Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2148
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ok, ei sitten loukkaantumisia, vain hieman töksähtelevää kirjoitustyyliä...
>>>Meidän tavallisten ihmisten ei tarvitse noin tehdä, jokaiselle on oma tehtävä ja kutsumuksensa>>>
Tämä asia on juuri se mikä minua kiinnostaa, että tavallisen ihmisen(uskovaisen) ei tarvitse tehdä juuri mitään päästäkseen taivaaseen. Se on kummallista.
Riittääkö se kun ne munkit tekevät työn ikäänkuin puolestasi, rukoilevat yötä päivää, ja sitten ehkä saat heiltä siunauksen ja niin pääset osalliseksi heidän hengellisestä työstään?
Niin, kaksi sanaa, hieman eri merkitys. Itse harrastan sitä henkisyyttä laajemmalla spektrillä, kun taas hengellisyys on ehkä kristinuskoon rajoittuvaa, tai johonkin muuhun uskonnon oppiin rajoittuvaa henkisyyttä.
Kieltämättä hieman ihailen, tai olen ehkä hieman kateellinen, niille jeesus-uskovaisille jotka youtubessa kertovat kokemuksiaan ja julistavat vakaumustaan. Minulla itselläni ei ole mitään vastaavaa kuin mitä heillä on.
24.06.2024 17:11
Siis tämä "pelastus" perustuu jonkinlaiseen riittiin joka suoritetaan ilmeisesti kirkossa alttarin edessä, ja jumalan kuva seinällä roikkumassa?
Tarvitseeko siihen edes uskoa ollenkaan jos vaan osallistuu tuohon riittiin missä "pelastus" otetaan vastaan?
24.06.2024 16:59
Jaaha, se olit sitten taas sinä. Anonyymi huutelija. Vaikuttaa hieman siltä ettei näillä palstoilla käy yhtään oikeaa kristittyä, vain sinä ja joku toinen huutelija jolla on hieman eri asiaa.
Edelleen sanon sitä samaa kuin aiemmin, tule asiasi kanssa julkisuuteen omalla nimelläsi ja naamallasi, niin sitten vasta harkitsen että onko asiasi yleensä vakavasti otettavissa. Nyt en edes välitä tarkistaa että ovatko nuo raamatunotteesi itse keksittyjä vaiko autenttisia.
24.06.2024 16:56
En oikeastaan edes haluaisi joutua "ylöstemmatuksi", kun haluan nähdä sen ydinsodan itse, siis kokea omakohtaisesti. Ei se ole ollenkaan samanlaista katsella sitä jostain ylhäältä pilven reunalta, kuin itse olla maan päällä silloin kun jyrisee...
24.06.2024 16:52
Sivistä minua, mitä nyt en ymmärtänyt? Voi toki olla että jotain jäi käsityskykyni ulkopuolelle. Onko mielestäsi kristillistä vain pilkata ja olla ylimielinen?
24.06.2024 01:13
Tuo puhuva pedon kuva kuullostaa mielenkiintoiselta, aivan kuin siinä kuvailtaisiin videokuvaa. Jospa kyseessä on älypuhelin minkä näytöllä kulkee videokuva jostain henkilöstä, tai ehkä useista eri henkilöistä.
Kohta tämä älylaite vaaditaan ostamiseen ja ehkä myymiseenkin.
Kummallinen vain tuo pedon luku, se ei aukene yhtään. Olisiko siinä käännösvirhe joka sotkee koko asian.
24.06.2024 00:24
Mistä tämä ylpeys sinulle tulee, oletko kenties ansioitunut jollain tavoin? Vai onko se sellaista kristillistä ylpeyttä minkä saa uskosta?
24.06.2024 00:17
Kokenut kristitty siis pelkää uskonsa kyseenalaistamista, pelkää uskonsa koettelua? Pelkää menettävänsä uskonsa? Kuullostaa heikolta uskolta ja heikolta ihmiseltä, pelkurilta.
Ei taida olla vakaalle kalliolle rakennettu sellainen usko.
23.06.2024 23:56
Ok, hienoa puhetta kyllä.
On vaan aika hankalaa haistaa sitä jeesuksen raikasta tuoksua, kun en usko siihen että sitä jeesusta on koskaan ollut olemassa, tai mitään sellaista kuvaillunkaltaista hahmoa millään muullakaan nimellä.
23.06.2024 23:53
Otsoni on mennyttä, nyt on hiilidioksi se uusi juttu, se on parempi kun sitä on kaikkialla, ja kaikki tuottaa hiilidioksidia. Seuraavana on vuorossa happi, siitä tulee kin tosi iso juttu. Happivero.
23.06.2024 18:41
Sama palkka kaikille samasta työstä, palkka työn määrän mukaan eikä sen tuntimäärän mitä työssä on vietetty. Ja siitä vasta huuto ja valitus alkaisikin.... feministit ja vihreät ja kommunistit vaeltaisivat kadulla joukoittain, mikäli noin päätettäisiin tehdä.
Naiset eivät oikeasti halua tasa-arvoa, vaan ns. "tasa-arvoa" missä he saavat itse päättää kaikesta juuri niinkuin heitä miellyttää tehdä. Täydellinen tasa-arvo on naisille kauhistus.
23.06.2024 17:20
Miksi nainen sitten saa halutessaan tappaa sen lapsen? Jos se ei olisi sen omaisuutta niin ei saisi.
23.06.2024 17:16
En ole nähnyt tuollaista juttua.
No mitä tapahtui, voisit itse kertoa sen tässä ja nyt?
23.06.2024 17:14
Onpa epämääräistä. Ja loukkaannut ihmeen helposti.
Kerro sitten että mitä uskonnollista teet joka päivä, mikä tekee sinusta niin kovin henkisen ihmisen? Montako tuntia päivästä käytät siihen uskonnolliseen toimintaasi?
23.06.2024 17:12
>>>Saa aika kauan minulle vakuuttaa, jos haluaa yrittää, väittää etteivät edes papit itse tiedä, jakaessa ehtiollista, että heidän Jumalansa onkin Saatana!>>>
Tuossa nyt on iltalehteen iso juttu, kyllä aika moni lukisi tuon otsikon alaisen jutun. Herättäisi huomiota. Mutta sitten ne perustelut edelleen pitäisi olla erehtymättömät, kun uskonoppineet alkaisivat vastailemaan kiivaasti tuohon väitteeseen.
Kyllä minuakin asia mietityttää että uskovatko ne papit yleensä itse edes jumalaan, tai onko niillä sitten joku ihan muu herra... sekin on mahdollista. Ja sitten on nämä "herraseurat" jotka ovat myös uskonnon ottaneet mukaan toimintaansa, haluaisivat kirkoissa pitää omia messujaan omia raamattujaan lukien..
22.06.2024 22:50
Siitä tarinan tapahtumasta on noin 2000 vuotta aikaa, on aika paljon yhteiskunta kehittynyt niistä ajoista. Lisäksi nykyään hyvin harva ihminen edes välittää mistään raamatusta tai uskonnosta. En näe mitään järkevää perustetta sille ettet voisi julkisesti puhua, kun sananvapaus on yhä olemassa ( ainakin jossain määrin).
22.06.2024 22:45
Niin, puhuisit julkisesti. Mikä siinä on ongelmana sinulla? Jokin selvästi on.
Minä olen ollut suuren osan elämästäni kristitty(luterilainen) enkä ole ikinä aiemmin kuullut mitään tälläistä mitä sinä väität, ja minkä sinä väität kuuluvan raamatun teksteihin. Kukaan ei silloin puhunut sanaakaan tuollaista asioistsa. Joten oletettavasti suuri osa nykyisistäkään kirkkoon kuuluvista kristityistä eivät ole väittämistäsi asioista ikinä kuulleet.
Mutta sinusta ei ole mitenkään tärkeää kertoa asiaasi noille kymmenilletuhansille ihmisille jotka siitä eivät ole nyt ollenkaan tietoisia.
Se on epäilyttävää, erittäin epäilyttävää.
Epäilen että olet täysin valheellinen henkilö.
22.06.2024 18:20
Jos olet noin äärettömän varma asiastasi niin miksi ihmeessä et puhu siitä julkisesti?
Ehkä olet jo julkisuuden henkilö etkä halua pilata mainettasi, tai ehkä edustat jotain ulkomaalaista uskontoa joka on heikosti edustettu suomessa etkä halua saattaa omaa uskontoasi huonoon valoon, tai ehkä koko tämä juttusi on silkkaa valhetta ja oletkin satanisti?
Sinulla aivan varmasti on jokin syy.
Ja sinulla myös on jokin syy paasata tätä asiaasi näillä palstoilla,
en tiedä mikä, mutta tämä on kyllä erittäin epäilyttävää.
22.06.2024 17:23
Uskon ennemmin niihin jeesuksen seuraajiin jotka omalla nimellä ja henkilöllään julistavat uskoaan, he todella selvästi ainakin uskovat asiaansa. En tiedä onko asia totta vai ei, mutta tiedän että he todella uskovat niin ja ovat valmiita pistämään oman henkilökuvansa likoon asian puolesta.
Sinä taas huutelet ANONYYMINA piiloutuneena pusikoihin, ja heittelet raamatun jakeita. Mieti nyt itse että kumpaa sinä helpommin uskoisit.
22.06.2024 16:58
En harrasta mitään noista mainitsemistasi asioista.
22.06.2024 16:41
35 / 108