Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Teen+sukututkimusta.+Sieltä+huomasin,+että+suvussani+1800-luvulla+annettiin+monien+naisten+kouluttaa+itsensä+hyvinkin+paljon.+Hämmästyin+kovasti,+kuinka+paljon+siinä+sukuhaarassa+oli+koulutettuja+naisia.++Naisille+annettiin+äänioikeus+Suomessa+kolmantena+maailmassa.
01.07.2021 22:03
En+olisi+halunnut+tulla+abortoiduksi.+Minulla+oli+isä+ja+äiti.+Elämä+äidin+kanssa+ei+ollut+helppoa,+mutta+isäni+oli+ihana+ihminen.
Tuttavani+hoitaa+kehitysvammaisia,+en+osaa+sanoa,+mitä+he+ajattelevat,+mutta+he+näyttävät+ihan+onnellisilta.+Ehkä+he+eivät+vaadi+niin+paljon+kuin+me+terveet.+
Ajattelin+kerran,+missä+tilanteessa+voisin+tehdä+abortin.+Ajattelin,+jos+lapsi+olisi+niin+sairas,+ettei+lääkäri+antaisi+lapselle+elämisen+mahdollisuutta,+tekisinkö+abortin.+En+voisi+tehdä+aborttia,+haluaisin+rakastaa+häntä+ne+muutamat+päivät,+jotka+hän+olisi+elossa.+Haluaisin+hyvästellä+rakastamani+lapsen.+Yritin+miettiä+tilannetta,+mutta+en+keksinyt+silloin.++Minulle+elämä+on+pyha,+jokainen+elämä+on+arvokas.
Kuinka+voisin+tappaa+lapseni,+kun+en+voi+tappaa+kärpästä.+Vien+kärpäset+lasilla+ulos+ja+kaikki+muutkin+ötökät.
01.07.2021 21:31
Älä+kirjoita+hassuja.+En+tiedä,+mistä+olet+saanut+tuollaisia+päähäsi.
En+usko,+että+kukaan+uskova+toivoo,+että+naiset+synnyttäisivät+aviottomia+lapsia.+Kyllä+jokainen+haluaisi,+että+lapsella+olisi+isä+ja+äiti.+En+ole+koskaan+kuullut,+että+kukaan+haluaisi+estää+naista+kouluttautumasta.+On+myös+vieras+ajatus,+että+kehotettaisiin+tekemään+lapsia+yhteiskunnan+tuilla.+En+tiedä,+millaisia+ihmisiä+sinä+tunnet,+mutta+minun+tutuissani+ei+ole+sellaisia.
01.07.2021 20:53
Minun+esiäitini+s.+1799+synnytti+8+aviotonta+lasta.+Ensimmäinen+lapsista+kuoli+vuoden+ikäisenä.+Hän+oli+piikana+taloissa+ja+eli+lastensa+kanssa.+Elämä+ei+ollut+helppoa+hänellä.+Kun+tietää,+että+silloin+vaihdettiin+taloa+vuosittain,+niin+lapsikatraan+kanssa+oli+hankala+muuttaa+talosta+toiseen.+Jos+silloin,+kun+ei+ollut+sosiaaliturvaa,+pystyi+nainen+elämään+lasten+kanssa,+miksei+nykyään.
Sanotaan,+että+naisella+on+oikeus+omaan+ruumiiseensa.+Mutta+lapsi+äitinsä+kohdussa+ei+ole+äidin+ruumista.+Lapsi+on+erillinen+olento,+vaikkakin+on+yhteydessä++äitiin+napanuoran+kautta.+Missä+on+lapsen+oikeus+elämään+?+Miksi+aikuiset+haluavat+päättää+lapsen+puolesta+hänen+elämästään+?+Lapsi+äidin+kohdussa+on+viaton,+sen+turvapaikka+on+kohtu,+siellä+sen+pitäisi+saada+turvassa+kasvaa+siihen+asti,+kun+se+on+valmis+syntymään.+Mutta+nyt+liian+usein+kohdusta+on+tullut+surmaloukku+lapselle,+joka+ei+saanut+lupaa+syntyä+tänne+maailmaan.
On+paljon+perheitä,+jotka+haluaisivat+adoptoida+lapsia,+mutta+joutuvat+hakemaan+ulkomailta,+koska+jonot+ovat+pitkiä.
01.07.2021 20:13
En+hyväksy+homoliittoja.+Se+on+Jumalan+sanan+vastainen+liitto.
Mutta+tässä+otin+homomiesten+ja++heteromiesten+seksuaalisuuden+vääristymät.+Näitä+tekoja+tekevät+homot+ja+heterot.+
Me+elämme+viimeisiä+aikoja,+laittomuus+on+päässyt+valtaan.+Jeesus+tulee+kohta+hakemaan+omansa.+Luonto+jo+kertoo,+että+tämä+aikakausi+on+päättymäisillään.
29.06.2021 20:35
Miesten+seksuaalisuus+on+useinkin+pahasti+vinoutunut.+Vaihdetaan+partneria+usein,+insestikään+ei+ole+poissuljettua.+Raiskataan+ja+välillä+jopa+murhataan.+Näistä+saa+lukea+lehdistä.+On+monien+miesten+seksuaalisuus+aika+ala-arvoista.+Tiedän+miehen,+jolle+kaksi+naista+odotti+lasta+samaan+aikaan.+Välillä+seksikummpaniksi+kelpaa+koira+tai+joku+muu+eläin.+Tällaisia+luomakunnan+uroksia+löytyy.+En+tiedä,+mikä+on+mennyt+vikaan+lapsuudessa,+jos+saa+nautintonsa+jonkun+eläimen+kanssa.
On+se+hyvä,+että+homomiehet+eivät+voi+saada+jälkeläisiä,+näistä+suhteista+ei+tule+seurauksia,+samoin+on+lesbojenkin+suhteen.
29.06.2021 19:23
Suura+5:33+Ne,+jotka+taistelevat+Allahia+ja+hänen+lähettilästään+vastaan,+ja+kiirehtivät+tekemään+pahaa,+saavat+palkkansa:+heidät+surmataan,+naulitaan+ristiin+tai+heidän+kätensä+ja+jalkansa+hakataan+poikki+ristikkäin+tai+heidät+karkotetaan+maasta.
Suura+4:+55+-56+Toiset+heistä+uskovat+Koraaniin,+toiset+eivät.+Helvetissä+on+riittävästi+hehkua.+Me+korvennamme+tulessa+ne,+jotka+eivät+usko+merkkeihimme;+aina,+kun+heidän+ihonsa+on+palanut,+me+vaihdamme+tilalle+toisen,+jotta+he+saisivat+oikein+maistaa+rangaistusta.+Allah+on+mahtava,+viisas.
Mitä+mieltä+olet+seuraavista+jakeista.+Kertovatko+ne+rakkauden+jumalasta+?
29.06.2021 18:27
Kaste+ei+pelasta+ketään.+Vain+usko+Jeesukseen+pelastaa.+Jeesus+kuoli+syntiemme+tähden+ja+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.
29.06.2021 18:01
Room+1:25-27+nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen.+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;++samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.
29.06.2021 17:35
Minä+vastustan+aborttia,+koska+lapsella+on+oikeus+elämään.
Homojen+avioliittoja+vastustan,+koska+Raamatun+mukaan+avioliitto+on+miehen+ja+naisen+välinen+liitto.+Jos+homot+tahtoo+asua+yhdessä,+se+on+heidän+asiansa+ja+Jumalalla+on+tuomiovalta.
Minusta+on+surullista,+että+kaupoissa+myydään+olutta,+koska+olen+nähnyt+monia+ihmisiä,+joiden+elämän+olut+on+tuhonnut.+Minun+enoni+elämän+olut+tuhosi.++Monet+nuoret+alkavat+oluen+juomisella+ja+sitten+päätyvät+vahvempiin+aineisiin.+Itsekin+nuorena+olen+maistanut+olutta+ja+minusta+se+maistui+pahalle.
En+ole+lukenut+elämänkatsomuskirjoja,+joten+en+osaa+sanoa+siitä+mitään.+Mutta+se+on+ikävää,+että+uskontotunnit+on+poistettu.+Ainakin+minulle+on+niin+sanottu.
En+vastusta+naispappeja,+mutta+itse+en+olisi+alkanut+papiksi.
En+vastusta+muslimien+maahanmuuttoa,+minusta+he+ovat+tervetulleita+tänne.
Vastustan+huumeita.+Alkoholi+tuhoaa+usein+ihmisen+elämän,+mutta+huumeet+tuhoavat+pahemmin.+En+kenellekään+toivoisi+sellaista+elämää,+johon+huumeet+voivat+viedä+ihmisen.
Raiskaus+avioliitossa,+en+pysty+kuvittelemaan+naisen+tuskaa,+jos+hänen+miehensä+raiskaa+hänet+esim.+kännipäissään.+Tai+pahoinpitelee+ja+sitten+raiskaa.+Ei+se+varmaan+kenenkään+mielestä+ole+oikein.
En+hyväksy+sitä,+kun+aviopuolisot+pettävät+toisiaan.+Syvät+ovat+ne+haavat,+joita+näissä+tilanteissa+syntyy.
Valtajengi+varmaan+haluaisi+juoda+olutta+tai+alkoholia+niin+paljon+kuin+pystyisi.+Valtajengi+varmaan+haluaisi+raiskata+kenet+vaan+haluaisi.+Valtaväestö+haluaisi+varmaan+tehdä+kaikkea+sitä,+mitä+vaan+päähän+pälkähtäisi.+Mitä+hullumpi+idea+tulisi+jonkun+päähän,+sen+valtaväestö+haluaisi+tehdä.+Ajatelkaapa,+millainen+maailma+olisi,+jos+kaikki+saisivat+tehdä,+mitä+vaan+päähän+juolahtaisi.
24.06.2021 09:45
Se+on+vaikea+kohta.+Olen+ajatellut,+että+nämä+olivat+ohjeita,+mikä+olisi+seuraus,+jos+tyttö+ei+huutaisi+apua.+Samalla+tavalla+nykyään+ihminen+tietää,+mitä+tapahtuu,+jos+hän+menee+ryöstämään+vaikkapa+jonkun+firman,+niin+hän+joutuu+siitä+teosta++vankilaan,+Se+tieto+estää+monia+tekemästä+niin.+Luulisi+senkin+tiedon,+että+murhasta+joutuu+vankilaan,+estämään+murhia,+mutta+valitettavasti+joudumme+koko+ajan+lukemaan+murhista+kotoisessa+Suomessamme.+Suomen+laki+estää+meitä+tekemästä+rikoksia,+jos+me+vain+tottelemme+niitä.
Vanhan+testamentin+säädökset+eivät+koske+enää+meitä.
22.06.2021 21:17
Huomaa,+että+siinä+lukee+JOS+mies+tapaa+tytön+jne.+Ei+siinä+kehoteta+ketään+raiskaamaan.+Mutta+Jumala+tiesi+miehet,+että+monet+heistä+raiskaavat+tyttöjä,+nykyääkin+hyvin+usein.+Siinä+on+ohje,+miten+menetellä+siinä+tapauksessa.+Silloin+ei+ollut+vielä+oikeuslaitosta+eikä+vankiloita,+mihin+miekkonen+olisi+pistetty.+
Nykyään+mies+saa+siitä+rangaistuksen,+mutta+siihen+aikaan+olisi+nainen+joutunut+elämään+häpeän+kanssa.+Siinä+ratkaisu+oli,+että+miehen+oli+mentävä+naimisiin+tytön+kanssa,+jonka+hän+raiskasi.+Vanha+testamentti+oli+juutalaisia+vasten.+Siellä+on+hyviä+ohjeita+elämiseen+toistensa+kanssa.+Monet+ovat+käytännöllisiä+ohjeita.+
Meille+pakanoille+kuuluu+Uuden+testamentin+sanoma.+Jeesus+sanoi:+"Rakasta+Jumalaa+kaikesta+sydämestäsi+ja+lähimmäistä+kuin+itseäsi."++Jos+rakastan+Jumalaa,+haluan+olla+kuuliainen+hänelle+ja+hänen+sanalleen.+Jos+rakastan+lähimmäistäni+en+halua+hänelle+mitään+pahaa.
22.06.2021 21:05
Mistä+sinä+olet+saanut+päähäsi+moista.+En+ymmärrä+sinua.+En+yleensäkään+ymmärrä+ihmisiä,+jotka+nimittelevät+toisiaan.+Onko+näiden+ihmisten+sisin+niin+musta,+että+heidän+pitää+nimitellä+toisia+ihmisiä.+
Minä+satun+olemaan+Israelin+puolella.+Israel+on+minulle+rakas+maa.+Olen+yhden+kerran+käynyt+siellä.+Rukoilen+juutalaisten+puolesta.+Jo+pienenä+lapsena+juutalaisilla+oli+sydämessäni+paikka.
Israelilla+on+oikeus+vastata,+jos+sen+kansalaisia+vastaan+hyökätään.+Palestiinalaiset+terroristit+aina+aloittavat,+koska+he+haluavat+sekasortoa.
Kyllä+juutalaiset+haluaisivat+rauhaa.+Mutta+palestiinalaiset+eivät+anna+siihen+tilaisuutta.+Raamatun+mukaan+tulee+joku,+joka+tekee+rauhan+Israelin+kanssa.+Silloin+Israelissa+on+rauha+3+ja+puoli+vuotta.+Mutta+se+tulee+olemaan+valerauha.+Vasta+sitten,+kun+Jeesus+tulee+Öljymäelle,+niin+silloin+alkaa+juutailasilla+rauhan+aika.+Ja+se+on+todellinen+rauha.
20.06.2021 13:29
Suomessakin+saa+mennä+serkkunsa+kanssa+naimisiin.+Onhan+serkutkin+aika+läheisiä+sukulaisia.+Kun+olen+tehnyt+sukututkimusta,+minunkin+suvussani+on+paljon+serkkuavioliittoja.+Yksi+sukuhaarani+on+Rautalammilta+ja+siellä+oli+serkusten+välisiä+avioliittoja.
Kun+olen+lukenut+raamattua,+en+nyt+muista+ketään,+joka+olisi+nainut+kaikkia.+Siihen+aikaan,+niin+kuin+nykyäänkin+joissain+maissa,+miehellä+oli+useita+vaimoja.
Nykyään+voi+lukea+lehdistä,+kun+jotkut+miehet+ja+naiset+kehuvat,+kuinka+monen+kanssa+he+ovat+naineet.+Se+on+heille+kehumisen+aihe.
20.06.2021 09:31
Mistä+Hitlerin+viha+syntyi+kehitysvammaisia+kohtaan+?+Mistä+syntyi+Hitlerin+viha+romaaneja+kohtaan+?+Mistä+syntyi+Hitlerin+viha+venäläisiä,+tsekkejä,+ranskalaisia,+englantilaisia,+puolalaisia,+tanskalaisia,+norjalaisia+ja+muiden+maiden+kansalaisia+kohtaan+?+Olisiko+se+rotuoppi.+Saksalaiset+edustivat+puhdasta+rotua+ja+muut+olivat+alempiarvoisia.
Suomi+ja+Saksa+olivat+aseveljiä.+Joskus+olen+ajatellut,+miksi+Hitler+sieti+suomalaisia,+emmehän+mekään+täytä+hänen+käsitystään+puhtaasta+rodusta.
20.06.2021 09:20
En+ymmärrä,+miksi+olisin+keittiögöbbels.
Mielestäni+vastasin+siihen,+miksi+lapsia+käytetään+hyväksi,+miksi+ihmiset+ovat+pahoja+toisilleen.+Suomessakin+murhataan+ihmisiä,+toisinaan+syynä+on+mustasukkaisuus.+Tuntuu+siltä,+että+viikoittain+joku+on+murhattu.+En+ymmärrä,+miksi+pitää+murhata+toinen+ihminen.+
Olen+samaa+mieltä+kanssasi,+että+palestiinalaiset+haluavat+saada+aikaan+mellakoita.+Kyse+on+uskonnosta.+Enkä+hyväksy+heidän+tekojaan.+Heille+ei+kelpaa+mikään+kädenojennus+rauhan+suhteen.+Jopa+jotkut+muslimaat+ovat+kyllästyneet+palestiinalaisiin.+Nämä+maat+ovat+huomanneet,+että+palestiinalaiset+eivät+halua+rauhaa.+On+se+hassua.+että+EU+antaa+palestiinalaisille+rahaa.+Mihin+ne+rahat+menevät+?+Menevätkö+Abbasin+taskuun+?
20.06.2021 09:15
Jos+minä+näen,+että+joku+yrittää+murhata+toisen+ihmisen.+Olenko+minä+syytön,+jos+pesen+vain++käteni,+enkä+auta+siinä+tilanteessa.+Mielestäni+olen+syyllinen,+jos+en+jollain+tavalla+puutu+tilanteeseen+ja+auta.
19.06.2021 12:48
Olipas+kauhea+kirjoitus.+En+ymmärrä+tarkoitustasi+tällä+kirjoituksella.+Miksi+on+noin+paljon+vihaa+mielessäsi.
Jeesus+kuoli+syntiemme+vuoksi,+se+oli+jo+ennustettu+vanhassa+testamentissä.+Jos+Jeesus+ei+olisi+kuollut,miten+meidän+olisi+käynyt.++Jeesus+on+ainoa+tie+taivaaseen,+ei+ole+muuta+tietä.
Juutalaiset+odottivat+Messiasta,+mutta+Jeesus+ei+täyttänyt+heidän+odotuksiaan+Messiaasta.+Jeesus+kuitenkin+täytti+vanhan+testamentin+profetiat+kuolemalla+meidän+syntiemme+tähden,+juutalaisten+ja+pakanoiden.
Tulee+päivä,+kun+juutalaiset+kansana+ottavat+vastaan+Jeesuksen+Messiaana.+Jeesus+ilmestyy+Öljymäelle+ja+siinä+hetkessä+juutalaiset+tunnustavat+Jeesuksen+Messiaakseen.
19.06.2021 12:45
Me+kaikki+ihmiset+olemme+syntisiä.+Me+teemme+usein+pahaa+toisillemme+ja+eläimille.+Kunnioitus+toisiamme+kohtaan,+on+hävinnyt.+Onko+syynä+siihen,+että+olemme+polkeneet+Jumalan+sanan+jalkojemme+alle.+Jumalan+kunnioitus+on+hävinnyt+Suomesta,+samalla+myös+kunnioitus+toisiamme+kohtaan.+On+riitoja,+kun+toinen+ei+olekaan+samaa+mieltä+kanssani.+Halutaan+elää+niin+kuin+itse+tahtoo,+vaikka+loukkaisi+lähimmäisiään.+Minä+itte-mentaliteetti+on+useinkin+vallalla.+Uskonto+itsessään+orjuuttaa+ihmisen,+ainoastaan+Jeesus+tuo+vapauden.
19.06.2021 12:31
Älä+valehtele.+Ketkähän+ne+haluavat+sotia.+Ne+ovat+palestiinalaiset,+jotka+taistelevat+oman+uskontonsa+takia.+Palestiinalaiset+terroristit+haluavat+saada+aikaan+mellakoita,+he+ovat+verenhimoisia,+heillä+ei+ole+sääliä+ketään+kohtaan,+ei+edes+omia+kansalaisiaan.
Suura+5:33+Ne,+jotka+taistelevat+Allahia+ja+hänen+lähettilästään+vastaan,+ja+kiirehtivät+tekemään+pahaa,+saavat+palkkansa:+heidät+surmataan,+naulitaan+ristiin+tai+heidän+kätensä+ja+jalkansa+hakataan+poikki+ristikkäintai+heidät+karkotetaan+maasta.
Palestiinalaiset+tottelevat+koraanin+sanoja+ja+heillä+on+murha+mielessä.+He+ovat+aina+alottaneet+kahakat,+joihin+Israel+on+vastannut.+Israel+suojelee+omia+kansalaisiaan+,+niin+kuin+Suomikin+suojelisi+omia+kansalaisiaan.
19.06.2021 12:14
56 / 59