Vapaa kuvaus

Oppia ikä kaikki! Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

71

Kommenttia

2070

  1. Olisin toivonut Sinun ottavan kantaa tähän itsestäänselvyyteen! Ei olot parane sillä, että
    vain todetaan epätasa-arvon vallitsevan!!
    vom
  2. Kuules nyt," HERRA YKSIL..."."Löit kirveesi kiveen",kuten vanha suomalainen sanonta kuuluu.
    Olen nähnyt muutakin kuin nälkää. Olen nähtävästi maailmankatsomuksellisesti lähempänä kom-
    munismia kuin kapitalismia, vaikka en ole koskaan kuulunutkaan puolueeseen. Olen työelämässä
    ollessani ollut silloisen SKDL:n aktiivi jäsen, ja kokenut sen tuomat rasitteet urallani e-
    tenemisessä. Työskentelin nuorena yksityisessä yrityksessä (1960-luvulla!),mutta tajusin
    pian, että leipä loppuisi lyhyeen, mikäli ajattelisin ääneen yhteiskunnallisista vääryyk-
    sistä. Satuin sitten pääsemään valtiojohtoisen yrityksen palvelukseen, ja kun tiesin, että
    siitä firmasta EI voida potkia pellolle pelkän erilaisen mielipiteen vuoksi, niin uskalsin
    jopa perustaa perheen! Tosin myöhemmässä vaiheessa minua muistutettiin siitä, että olin
    toisinajattelija. Kysymyksessä oli tuleva kuukauden kestävä koulutus U:S:A:ssa, Floridan
    osavaltiossa, ja vuosi 1971. Tottakai piti hankkia viisumi. Olin kyseisestä firmasta ainoa,
    joka joutui Yhdysvaltain suurlähettilään kuulusteluun viisumianomuksen anomisen yhteydessä!
    Ja tiedätkös miksi: no siksi, kun lähetystössä täyttäessäni ensimmäistä kaavaketta huomasin
    olevani rinnastettu kupppatautisiin, ym. siitä syystä, ettää "kuuluin SKP:tä lähellä olevaan
    järjestöön". Lisäksi suositeltiin yhtiömme johtoon kuuluvalta henkilöltä "suosituskirjettä"
    viisumianomuksen liitteeksi. Sain viisumin, mutta se myönnettiin Frankfurtista, silloisesta
    Länsi-Saksasta, ja poikkeuksena työtovereista, minun kestoaika oli tarkalleen kurssin pituus
    kun muille viisumista tuli n.s. kestosellainen! Sama proseduuri toistui pari kertaa myöhem-
    minkin, kun tarvitsin viisumia työmatkalleni Kaliforniaan.
    Lisäinformaationa Sinulle kerron sen ihmeellisyyden, että vaikka n.s.perusteollisuudessa työskentelevistä duunareista suuri enemmistö , tutkitusti, äänestää demareita vaaleissa,
    niin jostakin kummallisesta syystä luottamusmiesvaaleissa he turvautuvat joko kommusnistiin,
    tai jos ei ole mahdollista, niin Vasemmistoliittolaiseen ehdokkaaseen? Mietipä sitä!!!
    vom
  3. /Kalle,...suo anteeksi, että olin melkein unohtaa Sinut. Tivasit kommarilasta vastausta ky-
    symykseesi "rikoksista sosialismin periaatteita vastaan". No, koko kapitalistinen talous-
    järjestelmä on suurin rikos! Sen todentaa tutustumalla K.Marx´in teoksiin,kuten hyvin tie-
    dät! Edellisen lisäksi voit niin halutessasi tutkia tietosanakirjaa sanan "sosiaalinen"-
    kohdalta. Esimerkiksi.
    vom