olento , siksi vesi ja Henki molemmat pitää olla kasteessa mukana. Jumala luo ihmiselle kasteessa ylösnousemusruumiin, jota ilman ei voi mennä sisälle sinne Jumalan valtakuntaan ylösnousemuksessa.
Se ei ole kuitenkaan mikän näkyvä asia, vaan meidät on Raamatun mukaan ketketty kasteessa Kristuksen ylösnousemusruumiiseen valmiiksi ylösnousemusta varten.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."Maallisessa uskonnossa se siemen kastuu ja se hapattuu. Hapan on synnin vertaus ja kadotettu. Hapan lakastiin pois - ja jäljelle ja vertauskuvallisesti Egyptissä, veren merkillä pihtipieliin uskovat, ja kun on verenmerkki - kuoleman enkeli menee ohi.
Veri tuli uhrilampaasta.
Jos väitetään vedenmerkillä pihtipielet merkittävän, ollaan juuri hapatteen äärellä, mikä piti poistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maallisessa uskonnossa se siemen kastuu ja se hapattuu. Hapan on synnin vertaus ja kadotettu. Hapan lakastiin pois - ja jäljelle ja vertauskuvallisesti Egyptissä, veren merkillä pihtipieliin uskovat, ja kun on verenmerkki - kuoleman enkeli menee ohi.
Veri tuli uhrilampaasta.
Jos väitetään vedenmerkillä pihtipielet merkittävän, ollaan juuri hapatteen äärellä, mikä piti poistaa.ts. jos siemen kastellaan, se turpoaa, ja juuri juutalaisessa opetuksessa tämä sama käy esiin.
Siksi siellä puhutaan happameen poistosta. Puhutaan siemenestä, kastumisesta - hapattumisesta.
Se ei ole uskonnollisesti pyhää.
Eikä se hapan edelleenkään uskossa viittaa muuhun kuin synnin esikuvaan. SE hapattaa koko taikinan.
- Anonyymi
Ihminen saadaan psykologisesti sitoutumaan lahkoon vaatimalla tältä sitovaa uskonratkaisua ja liittymään lahkoon jäseneksi ja osoittamaan se menemällä lahkon vaatimalle uudestikasteelle.
Kristittyjä saalistavissa uudestikastavissa lahkoissa tulokasta voidaan vaatia pilkkaamaan ja irtisanoutumaan lapsena saadusta kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.- Anonyymi
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] Minut kastettiin sairaalassa, kun lääkärit sanoivat, että kuolisin. No, lääkärit olivat väärässä. Nuoruuteni luterilaisena olin Jeesuksen vihollinen. En halunnut kuulla Jumalasta mitään. MInut oli kastettu ja kuitenkin olin Jumalan vihollinen. Olin kaikessa Jumalan käskyjä vastaan. Olin kovaa vauhtia menossa kohti kadotusta. Yritin itsemurhaa, ei auttanut kaste minua sitä yrittämästä. Jos olisin silloin kuollut, olisin nyt kadotuksessa. Miten kaste olisi minut siltä pelastanut ?
Vasta silloin, kun Jumala armossaan kutsui minua Jeesuksen luo, pelastuin. Nyt olen matkalla Isän Jumalan luo, vain Jeesuksen ansiosta.
Minun serkkuni teki pari vuotta sitten itsemurhan. Kuinka toivoisinkaan, että hän olisi huutanut Jeesusta ennen kuolemaansa. Enoni teki itsemurhan, hänenkin kohdallaan toivon, että hänkin olisi huutanut Jeesusta ennen kuin kuoli. Kaste ei pelastanut heitä. Ainoastaan Jeesus pelastaa. Hän on tie, totuus ja elämä.- Anonyymi
Tuo virtesi uudestikaste kertoo juuri happamuudesta, jolla ei ole sitä pyhyyttä.
Ikäänkuin vaaditaan lapsikasteeseen sitoutumista. Mistä se kehutaan kumpuavan, se on ympärileikkaukseen.
Mutta vastahan me luettiin, että vaikka Nikodemus oli juutalaisuuden ympärileikkaushierarkiassa asian ytimessä, ei hän Jeesuksen sanojen mukaan ollut sisällä pelastuksessa.
Pitää uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ ...
Hapatteita on turha tarjota Taivaan Isälle, että vaikka Jeesus toi veren- sovitusuhrin veren, jossa on syntien anteeksiantamus, niin me tuommekin veden, joka on meidän siemen hapattanut ja tässä on meitin hapanleipä
- Anonyymi
Luterilaiset Suomi-viinitarhan hoitajat tuomitaan viimeisellätuomiolla.
Suomi on Sodoma vaikka tulerilaisia on ollut aina 90-50%.- Anonyymi
Samoin helluntailaiset, kukaan ei välty tuomiolta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se vauvakastettujen vastuuta poista Suomen hengellisestä tilasta!
Helluntailaisia on alle 1%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se vauvakastettujen vastuuta poista Suomen hengellisestä tilasta!
Helluntailaisia on alle 1%.Useamman kerran kylvetetty himoitsee taas vauvoja
Helluntailaisuus ei ole saanut Suomen tilaa paremmaksi vaan PÄINVASTOIN Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty himoitsee taas vauvoja
Helluntailaisuus ei ole saanut Suomen tilaa paremmaksi vaan PÄINVASTOINMinkä tähden me himoitsemme vauvoja ? Voisitko selventää ajatustasi ? Vai heitätkö tuosta jonkun ajatuksen ajattelematta mitään ?
En ole koskaan ajatellut, että himoitsisin vauvoja. Mitä se himoitseminen tarkoittaa. Voisitko ystävällisesti kertoa minulle. Olenko niin tyhmä, etten ymmärrä, mitä vauvojen himoitseminen tarkoittaa ? Ei ole tullut mieleenkään, kun olen nähnyt vauvan, että alkaisin himoitsemaan sitä vauvaa. Miten se himoitseminen tapahtuu ? Jotkut himoitsevat rahaa, omaisuutta, taloja ja peltoja. Mutta se, että himoitsee vauvoja, se on minulle kysymysmerkki.
Mitä minulle merkitsee, kun minut kastettiin vauvana ? Nuorena se ei merkinnyt mitään. Ei yhtikäs mitään, koska kuljin Jumalan vihollisena. Kaste ei antanut minulle rakkautta Jumalaa kohtaan. Kaste ei antanut minulle mitään uskonnollista tietoa, että olen Jumalan lapsi, koin vain, että Jumala ei välitä yhtään minusta, koska tein niitä tekoja, jotka ovat Jumalan sanaa vastaan.
Minun esi-isäni ja -äitini teloitettiin 1800-luvulla. He olivat murhanneet yhden miehen. Pelastuivatko he sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Jos he eivät siellä vankilassa ottaneet Jeesusta vastaan, he eivät pelastuneet.
Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.
Minun mielestäni kaste ei tee meistä yhtään parempia ihmisiä, vain se, kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, muuttaa meitä. Ainakin itse olen huomannut, että ne teot, mitä aikaisemmin tein, niitä en enää tahdo tehdä, koska ne ovat Jumalan sanan vastaisia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, siinäpä sitten olette yhdessä tuomiolla. Oletteko onnellisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty himoitsee taas vauvoja
Helluntailaisuus ei ole saanut Suomen tilaa paremmaksi vaan PÄINVASTOINTrolli
- Anonyymi
Luterilaisilla on sateenkaarimessut.
Helluntailaisilla ei ole sateenkaarimessuja.- Anonyymi
sateenkaari: 1 Moos: 9: 9-16
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sateenkaari: 1 Moos: 9: 9-16
sateenkaari merkitsee, että tuomio oli joka tappoi synnin tähden, mutta ei enää vesi tapa- vaan Jumala tappaa syntiä tekevän sielun helvetin tulessa.
Siinä on tallattavana iankaikkisesti, tomuna.
Iankaikkisen elämän armolahja jäi - saamatta. So. II- kuolema
- Anonyymi
u-kaste lahkoon on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka
- Anonyymi
isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä ilmaisu heidän herrastaan, saatanasta. Jumalan lapsien Herra on Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä ilmaisu heidän herrastaan, saatanasta. Jumalan lapsien Herra on Jeesus.
raamattu:
"kaikki , minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen
ISÄÄ JUMALAA hänen KAUTTANSA" Kol: 3: 17
- Anonyymi
Ja luterilaisuudella omavanhurskaus ja tekopyhyys.
- Anonyymi
Miksi sinua ahdistaa niin kovin nuo aloituksessasi mainitsemasi asiat? Uskontoja on maailmassa tuhansia, kullakin omat uskomuksensa.
- Anonyymi
Kyllä monet helluntaiteologit tunnustavat että heillä on eri usko.
Ketjun aloitusta ei pysty järkevällä tavalla kumoamaan edes helluntaipapisto.- Anonyymi
Mitä sitä itkee kumamisista, jos Jumala ei tunne viimeisellä tuomiolla.
Täällä on porukan turhaa sauhuta, kuluttaa aikaansa tyhjänpäiväisyyksiin.
Menkää kentälle töihin. Siellä on nälkäisiä, sairaita, vanhuksia jne. Eikö toimenkuva kelpaa.
- Anonyymi
Helluntailaisilla on eri uskomuksia ja olisi järkevää hyväksyä totuus.
Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Luterilaiset uskovat kirkkoon. Kirkko on luterlaisen jumala ja pelastaja.
- Anonyymi
Luterilaiset uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. LUTERILAISET USKOVAT VEDENVALUTTELUN JA PAPPIEN TAIKOJEN JA LOITSUJEN VANHURSKAUTTAVAN.
Luterilaiset eivät tunnusta seurakunnan uskontunnusta: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Luterilaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan Lutherin seuraajia. - Anonyymi
kristinusko ollut jo ennen Lutheriakin, kannattais tutustua kokonaiseen kristinuskoon, eikä tutkia pelkästään 1500 -luvulta eteenpäin.
katolilaisuus ollut ennen Lutheriakin, ja on edelleen . - Anonyymi
Helluntailaisuus kiteytettynä
San 23:33 Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia. - Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😍 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017774124fa
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312238Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell952058Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281867- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881330- 721142