Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. Israel oli 1900-luvulla suota ja autiomaata. Siellä palestiinalaiset olivat lampaineen ja telttoineen siellä sun täällä. Eivät he viljelleet, he vain laiskoina olla möllöttivät telttojensa edessä. Lapsia he osasivat hankkia, mutta muuta hei eivät kyenneet tekemään. Patalaiskoja kaikki tyynni.

Vasta, kun juutalaisia tuli maahan, maa alkoi kukoistaa. Juutalaiset alkoivat kuivata soita ja viljellä maata. Israelin kukoistus on juutalaisten ansiota. Kun suomalainen mies meni sinne 1940-luvulla, hän hämmästyi sitä, missä kunnossa maa oli.

Mark Twain kävi myös siellä ja hämmästyi, kun siellä sun täällä muutama beduiini lampaittensa kanssa tallusteli. Autio oli maa hänen mielestään.
  2. Ei ole ollut.
  3. Näin on.
  4. Ihminenhän saa testamentata omaisuutensa kenelle haluaa. Jos hänellä ei ole lähiomaisia, hän voi testamentata omaisuutensa eläimille, avustusjärjestöille. esim Punaiselle Ristille tai Munuaisyhdistykselle tai kristillisille järjestöille. Eikö se ole hänen oma tahtonsa, mihin hän pennosensa laittaa. Jokainen voi testamentata, mikä taho on itselle tärkeä. Jos on eläinten suojelija, voi testamentata omaisuutensa eläinten suojeluun. Minun mielestäni ihminen testamenttaa omaisuutensa sille taholle, mikä merkitsee hänelle paljon. Jos kuuluu kristilliseen seurakuntaan, voi hyvin testamentata sinne rahansa. Emmehän me voi päättää toisten tekemisistä. Minä voin testamentata vaikka kulkukissojen hoitoon rahani, jos minä tahdon, eikä siinä ole kellään nokan koputtamista.

Mutta, kun on kyse vapaista seurakunnista, silloin älähdetään, jos joku testamenttaa omaisuutensa sinne. Se on kaikkien mielestä väärin, mieluummin vanhus saisi heittää rahansa tunkiolle, kuin antaa johonkin seurakuntaan.

Minua nauratti, kun mieheni haukkui aina, kun kuuli, että joku oli testamentannut seurakunnalle jotain. Mutta, kun Munuais- ja maksaliitto sai testamenttilahjoituksen, hän hehkutti siitä pitkän aikaa ja oli ihan onnesta soikeana.
  5. Tietysti minulla on paksu kallo. Se on ollut hyväksi, kun olen sen niin monta kertaa satuttanut. Kahdesti on minuun paksuun kallooni tikattu tikkejä.

Minä en usko hamasin kaikkiin selontekoihin. He liioittelevat uhrien lukumäärässä. Sen uskon, että Gazassa on kuollut naisia ja lapsia. Sodassa kuolee aina sivullisia.

Se on kauhea asia, että sodassa kuolee myös naisia ja lapsia. Suomessakin talvisodan ja jatkosodan aikana kuoli lapsia. Sata vuotta sitten valkoiset lahtasivat oikein innolla naisia ja lapsia Hennalan kasarmilla. Samoin punaiset lahtasivat lapsia jossain muualla.

Kuka aloitti tämän sodan ? Se oli hamas. Olisiko hamaksella valtuudet myös lopettaa vapauttamalla panttivankinsa ?

Mitä sinä sanot siitä, että muslimi paistoi pienen vauvan uunissa. Vauvan tuskaa emme pysty edes kuvittelemaan, kun hän paistui uunissa elävältä.

Samoin on Ukrainassa kuollut lapsia. Samoin on Afrikassa kuollut lapsia. Afrikan lapsista ei ole paljoakaan missään mainittu. Nähtävästi he ovat niin ala-arvoisia, ettei heitä kannata mainita. Palestiinalaislapsilla on suurempi arvo kuin Afrikan lapsilla.

Missä on empatian raja ? Jos joku tappaa sinun sukulaisiasi, lapsiasi, onko sinulla empatiaa tätä ihmistä kohtaan. Kun Suomi oli sodassa, miten olisi käynyt Suomen, jos kaikilla suomalaisilla olisi ollut empatiaa venäläisiä kohtaan, mutta venäläisillä ei olisi ollut. Meidän on helppo olla empaattisia täällä pohjolassa, kun emme ole siellä paikan päällä.