Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+Jumala+sinut+laittanut+tähän+tehtävään,+että+mollaat+muita+uskovia.++Kyllä+minä+sanon,+että+olen+kristitty.+Mutta+kuulun+Lahden+helluntaiseurakuntaan.+Mutta+olen+Jeesuksen+oma.
Meille+on+hyvä+olla+seurakunta,+missä+käymme+kuuntelemassa+sanan+opetusta.+Kun+tulin+uskoon+vuonna+1981,+Lahdessa+oli+silloin+Mauri+Viksten.+Olen+ollut+kiitollinen+siitä+opetuksesta,+jota+olen+silloin+saanut.
20.04.2022 13:13
Mitkä+ovat+sinun+tekosi,+joita+olet+tehnyt+?+Kerro+meille,+mitkä+ovat+ne+teot,+jotka+pelastavat.+Olisi+niin+mukava+tietää.+Sinulle+Jumala+on+varmaan+ne+kertonut+ja+voisit+meille+muille+ne+sanoa.+Onko+sinulla+täällä+maailmassa+ainoastaan+oikea+tieto,+oletko+sen+saanut+Jumalalta.
20.04.2022 13:06
Kyllä+minä+olen+mieluummin+Suomessa+kuin+esim.+Ukrainassa+tai+Venäjällä.+On+monta+maata,+missä+en+haluaisi+asua.
Joskus+talvella,+kun+on+kipuja,+haluaisin+asua+maassa,+missä+olisi+lämpösempää.+Mutta+kuitenkin+olen+onnellinen,+kun+saan+asua+Suomessa.
20.04.2022 13:01
Kyllä,+luontoakin+on+muualla.
Mutta,+kun+on+syntynyt+Suomessa,+ei+sitä+muualle+kaipaa.+Kevät+on+mielestäni+täällä+pohjolassa+aina+riemullinen+kokemus.+Pimeys+väistyy+valon+tieltä,+lintujen+paluu+tänne+pohjolaan,+Lumen+sulaminen+ja+kaikki+se+vihreys,+joka+valtaa+alaa.+Perhoset,+kimalaiset+ja+kaikenlaiset+pörriäset+lentelevät+kukkien+keskellä.+Peipon+laulu+lämmitää+talven+tuiskuissa+kylmennyttä+sydäntä.+Sydän+oikein+pakahtuu,+kun+katselee+kevään+riemua.+Kevät+on+aina+minulle+ihme,+talven+tuiskujen,+kylmyyden+jälkeen,+elämä+voittaa.
20.04.2022 12:58
Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Ei+ole+muuta+tietä.
Juutalaisten+Jumala+on+ainoa+Jumala.+Ei+ole+muuta+Jumalaa.+Kaikki+muut+jumalat+ovat+ihmisten+keksimiä+epäjumalia.++Raamattu+kertoo+totuuden+pelastuksesta+uskomalla+Jeesukseen.+Jeesus+on+tie,+totuus+ja+elämä.
Ottamalla+hänet+vastaan+elämäämme+me+pelastumme.
20.04.2022 12:46
Minun+isälläni+oli+peräsuolisyöpä,+hän+parantui+rukouksen+kautta+siitä.+Jumala+voi+edelleen+parantaa+sairauksia.+Minun+serkullani+oli+aivoissa+syöpä.+Se+tapahtui+1950+luvulla.+Häneltä+poistetiin+toiselta+puolelta+päätä+syöpää,+mutta+lääkäri+sanoi,+että+syöpä+oli+levinnyt+toisellekin+puolelle+päätä.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin+ja+syöpä+hävisi+päästä.
Minut+leikattiin+kuukauden+vanhana.+Lääkäri+sanoi,+että+minä+olin+niin+heikko,+etten+selviäisi+leikkauksesta.+Puolestani+rukoiltiin+ja+tässä+minä+vielä+olen.
Kyllä+Jumala+voi+parantaa+sairauksia.+Hän,+joka+on+luonut+ihmisen,+eikö+hän+voisi+parantaa+myös.+Hän,+joka+on+tehnyt+silmän,+eikö+hän+voisi+antaa+näön+sokealle.
20.04.2022 12:36
Meillä+on+luonto,+joka+näin+keväällä+on+ihmeellinen.+Katselin+juuri,+kun+nokkosperhoset+olivat+helmililjassa+imemässä+mettä.+En+voinut+kuin+hiljaa+katsella+niitä.+En+voinut+liikahtaa,+etten+pelästyttäisi+niitä.+Eilen+kuuntelin+peipon+liverrystä+ja+nautin+kevään+ensi+askelista.+Vein+varikselle+vähän+sapuskaa+ja+toivotin+sille+hyvää+ruokahalua.+Katselin+oravaa,+kun+se+nakerteli+auringonkukan+siemeniä+Sydämeni+melkein+pakahtui+onnesta,+kun+katselin+luontoa.
Kuinka+ihana+voikaan+olla+kevät.+Lintujen+laulua+hiljaisessa+illassa.+Talven+jälkeen+lintujen+laulu+tuntuu+ihmeeltä.+Tuulen+hilainen+humina+oksissa,+joissa+kohta+ovat+vaalean+vihreät+lehdet+kertoen+meille,+että+kevät+on+tullut.+Auringon+lasku,+joka+värjää+taivaan+rannan+punaiseksi,+se+on+kuin+maalaus,+jonka+taitava+maalari+on+maalannut.+Sitten+hijaisuus,+joka+tunkeutuu+kaikkialle,+voi+vain+nauttia+kevätillan+hiljaisuudesta.+Siinä+on+onni,+joka+on+kaikkien+saatavilla,+se+ei+maksa+mitään,+täytyy+vain+hiljentyä+luonnon+edessä+ja+avata+silmänsä+katsomaan+luonnon+kauneutta.
20.04.2022 12:24
Minä+vien+kaikki+ötökät+lasilla+ulos.+Laitoin+vain+esimerkiksi+kärpäsen,+koska+monikaan+ei+arvosta+kärpästä.+Minun+pappanikin+tappoi+niitä+kärpäslätkällä+Suolahdessa.+Kun+näen+hämiksen+jossain+sisällä,+teen+joskus+kovasti+työtä,+että+saan+sen+lasiin+ja+sitten+kiikutan+sen+ulos.+Melkein+kaikki+eläimet+ovat+minun+ystäviäni.+Eilen+vein+kauraa+peuroille,+niitä+tuli+neljä+syömään+pihalle.+Ne+ovat+käyneet+monta+vuotta+talvella+syömässä+kauraa.
Ennen+en+pitänyt+ihmisistä.+Pidin+enemmän+eläimistä.+Näin+kaikkialla+ihmisten+pahuuden.+Vieläkin+ihmisten+pahuus+ahdistaa+minua.+En+ymmärrä+sitä,+että+pitää+tappaa+ketään,+on+se+sitten+pieni+tai+iso.+Ehkä+sen+voin+ymmärtää,+jos+jooku+hyökkää+kimppuun+ja+puolustaa+itseään+ja+vahingossa+vahingoittaa+toista+tai+jopa+aiheuttaa+kuoleman.
16.04.2022 08:47
Ne+ovat+vaikeita+päätöksiä+ja+jokainen+tekee+sen+päätöksen+itse.+Syyllistäminen+on+väärin,+enkä+tahdo+syyllistää+ketään.
Kirjoitinkin,+että+itse+en+olisi+voinut+tehdä+aborttia.+Minä,+joka+tunnen+syyllisyyttä,+jos+olen+astunut+koppakuoriaisen+päälle,+etten+ole+huomannut+sitä.+Kun+teen+kukkapenkkiä+ja+lapiolla+halkaisen+madon,+se+sattuu+minuun.+Minä+en+tapa+edes+kärpästä,+vien+sen+lasilla+ulos.+Kun+hiiri+tulee+sisälle,+otan+sen+kiinni+ja+vien+metsään+ja+laitan+vielä+siihen+lähelle+ruokaa+sille.+Minä+olen+tällainen+herkkis.
15.04.2022 21:43
Ajattelin+sitäkin,+mitä+tekisin,+jos+sanottaisiin,+että+lapsi+kuolisi+pian+syntymisen+jälkeen.+Olisin+kuitenkin+synnyttänyt+lapsen,+olisin+nähnyt+lapsen+ja+saanut+helliä+häntä+sen+aikaa,+kun+hän+olisi+ollut+elossa.
Eivät+raskaudet+ole+aina+helppoja.+Minunkin+äitini+oli+kuolla,+kun+hän+odotti+lasta.+Se+oli+kohdunulkopuolinen+raskaus.+Äitini+ei+puhunut+siitä+minulle,+mutta+tätini+kertoi+äidin+kuoleman+jälkeen.
Minunkin+serkkuni+menetti+monta+lasta+raskauden+aikana.+Kerran+raskaus+oli+jo+niin+pitkällä,+että+synnytys+olisi+ollut+noin+kahden+viikonkuluttua.+Yhten+päivänä+hän+tunsi,+että+lapsi+liikkuin+kovasti.+Hän+soitti+neuvolaan,+mutta+sieltä+sanottiin,+ettei+ole+mitään+hätää.+Seuraavana+päivänä+vauva+oli+ihan+hiljaa.+Serkkuni+lähti+sairaalaan+ja+vauva+oli+kuollut.
15.04.2022 20:03
Minun+naisena+täytyy+sanoa,+että+me+naiset+olemme+kyllä+kovia+puhumaan.+Meidän+leuat+louskuttaa+jatkuvasti,+välillä+ei+meinaa+kuulla+omia+ajatuksiaankaan,+kun+naiset+puhuvat+ja+vielä+niin+kovaäänisesti.
Paavalin+aikaan,+kun+ihmiset+olivat+kokoontuneet+yhteen+kuulemaan+sanaa,+niin+millainen+meteli+olisi+ollut,+jos+kaikki+naiset+olisivat+siellä+yhteen+ääneen+kyselleet,+jos+joku+asia+olisi+ollut+epäselvää.+Siellä+ei+olisi+kukaan+kuullut+mitään.+Olisi+siellä+ollut+aika+hässäkkä.+Voi+vain+kuvitella,+millaista+siellä+olisi+ollut.+Minä+ainakin+pystyn+kuvittelemaan+sen,+jos+kaikki+naiset+siellä+kilpaa+huutaisivat+kysellen++miehiltään.+Eihän+siellä+kukaan+kuulisi+mitään.
Nykyään,+kun+meillä+on+raamattu,+voimme+niin+miehet+kuin+naisetkin+lukea+sieltä,+jos+joku+kohta+jää+epäselväksi.+Jos+vielä+senkin+jälkeen+on+joku+epäselvää,+voi+tutkia+tietokoneelta+tai+kirjoista+lisää+tietoa.
15.04.2022 19:33
Sinä+olet+kova+poika+huutamaan.+Etkö+muuten+saa+sanaasi+esille.
Miten+Paavali+kirosi+Jeesuksen+evankeliumin+?+Sinä+heittelet+kaikenlaisia+syytöksiä,+selitä+missä+Paavali+kirosi+Jeesuksen+evankeliumin.+Lue+tarkkaan+Galatalaiskirje,+niin+näet+mikä+oli+Paavalin+tarkoitus+kirjeessään.+Hän+toi+Galatalaiskirjeessää+esiin+sen,+että+me+pelastumme+ainoastaan+armosta+Jeesuksen+kautta,+emme+tekojen+takia.+Meidän+ihmisten+teot+Jumalan+silmissä+ovat+kuin+likainen+vaate.+Galatalaiskirje+kertoo+armosta,+minkä+kautta+me+pelastumme.
15.04.2022 19:20
Onko+Maria+Magdalena+sinun+Jumalasi,+kun+niin+häntä+ylös+kohotat.
Naiset+saivat+tiedon+Jeesuksen+ylösnousemisesta,+koska+me+naiset+olemme+kerkeäväisiä+viemään+tietoa+eteenpäin.+Me+naiset+olemme+niin+nopeita.+Me+naiset+olemme+myös+hanakoita+juoruamaan+ja+panettelemaan.
Minä+kylläkin+luotan+enemmän+miehen+pappina.+Mies+ja+nainen+ovat+niin+erilaisia.+Nainen+useinkin+on+paljon+tunteellisempi+kuin+mies.+Nainen+elää+tunteen+kautta.+Tunne+vie+usein+harhaan.+Jos+ajattelen+itseäni+pappina,+minua+olisi+monet+jekuttaneet,+koska+olen+niin+hellämielinen.+Jos+olisin+lukenut+teologiaa,+olisin+alkanut+esim.+opettajaksi,+mutta+en+koskaan+papiksi.+Onko+nykyaikana+feminismi+tullut+myös+uskonnon+piiriin,+että+naisten+täytyy+saada+vallita+kaikkialla.
15.04.2022 19:11
"Sulkakyniä+katkeili+ja+pergamenttejä+tahriutui+musteeseen+kun+äkäinen+(teltan-)+neuloja+sitten+sormet+laastareissa+tuherteli+tätä+(Galatalais)kirjettään.
Myöhemmin+sitten+kolossalaisille+osoittamassaan+kirjeessään+onnistui+jättämään+sanan+"nainen"+pois+ja+harmitteli+kun+ei+älynnyt+tehdä+sitä+samaa+myöskin+galatalaille+kirjoittaessaan,+vaan+se+kirje+oli+jo+postitettu+ja+perille+toimitettu.
Tätä+miettiessään+huudahti+"AI!"+ja+perään+"VOI!",+huomatessaan+laastareidensa+loppuneen."
Oletpa+sinä+selvillä+Paavalin+luonteenlaadusta+ja+naisvihasta.+Minä+jo+ajattelin,+että+Paavali+oli+sinulle+hyvä+tuttu,+kun+niin+hyvin+osasit+hänen+luonnettaan+kuvailla+ja+kertoa,+miten+hän+kirjoitti+Galatalaiskirjettä.+Tuntui+ihan+siltä,+että+sinä+katselit+siinä+vieressä,+miten+Paavali+kirjoitteli+kirjettään.+Olikohan+silloin+Paavalin+aikana+laastareita+?++Muistatko+nähneesi+?
15.04.2022 18:44
Ymmärrän,+että+on+tilanteita,+milloin+nainen+pitää+aborttia+parempana+ratkaisuna+kuin+sen,+että+antaisi+elämän+lapselle.
Minä+mietin+joskus,+milloin+minä+tekisin+abortin.+Mitä+tekisin,+jos+minut+raiskattaisiin+?++Mitä+tekisin,+jos+tuleva+lapseni+olisi+kehitysvammainen+?+MItä+tekisin,+jos++tulevalla+lapsellani+ei+olisi+esim.+käsiä+tai+jalkoja+?++Mitä+tekisin,+jos+lääkäri+sanoisi,+että+kuolisin+synnytykseen+?+Mitä+tekisin,+jos+lääkäri+sanoisi,+että+lapsella+on+paha+tauti,+että+hän+ei+eläisi+montakaan+kuukautta+?
Näitä+kysymyksiä+kävin+läpi,+mutta+syntymättömän+lapsen+henki+olisi+ollut+minulle+niin+arvokas,+etten+olisi+voinut+tehdä+aborttia.+Tietysti+minun+on+helppoa+näin+sanoa,+mutta+näin+ajattelin,+kun+kävin+läpi+näitä+kysymyksiä
15.04.2022 18:27
Onko+se+tuomitsemista,+jos+kertoo+ihmisille,+mikä+on+syntiä.
Jos+me+emme+kerro+lapsillemme,+mikä+on+oikein+ja+väärin,+millaisiksi+he+kasvavat+silloin,+jos+heille+ei+opetetä+mitään.+Esim.+jos+pieni+lapsi+laittaa+hellan+päälle,+eikö+häntä+kielletä+siitä.+Tai,+jos+hän+leikkii+tulitikuilla,+eikö+häntä+kielletä+siitä.
Me+kaikki+olemme+syntisiä,+mutta+uskovaiset+ovat+armahdettuja+syntisiä.+Jeesus+avasi+tien+Jumalan+luo,+että+voimme+pyytää+anteeksi+syntejämme.+Kun+on+ollut+jo+kauan+uskovainen,+on+kurjaa+nähdä+itsestään,+kuinka+ajatuksin,+sanoin+ja+teoin+tekee+vielä+väärin.+Haluaisi+olla+ystävällisempi,+rakastettavampi+ja+huomioida+toisia+enemmän.+Mutta+useinkin+itsekkyys+on+voimakkaampi,+kuin+toisten+hyväksyminen.+Vaikka+sen+tietää,+että+ihminen+ei+tule+täällä+"täydelliseksi",+niin+pettymys+siitä,+että+niin+hitaasti+kasvaa+uskon+tiellä.
15.04.2022 18:02
Sain+tietää+äitini+kuoleman+jälkeen,+että+äitini+oli+synnyttänyt+sodan+aikana+aviottaman+pojan.+En+tiedä,+miksi+häntä+ei+ole+lastenkirjassa+mainittu.+Tätini+ei+halunnut+kertoa+totuutta.+Itselleni+on+tullut+välillä+kauhea+ajatus,+että+äitini+olisi+tappanut+pojan.+On+siinä+voinut+käydä+niinkin,+että+äitini+on+synnyttänyt+lapsen+yksin+ja+lapsi+olisi+kuollut+heti+synnytyksen+jälkeen.+Mutta+epätietoisuus+on+kurjaa,+kun+ei+tiedä+totuutta.+Olisin+toivonut,+että+äiti+olisi+kertonut+minulle+totuuden+ennen+kuolemaansa.
Hyvää+Pääsiäistä.+Totisesti+Kristus+nousi+kuolleista.
15.04.2022 17:30
Uskon+sen,+mutta+minä+kerroin,+mitä+löysin+omasta+suvustani.+Oli+se+esiäidilläni+aikamoinen+taakka+kasvattaa+seitsemää+aviotonta+lasta,+ensimmäinen+kuoli+puolivuotiaana+sairauteen.+Varsinkin,+kun+hän+kierteli+piikana+talosta+toiseen.+Usein+olen+kuvitellut+hänen+elämäänsä+silloin.+Enpä+olisi+halunnut+elää+hänen+elämäänsä.
Sitä+en+tiedä,+kuinka+paljon+lapsia+tapettiin+salaa+suvussani,+niitä+ei+ole+kerrottu+rippikirjoissa.+Ainoastaan+ne,+jotka+jäivät+lasten+taposta+kiinni,+ne+ovat+rippikirjoissa.
Nykyään+tappaminen+tehdään+sivistyneesti,+abortilla.+Minun+mielestäni+se+on+samanlainen+murha+kuin+silloin,+kun+lapset+murhattiin+syntymän+jälkeen.
15.04.2022 17:15
Teen+sukututkimusta.+Kyllä+minun+suvuissani+on+paljon+aviottomia+lapsia.+1800-luvun+alkupuolella+minun+yksi+esi-äitini+sai+kahdeksan+aviotonta+lasta,+hänen+tyttärensä+sai+myös+aviottomia+lapsia.+Nämä+äidit+eivät+tappaneet+lapsiaan,+vaan+antoivat+heille+elämän.+Eva+isomummoni+oli+piikana+taloissa,+en+tiedä+olivatko+talon+isännät+vai+rengit+lapsien+isiä.+Hän+oli+jäänyt+orvoksi+11+vuotiaana+ja+joutui+silloin+lähtemään+piikomaan+johonkin+taloon,+mihin+hänet+otettiin+piiaksi.
14.04.2022 09:47
Minun+tätini+valehteli+paljon.+Hän+oli+oppinut+valehtelemaan+lapsena,+koska+hänen+äitinsä+oli+ankara.+Hän+säästyi+monilta+selkäsaunoilta,+koska+oli+etevä+valehtelemisessa.+Kun+hän+tuli+uskoon,+hänelle+jäi+tapa+valehdella.+Hänen+miehensä+oikaisi+hänen+puheitaan.
Pahin+valhe+minulle+oli+se,+kun+hän+kertoi+minulle+siitä,+että+äitini+oli+synnyttänyt+pojan+nuoruudessaan.+Poika+oli+kuollut,+mutta+minä+en+tiedä,+mikä+aiheutti+pojan+kuoleman,+Kun+kysyin+tädiltäni+tätä,+hän+kertoi,+että+poika+oli+kuollut+synnytyksen+jälkeen.+Kun+kysyin,+mihin+tämä+poika+on+haudattu,+niin+hän+kertoi,+että+hän+(oli+silloin+noin+15+vuotias)+oli+ottanut+pojan+syliinsä+ja+juossut+yöllä+kaksikymmentä+kilometriä+Äänekoskelle+ja+pyytänyt,+että+pappi+tulisi+hautaamaan+pojan.+Pappi+ja+hän+olisivat+haudanneet+pojan+jonnekin.++En+tiedä,+miksi+hän+ei+voinut+kertoa+totuutta.+Nyt+tätini+on+jo+kuollut+ja+en+saanut+selville+totuutta+äitini+pojan+kuolemasta.+Se+on+kurjaa,+koska+minulle+tulee+mieleen,+jos+vaikka+äiti+tappoi+poikansa.+Se+on+jossittelua,+mutta+olisin+halunnut+kuulla+totuuden,+olisi+se+ollut+vaikka+mitä+tahansa.+Kirkonkirjoissa+ei+ole+mainintaa+tästä+pojasta.
Minusta+valehtelu+on+kurjaa.+Jos+huomaa+jonkun+valehtelevan,+ei+voi+uskoa+mihinkään+hänen+puheeseensa.+Jos+on+niin+vaikea+asia,+ettei+sitä+voi+sanoa,+ei+kuitenkaan+pitäisi+alkaa+keksimään+satuja.
12.04.2022 10:28
37 / 59