NAISPAPPEUS ON RAAMATUN MUKAISTA !!!

Anonyymi

Galatalaiskirje:
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Kolossalaiskirje:
3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

Kaikki tiedämme Paavalin naisvihan, tai ainakin naisen halventamiseksi sitä voisi kutsua, mutta näissä jakeissa teltantekijän on ollut ihan pakko nostaa naista miehen rinnalle tasa-arvoiseksi.
Siinä varmaan on tekeillä olleeseen telttaan tullut eräskin vikapistos fariseuksellamme Paavalilla, tämän miettiessä ja mielessään sommitellessa näitä tarpeellisia myönnytyksiä naisesta Kristuksessa Jeesuksessa, kirjettään galatalaisille mielessään kyhäillessään.
Sulkakyniä katkeili ja pergamenttejä tahriutui musteeseen kun äkäinen (teltan-) neuloja sitten sormet laastareissa tuherteli tätä (Galatalais)kirjettään.
Myöhemmin sitten kolossalaisille osoittamassaan kirjeessään onnistui jättämään sanan "nainen" pois ja harmitteli kun ei älynnyt tehdä sitä samaa myöskin galatalaille kirjoittaessaan, vaan se kirje oli jo postitettu ja perille toimitettu.
Tätä miettiessään huudahti "AI!" ja perään "VOI!", huomatessaan laastareidensa loppuneen.

1.Mooseksen kirja:
1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

1.Mooseksen kirja:
5:2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

Olen mies!!!
Olen heteromies ja pidän naisia tasa-arvoisina kanssani !!!
Olen syntynyt kristityksi luterilaiseksi, enkä miksikään naisia halventavaksi, vain toisten miesten kanssa tanssivaksi perjantaipyllistelijäksi, jollaisia naistensa halveksijoita täälläkin näkyy ja kuuluu itkien huutavan ja valittavan että "naiset pois papinpöntöstä puhumasta" !!! Perkuleen itkuiikat kehtaavatkin kutsua itsiään muka kristityiksi !?! Hamekankaat saisivat ostaa itsilleen ja opetella itse neulomaan omat morsiuspukunsa , nämä partasuumorsiammet, ja lopettaa turhat murehtimisensa ja itkun tuhertelunsa naispappeudesta !!!
Sillä naisille pappeus Raamatun mukaan kuuluu !!!

Markuksen evankeliumi:
16:9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
16:11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.

("josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa." ,
on raamatunraiskaajaväärentäjäpaavi "Pyhä Gregorius I Suuren 540-604 Raamattuun lisäämä valhe !!! Tuollaisia Raamattuun jälkikäteen tehtyjä lisäyksiä ja väärennöksiä on paljon !!! )

Johanneksen evankeliumi:
20:15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet."
20:16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.

NAISILLE KUULUU PAPPEUS! AAMEN!

80

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No lähdetään ensinnäkin siitä, että on melko turhaa tapella mitä jokin satukirja sanoo ja onko se pappeuden puolella vai ei. Sillä ei ole merkitystä kun kyseessä on aikuisten satu.

• Anonyymi

No lähdetään ensinnäkin siitä, että on melko turhaa tapella mitä jokin punainen varoitusvalo auton kojelaudassa sanoo ja onko se auton autokorjaamoon viennin puolella vai ei. Sillä ei ole merkitystä kun kyseessä on naapurilta lainattu auto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No lähdetään ensinnäkin siitä, että on melko turhaa tapella mitä jokin punainen varoitusvalo auton kojelaudassa sanoo ja onko se auton autokorjaamoon viennin puolella vai ei. Sillä ei ole merkitystä kun kyseessä on naapurilta lainattu auto.

tuo sinun vertaus ei oikein toimi. punainen valo autossa on todellisuutta mutta raamattu ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuo sinun vertaus ei oikein toimi. punainen valo autossa on todellisuutta mutta raamattu ei ole

Vajavainen ihminen se vertauksineni olen minäkin!
        Kuviteltu punainen valo kuvitellussa autossa ei ole todellisuutta!
        Ihmettelin tuolla kommentillani vain sitä, että mikä sen "sinun satukirjasi" tekee sinulle itsellesi yhtä tärkeäksi kuin muillekin täällä!
        Et näytä tuota ihmettelyäni rivien välistä tuossa viestissäni huomanneen!
        Vaikka mitäpä se minua kiinnostaakaan sen enempää!
        Aamupuuroni jäähtyy!

• Anonyymi

Ei ole satukirja ,vaan kirja elämän !
        Sen aon vain roskakasat vääntäneet milloin sateekaareksi,milloin nais papiksi ja milloin aivan oudouksi asiaksi.

• Anonyymi

Vähän omituinen mies sinä kyllä olet. Oletkohan tossun alla. Sinä valehtelet niinkuin homot valehtelevat. Nuo paikat, jotka sinä olet Raamatusta ottanut, eivät käsittele naispappeutta ollenkaan.

• Anonyymi

"Sinä valehtelet niinkuin homot valehtelevat."

'Älä sano väärää todistusta'

Kerroinhan jo, etten ole homo, joten eikö sinunkin mielestäsi ole erittäin epäkristillistä sinulta todistaa minusta muuta?!
        Lisään tuohon vielä sen, että olen ikäni ollut ajatuksissanikin valovuosien päässä homoudesta!!
        Tossunkaan alla en ole!!
        Minun mielestäni, nuo Raamatusta ottamani paikat legitimoivat täysin naispappeuden!!
        Sinun mielipiteilläsi ei ole pienintäkään merkitystä minulle, eivätkä ne Raamatun Sanaa horjuta millään lailla!!
        Kuinka ymmärtäisit yhtään mitään Raamatusta kun et edes noin yksinkertaista ja lyhyttä raamatunjaetta ymmärrä kuin että: 'Älä sano väärää todistusta'

• Anonyymi

Viha on kokonaan sinun puolellasi.
      Asiat perustuvat raamattuun, ei mihinkään muuhun.

Gal.kirjeessä ym. laittamissasi kohdissa ei puhuta mitään seurakuntaviroista, vaan Jumalan lapseksi tulemisesta. Siinä ei raamatun mukaan ole erotusta ihmisten eikä sukupuolten välillä. Myös yleinen pappeus kuuluu kaikille uskoville, koska se tulee uuudestisyntymisen myötäjäislahjana.

Mutta yleinen pappeus ei ole sama kuin seurakuntavirka. Virat Herra jakaa erikseen. Ja on asettanut miehet seurakunnan ylimpään johtoon.

• Anonyymi

voi ei ja nykyään on jopa naispiispoja. On se jumala nyt varmaan ihan raivoissaan ja koko kansa on tuhon oma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voi ei ja nykyään on jopa naispiispoja. On se jumala nyt varmaan ihan raivoissaan ja koko kansa on tuhon oma.

Harhaoppisissa pakanaseurakunnissa on naispappeja. Mutta ei niitä pidä ottaa oikean opin esikuviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppisissa pakanaseurakunnissa on naispappeja. Mutta ei niitä pidä ottaa oikean opin esikuviksi.

on jo otettu ja hyvä niin. Siinäkös puret kieltäsi ja kiukuttelet.

• Anonyymi

"Virat Herra jakaa erikseen. Ja on asettanut miehet seurakunnan ylimpään johtoon."

"asettanut miehet seurakunnan ylimpään johtoon." :
        "jotka nyt murehtivat ja itkivät."
        "eivät he uskoneet."

Puhu pukille!!!
        Lue Raamattua!!!

Markuksen evankeliumi:
        16:9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, ............... .
        16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
        16:11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinun väärissä luuloissasi.

Herralla on kuitenkin aikaa odottaa, että ihminen kasvaa totuuteen kiinni.

• Anonyymi

"Virat Herra jakaa erikseen. Ja on asettanut miehet seurakunnan ylimpään johtoon."

RAAMATUNJAKEET KIITOS!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro missä noita tuollaisia "pakanaseurakuntia" on!

Et voi tarkoittaa kristittyjä luterilaisia seurakuntia koska naispapit puhuvat aivan samaa tekstiä Raamatuistaan kuin miespapitkin!

Naispapeilla ovat aivan samat Raamatut kuin miespapeilla!

Haikara on tainnut vahingossa tipauttaa sinut jonkun muslimiperheen sijasta jonkun kristityn perheen porstuaan?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro missä noita tuollaisia "pakanaseurakuntia" on!

Et voi tarkoittaa kristittyjä luterilaisia seurakuntia koska naispapit puhuvat aivan samaa tekstiä Raamatuistaan kuin miespapitkin!

Naispapeilla ovat aivan samat Raamatut kuin miespapeilla!

Haikara on tainnut vahingossa tipauttaa sinut jonkun muslimiperheen sijasta jonkun kristityn perheen porstuaan?!

Pakanoita ovat kaikki jotka eivät perustu raamatun ilmoitukseen.
        Ei se mitään auta, jos raamatun omistaa, jos ei sitä usko, käytä tai ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

RAAMATUNJAKEET KIITOS!

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies

Tiit. 1:5 jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat, 6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies

Jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies

Tiit. 1:5 jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat, 6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies

Jne.

Aamen, Jeesus ei kutsunut yhtään naista seurakunnan paimeneksi, joten aivan turha aloitus.
        Ohessa nyt jo emerituspiispa Risto Soramiehen hyvää pohdintaa aiheesta;

https://kyyhkynen.tyt.fi/ilmeisen-soveltumaton-papiksi/

Täytyy muistaa, mitä Jeesus sanoo lopunajoista Matt.24- luvussa useaan kertaan;" katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä js että monta tulee nimessäni ja he eksyttävät monia" jne...
        Raamatussa moneen otteeseen varoitetaan eksytyksestä, mm Ilmestyskirjassa.

Gal. 1:8

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu...

Tämä avaus on eksyttäjän kirjoittama.

T:U.m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jne.

Tässä vielä tuo 1.Tim. 3: 1- 8

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
        6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
        7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
        8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,

Paimen on piispa ja seurakunnan palvelija on pappi.
        Ei ole mitään epäselvää tässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä vielä tuo 1.Tim. 3: 1- 8

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
        6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
        7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
        8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,

Paimen on piispa ja seurakunnan palvelija on pappi.
        Ei ole mitään epäselvää tässä.

Sorry, kaitsija on piispa ja paimen on pappi, mutta seurakunnan palvelijankin tulee olla yhden vaimon mies.

U.m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jne.

1. Tim. 3:2 ; Tiit. 1:5 ovat juutalaisen fariseuksen kirjoituksia !

Jne. ??? Löytyykö muiden kuin fariseus Saul-Paulin/Paavalin kirjoituksia aiheesta?

Jeesushan jo sanoi aivan selvästi kantansa naisista sananjulistajina, elikkä OK !

Kyllä minä tiedän ettei juutalaisilla ole naispappeja mutta nyt onkin kysymys kristityistä naispapeista !
        Jeesus hyväksyy naiset sananjulistajina, elikkä naispappeina ! Sehän kävi jo aloituksessa ilmi !
        Maria Magdalena meni viemään ilosanomaa miehille, Jeesuksen ylösnousemuksesta, Jeesuksen käskystä, elikkä naispappina, mutta ne vain itkeä vollottivat että "ei me uskota"! Kuinka tuollaiset itkupillit, jotka eivät usko, voisivat olla pappeja, varsinkin kun Jeesus itse asetti naispappeuden !

Mitä tämmöisillä jonkun ompelija-fariseuksen kuin Paavalin kirjoituksilla on luterilaisen naispappeuden kanssa tekemistä ?
        Kysympähän vain !

Tällä juutalaisella fariseuksella muuten on kolme erillaista, toisistaan poikkeavaa versiota Damaskuksen tien tapahtumista!!!

Apostolien teot:
        26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
        26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
        3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

USKOKAA ENNEMMIN JEESUSTA, KUIN TÄTÄ OMPELIJA-FARISEUSTA !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry, kaitsija on piispa ja paimen on pappi, mutta seurakunnan palvelijankin tulee olla yhden vaimon mies.

U.m

Raamatussa kaitsija, paimen ja seurakunnan vanhin ovat samoja seurakuntavirkoja johon kuuluu seurakunnan johtaminen ja opettaminen. Vanhimmat olivat apostolien valitsemia ja virkaan asettamia. Vasta myöhemmin piispan ja papin seurakuntavirka alkoi erkaantua erilleen omiksi viroiksi, mutta Raamatussa paimenen ja kaitsijan välille ei tehdä vielä mitään eroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen, Jeesus ei kutsunut yhtään naista seurakunnan paimeneksi, joten aivan turha aloitus.

Täytyy muistaa, mitä Jeesus sanoo lopunajoista Matt.24- luvussa useaan kertaan;" katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä js että monta tulee nimessäni ja he eksyttävät monia" jne...

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu...

Paavali Gal. 1:8 kiroaa siis tuossa Matteuksen, Markuksen, Luukkaan, Johanneksen ja kaiken mitä Jeesus sanoi ja jota voi kutsua Jeesuksen evankeliumiksi !

Jeesus julisti "Hyvää Sanomaa", elikkä Evangeliumia !

Kaikkia Jeesuksen puheita ja opetuksia voi yhteenkerättyinä kutsua Jeesuksen Evankeliumiksi !

Fariseus Paavali kirosi Jeesuksen Evankeliumin !!!

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Mutta vaikka ME
        joka on vastoin sitä,
        minkä ME olemme teille julistaneet,
        hän olkoon kirottu.

Mutta vaikka ME

HULLUJA NUO ROOMALAISET TELTANTEKIJÄT !!!
        KIROAVAT ITSENSÄKIN !!!

Apostolien teot:
        22:27 Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen."

SEKÄ FARISEUS !!!

ROOMALAINEN FARISEUS !!!

2.Korinttolaiskirje:
        12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Saatana toimi tämän roomalaisen fariseuksen matkanjohtajana !!!

1.Tessalonikalaiskirje:
        2:18 Sentähden olemme tahtoneet tulla teidän tykönne, minä, Paavali, puolestani, en vain kerran, vaan kahdestikin, mutta saatana on meidät estänyt.

[They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa!]

2.Korinttolaiskirje:
        11:1 Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.

2.Korinttolaiskirje:
        11:16 Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.

2.Korinttolaiskirje:
        11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.

2.Korinttolaiskirje:
        12:11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

2.Korinttolaiskirje:
        11:5 Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä avaus on eksyttäjän kirjoittama."

Sekoitat sanat "avaus" ja "kommentti" keskenään !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali Gal. 1:8 kiroaa siis tuossa Matteuksen, Markuksen, Luukkaan, Johanneksen ja kaiken mitä Jeesus sanoi ja jota voi kutsua Jeesuksen evankeliumiksi !

Jeesus julisti "Hyvää Sanomaa", elikkä Evangeliumia !

Kaikkia Jeesuksen puheita ja opetuksia voi yhteenkerättyinä kutsua Jeesuksen Evankeliumiksi !

Fariseus Paavali kirosi Jeesuksen Evankeliumin !!!

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Mutta vaikka ME
        joka on vastoin sitä,
        hän olkoon kirottu.

Mutta vaikka ME

HULLUJA NUO ROOMALAISET TELTANTEKIJÄT !!!
        KIROAVAT ITSENSÄKIN !!!

Apostolien teot:
        22:27 Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen."

SEKÄ FARISEUS !!!

ROOMALAINEN FARISEUS !!!

2.Korinttolaiskirje:
        12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Saatana toimi tämän roomalaisen fariseuksen matkanjohtajana !!!

1.Tessalonikalaiskirje:
        2:18 Sentähden olemme tahtoneet tulla teidän tykönne, minä, Paavali, puolestani, en vain kerran, vaan kahdestikin, mutta saatana on meidät estänyt.

2.Korinttolaiskirje:
        11:1 Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.

2.Korinttolaiskirje:
        11:16 Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.

2.Korinttolaiskirje:
        11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.

2.Korinttolaiskirje:
        12:11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

2.Korinttolaiskirje:
        11:5 Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.

Sinä olet kova poika huutamaan. Etkö muuten saa sanaasi esille.

Miten Paavali kirosi Jeesuksen evankeliumin ? Sinä heittelet kaikenlaisia syytöksiä, selitä missä Paavali kirosi Jeesuksen evankeliumin. Lue tarkkaan Galatalaiskirje, niin näet mikä oli Paavalin tarkoitus kirjeessään. Hän toi Galatalaiskirjeessää esiin sen, että me pelastumme ainoastaan armosta Jeesuksen kautta, emme tekojen takia. Meidän ihmisten teot Jumalan silmissä ovat kuin likainen vaate. Galatalaiskirje kertoo armosta, minkä kautta me pelastumme.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Sinä olet kova poika huutamaan. Etkö muuten saa sanaasi esille.

Miten Paavali kirosi Jeesuksen evankeliumin ? Sinä heittelet kaikenlaisia syytöksiä, selitä missä Paavali kirosi Jeesuksen evankeliumin. Lue tarkkaan Galatalaiskirje, niin näet mikä oli Paavalin tarkoitus kirjeessään. Hän toi Galatalaiskirjeessää esiin sen, että me pelastumme ainoastaan armosta Jeesuksen kautta, emme tekojen takia. Meidän ihmisten teot Jumalan silmissä ovat kuin likainen vaate. Galatalaiskirje kertoo armosta, minkä kautta me pelastumme.

Kiitos!

• Anonyymi

Entisen naispastorin kertomaa:

"Tammikuussa 1977 minut vihittiin papiksi Tukholman hiippakuntaan... Oli kuin olisin mennyt mihin tahansa työhön. Koska minulla oli koulutus, olin myös sopiva virkaan... Seurakuntatyö sujui hyvin. Ajattelin tämän vahvistavan kutsumukseni. Sitten kun halusin jättää pappisviran, sanoivat muutamat ihmiset minulle aivan samaa: Kun kerran menee hyvin, kun homma toimii, ei se voi olla väärin.
      Mutta nyt onkin niin, että Jumalan Sana puhuu sitä vastaan, että nainen toimii paimen- ja opetusvirassa. Tämä ei vaivannut minua lainkaan, koska minulla viranhoitoni alkuaikoina oli se raamattunäkemys kuin oli. Vasta kun olin ollut muutaman vuoden virassa ja kypsynyt tehtävässäni, minulle alkoi selvitä, ettei tämä voinut olla oikein."

Koko Ulla Hindbeckin todistuksen voi lukea täältä:

Miksi jätin pappisviran?
      http://www.priscilla.fi/miksi-jaumltin-pappisviran.html

• Anonyymi

Tuon naispastorin tarina ei kumoa naisten oikeutta pappeuteen !
        Hänestä oli aluksi vain jännittävää katsoa, että pääseekö papiksi, ilman uskoa ja vasta myöhemmin tunsi hän velvollisuudekseen yrittää edes uskoa jotain !
        Hän oli liian heikko ihmisenä ja siten helposti aivopestävissä !
        Hänet olisi voinut jopa aivopestä uskomaan, ettei naisena olisi ollut kelvollinen edes siivoojattareksi tai sairaanhoitajattareksi !
        Tuo on vain tarina heikkoluonteisesta naisesta, joka voisi olla vaikka minkä ammatin ENTINEN edustaja !
        Esimerkiksi : " Entisen naissiivoojan kertomaa:"
        Löytyy aivan varmasti samanlaisia miespastoreita tarinoineen :
        "Entisen miespastorin kertomaa:"
        Joten minä ainakin jätän tuon tarinan todistusvoimattomana ihan omaan arvottomuuteensa !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon naispastorin tarina ei kumoa naisten oikeutta pappeuteen !
        Hänestä oli aluksi vain jännittävää katsoa, että pääseekö papiksi, ilman uskoa ja vasta myöhemmin tunsi hän velvollisuudekseen yrittää edes uskoa jotain !
        Hän oli liian heikko ihmisenä ja siten helposti aivopestävissä !
        Hänet olisi voinut jopa aivopestä uskomaan, ettei naisena olisi ollut kelvollinen edes siivoojattareksi tai sairaanhoitajattareksi !
        Tuo on vain tarina heikkoluonteisesta naisesta, joka voisi olla vaikka minkä ammatin ENTINEN edustaja !
        Esimerkiksi : " Entisen naissiivoojan kertomaa:"
        Löytyy aivan varmasti samanlaisia miespastoreita tarinoineen :
        "Entisen miespastorin kertomaa:"
        Joten minä ainakin jätän tuon tarinan todistusvoimattomana ihan omaan arvottomuuteensa !!!

Niin, riittää kyllä ihan Jumalan sana siihen, että naisella ei ole oikeutta seurakuntaa johtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, riittää kyllä ihan Jumalan sana siihen, että naisella ei ole oikeutta seurakuntaa johtaa.

Mistä se sellainen "Jumalan sana" siihen, että naisella ei ole oikeutta seurakuntaa johtaa löytyy?
        Onko entinen naispastori Ulla Hindbeck se sinun Jumalasi?
        Kerro mistä sellaista "Jumalan sanaa" löysit, joka kumoaa Jeesuksen Sanan?

Kerro valehteleeko Raamattu kun se kertoo, että JEESUS ANTOI NAISILLE TEHTÄVÄKSI SANAN JULISTAMISEN YLÖSNOUSEMISESTAAN ?!?
        Elikkä ENSIMMÄISINÄ SAIVAT NAISET TEHTÄVÄKSEEN SANAN JULISTUKSEN JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSESTA !!!
        Elikkä MIESTEN VAIN ITKIESSÄ JULISTIVAT NAISET SANAA !!!
        Elikkä NAISTEN USKOESSA JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEEN, EIVÄT MIEHET SITÄ USKONEET !!!
        Elikkä NAISILLE KUULUU PAPPEUS !!!

Niin siellä Raamatussa lukee, että naisten uskoessa ja sanaa julistaessa, eivät nämä "miespapit" uskoneet, niin että mitä ne semmoset "miespapit" ovat jotka eivät edes tiedä mitä julistaa ja vaikka tietäisivätkin niin eivät usko, mutta "pappeja" niiden pitää vain olla kun ovat miehiä? Kysympähän vain!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ei ole oikeutta"

Kuka sen oikeuden vei, jonka Jeesus antoi ???

"Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni"

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä se sellainen "Jumalan sana" siihen, että naisella ei ole oikeutta seurakuntaa johtaa löytyy?
        Onko entinen naispastori Ulla Hindbeck se sinun Jumalasi?
        Kerro mistä sellaista "Jumalan sanaa" löysit, joka kumoaa Jeesuksen Sanan?

Kerro valehteleeko Raamattu kun se kertoo, että JEESUS ANTOI NAISILLE TEHTÄVÄKSI SANAN JULISTAMISEN YLÖSNOUSEMISESTAAN ?!?
        Elikkä ENSIMMÄISINÄ SAIVAT NAISET TEHTÄVÄKSEEN SANAN JULISTUKSEN JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSESTA !!!
        Elikkä MIESTEN VAIN ITKIESSÄ JULISTIVAT NAISET SANAA !!!
        Elikkä NAISTEN USKOESSA JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEEN, EIVÄT MIEHET SITÄ USKONEET !!!
        Elikkä NAISILLE KUULUU PAPPEUS !!!

Niin siellä Raamatussa lukee, että naisten uskoessa ja sanaa julistaessa, eivät nämä "miespapit" uskoneet, niin että mitä ne semmoset "miespapit" ovat jotka eivät edes tiedä mitä julistaa ja vaikka tietäisivätkin niin eivät usko, mutta "pappeja" niiden pitää vain olla kun ovat miehiä? Kysympähän vain!

Onko Maria Magdalena sinun Jumalasi, kun niin häntä ylös kohotat.

Naiset saivat tiedon Jeesuksen ylösnousemisesta, koska me naiset olemme kerkeäväisiä viemään tietoa eteenpäin. Me naiset olemme niin nopeita. Me naiset olemme myös hanakoita juoruamaan ja panettelemaan.

Minä kylläkin luotan enemmän miehen pappina. Mies ja nainen ovat niin erilaisia. Nainen useinkin on paljon tunteellisempi kuin mies. Nainen elää tunteen kautta. Tunne vie usein harhaan. Jos ajattelen itseäni pappina, minua olisi monet jekuttaneet, koska olen niin hellämielinen. Jos olisin lukenut teologiaa, olisin alkanut esim. opettajaksi, mutta en koskaan papiksi. Onko nykyaikana feminismi tullut myös uskonnon piiriin, että naisten täytyy saada vallita kaikkialla.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Onko Maria Magdalena sinun Jumalasi, kun niin häntä ylös kohotat.

Naiset saivat tiedon Jeesuksen ylösnousemisesta, koska me naiset olemme kerkeäväisiä viemään tietoa eteenpäin. Me naiset olemme niin nopeita. Me naiset olemme myös hanakoita juoruamaan ja panettelemaan.

Minä kylläkin luotan enemmän miehen pappina. Mies ja nainen ovat niin erilaisia. Nainen useinkin on paljon tunteellisempi kuin mies. Nainen elää tunteen kautta. Tunne vie usein harhaan. Jos ajattelen itseäni pappina, minua olisi monet jekuttaneet, koska olen niin hellämielinen. Jos olisin lukenut teologiaa, olisin alkanut esim. opettajaksi, mutta en koskaan papiksi. Onko nykyaikana feminismi tullut myös uskonnon piiriin, että naisten täytyy saada vallita kaikkialla.

Feminismi on tullut kirkkoon ja feministejä haittaa sekin, että osa seurakuntalaisista pitää kirkon tiloissa yhteisössään naispapittomia messuja ja heidät halutaan ajaa niistä tiloista pois, vaikkei mitään toimintaa olisi tarjota tilalle. Kirkkoherran asenteista kiinni miten saa tiloja. Vaikka kannattaisikin naispappeutta, en ymmärrä sellaista herkkähipiäisyyttä, että nähdään ongelmana jos vaikka jossain festareilla kerran vuodessa ehtoollisen tarjoaa vain miespapit. Jos jossain toisessa tapahtumassa ehtoollista toimittaa jostain syystä vain naispapit, minua ei se häiritse, paitsi etten itse siihen osallistu. Kunhan ei perustu mihinkään vihaan, selvään harhaoppiin tms. Se ei ole ev.lut. kirkon mukaan harhaoppia, että pitää papin virkaa vain miehille tarkoitettuna, mutta käytännöt kirkossa ovat mitä ovat.

• Anonyymi

Minulle on yksi ja hailee onko pappi nainen tai mies. Mutta aloittajan raamatuntulkinta on aivan oma lukunsa. Onneksi aloittaja ei ole pastori tai raamatun kääntäjä. Siinä luetellaan raamatun kohtia, joissa ei yhdessäkään ei mainita, että nainen voisi olla pappi. Niissä todetaan vaan, että kaikissa on Kristus. Aloittajan tulkinnan mukaan myös muslimi tai hindu voisi olla luterialainen pappi. Tulkinta, että nainen voi olla pappi, syntyi Suomessa vasta 1980 -luvulla.

• Anonyymi

Aloituksen kohdat eivät koske paimenvirkaa, mutta paimenvirkaa koskevissa kohdissa Raamattu taas ilmaisee selkeästi, että paimenen tulee olla mies.
      Luther tunnisti virkaan liittyvän kirkollisen tuntomerkin Raamatun mukaisesti.

• Anonyymi

Raamatun mukaisesti tunnisti Luther paimenviran kirkolliset tuntomerkit ja ne useat jakeet löytyvät Raamatusta.

• Anonyymi

Tarkemmin sanottuna yhdesti avioitunut mies, mutta kuinka moni nykypappi on avioitunut useammin kuin kerran? Kaitsija, Paimen ja seurakunnan vanhin ovat Raamatussa samoja seurakuntavirkoja johon kuuluu seurakunnan johtaminen ja opettaminen. Naisten ei Paavalin ohjeissa sallita opettaa koska naisia ei ole opetettu eivätkä naiset tunne sanaa ja siksi he ovat tiedossa miehiä vajaavaisempia. Asia voidaan kuitenkin katsoa olevan toisin jos nainen on tiedossa ja taidossa tasavertainen miesten kanssa, jolloin nainen voi päästä apostoliksi, siis evankeliumin lähettilääksi, aivan kuten apostoli Junia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaisesti tunnisti Luther paimenviran kirkolliset tuntomerkit ja ne useat jakeet löytyvät Raamatusta.

Mistähän päin Raamattua nämä (olemattomat) jakeet löytyvät ?

"Luther tunnisti virkaan liittyvän ..."

Höpö !

"... kirkollisen tuntomerkin ..."

Höpö !

"... Raamatun mukaisesti."

Höpö !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän päin Raamattua nämä (olemattomat) jakeet löytyvät ?

"Luther tunnisti virkaan liittyvän ..."

Höpö !

"... kirkollisen tuntomerkin ..."

Höpö !

"... Raamatun mukaisesti."

Höpö !

Sinun mielestäsi Raamattu on siis höpöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun mielestäsi Raamattu on siis höpöä.

"Sinun mielestäsi Raamattu on siis höpöä."

Anteeksi mutta en muista nähneeni tuota alla olevaa lausetta Raamatussa, eikä ole varmaan sitä nähnyt kukaan muukaan, kuin vain sinä !
        Olet sen itse raapustellut oman Raamattusi sivulle ja kuvittelet sen nyt löytyvän joka iikan Raamatusta !
        Höpöltähän tuo vaikuttaa, kuten itse sen totesit !!!

"Raamatun mukaisesti tunnisti Luther paimenviran kirkolliset tuntomerkit ja ne useat jakeet löytyvät Raamatusta."

• Anonyymi

Mikä naisviha? Kirjeissä Paavali kiittelee useita naisia ja kehuu heidän työtään. Esimerkiksi Roomalaisnirjeessä Roomassa olevan seurakunnan johtohahmoksi Paavali mainitsee Marian (Room. 16:6), varhaiskristillisen uranaisen, joka on nähnyt paljon vaivaa ja tehnyt kovasti työtä seurakuntansa hyväksi.

• Anonyymi

Totta puhut !
        Roomalaiskirjeessään Paavali mainitsee muitakin naisia, ekan niistä jo aivan tässä alussa:
        16:1 Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija,
        16:2 että otatte hänet vastaan Herrassa, niinkuin pyhien sopii, ja autatte häntä kaikessa, missä hän teitä tarvitsee; sillä hän on ollut monelle avuksi ja myöskin minulle.

Mutta! Aika törkeesti sanottu muista naisista:
        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Mistä laista muuten roomalainen fariseus Paavali puhuu ?
        Eikös se Jumalan laki tullutkaan kumottua, vai Rooman lakiko sillä oli mielessään ?
        Vaikka ympärileikkasihan Paavali myös !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut !
        Roomalaiskirjeessään Paavali mainitsee muitakin naisia, ekan niistä jo aivan tässä alussa:
        16:1 Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija,
        16:2 että otatte hänet vastaan Herrassa, niinkuin pyhien sopii, ja autatte häntä kaikessa, missä hän teitä tarvitsee; sillä hän on ollut monelle avuksi ja myöskin minulle.

1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Eikös se Jumalan laki tullutkaan kumottua, vai Rooman lakiko sillä oli mielessään ?

Kreikaksi kirjeessä käytetty sana on "nomos" joka tarkoittaa "tapaa / käytäntöä." Paavali siis vetoaa johonkin tapaan tai käytäntöön joka on ollut käytössä Korintissa ja siitä poikkeaminen on aiheuttanut pahennusta ja nurinaa paikallisten keskuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut !

1.Korinttolaiskirje:

Varsinaisesti lainaamasi kohta kuuluisi mennä näin:

"hai gynaikes (naisten) en tais ekkleesiais (kokouksissanne) sigatoosan (antakaa olla hiljaa); our gar (ei siksi) epitrepetai (ole sallittua) autais (heidän) lalein (hälistä), alla (mutta) hypotassesthoosan (antakaa heidän olla kuuliaisia) kathoos (kuten) kai (myös) ho nomos legei (on tapana); ei de ti (jos silti jotain) mathein (saada tietoon) thelousin (he tahtovat), en oikoo (kotosalla) tous idious andras (omilta miehittään) eperootatoosan (antakaa heidän kysyä); aischron (häpeäksi) gar estin (se on) gynaiki (naisille) lalein (hölistä) en ekkleesia (kokouksessa)"

"(naisten) (kokouksissanne) (antakaa olla hiljaa); (ei siksi) (ole sallittua) (heidän) (hälistä), (mutta) (antakaa heidän olla kuuliaisia) (kuten) (myös) (on tapana); (jos silti jotain) (saada tietoon) (he tahtovat), (kotosalla) (omilta miehittään) (antakaa heidän kysyä); (häpeäksi) (se on) (naisille) (hölistä) (kokouksessa.)"

Mutta tuo kohta ei oikein välity kunnollisesti noista 1933/38 ja 1992 käännöksissä ja antaa itsestään paljon negatiivisemman kuvan kuin mitä todellisuudessa on kyseessä. Oikeasti Paavali puhuu siinä päälle puhuvista naisista, jotka pölisten esittävät kysymyksiään kokouksen aikana ja siten häiritsevät opetusta turhilla keskeytyksiilä. Paavalin kehotus onkin, että naiset olisivat Korintin seurakunnassa asiallisesti kuten kokouksissa kuuluisia olla sen sijaan että puhuisivat opettajien päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsinaisesti lainaamasi kohta kuuluisi mennä näin:

"hai gynaikes (naisten) en tais ekkleesiais (kokouksissanne) sigatoosan (antakaa olla hiljaa); our gar (ei siksi) epitrepetai (ole sallittua) autais (heidän) lalein (hälistä), alla (mutta) hypotassesthoosan (antakaa heidän olla kuuliaisia) kathoos (kuten) kai (myös) ho nomos legei (on tapana); ei de ti (jos silti jotain) mathein (saada tietoon) thelousin (he tahtovat), en oikoo (kotosalla) tous idious andras (omilta miehittään) eperootatoosan (antakaa heidän kysyä); aischron (häpeäksi) gar estin (se on) gynaiki (naisille) lalein (hölistä) en ekkleesia (kokouksessa)"

"(naisten) (kokouksissanne) (antakaa olla hiljaa); (ei siksi) (ole sallittua) (heidän) (hälistä), (mutta) (antakaa heidän olla kuuliaisia) (kuten) (myös) (on tapana); (jos silti jotain) (saada tietoon) (he tahtovat), (kotosalla) (omilta miehittään) (antakaa heidän kysyä); (häpeäksi) (se on) (naisille) (hölistä) (kokouksessa.)"

Mutta tuo kohta ei oikein välity kunnollisesti noista 1933/38 ja 1992 käännöksissä ja antaa itsestään paljon negatiivisemman kuvan kuin mitä todellisuudessa on kyseessä. Oikeasti Paavali puhuu siinä päälle puhuvista naisista, jotka pölisten esittävät kysymyksiään kokouksen aikana ja siten häiritsevät opetusta turhilla keskeytyksiilä. Paavalin kehotus onkin, että naiset olisivat Korintin seurakunnassa asiallisesti kuten kokouksissa kuuluisia olla sen sijaan että puhuisivat opettajien päälle.

Tuo kreikan sana "lalein" esiintyy raamatun ulkopuolella merkityksessä "hälistä" tai "tuottaa hälinää" ja on suku meidän suomen kielessä käytössä olevalle sanalle "lallattaa."

• Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut !

1.Korinttolaiskirje:

Minun naisena täytyy sanoa, että me naiset olemme kyllä kovia puhumaan. Meidän leuat louskuttaa jatkuvasti, välillä ei meinaa kuulla omia ajatuksiaankaan, kun naiset puhuvat ja vielä niin kovaäänisesti.

Paavalin aikaan, kun ihmiset olivat kokoontuneet yhteen kuulemaan sanaa, niin millainen meteli olisi ollut, jos kaikki naiset olisivat siellä yhteen ääneen kyselleet, jos joku asia olisi ollut epäselvää. Siellä ei olisi kukaan kuullut mitään. Olisi siellä ollut aika hässäkkä. Voi vain kuvitella, millaista siellä olisi ollut. Minä ainakin pystyn kuvittelemaan sen, jos kaikki naiset siellä kilpaa huutaisivat kysellen miehiltään. Eihän siellä kukaan kuulisi mitään.

Nykyään, kun meillä on raamattu, voimme niin miehet kuin naisetkin lukea sieltä, jos joku kohta jää epäselväksi. Jos vielä senkin jälkeen on joku epäselvää, voi tutkia tietokoneelta tai kirjoista lisää tietoa.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Minun naisena täytyy sanoa, että me naiset olemme kyllä kovia puhumaan. Meidän leuat louskuttaa jatkuvasti, välillä ei meinaa kuulla omia ajatuksiaankaan, kun naiset puhuvat ja vielä niin kovaäänisesti.

Paavalin aikaan, kun ihmiset olivat kokoontuneet yhteen kuulemaan sanaa, niin millainen meteli olisi ollut, jos kaikki naiset olisivat siellä yhteen ääneen kyselleet, jos joku asia olisi ollut epäselvää. Siellä ei olisi kukaan kuullut mitään. Olisi siellä ollut aika hässäkkä. Voi vain kuvitella, millaista siellä olisi ollut. Minä ainakin pystyn kuvittelemaan sen, jos kaikki naiset siellä kilpaa huutaisivat kysellen miehiltään. Eihän siellä kukaan kuulisi mitään.

Nykyään, kun meillä on raamattu, voimme niin miehet kuin naisetkin lukea sieltä, jos joku kohta jää epäselväksi. Jos vielä senkin jälkeen on joku epäselvää, voi tutkia tietokoneelta tai kirjoista lisää tietoa.

Olet rehellinen.

• Anonyymi

"Galatalaiskirje:
      3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa."

Kaikki ovat siis tasa-arvoisia, ei siis minkäänlaisia pappeuksia erityisesti tarvita. Hallintoa hoitamaan tarvitaan vain organisaatio kirkkolaitoksiin.

• Anonyymi

Organisaatio kirkkolaitoksineen - missä lukee raamatussa semmoisestakaan?

Järjestys ja virat kyllä kuuluu olla seurakunnassa, ja niitä löytyy nykyäänkin, mutta eivät ne seurakunnat eikä virat kyllä alkuseurakuntaa muistuta enää.

Tiedätkö yhtään nykyistä piispaa tai paavia tai muuta seurakunnan tai kirkon johtajaa, joka olisi evankelioimisen takia teloitettu, niin kuin esim. Pietari teloitettiin?

Aika vaikea on heikäläisiä edes kuvitella Pietarin esikuvaan.

• Anonyymi

Edelleen on uskovia, joiden mielestä naisen ei kuuluisi avata edes suutaan seurakunnassa. Tai olla mikään pastori. Mutta pastorihan on täysin ihmisten keksimä ammattinimike. Ei sellaista raamattu edes tunne. Jos siis joku nainen on opiskellut pastoriksi, se on vasta pelkkä koulutus. Se, mihin tehtävään nainen seurakunnassa ryhtyy, vasta ratkaisee, onko hän raamatullisella vai epäraamatullisella paikalla.

Jos nainen ei asetu koko seurakunnan johtoon, eli paimeneksi/kaitsijaksi tai vanhimmistoon, ei hän ole millään tavoin raamatun vastaisella paikalla. Vaikka olisikin koulutukseltaan esim. pastori.

Koko seurakunnan johtaminen kuuluu miehille. Mutta nainen voi minun nähdäkseni toimia vaikka tiiminjohtajana, esim. rukouspiirissä tai jossain muussa alemmassa johtotehtävässä.

• Anonyymi

Piispoja yms. nimikkeitä ei myöskään raamattu edes tunne.

• Anonyymi

"Aloituksen kohdat eivät koske paimenvirkaa, mutta paimenvirkaa koskevissa kohdissa Raamattu taas ilmaisee selkeästi, että paimenen tulee olla mies."

Missään ei ole viitteitä siitä, että paimen olisi nainen. Mies paimentaa kristillisiä seurakuntia, nainen taasen voi olla kirkko-organisaatioiden johdossakin koska ne eivät liity mitenkään kristinuskoon.

• Naiset myös toimivat pappeina miesten rinnalla alkuseurakunnassa.
      En ymmärrä mihin se asenne katosi.

• Anonyymi

Ei raamatussa kyllä ole yksikään nainen ollut pappina miehen rinnalla alkuseurakunnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei raamatussa kyllä ole yksikään nainen ollut pappina miehen rinnalla alkuseurakunnassa.

Maria of Rome? Apostoli Junia? Entäpä purppurakauppias Lydia tai Priscilla?

• Anonyymi

Taas naiset ja naiset.

• Anonyymi

Hiljaa.

• Anonyymi

Etsi muuta kiinnostavaa.

• Anonyymi

Feminismin sivustoja on varmaan aika montaa, miksi täällä?

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea toimintaa ei sisällytetty Raamattuun.

• Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

Kaikkea toimintaa ei sisällytetty Raamattuun.

Raamattua täällä palstalla muutetaan vaan omien mielikuvien mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, falsum otta jotakin Raamatusta, jotakin muista paikoista ja jotakin ties mistä vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, falsum otta jotakin Raamatusta, jotakin muista paikoista ja jotakin ties mistä vielä.

Varmaan mieltymysten sivustoilta ottaa loput.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattua täällä palstalla muutetaan vaan omien mielikuvien mukaan.

Joskus kannattaa perehtyä historiaan muutoinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maria of Rome? Apostoli Junia? Entäpä purppurakauppias Lydia tai Priscilla?

Junia ei ollut apostoli, oli hän sitten mies taikka nainen. Hän vain oli arvostettu apostolien joukossa, kertoo raamattu.

Ja kuka peevelsson edes on Maria of Rome?! Ei ainakaan kukaan raamatun henkilö. Ja muut mainitut naisetkaan eivät ole mitään pappeja.

• Anonyymi

Toimittiin Jumalan tahdon vastaisesti, kuten tänäkin päivänä. Kun mennään harhaan, pitää korjata kurssi, eikä jatkaa samaa rataa.

• Anonyymi kirjoitti:

Toimittiin Jumalan tahdon vastaisesti, kuten tänäkin päivänä. Kun mennään harhaan, pitää korjata kurssi, eikä jatkaa samaa rataa.

Tai sitten kyseessä ei ole jumalan tahto vaan "miesten tahto", jotka eivät kestäneet sitä, että naisilla oli ihmisarvo seurakunnassa.

• Anonyymi

Tai sitten kyseessä ei ole jumalan tahto vaan "miesten tahto", jotka eivät kestäneet sitä, että naisilla oli ihmisarvo seurakunnassa.

Käytä hyväksi muita verkkosivustoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Junia ei ollut apostoli, oli hän sitten mies taikka nainen. Hän vain oli arvostettu apostolien joukossa, kertoo raamattu.

Ja kuka peevelsson edes on Maria of Rome?! Ei ainakaan kukaan raamatun henkilö. Ja muut mainitut naisetkaan eivät ole mitään pappeja.

Junia oli arvostettu ja laskettiin apostolien joukkoon.

• Anonyymi

No Raamatun sanoman mukaista naispappeus ei ole, mutta koska kirkkolaitokset eivät ole Jumalan asialla yhtään, sen näkee Ukrainastakin jo pelkästään, niin mitä väliä.

• Anonyymi

> NAISILLE KUULUU PAPPEUS! AAMEN!

Raamattu ei opeta, että naisille kuuluu pappeus. Miksi naisten pitäisi olla pappeja? Koska himoitsevat valtaa?

Ja oikeastaan olisi ehkä parempi, ettei miehetkään esiintyisi pappeina, koska:

"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa, ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Mat. 23:4-12

• Anonyymi

MUTTA ! Eihän raamatun tarut ja tarinat voi olla kenelläkään elämän ohjeina .

• Anonyymi

Saako naispappi saarnata viittomakielellä kun ei saa puhua seurakunnassa ?

Mitenkäs se on kun nainen saa olla sotilas mutta ei pappi ?

Saako nainen olla sotilaspappi ?

Naispappeuden kieltäjien henkeä saa nainen ase kädessä puolustaa mutta ei Raamattu kädessä pelastaa niiden sielua ?!

Nykyisin saa naiset ajaa busseja, junia, kuorma-autoja, sotia ja vaikka mitä, mutta seurakunnassa pitää vaieta, olla hiljaa, kysyä kotona mieheltään jos jäi jotain epäselväksi !

Nainen voi olla armeijan kenraali, mies voi olla hampuusi, mutta hampuusilta on kenraalin kotona kysyttävä että mitähän se pappi tarkoitti kun en naisena ymmärrä
      mistään yhtään mitään !

Uskonto ei pysy kehityksen perässä !

Ei ole kuin vain kolmisenkymmentä vuotta siitä kun kaikkien uskisten katolilainen emäkirkko, josta kaikkien uskisten kolminaisuusoppi on kotoisin, julisti että maa kiertää aurinkoa, ja ettei aurinko kierräkään maata !
      Vain noin 31 vuotta sitten oli maailmamme uskisten äitikirkon mukaan vielä maakeskeinen !!!
      Katolisen Kirkon pakanallinen Kolminaisuusoppi vain on vielä jäljellä !!!

• Niinpä niin

• Anonyymi

Katolinen kirkko kolminaisuusoppeineen on kuin emakko ja
        luterilaiset, helluntailaiset ja muut lahkot ovat sen porsaita !!!
        Samaa sakkia !!!

• Anonyymi

Niinpä niin

Mene pois täältä.

• Anonyymi

NAISPAPPEUS ON RAAMATUN MUKAISTA !!!

Ei ole,Raamuttu sanoo että nainen on tehty miehen kylkiluusta.
      En toki väheksy naisia mutta en usko heidän olemukseen,en millään tavalla.
      Nainen ei saisi minulle hengellistä rauhaa ja en ole mikää paavalin festaaja.

Jos Jumala ois tarkoittanut naisen uskon ohjaaksi,missä Herra Isän nainen on Raamatun mukaan?
      Tiedän,että hän on ja elävä...!
      Kyllä minä arvostan ja Rakastan HYVIÄ naisia mutta sekään,ei saisi minua xxxxx.

• Anonyymi

Akkat kaakatmassa Raamattutua kirkossa?
      Kylillä jo nalkuttavat,kuin hanhilauma,ovat petollisia ystävinä,selän kääntäjiä,tappelevat keskenään ja ovat rahan perään usea.
      Ei,en ikinä uskoisi asoitani naiselle,olisi se muka pappi ?
      EN KOSKAAN HYVÄKSY !

• Anonyymi

Raamattu ei aseta naisia seurakunnan opettajan virkaan. Aloittaja yrittää johtaa harhaan.

1.Timoteuksen kirje:
      2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
      3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

• "Sulkakyniä katkeili ja pergamenttejä tahriutui musteeseen kun äkäinen (teltan-) neuloja sitten sormet laastareissa tuherteli tätä (Galatalais)kirjettään.
      Myöhemmin sitten kolossalaisille osoittamassaan kirjeessään onnistui jättämään sanan "nainen" pois ja harmitteli kun ei älynnyt tehdä sitä samaa myöskin galatalaille kirjoittaessaan, vaan se kirje oli jo postitettu ja perille toimitettu.
      Tätä miettiessään huudahti "AI!" ja perään "VOI!", huomatessaan laastareidensa loppuneen."

Oletpa sinä selvillä Paavalin luonteenlaadusta ja naisvihasta. Minä jo ajattelin, että Paavali oli sinulle hyvä tuttu, kun niin hyvin osasit hänen luonnettaan kuvailla ja kertoa, miten hän kirjoitti Galatalaiskirjettä. Tuntui ihan siltä, että sinä katselit siinä vieressä, miten Paavali kirjoitteli kirjettään. Olikohan silloin Paavalin aikana laastareita ? Muistatko nähneesi ?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3126
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2553
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2541
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2208
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1884
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      250
      1832
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      108
      1830
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1674
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1597
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1452
    Aihe