Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta, kun allah on se vihtahousu paholainen ja sillä ei ole mitään oikeuksia antaa mitään maita kenellekään.
Olkoot allahin palvojat kaikki samassa maassa, miksi he lähtevät niihin maihin, missä on eri uskonto. Eikö kaikki allahin palvojat voi olla ystäviä keskenään ? Allahin palvojilla on moninkertaisesti maata verrattuna juutalaisten maahan, miksei allahin maat kelpaa palestiinalaisille.
Kun allahin palvojat lähtevät karkuun allahin palvojien maista, miksi he lähtevät karkuun omia maan miehiään. Hehän sanovat, että islam on rauhan uskonto, miksi silloin pitää paeta niitä, jotka harjoittavat samaa uskontoa. Olkoot rauhassa toistensa kanssa, kun niin mainostavat rauhan uskontoa. Vaikka minun silmissäni se on väkivaltainen uskonto.
30.10.2023 13:53
Miten ihminen hiljalleen kehittyi ? Mikä aiheutti sen, että syntyikin mies ja nainen, eikä kaksi samaa sukupuolta. Olisi pumpsahtanut hiljaleen vain miehiä tai naisia. Mikä sen aiheutti ? Miten ihminen kehittyi hiljalleen ?
Miten munuainen kehittyi ? Miten maksa kehittyi ? Miten sydän kehittyi ? Miten aivot kehittyivät ? Miten silmät kehittyivät ? Miten korvat kehittyivät ? Kerro minulle, miten sydän tiesi, että sen täytyy alkaa pumppaamaan verta ja mistä se verikin sinne ilmaantui sydämen pumpattavaksi. Mistä keuhkot tiesivät, mitä niiden pitää tehdä ? Miten se rautakin sinne vereen pomppasi ja kaliumit, natriumit ja kaikki hivenaineet, mistä ne sinne ilmestyivät. Ilmastako ne vain sinne humpsahtivat ? Kerro minulle, koska olet ollut silloin olemassa, kun ihminen kehittyi hiljalleen ihmiseksi. Muistako, kuinka se tapahtui ?
17.10.2023 12:33
Minä olen uskossa Jeesukseen jo vuodesta 1981 asti. Mutta minua kiehtoo lukea raamattua heprean kielellä.
Kaikista tärkein asia on usko Jeesukseen. Tässä opiskelussa on se hyvä puoli, että aivot saavat toimintaa, kun nyt aluksi opiskelee kirjaimia. Olen kirjoittanut Mooseksen kirjan alusta vihkoon kirjoituskirjaimilla ja huomaan, että alussa piti katsoa kirjaimia kirjasta, nyt alkaa jo muistaa joitakin kirjaimia ihan muistista. Kun esim. näkee mem kirjaimem, heti tulee mieleen memin kirjoituskirjain. Joitakin kirjaimia ei meinaa muistaa, mutta uskon, että nekin alkavat jossain vaiheessa piirtyä muistiin.
17.10.2023 11:39
Onko sinulla pohjaton viha helluntailaisia kohtaan ?
15.10.2023 16:10
Miksi sinä haluat haastaa riitaa joka paikassa. Mihin sinulta on unohtunut Raamatun sana, "etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan." Tit 3:2
Tietysti minun pitää tuota kohtaa muistuttaa myös itselleni, koska niin helposti sitä alkaa toisia herjata. Varsinkin niitä, jotka eivät usko ihan niin prikulleen Jumalan sanaa kuin itse. Kyllä me ihmiset olemme ihan mahdottomia. Jeesus käski meitä rakastamaan toisiamme ja me vaan haukumme ja panettelemme toisiamme. Jos se ei riitä, työnnämme "puukon" toistemme rintaan, että varmasti toinen tokenee.
Mikä meitä vaivaa ? Eikö meidän pitäisi ymmärtää, että me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä, kukaan ei ole sen parempi kuin toinenkaan. Jeesus on kuollut meidän kaikkien puolesta ja kantanut syntimme ristillä, hän kärsi kuoleman meidän kurjien ihmisten tähden. Emmekö me voi vähän hillitä itseämme, ettemme sorra toisiamme ihan maan rakoon. Välillä tuntuu, että me tahdomme pitää toisiamme kynnysmattoina ja pyyhkiä kuraiset kenkämme toisiimme. Se ei ole oikein.
Meidän pitäisi rakastaa toisiamme, eikä vihata toisiamme. Me olemme erilaisia, toinen on vilkkaampi ja toinen jäyhempi.
Älkäämme riidelkö niin paljon, oppikaamme keskustelemaan mieluummin. Jonkun mielestä vihreä väri on ihana, toinen tykkää sinisestä. Mutta siitäkään ei tarvitse saada aikaan riitaa.
Me, jotka uskomme, että Jeesus kantoi meidän syntimme ristillä, emmekö me voisi rakastaa toisiamme, niin kuin Jeesus meitä rakastaa. Ja ymmärtäkäämme se, ettei täällä maailmassa ole ollut täydellistä ja synnitöntä ihmistä Jeesuksen jälkeen.
15.10.2023 15:29
Jos ei usko perisyntiin, onko se sellainen synti, joka johtaa kadotustuomioon ?
Luther oli tavallinen ihminen, hän ei ollut enkeli eikä jumala. Hän oli erehtyväinen ihminen. Hän oli ihan tavallinen ihminen, jota Jumala käytti. Emme me saa korottaa ketään ihmistä toisten yläpuolelle.
15.10.2023 14:45
Onneksi sinulla ei ole valtaa tuomita ihmisiä. Sinä voit täällä ulista omaa tuomiotasi, mutta se on Jumala, joka tuomitsee. Hän tietää meidän sydämemme tilan. Hän tuntee ne, jotka tuomiota julistavat kaikille niille, jotka eivät ajattele samoin kuin he. Hän tuntee ne, jotka sanovat väärän oikeaksi ja oikean vääräksi. Hän tuntee ne, jotka sanovat totuuden valheeksi ja valheen totuudeksi.
Oliko parempi, että me rakastaisimme toisiamme. Emme ajattele aina samoin, joistain asioista, mutta pitääkö sitä toista tuomita. Onko siellä takana se, että itse on ainoastaan oikeassa ja toiset väärässä, jos eivät ajattele samoin kuin minä.
Muistakaamme fariseuksia, he olivat mielestään oikeassa ja kuitenkin he vastustivat Jeesusta. Kuinka väärässä he olivatkaan, lainopettajat.
15.10.2023 14:26
Minä kerroinkin ne hyvät asiat, mitä Lutherista tiedän. Jätin kirjoittamatta ne kaikki pahat asiat, jotka tiedän.
Lähinnä puutuin siihen, onko maailmassa "pyhiä" miehiä.
15.10.2023 14:10
Koska Martti Luther tapettiin ja kuka hänet tappoi ?
Onko maailmassa pyhiä miehiä ? Minun mielestäni ei ole yhtään pyhää miestä tai naista. Jeesus sanoi, että me ihmiset olemme pahoja ja siinä hän kertoi totuuden. Ennen aikaa oli pylväspyhimyksiä ja heitä korotettiin, mutta olivatko he todella pyhiä. Tietysti siinä, kun he istua nököttivät siellä pylvään päässä, niin eivät he voineet syyllistyä moniinkaan synteihin. Mutta emme tiedä heidän ajatuksiaan emmekä heidän puheitaan.
Martti Lutheria arvostan siitä, että hän toi esille sen, että ihminen pelastuu ainoastaan armosta, yksi uskosta Kristuksen tähden. Sekin oli hyvä asia, että hän käänsi Raamatun saksan kielelle. Välillä luenkin hänen kääntämäänsä tekstiä. Monet virret, jotka hän on tehnyt, ovat hyviä.
Mutta sitä vastaan olen, että hänestä on tehty melkein Jumalan vertainen. Hän oli ihminen, aivan kuin me muutkin. Jumala antoi hänelle tehtävän, jonka hän suoritti. Emme saa ketään ihmistä nostaa toisten yläpuolelle, emmekä tietenkään saa ketään polkea jalkojemme alle.
15.10.2023 13:48
Minäkään en ole hyvä kielissä. Olen aina enemmän pitänyt matematiikasta. Mutta nyt huomaan, kuinka paljon helpompaa oli saksan kielen opiskeleminen. Oli ainakin kirjaimet samat kuin meillä. Olen yrittänyt lohduttaa itseäni, etten onneksi opiskele kiinan kieltä.
En tiedä, miten käy, kun olen niin alussa, vasta opiskelen kirjaimia. Ostin viime kesänä Vanhan ja Uuden Testamentin heprean kielellä. Ajattelin, että oppisin lukemaan jotenkin Raamattua heprean kielellä. Haluaisin kuitenkin oppia jonkin verran lukemaan heprean tekstiä. Aika näyttää, toteutuuko toiveeni.
15.10.2023 13:09
Miksi Venäjä ei luovuta Karjalaa takaisin, kun on sen sotimalla väkisin vienyt ? Antakoon kiltisti takaisin Suomelle ne alueet, mitkä venäläiset ovat meiltä vieneet.
Lähteköön Venäjä pois kiusaamasta Ukrainaa ja jättäköön sen rauhaan. Mitä ne venäläiset siellä tekevät, pysyköön omassa maassaan ?
15.10.2023 12:50
Eihä ne kiinnostakaan, mutta halusin sanoa, että ihminen voi kuolla nuorenakin ja lapsenlapset eivät näe pappaansa tai mummoansa.
15.10.2023 10:10
Jotenkin minua harmittaa, kun en aikaisemmin alkanut opiskella hepreaa. Vanhempana on paljon vaikeampaa, varsinkin sanojen opettelu on vaikeaa, kun muisti on heikkoa. Mutta kyllä minä haluan opiskella kuitenkin. On vain hitaampaa, nyt opettelen kirjoituskirjaimia. Aloitin kirjoittaa niitä vihkoon Vanhan Testamentin alusta. En muista vielä kaikkia kirjoituskirjaimia, neliökirjaimet ovat jo tuttuja. Ehkä keväällä osaan paremmin kuin nyt.
Sinulla on iso projekti, mutta on kyllä mielenkiintoinen.
14.10.2023 18:59
Hamasin takana on raivo ja viha juutalaisia kohtaan. Vaikka juutalaiset antaisivat kuun taivaalta, ei muslimien viha sammu. Viha liekehtii aina vain enemmän ja enemmän. Sen vihan takana on uskonto, islam uskonto. Ihmiset ovat sinisilmäisiä, kun he eivät näe islamin vaikutusta siihen, että muslimit vihaavat toisia uskontoja. Juutalaiset etunenässä ovat heidän kohteena, mutta sitten tulee kristityt, emme mekään ole heidän vihansa ulottumattomissa. Jos me emme näe sitä, olemme kuin pupu, joka laittaa päänsä pensaaseen ja ajattelee, ettei ole mitään hätää.
Tällä viikolla hamasin terroristit tappoivat miehen, joka oli kääntynyt islamista kristinuskoon. He teurastivat hänet ihan pokkana, ilman tunnontuskia, ei surua, vaikka hän oli palestiinalainen. Se, että hän oli nyt kristitty, sai heidät teurastamaan hänet.
14.10.2023 18:41
En minä usko, että tämä planeetta olisi pannukakku. Maa on pallo, vähän litistynyt ja onneksi vähän kallellaan aurinkoon nähden.
Minä en kirjoittanut hepreaksi Sananlaskut 8:31. Minä kirjoitin alun 1 Moos. 6:13
" ןיאמך אלהים לנח ץ כל בשך בא לפני כי מלאה האךץ המס"
Kirjoitin sen takia, kun siinä tuo viimeinen sana on "hamas". Kun sitä aamulla tavasin, niin ihan hämmästyin, kun siinä oli sana hamas. Minä luin aikaisemmin Uutta Testamenttia heprean kielellä. Mutta annoin sen kirjan opiskelutoverilleni, kun yritämme oppia heprean alkeita. Nyt on vuorossa kirjaimet. Minä olen niitä tankannut päähäni tammikuusta asti, joten olen jo ne oppinut. Kurssi alkoi elokuun lopussa ja jotkut eivät vielä osaa kirjaimia. Nyt yritän lukea Vanhaa Testamenttia, eikä vieläkään ole helppoa.
Oletko sinä opiskellut hepreaa ?
14.10.2023 18:32
Minun mieheni sairastui vakavasti, kun poikamme olivat 4 ja 2 vuotiaat. Joinain vuosina hän oli yli puolet vuodesta sairaalassa. Hänelle tehtiin 3 munuaisensiirtoa. Dialyysiaikana hän oli useinkin huonossa kunnossa, että ei jaksanut olla poikien kanssa. Siirtojen jälkeen taas monet lääkkeet tekivät ärtyisäksi. Useasti pojat pelkäsivät, että isä kuolee, kun jouduin viemään sairaalaan. Olen joskus ajatellut, että en olisi tahtonut pojilleni sellaista elämää.
14.10.2023 14:21
Ei nähnyt minun pojanpoikani pappaansa. Mieheni kuoli 44-vuotiaana. Pojanpoikani oli 2 vuotias, kun toinen pappa kuoli alle 50 - vuotiaana ja toinen mummo kuoli, kun pojanpoikani oli 4 vuoden vanha.
Minun toinen serkkuni oli 3 vuoden ikäinen ja toinen oli yhden vuoden vanha, kun heidän isänsä kuoli. Eivät nähneet serkkujeni lapset pappaansa.
14.10.2023 14:07
Olen samaa mieltä kanssasi.
Todella saatana vihaa Jumalan omaisuuskansaa ja haluaa tuhota sen. Valitettavasti se käyttää siinä ihmisiä, joilla on myös ajatuksena tuhota juutalaiset.
Sydämeni meinaa pakahtua, kun katselen sitä, mitä hamas on saanut aikaan tuhotessaan juutalaisia. Välillä kauhulla ajattelen myös aikaa, kun antikristus nousee maailman kartalle ja todella höynäyttää ihmisiä.
Raamattu kertoo totuuden viimeisistäkin ajoista ja miten tämä ihmiskunta kulkee tuhon tietä. He kulkevat tuhon tietä, koska he eivät ota vastaan Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa.
14.10.2023 10:56
1 Moos. 6:13 "vajomer elohim lenoah kets kal-bashar ba lefanai ki-malea haarez hamas...."
ןיאמך אלהים לנחץ כל בשך בא לפני כי מלאה האךץ המס
Siinä se on hamas sana 1. Mooseksen kirjassa ja varmasti on vanhempi sana kuin arabialainen sana.
Uskon, että arabialaisessa sanastossa on samanlaisia sanoja kuin heprealaisessa kielessä. Mutta heprealaisessa kielessä hamas tarkoittaa väkivaltaa. Ja se sana kertoo palestiinalaisten terroristien mielenlaadusta. Siellä heidän päänsä sisällä ei ole muuta kuin väkivaltaa.
Onhan Suomen ja Viron kielessä samoja sanoja ja ne voi tarkoittaa ihan toista toisessa kielessä. Koulutoverini opiskeli aikoinaan Viron kieltä ja kertoi niistä eroavaisuuksista minulle.
Heprean kielen sanakirja
verpi hamas suomeksi kohdella väkivaltaisesti, särkeä tuhota
substantiivi hamas suomeksi väkivalta, vääryys
Ovatpa hamasin terroristit osanneet ottaa osuvan nimen itselleen, varmaankin vahingossa. Se hamas kuvaa todella heidän tarkoitusperiään, he haluavat todella särkeä ja tuhota ja kohdella ihmisiä väkivaltaisesti.
14.10.2023 10:40
Sanalaskut 8: 31 saksaksi : "und spielte auf seinem Erdboden; und meine Lust ist bei den Menschenkindern."
Raamattu v. 1923: "Leikitellen hänen maansa piirin päällä, ja minun iloini oli ihmisten lasten kanssa."
Raamattu v. 1933 käännös : "leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset."
Hepreankielisessä Raamatussa on erets sana, joka on suomeksi maa. Sama sana oli 1. Moos. 1:1 l, kun "Alussa Jumala loi taivaan ja maan.", hepreaksi "Bereshit bara elohim et hashmaim veet haerets."
En ymmärrä, miksi vuoden 1992 käännökseen on laitettu kiekko, ei ummarra.
14.10.2023 09:31
5 / 59