Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Mutta, kun allah on se vihtahousu paholainen ja sillä ei ole mitään oikeuksia antaa mitään maita kenellekään.

Olkoot allahin palvojat kaikki samassa maassa, miksi he lähtevät niihin maihin, missä on eri uskonto. Eikö kaikki allahin palvojat voi olla ystäviä keskenään ? Allahin palvojilla on moninkertaisesti maata verrattuna juutalaisten maahan, miksei allahin maat kelpaa palestiinalaisille.

Kun allahin palvojat lähtevät karkuun allahin palvojien maista, miksi he lähtevät karkuun omia maan miehiään. Hehän sanovat, että islam on rauhan uskonto, miksi silloin pitää paeta niitä, jotka harjoittavat samaa uskontoa. Olkoot rauhassa toistensa kanssa, kun niin mainostavat rauhan uskontoa. Vaikka minun silmissäni se on väkivaltainen uskonto.
  2. Miksi sinä haluat haastaa riitaa joka paikassa. Mihin sinulta on unohtunut Raamatun sana, "etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan." Tit 3:2

Tietysti minun pitää tuota kohtaa muistuttaa myös itselleni, koska niin helposti sitä alkaa toisia herjata. Varsinkin niitä, jotka eivät usko ihan niin prikulleen Jumalan sanaa kuin itse. Kyllä me ihmiset olemme ihan mahdottomia. Jeesus käski meitä rakastamaan toisiamme ja me vaan haukumme ja panettelemme toisiamme. Jos se ei riitä, työnnämme "puukon" toistemme rintaan, että varmasti toinen tokenee.

Mikä meitä vaivaa ? Eikö meidän pitäisi ymmärtää, että me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä, kukaan ei ole sen parempi kuin toinenkaan. Jeesus on kuollut meidän kaikkien puolesta ja kantanut syntimme ristillä, hän kärsi kuoleman meidän kurjien ihmisten tähden. Emmekö me voi vähän hillitä itseämme, ettemme sorra toisiamme ihan maan rakoon. Välillä tuntuu, että me tahdomme pitää toisiamme kynnysmattoina ja pyyhkiä kuraiset kenkämme toisiimme. Se ei ole oikein.

Meidän pitäisi rakastaa toisiamme, eikä vihata toisiamme. Me olemme erilaisia, toinen on vilkkaampi ja toinen jäyhempi.

Älkäämme riidelkö niin paljon, oppikaamme keskustelemaan mieluummin. Jonkun mielestä vihreä väri on ihana, toinen tykkää sinisestä. Mutta siitäkään ei tarvitse saada aikaan riitaa.

Me, jotka uskomme, että Jeesus kantoi meidän syntimme ristillä, emmekö me voisi rakastaa toisiamme, niin kuin Jeesus meitä rakastaa. Ja ymmärtäkäämme se, ettei täällä maailmassa ole ollut täydellistä ja synnitöntä ihmistä Jeesuksen jälkeen.
  3. Minun mieheni sairastui vakavasti, kun poikamme olivat 4 ja 2 vuotiaat. Joinain vuosina hän oli yli puolet vuodesta sairaalassa. Hänelle tehtiin 3 munuaisensiirtoa. Dialyysiaikana hän oli useinkin huonossa kunnossa, että ei jaksanut olla poikien kanssa. Siirtojen jälkeen taas monet lääkkeet tekivät ärtyisäksi. Useasti pojat pelkäsivät, että isä kuolee, kun jouduin viemään sairaalaan. Olen joskus ajatellut, että en olisi tahtonut pojilleni sellaista elämää.