Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1549
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulle+raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+sen+ohjeiden+mukaan+yritän+elää.+Mutta+haluan+käyttää+myös+järkeäni,+kun+elän+täällä+maailmassa.+Jos+minulta+puuttuu+ruokaa,+järkeni+sanoo,+että+pitäisi+lähteä+kauppaan.+Jos+väsyttää,+käytän+järkeäni+ja+menen+nukkumaan.+Tavallisessa+elämässä+joudun+käyttämään+järkeäni,+sitä+minä+tarkoitin.+
Minä+en+usko+evoluutioon.+MInä+uskon+siihen,+että+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.
Miehelleni+tehtiin+kolme+munuaisensiirtoa,+silloin+luotin+lääketieteeseen.+Luotin+lääkäriin,+joka+suoritti+munuaisensiirrot.+Luin+lukiossa+fysiikkaa+ja+sieltä+oppi+joitain+ihan+mielenkiintoisia+asioita,+mitä+on+olemassa+jokapäiväisessä+elämässä.
Edellisessä+kirjoituksessani+otin+kantaa+siihen,+että+jotkut+ihmiset+tekevät+joistain+ihmisistä+epäjumalia.+Se+on+mielestäni+väärin.+Koronarokotuksessa+oli+minulla+ajatuksena,+etten+itse+saisi+koronaa+ja+etten+tarttutaisi+toisia+ihmisiä+koronaan.
02.04.2022 13:28
Olet+oikeassa,+vahinkoja+on+todella+vaikea+korjata,+kun+ihmistä+on+rikottu+ja+petetty+monta+kertaa.+Silloin,+kun+luottamus+on+petetty,+ihmisen+on+vaikea+nousta+pettymyksen+syövereistä+ylös.+Jos+luottamuksen+toiseen+on+menettänyt,+on+vaikea+kutoa+luottamusta+yhteenkään+ihmiseen.+On+helpompaa+silloin+olla+yksin+ja+kysellä+itseltään,+miksi+minä+luotin+toiseen+ja+miksi+tämä+petti+minut.+Me+emme+useinkaan+nuorina+aina+huomaa,+kuka+on+ystävyytemme+arvoinen+ja+kuka+ei.+Meillä+varmaankin+kaikilla+on+kokemuksia+niistä+hetkistä,+jolloin+ystävämme+pettivät+meidät.+Vanhempana+oppii+olemaan+varovainen,+ettei+puhu+omista+kipeistä+asioistaan+toisille.
Toisinaan+ajattelee,+miksi+meissä+ihmisissä+on+niin+vähän+empatiaa+toisiamme+kohtaan.+Miksi+me+emme+pysty+asettumaan+toisen+rinnalle+kantamaan+niitä+taakkoja,+joita+toisella+on.+Onko+kyse+sitä,+että+mielellämme+alamme+neuvomaan+toista,+miten+hänen+pitäisi+tehdä,+kun+meidän+tehtävämme+olisi+olla+hiljaa+ja+kuunnella,+mitä+toinen+puhuu.
Olen+itsekin+sitä+mieltä,+ettei+sitä+sisintään+paljasta+ihmisille,+koska+siinä+on+pelko+siitä,+että+tulee+lyödyksi+tai+mitätöidyksi.
02.04.2022 13:05
Se+on+vahinko,+että+koet+näin.+MInä+olen+saanut+jakaa+kaikkia+asioita+uskovaiselle+ystävälle,+johon+minä+luotan.+Samoin+olen+minäkin+saanut+kuunnella+hänen+tuskaansa.+Joskus,+kun+on+niin+täynnä+kaikkea+ja+on+saanut+purkaa+sen+ystävälleen,+on+kuin+puolet+taakasta+olisi+hävinnyt.
Se+on+kurjaa,+jos+ihminen+ei+voi+luottaa+toiseen+ihmiseen.+Miksi+me+olemme+niin+kovia+ihmisten+kanssa+?++Miksi+me+emme+voi+kuunnella+toisen+ihmisen+sisintä,+vain+kuunnella,+tuomatta+omia+mielipiteitämme.+Olla+toisen+rinnalla,+olla+siinä+toisen+tukena.
Voi,+kun+sinä+löytäisit+jonkun+ihmisen,+jolle+voisit+jakaa+taakkaasi.+Minäkin+aikaisemmin+ajattelin,+etten+voisi+luottaa+ihmisiin,+että+kertoisin+heille+asioistani.+Silloin+kerroin+Taivaan+isälle.+Sekin+auttoi.+Mutta+sitten+hän+johdatti+minulle+ystävän,+jonka+kanssa+olemme+voineet+aukaista+sisintämme.+
Toivon,+että+löytäisit+ihmisen,+johon+voisit+luottaa+niin+paljon,+että+voisit+hänen+kanssaan+jakaa+elämääsi,+pelkäämättä,+että+hän+tuhoaisi+sinut.
02.04.2022 10:26
Kristityn+pitää+myös+katsoa+ihmisen+tekoja,+ennen+kuin+pitää+häntä+erinomaisena.+Kun+katselin+uskovaisena+Trumpin+tekoja,+en+voinut+olla+samaa+mieltä+Trumpin+kannattajien+kanssa.+Mielestäni+hän+on+todella+öykkäri.
Minä+olen+ottanut+kolme+koronarokotetta.+Alussa+mietin+sitä,+kun+se+niin+vauhdilla+tehtiin,+tuleeko+siitä+joitain+oireita,+koska+olen+allerginen.+Mutta+ajateltuani+sitä+tarkemmin,+otin+ne+kaikki+kolme+rokotetta.+Tiedän,+että+voin+siitä+huolimatta+sairastua+koronaan,+mutta+se+ei+ehkä+tule+niin+voimakkaana,+kuin+ilman+rokotuksia.
Minä+en+uskovaisena+ymmärrä+niitä+kirjoituksia,+joissa+kerrotaan,+mitä+kaikkia+sairauksia+rokotukset+aiheuttavat.+Viimeisin,+minkä+luin,+että+rokotetut+saavat+aidsin.+Voi+meitä+ihmisiä.+Joillakin+on+niin+mukava+piinata+ihmisiä.+Varsinkaan,+että+tämä+rokotus+olisi+antikristuksen+merkki,+sitä+en+usko+lainkaan.+
Jumala+on+antanut+meille+järjen,+jota+käyttää.+Jos+me+emme+olisi+ottaneet+mitään+rokotuksia,+meillä+olisi+paljon+sellaisia+tauteja,+jotka+rokotuksilla+on+saatu+kuriin.+Tästä+koronasta+emme+tiedä+vielä,+kuinka+monet+vuodet+se+jyllää+täällä,+mutta+sen+kanssa+on+meidän+elettävä.
02.04.2022 10:09
Kyllä+kaikilla+ihmisillä+on+samat+ihmisoikeudet.+Minulla+on+oikeus+sanoa+mielipiteeni+ja+toisilla+samaten.+Minulla+ei+ole+kuitenkaan+oikeutta+mennä+lyömään+naapuria+eikä+hänellä+minua.+Ihminen+voi+sanoa+mielipiteensä,+mutta+ei+saa+tehdä+väkivaltaa.+Väkivalta+on+väärin.
Minulla+on+oikeus+kertoa,+mitä+raamattuun+on+kirjoitettu,+mutta+en+saa+pahoinpidellä+ketään+vedoten+raamattuun.+Myös+toisilla+on+oikeus+sanoa,+että+he+eivät+usko+sitä,+mitä+raamattuun+on+kirjoitettu.+Minä+en+voi+ketään+pakottaa+uskomaan+raamattuun,+eikä+muut+voi+pakottaa+minua+olemaan+uskomatta+raamattuun.+Monet+kuitenkin+herjaavat+täälläkin+keskustelupalstalla+niitä,+jotka+uskovat+raamattuun.+Monet+sanovat+raamattua+satukirjaksi+ja+nimittelevät+niitä,+jotka+uskovat+Jumalan+sanaan.+Minä+en+saa+niistä+kirjoituksista+hepulia,+niin+kuin+homot+saavat+nyrhämän+niistä+kirjoituksista,+joista+he+eivät+tykkää
31.03.2022 09:52
Raamatussa+on+kerrottu,+että+Jumala+vihaa+syntiä.+Me+olemme+syntisiä,+siksi+Jumala+lähetti+Jeesuksen+maan+päälle,+että+me+hänen+kauttansa+voisimme+pelastua.+Mutta+Jeesus+on+ainoa+tie+pelastukseen.+Kun+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme,+me+saamme+syntimme+anteeksi.+Kun+vaellamme+uskossa,+niin+me+joudumme+taistelemaan+syntiä+vastaan.+Mutta+Jumala+antaa+meille+voimaa+vastustamaan+syntiä.+Mutta+taistelu+on+koko+ajan+läsnä.+Meidän+lihamme+on+altis+lankeamaan.+Jotkut+synnit+on+helpompi+poistaa+uskoontulon+jälkeen,+toiset+taas+riippuvat+itsessä+kuin+pihka.+Mielen+synnit+ovat+usein+sellaisia.+Jos+on+kateelinen+luonne,+on+vaikeea+päästä+kateudesta+irti.+Ylpeydestäkin+on+aika+vaikea+päästä+eroon.+Mutta,+jos+niistä+haluaa+päästä+eroon,+Jumala+kyllä+auttaa+siinä.
Joitakin+mielen+syntejä+ei+itse+huomaa.+Minä+en+huomannut+kateuden+tunnetta,+ennen+kuin+Jumala+sen+minulle+näytti.+Silloin+huomasin,+että+olin+kateellinen+niille+lapsille,+joilla+on+rakastava+äiti.+Koska+minulla+ei+sellaista+ollut,+olinkin+kateellinen.+Kun+Jumala+sen+minulle+näytti,+niin+pyysin+syntiäni+anteeksi+ja+nyt+voin+olla+iloinen,+kun+katson+lapsia,+joilla+on+hyvä+suhde+äitiinsä.+Pystyn+myös+suremaan+niiden+lasten+kohtaloa,+jotka+ovat+jääneet+ilman+rakkautta.
31.03.2022 09:29
Ai.+sinä+tarkoitit+kaikkia+syntejä,+joita+on+tehty.+Mutta+sinä+siinä+kirjoitit+synti,+niin+ajattelin+kysyä,+mitä+syntiä+tarkoitat.
Jeesuksen+päällä+ristillä+olivat+kaikkien+ihmisten+synnit.+Mutta+ei+anteeksianto+tule+kuin+Manulle+illallinen.+Ihmisen+täytyy+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäänsä+ja+pyytää+anteeksi+syntejään.+Silloin+ihminen+saa+anteeksi+syntinsä.
31.03.2022 09:13
Ei+se+ole+alistamista,+jos+kertoo,+mitä+raamattuun+on+kirjoitettu.+Se+on+alistamista,+jos+minä+pakotan+jonkun+tekemään,+niin+kuin+minä+sanon.
Täällä+Suomessakin+on+oikeus+ihmisellä+sanoa+mielipiteensä.+Jossain+asioissa+useat+ovat+samaa+mieltä.+Jos+sanon,+että+murha+on+väärin,+useimmat+ovat+samaa+mieltä.+Jos+sanon,+että+aviorikos+on+väärin,+jotkut+voivat+olla+samaa+mieltä.+Jos+sanon,+että+abortti+on+väärin,+ei+ole+montakaan+ihmistä+samaa+mieltä+kanssani.
31.03.2022 09:00
Mutta+on+niitä+muitakin+asioita,+jotka+Jumala+tuomitsee.+Esim.+mielen+synnit++kateus,+ahneus,+ylpeys+ja+juoruilu+ja+muut.
Minä+olin+nuorena+niin+rikkinäinen,+että+suunnittelin+itsemurhaa++monta+vuotta.+Viimein+yhtenä+kesänä+otin+pillereitä,+koska+halusin+kuolla.+Äitini+ja+isäni+löysivät+minut+ja+veivät+sairaalaan.+Olen+inhonnut+täällä+elämistä.+Ja+suurin+syy+on+ihminen.+Eläimiä+minä+rakastin.+Haaveilin+nuorena,+että+muutan+eläinten+kanssa+jonnekin+kauas,+ettei+minun+tarvitse+edes+nähdä+ihmisiä.+Mutta+tiesin+myös+sen,+ettei+se+käy.+Joten+minun+piti+kovettaa+itseni,+että+pystyin+elämään+ihmisten+kanssa.+Muutuin+kiveksi,+mikään+ei+voinut+enää+haavoittaa+minua+lisää.+Olin+jäässä+ja+rikki.+Vain+eläinten+kanssa+olin+onnellinen.+Ne+vain+antoivat+sitä+rakkautta,+mitä+kaipasin.+En+kaivannut+kovia+sanoja,+en+kaivannut+lyöntejä,+en+kaivannut+ylenkatsetta.+Olin+loppu.+Suunnittelin+taas+itsemurhaa.+Silloin+ollessani+elämäni+tuhkaläjässä,+löysin+Jeesuksen+elämääni.+Nyt+jaksan+elää,+mutta+vieläkin+kipuilen+itseni+kanssa.+Vieläkin+kartan+ihmisiä,+mieluummin+olen+yksin.+Vieläkin+nurisen+Jumalalle,+miksei+hän+antanut+minun+kuolla+kuukauden+vanhana,+kun+minut+leikattiin+ja+lääkäri+ei+antanut+mitään+toivoa.+Mutta+nyt+jaksan+tällaisena+valantavikaisena+mennä+eteenpäin+Jeesuksen+kanssa+päivä+kerrallaan.
30.03.2022 21:46
MInä+en+usko,+että+Räsänen+on+sodan+kannalla.
Mutta+Venäjällä+ortodoksipappi+on+Putinin+liekassa.+Jos+ei+ole+hyvä+kaveri+Putinille,+voi+olla+kohta+päätä+lyhempi.+Kirill+haluaa+olla+ystävä+Putinille,+että+saa+viettää+lunkia+elämää.+Kirill+puhuu+niitä+sanoja,+joita+Putin+on+laittanut+hänen+suuhunsa.+Kenen+leipää+syöt,+sen+puheita+puhut.
30.03.2022 17:34
Minkä+takia+?+En+usko,+että+järkevät+ihmiset+alkavat+vainoamaan+vähemmistöjä.+Mitä+tarkoittaa+vapaata+riistaa.+Tuli+mieleen+Ku+Klux+Klan,+kun+ajattelin,+että+joku+on+vapaata+riistaa.+Mutta+silloin+on+valtiossa+ei+ole+lakia+eikä+järjestystä.
30.03.2022 17:30
Mikähän+oli+ajatuksesi+?+Opettele+käyttämään+pilkkua.++Äläkä+huuda.
Mikä+oli+se+synti,+mikä+oli+se+puhe,+josta+pääsee+katumalla+?
30.03.2022 17:13
Saavatko+uskomattomat+jatkaa+uskovien+vainoa,+onko+se+mielestäsi+oikein.
Mitä+on+mielestäsi+herjaaminen+?+Jos+sanoo+raamatun+kannan,+ei+se+mielestäni+ole+herjaamista.+Ei+uskovat+halua+tuomita,+mutta+he+kertovat+raamatun+totuuden.
Minä+en+ymmärrä,+ovatko+homot+niin+herkkänahkaisia,+etteivät+he+kestä+mitään.+Pitäisikö+heitä+kohdella+silkkihansikkain,+pitäisikö+heille+leperrellä,+että+he+ovat+ihania+mussukoita.+Pitäisikö+heidän+edessään+kaikkien+kumarrella+ja+pokkuroida,+että+he+olisivat+onnellisia.+Välillä+voisi+tietenkin+kehua,+miten+erinomaisia+he+ovat.+Maailman+parhaimpia+ihmisiä,+melkein+enkelien+veroisia.+Olisivatko+homot+sitten+onnellisia+?
30.03.2022 16:54
Olemmeko+tulleet+siihen+aikaan,+että+vain+harvat+ja+valitut+saavat+sanoa,+mitä+ajattelevat.+Sinäkö+haluat+määrätä,+mitä+täällä+Suomessa+saa+sanoa.+Pitääkö+meidän+muiden+tulla+sinulta+kysymään,+mitä+saa+sanoa+ja+mitä+ei.
Miksi+jotkut+saa+haukkua+mielin+määrin+ja+toiset+eivät+saa+sanoa+omaa+mielipidettään.+Kun+lukee+tätäkin+keskustelupalstaa,+niin+täälläkin+sanan+miekka+käy,+eikä+ne+kirjoitukset+kauhean+miltä+ylentäviä+ole.
30.03.2022 16:45
Kuka+pakottaa+eheytyshoitoihin+?
30.03.2022 16:39
En+ole+koskaan+lukenut,+että+Päivi+olisi+sanonut,+että+homot+ovat+ansainneet+kuoleman.+
Olen+ennenkin+kirjoittanut,+että+mielestäni+me+ihmiset+olemme+rikkinäisiä,+enemmän+tai+vähemmän.+Minä+ainakin+olen+rikkinäinen+ja+olen+huomannut,+että+on+niitä+muitakin.
Minäkin+olen+sitä+mieltä,+että+homoille+ei+kuulu+raamatun+mukaan+avioliitto.+Minä+saan+olla+sitä+mieltä.+Ja+sinä+saat+olla+toista+mieltä.
Luterilainen+kirkko,+jonka+perustus+on+raamatun+sana,+ei+voi+siunata+avioliittoon+homoja.+Siihen+Päivi+puuttui,+koska+se+on+vastoin+Jumalan+sanaa.
30.03.2022 16:08
Minä+en+ole+ihmisten+mielipiteiden+orja.+Jos+joku+haluaa+tarkastella+minun+elämääni+ja+kertoa+siitä+julkisesti,+niin+siitä+vaan.+Paitsi+minun+elämäni+on+aika+yksitoikkoista,+joten+luulen,+ettei+se+kiinnosta+ketään.+Miten+rajoittaisit+elämääni+?+En+saa+käydä+kaupassa,+en+saa+pyöräillä,+en+saa+jutella,+en+saa+juoda+kahvia+ja+niin+edelleen.+Valitse+sitten+ihan+rauhassa,+miten+haluat+rajoittaa+elämääni+ja+mistä+haluat+kirjoitella.
30.03.2022 15:53
Katsoitko+silloin+sen+ohjelman,+jolloin+siellä+oli+imaani.+Muistatko,+mitä+hän+sanoi+homoseksuaalisuudesta.+MInä+hämmästyin+hänen+puhettaan.+Mutta+kukaan+ei+uskalla+käydä+muslimeja+vastaan,+vaikka+tiedämme+kaikki,+mitä+islam+on+mieltä+siitä.
Minä+ihmetten+sitä,+että+islamin+uskoinen+saa+ihan+rauhassa+sanoa+koraanin+kannan+homoseksuaalisuudesta,+mutta+kristitty+ei+saa+sanoa+raamatun+kantaa.+Minä+ainakin+pidän+kaikkia+ihmisiä+samanarvoisina.+En+erittele+ihmisiä.+Ainoastaan,+jos+joku+ihminen+on+hirveän+häijy,+sellaista+minä+kartan.
30.03.2022 14:51
Senkus+vaan.
Eikö+meillä+ihmisillä+ole+enää+oikeutta+puhua+mistään.++Sinun+mielestäsi+pitäisi+laittaa+suu+tukkoon,+ainakaan+uskovaiset+ei+saa+puhua+mistään.++Puhua+saa+vaan+siitä,+mikä+sinua+miellyttää,+niinkö.+Sinäkin+voi+puhua+jostain+asiasta,+josta+joku+ei+tykkää+ja+sen+toisen+pitää+vaan+nöyränä+kuunnella+sinua.
30.03.2022 14:17
Mistäs+tiedät+sen.+Onko+sinulla+ennustajan+taitoja,+vai+katsoitko+kristallipallosta+?+Sinä+olet+sellainen+ihminen,+jota+minä+en+voi+ymmärtää.+Sinä+väännät+totuuden+valheeksi+ja+valheen+totuudeksi.++Onko+sinulla+hyvä+olla+valheittesi+kanssa.+Uskotko,+että+valkoinen+on+nustaa+ja+päinvastoin+?
29.03.2022 11:17
57 / 78