Oikeus voitti! Kaikki Räsästä koskevat kaikki syyteet kumottiin!

Anonyymi

Suomi on sittenkin oikeusvaltio! 🙏
Kiitos Herra, kiitos kaikki rukoiljat!

546

2324

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Kiitos Jeesus, kiitos Jeesus hallelujaa hallelujaa. Saamme edelleen julistaa homoillekin evankeljumiaa JEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Pelastus kuuluu myös homoille!


      • Ja oikeus tapahtui, kun homot saivat lain mennä avioliittoon keskenään.

        Näinhän nämä menevät.


      • Anonyymi

        Jeesuksen ilosanoman levittämistä ei voi estää ite perkelekään.


      • Anonyymi

        Saamme julistaa, vaikka tulisi tuomioitakin. Herra siitä huolehtii, ettei suut mene kiinni. Jos yksi tukitaan, toinen avataan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja oikeus tapahtui, kun homot saivat lain mennä avioliittoon keskenään.

        Näinhän nämä menevät.

        Jumalan laki ja Suomen laki eivät aina ole samaa mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan laki ja Suomen laki eivät aina ole samaa mieltä.

        Jumalan lakia ei ole homojen avioliittoa vastaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saamme julistaa, vaikka tulisi tuomioitakin. Herra siitä huolehtii, ettei suut mene kiinni. Jos yksi tukitaan, toinen avataan.

        Päivi vaan jatkaa samaan malliin, eikä evankeliumia kuulu, sitä ilosanomaa. Päivillä on vain pahasanoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen ilosanoman levittämistä ei voi estää ite perkelekään.

        Mitä iloista on Jeesuksen sanomissa? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastus kuuluu myös homoille!

        Kuka pelastaa homot Räsäsen kynsistä, kun poliisiinkaan ei voi tässä asiassa luottaa eikä oikeuslaitokseen?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja oikeus tapahtui, kun homot saivat lain mennä avioliittoon keskenään.

        Näinhän nämä menevät.

        Niin, onhan Sanassa ennustettu, että ”laittomuus pääsee valtaan”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan laki ja Suomen laki eivät aina ole samaa mieltä.

        Ja kun tulee ristiriita Jumalan ja maallisen lain välille, Toimii Räsäskä niin kuin Jumalan laki sanoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onhan Sanassa ennustettu, että ”laittomuus pääsee valtaan”.

        Homojen avioliitot ovat laillisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka pelastaa homot Räsäsen kynsistä, kun poliisiinkaan ei voi tässä asiassa luottaa eikä oikeuslaitokseen?

        Ennemminkin luulen puolestaloukkaantujien tässä kaipaavan pelastusta.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ennemminkin luulen puolestaloukkaantujien tässä kaipaavan pelastusta.

        Joo, kukaan homo ei ole ilmoittautunut asian omistajaksi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi vaan jatkaa samaan malliin, eikä evankeliumia kuulu, sitä ilosanomaa. Päivillä on vain pahasanoma.

        Miksi harjoitat vihapuhetta Päiviä kohtaan?


    • Anonyymi

      Samoin kumottiin syytteet Pohjolaa vastaan!

    • Anonyymi

      Prosessista koituneet kultu tulee laskuttaa Toiviaiselta!

      • Anonyymi

        Toiviainen ei anna periksi. Jos Toiviainen olisi diktaattori, olisi hän Putiniakin pahempi sananvapauden ja median tuhoaja.


      • Eivät syyttäjät ole henkilökohtaisessa vastuussa työtehtäviensä kuluista, kultu. Jos olisivat, kukaan ei enää haluaisi syyttäjäksi. 😏


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eivät syyttäjät ole henkilökohtaisessa vastuussa työtehtäviensä kuluista, kultu. Jos olisivat, kukaan ei enää haluaisi syyttäjäksi. 😏

        Kyllä Toiviainen on koska itse nosti syytteet vastoin poliisin tutkintaa ja valheellisin syyttein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Toiviainen on koska itse nosti syytteet vastoin poliisin tutkintaa ja valheellisin syyttein.

        Tarkoitatko, että syyttäjien pitäisi voida nostaa syyte vain jos poliisi katsoo sen aiheelliseksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Toiviainen on koska itse nosti syytteet vastoin poliisin tutkintaa ja valheellisin syyttein.

        En tiedä mitä syyteet olivat.

        Itse olen noin viiden vuoden ajan toivonut, että joku panisi Päivin oikeuteen homopuheistaan.

        Mutta se meni näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Toiviainen on koska itse nosti syytteet vastoin poliisin tutkintaa ja valheellisin syyttein.

        Mihin lainkohtaan perustuen on vastuussa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että syyttäjien pitäisi voida nostaa syyte vain jos poliisi katsoo sen aiheelliseksi?

        Tarkoittaa se. Miten tuon muutenkaan voi ymmärtää?


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tarkoittaa se. Miten tuon muutenkaan voi ymmärtää?

        Ja "loukkaavat puheet" ovat laillisia Helsingin käräjäoikeuden mielestä.

        Siitä voi joku olla toista mieltä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja "loukkaavat puheet" ovat laillisia Helsingin käräjäoikeuden mielestä.

        Siitä voi joku olla toista mieltä.

        Suomalaisten olisi jo korkea aika varautua uuteen vaaraan,joka tulee varmasti satuttamaan myös fyysisesti seksuaalivähemmistöjä!Raamattu muuttuu ja viisastuu ihmisen empaattisin älykkyydeen kehittymisen myötä!Kaikki uskonnot opinkappaleineen eivät ole yhtä joustavia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten olisi jo korkea aika varautua uuteen vaaraan,joka tulee varmasti satuttamaan myös fyysisesti seksuaalivähemmistöjä!Raamattu muuttuu ja viisastuu ihmisen empaattisin älykkyydeen kehittymisen myötä!Kaikki uskonnot opinkappaleineen eivät ole yhtä joustavia!

        En kylläkään ymmärtänyt mitään.

        Mutta ei Suomessa enää homoja satuteta kuin satunnaisesti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja "loukkaavat puheet" ovat laillisia Helsingin käräjäoikeuden mielestä.

        Siitä voi joku olla toista mieltä.

        Mitä sitten, jos tyhjänpaskan moraalittomat länkkänät on toista mieltä???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten, jos tyhjänpaskan moraalittomat länkkänät on toista mieltä???

        Sovittu jo, että ihmisiä saa loukata. Se on laillista.


      • torre3 kirjoitti:

        En tiedä mitä syyteet olivat.

        Itse olen noin viiden vuoden ajan toivonut, että joku panisi Päivin oikeuteen homopuheistaan.

        Mutta se meni näin.

        Katsoitko silloin sen ohjelman, jolloin siellä oli imaani. Muistatko, mitä hän sanoi homoseksuaalisuudesta. MInä hämmästyin hänen puhettaan. Mutta kukaan ei uskalla käydä muslimeja vastaan, vaikka tiedämme kaikki, mitä islam on mieltä siitä.

        Minä ihmetten sitä, että islamin uskoinen saa ihan rauhassa sanoa koraanin kannan homoseksuaalisuudesta, mutta kristitty ei saa sanoa raamatun kantaa. Minä ainakin pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina. En erittele ihmisiä. Ainoastaan, jos joku ihminen on hirveän häijy, sellaista minä kartan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiviainen ei anna periksi. Jos Toiviainen olisi diktaattori, olisi hän Putiniakin pahempi sananvapauden ja median tuhoaja.

        No joo voi olla. En ole samoilla linjoilla Räsäsen kanssa mutta joku tolkku sananvapauspykälien tulkinnassa oltava vapaassa demokratiassa. Hitto täällä uskalla kohta suutaan avata! Ja jokainen ollut mitään mieltä tahansa kenestä tahansa, mutta ne ovat MIELIPITEITÄ.

        T. kristitty


      • Monkki kirjoitti:

        Katsoitko silloin sen ohjelman, jolloin siellä oli imaani. Muistatko, mitä hän sanoi homoseksuaalisuudesta. MInä hämmästyin hänen puhettaan. Mutta kukaan ei uskalla käydä muslimeja vastaan, vaikka tiedämme kaikki, mitä islam on mieltä siitä.

        Minä ihmetten sitä, että islamin uskoinen saa ihan rauhassa sanoa koraanin kannan homoseksuaalisuudesta, mutta kristitty ei saa sanoa raamatun kantaa. Minä ainakin pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina. En erittele ihmisiä. Ainoastaan, jos joku ihminen on hirveän häijy, sellaista minä kartan.

        Imaami itsekin naureskeli: pitää olla neljä todistajaa kahden miehen teolle: eikä heitä löydy. Pelkkä homous ei ole rangaistavaa.

        Eli miksi olisi pitänyt pidättää?

        Päivi ei sano Raamatun kantaa, koska siinä ei ole lakia homoille. Päivi sanoo homoseksuaalista kuitenkin sellaista, että heillä on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, ovat rikkinäisiä, synti ja häpeä, ovat kuoleman ansainneet, heille ei kuulu avioliitto.

        Tälle ei ole Suomessa lakia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja "loukkaavat puheet" ovat laillisia Helsingin käräjäoikeuden mielestä.

        Siitä voi joku olla toista mieltä.

        Nykyisin ei siis pitäisi kenenkään sanoa mitään mistään, koska se voi loukata toisin ajattelevia.
        Räsäsen tapauksen suurin anti on, että KUITENKIN sananvapaus sai pysyä! 😁


      • torre3 kirjoitti:

        Imaami itsekin naureskeli: pitää olla neljä todistajaa kahden miehen teolle: eikä heitä löydy. Pelkkä homous ei ole rangaistavaa.

        Eli miksi olisi pitänyt pidättää?

        Päivi ei sano Raamatun kantaa, koska siinä ei ole lakia homoille. Päivi sanoo homoseksuaalista kuitenkin sellaista, että heillä on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, ovat rikkinäisiä, synti ja häpeä, ovat kuoleman ansainneet, heille ei kuulu avioliitto.

        Tälle ei ole Suomessa lakia.

        En ole koskaan lukenut, että Päivi olisi sanonut, että homot ovat ansainneet kuoleman.

        Olen ennenkin kirjoittanut, että mielestäni me ihmiset olemme rikkinäisiä, enemmän tai vähemmän. Minä ainakin olen rikkinäinen ja olen huomannut, että on niitä muitakin.

        Minäkin olen sitä mieltä, että homoille ei kuulu raamatun mukaan avioliitto. Minä saan olla sitä mieltä. Ja sinä saat olla toista mieltä.

        Luterilainen kirkko, jonka perustus on raamatun sana, ei voi siunata avioliittoon homoja. Siihen Päivi puuttui, koska se on vastoin Jumalan sanaa.


      • Minä käsitin naurun sille, että käytännössä homoja ei tuomita kuolemaan.


      • Monkki kirjoitti:

        En ole koskaan lukenut, että Päivi olisi sanonut, että homot ovat ansainneet kuoleman.

        Olen ennenkin kirjoittanut, että mielestäni me ihmiset olemme rikkinäisiä, enemmän tai vähemmän. Minä ainakin olen rikkinäinen ja olen huomannut, että on niitä muitakin.

        Minäkin olen sitä mieltä, että homoille ei kuulu raamatun mukaan avioliitto. Minä saan olla sitä mieltä. Ja sinä saat olla toista mieltä.

        Luterilainen kirkko, jonka perustus on raamatun sana, ei voi siunata avioliittoon homoja. Siihen Päivi puuttui, koska se on vastoin Jumalan sanaa.

        Päivi on kirjoittanut kirjan, jossa toteaa homoseksuaalisista, että he ovat rikkinäisiä. Eivät sentään muut.

        Room. 1 on Päivin lempilapsi; ovat kuoleman ansainneet, ja siinä hänen lisäys, että "homoseksuaaliset".

        Miksi saat Raamatusta käsityksen, että juuri homoille ei kuulu avioliitto? Niin minäkin pienenä ajattelin, kun näin kaikilla miehillä olevan nainen. Mutta myöhemmin huomasin, että siinä homotkin voivat olla avioliitossa kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että syyttäjien pitäisi voida nostaa syyte vain jos poliisi katsoo sen aiheelliseksi?

        Luki viestissäkin, johon vastasit, että syytteet olivat valheellisia.
        Valheellisin syyttein ei pitäisi tietenkään lähteä koskaan syyttämään.
        Syytteiden valheellisuus oli helposti tarkistettavissa lähdeaineistosta. Tuomarit totesivat ykskantaan, ettei väitettyjä lauseita löydy. Tällä palstallakin moni liberaali halusi kuitenkin pysyä syyttäjien valheellisilla linjoilla, että Räsäsen teksteistä ja sanomisista olisi löytynyt asioita, joita niissä ei ole. Räsästä syytettiin siis näkemyksistä, jotka eivät ole hänen omia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luki viestissäkin, johon vastasit, että syytteet olivat valheellisia.
        Valheellisin syyttein ei pitäisi tietenkään lähteä koskaan syyttämään.
        Syytteiden valheellisuus oli helposti tarkistettavissa lähdeaineistosta. Tuomarit totesivat ykskantaan, ettei väitettyjä lauseita löydy. Tällä palstallakin moni liberaali halusi kuitenkin pysyä syyttäjien valheellisilla linjoilla, että Räsäsen teksteistä ja sanomisista olisi löytynyt asioita, joita niissä ei ole. Räsästä syytettiin siis näkemyksistä, jotka eivät ole hänen omia.

        Olisi pitänyt ottaa esille Päivin 10 vuoden aikana pitämät puheet ja kirjat.

        Olisi voinut muuttua ääni kellossa.


      • torre3 kirjoitti:

        En tiedä mitä syyteet olivat.

        Itse olen noin viiden vuoden ajan toivonut, että joku panisi Päivin oikeuteen homopuheistaan.

        Mutta se meni näin.

        Päivin puheista ja muistakin "vihapuheista" pääsee eroon sulkemalla netin.
        Netti on täynnä fanaatikkoja, jotka vaahtoavat milloin mistäkin ja jos pitäisi muistaa loukkaantua kaikesta, niin aikaa ei jäisi muulle.


      • torre3 kirjoitti:

        Imaami itsekin naureskeli: pitää olla neljä todistajaa kahden miehen teolle: eikä heitä löydy. Pelkkä homous ei ole rangaistavaa.

        Eli miksi olisi pitänyt pidättää?

        Päivi ei sano Raamatun kantaa, koska siinä ei ole lakia homoille. Päivi sanoo homoseksuaalista kuitenkin sellaista, että heillä on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, ovat rikkinäisiä, synti ja häpeä, ovat kuoleman ansainneet, heille ei kuulu avioliitto.

        Tälle ei ole Suomessa lakia.

        Älä suolla valheita! Oikeudenkäynti paljasti kuinka moni noista sinunkin kertomistasi syytöksistä oli valheellisia.
        Miten Toiviainen aikoo jatkaa, valehtelemalla lisää?


      • torre3 kirjoitti:

        Päivi on kirjoittanut kirjan, jossa toteaa homoseksuaalisista, että he ovat rikkinäisiä. Eivät sentään muut.

        Room. 1 on Päivin lempilapsi; ovat kuoleman ansainneet, ja siinä hänen lisäys, että "homoseksuaaliset".

        Miksi saat Raamatusta käsityksen, että juuri homoille ei kuulu avioliitto? Niin minäkin pienenä ajattelin, kun näin kaikilla miehillä olevan nainen. Mutta myöhemmin huomasin, että siinä homotkin voivat olla avioliitossa kuin muutkin.

        Mutta on niitä muitakin asioita, jotka Jumala tuomitsee. Esim. mielen synnit kateus, ahneus, ylpeys ja juoruilu ja muut.

        Minä olin nuorena niin rikkinäinen, että suunnittelin itsemurhaa monta vuotta. Viimein yhtenä kesänä otin pillereitä, koska halusin kuolla. Äitini ja isäni löysivät minut ja veivät sairaalaan. Olen inhonnut täällä elämistä. Ja suurin syy on ihminen. Eläimiä minä rakastin. Haaveilin nuorena, että muutan eläinten kanssa jonnekin kauas, ettei minun tarvitse edes nähdä ihmisiä. Mutta tiesin myös sen, ettei se käy. Joten minun piti kovettaa itseni, että pystyin elämään ihmisten kanssa. Muutuin kiveksi, mikään ei voinut enää haavoittaa minua lisää. Olin jäässä ja rikki. Vain eläinten kanssa olin onnellinen. Ne vain antoivat sitä rakkautta, mitä kaipasin. En kaivannut kovia sanoja, en kaivannut lyöntejä, en kaivannut ylenkatsetta. Olin loppu. Suunnittelin taas itsemurhaa. Silloin ollessani elämäni tuhkaläjässä, löysin Jeesuksen elämääni. Nyt jaksan elää, mutta vieläkin kipuilen itseni kanssa. Vieläkin kartan ihmisiä, mieluummin olen yksin. Vieläkin nurisen Jumalalle, miksei hän antanut minun kuolla kuukauden vanhana, kun minut leikattiin ja lääkäri ei antanut mitään toivoa. Mutta nyt jaksan tällaisena valantavikaisena mennä eteenpäin Jeesuksen kanssa päivä kerrallaan.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Mutta on niitä muitakin asioita, jotka Jumala tuomitsee. Esim. mielen synnit kateus, ahneus, ylpeys ja juoruilu ja muut.

        Minä olin nuorena niin rikkinäinen, että suunnittelin itsemurhaa monta vuotta. Viimein yhtenä kesänä otin pillereitä, koska halusin kuolla. Äitini ja isäni löysivät minut ja veivät sairaalaan. Olen inhonnut täällä elämistä. Ja suurin syy on ihminen. Eläimiä minä rakastin. Haaveilin nuorena, että muutan eläinten kanssa jonnekin kauas, ettei minun tarvitse edes nähdä ihmisiä. Mutta tiesin myös sen, ettei se käy. Joten minun piti kovettaa itseni, että pystyin elämään ihmisten kanssa. Muutuin kiveksi, mikään ei voinut enää haavoittaa minua lisää. Olin jäässä ja rikki. Vain eläinten kanssa olin onnellinen. Ne vain antoivat sitä rakkautta, mitä kaipasin. En kaivannut kovia sanoja, en kaivannut lyöntejä, en kaivannut ylenkatsetta. Olin loppu. Suunnittelin taas itsemurhaa. Silloin ollessani elämäni tuhkaläjässä, löysin Jeesuksen elämääni. Nyt jaksan elää, mutta vieläkin kipuilen itseni kanssa. Vieläkin kartan ihmisiä, mieluummin olen yksin. Vieläkin nurisen Jumalalle, miksei hän antanut minun kuolla kuukauden vanhana, kun minut leikattiin ja lääkäri ei antanut mitään toivoa. Mutta nyt jaksan tällaisena valantavikaisena mennä eteenpäin Jeesuksen kanssa päivä kerrallaan.

        Mistä olet löytänyt, että Jumala tuomitsee synnin, kun Roomalaiskirjeen 7. luvun viimeisessä jakeessa Paavali, joka on luonut kristinuskon nimenomaan sanoo, että tällä pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet löytänyt, että Jumala tuomitsee synnin, kun Roomalaiskirjeen 7. luvun viimeisessä jakeessa Paavali, joka on luonut kristinuskon nimenomaan sanoo, että tällä pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia?!

        Ja tämä on nimenomaan Päivi Räsäsen uskontoa, jossa Jeesusta käytetään vain uhrina, mutta myös kristinuskon perusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä on nimenomaan Päivi Räsäsen uskontoa, jossa Jeesusta käytetään vain uhrina, mutta myös kristinuskon perusta.

        Katsos kun "kärsivä messias" on se juutalainen haara, josta kristillisyys lähti.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        En ole koskaan lukenut, että Päivi olisi sanonut, että homot ovat ansainneet kuoleman.

        Olen ennenkin kirjoittanut, että mielestäni me ihmiset olemme rikkinäisiä, enemmän tai vähemmän. Minä ainakin olen rikkinäinen ja olen huomannut, että on niitä muitakin.

        Minäkin olen sitä mieltä, että homoille ei kuulu raamatun mukaan avioliitto. Minä saan olla sitä mieltä. Ja sinä saat olla toista mieltä.

        Luterilainen kirkko, jonka perustus on raamatun sana, ei voi siunata avioliittoon homoja. Siihen Päivi puuttui, koska se on vastoin Jumalan sanaa.

        Hyväksymme siis jakamattomat ihmisoikeudet itsellemme, mutta emme toisillemme.
        Reipasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luki viestissäkin, johon vastasit, että syytteet olivat valheellisia.
        Valheellisin syyttein ei pitäisi tietenkään lähteä koskaan syyttämään.
        Syytteiden valheellisuus oli helposti tarkistettavissa lähdeaineistosta. Tuomarit totesivat ykskantaan, ettei väitettyjä lauseita löydy. Tällä palstallakin moni liberaali halusi kuitenkin pysyä syyttäjien valheellisilla linjoilla, että Räsäsen teksteistä ja sanomisista olisi löytynyt asioita, joita niissä ei ole. Räsästä syytettiin siis näkemyksistä, jotka eivät ole hänen omia.

        Onko valhetta väittää Raamatussa lukevan sellaista, mitä sinne ei ole kirjoitettu?
        Varmaankasn sitten ei, onko sananvapaus uskovalle ihmiselle tärkeämpää kuin Jumalan Sanoillaan ilmoittama totuus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet löytänyt, että Jumala tuomitsee synnin, kun Roomalaiskirjeen 7. luvun viimeisessä jakeessa Paavali, joka on luonut kristinuskon nimenomaan sanoo, että tällä pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia?!

        Raamatussa on kerrottu, että Jumala vihaa syntiä. Me olemme syntisiä, siksi Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle, että me hänen kauttansa voisimme pelastua. Mutta Jeesus on ainoa tie pelastukseen. Kun me otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, me saamme syntimme anteeksi. Kun vaellamme uskossa, niin me joudumme taistelemaan syntiä vastaan. Mutta Jumala antaa meille voimaa vastustamaan syntiä. Mutta taistelu on koko ajan läsnä. Meidän lihamme on altis lankeamaan. Jotkut synnit on helpompi poistaa uskoontulon jälkeen, toiset taas riippuvat itsessä kuin pihka. Mielen synnit ovat usein sellaisia. Jos on kateelinen luonne, on vaikeea päästä kateudesta irti. Ylpeydestäkin on aika vaikea päästä eroon. Mutta, jos niistä haluaa päästä eroon, Jumala kyllä auttaa siinä.

        Joitakin mielen syntejä ei itse huomaa. Minä en huomannut kateuden tunnetta, ennen kuin Jumala sen minulle näytti. Silloin huomasin, että olin kateellinen niille lapsille, joilla on rakastava äiti. Koska minulla ei sellaista ollut, olinkin kateellinen. Kun Jumala sen minulle näytti, niin pyysin syntiäni anteeksi ja nyt voin olla iloinen, kun katson lapsia, joilla on hyvä suhde äitiinsä. Pystyn myös suremaan niiden lasten kohtaloa, jotka ovat jääneet ilman rakkautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksymme siis jakamattomat ihmisoikeudet itsellemme, mutta emme toisillemme.
        Reipasta.

        Kyllä kaikilla ihmisillä on samat ihmisoikeudet. Minulla on oikeus sanoa mielipiteeni ja toisilla samaten. Minulla ei ole kuitenkaan oikeutta mennä lyömään naapuria eikä hänellä minua. Ihminen voi sanoa mielipiteensä, mutta ei saa tehdä väkivaltaa. Väkivalta on väärin.

        Minulla on oikeus kertoa, mitä raamattuun on kirjoitettu, mutta en saa pahoinpidellä ketään vedoten raamattuun. Myös toisilla on oikeus sanoa, että he eivät usko sitä, mitä raamattuun on kirjoitettu. Minä en voi ketään pakottaa uskomaan raamattuun, eikä muut voi pakottaa minua olemaan uskomatta raamattuun. Monet kuitenkin herjaavat täälläkin keskustelupalstalla niitä, jotka uskovat raamattuun. Monet sanovat raamattua satukirjaksi ja nimittelevät niitä, jotka uskovat Jumalan sanaan. Minä en saa niistä kirjoituksista hepulia, niin kuin homot saavat nyrhämän niistä kirjoituksista, joista he eivät tykkää


      • Monkki kirjoitti:

        Kyllä kaikilla ihmisillä on samat ihmisoikeudet. Minulla on oikeus sanoa mielipiteeni ja toisilla samaten. Minulla ei ole kuitenkaan oikeutta mennä lyömään naapuria eikä hänellä minua. Ihminen voi sanoa mielipiteensä, mutta ei saa tehdä väkivaltaa. Väkivalta on väärin.

        Minulla on oikeus kertoa, mitä raamattuun on kirjoitettu, mutta en saa pahoinpidellä ketään vedoten raamattuun. Myös toisilla on oikeus sanoa, että he eivät usko sitä, mitä raamattuun on kirjoitettu. Minä en voi ketään pakottaa uskomaan raamattuun, eikä muut voi pakottaa minua olemaan uskomatta raamattuun. Monet kuitenkin herjaavat täälläkin keskustelupalstalla niitä, jotka uskovat raamattuun. Monet sanovat raamattua satukirjaksi ja nimittelevät niitä, jotka uskovat Jumalan sanaan. Minä en saa niistä kirjoituksista hepulia, niin kuin homot saavat nyrhämän niistä kirjoituksista, joista he eivät tykkää

        Minusta Raamattu on kirja, jossa on ihmisten ajatuksia. Niitä on moneen lähtöön, ja se tekee Raamatusta aika hassun.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        En ole koskaan lukenut, että Päivi olisi sanonut, että homot ovat ansainneet kuoleman.

        Olen ennenkin kirjoittanut, että mielestäni me ihmiset olemme rikkinäisiä, enemmän tai vähemmän. Minä ainakin olen rikkinäinen ja olen huomannut, että on niitä muitakin.

        Minäkin olen sitä mieltä, että homoille ei kuulu raamatun mukaan avioliitto. Minä saan olla sitä mieltä. Ja sinä saat olla toista mieltä.

        Luterilainen kirkko, jonka perustus on raamatun sana, ei voi siunata avioliittoon homoja. Siihen Päivi puuttui, koska se on vastoin Jumalan sanaa.

        Luterilaisen kirkon opetus ei kaikilta osin perustu enää Totuuden sanomaan,vapaissa suunnissa on enemmän Jumalan sanaan perustuvaa opetusta.
        Yksilö uskovaisen (uudestisyntyneen) luterilaisen tulkinta on raamatun sanaan pohjautuvaa,eri asia nimikristityt jotka sallivat lähes kaiken moskan.


    • Toivottavasti syyttäjä ei valita. Sitähän aitouskovaiset nyt toivovat, että valittaisi ja Päivin vaikea vaalikampanja saisi siitä ilmaista buustia.

      Minulle tämä tuomio sopii mainiosti kuten olen kymmeniä kertoja todennut. Ei vähiten siksi, että se luonnollisesti antaa hiukan lisää pahasti sanomisen vapautta meille kaikille eikä vain homojen inhoajille.

      • Anonyymi

        Ihan sama valittaako ei asia siitä muutu mutta tukee vielä kalliimmaksi veronmaksajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama valittaako ei asia siitä muutu mutta tukee vielä kalliimmaksi veronmaksajille.

        Oikeus toimii joka päivä, ei vain Päivin takia. Yhtä kallista se joka päivä on.


      • Anonyymi

        Niin? Olen samaa mieltä, oikeudenpäätös osoitti rajoja vapaudelle aivan kaikille tulkita myös Raamattua sekä uskovia ihmisiä tulkitsemallaan tavalla.


      • Anonyymi

        "Toivottavasti syyttäjä ei valita. Sitähän aitouskovaiset nyt toivovat, että valittaisi ja Päivin vaikea vaalikampanja saisi siitä ilmaista buustia."

        Turha toivo, syyttäjä valittaa aivan varmasti, mutta syytteet hänen pitää keksiä omasta päästään uudestaan.

        Kun syyttäjä valittaa niin käydään taas yhdessä Repe sama kuvio läpi ja saadaan näin julistaa evankeliumia kun kansalla on nyt kuulevat korvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toivottavasti syyttäjä ei valita. Sitähän aitouskovaiset nyt toivovat, että valittaisi ja Päivin vaikea vaalikampanja saisi siitä ilmaista buustia."

        Turha toivo, syyttäjä valittaa aivan varmasti, mutta syytteet hänen pitää keksiä omasta päästään uudestaan.

        Kun syyttäjä valittaa niin käydään taas yhdessä Repe sama kuvio läpi ja saadaan näin julistaa evankeliumia kun kansalla on nyt kuulevat korvat.

        Tällä hetkellä mietitään että Suomessa ei ole lakia loukkaavia puheita vastaan.


      • Minä taas toivoisin, että tämä vapauttava päätös Räsäselle tarkoittaisi. että keskustelut muuttuisivat asiallisemmiksi niin kristittyjen kuin ei-kristittyjenkin taholta. Nyt kaikille on selvempää, että Raamattua saa siteerata ja saa sanoa, että "homous on synti". Ja vaikka joku saattaa loukkaantua tästä, se ei silti ole kansanryhmää vastaan kiihottamista.

        Kuitenkin kehottaisin kristittyjä ihmisiä olemaan kohteliaampia ja asiallisempia. Tämä päätös ei tarkoita, että nyt saa sitten sanoa ihan mitä tahansa. Tällä palstalla on esim. yksi kirjoittaja, joka jää usein jankkaamaan Torren kanssa. Jutut ovat ala-arvoisia ja antavat huonon kuvan kristityistä. Se ei ole kunnioittavaa rakkaudellisuudesta nyt puhumattakaan.

        Mutta samalla meillä jokaisella on vastuu tämän palstan tasosta. Jos jokainen meistä yrittäisi kirjoittaa edes vähän asiallisemmin, palstan taso voisi kohota.

        Meillä voisi myös olla jonkinlainen tapa nuhdella asiattomia kirjoituksia. Siinä on vain se juttu, että nuhtelun pitäisi tulla ihmiseltä, joka on samaa mieltä. Eli kristityn pitäisi nuhdella kristittyjä ja ei-kristityn ei-kristittyjä. Muutenhan sekään ei toimi.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Minä taas toivoisin, että tämä vapauttava päätös Räsäselle tarkoittaisi. että keskustelut muuttuisivat asiallisemmiksi niin kristittyjen kuin ei-kristittyjenkin taholta. Nyt kaikille on selvempää, että Raamattua saa siteerata ja saa sanoa, että "homous on synti". Ja vaikka joku saattaa loukkaantua tästä, se ei silti ole kansanryhmää vastaan kiihottamista.

        Kuitenkin kehottaisin kristittyjä ihmisiä olemaan kohteliaampia ja asiallisempia. Tämä päätös ei tarkoita, että nyt saa sitten sanoa ihan mitä tahansa. Tällä palstalla on esim. yksi kirjoittaja, joka jää usein jankkaamaan Torren kanssa. Jutut ovat ala-arvoisia ja antavat huonon kuvan kristityistä. Se ei ole kunnioittavaa rakkaudellisuudesta nyt puhumattakaan.

        Mutta samalla meillä jokaisella on vastuu tämän palstan tasosta. Jos jokainen meistä yrittäisi kirjoittaa edes vähän asiallisemmin, palstan taso voisi kohota.

        Meillä voisi myös olla jonkinlainen tapa nuhdella asiattomia kirjoituksia. Siinä on vain se juttu, että nuhtelun pitäisi tulla ihmiseltä, joka on samaa mieltä. Eli kristityn pitäisi nuhdella kristittyjä ja ei-kristityn ei-kristittyjä. Muutenhan sekään ei toimi.

        Päivillä on paljon muutakin kuin "homous on synti", joka on sinällään jo Raamatun vastainen lause. Kukaan ei esitä Raamattua syytteeseen koskaan.

        Tyhjän jankkaaminen on tosiaan typerää.


    • Ai nytkö Suomi onkin taas hyvä paikka :d

      • Anonyymi

        Missä niin sanottiin?
        V•tuttaako sinua?


      • Anonyymi

        suomi on ain a hyvä paikka siloin kun sitä oikein hallitaan.

        pahalla ja huonolla hallinnalla tulee kaikki paikat huonoiksi paikoiksi.

        ihan kuin Raamattukin sen ilmaisee, eli kun jumalattomat hallitsee, kansa huokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        suomi on ain a hyvä paikka siloin kun sitä oikein hallitaan.

        pahalla ja huonolla hallinnalla tulee kaikki paikat huonoiksi paikoiksi.

        ihan kuin Raamattukin sen ilmaisee, eli kun jumalattomat hallitsee, kansa huokaa.

        No tehän olette huutaneet kurkkunne käheäksi palstalla kuin jumalattomat Suomea johtaa mutta näin nyt vaan kävi Räsäsen jutussa. Oletko nyt siis sitä mieltä, ettei Suomen johtajat olekaan jumalattomia ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tehän olette huutaneet kurkkunne käheäksi palstalla kuin jumalattomat Suomea johtaa mutta näin nyt vaan kävi Räsäsen jutussa. Oletko nyt siis sitä mieltä, ettei Suomen johtajat olekaan jumalattomia ?

        sokeakin kana löytää kukon aina joskus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sokeakin kana löytää kukon aina joskus!

        Päivi on syytön! Toiviainen valehtelija!


      • Anonyymi kirjoitti:

        sokeakin kana löytää kukon aina joskus!

        Kyllä se on kuule kukko joka sen kanan löytää :d


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on syytön! Toiviainen valehtelija!

        Päivi ei ole syytön siihen miten hän puhuu homoseksuaalisista. Eipä kehtaa puhua niin heteroista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on syytön! Toiviainen valehtelija!

        Jokos olette asettaneet Toiviaisen syytteeseen kuten lupasitte?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tehän olette huutaneet kurkkunne käheäksi palstalla kuin jumalattomat Suomea johtaa mutta näin nyt vaan kävi Räsäsen jutussa. Oletko nyt siis sitä mieltä, ettei Suomen johtajat olekaan jumalattomia ?

        Mikään maa ei ole täydellinen joten älä kitise jos asoita kritisoidaan.


      • Ihan kuten olen sanonut sinulle aikaisemmin. Kannattaa pidättäytyä maatalouteen liittyvistä vertauksista jos ei asioista mitään ymmärrä. Kerron nyt sinulle kuitenkin , että jos laittaa kaksi kukkoa samaan kanatarhaan niin toinen tappaa melkoisella varmuudella toisen.
        Yleensä kukot ovat enemmän kuin halukkaita kanojen kanssa vehtaamaan, mutta saattaa niissä esiintyä laiskojakin yksilöitä. Tuollaisen kukon sitten tarhaaja äkkiä laittaakin pataan ja otetaan uutta verta tilalle. Tuossa saattaa tietenkin olla kyseessä aseseksuaalinen kukko🤔


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Jokos olette asettaneet Toiviaisen syytteeseen kuten lupasitte?

        Niin eikös tämä pitänyt olla seuraava vaihe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        suomi on ain a hyvä paikka siloin kun sitä oikein hallitaan.

        pahalla ja huonolla hallinnalla tulee kaikki paikat huonoiksi paikoiksi.

        ihan kuin Raamattukin sen ilmaisee, eli kun jumalattomat hallitsee, kansa huokaa.

        Suomea tuskin jumalalliset hallitsee.

        Vai mitä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi ei ole syytön siihen miten hän puhuu homoseksuaalisista. Eipä kehtaa puhua niin heteroista.

        Raamatun jakeet puhuvat. Päivi vain toisti ne.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ihan kuten olen sanonut sinulle aikaisemmin. Kannattaa pidättäytyä maatalouteen liittyvistä vertauksista jos ei asioista mitään ymmärrä. Kerron nyt sinulle kuitenkin , että jos laittaa kaksi kukkoa samaan kanatarhaan niin toinen tappaa melkoisella varmuudella toisen.
        Yleensä kukot ovat enemmän kuin halukkaita kanojen kanssa vehtaamaan, mutta saattaa niissä esiintyä laiskojakin yksilöitä. Tuollaisen kukon sitten tarhaaja äkkiä laittaakin pataan ja otetaan uutta verta tilalle. Tuossa saattaa tietenkin olla kyseessä aseseksuaalinen kukko🤔

        kyyllä kukot voivat mennä vihille keskenään, eikös evoluutio ole navetassakin työstämässä asiaansa !

        pidä silmäsi auki tulevina päivinä!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi ei ole syytön siihen miten hän puhuu homoseksuaalisista. Eipä kehtaa puhua niin heteroista.

        Eikö yhtään hävetä, kun et tajua koko asiasta yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun jakeet puhuvat. Päivi vain toisti ne.

        Päivi ei kyllä ole tunnettu puheistaan Raamatusta, vaan puheistaan homoseksuaalisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö yhtään hävetä, kun et tajua koko asiasta yhtään mitään.

        Tajuan, että ei Päivillä ole ollut tarkoitus puhua pahaa heteroista, vaan ainoastaan homoseksuaalisista. Siitä tuli oikeusjuttu.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin eikös tämä pitänyt olla seuraava vaihe.

        Muistaakseni syytteitten piti olla myös erittäin kovia.

        Taitaa kestää syytteeseen asettaminen yhtä kauan kuin Rooman korkeimman oikeuden päätös Trumpin nostamisesta takaisin presidentiksi.😏


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin eikös tämä pitänyt olla seuraava vaihe.

        Tämä asia etenee aivan varmasti samalla tapaa joutuvasti kun kuuluisa Lettaksen nimimerkkivarkauden tutkinta Pasilassa! :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun jakeet puhuvat. Päivi vain toisti ne.

        Mulla olisi sulle pari koraanin jaetta.


    • Anonyymi

      Oli huvittavaa nähdä joidenkin medioiden ennakoiva "uutinen" tältä aamupäivältä, jossa todettiin, että "Räsänen tuomitaan". Taisi olla enemmän toimittajan omia toiveita kuin faktaa.

      • Eihän se sitä tarkoita. Tuomio se on vapauttavakin tuomio.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eihän se sitä tarkoita. Tuomio se on vapauttavakin tuomio.

        Tuomio on niinkuin sanoit, mutta jos syytteet hylätään niin syytettyä ei tuomittu.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eihän se sitä tarkoita. Tuomio se on vapauttavakin tuomio.

        Syytteet hylättiin. Ei ollut mitään vapautettavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuomio on niinkuin sanoit, mutta jos syytteet hylätään niin syytettyä ei tuomittu.

        Kun käräjäoikeus antaa päätöksen sanotaan sitä yleisesti tuomioksi vaikka kyseessä olisi sitten vapauttava tuomio eli syytteiden hylkäys.

        Näin kyllä itsekin tuon "tuomio" jutun olikohan nyt Ilta-Sanomien sivuilla. Tietenkin tuon olisi voinut fiksumminkin kirjoittaa , mutta kyseisellä julkaisulla ei nyt niin korkeatasoista ole kirjoittelu muutenkaan. Ottaen nyt kuitenkin huomioon sen, että kirjoittelijat ovat toimittajia eikä mitään huvin vuoksi kirjoittelevia kuten allekirjoittanut . Luulisi noiden siis osaavan kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Minä uskon, että musta ihonväri on syntiä, ja noiden pitäisi tehdä parannus ja puhdistautua, ennen taivaaseen pääsyä, kuin Musta-Saara aikanaan. Laillista?

      • Anonyymi

        Saat uskoa, sinulla on siihen oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat uskoa, sinulla on siihen oikeus.

        Täytyy alkaa julkisesti saarnaamaan tuota omaa oppia, ja katsoa kauanko välttyy syytteiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy alkaa julkisesti saarnaamaan tuota omaa oppia, ja katsoa kauanko välttyy syytteiltä.

        Kukaan ei estä siitä vaan!


      • Anonyymi

        >>Minä uskon, että musta ihonväri on syntiä, ja noiden pitäisi tehdä parannus ja puhdistautua, ennen taivaaseen pääsyä, kuin Musta-Saara aikanaan. Laillista? <<

        Hyvä kun tähdensit, että kysymys on vain sinun uskostasi.

        Raamatussa Jumalan omaisuuskansassa oli tummaihoisiakin.


      • Anonyymi

        Synnin pitäisi liittyä tekoihin, ei pelkkiin ominaisuuksiin


    • Anonyymi

      Oikeus katsoi että Räsäsen ja Pohjola syyllistyivät loukkaavaan kielenkäyttöön, joka ei kuitenkaan ylittänyt vihapuheen rajaa oikeuden mielestä.

      Hienoa, nyt saa sanoa suoraan mielipiteensä älyllisesti alisuorittavista ja jeesususkolla mielensä saastuttaneista uskovaisista ilman vihapuheeseen syyllistymistä.

      • Anonyymi

        milloin se olisi ollut pannassa ?


      • Anonyymi

        älykkäänä yksilönä olisit todennäköisesti palkattuna jossain työssä etkö höperehtisi f oorumilla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älykkäänä yksilönä olisit todennäköisesti palkattuna jossain työssä etkö höperehtisi f oorumilla !

        Lounastauolla juuri. Olen asiantuntijan hommissa. Asiakasfirmat maksavat minulle palveluksistani n. 10000 €/kk. Kyllä sillä pärjäilee kun asuu Kanarialla.

        Paljonko se sinun työttömyyskorvaus olikaan kuussa siellä takahikiällä? Oletko kalliin bensan vuoksi joutunut rajoittamaan mopoiluasi? Täällä bensa maksaa tällä hetkellä 1,30 €/l. Vuoden vaihteessa se oli vielä alle euron, joten on se tosin noussut myös täälläkin.


      • Sanahelinää.

        Mutta suomeksi, että homoja saa halveksia vaikka millä tavoilla, mutta se on sananvapautta, vaikka sanat ovat loukkaavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lounastauolla juuri. Olen asiantuntijan hommissa. Asiakasfirmat maksavat minulle palveluksistani n. 10000 €/kk. Kyllä sillä pärjäilee kun asuu Kanarialla.

        Paljonko se sinun työttömyyskorvaus olikaan kuussa siellä takahikiällä? Oletko kalliin bensan vuoksi joutunut rajoittamaan mopoiluasi? Täällä bensa maksaa tällä hetkellä 1,30 €/l. Vuoden vaihteessa se oli vielä alle euron, joten on se tosin noussut myös täälläkin.

        oooii noinko kolahti, osanottoni !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lounastauolla juuri. Olen asiantuntijan hommissa. Asiakasfirmat maksavat minulle palveluksistani n. 10000 €/kk. Kyllä sillä pärjäilee kun asuu Kanarialla.

        Paljonko se sinun työttömyyskorvaus olikaan kuussa siellä takahikiällä? Oletko kalliin bensan vuoksi joutunut rajoittamaan mopoiluasi? Täällä bensa maksaa tällä hetkellä 1,30 €/l. Vuoden vaihteessa se oli vielä alle euron, joten on se tosin noussut myös täälläkin.

        Jos sinulla on noin hyvä palkka asut noin huonossa paikassa?


      • "loukkaavat puheet" oli oikeuden sana.


      • Ei hän syytön ole homopuheistaan. Ne jäävät elämään.


      • Anonyymi

        >> Hienoa, nyt saa sanoa suoraan mielipiteensä älyllisesti alisuorittavista ja jeesususkolla mielensä saastuttaneista uskovaisista ilman vihapuheeseen syyllistymistä. <<

        Raamattu:
        "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa."

        "sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


      • Anonyymi

        Ehkä Päivi ei syyllistynyt, mutta mitä tehdään suomi24 vihapuheelle? Täällä porukkaa, jotka joutaisi linnaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sanahelinää.

        Mutta suomeksi, että homoja saa halveksia vaikka millä tavoilla, mutta se on sananvapautta, vaikka sanat ovat loukkaavia.

        >>sananvapautta, vaikka sanat ovat loukkaavia. <<

        HYvä torre3,

        Jeesukseen ja hänen sanoihinsa loukkaannutaan loppuun saakka.
        "Autuas on se, joka ei loukkaannu minuun", sanoi Jeesus.


      • Anonyymi

        Me uskovat saamme valehdella ja vääristellä, koska sitä ei ole suoraan käskyllä kielletty.


      • Anonyymi
        Ei.luotu kirjoitti:

        Jos sinulla on noin hyvä palkka asut noin huonossa paikassa?

        Niin no ei tuolla palkalla vielä Monacossa pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oooii noinko kolahti, osanottoni !

        Voi tietysti tulla tänne Kanarialle keskustelemaan kolinoistasi. Vaikka oletkin työtön niin työttömätkin saavat kuulemma käydä ulkomailla nykyään. Voit kysyä lähimmästä työvoimatoimistosta lähemmin matkustusoikeudestasi. Vai tarvitsetko luvan myös sinua hoitavalta psykiatrilta?


      • Anonyymi
        Ei.luotu kirjoitti:

        Jos sinulla on noin hyvä palkka asut noin huonossa paikassa?

        Huonous on aika suhteellista.

        Ilmasto on erinomainen, eläminen kohtuullisen halpaa, loistavat internetyhteydet, giganen laajakaista kotiin n. 50-60 €/kk, ystävälliset ihmiset, hyvä terveydenhoito, hienot mahdollisuudet erilaisiin harrastuksiin. Aikaerokaan Suomeen ei ole kuin kaksi tuntia. Tänne on viime aikoina muuttanut etätyöntekijöitä Thaimaasta ja muualta kaukoidästä ollakseen lähempänä Suomen ja Euroopan aikaa.

        Minulle tämä sopii hyvin.

        Syytä muistaa että elämä täällä on oikeasti jotain ihan muuta kuin allasbaarin tiskillä notkumista turistihotellissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>sananvapautta, vaikka sanat ovat loukkaavia. <<

        HYvä torre3,

        Jeesukseen ja hänen sanoihinsa loukkaannutaan loppuun saakka.
        "Autuas on se, joka ei loukkaannu minuun", sanoi Jeesus.

        En minä Jeesukseen loukkaannu. Ja nyt on kyse Päivistä ja hänen puheistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Hienoa, nyt saa sanoa suoraan mielipiteensä älyllisesti alisuorittavista ja jeesususkolla mielensä saastuttaneista uskovaisista ilman vihapuheeseen syyllistymistä. <<

        Raamattu:
        "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa."

        "sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        Nyt oli kyse Päivin "loukkaavista puheista homoseksuaalisista".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Nyt oli kyse Päivin "loukkaavista puheista homoseksuaalisista".

        Minkäs Päivi sille voi, että te homot loukkaannutte totuudesta?
        Se ei kuitenkaan ole rikos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs Päivi sille voi, että te homot loukkaannutte totuudesta?
        Se ei kuitenkaan ole rikos.

        Millä perusteella pidät Päivin puheita "totuutena".

        Nehän ovat mustamaalausta tarkoituksena esittää homot järkyttävinä ihmisinä.


      • Anonyymi

        Eivät ole syyllistyneet.
        Loukkaavuus asiassa on subjektiivista, eli ymmärretään, että jotkut voivat kokea sanomiset loukkaavina. Todettiin myös, ettei loukkaamistarkoitusta ole ja kyse ei ole vihapuheesta, vain mahdollisesti loukkaavasta puheesta. Kyseiset puheet eivät todellakaan kaikkia ihmisiä loukkaa, vaan ne voi ymmärtää myös oikein, kuten tarkoitettu.


      • Anonyymi

        Niin? Räsäsen kirjoitusten on esitetty jo syytösten perusteella olevan loukkaavia, eikä sitä kielletty, ettei niitä voisi loukkaaviksi kokea. Loukkaantuminen on kuitenkin subjektiivista. Räsäsen kohdalla todettiin, ettei loukkaamistarkoitusta ole. Vihapuheesta Räsäsen kohdalla on turha puhua. Toivottavasti se on käynyt jo selväksi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei hän syytön ole homopuheistaan. Ne jäävät elämään.

        Olet väittänyt valheellisesti täällä pitkään, että Räsänen olisi syyllistynyt homojen panetteluun ja solvaamiseen. Sellaista ei pystytty näyttämään oikeudessa toteen.
        Hän ei ole vihapuhuja. Hänellä ei ole ollut loukkaamistarkoitusta.
        Syyttäjän väitteitä Räsäsen sanomisista todettiin oikeudessa perättömiksi. Olet itsekin esittänyt samoja valheita Räsäsen sanomisista. Miksi hyväksyt itseltäsi sellaisen?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Nyt oli kyse Päivin "loukkaavista puheista homoseksuaalisista".

        Kuinkahan paljon ihmisiä eroo kirkosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väittänyt valheellisesti täällä pitkään, että Räsänen olisi syyllistynyt homojen panetteluun ja solvaamiseen. Sellaista ei pystytty näyttämään oikeudessa toteen.
        Hän ei ole vihapuhuja. Hänellä ei ole ollut loukkaamistarkoitusta.
        Syyttäjän väitteitä Räsäsen sanomisista todettiin oikeudessa perättömiksi. Olet itsekin esittänyt samoja valheita Räsäsen sanomisista. Miksi hyväksyt itseltäsi sellaisen?

        Oikeudessa ei käsitelty Päivin puheita homoseksuaalisista.

        Pitää järjestää uusi syyte.

        Minä olen kuunnellut Päivin puheita ja kirjoituksia jo 12 vuotta. Sen ajan hän on ikäänkuin vainonnut homoseksuaalisia, ja tullut siitä kuuluisaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan paljon ihmisiä eroo kirkosta.

        Miten kirkko liittyy asiaan?


    • Anonyymi

      Tämä oli vasta ensimmäinen erä. Tämän jälkeen panokset kovenevat. Tämä on profetia.

      • Anonyymi

        OK. Usko ilman huvia on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK. Usko ilman huvia on kuollut.

        Jossain päin maailmaa uskovainen ilman huivia on kuollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK. Usko ilman huvia on kuollut.

        Heh, hyviä kommentteja.


    • Nyt kaikkia uskovia harmittaa kun näin kävi. Pitiväthän he varmana että tämä on ajojahti uskovia vastaan ja Räsänen joutuu vankilaan. :D

      • Anonyymi

        Et sinä ajojahtiasi lopeta,
        😃


      • Piti olla niin marttyyria, niin marttyyria, että!

        Ja 10 vuotta vimmaista evankeliointia.


      • Anonyymi

        Toistaisen ja Mantilan syytteet todettiin valheellisiksi. Eikös se sanottu jo etukäteen?


      • Anonyymi

        Noin ajattelevat ei sitten olleetkaan Jumalaan luottavia uskovia - asiahan on jo jätetetty kahden ja kolmen uskovan toimesta Herralle hoidettavaksi. Hän hoiti asian tahtomallaan tavalla. Myös Suomalaisten elämän hoitaminen on erityisesti jätetty Herralle hoidettavaksi ja kuten ammoisina aikoina Pieneksi kävi se ryhmä uskovia , joka piti kansasta löytyä, että Jumala sen pelastaisi. Suomessa on suurin joukoin rukoiltu jo monien vuosien ajan , että Jumala armahtaa vielä maatamme ja pelastaa sen. Jumala on kuullut rukoukset ja nyt on valtava herätys maassamme alkanut, Kiitos Herran.

        Raamattu: Matteus 12

        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
        38 Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
        39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
        40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
        41 Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.
        42 Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo.


      • Ja mitä kaikkea älytöntä Päivi on puhunut homoseksuaalisista jo 10 vuotta. Kuka on kärsinyt.

        Yleensä sanoistaan jää kiinni ja vastuuseen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Piti olla niin marttyyria, niin marttyyria, että!

        Ja 10 vuotta vimmaista evankeliointia.

        Häviäjille pitkää nenää pitkää nenää näytetään !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toistaisen ja Mantilan syytteet todettiin valheellisiksi. Eikös se sanottu jo etukäteen?

        Ei suinkaan. Tutustu oikeuden päätökseen. Siinä ei sanota mitään tuollaista eikä muutenkaan puhuta lahkouskovaisten kieltä.


      • Anonyymi

        Harmi kun Ilmatar ei enää yllä pidä saittia ja listaa varmaakin varmemmista enneustuksista. Tämä olisi siellä heti paikkansa ansainnut :D


    • Anonyymi

      Hihkukaa vasta sitten, jos syyttäjä ei valita.

      • Anonyymi

        Mikä asiassa muka voisi muuttua?


      • Anonyymi

        Juu, ihan oikea marssijärjestys.


      • Sehän olisi pettymyksistä pahin. Päivi joutuisi kampanjoimaan itse paikkansa uusimiseksi ilman syyttäjän apua.


      • Anonyymi

        Kenelle ylin syyttäjä tässä maailmassa valittaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä asiassa muka voisi muuttua?

        Monissa asioissa tapahtui täys käännös, kiitos Herran.
        Raamattu: Apostolien teot 5
        19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
        20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
        21 Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
        22 Mutta kun oikeudenpalvelijat tulivat vankilaan, eivät he löytäneet heitä sieltä, vaan palasivat takaisin ja kertoivat,
        23 sanoen: "Vankilan me kyllä huomasimme hyvin tarkasti suljetuksi ja vartijat seisomassa ovien edessä; mutta kun avasimme, emme sisältä ketään löytäneet".
        24 Kun pyhäkön vartioston päällikkö ja ylipapit kuulivat nämä sanat, eivät he tienneet, mitä heistä ajatella ja mitä tästä tulisi.
        25 Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa".
        26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
        27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
        28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren".
        29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
        30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
        31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
        33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
        34 Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
        35 Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
        36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
        37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Sehän olisi pettymyksistä pahin. Päivi joutuisi kampanjoimaan itse paikkansa uusimiseksi ilman syyttäjän apua.

        Et kai ole katkera? 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Et kai ole katkera? 😺

        Mistä? 😯


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mistä? 😯

        Ihan mistä vaan. 😺


      • Vai niin. 😼


      • Homous on normaalia, kuten siniset silmät ja saunominen, vaikka ne ovat harvinaisia asioita.


      • Anonyymi

        Oli tosi hyvä juttu, että heti ensimmäisessä oikeusasteessa voitettiin ja vielä yksimielisellä päätöksellä, vaikka asian käsittelyä vielä jatkettaisiinkin.


    • Anonyymi

      Lopputulos oli samanlainen kuin aikana jolloin Hän kysyi oliko Johannksen kaste taivaasta vaiko ei.

      vastaajat aikansa jupisivat j a vastasivat -" emme tiedä"!

      eli yhteiskunnan kokonaiskuvan edessä ei uskallettu antaa edes sakkoja, mutta niitä odottaville on sitten pitkä selitys jossa kerrotaan että oikeastaa olisi pitänyt antaa sakkoja.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi sakottaa jos mitään lainvastaista ei ole tapahtunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi sakottaa jos mitään lainvastaista ei ole tapahtunut?

        Niin kysymys on suunnilleen samaan luuotaav a kuin kysyä. "miksi kaikki Apostolit tapettiin"!


    • Anonyymi

      Kohta muslimit hyppivät pöydille koraanitulkintoineen.

      • Anonyymi

        miten niin kohta, eikös hypähtelyä ole tapahtunut jo kuussataa luvulta asti.


      • Anonyymi

        Mitä se sinulta on pois?


    • Anonyymi

      Hovissa kaikki on toisin. Hovissa kaikki on toisin. Hovissa kaikki on toisin.

      • Anonyymi

        niinpä, siellä syylliset taluttaa kuningattaria, täällä syyttömät on syytteissä.


      • Anonyymi

        Valheelliset syytteet eivät päde sielläkään.


    • Anonyymi

      Kuka maksoi tuon teatterin kulut?

      • Anonyymi

        Valtio koska vks nosti syytteen. Eli me veronmaksajat.


      • Anonyymi

        Suomalaiset veronmaksajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset veronmaksajat.

        Suomalaiset veronmaksajat maksavat oikeuslaitoksen kulut sekä oopperan pääosin.


    • Anonyymi

      Miten muslimit ovat ottaneet vastaan suomalaisen käsityksen sananvapaudesta?

      • Anonyymi

        Mitä sitten?


    • Anonyymi

      Mitä mustassa Raamatussa kertotaan?

    • Anonyymi

      Ihanaa
      Ihanaa
      Ihanaa

      Rukoilijoiden voima vaikutti tuomareiden ajatuksiin.

      Ihanaa

      😁

    • Anonyymi

      Jumalan sanan vihaajat kiihoittuivat ihan turhaan.

      • Anonyymi

        Valheista jumalaton kiihottuu.


      • Anonyymi

        Mitäs lasten leikeissä häviäjille näytettiin ? No tietysti pitkää nenää !


      • Anonyymi

        Näytä se jumala mulle, jota itsekään et ole nähnyt.


    • Anonyymi

      Kiitos Herralle.

      Raamattua tullaan julistamaan, niin kuin se on kirjoitettu, hamaan Jeesuksen paluuseen asti. Vainottiinpa uskovia tai ei vainottu sen takia. Herra itse kutakin uskovaa tässä tehtävässä auttakoon ja saattakoon monia uskoon.

      • Päivi voisi siirtyä julistamaan Raamattua, mutta hän on sanonut jatkavansa samaan malliin.


      • Anonyymi

        Satukirja se on ja siihen asemaan se tulee asettaa, mutta K18.


    • Anonyymi

      Ihanaa että tämä farssi on ohitse.
      Järki ja sananvapaus voittivat.

      • Anonyymi

        Toiviainen sai kuulla madon luvut.
        Kehtaako vielä viedä valheitaan eteenpäin?
        Eikö se ala olla jo vainoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiviainen sai kuulla madon luvut.
        Kehtaako vielä viedä valheitaan eteenpäin?
        Eikö se ala olla jo vainoa?

        Madon luvut: "puheet olivat loukkaavia".

        Sitä mieltä oli myös Toiviainen.


      • Anonyymi

        eivät voittaneet, oikeus voittaa seuraavassa asteessa ja päivi saa tuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eivät voittaneet, oikeus voittaa seuraavassa asteessa ja päivi saa tuomion.

        Järki voitti ja tekaistut syytteet todettiin perättömiksi.
        Sananvapaus voitti, eikä pelkkä normaali loukkaantuminen toisen eriävistä näkemyksistä riitä tuomioon.
        Miten se olisi oikeuden voitto, että tekaistuilla syytteillä voitettaisiin tai ylipäätään edes haluttaisiin viedä noin kevyin perustein toisinajattelijoilta heidän perusoikeuksiaan..


    • Anonyymi

      Kiitos, rukoukset on kuultu!🙏

    • Anonyymi

      On se nyt saatanan typerää kuvitellakaan että Suomi olisi valtio joka hyökkäisi jotain satukirjaa vastaan ensimmäisenä maailmassa ja antaisi kristityille paskoille tuomion sen vuoksi. Vittu mitä idiootteja tämä maa on täynnä.

      • Anonyymi

        eikös sitä hyökkäystä ole ollut jo ihan riittävän korkealla taholla !

        se on eri asia kuin hiekklootahuutelut.


      • Anonyymi

        Häviäjille pitkää nenää, pitkää nenää näytetään !!!!!!!!


      • Anonyymi

        Olet siinä hyvä esimerkki siitä hyökkäämisestä oman suusi tunnustuksella!

        ja edelleen syytteen hylkääminen kertoo vain että jossain on epäpätevyyttä kun on yleensä alettu hyökkäämään.

        kristityt ovat maan suola ja toivo, ei ne paskoja ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häviäjille pitkää nenää, pitkää nenää näytetään !!!!!!!!

        Siitä huolimatta aitolaiset hävisivät jo viisi vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen voitti ja sananvapautta ja erityisesti uskonnonvapautta rajoittamaan pyrkivät putinistit hävisivät.

      • Juuri näin ja henkilökohtaisesti suuri munaus Toiviaiselta,


      • Anonyymi

        Miksi perättömästi sekoitat tähänkin Venäjän ja Putinin / putinistit?

        Tällä asialla ei ole mitään tekemistä "putinismin" kanssa, joka sekin on nimityksenä harhaanjohtava.

        Te natottajat yritätte nyt loistaa Päivin siivellä, mutta todellisuudessa te itse ette edusta oikeusvaltiota. Toimenne Suomen NATO:on viemiseksi ovat olleet rikolliset: valheita, sensuuria ja toisinajattelijoiden väheksymistä, pilkkaamista, nimittelyä. Tätäkö NATO edustaa?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Juuri näin ja henkilökohtaisesti suuri munaus Toiviaiselta,

        Toiviaisen kuuluisikin ottaa nyt seuraavaksi ihan oikeita petoksia ja rikoksia selvitettäväkseen esim. veroparatiisejä hyväkseen käyttäjistä veroasioissa, se olisi monivuotinen työ hänelle ja jättäisi mokomat ihmisten puheet ja kirjoitukset kyttäämättä ja syyttämättä.jep!


    • Anonyymi

      Nyt vaan jäädään odottamaan että Toiviainen ei luovuta, vaikka jääkin syksyllä eläkkeelle. Toivottavasti hän valittaa, mutta syytteet hänen pitää keksiä omasta päästään uudestaan. Putin voisi antaa hyviä neuvoja hänelle miten oikeusprosessi saadaan langettavaan lopputulemaan.

      Kun syyttäjä valittaa niin käydään taas yhdessä koko porukka sama kuvio läpi ja saadaan näin julistaa evankeliumia kun kansalla on nyt kuulevat korvat. Tuo on iloinen, että aina kun ottaa puheeksi Päivi Räsäsen tapauksen, niin korvat suorastaan hörähtää ja evankeliointi voi alkaa.

      • Ainakin Päivi jatkaa samaan malliin. Mutta nyt hänelle voi vain naureskella. Hän omien ajatustensa vanki.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ainakin Päivi jatkaa samaan malliin. Mutta nyt hänelle voi vain naureskella. Hän omien ajatustensa vanki.

        Tottakai jatkaa koska ei ole rikkonut lakia.


      • Syyttäjän syytteet todettiin perättömiksi. Ei ole mitään pohjaa jatkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai jatkaa koska ei ole rikkonut lakia.

        Suomessa on sellainen laki, että ainakin homoseksuaalisista saa puhua loukkaavsti.

        Tätä Päivi hyödyntää. Mutta tästä lähtien hänelle voi naureskella. Hän puhui telkkarissa, ja hän vaikutti sairaalta niine ajatuksuineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai jatkaa koska ei ole rikkonut lakia.

        Päivi sanoi jo viime vuonna, että jatkaa samaan malliin.

        Ei se uusi tieto ollut. Hän touhuaa ihan turhaan.


      • Päivi sanoi pysyvänsä sanojensa takana.

        Mitä sanoja hän mielestäsi tarkoitti? Kyseessä kun oli oikeudenkäynti, jossa oli homoseksuaaliset.


    • Anonyymi

      Neuvostoliitto takaisin ja raamatut roviolle ja kirkot navetoiksi.

      • Anonyymi

        no jos lehmät tulee uskoviksi kirkossa niin se voi lisätä maidontuotantoa hyvinkin paljon, eli suomi nousee kuin nouseekin.

        ja jos raamattuja poltetaan niin polttojoukolla on hetken aikaa lämmintä, oppivat jo harjaantumaan tulevaan tuoomioonsa, eli on siinäkin puolensa !


      • Anonyymi

        Tulevaisuutesi on kammottava!


    • Päivi oli todella iloinen ja huojentunut päätöksestä jota ei hetkeäkään epäillyt.

      • Ei epäillyt? Äskettäin Päivi sanoi, että tällaisista puheista Suomessa voi saada kaksi vuotta linnaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei epäillyt? Äskettäin Päivi sanoi, että tällaisista puheista Suomessa voi saada kaksi vuotta linnaa.

        Mutta ei sanonut itse saavansa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei epäillyt? Äskettäin Päivi sanoi, että tällaisista puheista Suomessa voi saada kaksi vuotta linnaa.

        Ei sanonut niin vaan puhui vihapuheesta. Päivi tiesi koko ajan, ettei ole vihapuhunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanonut niin vaan puhui vihapuheesta. Päivi tiesi koko ajan, ettei ole vihapuhunut.

        On ollut esillä, että Päivi tulee saamaan kuusi vuotta vankilaa. Eikö ole kyse Päivin puheista?


      • torre3 kirjoitti:

        On ollut esillä, että Päivi tulee saamaan kuusi vuotta vankilaa. Eikö ole kyse Päivin puheista?

        Etkös sinäkin ole ollut sellaista riekkumassa?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Etkös sinäkin ole ollut sellaista riekkumassa?

        En. Olen kyllä pannut merkille, että Yhdysvalloissa tiedotettiin Päivin joutuvan kuudeksi vuodeksi vankeuteen.


      • torre3 kirjoitti:

        En. Olen kyllä pannut merkille, että Yhdysvalloissa tiedotettiin Päivin joutuvan kuudeksi vuodeksi vankeuteen.

        Mitä mediaa tarkoitat?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Mitä mediaa tarkoitat?

        En tiedä. Mutta täällä asiasta tiedotettiin tarkasti. Pidin uutista huuhaana.


      • torre3 kirjoitti:

        En tiedä. Mutta täällä asiasta tiedotettiin tarkasti. Pidin uutista huuhaana.

        Et tiedä ja juuri väitit panneesi merkille, että että Yhdysvalloissa tiedotettiin Päivin joutuvan kuudeksi vuodeksi vankeuteen.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Et tiedä ja juuri väitit panneesi merkille, että että Yhdysvalloissa tiedotettiin Päivin joutuvan kuudeksi vuodeksi vankeuteen.

        Ei minua kiinnosta uskonnolliset ulkomaiset julkaisut. En muista yhtään nimeltä.

        Mutta täällä siteerattiin amerikkalaista, jossa se kuuden vuoden tuomio oli. Samalla esitettiin koko maailman seuraavan Päiviä.

        Aloin tutkia: Espajanjassa yksi uskonnollinen julkaistu kertoi Päivistä. Eli heikkoa oli "koko maailma".

        Uskovat ovat huvittavia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanonut niin vaan puhui vihapuheesta. Päivi tiesi koko ajan, ettei ole vihapuhunut.

        Puhuu pahaa, mutta tietää ettei puhu pahaa.

        Se ei mene läpi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Puhuu pahaa, mutta tietää ettei puhu pahaa.

        Se ei mene läpi.

        Puhui asia. Sinä puhut pahaa.


      • torre3 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta uskonnolliset ulkomaiset julkaisut. En muista yhtään nimeltä.

        Mutta täällä siteerattiin amerikkalaista, jossa se kuuden vuoden tuomio oli. Samalla esitettiin koko maailman seuraavan Päiviä.

        Aloin tutkia: Espajanjassa yksi uskonnollinen julkaistu kertoi Päivistä. Eli heikkoa oli "koko maailma".

        Uskovat ovat huvittavia.

        Älä kuitenkaan valehtele panneesi merkille mitään Amerikasta.


      • Niin näyttää tekevän.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En tiedä. Mutta täällä asiasta tiedotettiin tarkasti. Pidin uutista huuhaana.

        Miksi toistat samoja vanhoja asioita, jotka on puhuttu selviksi jo aikaa sitten?
        Jotkut ulkomailla eivät tunteneet Suomen oikeusjärjestelmää ja ajattelivat että kolmesta tapauksesta, joista jokaisesta voi saada max 2v vankilaa, voi saada yhteensä 3 x 2v, eli 6v vankilaa, JOS jokaisesta tulisi isoin mahdollinen tuomio.
        Päivi ei ole koskaan puhunut 6 vuodesta. 2 vuodesta on puhunut vain kyseisen kiihotuspykälän rikkomisesta saatavan maksimirangaistuksen yhteydessä, mutta on korostanut, että hänelle on näissä tapauksissa odotettavissa korkeintaan sakkorangaistus.


      • Panin merkille sen, että täällä kehuttiin kuinka Päiviä tuetaan Amerikassa asti. Yhdessä julkaisussa..


    • Anonyymi

      Väärä tuomio, joten on syytäkin valittaa aina korkeimpaan oikeuteen asti jotta Räsäskä saa ansaitsemansa rangaistuksen..

      • Anonyymi

        Väitätkö nyt, että Suomen oikeuslaitos on epäpätevä?


      • Anonyymi

        Minkä mukaan ansaitsemansa? Syytteet ainakin olivat tekaistuja.


    • Anonyymi

      Siinä tapauksessa uskonrauhaa ei voi häiritä. Minä saan kusta kirkossa penkkiin papin edessä.

      • Anonyymi

        niin saat mutta aika pian saat tervehtiä puuäijää sen jälkeen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin saat mutta aika pian saat tervehtiä puuäijää sen jälkeen !

        Eikös Räsänen voisi vaatia Toiviaiselta aiheettomasta syytteestä korvauksia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Räsänen voisi vaatia Toiviaiselta aiheettomasta syytteestä korvauksia ?

        Varmaan voisi.


      • Anonyymi

        Tee toki se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan voisi.

        Kohta kaikki vapautetut vaativat korvauksia syyttäjiltä.

        Vai ovatko uskovien ajatukset naurettavia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Räsänen voisi vaatia Toiviaiselta aiheettomasta syytteestä korvauksia ?

        Mihin hän sellaisia tarvitsisi? Hänhän napsauttelee sormiaan ihmeitä tehden päivät pitkät ja saa mitä haluaa, Jeesushan lupasi opettaa kaikki tekemään ihmeitä?

        Ai, niin pahus, mutta vastusti Jahvea ja Mooseksen uhrikulttia, jolla olemme siirtyneet nyt homoseksuaalien uhraamiseen mahdollisimman viattomina uhreina - enää ei Jeesus yksin riitä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kohta kaikki vapautetut vaativat korvauksia syyttäjiltä.

        Vai ovatko uskovien ajatukset naurettavia?

        Räsänen on syytön ja Toiviaisen valheet on nyt todettu oikeuden toimesta valheiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen on syytön ja Toiviaisen valheet on nyt todettu oikeuden toimesta valheiksi.

        Toiviainen näkyi tuntevan lain.

        Oikeus oli samaa mieltä kuin Toiviainen: Päivin puheet homoseksuaalisista ovat olleet loukkaavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen on syytön ja Toiviaisen valheet on nyt todettu oikeuden toimesta valheiksi.

        Se kääntyy seuraavassa asteessa toisinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kääntyy seuraavassa asteessa toisinpäin.

        Niin että syyttäjät alkaisivat syyttää ilman valheita? Lopputulos on jokatapauksessa syytön. Millaisethan syytökset he keksivät seuraavaan oikeusasteeseen..


    • Anonyymi

      3 asiasta päättänyttä olivat yksimielisiä ja todettiin, ettei esitettyjä väitteitä löytynyt tutkintamateriaaleista, joten syyttäjällä aika vaikea viedä asiaa vielä eteenpäin tai etenkään odottaa muunlaista loppuratkaisua.

      • Jos Toiviainen vielä jatkaa, kyse on vainosta.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jos Toiviainen vielä jatkaa, kyse on vainosta.

        Ei, vaan totuudesta teidän valheistanne.


      • Anonyymi

        Miten sen raamattuosuuden kävi?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Jos Toiviainen vielä jatkaa, kyse on vainosta.

        Tähän oli kuitenkin hyvä saada tieto.

        Että saako Suomessa laillisesti puhua homoseksuaalisista kaikkea älytöntä ja asettaa heidät muita huonompaan asemaan. Saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan totuudesta teidän valheistanne.

        Kerro toki mikä se vale on mikä käräjäoikeus ei huomannut. 😼


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen raamattuosuuden kävi?

        Sehän hylättiin heti syytteiden käsittelyssä asiaan kuulumattomana.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tähän oli kuitenkin hyvä saada tieto.

        Että saako Suomessa laillisesti puhua homoseksuaalisista kaikkea älytöntä ja asettaa heidät muita huonompaan asemaan. Saa.

        Saathan sinäkin puhua Räsäsestä ja muista uskovista älyttömiä ja yrität mustamaalata heitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saathan sinäkin puhua Räsäsestä ja muista uskovista älyttömiä ja yrität mustamaalata heitä.

        Sanon vain sitä mitä Päivi on vuosien varrella homoseksuaalisista puhunut. Täällä näkyy tolloja kirjoituksia, ja annat ymmärtää, että ne ovat uskovilta.

        Se tuskin on älytöntä puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan totuudesta teidän valheistanne.

        Oikeuden tuomaritkin valehteli?


    • Anonyymi

      Nyt vaan kirjoittamaan pamflettia aitouskovista. Onhan noita tutkimuksia joissa on saatu selville, että uskovaiset ovat vähemmän älykkäämpiä.

      • Anonyymi

        Et ole sen verran älykäs, että olisit tutustunut tutkimukseen tarkemmin..?
        Väitteesi tuollaisena on tietysti epätosi.


    • Anonyymi

      Hätäisyys on varmaan uskovaisten ongelma kun tarttuvat saatanankin syöttiin silmänräpäyksessä yhtään ajattelematta. Tai kuten tässä tapauksessa - hylätä Jeesus heti juoksuhuudolla, eikä koskaan edes mietitä oikeudenmukaisuutta.

      Olette kyllä niin vakuuttavia todisteita siitä, että kuka on kristinuskon Jumala, ettei tarvitse edes epäillä Raamatun olevan väärässä.

    • Anonyymi

      Homouden kontrollointi ja rajoittaminen kiihottaa mieliä.
      On vilskettä kuin muurahaispesässä.
      Homouden leviämistä itseen saatiin estettyä.
      Vihaa saa käyttää homouden vastustamiseen edelleen Raamattuun nojaten.
      Aamen hallelujaa
      😁

    • Anonyymi

      Miksi edelleen tilanne on se, että kun Räsäsen tekstiä lainaa sanasta sanaan, mutta korvaa sanan "homous"/"homot"/jne sanalla "kristinusko"/kristiityt, niin Suomi24 poistaa viestin "sääntöjen vastaisena"?

      Miksi Räsäsen rakastavan kristillinen kielenkäyttö ei sovi edes tällaiselle paska palstalle, jos sen on oikein ja laillista? Vai voiko laillinen olla moraalisesti väärin?

      • Anonyymi

        S24:lla on erikoiset arvontakriteerit komenttien suhteen. Kukaan ei ole päässyt niistä selvyyteen. Johtuneeko siitä, että poistot riippuu ihan siitä, kuka on työvuorossa ja millä päällä.

        Ja Räsänen ei viljele "Räsäsen"sanaa, vaan raamatun sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        S24:lla on erikoiset arvontakriteerit komenttien suhteen. Kukaan ei ole päässyt niistä selvyyteen. Johtuneeko siitä, että poistot riippuu ihan siitä, kuka on työvuorossa ja millä päällä.

        Ja Räsänen ei viljele "Räsäsen"sanaa, vaan raamatun sanaa.

        Raamatun sana: homoseksuaaliset ovat rikkinäisiä, heillä on psykoseksuaalinen kehityshäiriö, heille ei kuulu avioliitto.

        Meni Päivillä Raamattu uusiksi..


    • Anonyymi

      Syyttäjä haukkasi shittiä suun täydeltä . Olisiko kyseenalaista viran säilyminen ? Maksoi yli viiskyttonnia verotetuille .

      • Anonyymi

        Lasku Toiviaiselle ja sille papille!


    • Anonyymi

      Kyllä tämä menee hoviin ja korkeimpaan. Ei se päätös tähän jää.

      • Anonyymi

        Millä perusteilla kun syytteet todettiin valheiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteilla kun syytteet todettiin valheiksi?

        Etko muka ole kuullut että käräjäoikeuden jälkeen tulee hovioikeus ja sen jälkeen korkein oikeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etko muka ole kuullut että käräjäoikeuden jälkeen tulee hovioikeus ja sen jälkeen korkein oikeus?

        Mutta mistä keksitään seuraavaksi syyttää? Räsänen joutuu taas toistamaan ”en ajattele niin, enkä ole niin sanonut”?


    • Anonyymi

      Niinkauan kun suomessa on kaksi virallista valtion uskontoa, pitäisi kirkon perusperiaatteiltaan noudattaa raamatullisia lähtökohtia. Jos valtiovalta ei niitä noudatta olisi tietenkin reilua valtiovallan taholta tiedottaa, että valtiovalta ei ole uskontopohjainen vaan ateistinen.

      • Anonyymi

        Ei liity asiaan mitenkään.


      • Anonyymi

        Suomessa on vain kristinusko virallisena valtion uskontona.


    • Anonyymi

      Oli kyllä hyvä uutinen ja oikea päätös.
      En käsitä jos vielä aikovat päätöksestä valittaa. Älytöntä touhua ja rahan tuhlausta

    • Anonyymi

      Räsäsen saama tuomio ei ole lainvoimainen. Miksi näin suurta asiaa ei kukaan huomaa?

      • Räsästä ei tuomittu kun koko syyteet hylättiin.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Räsästä ei tuomittu kun koko syyteet hylättiin.

        Juu. On sananvapauden suojassa saada puhua homoseksuaalisista loukkaavsti.

        Aika lailla ihmetyttää Helsingin käräjäoikeus..


      • torre3 kirjoitti:

        Juu. On sananvapauden suojassa saada puhua homoseksuaalisista loukkaavsti.

        Aika lailla ihmetyttää Helsingin käräjäoikeus..

        Loukkaantuminen on kuulijan vastuulla. Rikos se ei ole.


      • Vai niin. 😼


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Vai niin. 😼

        Yllätyitkö⁉️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yllätyitkö⁉️

        Noo.... , siinä ja siinä.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Loukkaantuminen on kuulijan vastuulla. Rikos se ei ole.

        Oikeus totesi Päivin puheiden olleen loukkaavia. Niin niiden tarkoitus minunkin mielestäni oli. Toisten loukkaaminen on toki laillista.

        Ja sama tyyli jatkuu, sanoi Päivi.


      • torre3 kirjoitti:

        Oikeus totesi Päivin puheiden olleen loukkaavia. Niin niiden tarkoitus minunkin mielestäni oli. Toisten loukkaaminen on toki laillista.

        Ja sama tyyli jatkuu, sanoi Päivi.

        Onkohan Päivi Räsänen loukkantunut Toiviasen vääristä syytteistä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Juu. On sananvapauden suojassa saada puhua homoseksuaalisista loukkaavsti.

        Aika lailla ihmetyttää Helsingin käräjäoikeus..

        Kaikki homotkaan eivät tietenkään koe asioita samalla tavalla loukkaavina, kuin sinä. Loukkaantuminen on subjektiivista ja mitään mitattavissa olevaa haittaa Räsäsen puheista/kirjoituksista ei ole pystytty osoittamaan. Kaikki kohtaavat loukkaavia puheita ja kirjoituksia.

        Olet kirjoittanut täällä tarkoituksellisen loukkaavasti jatkuvasti.
        Räsäsellä ei ole ollut loukkaamistarkoitusta.
        Miksi sinun pitäisi saada jatkaa loukkaavia puheitasi?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Juu. On sananvapauden suojassa saada puhua homoseksuaalisista loukkaavsti.

        Aika lailla ihmetyttää Helsingin käräjäoikeus..

        Lue Käräjäoikeuden koko päätös. Jospa ymmärrys siinä hieman kasvaisi? Vai haluatko edes ymmärtää.. vain ihmetellä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oikeus totesi Päivin puheiden olleen loukkaavia. Niin niiden tarkoitus minunkin mielestäni oli. Toisten loukkaaminen on toki laillista.

        Ja sama tyyli jatkuu, sanoi Päivi.

        Niin, OSA ihmisistä VOI kokea loukkaavina. Se on täysin normaali asia.
        Lisäksi todettiin, ettei loukkaamistarkoitusta ole ollut. Eli Räsänen ei jatka mitään muiden tahallista loukkaamista, vaan normaalia näkemystensä esittämistä, jolloin joku eri mieltä oleva voi ymmärrettävästi siitä näkemyksestä loukkaantua... Onko niin vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Onkohan Päivi Räsänen loukkantunut Toiviasen vääristä syytteistä?

        Varmasti. Toisen haastaminen oikeuteen perättömin syytöksin on paljon pahempi asia, kuin se normaali mielipaha, jonka Räsänen on näkemystensä esittämisellä tahattomasti joillekin aiheuttanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti. Toisen haastaminen oikeuteen perättömin syytöksin on paljon pahempi asia, kuin se normaali mielipaha, jonka Räsänen on näkemystensä esittämisellä tahattomasti joillekin aiheuttanut.

        Niin ja vuosia jatkunut valehtelu Räsäsestä on ollut todella raskasta.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Onkohan Päivi Räsänen loukkantunut Toiviasen vääristä syytteistä?

        En ole tietoinen.

        Ikävä kyllä syyteet eivät koskeneet edes sitä, että Päivi sanoo homoseksuaalista, että ovat monin tavoin sairaita.

        Ja hän sanoi pysyvänsä sanojensa takana. Pidän Päiviä kummallisena homojen solvaajana, joka ei koskaan hellitä.


      • Samoin minun tuntemani uskova homo. Kannattaa Päiviä, Trumppia ja Putinia.

        Voi sanoa, että hulluja on monenlaisia.


      • 😼 tavallaan en ihmettele mitään....


      • torre3 kirjoitti:

        En ole tietoinen.

        Ikävä kyllä syyteet eivät koskeneet edes sitä, että Päivi sanoo homoseksuaalista, että ovat monin tavoin sairaita.

        Ja hän sanoi pysyvänsä sanojensa takana. Pidän Päiviä kummallisena homojen solvaajana, joka ei koskaan hellitä.

        Kas kun oikeudessa ei esitetty ja todistettu noita väitteitä 😹

        Päivi tosiaan pysyy omien sanojensa takana ei sinun.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Juu. On sananvapauden suojassa saada puhua homoseksuaalisista loukkaavsti.

        Aika lailla ihmetyttää Helsingin käräjäoikeus..

        jätettiinkö räsänen tuomitsematta syyntakeettomana hörhönä?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Räsästä ei tuomittu kun koko syyteet hylättiin.

        aito_Iainen: "Räsästä ei tuomittu kun koko syyteet hylättiin."

        Mutta syyttäjä saattaa viedä asian hovioikeuteen ja siellä voi teoriassa tulla tuomio Räsäselle, vaikka en usko siihen. En kyllä ole oikeusoppinut, joten kirjoitukseni on vain kaikua toimittajien mediassa esittämästä.

        Itse olin uskovaisena Päivin puolella. Minusta toisenlainen tuomio olisi ollut väärä ja lainvastainen? Nyt mentiin Suomen lain mukaan.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        aito_Iainen: "Räsästä ei tuomittu kun koko syyteet hylättiin."

        Mutta syyttäjä saattaa viedä asian hovioikeuteen ja siellä voi teoriassa tulla tuomio Räsäselle, vaikka en usko siihen. En kyllä ole oikeusoppinut, joten kirjoitukseni on vain kaikua toimittajien mediassa esittämästä.

        Itse olin uskovaisena Päivin puolella. Minusta toisenlainen tuomio olisi ollut väärä ja lainvastainen? Nyt mentiin Suomen lain mukaan.

        Millähän perustella ja mistä nyt syyttäisi kun valtaosa syytteistä todettiin jo valheellisiksi?


      • Noh.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti. Toisen haastaminen oikeuteen perättömin syytöksin on paljon pahempi asia, kuin se normaali mielipaha, jonka Räsänen on näkemystensä esittämisellä tahattomasti joillekin aiheuttanut.

        Ja kun Räsänen on julkisuuden henkilö ja syytekohdat olivat julkisia, osa ihmisistä uskoi sokeasti niitä tarkistamatta alkuperäisistä lähteistä mitä todellisuudessa on sanottu tai Räsäsen oikaisuja. On myös tahallisesti haluttu tulkita asioita samoin, kuten syyttäjä. Niiden pohjalta Räsänen on leimattu. Hänestä on keskusteltu ja hänelle on laitettu viestiä väärien tietojen ja mielikuvien perusteella. Hänet on laitettu vastuuseen näkemyksistä, jotka eivät vastaa hänen omiaan. Vaikka asioita korjataan julkisesti, osa ihmisistä jää enemmän tai vähemmän väärien tietojen ja mielikuvien varaan. Harvemmat jaksavat paneutua asiaan sen kummemmin.


      • Nehän hyväksyy kaiken mikä vain poikkeaa normeista.


      • Ne, jotka eivät hyväksy homoja, eivät hyväksy muita kuin samanlaisia kuin itsekin on. Edes taivaaseen eivät ota, jos hyväksyy homot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Räsänen on julkisuuden henkilö ja syytekohdat olivat julkisia, osa ihmisistä uskoi sokeasti niitä tarkistamatta alkuperäisistä lähteistä mitä todellisuudessa on sanottu tai Räsäsen oikaisuja. On myös tahallisesti haluttu tulkita asioita samoin, kuten syyttäjä. Niiden pohjalta Räsänen on leimattu. Hänestä on keskusteltu ja hänelle on laitettu viestiä väärien tietojen ja mielikuvien perusteella. Hänet on laitettu vastuuseen näkemyksistä, jotka eivät vastaa hänen omiaan. Vaikka asioita korjataan julkisesti, osa ihmisistä jää enemmän tai vähemmän väärien tietojen ja mielikuvien varaan. Harvemmat jaksavat paneutua asiaan sen kummemmin.

        Itse luulin, että Päivi sai syyteet puheistaan homoseksuaalisista. Yllätys oli, kun oikeudessa ei niitä lainkaan käsitelty. Homma oli siinä paketissa.


      • "Hyväksyy sen".

        Sen luokan vale, että poliisi voisi tutkia asiaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ne, jotka eivät hyväksy homoja, eivät hyväksy muita kuin samanlaisia kuin itsekin on. Edes taivaaseen eivät ota, jos hyväksyy homot.

        Miksi sinut pitäisi hyväksyä?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Kas kun oikeudessa ei esitetty ja todistettu noita väitteitä 😹

        Päivi tosiaan pysyy omien sanojensa takana ei sinun.

        Sitä minä juuri ihmettelin, että miksi oikeudessa ei puitu ollenkaan Päivin puheita homoseksuaalisista, vaikka niistä hän tuli tunnetuksi ja joutui lopulta oikeuteen.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        😼 tavallaan en ihmettele mitään....

        Kun kerroin siskolleni homoudestani, niin hän sanoi, että ei ylläty mistään: lääkärinä on nähty kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue Käräjäoikeuden koko päätös. Jospa ymmärrys siinä hieman kasvaisi? Vai haluatko edes ymmärtää.. vain ihmetellä?

        Tiedän ilman lukemista, että syyttäjä ei ottanut esiin Päivin puheita.

        Eli päätös oli sen mukainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki homotkaan eivät tietenkään koe asioita samalla tavalla loukkaavina, kuin sinä. Loukkaantuminen on subjektiivista ja mitään mitattavissa olevaa haittaa Räsäsen puheista/kirjoituksista ei ole pystytty osoittamaan. Kaikki kohtaavat loukkaavia puheita ja kirjoituksia.

        Olet kirjoittanut täällä tarkoituksellisen loukkaavasti jatkuvasti.
        Räsäsellä ei ole ollut loukkaamistarkoitusta.
        Miksi sinun pitäisi saada jatkaa loukkaavia puheitasi?

        Että psykoseksuaalinen kehityshäiriö, rikkinäinen, synti ja häpeä, ei kuulu avioliitto.

        Ne puheet ovat tarkoitettu olemaan epäystävällisiä. Jopa syrjivää ja loukkaavaa.

        Minä en piittaa siitä, jos Jumala on luonut vain heterot.


      • torre3 kirjoitti:

        Sitä minä juuri ihmettelin, että miksi oikeudessa ei puitu ollenkaan Päivin puheita homoseksuaalisista, vaikka niistä hän tuli tunnetuksi ja joutui lopulta oikeuteen.

        Et edes seurannut käräjäistuntoa.


      • Anonyymi

        Tynkkysellä ei ole mitään ongelmaa Räsäsen kanssa


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Et edes seurannut käräjäistuntoa.

        Olen sana sanalta. Oikeudessa ei käsitelty lainkaan sitä mistä Päivi on ollut voimakkaasti esillä.

        Yksi radioesiintyminen, jossa ei ollut mitään ihmeellistä. Homma lässähti.


    • Anonyymi

      Äläpäs aloittaja vielä riemuitsee .uskon että päätös viedään hoviin ehkä korkeimpaan

      • Anonyymi

        Millä syytteillä kun syytteet todettiin valheellisiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä syytteillä kun syytteet todettiin valheellisiksi?

        Kuuntelin Toiviaista. Hänellä oli järkevät perusteet viedä Päivi oikeuteen. Hän todella tuntee lain.


      • Anonyymi

        Kriminaalipsykologiassa näitä asioita tutkitaan. Tarkemmin näistä asioista voi lukea esimerkiksi Jaana Haapasalon Kriminaalipsykologia-kirjasta.


      • Ja se on hyvin jyrkän vastainen.

        Ooppera on normaali, vaikka en tykkää siitä, ja se on melko harvinainen maailmalla.


    • Anonyymi

      Räsänen tulee ottamaan raskaasti pataan hovioikeudessa. Ja niin kuuluukin tapahtua.
      Ehdotan vankeutta 4-6 vuotta.

      • Anonyymi

        Mitä se on siihen nähden, että kristittyjä marttyyreinä kuolee maailmalla sen takia, ettei joku kestä kuunnella evankeliumin totuutta.


      • Anonyymi

        mutta jos on omin lakanoin niin pari vuotta voisi olla sopivampi!

        jaa ja jos laulaa iltaisin uskovaisia lauluja niin vuosikin jo piisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta jos on omin lakanoin niin pari vuotta voisi olla sopivampi!

        jaa ja jos laulaa iltaisin uskovaisia lauluja niin vuosikin jo piisaa.

        Toiviainen taitaa vielä istua siellä linnassa väärien syytteiden nostamisesta,


      • Anonyymi

        Noin paljon vihaat yhtä yli 60v uskovaista naista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiviainen taitaa vielä istua siellä linnassa väärien syytteiden nostamisesta,

        Syyttäjä joko voittaa tai häviää, joko jättää asian siihen tai vie hoviin.


    • Uskovien rukous on siinä osantekijänä, ei Jumala anna sanaansa halventaa, vaikka luulevatkin vesittäjät niin mitä töimään.

      • Anonyymi

        Jumalaa saa pilkata, kysy vaikka Hannu Salamalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaa saa pilkata, kysy vaikka Hannu Salamalta.

        Niin luulette vastuussa olaevat pilkkaaja ja myötä mielisetkin.


      • Uskovien rukous oli osatekijänä siinä, kun homot saivat lain mennä avioliittoon.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovien rukous oli osatekijänä siinä, kun homot saivat lain mennä avioliittoon.

        Kukaan uskova ei rukoile synnin ja irtauden puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskova ei rukoile synnin ja irtauden puolesta.

        Siinä olet täysin väärässä uskovat eivät rukoihomojen puolesta mennä liittoon, seon Jumalan sanan vastaista. Nimi kristityistä en tiedä on asia erikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan uskova ei rukoile synnin ja irtauden puolesta.

        Siitä huolimatta homot ovat avioliitossa.

        Sinä et voi tietää mitä kukin homo tekee avioliitossa. En minäkään tiedä.


    • Anonyymi

      Homot on yli-ihmisiä ne tarvitsee erikoiskohtelun, ne ylittää normaaliun rajat, ja uhmaa Jumalan säätämyksiä vastaa. Näin saastuttavat Raamatun Pyhää sanaa toiminnallaan.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät pidä raamattua minään ohjenuorana, vaan mielikuvituksen tuotteena, ja se on ihan sallittua ja laillista.


      • Homot ovat samasta sukupuolesta tykkääviä. Jumala ei ole säätänyt, että miehen on tykättävä naisista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Homot ovat samasta sukupuolesta tykkääviä. Jumala ei ole säätänyt, että miehen on tykättävä naisista.

        varsinainen säätäjä tuo "jumalanne", kun ei ymmärrä mistään mitään.


      • Vai niin. Et siis harrasta seksiä. Eivät kaikki homot tietenkään harrasta.


      • Eivät ole mitään yli ihmisiä, synnin rehottamia paholaisen palvelijoita.


      • kotileppä kirjoitti:

        Eivät ole mitään yli ihmisiä, synnin rehottamia paholaisen palvelijoita.

        Puhutko no homoseksuaalisista?

        Minä en tunne kaikkia heitä, mutta sinäkö tunnet ja tiedät mitä kunkin homo tekee ja palvelee?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Puhutko no homoseksuaalisista?

        Minä en tunne kaikkia heitä, mutta sinäkö tunnet ja tiedät mitä kunkin homo tekee ja palvelee?

        Menisit muualle!


      • torre3 kirjoitti:

        Puhutko no homoseksuaalisista?

        Minä en tunne kaikkia heitä, mutta sinäkö tunnet ja tiedät mitä kunkin homo tekee ja palvelee?

        Raamatun sana sen ilmoittaa mikä on oikein, sen kun tuntee tietää paljon myös palvonta kohteenkin.


    • Päivi vapautettiin myös sellaisista syytteistä joita ei ole koskaan sanonut. 😺

      • Anonyymi

        Tämä oli niiden syytteiden omituisin kohta ja tämän pohjalta valtakunnansyyttäjä ja samaan syyllistyneet apulaisvaltakunnansyyttäjät pitäisikin erottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli niiden syytteiden omituisin kohta ja tämän pohjalta valtakunnansyyttäjä ja samaan syyllistyneet apulaisvaltakunnansyyttäjät pitäisikin erottaa.

        Niin, he eivät välittäneet kun heille yritettiin kertoa, että he valehtelevat.


    • Anonyymi

      Kiitos Herralle.
      Kukkia Räsäselle.

    • Anonyymi

      Keskustellaanko seuraavaksi homojen kivittämisestä, koska Raamattu?

      • Raamatussa ei homoja kivitetä.


      • Anonyymi

        Esittämäsi asia eroaa kuin yö ja päivä Räsäsen tapsuksesta.
        Ketään ei ole uhattu! Ei myöskään paneteltu, eikä solvattu oikeuden mukaan.
        Ainoastaan joku voi kokea osan puheista loukkaavina, mikä on normaalia, ei rikos.
        Räsänenkin joutuu kohtaamaan vastaavasti puhetta, jonka hän kokee loukkaavaksi ja kun on julkisuuden henkilö, joka uskaltaa esittää näkemyksensä, niin joutuu kohtaamaan sitä enemmän ja erityisen törkeääkin vihapostia saa. Päivi taas ei halua loukata tahallaan, eikä ole kohdistanut kirjoituksiaan tai puheitaan yksilöihin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatussa ei homoja kivitetä.

        Ketä Raamatussa kivitetään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketä Raamatussa kivitetään?

        Esimerkiksi tottelematon poika ja puita kerännyt mies.


      • Anonyymi

        Päivi ei ole syyllistynyt mihinkään lain vastaisuuteen ja on pysynyt Raamatussa.
        Homoseksuaalisten tekojen syntinä pitäminen ei vie kenenkään oikeuksia päättää elämästään.
        Homojen ja muidenkin ihmisten kivittäminen on sekä Suomen lain, että kristinuskon vastaista ja siinä riistetään toisen elämä. Miksi ihmeessä siitä keskusteltaisi edes?


      • Välillä kumpaakin. Mökillä lauantaina kyllä puita piti saunaan kantaa.


    • Anonyymi

      Raivaako Räsänen tietä fundamentalistisille imaameille?

      • Anonyymi

        Mitä imaameilla on tekemistä kristinuskon ja raamatun Jumalan sanan kanssa?


      • Anonyymi

        Heillä on ihan samat oikeudet kuin muillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä imaameilla on tekemistä kristinuskon ja raamatun Jumalan sanan kanssa?

        Kyse on uskonnollisesta sananvapaudesta Suomessa. Ei raamatulla tai Räsäsellä ole erityisoiksia puhumiseen.


    • Anonyymi

      Seta on suvaitsematon järjestö

      Setan edustaja syyttää yhä valheellisesti ”vihapuheesta”, vaikka oikeuden päätöksessä todettiin, ettei ole kyse vihapuheesta, ainoastaan joiltain osin sellaisesta puheesta, joka voidaan kokea loukkaavana. Ja todettiin, ettei Räsäsellä ole ollut loukkaamistarkoitusta. Normaalia loukkaavaksi koettua puhetta, etenkin tahattomasti aiheutettua, mikä aiheutuu ihmisten erilaisuudesta, täytyy sietää.
      Setan edustajan puheetkin voidaan kokea helposti vihapuheena tietynlaisen kristillisen vakaumuksen omaavia kohtaan. Räsäsen näkemykset jakaa iso joukko muitakin uskovia Suomessa, ja muualla. Setasta sanoitetaan ne ”vihapuheeksi”. Osoittaa huonoa uskonnonlukutaitoa ja epäilyttää onko siellä edes ihan tarkkaan seurattu koko oikeusprosessia, kun vääristä tulkinnoista tunnutaan pitävän yhä kiinni. Kannattaisi lukea se oikeuden päätöskin kokonaisuudessaan.
      Toisten rankaisemista ja hiljentämistä matalalla kynnyksellä vaativat ovat hyvin naiiveja ja suvaitsemattomia. He tarvitsisivat sitä, että joku opettaisi heitä ymmärtämään ja sitä kautta sietämään paremmin erilaisia ihmisiä. Ongelma on lähtökohtaisesti asenteissa. Onhan se ymmärrettävä ajatuksena, että kokisi maailman mielekkäämpänä paikkana niin, ettei joitakin ikäviksi kokemiaan näkemyksiä esitettäisi, mutta ei olisi reilua muita kohtaan kieltää niiden esittämistä. He ajattelevat olevansa juuri oikeita ihmisiä sanomaan keiden tulisi olla hiljaa ja mistä? Ja heitä itseäänhän ei pitäisi mistään hiljentää.

      • Oikeuden päättömät on perusteellinen 28:n sivun selvitys.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Oikeuden päättömät on perusteellinen 28:n sivun selvitys.

        päättömät = päätös

        (tekstinkorjaus on ihan villi....)


      • Anonyymi

        Setasta laitettiin avainsanaksi tapauksen yhteyteen jopa ”viharikos”, vaikka Räsänen sai vapauttavan tuomion. Räsänen on näillä näkymin syytön lain rikkomiseen esitettyjen syytteiden osalta. Törkeää toimintaa Setalta.


      • Anonyymi

        Raamatussa on paljon kuolemantuomioita ja vihatekstiä.
        Ei mikään kristittyjen valtio tuomitse niitä vaikka se olisi oikeudenmukaista.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on paljon kuolemantuomioita ja vihatekstiä.
        Ei mikään kristittyjen valtio tuomitse niitä vaikka se olisi oikeudenmukaista.
        😁

        Tässäkin maailmassa on paljon kuolemantuomioita ja vihapuhetta.
        😬


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        päättömät = päätös

        (tekstinkorjaus on ihan villi....)

        Ota tekstinkorjaus pois päältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota tekstinkorjaus pois päältä.

        Jep, sen tein. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Oikeuden päättömät on perusteellinen 28:n sivun selvitys.

        Lakia on tulkittu nyt väärin, Räsänen on syyllinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lakia on tulkittu nyt väärin, Räsänen on syyllinen.

        On meillä sitten epäpäteviä tuomareita kolme kappaletta. 😺


      • Mikä muu tarkoitus Päivillä on ollut kuin loukata kaikin tavoin? Kerro minulle.

        Mitä hetero ajattelee, kun sanotaan, että on rikkinäinen, synti ja häpeä, ei kuulu avioliitto, on henkinen häiriö? Ja sanoja puhuu niitä aina ja tarkoittaa kaikkia heteroja.

        Ajattelee, että puhuja on hullu?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        On meillä sitten epäpäteviä tuomareita kolme kappaletta. 😺

        Kyllä tuomarit ihan päteviä olivat, tavoitehan oli lisätä sananvapautta, mikä luonnollisesti kaventaa uskonnonvapautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuomarit ihan päteviä olivat, tavoitehan oli lisätä sananvapautta, mikä luonnollisesti kaventaa uskonnonvapautta.

        Minä en epäile tuomarien pätevyyttä koska sanan- ja uskonnonvapaus molemmat säilyivät ennallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakia on tulkittu nyt väärin, Räsänen on syyllinen.

        Onko sinulla yhtä pitkät ja perusteelliset selvitykset asiasta, kuin oikeusoppineilla ja tiedät paremmin miten lakia tulee tulkita, kuin yksi kyseisen lain hyväksyneistä kansanedustajista, joka hyväksyessään lain ajatteli sen tarkoittavan muuta, kuin mihin hän tiesi ettei itse tulisi syyllistymään? Ja sanan- ja uskonnonvapauden merkitystä väheksyt, kun kyseessä on henkilö, josta/jonka näkemyksistä et niin pidä?
        Räsänen on lain mukaan syytön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla yhtä pitkät ja perusteelliset selvitykset asiasta, kuin oikeusoppineilla ja tiedät paremmin miten lakia tulee tulkita, kuin yksi kyseisen lain hyväksyneistä kansanedustajista, joka hyväksyessään lain ajatteli sen tarkoittavan muuta, kuin mihin hän tiesi ettei itse tulisi syyllistymään? Ja sanan- ja uskonnonvapauden merkitystä väheksyt, kun kyseessä on henkilö, josta/jonka näkemyksistä et niin pidä?
        Räsänen on lain mukaan syytön.

        Oletko huomannut, että päätös usein muuttuu eri oikeusasteissa?

        Esimerkiksi Seinäjoen käräjäoikeus vapautti nuoren miehen, joka oli tappanut autolla toisen. Vaasan hovioikeus sentään antoi kaksi vuotta linnaa.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Minä en epäile tuomarien pätevyyttä koska sanan- ja uskonnonvapaus molemmat säilyivät ennallaan.

        Ei ollut aikomus puuttua uskonnonvapauteen. Päivi saa vapaasti harrastaa uskontoa..


    • Anonyymi

      > Oikeus voitti! Kaikki Räsästä koskevat kaikki syyteet kumottiin!

      Hieno juttu. :)

      • Anonyymi

        Minustakin Räsäsen voitti sananvapaudelle merkittävän aluevaltauksen, toisen ihmisen loukkaaminen on nyt siis hyväksyttävää kunhan siihen kytkee Raamatuntulkinnan jota muistaa pitää esillä.


    • Anonyymi

      Päivi selvisi vähällä - Typeryys ja moraalittomuus ei ole rikos.

      • Täysin oikeuden mukaisesti. Syytön on syytön.


      • Anonyymi

        Mutta kunnia ja maine meni.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Täysin oikeuden mukaisesti. Syytön on syytön.

        Totta ja käräjäoikeudenpäätös osoittaa hienolla tavalla, miten Raamatun Sanoista tehtyjä tulkintoja voi nyt aivan vapaasti käyttää toisten ihmisten loukkaamiseen ja naapurimaamme uskovat osoittivat miten kyseisiä Sanoja on hyväksyttävää käyttää jopa hyökkäyssodan raakuuksien tukemiseen.
        Uskovathan ovat itse syyttömiä julistaessaan Raamatunkohtia! Jumala vastaa sanoistaan, näköjään myös uskovien muuntelemista ja vahvasti tulkitsemista sanoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja käräjäoikeudenpäätös osoittaa hienolla tavalla, miten Raamatun Sanoista tehtyjä tulkintoja voi nyt aivan vapaasti käyttää toisten ihmisten loukkaamiseen ja naapurimaamme uskovat osoittivat miten kyseisiä Sanoja on hyväksyttävää käyttää jopa hyökkäyssodan raakuuksien tukemiseen.
        Uskovathan ovat itse syyttömiä julistaessaan Raamatunkohtia! Jumala vastaa sanoistaan, näköjään myös uskovien muuntelemista ja vahvasti tulkitsemista sanoista.

        Minkäs sille voi jos syntisen synti loukkaa ihmistä. Loukkaantuuko kaikki syntisiksi sanotut yhtä herkästi kuin homot?
        Evlut kirkko on onnistunut hyvin pyyhkimään ihmisen syntisyytensä pois ihmisten tiedosta.


      • Anonyymi

        Voivat olla syyttäjän kohdalla.
        Ei toisen sanomisia pitäisi voida tulkita miten vain ja syyttää niiden pohjalta


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Minkäs sille voi jos syntisen synti loukkaa ihmistä. Loukkaantuuko kaikki syntisiksi sanotut yhtä herkästi kuin homot?
        Evlut kirkko on onnistunut hyvin pyyhkimään ihmisen syntisyytensä pois ihmisten tiedosta.

        En tiedä tuosta loukkaantumisesta juuri muuta kuin sen, että uskovat tuntuvat loukkaantuvan todella herkästi jos heidän tekemiinsä Raamatuntulkintoihin jotka poikkeavat Raamatussa käytetyistä sanamuodoista, esitetään toisenlainen tulkinta tai edes uskalletaan kysyä mihin heidän tulkintansa perustuu.

        Olen aivan samaa mieltä tuosta, että joidenkin uskovina esiintyvien päätehtävä tuntuu olevan toisille ihmisille syntien keksiminen ja omat synnit on saatu anteeksi Jeesukselta jopa samasta teosta.
        Semmoista tämä elämä vaan on.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Minkäs sille voi jos syntisen synti loukkaa ihmistä. Loukkaantuuko kaikki syntisiksi sanotut yhtä herkästi kuin homot?
        Evlut kirkko on onnistunut hyvin pyyhkimään ihmisen syntisyytensä pois ihmisten tiedosta.

        Ei se ketään loukkaa, jos sanoo vain syntiseksi.

        Mutta kun Päivi esittää homoseksuaaliset kaikin puolin huonoina ihmisinä, vaikka ei sano sellaisia asioita muista, niin se menee jo vainoksi. Ja kun aikoo vieläkin jatkaa.


      • Päivin puheissa ovat homoseksuaaliset. Kaikki he.

        No, on vaikea uskoa, että ketään loukkaa, jos sanotaan syntiseksi. Ei kai sinuakaan?


    • Anonyymi

      Tämä käräjäoikeuden päätös oli vaarallinen ja antaa äärioikeistolle lyömä aseen vaikkapa juutalaisia vastaan. Hyvin ikävä päätös.

      • Anonyymi

        Aha, natsikorttia vilautettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, natsikorttia vilautettu.

        Otit sitten itteesi vaikkei kukaan sormella osoittanut 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otit sitten itteesi vaikkei kukaan sormella osoittanut 🤣

        Sinähän se olit!


      • Anonyymi

        Mitenhän se sellaisen antaa.. Sama laki on yhä olemassa. Sitä ei tässä tapauksessa vielä rikottu, vaan pysyttiin sanan- ja uskonnonvapauden piirissä.


    • Anonyymi

      Myös Hitleriä voi siis siteerata huoletta jos kerran kirjanteksti ei ole viharikos. Tämä on nyt näin, valitettavasti.

      • Anonyymi

        Itäisen naapurimaamme Ortodoksikirkko näytti Jumalan Sanan voiman antaessaan tukensa ja siunauksensa federaation joukoille hyökätä uljaasti rohkeudella Ukrainan vastasyntyneitä, lapsia, naisia ja vanhuksia vastaan. Suomalaisten uskovien rukoukset eivät enää ole merkityksettömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäisen naapurimaamme Ortodoksikirkko näytti Jumalan Sanan voiman antaessaan tukensa ja siunauksensa federaation joukoille hyökätä uljaasti rohkeudella Ukrainan vastasyntyneitä, lapsia, naisia ja vanhuksia vastaan. Suomalaisten uskovien rukoukset eivät enää ole merkityksettömiä.

        Räsäsellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.


      • Tottakai voi ja myös Stalinia ja Maoa. Miksei voisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsäsellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

        Enhän toki niin ole väittänytkään! Toin vain erille, miten samat ihmisen seksuaalisuuteen liittyvät arvot suurella osalla suomalaisia uskovia näyttäisi kuitenkin olevan, joilla naapurimaan Ortodoksikirkko tuki ja siunasi hyökkääjän toimintaa Ukrainan siviiliväestöön kohdistetussa aivan järkyttävässä aseellisessa väkivallassa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Tottakai voi ja myös Stalinia ja Maoa. Miksei voisi?

        Tottakai voi, onhan teillä jo samat ihmisten seksuaalisuuteen liittyvät arvotkin joilla itäisen naapurimaamme Ortodoksikirkko siunasi ja tuki hyökkäyssotaa Ukrainan siviiliväestöä vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai voi, onhan teillä jo samat ihmisten seksuaalisuuteen liittyvät arvotkin joilla itäisen naapurimaamme Ortodoksikirkko siunasi ja tuki hyökkäyssotaa Ukrainan siviiliväestöä vastaan.

        Historia on olemisesti sinulle vain sinulle mieleisiä asiota eikä todellisuutta.

        Kirill on Putinin miehiä, joten älä sotke häntä uskoviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäisen naapurimaamme Ortodoksikirkko näytti Jumalan Sanan voiman antaessaan tukensa ja siunauksensa federaation joukoille hyökätä uljaasti rohkeudella Ukrainan vastasyntyneitä, lapsia, naisia ja vanhuksia vastaan. Suomalaisten uskovien rukoukset eivät enää ole merkityksettömiä.

        Tarkoitat kai Putinin kirkko, niin kuin se nykyään on?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Historia on olemisesti sinulle vain sinulle mieleisiä asiota eikä todellisuutta.

        Kirill on Putinin miehiä, joten älä sotke häntä uskoviin.

        Olette osoittaneet teillä olevan ihmisen seksuaalisuuteen liittyen vastaavat arvot kuin naapurimaan Ortodoksikirkon päämiehellä, joilla hän median mukaan tukee federaation joukkojen hyökkäyssotaa Ukrainan siviilejä vastaan.
        Toisella palstalla joku totesi nuo arvot jakavien suomalaistenkin uskovien käsien olevan Ukrainan lasten, naisten ja vanhuksien veressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kai Putinin kirkko, niin kuin se nykyään on?

        Oletteko tekin siis Putinin väkeä jakaessanne hänen Ortodoksikirkkonsa arvot, jotka liittyvät ihmisen seksuaalisuuteen ja joilla kyseinen Kirkko tukee hyökkäyssotaa Ukrainan heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä kohtaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette osoittaneet teillä olevan ihmisen seksuaalisuuteen liittyen vastaavat arvot kuin naapurimaan Ortodoksikirkon päämiehellä, joilla hän median mukaan tukee federaation joukkojen hyökkäyssotaa Ukrainan siviilejä vastaan.
        Toisella palstalla joku totesi nuo arvot jakavien suomalaistenkin uskovien käsien olevan Ukrainan lasten, naisten ja vanhuksien veressä.

        Se on ihan omaa ajatteluasi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Se on ihan omaa ajatteluasi.

        Ei suinkaan minun ajatteluani. Aika kriittistä ajatteluahan tuo edusti ja oletin hänet samanlaiseksi pietarin trollitehtaan asiamieheksi kuin sinäkin kommenttiesi perusteella vaikutat olevan.


      • Anonyymi

        Näetkö oikeasti vihreitä ihmisiä jossakin? Teidän aitojen tosiuskovien uusi jotohahmohan mr putin on, me tavalliset ihmiset joudumme korjaamaan teidän pyhiä jälkiänne aina uudestaan ja uudestaan. Auttamaan hajottamianne ihmisiä ja keräämään menehtyneet.
        Pidätkö ihan terveenä toimintana Ukrainan siviliikohteiden pommittamisen kaltaistesi uskovien ja hyökkääjän yhteisten seksuaalisuuteen liittyvien arvovalintojen tukemana?


    • Anonyymi

      Kyllähän mä Herra olen, mutta mua ei tartte väärästä tuomiosta kiitellä.
      Kiitä sitten kun seuraavasta oikeusasteesta tulee se oikeaksi korjattu tuomio.

      • Anonyymi

        Saatana tai hänen palvelijansa olet, kun kerran Herraksi tekeydyt ja odotat Jumalan tahdon vastaista tuomiota syyttömälle, Hänen sanansa puolustajalle


    • Anonyymi

      Siitä ei ole takeita, että rukoukset olisivat asiaan vaikuttaneet millään tavoin. Itse tuomio ei ollut yllätys, ennakkotapausta haettiin sen suhteen missä loukkaavan puheen julkisen esittämisen raja menee ja se ei mene tässä vaan rima on jossakin ylempänä.

      -a-teisti-

    • Anonyymi

      Raamatussa juutalainen Mooses otti hengiltä egyptiläisiä. Mitä egyptiläisille saa Raamatun mukaan tehdä?

    • Anonyymi

      Toivottavasti juttu ei saa valituslupaa hoviin, ilman merkittäviä uusia todisteita.
      Edes käräjäoikeuden ei olisi alunperinkään ottaa sitä käsittelyyn.

      • Anonyymi

        Toivotaan asian menevän ainakin Korkeimpaan Oikeuteen asti, että Päkä saa varmasti tulevaa vaalityötään varten riittävästi positiivista julkisuutta. Joka tapauksessa hän voittaa ne kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan asian menevän ainakin Korkeimpaan Oikeuteen asti, että Päkä saa varmasti tulevaa vaalityötään varten riittävästi positiivista julkisuutta. Joka tapauksessa hän voittaa ne kaikki.

        Oikeudenkäynnit ovat "positiivista julkisuutta".

        Jo on aikoihin eletty!


    • Anonyymi

      Hienoa! Nyt vaan odotellaan milloin jokaisen toivoma Mooseksen laki astuu voimaan kokonaisuudessaan ja kumoaa meidän lällykkälait joita jokainen aito uskova halveksuu aivan oikeutetusti.

      • Vai tämä on kantasi Suomen oikeuslaitokseen.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Vai tämä on kantasi Suomen oikeuslaitokseen.

        Mitä ihmettä, etkö sinä aitona uudestisyntyneenä uskovana sitten odota Mooseksen lakia pelastamaan meitä kaikkia harhaoppisuuden vaaroilta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä, etkö sinä aitona uudestisyntyneenä uskovana sitten odota Mooseksen lakia pelastamaan meitä kaikkia harhaoppisuuden vaaroilta?

        En, odotatko sinä? 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        En, odotatko sinä? 😺

        Enhän minä tavallisena ihmisenä uskosta mitään ymmärrä ja hyvä niin.
        Käsittääkseni tuohon Mooseksen lakiin monet palstan uskovat viitaavat todella usein oikein kaipauksella.
        Mooseksen lakihan pitäisi olla teille todellinen siunaus, lakia noudattamalla osaisitte elää Jumalan tahdon mukaisesti, noudattaa Hänen antamiaan käskyjä ja tehtäviä kaikessa elämässänne kirjaintakaan muuttamatta.

        Miksi sinä et uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana odota Mooseksen johdatusta elämääsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä tavallisena ihmisenä uskosta mitään ymmärrä ja hyvä niin.
        Käsittääkseni tuohon Mooseksen lakiin monet palstan uskovat viitaavat todella usein oikein kaipauksella.
        Mooseksen lakihan pitäisi olla teille todellinen siunaus, lakia noudattamalla osaisitte elää Jumalan tahdon mukaisesti, noudattaa Hänen antamiaan käskyjä ja tehtäviä kaikessa elämässänne kirjaintakaan muuttamatta.

        Miksi sinä et uudestisyntyneenä Jeesuksen seuraajana odota Mooseksen johdatusta elämääsi?

        Juttusi ovat niin ala-arvoisia, että jankuta keskenäsi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Juttusi ovat niin ala-arvoisia, että jankuta keskenäsi.

        Sinäkö siis pidät Mooseksen lakia jollakin tavalla ala-arvoisena säädöksenä?
        Tällaiselle maallikolle varsin outoa ajattelua sinulta, mutta pyhänä ihmisenä varmasti tunnet asian paremmin ja halvennat siten ihan oikeutetusti Mooseksen lakia.


    • Anonyymi

      Valtakunnansyyttäjän toimintaa on koko virkakauden ajan ollut "salametsästäjän" ajojahteja muistuttavaa. Ajojahdin kohteet on ollut helppo tunnistaa.
      Mielenkiintoinen kysymys on se, että kenen "löytö" hän on alun alkujaan ollut tähän korkeaan virkaan? Nimityksenhän teki tasavallan presidentti.

    • Anonyymi

      Kannattaa visusti pitää mielessä, että myös syyttäjät olivat epäsuoraan sitä mieltä että Räsäsen omista viesteistä ei syytettä saada aikaan. Näin siksi kun syyttäjien piti itse keksiä omasta päästään syytöksiä.

      Tuhannen taalan kysymys on, että kuinka järisyttäviä syytteitä syyttäjien pitää keksiä hovioikeutta silmälläpitäen. Nykyiset keksityt syytökset kun eivät oikein menneet läpi. Neuvoahan voi kysellä Putinilta, miten rakennetaan syytteet että vankeutta rapsahtaa.

      • Anonyymi

        No tämä oli vasta ensimmäinen erä. Lisää tulee aivan varmasti. Mielestäni kirkon tulisi hoitaa omat hullunsa. Uskon että kaikki avoimuus ja asian julkituominen on pelkästään eduksi tasa-arvon lisäämiseksi. Päivi Räsänen puolustaa omaa pientä poteroaan ja tulee katoamaan ideoineen historian hämärään. Hänet tullaan muistamaan vain homovainooja-räsäsenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä oli vasta ensimmäinen erä. Lisää tulee aivan varmasti. Mielestäni kirkon tulisi hoitaa omat hullunsa. Uskon että kaikki avoimuus ja asian julkituominen on pelkästään eduksi tasa-arvon lisäämiseksi. Päivi Räsänen puolustaa omaa pientä poteroaan ja tulee katoamaan ideoineen historian hämärään. Hänet tullaan muistamaan vain homovainooja-räsäsenä.

        Saa vaikutelman, että Ev.Lut. kirkko on ennemminkin ollut vetämässä Räisästä tuomiolle.
        Kostona nuhteluista, joita hän avoimessa kirjeessä osoitti Pride marsseihin osallistumisista.


      • Anonyymi

        Homoja kirkoissa enemmän kuin luuletkaan.
        Olet varmaan istunut sellaisen vieressäkin kirkossa tietämättäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoja kirkoissa enemmän kuin luuletkaan.
        Olet varmaan istunut sellaisen vieressäkin kirkossa tietämättäsi.

        Eikö ne eronneetkaan Räsäsen tähden? 😼


      • Anonyymi

        Raamattu ei kerro homoseksuaalisuudesta, uskovathan homotuksen ovat tuoneet palstalle.
        Joten yrittäkää nyt edes kantaa ristinne itse edes tuossa asiassa.


      • Anonyymi

        Putin on homofoobikko siinä missä Räsänenkin.


      • Anonyymi

        Nyt uskovaisilla on mennyt sekaisin rakkaus ja seksi. Tai jos heidän mielestä avioliitot ovat vain seksiä, niin kaikki avioliitot pitäisi purkaa sen jälkeen kun morsian menettää hedelmällisyytensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt uskovaisilla on mennyt sekaisin rakkaus ja seksi. Tai jos heidän mielestä avioliitot ovat vain seksiä, niin kaikki avioliitot pitäisi purkaa sen jälkeen kun morsian menettää hedelmällisyytensä.

        Se on sinun ihan oma mielipiteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä oli vasta ensimmäinen erä. Lisää tulee aivan varmasti. Mielestäni kirkon tulisi hoitaa omat hullunsa. Uskon että kaikki avoimuus ja asian julkituominen on pelkästään eduksi tasa-arvon lisäämiseksi. Päivi Räsänen puolustaa omaa pientä poteroaan ja tulee katoamaan ideoineen historian hämärään. Hänet tullaan muistamaan vain homovainooja-räsäsenä.

        "Hänet tullaan muistamaan vain homovainooja-räsäsenä." Sekä tullaan muistamaan, että Päivi Räsänen tulkitsee Raamattua niin että kieltää RAKKAUDEN samaa sukupuolta olevaa kohtaan!

        RAKKAUDEN kieltäminen on suuri SYNTI! Raamattu ei kiellä RAKKAUTTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putin on homofoobikko siinä missä Räsänenkin.

        Räsänen ei ainakaan ole.
        Hän ei tunne kammoa homoja kohtaan.
        Räsänen vain uskoo siihen mitä Raamattu opettaa seksuaalieettisistä asioista.


      • Anonyymi

        Ihan heterona pakko todeta ettei postaamissasi Raamatun Kirjoitusten kohdissa kerrota homoseksuaalisista ihmisistä esittämälläsi tavalla, yritätkö kertoa ettet usko Jumalan tuhansia vuosia sitten antaman ilmoituksen olevan totta ilman tekemiäsi muunnoksia sen sisältöön?


      • Anonyymi

        Menikö hermo?


      • Tulin tänne 2009.

        Siitä lähtien uskovat eivät ole voineet jättää homoja rauhaan, vaan Räsäsen tavoin puhutaan homoista pelkkää pahaa.


      • Kaikkea sinäkin keksit. Taidat inhota homoja yli kaiken.

        Tuossa Raamatun litaniassa ei mainita homoja.


      • Vai sinä se olet, joka tätä samaa on jo satoja kertoja massapostittanut antsuna. Nyt jäi vahingossa nimimerkki päälle.🤣


      • Millä tavalla teitä muka ei jätetä rauhaan? Häiriköidäänkö kaatumaseuroissanne, tuleeko postilaatikoihinne haisevia paketteja?

        Edes sinä et voine olla niin hullu että kuvittelisit voivasi kavereinesi valloittaa jonkin vapaan keskustelun omalle höpsölle julistuksellenne. Vai voitko kuitenkin? 🤔


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen on kävelevä katastrofi.
      Kuinka monta kertaa Räsäsen sanomisten takia on kirkosta eronnut yhteensä kymmeniä tuhansia ihmisiä.
      Ja nyt nämä homoja loukkaavat sanomiset.
      Hän kun elää tuon kauan sitten kirjoitetun satukirjan mukaan, jota ei voi soveltaa normaaliin elämään laisinkaan eikä tidellakaan nykyaikana.
      Ne kuuluvat siihen uskovien suljettuihin sisäpiireihin neljän seinän sisälle. Eikä lasten ulottuville lainkaan.

      • Anonyymi

        Iso summa vuosittain ja yhteensä kaikkina näinä vuosina.
        Kymmeniä miljoonia euroja hävinneet takuulla.
        😁


      • Mikäs Räsänen maallikkona sille voi, ettei papit ja piispat saa ihmisiä pysymään kirkossa.

        Se vasta kumma on jos joku loukkaantuu satukirjan takia 😺


      • Anonyymi

        Herätysliikkeet ja vapaat suunnat tapauttavat käsiään yhteen jokaisen Kirkosta eronneen kohdalla, pettyvät huomatessaan etteivät saaneetkaan maksavia jäseniä itselleen.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mikäs Räsänen maallikkona sille voi, ettei papit ja piispat saa ihmisiä pysymään kirkossa.

        Se vasta kumma on jos joku loukkaantuu satukirjan takia 😺

        On satukirja tai ei, mielipide pitää pystyä sanomaan ilman että isolla rahalla mädättäjät ovat kimpussa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On satukirja tai ei, mielipide pitää pystyä sanomaan ilman että isolla rahalla mädättäjät ovat kimpussa!

        Totta, mutten olemme putinlandia.😼


      • Anonyymi

        Homojen ei tarvitse kirkkoon liittyäkään. Syntisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homojen ei tarvitse kirkkoon liittyäkään. Syntisiä.

        Mitäs varten sinä sitten siellä syntejäs anteeksi pyytelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herätysliikkeet ja vapaat suunnat tapauttavat käsiään yhteen jokaisen Kirkosta eronneen kohdalla, pettyvät huomatessaan etteivät saaneetkaan maksavia jäseniä itselleen.

        Jos joku eroaa toisen kirkon jäsenen takia kirkosta niin siitä vaan.
        Minä erosin pappien ja piispojen takia.


      • Anonyymi

        On hauska ristiriita surra kirkoista eronneiden määrää ja samalla kertoa , että Raamattu on satukirja, jota ei voi soveltaa normaaliin elämään nykyaikana.

        Eikö se ole juuri niin, että kirkosta erovat he, jotka ilmeisesti kaikki myös sinun laillasi suhtautuvat raamatun totuuteen tuntematta sitä ollenkaan. Eli mikäköhän on perimmäinen oikea huolesi siitä, että ihmiset eroavat kirkosta? Ei ole Luterilaista kirkkoa edes yhdelle ihmiselle, ellei ole "satukirjana" pitämääsi Raamattua.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jos joku eroaa toisen kirkon jäsenen takia kirkosta niin siitä vaan.
        Minä erosin pappien ja piispojen takia.

        Hyvää tyotä herätysliikkeet ja vapaat suunnat siis tekevät saadessaan ihmiset maallistumaan ja pois uskon kahleista. Samalla teille pyhille ihmisille vapautuu entistä enemmän tilaa Taivaan Kirkkaudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää tyotä herätysliikkeet ja vapaat suunnat siis tekevät saadessaan ihmiset maallistumaan ja pois uskon kahleista. Samalla teille pyhille ihmisille vapautuu entistä enemmän tilaa Taivaan Kirkkaudessa.

        Aliarvoit ihmisten omaa tahtoa ja kykyä päättää omista asioistaaan,


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Aliarvoit ihmisten omaa tahtoa ja kykyä päättää omista asioistaaan,

        En suinkaan aliarvioi, ihmettelen vaan miten ihminen saa tehtyä elämässään parannuksen, esimerkiksi uudestisyntyneen Jeesuksen seuraajan käännyttäessä hänet ateistiksi?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Mikäs Räsänen maallikkona sille voi, ettei papit ja piispat saa ihmisiä pysymään kirkossa.

        Se vasta kumma on jos joku loukkaantuu satukirjan takia 😺

        Ei Raamatun takia erota kirkosta.

        Päivin puheet on koettu vanhakantaisiksi, ja hänet on koettu kirkon ääneksi. Se on johtanut kirkosta eroamisiin. Et koskaan tiedä mistään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homojen ei tarvitse kirkkoon liittyäkään. Syntisiä.

        Kirkossa kaikki ovat siis synnittömiä. On se kyllä upea paikka.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei Raamatun takia erota kirkosta.

        Päivin puheet on koettu vanhakantaisiksi, ja hänet on koettu kirkon ääneksi. Se on johtanut kirkosta eroamisiin. Et koskaan tiedä mistään mitään.

        Sinä et ole kaikki ihmiset.

        Se mitä sinä koet ei edusta kaikkien kokemuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole kaikki ihmiset.

        Se mitä sinä koet ei edusta kaikkien kokemuksia.

        Kerron mitä ihmiset ovat sanoneet syyksi kirkosta eroamisiin.

        Itse erosin 1993, enkä ollut kuullutkaan Räsäsestä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kerron mitä ihmiset ovat sanoneet syyksi kirkosta eroamisiin.

        Itse erosin 1993, enkä ollut kuullutkaan Räsäsestä.

        Mitä se muille kuuluu miksi eroaa tai liittyy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En suinkaan aliarvioi, ihmettelen vaan miten ihminen saa tehtyä elämässään parannuksen, esimerkiksi uudestisyntyneen Jeesuksen seuraajan käännyttäessä hänet ateistiksi?

        Ateistiksi ei voi käännyttää kuin liberaaleja.


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Totta, mutten olemme putinlandia.😼

        Etkö enää kannatakaan Putinlandiassa korkealle arvostettuja perinteisiä perhearvoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herätysliikkeet ja vapaat suunnat tapauttavat käsiään yhteen jokaisen Kirkosta eronneen kohdalla, pettyvät huomatessaan etteivät saaneetkaan maksavia jäseniä itselleen.

        Äärimmäisen harva kirkosta eronnut liittyy mihinkään lahkoon kaiken maailman hihupettereiden uskonharrastusten maksajaksi.


    • Anonyymi

      Räsänen on Suomen turhin "poliitikko". Ei osaa muuta kuin sillä raamatullaan huitoa.

      • Anonyymi

        Et siis seuraa juurikaan politiikkaa. Eipä ihme, että puhut ihan pötyä, jos jotkut kohuotsikot vain kiinnostaa.


    • Rakkaat !! Jumala pitää huolta omasta kirjoitusta Sanasta.

      Nyt Tietää kaikki että Jumala ON OLemassa !!!

      • Anonyymi

        Kukaan ei oo vaan sitä nähnyt. Eikö laita epäilemään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei oo vaan sitä nähnyt. Eikö laita epäilemään?

        Jos ON tuntenut Jumala tunteilla niin ei epäilee yhtään sen jälkeen . Miljoonia ja taas miljonia on tuntenut Jumala. Eikö se saa sinua ymmärtämään että on olemassa jotain muuta kuin sinun ajatuksia ?? Ja mielenpiteitä.


      • Savis kirjoitti:

        Jos ON tuntenut Jumala tunteilla niin ei epäilee yhtään sen jälkeen . Miljoonia ja taas miljonia on tuntenut Jumala. Eikö se saa sinua ymmärtämään että on olemassa jotain muuta kuin sinun ajatuksia ?? Ja mielenpiteitä.

        Se että joku "tuntee Jumalan", ei tee siitä todellista kenellekään muulle.


      • torre3 kirjoitti:

        Se että joku "tuntee Jumalan", ei tee siitä todellista kenellekään muulle.

        Rakas !
        Voi muuten sitä tehdä : )


    • Anonyymi

      Valtakunnansyyttäjä pistettävä maksamaan turhan oikeudenkäynnin kulut ja korvaukset.

      • Muutama sikaniska pistäytymään, niin onnistuu. Mitään lakiahan ei tuohon ole, mutta kansan oikeudentunto ja oikeutettu suuttumus ohittavat lain aina tarpeen vaatiessa.


    • Anonyymi

      Todellakin! Merkittävä aluevaltaus sananvapaudelle saavutettiin Päivin ansiosta, toki se lisää myös uskonnonvapauteen liittyvää sananvapautta, mutta tärkeintähän oli todeta miten uskonnollisuuteen voi asian saatua lainvoiman kytkeä asioita joita on tähän saakka pidetty liian loukkaavina, nyt niistä ei sitten enää tarvitse ilmeisesti välittää vaan estraadi on vapaa aivan kaikille.

    • Oikea päätös.

      • Anonyymi

        Niin? Olen aivan samaa mieltä, esitetyillä perusteilla oikeus teki oikean päätöksen.
        Kunhan sille saadaan lainvoima, voidaan sitten jatkaa uskoon liittyvistä asioista keskustelemista vapaammin tarkastellen itsekunkin tekemiä tulkintoja. Pahoin pelkään uskon menettävän merkitystään entistä enemmän niissä keskusteluissa, mutta pääasiahan on että etsitään totuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Olen aivan samaa mieltä, esitetyillä perusteilla oikeus teki oikean päätöksen.
        Kunhan sille saadaan lainvoima, voidaan sitten jatkaa uskoon liittyvistä asioista keskustelemista vapaammin tarkastellen itsekunkin tekemiä tulkintoja. Pahoin pelkään uskon menettävän merkitystään entistä enemmän niissä keskusteluissa, mutta pääasiahan on että etsitään totuutta.

        Ei aito usko muiden tulkinnoista merkitystään menetä.


    • Anonyymi

      ohos jopas täällä on meteli menoillaan !

      revitään pelihousuja ja heitellään tuhkaa päähän, no siitä se helpottaa pikkuhiljaa.

      • Anonyymi

        Säkkikangas on kallista kahvin kallistuttua. Pilkkasi on omasi.


    • Anonyymi

      Hovioikeus ja todennäköisesti lopulta korkein oikeus käsittelee vielä asian.
      Kyseessä on merkityksellinen ennakkotapaus.

      • Anonyymi

        Ihan vapaasti mutta syyteet eivät mikiään muutu ja ne on hylätty.
        Mistä voisivat vielä syyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vapaasti mutta syyteet eivät mikiään muutu ja ne on hylätty.
        Mistä voisivat vielä syyttää?

        Juu. Ei tämä mene läpi.

        On pakko tehdä uusi syyte, jossa on Päivin puheet ja kirjoitukset homoseksuaalisista. Sitten voi katsoa.

        Tosin en tiedä onko puheilla joku aikaraja, ettei voi asettaa syytteeseen. Oliko tässä kyse siitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vapaasti mutta syyteet eivät mikiään muutu ja ne on hylätty.
        Mistä voisivat vielä syyttää?

        Käräjäoikeus hylkäsi syytteet, mutta hovioikeus muodostaa niihin oman kantansa. Ei käräjäoikeuden hylkääminen merkkaa välttämättä mitään ylemmissä asteissa. Voi sun kanssas, usko.vainen. 🙄


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Käräjäoikeus hylkäsi syytteet, mutta hovioikeus muodostaa niihin oman kantansa. Ei käräjäoikeuden hylkääminen merkkaa välttämättä mitään ylemmissä asteissa. Voi sun kanssas, usko.vainen. 🙄

        Ja jos Räsäsen syytteitä ei nyt olisi hylätty sanoisit että on hyvät perusteet että hovioikeus päätyy samaan. Kulta pieni Repe. Aina vääntelet asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos Räsäsen syytteitä ei nyt olisi hylätty sanoisit että on hyvät perusteet että hovioikeus päätyy samaan. Kulta pieni Repe. Aina vääntelet asioita.

        Hovioikeus voi päätyä samaan tai toiseen tulokseen. Minulle kelpaa jälleen kerran kumpi tahansa.😊


      • Tarkoitan, että syyte ei mene läpi ylemmissä oikeuksissa.


    • Anonyymi

      Onko Räsänen nyt kelvollinen luterilaisten taivaaseen ?

      • Anonyymi

        Olliut siitä lähtien kun tuli uskoon.
        Entä sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olliut siitä lähtien kun tuli uskoon.
        Entä sinä?

        Sen päättää minua ylempi taho. Myös sinua ylempi taho. Myös Räsästä ylempi taho.
        Olen kuitenkin koko elämäni pidättäytynyt olemaan moralisoimatta ihmisiä heidän valintojensa vuoksi. Erilaisuus on rikkaus ihmiskunnassa, mutta raamatussakin kerrotaan kuinka erilaisuuden paheksunta aiheuttaa riitoja, lähinnä sellaiset sosiaaliset yhteisöt lietsovat vihaa jotka tuomitsevat muita julkisesti sillä perusteella että nämä eivät käyttäydy kuin hän joka tuomitsee.

        Hurskaat nimittävät tällaista toimintaa vihapuheeksi ja kuitenkin ovat myös itse niitä jotka tuomitseva. Lain muokkaaminenkin omia tarkoitusperiä vastaavaksi voidaan katsoa erilaisuuden tuomitsemiseksi ja vainoamiseksi.


    • Anonyymi

      Toivottavasti juttu etenee hoviin. Mitä enemmän Räsänen on esillä, sitä enemmän ihmisiä eroaa kirkosta. Kuten minäkin olen tehnyt.Nyt olen vapaa jeesuksista ja helvetin uhasta.

    • Anonyymi

      Kiitos Jeesus, että hyvä kristitty saa loukata ihmisryhmää saamatta rangaistusta!

      Tämä on kristillistä lähimmäisenrakkautta!

      • Anonyymi

        Loukkaantiminen on tunne. Loukkaus ei ole rikos.
        Voit ihan vapaasti jatkaa loukkaantumistasi.


    • Anonyymi

      Heteroja saa keskustelupalstoilla ja kaikkialla naureskella ja haukkua miten vain. Heteroille ehdotellaan homosuhteiden kokeilemista ja vihjaillaan, että kokeilu voisi jopa muuttaa suuntautumistamme.

      Mutta homoille ja lesboille pitää kuitenkin taata rauha tällaisita puheista.

      Ja sekö sitten on tasapuolisuutta j oikeutta?

      • Anonyymi

        Haluaisitko että sinun ja puolisosi välisiä petipuuhia aletaan julkisesti arvioimaan Raamatussa kerrotulla tavalla ja miten halpaisia sekä kauhistuttavia jotkin tekosi ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko että sinun ja puolisosi välisiä petipuuhia aletaan julkisesti arvioimaan Raamatussa kerrotulla tavalla ja miten halpaisia sekä kauhistuttavia jotkin tekosi ovat?

        Kuka on mennyt henkilöön?


    • Anonyymi

      Päivi se kiittelee jumalaa eikä asianajajaa - sille kun ei tarvitse maksaa eikä joudu vastuuseen sanoistaan.
      Kiittämätön lurjus.

      • Mistä sanoistaan Räsänen ei ole vastannut?


    • Anonyymi

      Menivätkö syyttäjien keksimät syytteet sittenkin liian pitkällä. Valhe siis näyttää olevan myös taitolaji, täytyy operoida kapealla laudalla.

      • Anonyymi

        Räsänen sanoi heti, että ne eivät pidä paikkaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen sanoi heti, että ne eivät pidä paikkaansa.

        Kuten syytetyt yleensäkin sanovat.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kuten syytetyt yleensäkin sanovat.

        Mutta nyt syytetty oli aivan oikeassa. Syytteet ovat naurettavia. Suomi on vielä demokratia ja laki on Räsäsen puolella. MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt syytetty oli aivan oikeassa. Syytteet ovat naurettavia. Suomi on vielä demokratia ja laki on Räsäsen puolella. MOT.

        Eivät ne naurettavia siinä mielessä olleet, koska käräjäoikeus totesi Räsäsen sanomisia loukkaavina vaikka eivät vihapuheen kriteereitä täyttäneetkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne naurettavia siinä mielessä olleet, koska käräjäoikeus totesi Räsäsen sanomisia loukkaavina vaikka eivät vihapuheen kriteereitä täyttäneetkään.

        Juuri näin kävi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt syytetty oli aivan oikeassa. Syytteet ovat naurettavia. Suomi on vielä demokratia ja laki on Räsäsen puolella. MOT.

        Syytteet olivat vääriä.

        Kuka tietää miksi näin? Miksi ei voitu syyttää Päivin puheista homoseksuaalisista?


      • Että Päivi ei ole puhunut homoseksuaalisista?

        Tuo on uusi tieto.


    • Kyllä Toiviaista ottaa nyt "pattiin"......

    • Anonyymi

      Oikeus ja TERVE JÄRKI voittivat!

    • Anonyymi

      Päivi on lääkäri,
      hän tietää. tosin en ole ensimmäisenä hänen
      vastaanotollaan.

      • Anonyymi

        Taitaa olla Päivillä hiukan ruosteessa ammattitaito. Mirandaan kun pitää osata kirjoitella ihan muuta kuin pamfletteja.


    • Anonyymi

      Jos päivi olisi tuomittu, olisi oikeudenmukaisuuden nimiin pitänyt haastaa muitakin uskontoja ja naispappeuden vastustajat. Uskonnot eivät ole kaikille, on paljon ristiriitaisia tulkintoja.

      • Anonyymi

        Pävi ei ollut haastettuna Raamatun tulkinnasta.


    • Anonyymi

      Ei Räsänen ihan vähällä päässyt. Tuomiossa todettiin että hän on selvästi loukannut homoja, mutta se ei ole täyttänyt vihapuheen astetta. Vastaisuudessa pitää puhua vähän hienotunteisimmin eikä loukaten.

      • Olet toki molempia, minä en kumpaakaan.


      • >Minkäs sille voi jos joku homo loukkaantuu?

        Noinhan oikeus ei lausunut, vaan että Päivi loukkasi homoja – siis objektiivisesti katsoen.

        Voi hyvänen aika miten pihalla olet aina ja kaikesta.😁


      • Anonyymi

        Ajattelusi vaikuttaa homofoobiselta ja perinteisiä sukupuolirooleja korostavalta. Se ei ole kovin liberaalia.


      • Anonyymi

        jos uskovaisia , siis näitä fundamentalisteista sanoo mielipiteensä, niin näiden uskovaisten mielestä se on "vainoamista", vaan uskovaiset saa ihan luvallisesti arvostella tuomita helvettiin, eikä se ole edes vainoamista heidän mielestään,

        Jeesus sanoo raamatussa:
        "Älkää tuomitko, ettei teitäkään tuomita, älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään
        kadotustuomiota lausuta"
        Luuk: 6: 36


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos uskovaisia , siis näitä fundamentalisteista sanoo mielipiteensä, niin näiden uskovaisten mielestä se on "vainoamista", vaan uskovaiset saa ihan luvallisesti arvostella tuomita helvettiin, eikä se ole edes vainoamista heidän mielestään,

        Jeesus sanoo raamatussa:
        "Älkää tuomitko, ettei teitäkään tuomita, älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään
        kadotustuomiota lausuta"
        Luuk: 6: 36

        Minä katson kuuluvani arvostamaasi fundamentalistin joukkoon, enkä koskaan ole ottanut ”mielipiteitäsi” vainona.

        Ilmeisesti sinä pidät mielipiteitä kuitenkin tuomioina.


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Minä katson kuuluvani arvostamaasi fundamentalistin joukkoon, enkä koskaan ole ottanut ”mielipiteitäsi” vainona.

        Ilmeisesti sinä pidät mielipiteitä kuitenkin tuomioina.

        Täällä uskovat puhuvat vainosta ja heidän tappamisesta. Suomessa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä uskovat puhuvat vainosta ja heidän tappamisesta. Suomessa.

        Sinähän puhut homoista ihan samaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän puhut homoista ihan samaa.

        En nyt muista sellaista.

        Moni muu puhuu homojen tappamisesta. Homoista puhutaan kaikkea älytöntä: se voi pitkän päälle olla myös vainoa.


    • Anonyymi

      "Kaikki Räsästä koskevat kaikki syyteet kumottiin!"

      Väärin!

      Syytteitä ei kumottu. Syytteet hylättiin. (Tuomio voidaan kumota.)

      • Syytteet kyllä kumottiin kun ne todettiin syyttäjän keksimääsi, ei Räsänen sanomaksi.


    • Anonyymi

      Rukoukseni kuultu.
      Kiitos kaikkivaltias Jumalani.
      Amen.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      tuomio ei ole vielä lainvoimainen.

      • Anonyymi

        Kerrohan mitä syytteistä ei vielä ole osoitettu paikansa pitämättömäksi?


    • Anonyymi

      Onneksi erosin kirkosta v. 1991, olen 68 vuotias, ei oo tarvinnut maksaa veroa tyhjästä. Kun kuolen, tuhkaksi polttamiseen ei kirkkoa tarvita. Ison summan olen säästänyt

      • Anonyymi

        Tuhkaksi ja kusiojaan sotketuksi pois silmistä pois mielistä päätyi myös muuan Saksan johtaja. Ei kai siinä, jos moinen jätesäkkiin ja kuoppaan-hautajaiset on sun juttu niin siitä vaan.

        Itse lähden vastineeksi kirkollisverolle tyylillä arkussa ja näyttävissä hautajaisissa sukuhautaan kotikirkkomaan multiin. Perilliset jääkööt nuolemaan näppejään kun hautajaisteni jälkeen ei jää mitään mistä tapella ja pilata välejä :D


      • Anonyymi

        " Ison summan olen säästänyt"

        Mutta sieluasi et ole säästänyt.


    • Anonyymi

      Kiihko uskovaisen paikka ei ole eduskunnassa, Räsänen pois heti.

      • Voivat olla omiensa parissa.


    Ketjusta on poistettu 204 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe