Onko Jeesuksen paluu sama asija kuin ylöstenpaus?

Anonyymi-ap

Vai sekoitetaanko nämä erilliset asijat tojsiinsa?

Jeesus käski tarkkailemaan paluunsa merkkejä.

Hänen antamansa merkit ovat osaltaan sopineet 1940 lukuunkin.

Onko Israelin ohella Googin ja Putinin vihapuheet merkki, jota tulee seulata osaltaan Jeesuksen paluun/ylösoton yhtenä tärheänä märhhinä?

Selef Urge

49

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riippuu uskotko pre-tribulation oppiin vai et. Raamattua kun voi tulkita RAAMATULLISESTI monella tavalla. Siksi maailmassa on niin monia kirkkokuntiakin.

Minulle on selvääkin selvempi, ettei mitään erillistä tempausta ole vaan Jeesus tulee vain kerran ja ottaa omansa mukaan taivaaseen, kunnes Uusi maa on luotu, jonne sitten palataan asumaan. Ahdistuksen aikana sekä elossa olevat Jumalan orjat että elossa olevat Saatanan orjat ovat ahdistuksissa maan päällä.

Mut onneksi tää ei oo mikään pelastusasia.

• Anonyymi

Ei minunkaan mielestäni pelastusasija.

Petri Paavola on ottanut tämän esiin eksytysasiajana siinä mielessä ethä jos uskoo pretribulaatijonistiseen Jeesuksen paluuseen nin siihen liittyy vaara ottaa antikristus Messijaana, Yeshuana vastaan, näin on mahjollista menettää pelastuksensa.

Mielestäni täytyy aika huterasti tuntea Jeesus ja Kirjoitukset, jos ei osaa tehdä eroa Jeesusta teeskentelevän ja antikristuksen välillä. Juutalaisille kansakuntana kuitenkin käy näin.

Vaarana on eksytys ja luopumus yleistäen jokaisella kristityllä, mutta uskallan sanoa, että on niitäkin, joista uskaltaa sanoa että nuo menevät pelastuksen Ovesta sisään, kun pysyvät siinä mihin ovat asetetut.

Jotkut ajavat karille, jotkut ajavat sen ohittajen, kiitos konpanssin ja karttojen, Jeesukselta suaatujen,

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minunkaan mielestäni pelastusasija.

Petri Paavola on ottanut tämän esiin eksytysasiajana siinä mielessä ethä jos uskoo pretribulaatijonistiseen Jeesuksen paluuseen nin siihen liittyy vaara ottaa antikristus Messijaana, Yeshuana vastaan, näin on mahjollista menettää pelastuksensa.

Mielestäni täytyy aika huterasti tuntea Jeesus ja Kirjoitukset, jos ei osaa tehdä eroa Jeesusta teeskentelevän ja antikristuksen välillä. Juutalaisille kansakuntana kuitenkin käy näin.

Vaarana on eksytys ja luopumus yleistäen jokaisella kristityllä, mutta uskallan sanoa, että on niitäkin, joista uskaltaa sanoa että nuo menevät pelastuksen Ovesta sisään, kun pysyvät siinä mihin ovat asetetut.

Jotkut ajavat karille, jotkut ajavat sen ohittajen, kiitos konpanssin ja karttojen, Jeesukselta suaatujen,

Selef Urge

Selef Urge / Commandohauis 53 cm,

Sinä etsit tietoa ihan väärästä paikasta, kun katselet Petri Paavolan videoita tai luet hänen eksyttäviä tekstejään. Sinä et huomaa virheitä Paavolan opetuksesta, koska et osaa Raamattua.

Paavola väittää, että uskovat temmataan Jeesusta vastaan vasta 7 vuoden ahdistusten aikojen lopussa, mikä on väärää opetusta. Paavola perustelee kantaansa Paavalin sanoilla 2 Tess 2-luvussa. Paavolan virhe on yhdistää Paavalin sanat väärään tapahtumaan.

Paavali puhuu Jeesuksen paluusta KOOTAKSEEN KAIKKI YHTEEN, kun hänen tuhatvuotiskautensa alkaa. Paavola ei ota huomioon sitä, että Paavali viitaa Jesajan kirjaan, jossa puhutaan ahdistusten aikojen lopussa tapahtuvasta kaikkien kokoamisesta Jerusalemiin Herran Jeesuksen luokse, mikä ei tapahdu tempaamalla vaan tavallisilla kulkuneuvoilla.

"Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi," (2 Tess 2:1-3)

"Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:18-20)

Petri Paavolan puheet voidaan osoittaa myös vääräksi Sakarjan kirjan sanoilla. Kun Herra Jeesus seisoo sotimisen päivänä Öljymäellä, silloin elossa oleva Herran jäännös pakenee omilla jaloilla Öljymäen halkeaman välistä, eikä ketään temmata Jeesusta vastaan.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

Herra Jeesus kyllä palaa takaisin ennen ahdistusten aikojen loppua, mutta ei kootaakseen kaikki yhteen vaan hakeakseen viisaat morsiusneidot Karitsan häihin, jotteivät he joudu kärsimään
        Antikristuksen vainosta. Tämä tapahtuu 7 ahdistusten aikojen puolivälissä hieman ennen, kuin Antikristus tulee temppeliin 3,5 vuodeksi. Ilmestyskirja kertoo poikalapsen tempaamisesta Jumalan luokse ja Jesaja kertoo poikalapsen olevan kansa siis seurakunta. On virhe ydistää tempaaminen Paavalin sanoihin 2 Tess 2-luvussa, mitä Paavali ei tarkoita.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen." (Joh 14:2,3)

"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa." (Jes 66:7,8)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge / Commandohauis 53 cm,

Sinä etsit tietoa ihan väärästä paikasta, kun katselet Petri Paavolan videoita tai luet hänen eksyttäviä tekstejään. Sinä et huomaa virheitä Paavolan opetuksesta, koska et osaa Raamattua.

Paavola väittää, että uskovat temmataan Jeesusta vastaan vasta 7 vuoden ahdistusten aikojen lopussa, mikä on väärää opetusta. Paavola perustelee kantaansa Paavalin sanoilla 2 Tess 2-luvussa. Paavolan virhe on yhdistää Paavalin sanat väärään tapahtumaan.

Paavali puhuu Jeesuksen paluusta KOOTAKSEEN KAIKKI YHTEEN, kun hänen tuhatvuotiskautensa alkaa. Paavola ei ota huomioon sitä, että Paavali viitaa Jesajan kirjaan, jossa puhutaan ahdistusten aikojen lopussa tapahtuvasta kaikkien kokoamisesta Jerusalemiin Herran Jeesuksen luokse, mikä ei tapahdu tempaamalla vaan tavallisilla kulkuneuvoilla.

"Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi," (2 Tess 2:1-3)

"Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:18-20)

Petri Paavolan puheet voidaan osoittaa myös vääräksi Sakarjan kirjan sanoilla. Kun Herra Jeesus seisoo sotimisen päivänä Öljymäellä, silloin elossa oleva Herran jäännös pakenee omilla jaloilla Öljymäen halkeaman välistä, eikä ketään temmata Jeesusta vastaan.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

Herra Jeesus kyllä palaa takaisin ennen ahdistusten aikojen loppua, mutta ei kootaakseen kaikki yhteen vaan hakeakseen viisaat morsiusneidot Karitsan häihin, jotteivät he joudu kärsimään
        Antikristuksen vainosta. Tämä tapahtuu 7 ahdistusten aikojen puolivälissä hieman ennen, kuin Antikristus tulee temppeliin 3,5 vuodeksi. Ilmestyskirja kertoo poikalapsen tempaamisesta Jumalan luokse ja Jesaja kertoo poikalapsen olevan kansa siis seurakunta. On virhe ydistää tempaaminen Paavalin sanoihin 2 Tess 2-luvussa, mitä Paavali ei tarkoita.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen." (Joh 14:2,3)

"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa." (Jes 66:7,8)

Ootte te niin hauskoja juttuinenne. Ja melkoisia veikkoja! Ja vieläpä niin kovin tosissanne.

EI Raamattua ole tarkoitettu moisten teorioiden kasaamiseen. Jos jokin tuollainen asia olisi oikeasti tärkeä, niin tekstiä ei voisi tulkita monella toisistaan poikkeavilla ja täysin erilaisilla tavoilla. Mutta Ilmestyskirja sotkee teidän ajatuksenne, varsinkin kun te yritätte sekoittaa sen sekavia tulkintojanne muuhun Raamattuun. Ilmestyskirjasta itsestään on olemassa neljä päätulkintasuuntaa, joista sinä yrität kertoa vain omaasi, joka kaikenlisäksi on sekoitus kaikkea eikä oikeasti mitään.

Sinä et kykene selittämään tulkintaasi aukottomasti teologisesti. Päästäkseen sinun tulkintaasi, teologit ovat tutkielmissaan joutuneet hylkäämään tai vähättelemään yksiä raamatunpaikkoja ja korostamaan toisia ja antamaan kolmansille merkityksiä, joita itse tekstin sanoilla ei ole mutta sinulle on kerrottu vain yhteenveto tutkielmista, joka ei sisällä näitä em. painotuksia, ja sinä olet niellyt sen kokoinen koukkuineen.

On parempi unohtaa koko Ilmestyskirja, sillä se ei oikeasti edes kerro tulevaisuudesta vaan noin 100jKr ajasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootte te niin hauskoja juttuinenne. Ja melkoisia veikkoja! Ja vieläpä niin kovin tosissanne.

EI Raamattua ole tarkoitettu moisten teorioiden kasaamiseen. Jos jokin tuollainen asia olisi oikeasti tärkeä, niin tekstiä ei voisi tulkita monella toisistaan poikkeavilla ja täysin erilaisilla tavoilla. Mutta Ilmestyskirja sotkee teidän ajatuksenne, varsinkin kun te yritätte sekoittaa sen sekavia tulkintojanne muuhun Raamattuun. Ilmestyskirjasta itsestään on olemassa neljä päätulkintasuuntaa, joista sinä yrität kertoa vain omaasi, joka kaikenlisäksi on sekoitus kaikkea eikä oikeasti mitään.

Sinä et kykene selittämään tulkintaasi aukottomasti teologisesti. Päästäkseen sinun tulkintaasi, teologit ovat tutkielmissaan joutuneet hylkäämään tai vähättelemään yksiä raamatunpaikkoja ja korostamaan toisia ja antamaan kolmansille merkityksiä, joita itse tekstin sanoilla ei ole mutta sinulle on kerrottu vain yhteenveto tutkielmista, joka ei sisällä näitä em. painotuksia, ja sinä olet niellyt sen kokoinen koukkuineen.

On parempi unohtaa koko Ilmestyskirja, sillä se ei oikeasti edes kerro tulevaisuudesta vaan noin 100jKr ajasta.

"Sinä et kykene selittämään tulkintaasi aukottomasti teologisesti."

Kyllä pystyn. Kuule tai ole kuulematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinä et kykene selittämään tulkintaasi aukottomasti teologisesti."

Kyllä pystyn. Kuule tai ole kuulematta.

Annapa tulla, niin oiotaan sinun väärinkäsityksiäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annapa tulla, niin oiotaan sinun väärinkäsityksiäsi.

Edellä selitin asian ja perustelin kantani Raamattua siteeraamalla. Kuule tai ole kuulematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellä selitin asian ja perustelin kantani Raamattua siteeraamalla. Kuule tai ole kuulematta.

No mutta eihän tuossa ollut teologisia perusteita yhtään millekään!

Raamattua voi vääntää mutkalle ihan kuka tahansa ja ihan miten lystää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta eihän tuossa ollut teologisia perusteita yhtään millekään!

Raamattua voi vääntää mutkalle ihan kuka tahansa ja ihan miten lystää.

Sinun kommenttisi on täysin mielivaltainen, joten sinun kanssasi ei pidä sen enempää keskustella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kommenttisi on täysin mielivaltainen, joten sinun kanssasi ei pidä sen enempää keskustella.

Sinä se tässä suutasi soitat?

Häivyhän siitä kun teologiset perustuva perusteellinen perustelu on puutteellinen.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🍑 ­­­N­­­y­­m­f­o­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17746222h

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Jeesusta on odotettu alkuseurakunnasta lähtien. Sehän on tärkeintä, että valvoen odottaa. Myös esim. ensimmäisen maailmansodan aikoina odotus nousi korkealle. Ajateltiin, että nyt alkaa viimeiset tapahtumat.

Kuitenkin Israel itsenäistyi vuonna 1948. Siinä ehkä alkoi aika pyörimään. Tai viimeistään vuonne 1967. Vasta nyt on tekniikkakin edennyt siihen, että maailma voidaan tuhota ydinasein, pedonmerkki liittää ihon alle jne. Jeesus tulee varmaan pian oikeasti.

Maanjäristyksetkin on ilmeisesti lisääntyneet. Turkin järistys oli tuhoisi vuosikymmeniin. Venäjän sota on hirveä ja Iranin uho pelottava. Nuo kolme valtiota ovat liitossa keskenään, kuten Raamattu kuulemma sanookin tapahtuvan. Moni palapelin pala on siis loksahtanut tai loksahtamassa kohdalleen. Myös valitettavasti Tukholman profetiakin.

• Anonyymi

Loksahtanut ja tulee loksahtelemaan.

Jonakin päivänä Goog liittolaisineen hyökkää Israeliin ja sitä ennen jokin muu koalitio hyökkää Israeliin toteuttaakseen Psalmin 83 sodan, jossa Damaskos poistetaan muonavahvuutesta?

Sopivassa jännityksessä ja terävyydessä hereillä jännitysnäytelmässä,

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonakin päivänä Goog liittolaisineen hyökkää Israeliin ja sitä ennen jokin muu koalitio hyökkää Israeliin toteuttaakseen Psalmin 83 sodan, jossa Damaskos poistetaan muonavahvuutesta?

Selef Urge

Psalmi 83 on jo toteutunut Israelin itsenäisyyssodan aikana 1948.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge

Olisiko se Goog- mennyttä kauraa- kun ko. oli ikivanhoissa kartoissa jo olemassa.

Paavali opettaa raamatussa sen, mitä pitää selittää kuolleen haudalla, jossa puhutaan paluusta ja myös ylösnousemuksesta.
        Jeesus puhuu opetustaan myös Joh. viides ja kuudes luku.
        Eiköhän se sieltä selviä, ilman eri kirkkokuntien tempaus- romaaneja ja niitten sarkamentteja.

• Anonyymi

Messiasta taas on odotettu jo 1.Moos. jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge

Puppua! Goog ei ilmene Raamatun maiden ulkopuolella.

• Anonyymi

• Anonyymi

jedin paluu 🤣

• Anonyymi

Minä vuonna ylösotto tapahtuu? Voiko se olla vielä tänä vuonna? Milloin viimeistään?

• Anonyymi

On jo tapahtunut:
      1. Jumalan Poika syntyi ihmiseksi (n. v. 4 tai 5 eaa) opetti meille Isän tahdon, sovitti syntimme, kuoli (ilm. v. 30 jaa).
      2. Ylösnousi kuolleista. Oli opetuslastensa luona, opettaen heitä vielä 40 päivän ajan.

3. Astui elossa olevana ylös Taivaaseen. (Helatorstai)
      4. Isä lähetti Pyhän Henkensä maailmaan. (Helluntai)

Tulevaa:
      5. Jeesus, enkeleineen, saapuu kaikkien nähtäviksi ylös taivaalle, Hän ei tule maan päälle. Samalla tapahtuu nk. uskovien "1. Ylösnousemus" / "Tempaus", uskovat nousevat Hänen luokseen "ylös pilviin".

6. Taivaassa vietetään Kristuksen ja uskovien yhteistä juhlaa = "Karitsan Häät". Tämä kestää mahd. 7 vuotta.

7. Jeesus uskovien kanssa saapuu takaisin maan päälle. Hän, Jeesus kukistaa maata tuolloin hallitsevan Antikristuksen. Saatana enkeleineen sidotaan ja heitetään vankeuteen.
      8. Nyt alkaa Jeesuksen ja uskovien hallitsema, maanpäällinen, 1000-vuotinen rauhan aika, nk. "Tuhatvuotinen Valtakunta".
      9. Tuon valtakunnan loppupuolella Saatana päästetään vielä joksikin aikaa irti.

10. Tapahtuu nk. "2. ylösnousemus": kaikki ihmiset, elävät ja kuolleet, syntiset ja vanhurskaat nousevat tuomiolle.
      11. Viimeinen Tuomio. Kunkin ihmisen kaikki teot ja elämänvaiheet tuodaan julki. Kyseessä on taivaallinen oikeusistuin. Saatana toimii syyttäjänä, Pyhä Henki puolustajana.
      12. Ihmiset tuomitaan lopulliseen sijoituspaikkaansa: joko Taivasten Valtakuntaan tai Helvettiin.

13. Jumala luo uudet taivaat (avaruuden) ja uuden maan.

Tämä on jokseenkin yleinen kristittyjen käsitys tulevaisuuden tapahtumista.

• Anonyymi

Jospa ylöstempaus onkin vain 7 päivää ennen Jeesuksen paluuta? Nooakin meni arkkiin 7 päivää ennen vedenpaisumusta,

• Anonyymi

Satu meni saunaan, pani laukun naulaan, satu tuli saunasta otti laukun naulasta.

• Anonyymi

Ei ole jokseenkin yleinen. Se, että sinä ja kaverisi ajattelette noin tulevaisuudesta, ei tarkoita sitä, että kaikki muut 2 400 000 000 kristittyä ajattelisivat niin. On itseasiassa todella paljon kristittyjä, jotka eivät ajattele noin, satoja miljoonia.

• Anonyymi

Kertooko Ilmestyskirja oikeasti lopun ajoista? No ei. Ilmestyskirja ei kerro oikeasti lopun ajoista. Esimerkkinä Ilmestyskirjan Luvut 17 ja 18, ne eivät kerro lopun ajoista. Ilmestyskirja on kirjoitettu noin 95jKr. eikä sen kuulijakunta/lukijat olleet 2000-luvun kristityt vaan 100-luvulla eläneet ihmiset. Ymmärtääksemme Ilmestyskirjaa meidän on ymmärrettävä mitä tuon ajan ihmiset ajattelivat. No katsotaan.

Jae 17 puhuu Babylonista. Mikä Babylon on? Vanhan testamentin mukaan Babylon oli se kaupunki, joka tuhosi Israelin kansan ja sen kaupungin. Naista kutsutaan jakeessa 17 Babyloniksi eli nainen on se kaupunki.

Nainen oli myös rikas: Johanneksen ilmestys 17:4-6 4. Nainen oli pukeutunut purppuraan ja helakanpunaan ja koristautunut kullalla, jalokivillä ja helmillä. Kädessään hänellä oli kultainen malja, joka oli täynnä iljetyksiä ja hänen haureutensa saastaisuutta. 5. Hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, johon sisältyy salaisuus: Suuri Babylon, maan porttojen ja iljetysten Äiti. 6. Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti."

Samoin oli Rooma oli rikas ja vauras.

Tuo nainen istui seitsemän vuoren päällä: Johanneksen ilmestys 17:9 "9 Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu. Ne ovat myös seitsemän kuningasta."

Mikä kaupunki oli rakennettu seitsemän kukkulan päälle?Rooma

Johanneksen ilmestys 17:18 "Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kuninkaita."

Ihan niin kuin Roomakin. Ja mikä valta vainosi Jumalaan uskovia? Johanneksen ilmestys 17:6 Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti."

Kyse on jälleen Roomasta!!! Ja vielä varmistukseksi Ilmestyskirja sanoo, että: Johanneksen ilmestys 17:18 "Nainen, jonka näit, ON se suuri kaupunki, joka HALLITSEE maan kuninkaita."

Hallitsee eli aikamuotona on preesens, hallitsee juuri nyt, 100-luvulla jKr., ei 2000-luvulla eikä sen jälkeenkään. Kyseessä on siis Rooman kaupunki ja valtakunta.

Näin siis Raamattu selittä itseään. Samoista kertoo myös luku 13. Lisäksi luku 13 kertoo pedon merkistä. Keisari Nero oli ensimmäinen Rooman keisari, joka teloitti kristittyjä. Aiemmin jo sanottiin, että peto vainosi kristittyjä. Keisari Nero on hepreankielisten numeroiden perusteella laskettuna 666.

Entä puhuuko Ilmestyskirja samaa sanomaa kuin saman Raamatun Jeesus? Kyllä ja ei. Varsinkin EI! Ilmestyskirja puhuu monilla tavoin Jeesuksen hyvää sanoma vastaan. Se on oikeastaan täysin Jeesuksen sanoman vastainen. Se ei voi olla Jeesuksen ilmestys ihmiskunnalle.

Jeesus vastusti väkivaltaa ja puhui rakkauden puolesta. Ilmestyskirja puhuu väkivallan tekojen tekemisestä ja tuhoamisesta. Jeesus puhui omaisuuden keräämistä vastaan. Hän kehotti tavoittelemaan mieluummin Jumalan valtakuntaa ja lahjoittamaan omaisuutensa pois.

Ilmestyskirja lupaa uskovaisille suuria rikkauksia, kultaa jalokiviä yms. Jeesus kehotti olemaan nöyrä ja toisten palvelija. Hän torui opetuslapsia, jotka olivat vallan perässä ja halusivat arvostusta vallan rappusissa. Hän korosti kaikkien palvelemista laupiaan samarialaisen tapaan.

Ilmestyskirja laittaa kristityt hallitsemaan ja tuomaroimaan toisia. Rooman vallan aikaan vauraat ja arvoasteikon yläpäässä olevat eivät olleet nöyriä, eivät kunnioittaneet muita kuin toisia rikkaita tai ylimysluokan jäseniä. He keräsivät rikkauksia. Roomalaiset tuhosivat kristittyjä väkivaltaisilla tavoilla.

Ilmestyskirjan ihannoimat asiat olivat HEIDÄN ihanteitaan, eivät Jeesuksen. Jeesuksen maailmassa vain sellaiset pääsivät taivasten valtakuntaan,  jotka auttoivat vähäosaisia, olivat nöyriä toisten palvelijoita ja rakastivat lähimmäisiään, eivätkä tehneet väkivallan tekoja. Ilmestyskirja on kertomus ylivallasta ja toisten hallitsemisesta sekä rikkauksista, jotka näiden harjoittajat perivät.

Kysymys kuuluukin: onko Ilmestyskirja yhteneväinen Jeesuksen sanoman kanssa? Onko se Jeesuksen Ilmestys? Ilmestyskirjan kirjoittaja kyllä hyväksyy Jeesuksen ja hänen ajatusmaailmansa mutta ajaa itse ROOMALAISTA ideologiaa. Onko tämä kirja täten Jeesuksen todistuksen mukainen? Vai ajaako se Neron, 666 pedon merkin, asiaa? Ilmestyskirjan mukaan kristittyjen pitäisi hallita muita ja käyttää väkivaltaa asemansa saavuttamiseen. Poissa olollaan loistaa nöyryys eikä kirja edes mainitse Jumalan rakkautta, toivoa eikä armoa.

Lähes kaikki raamatun historian tutkijat ovat näistä asioista sitä mieltä, että Ilmestyskirja kirjoitettiin kirjoitusajankohdan ihmisille ja että se kertoo heidän omasta ajastaan, ei tulevaisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertooko Ilmestyskirja oikeasti lopun ajoista? No ei. Ilmestyskirja ei kerro oikeasti lopun ajoista. Esimerkkinä Ilmestyskirjan Luvut 17 ja 18, ne eivät kerro lopun ajoista. Ilmestyskirja on kirjoitettu noin 95jKr. eikä sen kuulijakunta/lukijat olleet 2000-luvun kristityt vaan 100-luvulla eläneet ihmiset. Ymmärtääksemme Ilmestyskirjaa meidän on ymmärrettävä mitä tuon ajan ihmiset ajattelivat. No katsotaan.

Jae 17 puhuu Babylonista. Mikä Babylon on? Vanhan testamentin mukaan Babylon oli se kaupunki, joka tuhosi Israelin kansan ja sen kaupungin. Naista kutsutaan jakeessa 17 Babyloniksi eli nainen on se kaupunki.

Nainen oli myös rikas: Johanneksen ilmestys 17:4-6 4. Nainen oli pukeutunut purppuraan ja helakanpunaan ja koristautunut kullalla, jalokivillä ja helmillä. Kädessään hänellä oli kultainen malja, joka oli täynnä iljetyksiä ja hänen haureutensa saastaisuutta. 5. Hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, johon sisältyy salaisuus: Suuri Babylon, maan porttojen ja iljetysten Äiti. 6. Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti."

Tuo nainen istui seitsemän vuoren päällä: Johanneksen ilmestys 17:9 "9 Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu. Ne ovat myös seitsemän kuningasta."

Johanneksen ilmestys 17:18 "Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kuninkaita."

Ihan niin kuin Roomakin. Ja mikä valta vainosi Jumalaan uskovia? Johanneksen ilmestys 17:6 Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti."

Kyse on jälleen Roomasta!!! Ja vielä varmistukseksi Ilmestyskirja sanoo, että: Johanneksen ilmestys 17:18 "Nainen, jonka näit, ON se suuri kaupunki, joka HALLITSEE maan kuninkaita."

Hallitsee eli aikamuotona on preesens, hallitsee juuri nyt, 100-luvulla jKr., ei 2000-luvulla eikä sen jälkeenkään. Kyseessä on siis Rooman kaupunki ja valtakunta.

Näin siis Raamattu selittä itseään. Samoista kertoo myös luku 13. Lisäksi luku 13 kertoo pedon merkistä. Keisari Nero oli ensimmäinen Rooman keisari, joka teloitti kristittyjä. Aiemmin jo sanottiin, että peto vainosi kristittyjä. Keisari Nero on hepreankielisten numeroiden perusteella laskettuna 666.

Entä puhuuko Ilmestyskirja samaa sanomaa kuin saman Raamatun Jeesus? Kyllä ja ei. Varsinkin EI! Ilmestyskirja puhuu monilla tavoin Jeesuksen hyvää sanoma vastaan. Se on oikeastaan täysin Jeesuksen sanoman vastainen. Se ei voi olla Jeesuksen ilmestys ihmiskunnalle.

Jeesus vastusti väkivaltaa ja puhui rakkauden puolesta. Ilmestyskirja puhuu väkivallan tekojen tekemisestä ja tuhoamisesta. Jeesus puhui omaisuuden keräämistä vastaan. Hän kehotti tavoittelemaan mieluummin Jumalan valtakuntaa ja lahjoittamaan omaisuutensa pois.

Ilmestyskirja lupaa uskovaisille suuria rikkauksia, kultaa jalokiviä yms. Jeesus kehotti olemaan nöyrä ja toisten palvelija. Hän torui opetuslapsia, jotka olivat vallan perässä ja halusivat arvostusta vallan rappusissa. Hän korosti kaikkien palvelemista laupiaan samarialaisen tapaan.

Ilmestyskirja laittaa kristityt hallitsemaan ja tuomaroimaan toisia. Rooman vallan aikaan vauraat ja arvoasteikon yläpäässä olevat eivät olleet nöyriä, eivät kunnioittaneet muita kuin toisia rikkaita tai ylimysluokan jäseniä. He keräsivät rikkauksia. Roomalaiset tuhosivat kristittyjä väkivaltaisilla tavoilla.

Ilmestyskirjan ihannoimat asiat olivat HEIDÄN ihanteitaan, eivät Jeesuksen. Jeesuksen maailmassa vain sellaiset pääsivät taivasten valtakuntaan,  jotka auttoivat vähäosaisia, olivat nöyriä toisten palvelijoita ja rakastivat lähimmäisiään, eivätkä tehneet väkivallan tekoja. Ilmestyskirja on kertomus ylivallasta ja toisten hallitsemisesta sekä rikkauksista, jotka näiden harjoittajat perivät.

Kysymys kuuluukin: onko Ilmestyskirja yhteneväinen Jeesuksen sanoman kanssa? Onko se Jeesuksen Ilmestys? Ilmestyskirjan kirjoittaja kyllä hyväksyy Jeesuksen ja hänen ajatusmaailmansa mutta ajaa itse ROOMALAISTA ideologiaa. Onko tämä kirja täten Jeesuksen todistuksen mukainen? Vai ajaako se Neron, 666 pedon merkin, asiaa? Ilmestyskirjan mukaan kristittyjen pitäisi hallita muita ja käyttää väkivaltaa asemansa saavuttamiseen. Poissa olollaan loistaa nöyryys eikä kirja edes mainitse Jumalan rakkautta, toivoa eikä armoa.

Lähes kaikki raamatun historian tutkijat ovat näistä asioista sitä mieltä, että Ilmestyskirja kirjoitettiin kirjoitusajankohdan ihmisille ja että se kertoo heidän omasta ajastaan, ei tulevaisuudesta.

Saatanan jumalattomia lapsia yhdistää valheellinen mieli, joka uskoo tahallaan väärin. Saatanan lapset keksivät ja kehittelevät valheitaan.

Saatanan lapsi historian tutkijana ei ole luotettavaa opetusta saanut. Liberaaliteologit ovat osa maailmanlaajuisesti tunnettua saatanan lasten yhteisiä konseksuksia, joka pyrkii pelkkään valheen muuttamiseen yleistotuudeksi.

Ilmestyskirja on kirjoitettu kaikille ihmisille kaikkina aikakausien hetkiin opiksi ja varautumiseksi tulevaisuuteen ja moniin asioihin kantaaottaen ja oikeaan neuvoen.

Ilmestyskirja on Saatanan vihaama kirja, joka ilmoittaa tulevaisuudessa tapahtuvaisia. Tietenkään saatanan lasten ei ole lupa uskoa Totuutta, olettehan valinnanvapaudessanne valinneet valheen turvaksenne. Minun turvani on ikuisesti kestävä.Sinun turvasi ei enää kauas kanna.Suollat aikasi agendaasi ja niität sen minkä kylvitkin sofistikoituneisuuden toiveessa.

Se, että enemmistö pitää vastausta oikeana ei tarkoita vastauksen olevan oikean vain siksi että suurin osa on sitä mieltä. Tästä historian tutkijoilla tulisi olla jotakin opittuna, vai onko yhteiskunnallinen valheen paine liikaa kestää niin että tutkii, aattelee ite, ilman että jättää Totuuden selvityksen paatuneille valheen lapsille, joista valheensaasta ei irtoa tämän maajilman painepesurilla.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan jumalattomia lapsia yhdistää valheellinen mieli, joka uskoo tahallaan väärin. Saatanan lapset keksivät ja kehittelevät valheitaan.

Saatanan lapsi historian tutkijana ei ole luotettavaa opetusta saanut. Liberaaliteologit ovat osa maailmanlaajuisesti tunnettua saatanan lasten yhteisiä konseksuksia, joka pyrkii pelkkään valheen muuttamiseen yleistotuudeksi.

Ilmestyskirja on kirjoitettu kaikille ihmisille kaikkina aikakausien hetkiin opiksi ja varautumiseksi tulevaisuuteen ja moniin asioihin kantaaottaen ja oikeaan neuvoen.

Ilmestyskirja on Saatanan vihaama kirja, joka ilmoittaa tulevaisuudessa tapahtuvaisia. Tietenkään saatanan lasten ei ole lupa uskoa Totuutta, olettehan valinnanvapaudessanne valinneet valheen turvaksenne. Minun turvani on ikuisesti kestävä.Sinun turvasi ei enää kauas kanna.Suollat aikasi agendaasi ja niität sen minkä kylvitkin sofistikoituneisuuden toiveessa.

Se, että enemmistö pitää vastausta oikeana ei tarkoita vastauksen olevan oikean vain siksi että suurin osa on sitä mieltä. Tästä historian tutkijoilla tulisi olla jotakin opittuna, vai onko yhteiskunnallinen valheen paine liikaa kestää niin että tutkii, aattelee ite, ilman että jättää Totuuden selvityksen paatuneille valheen lapsille, joista valheensaasta ei irtoa tämän maajilman painepesurilla.

Selef Urge

"Ilmestyskirja on kirjoitettu kaikille ihmisille kaikkina aikakausien hetkiin opiksi ja varautumiseksi tulevaisuuteen ja moniin asioihin kantaaottaen ja oikeaan neuvoen."

Outoa! Raamatussa ei lue noin.

Raamatunhistorian tutkimus ei tarkoita liberaaliteologiaa, kun historian tutkimus ei ole teologiaa lainkaan, vaan historiaa, vailla teologisia rasitteita.

Ei ole olemassa mitään kristittyä historiaa tai teologista historiaa. On vain yksi hyväksytty tieteellinen tapa tutkia tiedettä ja historiaa. Eihän mitään muitakaan tieteitä tutkita niin, että olisi erikseen joku kristitty kemia tai kristitty matematiikka, puhumattakaan helluntailaisesta matematiikasta. Tiede on tiedettä. Ei se muutu siitä miksikään muuksi. Ei tiedettä voi tutkia niin, että muilla tieteenaloilla, kuten kemia, lääketiede tai matematiikka, mentäisiin vertaisarvioitujen tieteen sääntöjen mukaan tehtyjen tutkimusten mukaan mutta sitten kun tultaisiin historian kohdalle, tiede hyljättäisiin ja siirryttäisiin hellarien tieteeseen!!! Ei sellaista ole olemassakaan!

On vain tiede, ja uskomukset on sitten jotakin muuta. Ja teillä hellareilla ne uskomukset istuvat lujassa, useimmiten vailla edes teologista tutkimusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ilmestyskirja on kirjoitettu kaikille ihmisille kaikkina aikakausien hetkiin opiksi ja varautumiseksi tulevaisuuteen ja moniin asioihin kantaaottaen ja oikeaan neuvoen."

Raamatunhistorian tutkimus ei tarkoita liberaaliteologiaa, kun historian tutkimus ei ole teologiaa lainkaan, vaan historiaa, vailla teologisia rasitteita.

Ei ole olemassa mitään kristittyä historiaa tai teologista historiaa. On vain yksi hyväksytty tieteellinen tapa tutkia tiedettä ja historiaa. Eihän mitään muitakaan tieteitä tutkita niin, että olisi erikseen joku kristitty kemia tai kristitty matematiikka, puhumattakaan helluntailaisesta matematiikasta. Tiede on tiedettä. Ei se muutu siitä miksikään muuksi. Ei tiedettä voi tutkia niin, että muilla tieteenaloilla, kuten kemia, lääketiede tai matematiikka, mentäisiin vertaisarvioitujen tieteen sääntöjen mukaan tehtyjen tutkimusten mukaan mutta sitten kun tultaisiin historian kohdalle, tiede hyljättäisiin ja siirryttäisiin hellarien tieteeseen!!! Ei sellaista ole olemassakaan!

On vain tiede, ja uskomukset on sitten jotakin muuta. Ja teillä hellareilla ne uskomukset istuvat lujassa, useimmiten vailla edes teologista tutkimusta.

Tiede raapii elämän esirippua, halaten nähdä sen taakse.

Tiede ei sitä voi selittää, mitä IsoKirja avaa tuonpuoleisuuteen näköaloja.

Nyt kylläkin tieteellisellä puolen on avautumassa näköaloja, että elämä on jatkumoa tuonpuoleisuudessa.

Tiedemiehet väittävät, että kvanttiteoria osoittaa tietoisuuden siirtyvän toiseen universumiin kuolemassa
        Admin 24. tammikuuta 2023 Fysiikka

Kirja nimeltä "Biosentrisyys: Kuinka elämä ja tietoisuus ovat avaimia maailmankaikkeuden luonteen ymmärtämiseen" on herättänyt Internetin, koska se sisälsi ajatuksen, että elämä ei lopu, kun ruumis kuolee, vaan se voi kestää ikuisesti. Tämän julkaisun kirjoittaja, tutkija tohtori Robert Lanza, jonka NY Times valitsi kolmanneksi tärkeimmäksi elossa olevaksi tiedemieheksi, ei epäile tämän olevan mahdollista. Ajan ja tilan ulkopuolella ........

tässä on leikettä, josta tässä laitoin linkin, varmaan muistatte.
        Ottakaa linkki sielät, oppi lukemaan ja tallentamaan.

Eli toisisanoen tiede raapii sitä Jumalallista esirippua - epäpyhän ja Pyhän välillä.
        Tiede ei selitä kaikkea, ellei se avaa Jumalallisen ymmärryksen kautta ajatusta tuonpuoleisuuteen. Siksi on ESIRIPPU, ja esiripun tälläpuolen on turha paukutella ateistien henkeleitään, että olisi muka - täydellinen tieto korvienvälissä.

Ei, ei ole. Se vaatii hieman laajempaa ymmärrystä siitä, että kuka sen tiedon antaa ja miksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kylläkin tieteellisellä puolen on avautumassa näköaloja, että elämä on jatkumoa tuonpuoleisuudessa.

Tiedemiehet väittävät, että kvanttiteoria osoittaa tietoisuuden siirtyvän toiseen universumiin kuolemassa

Kirja nimeltä "Biosentrisyys: Kuinka elämä ja tietoisuus ovat avaimia maailmankaikkeuden luonteen ymmärtämiseen" on herättänyt Internetin, koska se sisälsi ajatuksen, että elämä ei lopu, kun ruumis kuolee, vaan se voi kestää ikuisesti. Tämän julkaisun kirjoittaja, tutkija tohtori Robert Lanza, jonka NY Times valitsi kolmanneksi tärkeimmäksi elossa olevaksi tiedemieheksi, ei epäile tämän olevan mahdollista. Ajan ja tilan ulkopuolella ........

Eli toisisanoen tiede raapii sitä Jumalallista esirippua - epäpyhän ja Pyhän välillä.
        Tiede ei selitä kaikkea, ellei se avaa Jumalallisen ymmärryksen kautta ajatusta tuonpuoleisuuteen. Siksi on ESIRIPPU, ja esiripun tälläpuolen on turha paukutella ateistien henkeleitään, että olisi muka - täydellinen tieto korvienvälissä.

Ei, ei ole. Se vaatii hieman laajempaa ymmärrystä siitä, että kuka sen tiedon antaa ja miksi.

pannaan vielä hieman suolavoilepää, kalojen lisäksi. Piimää voitte katsoa jääkaapista.

Lanza on regeneratiivisen lääketieteen asiantuntija ja Advanced Cell Technology Companyn tieteellinen johtaja. Ennen kuin hänet on tunnettu laajasta kantasoluja käsittelevästä tutkimuksestaan, hän oli myös kuuluisa useista onnistuneista uhanalaisten eläinlajien kloonauskokeista.

Mutta ei niin kauan sitten tiedemies liittyi fysiikkaan, kvanttimekaniikkaan ja astrofysiikkaan. Tämä räjähtävä seos on synnyttänyt uuden biosentrismin teorian, jota professori on saarnannut siitä lähtien. Biosentrismi opettaa, että elämä ja tietoisuus ovat universumin perusta. Tietoisuus luo aineellisen maailmankaikkeuden, ei päinvastoin.
        Lanza viittaa itse universumin rakenteeseen ja siihen, että universumin lait, voimat ja vakiot näyttävät olevan hienosäädettyjä elämää varten, mikä viittaa siihen, että äly oli olemassa ennen ainetta. leike -- otetaan toinen leike.
        Lanza sanoo, että kannamme tilaa ja aikaa mukanamme "kuin kilpikonnat kuorilla". tarkoittaa, että kun kuori irtoaa (tila ja aika), olemme edelleen olemassa.
        Teoria viittaa siihen, että tietoisuuden kuolemaa ei yksinkertaisesti ole olemassa. Se on olemassa vain ajatuksena, koska ihmiset tunnistavat itsensä kehoonsa. He uskovat, että ruumis tuhoutuu ennemmin tai myöhemmin, luullen myös heidän tietoisuutensa katoavan. Jos keho synnyttää tietoisuuden, tietoisuus kuolee, kun keho kuolee.

Mutta jos keho vastaanottaa tietoisuuden samalla tavalla kuin kaapelisovitin vastaanottaa satelliittisignaaleja, tietoisuus ei tietenkään lopu fyysisen ajoneuvon kuolemaan. Itse asiassa tietoisuus on olemassa ajan ja tilan rajoitusten ulkopuolella. Se voi olla missä tahansa: ihmiskehossa ja sen ulkopuolella. Toisin sanoen se on ei-paikallinen samassa mielessä kuin kvanttiobjektit ovat ei-paikallisia.
        Lanza uskoo myös, että useita maailmankaikkeuksia voi olla olemassa samanaikaisesti. Yhdessä universumissa ruumis voi olla kuollut. Ja toisessa se jatkaa olemassaoloaan ja imee tähän universumiin siirtyneen tietoisuuden.

leike päättyy..... hmmm. tavallaan armolahjat ja "kielillä" puhuminen.
        sitä ei aina voi ymmärtää , ja puhutaan Hengestä.

Voiko tämänpuoleisuudessa , ikäänkuin puhua, että ei olisi ko. armolahjaa, kun näin MINÄ määrittelen asiaa ja aletaan nimittelemään itse Sanaa vastaan, ja jopa pussihousut tutisee väittäjällä

• Anonyymi kirjoitti:

Lue Johanneksen ilmestys ajatuksella kokonaan, niin voit muuttaa käsityksesi ajankohdasta. On kirjoitettu myös paljon selitysteoksia, joita voi myös lukea, jos on vaikeuksia ymmärtää, mihin aikaan nämä tapahtumat tapahtuu.

Ilm. 13:16-17
        Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Ilm. 14:19
        Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

Ilm. 19:20
        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Milloin Nero antoi käskyn, että ihmisten on laitettava merkki oikeaan käteensä tai otsaansa ? Kuka oli Neron väärä profeetta, joka teki ihmetekoja ?

Ilm. 20:2
        Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Milloin mielestäsi tämä on tapahtunut ? Tapahtuiko Neron aikana ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole jokseenkin yleinen. Se, että sinä ja kaverisi ajattelette noin tulevaisuudesta, ei tarkoita sitä, että kaikki muut 2 400 000 000 kristittyä ajattelisivat niin. On itseasiassa todella paljon kristittyjä, jotka eivät ajattele noin, satoja miljoonia.

1. Koska tunnet "todellisten" = "muiden kristittyjen" ajatukset, voisitko lyhyesti kertoa, kuinka "TE" Raamattua tässä kohdin luette / ajattelette?

2. Voisitko myös esittää mitkä kohdat viestissäni olivat "väärin"?

3. Oletko itse edes kristitty? Jos olet, silloin osaat tarkasti vastata näihin kolmeen kysymykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tiede ei sitä voi selittää, mitä IsoKirja avaa tuonpuoleisuuteen näköaloja."

Ei kyse ollut tuonpuoleisesta vaan Raamatun historiasta.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Lue Johanneksen ilmestys ajatuksella kokonaan, niin voit muuttaa käsityksesi ajankohdasta. On kirjoitettu myös paljon selitysteoksia, joita voi myös lukea, jos on vaikeuksia ymmärtää, mihin aikaan nämä tapahtumat tapahtuu.

Ilm. 13:16-17
        Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Ilm. 14:19
        Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

Ilm. 19:20
        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Milloin Nero antoi käskyn, että ihmisten on laitettava merkki oikeaan käteensä tai otsaansa ? Kuka oli Neron väärä profeetta, joka teki ihmetekoja ?

Ilm. 20:2
        Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

"Lue Johanneksen ilmestys ajatuksella kokonaan, niin voit muuttaa käsityksesi ajankohdasta. On kirjoitettu myös paljon selitysteoksia, joita voi myös lukea, jos on vaikeuksia ymmärtää, mihin aikaan nämä tapahtumat tapahtuu."

Paras Ilmestyskirjan selitys, mitä olen nähnyt on adventisteilla. He tietävät, että noin 70% Ilmestyskirjasta on Vanhan testamentin toistoa, ja VT selittää Ilmestyskirjaa. Mutta hekin vetävät välillä hihasta, nimittäin on ihan faktaa, että Ilmestyskirja kirjoitettiin kirjoitusajankohtansa ihmisille kertomaan heidän maailmankuvansa mukaista tarinaa, jonka he, jos joku ymmärsivät. Sinun onnasetuttava heidän saappaisiinsa ymmärtääksesi Ilmestyskirjaa. Tunnetko 90- luvun (jKr) ihmisten maailmankuvaa? Heidän kulttuurejaan, heidän historiaansa, antropologiaa, arkeologian, yms heidän ajallaan. ET TUNNE! Mitä järkeä Johanneksen olisi ollut kirjoittaa jotain tekstiä, jota hänen kohderyhmänsä ei edes tajuaisi? Ei mitään järkeä! Eikä sen ajan ihmiset olisi ymmärtäneet sanaakaan 2000-luvun teollisen ajana teknologisesta sanastosta, jos heille olisi kirjoitettu tekstiä meidän näkökulmastamme.

Ota nyt järki käteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Koska tunnet "todellisten" = "muiden kristittyjen" ajatukset, voisitko lyhyesti kertoa, kuinka "TE" Raamattua tässä kohdin luette / ajattelette?

2. Voisitko myös esittää mitkä kohdat viestissäni olivat "väärin"?

3. Oletko itse edes kristitty? Jos olet, silloin osaat tarkasti vastata näihin kolmeen kysymykseen.

Hyvä, että olet kiinnostunut. Palaan asiaan rauhassa viikonlopun aikana.

• Anonyymi kirjoitti:

"Lue Johanneksen ilmestys ajatuksella kokonaan, niin voit muuttaa käsityksesi ajankohdasta. On kirjoitettu myös paljon selitysteoksia, joita voi myös lukea, jos on vaikeuksia ymmärtää, mihin aikaan nämä tapahtumat tapahtuu."

Paras Ilmestyskirjan selitys, mitä olen nähnyt on adventisteilla. He tietävät, että noin 70% Ilmestyskirjasta on Vanhan testamentin toistoa, ja VT selittää Ilmestyskirjaa. Mutta hekin vetävät välillä hihasta, nimittäin on ihan faktaa, että Ilmestyskirja kirjoitettiin kirjoitusajankohtansa ihmisille kertomaan heidän maailmankuvansa mukaista tarinaa, jonka he, jos joku ymmärsivät. Sinun onnasetuttava heidän saappaisiinsa ymmärtääksesi Ilmestyskirjaa. Tunnetko 90- luvun (jKr) ihmisten maailmankuvaa? Heidän kulttuurejaan, heidän historiaansa, antropologiaa, arkeologian, yms heidän ajallaan. ET TUNNE! Mitä järkeä Johanneksen olisi ollut kirjoittaa jotain tekstiä, jota hänen kohderyhmänsä ei edes tajuaisi? Ei mitään järkeä! Eikä sen ajan ihmiset olisi ymmärtäneet sanaakaan 2000-luvun teollisen ajana teknologisesta sanastosta, jos heille olisi kirjoitettu tekstiä meidän näkökulmastamme.

Ota nyt järki käteen!

Milloin Nero antoi käskyn, että ihmisten on laitettava merkki oikeaan käteensä tai otsaansa ? Kuka oli Neron väärä profeetta, joka teki ihmetekoja ? Sai jopa tulen lankeamaan.

Vastaisitko ystävällisesti yllä oleviin kysymyksiini ?

Olen lukenut myös adventistien kirjan. Se taisi olla ensimmäinen ilmestyskirjan selitysteos, minkä luin. Nyt niitä olen lukenut kymmeniä. Joitain asioita uskon, mutta oli siellä paljon sellaista, jota en pysty uskomaan. Siitä on kauan, kun olen lukenut, joten en ihan muista kaikkea, mitä siellä oli kirjoitettu.

Minä uskon, että Johanneksen ilmestyskirja on kirjoitettu meille, jotka elämme lopun aikoja. Se kertoo tämän maailmanajan lopusta. Siellä kerrotaan tuhatvuotisesta valtakunnasta, sitä ei ole vielä mielestäni tullut. (Ilm. 20:2). Siellä on myös kirjoitettu se, että Johannes näki uuden taivaan ja maan. (Ilm. 20:1) Sitäkään ei ole vielä tullut.

Johannekselle näytettiin tämän aikakauden viimeiset seitsemän vuotta. Hän kirjoitti Antikristuksen ja väärän profeetan ilmestymisen maailman kartalle. Johannes joutui kuvailemaan näkemäänsä niillä sanoilla, jotka hänellä oli. En tiedä, kirjoittiko hän heprean vai kreikan kielellä. Itse luen nyt heprean kielistä Uutta Testamenttia. Ajattelisin, että hän kirjoitti hepreaksi sen, mitä näki.

Vanhassa Testamentissa on myös profetioita tästä ajasta, missä elämme. Esimerkiksi juutalaisten paluu omaan kotimaahansa. Jesaja kirjoitti tuhatvuotisesta valtakunnasta. Hän kirjoitti monia profetioita, jotka eivät vielä ole toteutuneet.

Miten järki otetaan käteen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa noilla sanoin asiaa sanota, mutta asiat tuodaan lukijalle ymmärrettävissä olevin rinnastuksin julki.

Tyhmiä yhdistää tieteen pitäminen luotettavana kuin Jumalan ilmoitus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että olet kiinnostunut. Palaan asiaan rauhassa viikonlopun aikana.

En esittänyt tuota edellä olevaa "käsitystäni" minään tarkkana opinkappaleena, vaan tulevien tapahtumien kulun "sillai, niinku, suunnilleen näin".

Kukaan meistä ei näe tulevaan.

Tuo ei myöskään ollut mikään "mun ja mun kavereideni tulkinta", vaan oli jotakuinkin se "versio" tulevasta, jota helluntailaisuudessa kylläkin "varsin yleisesti" opetettiin ainakin vielä muutama vuosikymmen sitten. Voisi sanoa, että tuo, suunnilleen, oli Helsingin Saalem-srk:n opetus (mahd. V. Luoto?) joskus... 1970-1980-luvuilla. Mahd. tuota opetettiin siellä jo aiempinakin vuosikymmeninä.

Nk. uuskarismaattisuus synnytti neropatteja, "profeettoja", joilla sitten oli uudet, omat tulkintansa.

Tiedän, ettei nk. klassinen kristinusko, kuten Katolinen, Ortodoksinen ja Luterilainen kirkko ole opettanut eli hyväksynyt montanismia / kiliasmia, vaan on nimennyt nämä harhaopiksi. Tiedän, että luterilaisella papistolla on toisenlainen versio esim. Tuhatvuotisesta Valtakunnasta. Näissä kirkoissa ei kristikunta kuitenkaan, kai kovin yleisesti, saa opetusta tästä aiheesta. Näiden kirkkojen teologeilla on siis mielipiteensä, mutta he eivät juurikaan julista sitä saarnatuoleista.

Klassiset kirkkokunnat eivät juurikaan ole ennustelleet Jeesuksen toista tulemusta (1. ylösnousemus / "Tempaus"), joten heidän kesken, jotka yleensäkin ovat "Tempauksesta" jotain opettaneet, tuo ed. kirjoittamani on ollut melko yleinen opetus. Tietenkin aina on ollut opettajia, jotka eivät ole olleet "samaa mieltä", ja kiista on ollut valmis.

Tuohon tapahtumakuvioon kuitenkin itse uskon, jos tuota nyt voi "uskonasiaksi" kutsua, sillä kyseessä on kuitenkin enemmänkin tulevaisuuden oletettu fakta-tapahtuma.

Nuo esittämäni asiat vastaavat kuitenkin "noin niinku pääkohdittain" Jeesuksen omia sanoja / ennustusta sekä evankeliumeissa että Ilmestyskirjassa.

Uskon, että Ilmestyskirja on Jeesuksen / viestin tuoneen Jumalan enkelin omaa, profeetallista puhetta ja sanomaa, apostoli Johanneksen sanan kautta.

• Anonyymi

Meilläpäin lyhtytolpassa on plakaatti, jossa julistetaan, että "Jeesus tulee". Ei vaan sanota, että koska.

• Anonyymi

Tiedossamme on Jeesuksen palaavan pian.

Homous

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedossamme on Jeesuksen palaavan pian.

Homous

Kristityt miehet vaihtavat juridisen sukupuolensa aidosti naiseksi, päästäkseen uimahallissa naisten pukuhuoneisiin ja yleisissä vessoissa naisten puolelle.

Varma merkki Jeesuksen tulemisesta, hautojen avautumisesta ja ylösvetojen kin viimein alkamisesta.

• Anonyymi

Raamatun jutut on kuin ennustaisi säätä että tulee sadetta ja poutaa.
        Poppamiesten touhua alusta loppuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun jutut on kuin ennustaisi säätä että tulee sadetta ja poutaa.
        Poppamiesten touhua alusta loppuun.

Et ymmärrä lukemaasi tai et ole lukenut.

Eipä äly loista kommentissasi. Oletko apinan sukulainen?

• Anonyymi

Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

-->>> 1. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja ---->>> 2 Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten ----> 3 meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, >>>temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.<<<---- !!!
      !!!! Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. !!!!!! (1Te 4:13-18)

Eiköhän pitäydytä tuohon. Ollaan aina valmiina, eikä huuhahdeta sen ja tämä, tai tuon puheen perässä, sekä vauhkoilla siinä samassa.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: >>>aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. <<<<
      Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

--->>>Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. <<<--- (Joh 5:25-29)

tässä puhutaan siitä h-hetkestä.

Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan !! -->> herätän heidät viimeisenä päivänä.<<<!! Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja !!! -->>>minä herätän hänet viimeisenä päivänä." <<<--!! (Joh 6:37-40)

Joh 6:43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
      Joh 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja -->>minä herätän hänet viimeisenä päivänä. <<--!!

Paavalia muistellen, tuon jälkeen mentiin YLÖS!

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei >>>teillä ole elämää itsessänne. <<<
      Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, !!!>>>sillä on<<>> iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.<<<!!
      Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. (Joh 6:53-55)

Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, >>>se elää<<< [kauanko?] >> iankaikkisesti." << Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa. (Joh 6:58-59)

Eli iankaikkinen elämä on jyvitetty Kristukseen. SEn toteutumisen h-hetki on Hänen paluunsa, jonka jälkeen mennään kotiin, jossa rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa. Nyt Jeesus on valmistamassa sijaa jokaiselle, ja ylösnousemus on silloin paluussa kaikille h-hetkessä selvä.
      Tupa ei ole vielä valmis muuttoon.

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. sanoi Paavali

• Anonyymi

Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille:

"Loukkaako tämä teitä? Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen! Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. (Joh 6:60-66)

Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."

Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.
        (Joh 6:67-71)

• Anonyymi

Ajankohtakin kerrotaan: "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, --> viimeisen pasunan <-- soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." 1. Kor. 15:52

Tuossa toisessa kohtaa sitä on sanottu "Jumalan pasunaksi".

7 pasuunaa löytyy ilmestyskirjasta.

• Anonyymi

Katso ketjun JEESUS EI TULE SALAA opetusta ja raitistu oikealla tavalla.

• Anonyymi

Torreviejasta aattelin kämpän hankkia.

• Anonyymi

Miksi sieltä?

Hom.... olet sieltä löytänyt?

• Anonyymi

Mitä sitten tarkoittaa : MINÄ SEISON OVELLA JA KOLKUTAN.... JOS JOKU AVAA OVEN KÄYMME YHDESSÄ ATERIOIMAAN.... HÄN MINUN KANSSA JA MINÄ HÄNEN. ...

Onko Jeesus joku vaeltava juutalainen joka on yhä maan päällä vaeltamassa Melkisedekin tavoin?

Vai onko niin kuin Hare Krishna teokset kertoo. On aikamatkaajia jotka kulkee vuosien 3000 eKr - 7000 jKr väliä sujuvasti eri hetkissä aina esiin ponnahtaen tai sitten taivas laskeutuu maan päälle ja sieltä saapuu Pyhä elämään maailmassa.

St. Germaine 1700 luvulla esim......????

Voiko Jeesuksen tänä aikana kohdata kasvoista kasvoihin? Todellisesti tai vertauskuvallisesti?

Oliko Johannes Kastaja Elia
      Oliko Tohtori Luther Matsya
      Jne.
      Onhan Krishnakin aika ajoin maan päällä.

Mutta Jeesus varoitti VALITTUJA menemästä ansaan. Antikristus tulee valtavin ihmetöin esittäen Kristusta....
      Kukaan Raamattua tunteva tuskin erehtyy kuitenkaan jos saa keskustella Jeesuksen kanssa.

Hän parantaa sairaat ja profetoi tulevat.....
      Tietää mitä huomenna tapahtuu ennen kuin kukko laulaa.... Ja heitä verkkosi veneen oikealle puolelle niin saat, ja vesi muuttuu viiniksi....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4230
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2393
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      34
      2378
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2144
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1917
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1895
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1560
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1558
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      76