Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

  1. Kaikki ei ole totta, mitä hamasin miehet kertovat totuutena. meidän pitäisi aina etsiä totuus, eikä uskoa kaikkea, mitä toiset valehtelee.

    Se teko. minkä hamas teki, oli kauhea. Mitä tekisit, jos se olisi tapahtunut läheisillesi ? Olisitko vain paijannut terroristin päätä ?

    En ole feministi, mutta en pidä siitä, kuinka muslimit kohtelevat naisia. Suomessakin monet muslimit on raiskanneet naisia, koska naisilla ei ole heidän silmissään mitään arvoa. Tietysti suomalaisetkin raiskaavat naisia. Mutta muslimeilla on yleensä se asenne, ettei naisella ole mitään arvoa. Poikkeuksiakin on.

    Olen sitä mieltä, että jokaisella valtiolla on oikeus puolustaa omia kansalaisiaan.

    Minusta islam on kuin syöpä tässä maailmassa, siinä ei ole mitään hyvää, se on paholaisen tuoma oppi, joka tekee ihmisen elämästä helvetin.
  2. Onko oikein, että viaton vauva joutuu kohtaamaan hamasin raivon, että hänet poltetaan elävänä uunissa ? Hamas on sadistinen terroristiryhmä, joka haluaa vain tappaa. Toivottavasti mekin suomalaiset saamme maistaa hamasin vihaa, että tietäisimme, millaista islamin viha on muita uskontoja kohtaan. Voi olla, että jokunen kyynel tulisi suomalaisen silmään, kun näkisi lapsensa joutuvan hamasin vihan kohteeksi.

    Jos hamas olisi luovuttanut panttivankinsa Israelille, olisiko verenvuodatus päättynyt siihen. Heillä on vielä panttivankeja hallussaan, emme tiedä, kuinka moni on enää hengissä.

    Sitä en ymmärrä, että maailma rakastaa islamuskoisia niin paljon, vaikka näemme muslimien pahuuden. Onko yhtään hyvää muslimivaltiota ? Missä muslimivaltiossa kohdellaan naisia hyvin ? Missä muslimi valtiossa kohdellaan homoja hyvin ? Ei missään, homot tapetaan heti, kun saadaan tietää heidän homoudestaan. Saako muslimivaltiossa elää kristittynä ?

    Muslimeilla on valtavat alueet, Israelilla on pienen pieni pläntti muslimivaltioiden naapurina. Kun meillä on rajanaapurina Venäjä, luulisi meidän ymmärtävän, mitä on asua vihamielisen naapurin lähellä. Meillä on yksi vihamielinen naapuri, mutta Israelilla on niitä monta.

    Muslimien tarkoituksena ei ole muuta kuin hävittää juutalaiset, kristityt ja muut eri uskontojen edustajat maan päältä, että maan päällä olisi vain yksi uskonto, islam. Se on paholaisen tahto ja muslimit ovat paholaisen innokkaita palvojia.
  3. Miksi on sitten unohdettu Jeesuksen sanat: ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. (Matt. 28:20)

    Kuinka monia ihmisiä kirkko on opettanut noudattamaan Jeesuksen opetuksia ? Miksi täällä sitten murhataan ? Miksi täällä sitten nuoret puukottavat toisiaan ? Miksi täällä on niin paljon aviorikoksia ? Miksi täällä sitten niin paljon petetään toisia ihmisiä ? Eikö kirkon opetukset ole menneet perille ? Olemmeko kuuroja kirkon opetuksille vai onko kirkko epäonnistunut opetuksessaan ?

    Miksi näitä ihmisiä ei ole opetettu noudattamaan Jeesuksen opetuksia ? Joku on mennyt pahasti pieleen, koska suomalaisetkin elävät niin, kuin itse tahtovat. He eivät välitä yhtään Jeesuksen opetuksista, ne ovat monille vain sellaisia, ettei niille kannata antaa yhtään huomiota.

    Jeesuksen sanat: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi". Nuo sanat eivät sovellu nykyaikaisille ihmisille. Parempi on vain etsiä itselle onnen hetkiä, vaikka joutuisi lähimmäistä vähän potkimaankin.

    Näilläkin palstoilla välillä kuuluu fariseuksen ääni, minä vain olen oikeassa, muut väärässä, minulla on ainoastaan koko totuus ja muut ovat väärässä. Minä vain ymmärrän Raamattua oikein, kaikki muut ymmärtävät väärin, paitsi ne, jotka ovat samaa mieltä kanssani.

    Muistakaamme kuitenkin, että fariseukset halusivat tappaa Jeesuksen. Fariseukset tutkivat Vanhaa Testamenttia paljon, mutta he eivät tunnistaneet Jumalan Poikaa edessään, kun he julistivat kuolemantuomion hänelle.

    Mitä me olisimme oikeaoppisuudessamme tehneet Hänelle, jos olisimme olleet silloin paikalla ?
  4. En ole teologi ja en tiedä, osaanko selittää, mutta yritän sanoa, niin kuin minä sen ymmärrän.

    Raamatun ensimmäinen lause heprean kielellä kertoo, että Jumalia oli enemmän kuin yksi ja luoda verpi on yksikössä.

    1. Moos. 1:1 ”Alussa Jumala loi taivaan ja maan.”

    Hepreaksi

    בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ
    Bereshit bara elohim et hashamaim veet haaretz

    ברא = bara = luoda, on yksikön maskuliini

    אלהים = elohim = Jumala, monikon maskuliini

    Joh. 1:1

    Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala.

    בראשית היה הדבר, והדבר היה עם האלהים, ואלהים היה הדבר

    Matt. 28:19

    Jeesus sanoi: ”Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.”

    הטבילו אותם לשם האב והבן ורוח הקדש

    shem = nimi = yksikkö

    Nuorena tyttönä mietin Jumalan kolminaisuutta. Kun kävelin kadulla, niin kohtasin kirkon työntekijän ja häneltä kysyin tätä asiaa, joka askarrutti mieltäni. Hän kertoi minulle näin: On kolme kynttilää ja kun niissä on kaikissa liekki ja ne laittaa yhteen, niin liekki tulee yhdeksi. On kolme kynttilää ja yksi liekki. Minusta se oli hyvin selitetty.

    Minä uskon, että Jumala on kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

    Uskon täällä maailmassa moniin asioihin, vaikka en niitä ymmärrä. Jos minun kehooni tulee liikaa vaikka kaliumia, niin aivot ”käskee” munuaisten ottaa sitä pois virtsaan, että elimistön kaliumin arvo laskee. Minä en ymmärrä sitä, miten aivot tietää, että kaliumin arvo on korkea, mutta uskon, koska lääkäri sen kertoi.
  5. Minä en ymmärrä tuota. Millainen on helluntailainen oppi ? MInä luen raamattua ja siitä minä saan oppini. Nyt olen innostunut lukemaan heprealaista raamattua, koska haluan lukea sitä alkukielellä. Harmi vain, kun se on niin hidasta.

    Minusta helluntailainen oppi ei eroa muista vapaakirkollisista eikä paljoakaan luterilaisesta kirkosta. Katolinen kirkko eroaa paljon luterilaisesta kirkosta, joten katolinen kirkko voisi sanoa luterilaisesta opista, että se on eksytystä.

    Lahdessa monta kertaa luterilaiset, helluntailaiset, baptistit, metodistit, pelastusarmeijalaiset ja vapaakirkolliset ovat pitäneet yhteisiä kokoussarjoja. Meillä kaikilla uskovilla on usko Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli meidän syntiemme vuoksi. Meillä pitäisi olla rakkautta toisiamme kohtaan, mutta tuntuu, että oppiriidat sokaisevat meidät niin, että olemme alkaneet vihata toisiamme. Raamatussa on mainittu, että rakkaus on suurinta, mutta olemmeko me sen unohtaneet, kun olemme niin oikeaoppisia, että se oikeaoppisuus tulee ulos meidän sormistamme. Oikeaoppisuus tekee meidät kireiksi ja sokeiksi. Muistakaamme se, että oikeaoppiset fariseukset eivät tunnistaneet Jumalan Poikaa. He olivat sokeita omassa oikeaoppisuudessaan, että hylkäsivät Jumalan armon.