Vapaa kuvaus

Nikkini ouro, 'kulta', on portugalia.

Olen eläkkeellä oleva luonnontieteelliseen maailmakuvaan perehtynyt seurakuntapappi, kuivilla jo pitkään ollut, mutta edelleen alkoholisti, ja kärsin tähän sairauteen kuuluvasta sietämättömästä ahdistuneisuudesta.

Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr). Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saan suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi

Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Ali Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Dogmatikos, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, ja cobre, mutta on ollut muitakin joita en muista. Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan. Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa. 🌹👀

Aloituksia

61

Kommenttia

930

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Sekä uskovat että muut elävät SAMOJEN tosioiden vallitessa. Emme enää elä, vaikka kuinka haluaisimme, patriarkaalisessa yhteiskunnassa, mikä tarkoitti, että samalla kun aviomies oli johtaja, hän oli myös velvollinen huolehtimaan perheen elatuksesta.

    Se merkitsee, että elinkustannukset olisi suoritettava vain puolella siitä, mitä kahden ansaitsijan palkalla olisi mahdollista. Se merkitsisi vapaaehtoista antautumista suureen köyhyyteen, mihin muut eivät joutuisi antautumaan.

    Me pula-ajan lapset tulimme toimeen vielä paljon vähemmällä, mutta se oli KAIKKIEN osa. Ja koska emme olleet eläneet ennen sotia, emme edes tienneet mitään korkeasta elintasosta, emmekä me osanneet mitään enempää kaivatakaan, ei makeisia, ei lihatiskejä, ei matkoja, ei maksullisia harrastuksia, ei sieviä tai komeita vaatteita.

    Nyt lapset pakotettaisiin elämään köyhyydessä rikkauden keskellä ja olisivat aivan eriarvoisia. Uskovat miehet ajattelevat ennen kaikkea tulevia lapsiaan, eivätkä missään tapauksessa salli tuleville tällaista kohtaloa.

    Nykypalkat ovat nostaneet hintoja. Vuokrat ja omistustalot ovat siksi aivan erihintaisia kuin ennen. Halpaa asumista ei ole. Vain harvat todella rikkaat voisivat elää yhdellä tulolähteellä siedettävästi.

    Patriarkaalinen elämänmalli ei ole enää mahdollinen. Uskovia miehiä on vähän, noin puolet siitä kuin naisia, joten halu saada uskova mies muutenkin toteutuu vain puolella. Jos sen lisäksi toivot patriarkaalista mallia, jäät erittäin suurella todennäköisyydellä vanhaksipiiaksi.

    Ikäsi on jo sellainen, että jos et melko pian tule toisiin ajatuksiin, mahdollisuutesi perhe-elämään on lopullisesti ohi. Toivon, että mietit uudelleen, ei sen mukaan mitä haluaisit, vaan sen mukaan, mikä on todennäköistä.

    Siunausta sinulle ja runsasta iloa Jeesuksessa! 🌹👀