Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fiinufammu
profiilit
fiinufammu
fiinufammu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
109
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ritariperhosesta+kirjoitti+Eliaana.+Samanlainen+perhonen+lennähti+avonaisesta+pation+ovestani+sisään+eilen.+Kovasti+koetin+huiskimalla+ohjata+sitä+ulkoilmaan,+avasin+kaikki+tuuletusikkunatkin,+mutta+ulos+en+sitä+saanut.+Lenteli+aikansa+siinä+olohuoneessa,+kunnes+ilmeisesti+väsyi+ja+pysähtyi+katonrajaan+siivet+supussa.++Menin+sitten+pation+ovelle+ja+siellä+ulkopuolella+lenteli+toinen+samanlainen+perhonen,+joka+oli+jo+aikeissa+lennähtää+ovesta+sisälle+myöskin.+Sain+kuitenkin+ohuen+valoverhon++vedettyä+oviaukon+eteen,+joten+sisälle+se+ei+päässyt.+Se+jäi+kuitenkin+lentelemään+piha-alueelleni.
Siitä+tuli+mieleeni,+että+pariaanko+etsii,+ihan+surku+mielessä+kävi.+Siispä+hain+läpinäkyvän+juomalasin+ja+palan+talouspaperia+ja+kiipesin+tikkailla+kohti+katonrajaa++jossa+perhonen+vielä+oli.+Sain+kuin+sainkin+sen+ujutettua+lasiin+ja+kiireen+vilkkaa+kannoin+sen+ulos+ja+päästin+vapauteen.+Sitä+toista+perhosta+en+kyllä+nähnyt+enää,+mutta+tämä+pelastamani+perho+lähti+nopsaan+lentoon.+
Tälläinen+pelastusoperaatio+tällä+mummolla+eilen,+mutta+hyvä+mieli+siitä+jäi,+ja+toivottavasti+perhoset+löysivät+toisensa!
30.06.2021 11:11
Olipa+ihana+juhannus!+Saaressa+oltiin+ja+meriretkiä+tehtiin.+Mukana+oli+myös+pojan+tytär+ja+mies+6+vuotiaan+pojan+ja+3+vuotiaan+tyttärensä++kanssa.+Voi+sitä+iloa+ja+riemua,+kun+kun+saivat+yllinkyllin+rantavedessä+telmiä,+isomummo+myös+vesileikeistä+nautti,+uskaltauduin+myös+lasten+kanssa+uiskentelemaan+ja+hyvin+kaikki+tarkeni.++Lapsilla+liivit+ja+vesilelut,+ja+kun+iltapäivällä+vielä+oltiin+laiturilla+onkimassa,+oli+kaikkien+päivä+täydellinen,+kalojakin+saatiin.+Olivat+vaan+niin+pieniä,+että+kasvamaan+mereen+ne+viskottiin.+
Kylässä+käytiin+naapurisaaren+uutta+pytinkiä+ihastelemassa,+mansikkakakkua+maisteltiin+ja+lapsille+vielä+namijäätelöt+veneeseen+annettiin.+Mukava+oli+tavata+pojan+kaveri+kolmen+vuosikymmenen+jälkeen.+Vielä+tunnettiin+toisemme,+eihän+ne+vuodet+niin+paljon+muutosta+tee!
Kyllä+se+meri-ilma+ja+vierailut+iltasella+tuntui,+unta+ei+tarvinnut+yhtään+odottaa.+Kun+päänsä+pielukselle+laski,+niin+jo+untenmailla+olivat+kaikki.
Tänä+aamuna+vielä+kotosängyssä+nukuin+kymmeneen+saakka,++pikkuhiljaa+rupean+arkipäivään+sopeutumaan,+tyytyväinen+olen+juhannukseeni.+
Toivottavasti+muillakin+on+hyvin+mennyt+ja+iloa+olette+päiviin+saaneet.+Jaksetaan+sitten+taas+tätä+arkea+elää!!
28.06.2021 12:35
Täällä+kävi+pieni+haveri,+kun+vierailtiin+ystävättären+mökillä.+Siellä++pihakeinu,+jossa+istuskelin+ja+nautin+aurinkoisesta+säästä,+oli+syynä+siihen+kun+tuo+rakas+karvaturrini+koetti+myös+hypätä+samaan+keinuun.+Hyppy+epäonnistui++ja+koiran+tassu+jäi+keinulautojen+väliin+ja+illalla+kotiin+tultuamme+koira+rupesi+ontumaan+jalkaansa.+Siitä+sitten+eläinlääkäriin,+joka+totesi+kynnen+vaurioituneen+,+onneksi+ei+mitään+murtumaa+ollut+jalassa.+Mutta+sen+verran+jalka+kipeytyi,+että+lääkekuurille+ressukka+joutui.+Samalla+tietysti+lenkkeilyt+jäivät,+lyhyesti+pistäydytiin+koiran+tarpeille+ulos,+joten+oma+lenkkeilyni+on+myös+jäänyt+kun+hoivaan+tuota+kaveriani.
+Nyt+näyttää+jo+siltä,+että+jalka+on+jo+paljon+parempi,+taitaa+kuitenkin+juhannussuunnitelmani++toteutua,+kun+kutsu+saareen+on+käynyt.
Sitä+meren+äärellä+olemista++ja+veneilyä+olenkin+kaivannut++kun+harvemmin+enää+pääsen+nauttimaan+sellaisesta.+
Mukavaa+juhannusta+toivottelen+kaikille,+muistakaa+juoda+vettä+tarpeeksi,+kun+tätä+lämpöä+tuntuu+piisaavan!
23.06.2021 11:58
Ah,+ihanuutta!+Istuskelin+pihallani+ja+kuuntelinSchönebrunnin+kesäkonserttia,+joka+kuului+sisätiloista+televisiosta,++suljin+silmäni+ja+kuvittelin+olevani+mukana+siinä+kauniissa+puistossa.+
Musiikki+on+minulle+tärkeää,+tuo+mielenrauhan+kun+saa+kuulla+mieltä+ja+sielua+hivelevää+upeata+musiikkia.+Vaikka+lämpötila+hivelee+kolmeakymmentä+astetta+niin+pieni+tuulevire+kuitenkin+vilvoittaa+ja+antaa+iholle+sopivan+lämmön+ja+nautinnon+kaikille+aisteille.
Toivottavasti+juhannussääkin+olisi+samanlainen.+Olen+saanut+kutsun+poikani+saarimökille+koko+juhannuksen+ajaksi,+siispä+pääsen+veneajelullekin+,+jota+suorastaan+rakastan.+Poika+ehdotti,+että+meidät+on+kutsuttu++myös+lähisaareen,+jonne+hänen+lapsuusaikansa+poikakaveri+on+rakennuttanut+kesähuvilan+perheelleen.+Enpä+ole+vuosikymmeniin+tätä+poikaa+tavannut,+mielenkiinnolla+odotan+nähdä+ja+vieläkö+tunnemme+ulkomuodosta+toisemme,+vai+onko+molemmille++ikä+jo+tehnyt+tehtävänsä.
Tällaista+mukavaa+siis+tiedossa,+hyvä+kun+mukaan+pääsen.+
Mukavaa+oloa+muillekin+toivon!
20.06.2021 15:41
Tähän+ikään+päästessä+(+80)+on+turhaa+edes+ajatella+jotain+painonpudotusta.+Sitten+kun/jos+ne+ikävät+sairaudet+iskevät+on++parempikin+olla+lihaa+luiden+päällä.+
Olen+kauan+sitten+jo+lopettanut+painoni+tarkkailun,+syön+mitä+mieleni+tekee+ja+liikun+säännöllisesti,+joten+painoni+on+mielestäni+ihan+hyvissä+lukemissa.
Ja+pieni+pyöreys+tässä+iässä+on+pelkkää+plussaa,+ryppyjäkin+vähemmän+kuin+langanlaihoilla+ystävättärilläni,+jotka+miltei+laskevat+joka+suupalansa.+
Jaksan+hyvin+kantaa+kiloni,+se+on+pääasia!
20.06.2021 13:47
Tänä+aamuna,+kun+tavanomaiselle+lenkille+lähdettiin,+niin+lisää+ihastelua+toi+raikas+kesäsade,+joka+tuntui+iholle+ihan+antavan+uutta+hehkua+ja+samettisuutta.+Kuinka+voikaan+lämpimässä+kesäsateessa+kävellessä+aistia+sen+nautinnon,+jonka+se+mielelle+ja+koko+kropalle+tuo!
Eilinen+päivä+oli+minulle+muutenkin+puuhapäivä,+kaikenlaista+tapahtumaa+mahtui+päivään+ja+pisteenä+ii:n+päälle+oli+kun+ystävieni+kanssa+pääsin+veneajelulle.+Sitä+herkkua+
ei+nykyään+paljoa+ole+tarjolla,+kun+kaikilla+on+omat+menot+perheittensä+kanssa.
Naantalin+Särkänsalmen+rannasta+lähdimme+ajelemaan+Teersalon+rantaan,+jossa+pistäydyimme+syömässä+pitsat+ja+vielä+juotiin+kahvit+päälle.+Terassille+riitti+asiakkaita+yllinkyllin,+ja+venepaikat+olivat+täynnä+erikokoisia+veneitä+ja+vesijettejä.+Nuoriso+noilla+jeteillä+ajelee+ja+saavat+aallot+nousemaan+kun+niillä+ajokeillaan+huristelevat+.+
Illan+tullessa+oli+mukava+kömpiä+petiin,+ja+uni+tuli+heti+kun+koko+päivän+raikkassa++meri-ilmassa+olimme+viettäneet.+Koirakin+nukkui+aamulla+kymmeneen+saakka,+normaalisti+herättää+minut+viimeistään+kahdeksan+aikaan.+Mutta+mieluisa+oli+päivä+ollut+sillekin,+eihän+sitä+tuommoisia+tapahtumia+usein+ole.+
Tänään+sitten+sadetta+pidetään+ja+nautitaan+siitä+sateen+ropinasta.
Mukavaa+päivää+kaikille!
12.06.2021 13:52
Oi+mikä+ihana+aamu+jälleen!+
Ukkosen+jälkeen+ilma+on+vielä+raikas,+tuuli+leppoisa+ja+juhannusruusut+kukkii,+niin+kuin+monet+muut+vanhan+hyvän+ajan+kasvit!+Koirareittini+kulkee+erään+vanhan,+hylätyn+kartanon+pihan+poikki,+ja+siellä+niitä+ihania,+meikäläiselle+jo+koulukasvistoon+aikoinaan+keräämiä+kasveja+riittää.+
Olisipa+hienoa+päästä+ajassa+taaksepäin+siihen+aikaan,+kun+kartano+patruunoineen+eli+parhainta+aikaa.+Erilaisten+kasvien+määrästä+päätellen+omistajat+rakastivat+puutarhaansa,+koska+vieläkin+lukuisat+tutut+kasvit+nostavat+päätään+eri+aikoina+kesän+kuluessa.
Tuo+minun+karvaturrinikin+viihtyy+kyseisessä+paikassa,+taitaa+olla+oiken+kukkaistyttökoira,+kun+niin+paljon+siellä+on+erilaisia+tuoksuja+ja+hajuja!+
Nyt+on+liian+kuumaa+päivällä+lenkkiä+tehdä,+joten+aamutuimaan+on+paras+aika+tutkia+niitä+lukuisia+tuoksuja+niin+mummon+kuin+koirankin!
Pihlajankukat+jo+vaihtavat+väriään,+kukinnoista+päätellen+tulee+runsas+pihlajanmarjavuosi.++
Voi+että+,+tätä+ihanuutta+kun+kestäisi+pitkään,+sielu+ja+ruumis+lepää+näitä+upeita+päiviä+eläessä!
Samaa+nautinnollista+päivää+toivottelen+kaikille!😍😎
10.06.2021 10:55
Joka+aamu+mukillinen+kahvia+maidolla,+kaurapuuro+myös+maidon+kanssa.Pari+viipaletta+Vaasan+ohutta+ruispalaa+merisuolatun+flooramargariinin+ja+emmentaalijuustosiivun+kera.+Tomaattisiivut+lisänä+myös.+Näillä+eväillä+pärjäänkin+iltapäivään+tyytyväisinä+mielin.+Elikkä+en+kaipaa+mitään+erikoisuuksia,+pääasia+on+vatsan+täyttäminen+!
09.06.2021 13:45
Huomenta+päivää+palstalle!
Olipas+eilen+oikein+kunnon+ukkosilma,+salamoi+ja+jyrähteli+niin,+että+ihan+mummoa+pelotti!+
Täällä+palstallakin+taitaa+väliin+salamoida,kun+kovin++räiskyvä+tekstejä+esiin+pukkaa!
Mutta+väliäpä+sillä+jos+tyylistä+tykkää..+minä+itse+olen+enempi+rauhaa+rakastava,+joittenkin+mielestä+ehkä+tylsä+tyyppi...!
No,+näitä+koirajuttujahan+enimmäkseen+kirjoittelen,+kun+yksinäistä+päivää+yleensä+viettelen.
Parina+päivänä+tässä+on+kyllä+puhelin+pirissyt+kiitettävästi++ja+mieluisia+vieraitakin+käynyt,+joten+eipä+ole+nyt+valittamisen+aihetta+siitäkään+asiasta.+Ihan+saunavieraitakin+kaupungista+käynyt+ja+vilvoittelut+pihalla+olivat+mieluisia,+kun+taloyhtiöidensä+sauna-ajat+niin+lyhyitä,+eikä+kaupunkialueella+pihalla+ilkeä+istuskella,+näin+sanoivat+nämä+vieraani.
No,+tämä+viesti+riittäköön+minulta,+kunhan+osallistuin+ja+tervehdin+palstan+mukavia+kirjoittelijoita!
09.06.2021 12:13
No+niin,+se+on+sitten+virallisestikin+kesä!
Tuossa+kello+kymmenen++tienoilla,+kun++lähdin+koiralenkille,+niin+lokit+kaartelivat+ja+kirkuivat,+pääskyt+tekivät+huimia+syöksyjä+taivaalla,+muittenkin+lintujen+sirkutus+ja+liverrys+täytti+ilman,+ja+kaikkein+kovin+kirkuna+ja+ilonhuudot+kuuluivat+läheisen+koulun+pihalta,+josta+suuri+lauma+oppilaita+ryntäsi+ovesta+ulos+onnesta+huutaen+riemurinnoin.
Ai,+että+tuli+mieleen+oman+aikani+koulun+päätös.+Vaikka+oli+perheessä+köyhyyttä,+niin+kaunis+koulunpäätösmekko+oli+hankittu+,+iso+valkoinen+rusetti+päässä+ja+kiitettävin+arvosanoin+saatu+todistus+kädessä+juostiin+kotiin+näyttämään+äidille+todistusta.+Ja+sen+jälkeen+pihalle+kavereitten+kanssa+nauttimaan+vapaudesta.
Sama+ilo+ja+riemu+tämän+päivän+koululaisilla,+mutta+hiukan+oudolta+tuntui,+kun+pääsin+lenkilläni+keskuspuistoon,+niin+siellä+pari+tummaihoista+koulupoikaa+huutelivat+perääni+ja+kun+kysyin+mitä+sanoivat,+niin+rahaa+pyytelivät.+
Koskaan+ennen+en+tällä+tielläni+ole+törmännyt+moiseen,+hieman+ankeaksi+tuli+oloni,+kun+sanoin,ettei+minulla+ole+kolikkoakaan+mukana,+niin+sadattelivat+perääni+ja+pyörien+kanssa+lähtivät+samaan+suuntaan+kuin+minäkin.+Huomasin,+että+pysäyttelivät+useampia+vastaantulijoita,+ehkä+samoin+pyynnöin.+
No,+kesäloma+kuitenkin+heilläkin,+toivon,+ettei+ikäviä+kokemuksia+elämänpolku+heille+anna,+helposti+moni+nuori+sortuu+väärälle+polulle+elämässään.
No,+tämmöinen+tapaus,+mutta+nautinnollista+kesää+toivottelen+kaikille!
05.06.2021 11:55
Aikalailla+samoja+ajatuksia+tuosta+lukemisen+innosta,+keskittymiskykyni+on+nykyään+aika+huono+verrattuna+entiseen.+Ennen+koronaa+kävin+kerran+kuussa+kirjastossa+ja+pari+kirjaa+pystyin+mukavasti+lukemaan,+kirjavinkkejä+monesti+sain+täältä+kirjojen+suurkuluttajilta.+Mutta+nykyään+en+saa+yhtäkään+kirjaa+loppuun,+onko+tämä+liika+yksinolo+tukahduttanut+mielenkiintoni+moniin+ennen+niin+mukaviin+asioihin?
Tällaisia+ajatuksia+on+päähäni+iskostautunut,+ja+niitten+ajatusten+myötä+masennus+on+nostanut+päätään.
Viimeksi+kun+kirjoitin+tänne+sain+sinulta+++Makriina+minulle+osoittamastasi+viisaasta+lauseesta+päivääni+ihanan+oivalluksen,+jota+nyt+olen+koettanut+työstää+ajattelumallissani.+Viisaita+sanoja+roppakaupalla+piili+niissä+sanoissasi,+siitä+suurkiitos.+
Tämä+palsta+on+tuiki+tärkeä+vanhan+yksinelävän+ihmisen+mielelle,+koska+usein+ihminen+ikävystyy+pitkistä+yksinäisten+päivien+kuluista.+Aina+ei+viitsi+purkaa+huoliaan+ja+tuntojaan+jälkipolvillekaan.+Heillä+on+ne+omat+perhe-+ja+työasiat,+jotka+jo+kuormittavat+heidän+arkeaan,+joten+nautitaan+siitä,+että+täältä+saa+sitä+paljon+puhuttua+vertaistukeakin+omiin+turhautumiinsa.
No,+nyt+lopetan+tämän+turhan++juttuni+ja+lähden+mieltäni+virkistävälle+lenkille,+auringon+paisteeseen+ihailemaan+luontoa.+
Aurinkoista+iltapäivää+kaikille+palstalaisille!
29.05.2021 12:51
Huomenta+taas!
Olen+ollut+muutaman+päivän+alavireinen,+vaikkei+mitään+varsinaista+syytä+ole+ollutkaan.+Kaikenlaisia+turhia+ajatuksia+tulee+mieleen,+toivonkipinää+elämänmenoon+odotan+tapahtuvaksi,+mutta+vaikealta+tuntuu+löytää+toisinaan,+kun+lööpit+ja+uutiset+suoltavat+yhtenään+ikäviä+uutisia+tuutin+täydeltä.+
Olenkohan+vain+tympääntynyt+yksinoloon,+yhtenään+on+mielessä,+että+seurankipeä+olen.
Eihän+ne+minun+jälkeläisetkään+ehdi+tätä+mummoa+paapomaan,+omissaan+on+ihan+tarpeeksi+työn+ja+velvollisuuksien+ohella.
Itsekseni+pohdin+näitä+olojani,+mutta+taitaa+olla+vain+turhanpäiväisiä+ajatuksia,+hennon+luonnon+vihreyden+keskellä...
No,+onneksi+minulla+on+tuo+karvaturri+olemassa,+joka+vaatii+joka+päivä+sen+ulkoiluannoksen,+ja+luonnossa+liikkuminen+tuntuukin+parhaalta+lääkkeltä+lievään+masennukseen,+eli+ilmeisesti+tämä+on+vain+kevätmasennusta?
Täältä+palstalta+luen+päivän+kirjoitukset,+onneksi+hyvät+kirjoittajat+antavat+mieleistä+luettavaa+ja+samalla+tuntuu+kuin+ystävän+viestejä+lukisi.+
Joten+tarpeellinen+on+tällainen+vanhusten+oma+nojatuoli,+kiitos+siitä+kuuluu+ehdottomasti+Skillanille,+joka+jaksaa+vetää+tätä+ketjua.
Tällaista+vähän+alavireistä+päivää+tällä+mummolla+tänään,+mutta+eiköhän+se+siitä+käynnisty+parempaan+kun+taas+ulos+lenkille+koiran+kanssa+lähden.+
Mukavaa+oloa+kaikille+toivon.
27.05.2021 12:11
Iltapäivää!+
Rupesihan+se+aurinko+sentään+paistamaan,+vettä+tihuutteli+aamupäivän+,+joten+pikalenkin+käväisin+koiran+kanssa.+Eikä+sekään+ilmasta+pitänyt,+vaikka+koiranilma+olikin,+kiiruusti+kääntyi+pihalle+päin+ja+turkkiaan+pudisteli+vinhasti!
Viime+viikolla+neidiltä+leikattiin+paksu+talviturkki,+niin+muutti+muotoaan,+moni+vastaantulija+luuli+minun+pennun+kanssa+kulkevan.
Kampaajan+käsittelyssä+kävin+minäkin,+nyt+ollaan+sitten+niin+freesejä,+että.+Kyllä+se+kampaajalla+käynti+kummasti+piristää,+vaikkei+minulle+muuta+tehtykään,+kuin+muutama+sentti+pois+leikattiin+ja+vähän+muotoa+uudistettiin.+Aurinko+on+jo+sopivasti+vaalentanut+hiuksiani,+eikä+niitä+harmaita+hiuksiakaan+näy.
Jonkin+verran+olen+ollut+reissussa+tapaamassa+ystäviäni,+jotka+ovat+jo+saaneet+2+rokotusta,+ja+siten+uskaltavat+taas+kylään+kutsua.+Itse+saan+kuun+lopussa+toisen+rokotuksen,+jospa+päivät+normalisoituisivat+ja+entinen+elämänmeno+taas+jatkuisi.+Hyvin+me+mummot+kuitenkin+olemme+näihin+poikkeusoloihin+sopeutuneet.+Joku+noista+nuorista+kerran+kysyi,+miten+saan+päiväni+kulumaan,+kun+en+paljon+missään+käy,+sanoin,+että+aina+se+päivä+on+iltaan+kääntynyt,+ihmeempiä+tekemättä.
No,+ilmoittauduin+nyt+tässä,+enkä+muuta+asiantynkää+keksi,+mukavaa+päivänjatkoa+kaikille!
19.05.2021 16:02
Iltapäivää!
Olipas+tänään+tärkeä+ja+tarpeellinen+päivä.+Käytiin+karvaturrini+kanssa+leikkauttamassa+oikein+eläinklinikalla+jo+tosi+pitkiksi+kasvaneet+koirulin+kynnet.+Hyvin+lopulta+homma+hoitui,+vaikka+ensin+koira+ihan+pelosta+tärisi,+että+mihin+kummaan+sitä+nyt+mummon+kanssa+joutui!+Molemmat+kuitenkin+moisesta+jännittävästä+tapahtumasta+selvisi,+hiki+päässä+kummallakin,+eihän+se+ihan+helppoa+ole+mokoma+kynsienleikkuu+ole,+leikkaaja+vielä+namipalaa+lopuksi+tarjosi,+mutta+eihän+sitä+vierailta+niin+vain+nameja+oteta,+kun+niin+pelotti+moinen+tapahtuma...
Yleensä+on+joku+nuorista+leikannut+koirien+kynnet+ja+turkitkin+trimmanneet,+mutta+nyt+kaikilla+tuntui+niin+kiirettä+piisaavan,+joten+pakko+oli+turvautua+eläinhoitolan+palveluksiin.+Eikä+se+edes+mitään+kallista+ollut,+vaikka+luulin+niitten+kiskurihintoja+pitävän.+
No,+nytpä+on+taas+hyvä+mummon+kanssa+lenkkejä+tehdä,+ja+nauttia+kesän+tulosta.+
Lämpöä+täällä+jo+19+astetta,+tuuli+vähän+viilentää,+huomenissa+sitten+vähän+lisää+lämmintä,+mikäs+tässä+on+ollessa!
+Mukavaa++jatkoa+nojatuolilaisille,+nautitaan+kesästä+ja+kirjoitellaan+sopuisasti+!+🤗
11.05.2021 16:08
Testit+on+kivoja!+Minä+olen+testin+mukaan+kulinaristi+ja+toisen+testin+mukaan+henkisesti
25-vuotias.+Kyllä+nyt+kelpaa!😊+Onpas+nyt+nuorekas+olo!😍
07.05.2021 17:34
Johan+sitä+toivoisi,+että+jo+suven+suloisuus+näyttäisi+ihanuutensa,+mutta+niin+vain+pilvipeite+taivaan+peittää,+hetken+vain+se+auringon+lämpö+suo+niukasti+paistettaan.+Jospa+sitten+viimeistään+helluntaina+kesän+lämpöä+näyttäisi,+toivossa+on+hyvä+elää.
Joku+tuolla+edellisessä+nojatuolissa+kyseli,+olenko+se+entinen+km.+Samahan+se+mummo+täällä,+alkuperältään+kissamummo,+mutta+tuo+laiskuus+pisti+lyhentämään+km:ksi.+Nyt+vaan+tuo+kirjautuminen+monesti+unohtuu,+tällä+kertaa+muistin!
Pakkaa+tuo+muisti+välillä+muutenkin+kenkkuilemaan,+monta+kertaa+käy+niin,+ettei+muista+mitähän+sitä+lähti+toisesta+huoneesta+hakemaan,+joten+uusiksi+taas+takaisin,+ja+taas+muistaa....+Noinhan+sitä+saa+niitä+tarpeellisia+askelia+lisättyä+huomaamatta,+tärkeitä+ovat+kunnon+ylläpitämiseksi,+joten+ei+niin+huonoa+ettei+jotain+hyvääkin.
Asiasta+toiseen,+toin+sieltä+maalta+muutamia+kasveja+tänne+kotini+pikkupihan+puutarhaan,+toiveissa+on+,+että+hyvin+lähtevät+kasvuun,+ovat+niitä+vanhanajan+kunnon+perennoja,+joita+vanhoissa+puutarhoissa+jo+ammoisina+aikoina+kasvatettiin+silmien+iloksi.
Mukava+tässä+sitten+seurata,+miten+täällä+viihtyvät,+aurinkoinen+on+tämä+pihapiirini+kasvupaikka+täälläkin,+joten+uskon+hyvin+käyvän,+ellei+hallayöt+turmele+herkkiä+kasveja.
No,+tulihan+tässä+jo+juttua+kaikenlaista,+täytyypi+lähteä+karvaturrini+kanssa+iltapäivä+paseerulle+koiria+sekä+niitten+omistajia+tapailemaan.+Hyvää+päivän+jatkoa+kaikille!
03.05.2021 13:49
Iltaa+nojatuoliin!
Niin+näyttävät+täällä+monet+olevan+samoissa+hommissa+kuin+minäkin+,+elikkä+pihan+ja+puutarhan+kunnostustöissä.+
Minä+olen+ollut+niin+maalla+kuin+täällä+kaupunkipihoilla+,+mukavaa+hommaa+taas+pitkästä+aikaa,+ihan+on+sormet+syyhynneet,+että+talven+jäkeen+saa+kätensä+multaan+laittaa.+Ilma+vaan+saisi+olla+vähän+lämpöisempää,+välillä+kohmeisin+käsin+täytyy+multaa+myllertää.+Mutta+eipäs+kannata+valittaa,+ihanaa+nähdä+miten+maasta+uusia+versoja+työntyy+ja+puihin+ja+pensaisiin+lehteä+pukkaa.
Olen+nyt+parin+viikon+ajan+ollut+maalla+kotimiehenä,+kun+pikkuhiljaa+on+sukulaisperheiden+koirat+ja+muutama+kissakin+totutettu+taas+maallaoloon.+Nopsasti+ne+vanhat+paikat+taas+kodikseen+ottivat,+minä+komenteeraamassa,+jotta+taas+tavoille+oppivat+ja+toisiansa+sietävät.
Meillä+on+perheiden+kanssa+sovittu+jo+ajat+kesäksi+kullekin,+miten+lomansa+ja+muut+vapaansa+maalla+viettävät,+aina+on+joku+täällä,+joka+elukat+ruokkii+ja+huolehtii,+ettei+harmeja+tule.
Minullehan+siis+tuo+aloituspesti+vanhimpana+osui,+on+vaan+sen+verran+holotnaa,+että+joka+päivä+on+tupa+puilla+lämmitettevä,+että+tarkenee,+sähköpatterit+eivät+riitä+vanhaan+1800-luvun+taloon+tarpeeksi+lämpöä+tuomaan.+Ja+turhan+kalliiksi+se+tulisi+ainoastaan+sähköllä+lämmittää,+kun+tilalla+on+puita+riittävästi+pilkottuna++ja+lämpöä+suomaan+paleleville.
Välillä+pistäydyn+täällä+kotona+käymässä+ja+tarkistamassa+postin+sun+muut+tarpeelliset,+ensi+viikko+vielä+maallaoloa+minulla,+sitten+seuraavan+vuoro.+
Hyvää+kevään+jatkoa+kaikille!
02.05.2021 18:12
Onnittelut+minunkin+puolesta,+Skillan!+Mikäpä+sen+ihanampaa+on,+kuin+uuden+vauvan+tulo+sukuun.+Sinulla+sitä+suvun+jatkumoa+on+vielä+enemmän+kuin+minulla,+myös+tänne+sukuun+odotellaan+uutta+tulokasta.+Vanhimman+tyttären+nuorin+poika+pääsee+eka+kertaa+isäksi.+Kuudes+lapsenlapsen+lapsi+minulle+on,+laskettu+aika+heinäkuussa.+Kovasti+odotettu+on+uusi+tulokas,+tyttövauva+tulossa.
Niin+paljon+minullakin+tätä+jälkipolvea+on,+ettei+näin+korona-aikaan+ole+kaikkia+päässyt+näkemäänkään,+kovin+nopsasti+ne+pienokaiset+kasvavat,+mutta+toivottavasti+kesällä+nähdään+kasvun+tahti!
Asiasta+toiseen,+tänä+aamuna+tuli+minulle+puhelu+vieraan+tuntuisesta+numerosta+mutta+vastasin+kuitenkin.+Onneksi,+sillä+siellä+oli+langan+päässä+entinen+työkaveri,++miespuolinen+vielä,+noin+neljänkymmenen+vuoden+takaa.+Oli+jostain+kaivanut+ylös+puhelinnumeroni+ja+päätti+ottaa+yhteyttä.+Miltei+parin+tunnin+puhelu+siitä+kytkeytyi,+niin+paljon+asiaa+ja+kerrottavaa+oli,+leskeksi+oli+jäänyt+kolmisen+vuotta+sitten.+Puheltiin+ja+muisteltiin+vanhoja+työkavereita+ja+sen+ajan+tapahtumia+,+paljon+oli+hänellä+kerrottavaa,+ja+olisi+varmaan+kauemminkin+puhellut,+mutta+minun+oli+toppuutettava+puhetulvaa,+koska+korvaa+alkoi+jo+liikaa+kuumottaa+pitkä+puhelu.+Päätettiin+kuitenkin+kesän+aikana+tavatakin,+kunhan+koronakurimuksesta+päästäisiin.+
Tällaista+ihmettä+ei+aikaisemmin+olekaan+minulle+käynyt,+että+menneisyydestä+noin+monen+vuoden+takaa+joku+ottaisi+yhteyttä.+Mielenkiintoinen+tapahtuma,+ja+mielellään+sitten+joskus+olisi+mukava+kasvokkain+jopa+nähdä,+eipä+varmaan+kumpikaan+toistansa+tuntisi.+On+tämä+elämä+jännää,+koskaan+ei+tiedä+mitä+uusi+päivä+tuo+tullessaan!
10.04.2021 11:19
Niinhän+siinä+kävi,+kuin+eilen+päivällä+jo+uumoilin+mökille+mennessä.+Aamuhan+valkeni+tänään+lumipeitteisenä.+Onneksi+se+purevan+kylmä+tuuli+oli+talttunut,+kun+pienen+lenkin+tein+koiran+kanssa+aamusella.+Varovasti+oli+askellettava,+ettei+vaan+sentään+nurin+mene,+toivottavasti+viimeisenä+talven+tuntoisena+päivänä.+Sen+verran+oli+lunta+yöllä+viskonut,+että+koira+sai+isot+lumipaakut+turkkiinsa+mahan+alle+ja+jalkoihin.++Niitä+sitten+suihkun+alla+on+sulateltu.
Eilen+piti+kesärenkaat+vaihtaa+alle,+mutta+jo+matkalla+maalle+alkoi+räntää+satamaan,+joten+renkaitten+vaihto+siirtyi.+Poikani+kanssa+sinne+menin,+kun+kutsu+lohisopalle+oli+käynyt.+Toinen+tyttäristä+siellä+maalla+perheineen+pääsiäistä+vietteli,+ja+meidätkin+sinne+syömään+kutsuivat.+Porukalla+olivat+edellisenä+päivänä+saaneet+kaikki+hommat+talven+jälkeen+tehdyiksi,+nyt+on+mukava+sinne+piipahtaa,+kunhan+omat+jälkensä+jokainen+korjaa.
Näin+on+jo+vuosia+tehty,+eikä+kukaan+ole+hommiaan+laistanut,+sopuisaa+porukkaa+olemme.
Tänään+sitten+vain+kotona+hissukseen+oleilen,+odottaen+lumen+häipymistä.+Aurinko+kirkkaana+jo+säteilee,+iltapäivällä+sitten+pitemmän+lenkin+teen,+sitä+kaipaan+niin+kuin+koirakin!
06.04.2021 10:28
Huomenia!
Nuhjuinen+on+sää+täällä+Varsinais-+Suomessa,+mutta+jo+huomiseksi+on+luvattu+aurinkoa+ja+lämpöä+yli+10+astetta.+Hyvä+se,+että+välillä+paistaa,+tuntee+kevään+tulon+ja+huomaa+muuttolintujen+paluun.+
Eilen,+kun+tuolla+peltoaukioilla+kävelin,+näin+ensimmäisen+töyhtöhyypän,+sekä+kiuruja.
lentelevän.
Hyvältä+tuntui+ne+nähdä,+kovasti+tarkkailin+myös+pellon+reunustoja+ja+johan+siellä+myös+ensimmäiset+leskenlehdet++havaitsin.
Sieltä+se+kevät+kurkkii+jo+hyvää+vauhtia,+vaikka+näitä+nuhjuisia+päiviä+väliin+viskookin.
Tänään+taas+jouduin+tuon+karvaturrini+suihkun+kautta+käyttämään,+vaikka+vaan+pari+kilometriä+kulettiin,+jo+mahanalusta+ja+tassut+kuraisina+ressukalla+oli.+On+nyt+sen+verran+useasti+joutunut+pesuun,+että+suosiolla+jää+ison+pyyhkeen+päälle+makoilemaan,+kun+mummon+käsky+käy:+ei+saa+mennä+matolle.+
Pääsiäispöytään+on+minulle+kutsu+tullut,+tyttäret+vuoronperään+äitiään+hemmoittelevat,+tietäen,+etten+yksikseni+mitään+erikoisruokia+ala+väsäämään.+Hyvä,+kun+tyttäret+viitsivät,+kotiin+taidan+kuitenkin+edes+yhden+mämmiroppeen+kermapurkin+kera+hankkia,+ja+tietysti+vähän+pääsiäismunia+ja+muita+suklaisia+herkkuja,+jos+kuitenkin+pienet+lapsukaiset+vanhempineen+käyvät+hyvää+pääsiäistä+toivottelemassa.
29.03.2021 11:18
5 / 6