Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1549
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistä se meri ilmestyi ?
17.10.2025 18:37
Miksei yhtään naista ollut siinä joukossa, minkä hamas vapautti. Hamas otti vangiksi myös naisia, mutta missä he ovat ? Mitä hamas teki naisille, kun olivat ottaneet heitä vangeiksi ? Oliko kaikki naiset tapettu ? Voi vain arvailla naisten kurjaa kohtaloa hamasin käsissä. Naiset ovat aina joutuneet kohtaamaan kurjan kohtalon raakalaisten käsissä.
16.10.2025 10:11
Samoin meillä osa pihasta saa villinä rehottaa. Siellä perhoset, pörriäiset saavat nauttia luoonon antimista. Syksyllä ostin kaikenlaisia kukkia, että pörriäiset saisivat vielä syksyllä imeä mettä. Nyt en ole nähnyt vähään aikaa ystävääni, joka vieraili pihalla. Ilahduin usein, kun näin sen. Minä olen sen verran valantavikainen, että ilahdun enemmän eläimen näkemisestä, kuin ihmisen. Nyt täytyy odottaa kevättä, että näen taas kaikkia pieniä ystäviäni.
Minua surettaa se, että ihmiset vähättelevät luontoa. Luonto pärjää ilman ihmistä, mutta ihminen ei pärjää ilman luontoa.
15.10.2025 11:23
Menettikö kukaan yöuniaan, kun valkoiset lahtasivat punaisia vuosina 1914-1922. Kukaan ei halua muistaa sitä, kun suomalaiset lahtasivat toisiaan. Ei siinä armoa tunnettu. Ihmisen elämällä ei ollut mitään merkitystä, valkoisillekin punaisen kuolema oli parempi kuin elämä ja päinvastoin. Viha omia kansalaisia oli niin suurta, että oltiin valmiita tappamaan ilman mitään syytä. Kimmokkeena oli vain se, että tuo toinen on eri mieltä kuin minä. Tuon toisen ihmisen elämä ei ole minkään arvoinen, parempi sen on kuolla, ettei ole häiritsemässä minun rauhaani.
Muistetaan, mitä tapahtui meidän rakkaassa Suomessamme sata vuotta sitten. Silloin olimme toistemme vihollisia, me suomalaiset. Halusimme tappaa toisiamme, viha oli tullut niin suureksi, että tappaminen oli ainoa vaihtoehto.
15.10.2025 10:30
Olisiko ollut niin rohkeita toimittajia ollut, jotka olisivat uskaltaneet mennä sinne jakamaan totuutta. Jos se totuus ei olisi ollut hamasin miesten mielen mukaista, olisi voinut hyvin helposti toimittaja joutua kohtaamaan kuoleman, niin kuin jotkut palestiinalaiset ovat joutuneet tämän karun kohtalon uhriksi.
Onko palestiinalaisten luona sellainen tilanne, että se henkilö, joka ei ole samaa mieltä hamasin miesten kanssa, on kuoleman oma. Näyttää nyt vähän siltä.
15.10.2025 10:15
Kun hatara rauha on saatu aikaiseksi, voivat hamasin väki aloittaa omien teurastukset. Täytyyhän heidän jatkaa tappamista, vaikka etsien omien joukosta niitä, jotka eivät miellytä heitä. Kuula kalloon kaikille, jotka eivät ole samaa mieltä kuin hamasin ihmeen ihanat miehet.
He luulevat olevansa ihmeellisiä, ihania oman uskontonsa puolustajia, jotka tappavat vain sen tähden, että voivat tyydyttää omaa vihaansa toisia kohtaan. Viha on villinnyt heidät. He ovat oman vihansa vankeja.
15.10.2025 10:08
Kuinka monta suomalaista valkoiset teloittivat 1910 - luvulla. Lahdessakin veri virtasi, kun miehiä, naisia ja lapsia lahdattiin Hennalan kasarmialueella. Olivatko valkoiset terroristeja, kun he veren maku suussaan lahtasivat punaisia, jotka olivat suomalaisia niin kuin valkoisetkin ?
15.10.2025 09:58
Ammutaanko Suomessakin petturit yleisellä paikalla väkijoukon hurratessa kuolemaa pettureille ?
15.10.2025 09:48
Onko maailmassa viattomia ihmisiä ? En usko. Oletko sinä mielestäsi viaton ? Oletko koskaan tehnyt mitään väärin ? Oletko ajatellut vääriä ajatuksia ? Oletko haukkunut koskaan ketään ? Oletko todella viaton, silloin olet ainoa viaton tässä maailmassa.
27.05.2025 09:03
Onko maailmassa viattomia ihmisiä ? En usko. Oletko sinä mielestäsi viaton ? Oletko koskaan tehnyt mitään väärin ? Oletko ajatellut vääriä ajatuksia ? Oletko haukkunut koskaan ketään ? Oletko todella viaton, silloin olet ainoa viaton tässä maailmassa.
27.05.2025 09:02
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin itse.
27.05.2025 08:49
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.
27.05.2025 08:45
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.
27.05.2025 08:43
Miksi me emme huomioi Venäjän tekemiä vääryyksiä, vain Israel tekee väärin. Venäjä saa mielestämme tappaa ukrainalaisia siviilejä niin paljon kuin haluaa ja me vain hymistelemme siitä ja siunaamme kaikki Venäjän teot. Putinihan saa mielestämme tehdä, mitä hän vain haluaa.
Kyllä Ukrainakin lähettää pommeja ja me hyväksymme sen, kun venäläisiä naisia ja lapsia kuolee. Me olemme tässä kaksinaamaisia, kun hyväksymme toisen teot ja toisen tekoja emme.
Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan ja Ukrainalla on oikeus puolustaa kansaansa. Samoin Israelilla on oikeus puolustaa kansaansa sitä väkivaltaa vastaan, mitä hamas aiheuttaa. Joka päivä Israeliin ammutaan pommeja tai raketteja. Pitäisikö juutalaisten vain antautua ja antaa palestiinalaisten tappaa heidät.
Hamas valehtelee paljon. Kun he kertovat nälästä, josta palestiinalaiset kärsivät, mutta sitten katsoo niitä naisia ja miehiä, useat ovat siellä ylipainoisia. Suomessa niin lihavat haukuttaisiin läskiksi. Tänäänkin katsoin kuvaa, missä oli naisia, he todella näyttivät siltä, että olivat saanaat tarpeeksi ruokaa. Ylipainoisia olivat.
En usko siviiliuhrien lukumäärään. Tiedän, että uhreja tulee, mutta ne lukumäärät ovat liioiteltuja.
Jos Venäjä hyökkää Suomeen, puolustammeko me itseämme, vai antaudummeko me ja alamme kuulua suureen Venäjään ja tanssia Putinin käskyjen mukaan.
Jos minä lyön jotain kovaa, että häneen sattuu ja tämä lyö minua. Kumpi on syyllinen ? Minä olen syyllinen, koska minä löin ensin. Tämä on minun oikeustajuni.
Juutalaiset eivät ole virheettömiä, he tekevät virheitä, niin kuin me kaikki. Emme me ole kukaan virheettömiä.
Suomalaisten historiassa on ruma ajanjakso, kun veli hyökkäsi veljeä vastaan. Kuinka paljon traumoja se aiheuttikaan monille suomalaisille. Kun me olemme lahdanneet toisiamme, voimmeko kovin innokkaasti syytellä toisia. Suomalaiset olivat syyllisiä kaikista pahimpiin rikoksiin silloin, kun he kävivät toistensa kimppuun. Meidän täytyy muistaa ne pahuudet, jotka on tehty ja oppia, ettemme uudestaan lähde sille tielle, että tapamme toisiamme vain sen tähden, ettei tuo toinen ajattele niin kuin minä.
27.05.2025 08:43
Kuinka monta siviiliä suomalaiset tappoivat sata vuotta sitten, kun punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan ? Lahdessakin veri virtasi, kun valkoiset lahtasivat miehiä, naisia ja lapsia. Tarkastettiinko, olivatko naiset ja lapset varmasti viattomia ?
Kuinka monta siviiliä Neuvostoliitto tappoi, kun pommitti Suomea ? Kuinka monta siiviiliä Venäjä on tappanut Ukrainassa ?
26.05.2025 13:19
1. Minusta panttivankien vapauttaminen olisi tärkeintä, koska oli väärin ottaa panttivankeja. Ei se ollut minun mielestäni oikein.
2. En osaa sanoa, miten Suomi olisi yrittänyt vapauttaa panttivankeja. En kuitenkaan usko, että he olisivat ruvenneet pommittamaan tuhansia ihmisiä.
3. Ihminen on julma, siitä ei pääse mihinkään. Mies, joka raiskasi ja murhasi nuoren, on julma. Kaikkialla on julmuutta, jotkut teot kohdistuvat pieniin suomalaisiin lapsiin, niin kuin olemme Suomessakin saaneet lukea. Ja Erikan tapauksen me useimmat muistamme. Se oli julmaa kohtelua pientä tyttöä kohtaan.
Olet oikeassa minulla on pelkoa ja vihaa, mutta halveksuntaa en tunnista, ellen halveksi itseäni. En halveksi palestiinalaisia. Mielestäni he ovat uskonnon uhreja.
Haluan hyökätä terroristeja vastaan, ovat he suomalaisia, ruotsalaisia tai palestiinalaisia.
Mitä mieltä olet, kun valkoiset lahtasivat punaisia ja punaiset valkoisia ? Oliko se mielestäsi oikein ?
En hyväksy tappamista. Minä en voi tappaa edes kärpästä. Eläimet ovat kyllä minun heikko kohtani, niitä minä rakastan.
Minä mielestäni katson, miten ihminen kohtelee toista ihmistä. Kun katsoin uutispätkää, kuinka Donald Trump halveerasi Etelä-Afrikkalaista presidenttiä ja valehteli vielä, vihani nousi Trumpia kohtaan. En hyväksy sellaista.
Minä hyökkään nähtävästi niitä vastaan, jotka hakkaavat ja pahoinpitelevät toisia. Johtuuko se minun menneisyydestäni, koska äitini pahoinpiteli ja potki minua, kun olin pieni. Käyn nähtävästi pelkoani ja vihaani äitiäni kohtaan ja en osaa kirjoittaa rakentavasti.
24.05.2025 18:21
Minä uskon siihen, että Gazassa on kuollut myös siviilejä. Ei niin paljon kuin muslimit sanovat. He lisäävät uhrien lukumäärää.
Suomessakin kuoli sodan aikana siviilejä. Ukrainassa kuolee siviilejä.
Asun lähellä Hennalan entistä varuskuntaa. Siellä punaisia ammuttiin, miehiä, naisia ja lapsia. Samoin heitä kerättiin Lahden kaupungille Fellmanin puistoon. Siellä pidettiin joitain vuosia sitten muistotilaisuus, että siellä voitaisiin antaa anteeksi ne tapahtumat. Pappani meinasi kuolla, kun hän kohtasi naapurin, joka oli valkoinen. Naapuri kuitenkin armahti, eikä ampunut pappaani. Hän sanoi kuitenkin, että pappani pitää mennä piiloon metsään, koska olisi tulossa sellaisia miehiä, jotka sumeilematta ampuisivat pappani. Pappani pelastui naapurin takia, joka ei halunnut ampua, vaikka pappani oli punainen. En ymmärtänyt lapsena pappani vihaa joitain ihmisiä kohtaan, mutta nyt tiedän, mistä se viha kumpusi.
Sodan jälkeen karjalaiset joutuivat jättämään kotinsa. Minunkin appeni joutui lähtemään Viipurista. Suurin osa kotiutui hyvin, ainakin minun tutuistani.
Vihalla on valtava voima. Minäkin pelkäsin ja vihasin äitiäni. Nyt olen lukenut Tommy Hellstenin kirjaa: Kun uskalsin olla totta. Se on avannut monta asiaa lapsuudestani ja erityisesti vihastani. Olen huomannut itsestäni sen, kuinka paljon helpompaa on vihata kuin rakastaa.
24.05.2025 16:33
Kiitos kirjoituksestasi, se sai minut ajattelemaan asiaa tarkemmin.
Jos meidän lähelle muuttaisi islam uskoisia, kohtelisin heitä ystävinä. Minulla ei ole mitään ihmisiä vastaan, vaikka rakastankin enemmän eläimiä. Ihmiset tekevät niin paljon pahaa toisilleen.
Meidän lähellä on myytävänä talo. Sitä kävi katsomassa muslimipari. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos he muuttaisivat siihen taloon.
En tahtoisi, että valtio käskee pakkovallalla ihmisiä toimimaan. Jos ottaisin Raamatusta ohjeen, jota haluaisin noudattaa on se: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi". Siinä on minullakin opeteltavaa, koska jos vihaa itseään, ei pysty ketään rakastamaan.
Ne tiedot, jotka sain hamasin hyökättyä, on suomalaiselta, joka asuu Israelissa. En usko, että hän valehtelisi sellaisessa asiassa.
Minulla on eräs paha puoli, että minä olen jonkun puolella toista vastaan. Se ei aina ole hyvä asia. Mutta kaikista eniten suutun silmittömästi eläinten puolesta. Jos näen eläinten kaltoin kohtelua, niin suutun silmittömästi. Silloin olen tulta ja tappuraa.
24.05.2025 14:46
Muista, että Gazassa on juutalaisia panttivankeja, jotka terroristit veivät pois Israelista.
Kun panttivangit on vapautettu, tulisiko sitten rauha.
Tänäänkin monia pommeja on laukaistu Israeliin. Kuka ne pommit on laukaissut Israeliin, sano sinä, jos tiedät ?
24.05.2025 11:30
Hamasilla on vielä juutalaisia panttivankeja luonaan. Miksi he eivät ole vapauttaneet heitä ? Olisiko se syy ?
Minä olen paljon pohtinut tätä asiaa eri puolilta. Jos Suomessa joku terroristiryhmä ottaisi panttivangiksi ihmisiä, mitä Suomi tekisi. Antaisiko heidän mädäntyä siellä jossakin vai tekisikö Suomi jotain vapauttaakseen panttivangit ?
Olen miettinyt Suomen sota Neuvostoliittoa vastaan. Uskon, että molemmilla puolilla sattui väärinkäytöksiä. Se sota oli monille miehille traumoja aiheuttava. Isänikin kärsi monet vuodet sodan aiheuttamista traumoista.
Hamas on terroristiryhmä. He eivät voi edes näyttää naamojaan. He haluavat vain murhata.
Luin juuri yhden musliminaisen kirjoituksen, missä hän kertoo näistä musliterroristeistä, joita suomalaiset ihannoivat. Se oli karua luettavaa. Ihmiset pelkäävät heitä. He eivät säästä edes omia kansalaisiaan.
Me suomalaiset, jotka rakastamme näitä terroristeja, voimme ottaa tänne Suomeen heidät. Syöttäisimme ja vaatettaisimme heidät ja antaisimme heille kaiken, mitä he haluavat. Tekisimme heidän tahtonsa mukaan. Silloin meille ilonpäivät alkaisivat.
24.05.2025 11:21
4 / 78