Vapaa kuvaus

Olen harmiton sinkkumummeli, enkä vielä tiedä mikä minusta isona tulee, koska tänään on loppuelämäni ensimmäinen päivä. Musiikkia mielialan mukaan, yleensä rauhoittavaa Jos voittaisin miljoonan: Matkustaisin Timbuktuun. Maksaisin lasten velat pois. Loput hyväntekeväisyyteen. Vapaa-aikanani löhöilen, lueskelen ja lauleskelen, töllöttelen ja pakkoliikun. Elokuvissa ei tule käytyä, Tv:stä näkee tarpeeksi. [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

39

Kommenttia

365

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Lapsuusaikaan meillä oli aina koira.
    Suomen pystykorva, Vahti nimeltään. Se oli nimensä väärti, ei meille tullut kukaan ilman ilmoitusta.
    Kyllä isä joutui monet uudet housut postimiehelle ostamaan. Kiinni se oli pitkässä juoksunarussa, vaan ei huomannut postimies aina sen reviiriä väistää.

Helppohoitoinen, ei viihtynyt sisällä kuin vain pistäytyi, halusi heti takaisin ulos. Kun sai ruuan, kaivoi sen oitis pahan päivän varalle maahan piiloon, liekö itsekään kaikkia kätköjänsä muistanut.

Meistä lapsista tykkäsi. Vaikka alle polvenkorkuisina sen turkin takkuja kammalla selvitellen vedeltiin, ei edes murahtanut, vaihtoi vaan paikkaa ja me perässä.

Seuraava koira oli myös pystykorva. Jostain syystä opettaja antoi sen siihen aikaan alakoulussa olla pulpettini alla, jonne voin sopivasti hernerokasta läskikimpaleen ”vahingossa” pudottaa.
    Siihen aikaan oli kotona sellainen kasvatus, ettei ruuasta ronklata ruokapöydässä, joten läskin palasta piti vaan suussa pyöritellä, kunnes pääsi ulos ja sai sylkäistä sen parempiin suihin.

Se nukkui sängyssäni aloittaen jalkopäästä. Joskus meinasin kuitenkin pudota sängystä ja kappas vaan, siinä se koira makasi pää tyynyllä ja jalat suorina työntäen itselleen lisää tilaa. Olisi pitänyt olla se leveämpi sänky.

Kolmas elämäni koira oli saksan paimenkoira, uljas ja ukollinen koira, jota oikein tottelevaisuuteen koulutettiin. Muutenhan koira olisi taluttanut minua, enkä minä koiraa. Niissä on sen verran voimaa, että mahallani olisin perässä mennyt, jos se ei olisi osannut seurata.

Eläinten käsittely on auktoriteetti kysymys. Kouluttajan edessä Lulukin kiemurteli kuin ylikeitetty makaroni
  2. Lomat on vietetty ja palattu parikiloa tuhdimpana. Voi, voi, olen tuosta matkamuistosta itselleni yhtä vihainen kuin eräs mäkituomari Janne Ahosen hyppyjen alastulolle.

Jatkapa ”Janne poika” vaan niitä komeita leiskautuksia turvallisesti laskeutuen maan pinnalle niin, ettei tyylipisteet merkkaa mitään, vaan se ilmalennon pituus!

Kyllä kotikatsomossa taputan niin raivokkaasti, että turhat matkamuistot sulaa.