Vapaa kuvaus

Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .

Aloituksia

87

Kommenttia

2148

1. Joskus kun olin nuori, tuli Al Gore yllättäen filmialalle ja teki vaikuttavan dokumentin ilmastonmuutoksesta jota levitettiin ympäri maailmaa. Katsoin dokumentin tvstä (silloin ei ollut tälläistä internettiä kuin nykyään..) ja todella uskoin siihen täysin, olin nuori ja naiivi, en tajunnut että joku voisi valehdella niin sujuvasti ja taitavasti (ammattipoliitikko). Joten kyllä ymmärrän teitä, joskus useita kymmeniä vuosia sitten minäkin uskoin kaiken mitä minulle ylhäältä käsin sanottiin, en osannut epäillä mitään. Tosin jo kohta pudotus todellisuuteen oli kova, kun ilmastotutkija oli jäänyt kiinni ratkaisevien todisteiden väärentämisestä, toinen tutkija oli paljastanut hänet kun oli nähnyt henkilön väärennöstoimissa. Se oli kova isku, miksi tutkijan täytyisi huijata asiassa jos se asia on totta ja todistettavissa? Seuraavaksi selvitin asioita Al Goresta, ja siihen loppuikin hyvin lyhyeksi jäänyt ilmastouskovaisuuteni...
  2. XCIII. Les ennemis du fort bien efloignez
    Par chariots conduict le baftion ,
    Par fur les murs de Bourges efgrongunz,
    Quand Hercules bâtira THaernathion.

XCIII. The enemies of the strong well scourged
    By trolleys driven the baftion,
    By the walls of Bourges efgrongunz,
    When Hercules builds THaernathion.

Tuo alkuperäinen teksti on taas hieman erillainen, ja merkitys muuttuu kääntäjän mukaan.