Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Minä luen Raamattua, onko se mielestäsi valheuskoa. Minä uskon, että Raamattu on Jumalan sanaa. Minä luen myös kirjoja, jotka pohjautuvat Raamattuun. Kirjoja, joita luen, ovat kirjoittaneet luterilaiset, helluntailaiset, babtistit ja muihin uskontokuntiin kuuluvia. Jos kirja ei perustu Jumalan sanaan, jätän lukemisen kesken. On sellaistakin tapahtunut.

MIkä erottaa luterilaisen Raamatun ja helluntailaisen Raamatun. Ei mikään.

Mikä on valheusko ? Mistä Jeesus varoitti ?

Minä uskon tähän Jeesuksen sanaan : "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh. 6:44) Minä uskon, että Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo.

Jeesus sanoi, että me ihmiset olemme pahoja. Se on totta. Me näemme sen kaikkialla. Me olemme aina haukkumassa toisia, me lyömme mieluummin kuin siunaamme. Meistä on hauskaa lyödä toinen henkihieveriin ja sitten vielä potkaisemme lähimmäisemme ojaan.

Kuka on minun lähimmäiseni ? Eivätkö kaikki ole minun lähimmäisiäni ? Käskeekö Jeesus meidän vihata toisiamme ?

Kun olemme saaneet kokea Jumalan rakkautta Jeesuksessa Kristuksessa, emmekö me voisi rakastaa myös toisiamme. Jos emme pysty toisiamme rakastamaan, niin emmekö voisi kuitenkin olla vihaamatta.
  2. Oletko sinä täydellinen ihminen, että pystyt tuomitsemaan muita ihmisiä ? Kuka on antanut sinulle oikeuden tuomita ihmisiä kuolemaan ? Oma egosiko kertoo sinulle, että sinä olet täydellinen ihminen, joka on toisten ihmisten yläpuolella. Sinulla on kaikki valta määrätä, mikä on oikein ja väärin.

Sinä olet varmaankin niin vahva persoona, että sinä et ymmärrä pätkääkään heikkoja ihmisiä. Niitä ihmisiä, jotka ovat sisimmältään rikkonaisia, jotka käyttäytyvät toisin, kuin sinunlaisesi täydellinen ihminen. Sinä varmaan olet aina tasainen kuin Pohjanmaa lakeus. Sinä et koskaan suutu, etkä sano vihaisia sanoja lähimmäisellesi. Sinun sanasi ovat hunajalla maustettuja sanoja, jotka lääkitsevät ystäviesi tunteita. Kauppakeskuksessa sinä et korota ääntäsi, vaikka millainen ihminen tulisi haastamaan riitaa. Sinä puheillasi rakkaudella taltutat vihaisen lähimmäisesi. Ja toinen kyyneleet silmissä kiittää sinua rakkaudellisesta keskustelusta.

Olisipa sinun kaltaisiasi täydellisiä ihmisiä enemmän. Mutta meistä osa on rikkirevittyjä, epätäydellisiä ihmisiä, jotka teemme virheitä elämässämme. Meillä on ne sisäiset haavamme ja me reagoimme, kun niihin haavoihin joku koskee.

Sinä et tiedä sitä tilannetta, mikä siellä oli. Sinä et tiedä niitä tapahtumia ennen, kuin tapahtumat menivät siihen tilanteeseen, että nainen suhteettoman kovan voiman käytön takia kuoli. 4 raavasta miestä ja yksi nainen. Mikä epäsuhde ? Yksi nainen neljää miestä vastaan. Gladiaattoritkin taisivat taistella yhtä vastaan kerrallaan.
  3. Minä en odota maailmaloppua. Sen tiedän, että siihen menee yli tuhat vuotta.

Mutta tämä maailma on tullut niin pahaksi, että täällä alkaa olla paha elää. Usein joutuu lukemaan, että joku tappaa vaimonsa, toinen tappaa miehensä, joku taas tappaa lapsensa. Tuntuu siltä, että ihmiset eivät osaa enää jutella toistensa kanssa, pitää tarttua kättä pitempään ja tappaa. Afrikassa kärsitään monin paikoin nälkää, ei ole lapsilla ruokaa.

Jos ajattelee Ukrainankin tilannetta, sitä kaikkea, mitä ihmiset kohtaavat päivittäin. Lapset joutuvat pelkäämään, kun suuren valtion päämies haluaa tappaa ihmisiä. Kun ajattelee lapsia, jotka joutuvat kyyristelemään maan alla, koska joku vihaa niin paljon heitä, että tahtoo tappaa heidät. Pieni lapsi kyselee mielessään: "Mitä pahaa minä olen tehnyt, että joku vieras mies haluaa tappaa minut."

Tällä hetkellä itsellä on hyvin asiat. On ruokaa, on hyvä koti, mutta on paljon ihmisiä, joilla ei ole. Olisinko onnellinen, jos lähimmäisen kärsii vilua, nälkää ? Olisinko onnellinen, kun näen kaiken sen tuhon, mitä sota saa aikaan ?