Ihmettelen miksei Niinistön vaali aloituksesta ole noussut mitää älämölöä täällä?
Voiko hän itsensä ylentää työläiseksi?Minusta työläinen ei istu hallituksessa tai pankkienjohtokunnissa.Työläinen on osa omaa sosiaalistaluokkaansa.Ajatukset ovat omat mutta maailman on muovannut oma asema yhteiskunnassa.
Kaippa sitä voisi pitää näkymättömänä kastimerkkinä.
Niinistön kastimerkki on annettu hopealusikalla ja sillä on euroista tehty kehys.Ei ihminen norsunluutornissa voi tietää mitä todellinen työläinen haluu ja toivoo.
Sehän olisi sama kun uskoisi että Soini on vaihtoehto jollekkin tai että Vanhanen on oikeesti värikäs ja karismaattinen johtaja.
työläispressa(ko)
24
1370
Vastaukset
- !?!?!?!?!?
työtä tekevä ihminen vai työtä tekevä köyhäihminen? johtajakin tekee työtä. yleensä paljon enemmän kuin alemmat työläiset.
tosin nuo loput rivit viestistäsi oli osuvia.ja eihän ylempi aina alempaa kuule tai kuuntele. mutta eipä alempikaan halua aina ylempää kuunnella tai kuule. - MC`GAEVER
Eli jos kommunistikin pääsisi hallitukseen tai johtokuntaan,mitkä valitaan poliittisesti hän ei voisi enään olla työläiskommunisti.
Ei kukaan voi olla noin tyhmä kuin kommunisi varsinkin k.o.m Mari.- ...
"Eli jos kommunistikin pääsisi hallitukseen tai johtokuntaan,mitkä valitaan poliittisesti hän ei voisi enään olla työläiskommunisti."
ei pidä paikkaansa.jos Hakanen pääsisi johtokuntaan hän ajaisi aktiivisesti työläsiten etua.toisin kuin nämä nykyiset ehdokkaat jotka ajavat vain omia ja rikkaiden etuja - MC`GAEVER
... kirjoitti:
"Eli jos kommunistikin pääsisi hallitukseen tai johtokuntaan,mitkä valitaan poliittisesti hän ei voisi enään olla työläiskommunisti."
ei pidä paikkaansa.jos Hakanen pääsisi johtokuntaan hän ajaisi aktiivisesti työläsiten etua.toisin kuin nämä nykyiset ehdokkaat jotka ajavat vain omia ja rikkaiden etujaOnneksi ei pääse valehtelijoiden klubiin kyllä.
Kommunistien metkut tiiedetään. - ...
MC`GAEVER kirjoitti:
Onneksi ei pääse valehtelijoiden klubiin kyllä.
Kommunistien metkut tiiedetään.no kerroppa meidän kommunistien metkusta!
- MC`GAEVER
... kirjoitti:
no kerroppa meidän kommunistien metkusta!
kysyppäs joltain SIVISTYNEELTÄ sukulaiselta joka ei ole sumentanut järkeänsä kaikenmaailman kummallisilla KULTEILLA.
Kummallisten KULTTIEN sumentamia ihmisiä valistaakseni ei aikani yksinkertaisesti riitä
Jos et löydä apua muualta niin kipoiseppa kirjastoon ensiapua hakemaan kyllä se elämä viel hymyilee. - Virheistä Oppinut
... kirjoitti:
no kerroppa meidän kommunistien metkusta!
Ihmiset oppivat virheistä ja jos ei opi evoluutio pitää huolen sellaisesta uppiniskaisesta kansan ryhmästä joka ei suvaitse sivistystä vastaan ottamaan.Historiankirjat ja arkistot eripuolilla maailmaa on täynnä kommunistien metkuja mutta jos ahdasmielisyydessään torjuu kaiken jo tapahtuneen tai selittää kaiken jollain Marxilaisella filosofisella höpinällä niin eihän sille mitään voi.Avarakatseisuudella tutkimaan vain historiaa sieltä ne metkut läytyy.
- herra yksilön vapaus
kuule työläinen on työläinen silloin kun itse omia keinojaan käyttäen hankkii itsellensä elannon.
"sosiaaliset luokat". hemmetti, kyllähän se auttaa kun on jo syntyessään vähän pääomaa takana, en kiistä mutta ainakin minä tunnen monta niin hyvin toimeentulevaa ihmistä, jotka ovat polkaisseet oikeastaan tyhjästä firmansa pystyyn. elättävät itsensä ja joitakin muita siinä sivussa ja eivät todellakaan asustele missään norsunluutornissa.
tuollaiset yleistykset saavat työläisen hermostumaan ja vaikka siinä niinistön ilmoituksessa kieltämättä olikin vähän mustan huumorin makua, siinä oli edes ripaus rehellisyyttä.
katso meidän "työväenluokan" ehdokastamme. löydätkö hänen puheistaan ja teoistaan mitään rehellistä? luuletko, että hän on asettunut sinun tai minun asemaani? eikö tämä työväenluokan edustaja asustele omassa norsunluutornissaan ja eikö hänellä ole ensisijaisena tavoitteena hoitaa omia ja etupiirinsä etuja? eihän siinä mitään, jokainen ajaa omaa etuaan mutta koska hän kehtaa kutsua itseään "koko kansan presidentiksi", miksei niinistö vittuillakseen voisi tehdä saman? luuletko, että vasemmistopuolueet edustavat enemmistöä suomen kansasta?
minä ihan vaan protestoidakseni annan ääneni minun työväenluokan edustajalleni.- ...
vasemmisto puolueet edustavat suurinta osaa suomen hallituksessa,se myös näkyy.suomi o nhyvinvointi valtio,vasemmsito ajoi sitä aatetta
- on onneksi
... kirjoitti:
vasemmisto puolueet edustavat suurinta osaa suomen hallituksessa,se myös näkyy.suomi o nhyvinvointi valtio,vasemmsito ajoi sitä aatetta
vakoinen, eikä punainen. Toivottavasti myös punaiset työläiset ymmärtäisivät että valkoinen presidentti on myös heidän hyödyksensä loppujen lopuksi. Emme elä enää 70-luvulla ja maailma on globalisoitumassa, tässä tilanteessa ei perinteinen vastakkainasettelu ole enää järkevää työläisen kannalta, ja siksi äänestän Niinistöä.
- ...
on onneksi kirjoitti:
vakoinen, eikä punainen. Toivottavasti myös punaiset työläiset ymmärtäisivät että valkoinen presidentti on myös heidän hyödyksensä loppujen lopuksi. Emme elä enää 70-luvulla ja maailma on globalisoitumassa, tässä tilanteessa ei perinteinen vastakkainasettelu ole enää järkevää työläisen kannalta, ja siksi äänestän Niinistöä.
millainen maa suomi olisi olman hyvinvointivaltio aatetta,ei olisi sosiaaliturvaa,minimi palkka olisi todella alhainen,ei olisi ilmaisia sosiaaliturvia jne!
Halonen presidentiksi "Herra Yksil..." , mitä tarkoitat sanomalla...."Sinä (minä!) olet hyvin kommunistinen ihminen..." ?? Luulen, että et ole aikuisten oikeasti " jyvällä" optiojärjestelmän ideasta,
päätellen tekstistäsi!!!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
"Herra Yksil..." , mitä tarkoitat sanomalla...."Sinä (minä!) olet hyvin kommunistinen ihminen..." ?? Luulen, että et ole aikuisten oikeasti " jyvällä" optiojärjestelmän ideasta,
päätellen tekstistäsi!!!
vomsinulla on kommunistin aatemaailma ja kaikki, jotka jotenkin pärjäävät, ovat rosvoja ja riistäjiä. haluaisit myös pakottaa ihmiset marxin teorioiden mukaiseen muottiin. marxin teoriathan antavat sinulle kaiken elämänohjeen mitä suinkin voit tarvita. eikö niin ole aika pitkälti? mikäs siinä mutta minulle tulee aina joku iranin ajatolla tuollaisesta oppikirjojen mukaan elämisestä mieleen eikä se oikein sovi minun käsitykseeni vapaan ihmisen elämästä. semmoisen vaikutelman minä sinusta olen saanut. sitä tässä vaan tarkoitin kun sinua kommunistiksi (haukuin?). yksi homma muuten myös, en tiedä onko tämä luonteenomaista kommunisteille mutta en ole tainut saada sinulta yhtään suoraa vastausta yhteenkään suoraan kysymykseen. jos kysyisin vaikka lauantain lottonumeroita, saisin varmaan vastakysymyksen. en niitä lottonumeroita. sekin meissä on erona. minä pystyn antamaan suoran vastauksen jopa kommunistisen kiusallisiin kysymyksiin mutta sinä et siihen kykene. pelkäätkö munaavasi itsesi ja menettäväsi viimeisetkin arvokkuutesi rippeet? vitsi vaan, älä välitä ikävistä kysymyksistä, vastaa vaan suoraan kun kysytään. minäkin tomppeloin täällä kerrasta toiseen eikä se minuä häiritse. täällähän ollaan anonyyminä ja voin edelleenkin kulkea ulkona ihan muina miehinä. täyskahjot ja pahemmathan kuvansa ja nimensä kaiken kansan pällisteltäväksi laittaa. emmehän me sentään ihan niin tonttuja olla?
ja optiojärjestelyt, olet ihan oikeassa. en minä siitä tiedä kuin, että sen pitäisi aikaansaada tulosta. ja omasta puolestani, ahkeruudella ja ammattitaidolla sitä tulosta syntyy. ja läskiä leivän päälle. herra yksilön vapaus kirjoitti:
sinulla on kommunistin aatemaailma ja kaikki, jotka jotenkin pärjäävät, ovat rosvoja ja riistäjiä. haluaisit myös pakottaa ihmiset marxin teorioiden mukaiseen muottiin. marxin teoriathan antavat sinulle kaiken elämänohjeen mitä suinkin voit tarvita. eikö niin ole aika pitkälti? mikäs siinä mutta minulle tulee aina joku iranin ajatolla tuollaisesta oppikirjojen mukaan elämisestä mieleen eikä se oikein sovi minun käsitykseeni vapaan ihmisen elämästä. semmoisen vaikutelman minä sinusta olen saanut. sitä tässä vaan tarkoitin kun sinua kommunistiksi (haukuin?). yksi homma muuten myös, en tiedä onko tämä luonteenomaista kommunisteille mutta en ole tainut saada sinulta yhtään suoraa vastausta yhteenkään suoraan kysymykseen. jos kysyisin vaikka lauantain lottonumeroita, saisin varmaan vastakysymyksen. en niitä lottonumeroita. sekin meissä on erona. minä pystyn antamaan suoran vastauksen jopa kommunistisen kiusallisiin kysymyksiin mutta sinä et siihen kykene. pelkäätkö munaavasi itsesi ja menettäväsi viimeisetkin arvokkuutesi rippeet? vitsi vaan, älä välitä ikävistä kysymyksistä, vastaa vaan suoraan kun kysytään. minäkin tomppeloin täällä kerrasta toiseen eikä se minuä häiritse. täällähän ollaan anonyyminä ja voin edelleenkin kulkea ulkona ihan muina miehinä. täyskahjot ja pahemmathan kuvansa ja nimensä kaiken kansan pällisteltäväksi laittaa. emmehän me sentään ihan niin tonttuja olla?
ja optiojärjestelyt, olet ihan oikeassa. en minä siitä tiedä kuin, että sen pitäisi aikaansaada tulosta. ja omasta puolestani, ahkeruudella ja ammattitaidolla sitä tulosta syntyy. ja läskiä leivän päälle.Kuules nyt," HERRA YKSIL..."."Löit kirveesi kiveen",kuten vanha suomalainen sanonta kuuluu.
Olen nähnyt muutakin kuin nälkää. Olen nähtävästi maailmankatsomuksellisesti lähempänä kom-
munismia kuin kapitalismia, vaikka en ole koskaan kuulunutkaan puolueeseen. Olen työelämässä
ollessani ollut silloisen SKDL:n aktiivi jäsen, ja kokenut sen tuomat rasitteet urallani e-
tenemisessä. Työskentelin nuorena yksityisessä yrityksessä (1960-luvulla!),mutta tajusin
pian, että leipä loppuisi lyhyeen, mikäli ajattelisin ääneen yhteiskunnallisista vääryyk-
sistä. Satuin sitten pääsemään valtiojohtoisen yrityksen palvelukseen, ja kun tiesin, että
siitä firmasta EI voida potkia pellolle pelkän erilaisen mielipiteen vuoksi, niin uskalsin
jopa perustaa perheen! Tosin myöhemmässä vaiheessa minua muistutettiin siitä, että olin
toisinajattelija. Kysymyksessä oli tuleva kuukauden kestävä koulutus U:S:A:ssa, Floridan
osavaltiossa, ja vuosi 1971. Tottakai piti hankkia viisumi. Olin kyseisestä firmasta ainoa,
joka joutui Yhdysvaltain suurlähettilään kuulusteluun viisumianomuksen anomisen yhteydessä!
Ja tiedätkös miksi: no siksi, kun lähetystössä täyttäessäni ensimmäistä kaavaketta huomasin
olevani rinnastettu kupppatautisiin, ym. siitä syystä, ettää "kuuluin SKP:tä lähellä olevaan
järjestöön". Lisäksi suositeltiin yhtiömme johtoon kuuluvalta henkilöltä "suosituskirjettä"
viisumianomuksen liitteeksi. Sain viisumin, mutta se myönnettiin Frankfurtista, silloisesta
Länsi-Saksasta, ja poikkeuksena työtovereista, minun kestoaika oli tarkalleen kurssin pituus
kun muille viisumista tuli n.s. kestosellainen! Sama proseduuri toistui pari kertaa myöhem-
minkin, kun tarvitsin viisumia työmatkalleni Kaliforniaan.
Lisäinformaationa Sinulle kerron sen ihmeellisyyden, että vaikka n.s.perusteollisuudessa työskentelevistä duunareista suuri enemmistö , tutkitusti, äänestää demareita vaaleissa,
niin jostakin kummallisesta syystä luottamusmiesvaaleissa he turvautuvat joko kommusnistiin,
tai jos ei ole mahdollista, niin Vasemmistoliittolaiseen ehdokkaaseen? Mietipä sitä!!!
vom kirjoitti:
Kuules nyt," HERRA YKSIL..."."Löit kirveesi kiveen",kuten vanha suomalainen sanonta kuuluu.
Olen nähnyt muutakin kuin nälkää. Olen nähtävästi maailmankatsomuksellisesti lähempänä kom-
munismia kuin kapitalismia, vaikka en ole koskaan kuulunutkaan puolueeseen. Olen työelämässä
ollessani ollut silloisen SKDL:n aktiivi jäsen, ja kokenut sen tuomat rasitteet urallani e-
tenemisessä. Työskentelin nuorena yksityisessä yrityksessä (1960-luvulla!),mutta tajusin
pian, että leipä loppuisi lyhyeen, mikäli ajattelisin ääneen yhteiskunnallisista vääryyk-
sistä. Satuin sitten pääsemään valtiojohtoisen yrityksen palvelukseen, ja kun tiesin, että
siitä firmasta EI voida potkia pellolle pelkän erilaisen mielipiteen vuoksi, niin uskalsin
jopa perustaa perheen! Tosin myöhemmässä vaiheessa minua muistutettiin siitä, että olin
toisinajattelija. Kysymyksessä oli tuleva kuukauden kestävä koulutus U:S:A:ssa, Floridan
osavaltiossa, ja vuosi 1971. Tottakai piti hankkia viisumi. Olin kyseisestä firmasta ainoa,
joka joutui Yhdysvaltain suurlähettilään kuulusteluun viisumianomuksen anomisen yhteydessä!
Ja tiedätkös miksi: no siksi, kun lähetystössä täyttäessäni ensimmäistä kaavaketta huomasin
olevani rinnastettu kupppatautisiin, ym. siitä syystä, ettää "kuuluin SKP:tä lähellä olevaan
järjestöön". Lisäksi suositeltiin yhtiömme johtoon kuuluvalta henkilöltä "suosituskirjettä"
viisumianomuksen liitteeksi. Sain viisumin, mutta se myönnettiin Frankfurtista, silloisesta
Länsi-Saksasta, ja poikkeuksena työtovereista, minun kestoaika oli tarkalleen kurssin pituus
kun muille viisumista tuli n.s. kestosellainen! Sama proseduuri toistui pari kertaa myöhem-
minkin, kun tarvitsin viisumia työmatkalleni Kaliforniaan.
Lisäinformaationa Sinulle kerron sen ihmeellisyyden, että vaikka n.s.perusteollisuudessa työskentelevistä duunareista suuri enemmistö , tutkitusti, äänestää demareita vaaleissa,
niin jostakin kummallisesta syystä luottamusmiesvaaleissa he turvautuvat joko kommusnistiin,
tai jos ei ole mahdollista, niin Vasemmistoliittolaiseen ehdokkaaseen? Mietipä sitä!!!
vomhuomaatko nyt, ei se oikean asian puhuminen mitenkään ylittämättömän vaikeaa ole? ei pahalla mutta nämä taisivat olla niitä ensimmäisiäsi ihan tunteella ja järjellä puhuttuja asioita jotka eivät sivua marxin teorioita tai "veli josefeita" vaan ovat ihan omasta elämästä kertovia näkökulmia omasta vasemmistolaisuudesta. jatka samaan tahtiin. se on mielenkiintoista kuulla elämästä kylmän sodan ajalta noin niinkuin "kommunistin" näkökulmasta.
tuosta luottamusmiesasiasta; se on totta, että usein näiksi valitaan helvetinmoisia änkyröitä, niin on ollut minunkin työurallani ja olen jopa itse heitä äänestänyt. mutta se johtuu vaan siitä, että nämä ympäriänkyräkommunistit kyllä pitävät helvetinmoista älämölöä työnantajia kohtaan ja minulle se on rahaa tuonut. tämä täytyy myöntää ja siitä kaikki kunnia heille mutta mikseivät he sitten pärjää noin maanlaajuisesti vaaleissa? no, ei tarvitse kuin avata paikallislehden yleisönosastokirjoitukset ja katsoa kun samat sankarit haukkuvat siellä mannerheimia, natoa tai vaikkapa euroopan unionia ja kaikki kapitalistit siinä välissä. ei suomalainen työläinen tyhmä ole vaikka sitäkin nöyrempi. se ei vaan luota näiden änkyröiden kykyyn hoitaa laajempaa kokonaisuutta kuin sen nyrkkipajan tai vaikkapa valtion yrityksen työläisten etua. kun ei kansakunta ole sama kuin työnantaja. ei kansakuntaa voi uhata työnseisauksilla tai ulosmarsseilla. kansakunnasta huolta pitäminen vaatii kompromisseja ja nöyrtymistä. se vaatii joskus omista aatteistaan tinkimistä yhteisen hyvän eteen. ja tähän tuskin änkyrät pystyvät. herra yksilön vapaus kirjoitti:
huomaatko nyt, ei se oikean asian puhuminen mitenkään ylittämättömän vaikeaa ole? ei pahalla mutta nämä taisivat olla niitä ensimmäisiäsi ihan tunteella ja järjellä puhuttuja asioita jotka eivät sivua marxin teorioita tai "veli josefeita" vaan ovat ihan omasta elämästä kertovia näkökulmia omasta vasemmistolaisuudesta. jatka samaan tahtiin. se on mielenkiintoista kuulla elämästä kylmän sodan ajalta noin niinkuin "kommunistin" näkökulmasta.
tuosta luottamusmiesasiasta; se on totta, että usein näiksi valitaan helvetinmoisia änkyröitä, niin on ollut minunkin työurallani ja olen jopa itse heitä äänestänyt. mutta se johtuu vaan siitä, että nämä ympäriänkyräkommunistit kyllä pitävät helvetinmoista älämölöä työnantajia kohtaan ja minulle se on rahaa tuonut. tämä täytyy myöntää ja siitä kaikki kunnia heille mutta mikseivät he sitten pärjää noin maanlaajuisesti vaaleissa? no, ei tarvitse kuin avata paikallislehden yleisönosastokirjoitukset ja katsoa kun samat sankarit haukkuvat siellä mannerheimia, natoa tai vaikkapa euroopan unionia ja kaikki kapitalistit siinä välissä. ei suomalainen työläinen tyhmä ole vaikka sitäkin nöyrempi. se ei vaan luota näiden änkyröiden kykyyn hoitaa laajempaa kokonaisuutta kuin sen nyrkkipajan tai vaikkapa valtion yrityksen työläisten etua. kun ei kansakunta ole sama kuin työnantaja. ei kansakuntaa voi uhata työnseisauksilla tai ulosmarsseilla. kansakunnasta huolta pitäminen vaatii kompromisseja ja nöyrtymistä. se vaatii joskus omista aatteistaan tinkimistä yhteisen hyvän eteen. ja tähän tuskin änkyrät pystyvät.Suo nyt anteeksi, "Herra yksil....", mutta sain makean naurun taas kerran lukiessani tekstiäsi! Kuvittelin todellakin Sinun ymmärtävän enemmän "työelämän realiteeteista" .
Ne muut, kuten Sinäkin, pelkäätte sitä "sosialismin hirvittävää peikkoa" joka saattaisi
yllättää äänestämällä niitä "änkyröitä" muissa vaaleissa! Tuttua tavaraa! Toisaalta säälittävää! Tulee niin monasti mieleen jonkun viisaan sana:" Tiedosta oma tilasi!"
vom kirjoitti:
Suo nyt anteeksi, "Herra yksil....", mutta sain makean naurun taas kerran lukiessani tekstiäsi! Kuvittelin todellakin Sinun ymmärtävän enemmän "työelämän realiteeteista" .
Ne muut, kuten Sinäkin, pelkäätte sitä "sosialismin hirvittävää peikkoa" joka saattaisi
yllättää äänestämällä niitä "änkyröitä" muissa vaaleissa! Tuttua tavaraa! Toisaalta säälittävää! Tulee niin monasti mieleen jonkun viisaan sana:" Tiedosta oma tilasi!"
vompäivän hyvä työ. ensi yön voi taas nukkua levollisesti.
mutta eikö tuo mitä kerroin luottamusmiehistä ole realiteettejä? ainakin meillä täällä etelässä rahan, kilpailun ja vahvimman osaajan läänissä. sosialismin peikkoa vastaan minä lähtisin vaikka ase kourassa jos sellainen minun elämästäni ja omaisuudestani tulisi päättämään mutta vakavasti puhuen... luottamusmiehiä tarvitaan ja luottamusmiesten tulee olla jämeriä omalla reviirillään. ei heitä sinne turhanpäiten ole valittu. heille on annettu tehtävä.
ja työelämän realiteetit; vaikka minä kirjoittelen mitä itse tunnen parhaaksi ja vaikka sinä olet vuosissa varmaankin tuplaten minut ja vaikka sinulla on vuosikymmenten työkokemus takanasi, älähän hyvä mies tule liikaa puhumaan realiteeteista. asiat olivat ennen toisin kuten aiemmin totesit; sait työpaikan, josta sinua ei voida potkia pois ja pystyit perustamaan perheen. annas kun kerron sinulle, että tänä päivänä ei enää tunneta suojatyöpaikkoja. tänä päivänä sinun pitää pystyä tekemään tulosta. en ole laman jälkeen nähnyt montaakaan ihmistä, jotka vain oleskelisivat tutussa ja turvallisessa työssään. ei, tänä päivänä pitää ajaa kylmästi omaa etuaan ja osaamisellaan vakuuttaa muut paremmuudestaan. riskinottoa se on kaikki tämä tänään. perheen perustaminenkin. tämän päivän realiteettejä. mutta ei se minusta ole niinkään huono asia. outo juttu mutta mitä enemmän paskaa näen ympärilläni, sen paremmin tunnen onnistuvani. eihän se kaikille tietysti sovi mutta minulle sopii "rahalla saa ja hevosella pääsee". tämä on jotenkin minun juttuni; omillaan pärjääminen kylmässä maailmassa. minä uskon oma-aloitteellisuuteen ja yritteliäisyyteen (enkä puhu nyt kapitalisteista) ja jotenkin pistää vihaksi sellaiset, jotka yrittävät ratsastaa minun siivelläni. - k.o.m Mari
herra yksilön vapaus kirjoitti:
päivän hyvä työ. ensi yön voi taas nukkua levollisesti.
mutta eikö tuo mitä kerroin luottamusmiehistä ole realiteettejä? ainakin meillä täällä etelässä rahan, kilpailun ja vahvimman osaajan läänissä. sosialismin peikkoa vastaan minä lähtisin vaikka ase kourassa jos sellainen minun elämästäni ja omaisuudestani tulisi päättämään mutta vakavasti puhuen... luottamusmiehiä tarvitaan ja luottamusmiesten tulee olla jämeriä omalla reviirillään. ei heitä sinne turhanpäiten ole valittu. heille on annettu tehtävä.
ja työelämän realiteetit; vaikka minä kirjoittelen mitä itse tunnen parhaaksi ja vaikka sinä olet vuosissa varmaankin tuplaten minut ja vaikka sinulla on vuosikymmenten työkokemus takanasi, älähän hyvä mies tule liikaa puhumaan realiteeteista. asiat olivat ennen toisin kuten aiemmin totesit; sait työpaikan, josta sinua ei voida potkia pois ja pystyit perustamaan perheen. annas kun kerron sinulle, että tänä päivänä ei enää tunneta suojatyöpaikkoja. tänä päivänä sinun pitää pystyä tekemään tulosta. en ole laman jälkeen nähnyt montaakaan ihmistä, jotka vain oleskelisivat tutussa ja turvallisessa työssään. ei, tänä päivänä pitää ajaa kylmästi omaa etuaan ja osaamisellaan vakuuttaa muut paremmuudestaan. riskinottoa se on kaikki tämä tänään. perheen perustaminenkin. tämän päivän realiteettejä. mutta ei se minusta ole niinkään huono asia. outo juttu mutta mitä enemmän paskaa näen ympärilläni, sen paremmin tunnen onnistuvani. eihän se kaikille tietysti sovi mutta minulle sopii "rahalla saa ja hevosella pääsee". tämä on jotenkin minun juttuni; omillaan pärjääminen kylmässä maailmassa. minä uskon oma-aloitteellisuuteen ja yritteliäisyyteen (enkä puhu nyt kapitalisteista) ja jotenkin pistää vihaksi sellaiset, jotka yrittävät ratsastaa minun siivelläni.No niin"sinä nähnyt,sinun on tehtävä tulosta,pitää ajaa omaa etuaan,sopii minulle".
Todellakin minä,minä kulttuurin olet onnistuneesti omaksunut.Ei lausetta me kertaakaan.Taidat olla hiukan ylpeäkin kun minä pärjään?
Mutta jonkun on huolehdittava meistäkin se ei ole hienoa tai edes kunnioitettavaa mutta jonkun se on tehtävä.Ne änkyrät ovat ainoita jotka sitä tavallista hitsaria auttaa.Jopa niitä jotka ovat liian alhaalla talloakseen kenenkään varpaille.
Mutta aina niitä menestyjiä kohtaan on niitä jotka eivät sitä tee.Ja syy siihen ei aina ole...meissä. - herra yksilön vapaus
k.o.m Mari kirjoitti:
No niin"sinä nähnyt,sinun on tehtävä tulosta,pitää ajaa omaa etuaan,sopii minulle".
Todellakin minä,minä kulttuurin olet onnistuneesti omaksunut.Ei lausetta me kertaakaan.Taidat olla hiukan ylpeäkin kun minä pärjään?
Mutta jonkun on huolehdittava meistäkin se ei ole hienoa tai edes kunnioitettavaa mutta jonkun se on tehtävä.Ne änkyrät ovat ainoita jotka sitä tavallista hitsaria auttaa.Jopa niitä jotka ovat liian alhaalla talloakseen kenenkään varpaille.
Mutta aina niitä menestyjiä kohtaan on niitä jotka eivät sitä tee.Ja syy siihen ei aina ole...meissä.en minä ole mikään äidinkielenopettaja tai tolstoi. minä kirjoitan vain omasta elämästäni ja epäluuloistani "yhteistä hyvää ja tasa-arvoista vaan ei kristillistä tasajakoa kohtaan".
ja ehkä olet oikeassa; luonnehdinta "minäkulttuuri" oli aika syvälle osunut. sitä kun vähän pohdin niin huomasin, että sehän minun elämäni kulttuurinen pohja taitaa olla. surullista, eikö totta mutta kaikilla meillähän on omat ristimme kannettavanaan. sitä täytyy vain tehdä minkä parhaakseen näkee. ja vaikka minä olenkin mies mitä parhaimmissa sielun -ja ruumiinvoimissani, yksi asia kuitenkin yhdistää minua ja toveri vomia (sinusta en tiedä); me olemme kumpikin liian vanhoja enää muuttamaan elämänkatsomustamme. minä olen jo vuosia sitten lakannut välittämästä "harmaasta massasta" ongelmineen. kunhan vain yhteiskunnassa säilyy järjestys, tyydyn siihen. ehkä toveri vomin kaltaiset varakkaat ja sosialistiset eläkeläiset ovat jonkinnäköinen ratkaisu huoleesi, että "joku auttaisi meitäkin". ehkä joskus perustetaan toveri vomin marxistinen säätiö, joka tukee työttömiä hitsareita. minä en siihen pysty.
ja vielä; en voi olla puuttumatta tuohon "me"-sanaan. haluatko todellakin, että alan kirjoitella itsestäni me-muodossa? kun en ole mikään kuningatar viktoria ja olen aikas yksin tällä palstalla, täytyy vaan käyttää minä-muotoa.
Kyllä, olen "Herra yksill.." kanssa samaa mieltä. Kyllä työmies (Lilius!) on palkkansa ansainnut. Hänhän saattaisi joutua leipäjonoon ilman ansaitsemiaan optioita!! Vai mitä, "Herra yksil..." ??
ei vaisinkaan. sinä olet hyvin kommunistinen ihminen, pelkistät asiat hyvä vs paha. vähän niinkuin meidän aapomme. olette oman asianne kirkonmiehiä omine raamattuinenne ja totuuteinne.
kyllä työmies on palkkansa ansainnut. liliuskin. optiojärjestelmä on sinällään hyvä. ahkeruus ja osaavuus kannattaa silloin kaikkia. jopa vaatimaton yksilön vapaus kuuluu osaltaan tuohon järjestelmään vaikkakin paljon suppeammassa mittakaavassa. mutta kuitenkin; minä ja työtoverini saamme muutaman kuukauden välein "kannustusrahaa" jonkun tuhannen euroa sentähden, että olemme ottaneet asiaksemme edistää leivänantajamme yrityksen tuottoa. en minä näe siinä mitään pahaa. ei se ole pois kuin osakkeenomistajilta.
mutta ei; kyllä kohtuutta pitäisi olla. liliuksen miljoonat ovat kuin toiselta planeetalta. en minä ole koskaan niitä ilmoittanut hyväksyväni. kyllä hän omat kannustuksensa varmasti on ansainnut mutta mikä sen summan sitten pitäisi olla...? joku summa, joka on jonkun inhimmillisen käsityskyvyn rajoissa.
ja tästä fortumista, voinen olla väärässäkin mutta eikö päätöstä tästä optiojärjestelystä tehty sateenkaarihallituksen aikana? eikö sinunkin puolueesi ollut niitä sorvaamassa. miksi vain minä olen paha? - Liberaali
Kateutesi paistaa läpi!
Liberaali kirjoitti:
Kateutesi paistaa läpi!
Jos, "Liberaali", tarkoitat alekirjoittanutta, erehdyt pahasti! Jokunen fakta; olen yksin
eläjä (eläkeläinen!), asun omistamassani omakotitalossa rauhallisella maaseudulla, ei velkaa
ja eläkkeeni on yli 5000 E / kk. ! Se siitä kateudesta.
vom kirjoitti:
Jos, "Liberaali", tarkoitat alekirjoittanutta, erehdyt pahasti! Jokunen fakta; olen yksin
eläjä (eläkeläinen!), asun omistamassani omakotitalossa rauhallisella maaseudulla, ei velkaa
ja eläkkeeni on yli 5000 E / kk. ! Se siitä kateudesta.
vomjos faktat pitävät paikkaansa, kateus toisia kohtaan pitänee poistaa laskuista. mutta mitä jää jäljelle? miksi kannatat kommunismia? vilpitön aatteen palo? tarvetta tasa-arvoon? mitä mieltä olet tuloeroista? tinkisitkö omastasi muiden hyväksi? viha jotakin kansanluokkaa tai maata kohtaan?
älä provosoidu mutta miksi ihmeessä elämässään menestynyt ihminen tälläisilä palstoilla puolustaa pohjoiskoreaa tai "veli josefia"? mitä hiton hyötyä heistä on ollut tai on varakkaalle suomalaiselle kommunistille? pyydän, älä ala paasaamaan marxista vaan kerro itse miksi minun ja muiden pitäisi liittyä rintamaasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472