ouro
Nikkini ouro, 'kulta', on portugalia. <br /><br />Olen eläkkeellä oleva luonnontieteelliseen maailmakuvaan perehtynyt seurakuntapappi, kuivilla jo pitkään ollut, mutta edelleen alkoholisti, ja kärsin tähän sairauteen kuuluvasta sietämättömästä ahdistuneisuudesta. <br /><br />Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr). Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saan suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi<br /><br />Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Ali Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Dogmatikos, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, ja cobre, mutta on ollut muitakin joita en muista. Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan. Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa. 🌹👀
- Multinikki aito_lainen on uskotellut itselleen, että toimintansa päämotiivi olisi fundamentalistinen lähetystyö. Kyllä se kuitenkin on pohjaton väittelynhimo, jota hän ei pysty rajoittamaan. 🌹👀
- <<Kuvitteleekohan ouro olevansa koko maailma:...<<
Pyrkimys pilkata keskustelukumppania on alkeellisin tunnettu keskustelutapa. Sitä käytetään silloin, jos valideja argumentteja ei ole, ja itse on päässyt kiihtymään. 🌹👀 - Nyt on kysymys maailman suhtautumisesta ISRAELIN näennäisdiktatuuriin. Piti olla: ...nennäisdemokratiaan eli diktatuuriin. Anteeksi. 🌹👀
- Nyt on kysymys maailman suhtautumisesta ISRAELIN näennäisdiktatuuriin.
Ei sitä poista se, että on monia muitakin diktatuureja. Maailma inhoaa diktatuureja, jos ne toimivat silmittömästi. Maailma katsoo Israelia tällä, ja vain tällä, silmällä. Se, että sitä katsotaan inhoten, on factum. Ja niin on, vaikka kuinka toivoisit, että olisi toisin.
<<Oletkohan hieman tyhmä?<<
Argumentum ad hominem on täysin hylättävä viehepäätelmä, mutta sitä paljon käytetään, jos valideja argumenttejä ei ole, ja on tapahtunut kiihtyminen. 🌹👀 - Ei kuulu tähän asiaan. Juutalainen propaganda kuitenkin yrittää saada toiset uskomaan, että kyse olisi myös etnisyydestä. 🌹👀
- Onko Mummomuori tutustunut niiden ihmisten kammottavaan elämään, jotka on juuri ja juuri 'pelastettu' itsemurhalta, mutta joita edelleen vaivaa hoitoresistentti ahdistuneisuus ja umpikuja?
Heitä on paljon, mutta laissakin papin vaikenemisvelvollisuus kieltää mainitsemasta mitään yksityiskohdista tai edes sielunhoitosuhteen olemassaolosta. Eikä minulla ole tietenkään edes halua lörpötellä. 🌹👀 - Näennäisvaalit ovat hyvin haluttuja diktatuureissa, koska ne ovat hyvin tehokkaita peittämään. Todellisuudessa diktatuureissa, kuten Israelissakin, asiat hoidetaan diktaattoreille mieluisiksi kulissien takaisilla, rakenteellisilla keinoilla.
Ei ole montakaan diktatuurivaltiota, jossa ei hämäyksen vuoksi pidettäisi vaaleja. 🌹👀 - Israelin valtion syöttämä propaganda selittää inhon johtuvan juutalaisvastausuudesta. Ei johdu, vaan valtion harrastamasta raa´asta terrorismista. 🌹👀
- Kansa ja johto ei ole samalla linjalla. Jos olisi, olisi kyseessä demokratia, kun ei kuitenkaan ole, on kyseessä diktatuuri. 🌹👀
- On aivan sama, mitä uskoo. On kuitenkin ehdoton factum, että Israelia inhotaan maailmalla syvästi, ja tämä inho on kasvanut merkittävästi. 🌹👀
- <<oletko sukua sille euro tulee kahtena takaisin ?<<
Luultavasti en ole, sillä en tiedä ketään, joka olisi niin sanonut. 🌹👀 - Ennen sotaa Netanjahu sai nippanappa kannatusta, mutta yllätettiin kansan edessä housut kintussa. Hänen luomaansa turvallisuuteen ei enää luoteta. Sohii nyt epätoivoisesti sinne tänne.
Kun pyykki pestään, tietää miten hänelle käy. 🌹👀 - Molemmilla on suuri arvo. Eivätkä kummatkaan, kuten eivät ketkään muutkaan, mene kadotukseen. 🌹👀
- Raha on joistakin niin ihanaa, että se käy kaikkea kristillisyyttä korkeammaksi. 🌹👀
- Totta kai haki, koska halusi näyttää, ja onnistui näyttämään koko maailmalle, minkälainen raakalainen Israel on. Se ei suinkaan tee vähemmän todeksi, että myös Hamas on terrorijärjestö. 🌹👀
- Netanjahu näyttää pyrkivän sodan eskaloimiseen saadakseen syyn taisteluun, jossa ei jää kiveä kiven päälle, USA rajoittamiseen. 🌹👀
- <<Tiedustelu ei petä, tai se ei ole tiedustelu.<<
Päätelmä lopputuloksesta, ex eventu, kehäpäätelmä ja truismi. 🌹👀 - <<Tämä rasisti netanjahu on USA n käskyläinen.<<
Tuskinpa sentään. Tulee mieleen Bertold Brecht, joka oli julkisesti DDR:n suosikki, mutta hankala ja omapäinen suosittava. Suosijalla ja suosikilla oli kulissien takana jatkuva kova taistelu.
Ei todellakaan ole USA:n halu, että Netanjahu käyttäytyy näin karkeasti. 🌹👀 - Tuttu tyyli. Ääni ei netin kautta kuulu, mutta kädet ovat kuin Eesaun jalat. 🌹👀
- <<Ei tarvitse kuin wikipediasta katsoa esimerkiksi Ranskan presiden Macronin taustat, joka teki maassaan kaikille pakolliseksi koronarokotukset, ja miettä, että kukahan tätä koronapeliäkin pyörittää.<<
Israelin valtion tekemää sydämetöntä terroria ei tule katsoa antisemitismin eikä salaliittoteorioiden valossa. 🌹👀