Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2148
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En usko sanaakaan mitä sanot, ennekuin alat julkisesti julistamaan asiaasi omalla nimelläsi ja naamallasi.
22.06.2024 16:32
Ei se haittaa, mutta ihmetyttää ja hämmästyttää valtavasti... on vaikea käsittää sellaista.
22.06.2024 16:26
Kun kovasti toivoo niin pääsee taivaaseen? Vaikka olisi elänyt millaisen elämän, alkoholia huumeita, rötöksiä, raiskauksia, ehkä tappo? Rappioalkoholisti kadulta, vankilan kautta uskoon, pelastuu? Kaikki käy, kunhan on toivoa, ja luja usko jeesukseen?
22.06.2024 16:25
Ongelma onkin siinä että raamattua tulkitaan milloin minkäkin ideologisen systeemin kautta, usein on joku jalustalle nostettu henkilö jonka oppeja, ts. raamatuntulkintaa, seurataan.
Tulkinta on se ongelma. Mutta toinen ongelma on se että raamatun oppeja ei voi suoraan kirjaimellisesti kuitenkaan seurata koska ne ovat suomen lain vastaisia, ja useimpien muidenkin maiden lakien vastaisia. Ilman sitä tulkintaa ei koko uskontoa voisi ollenkaan harjoittaa nykypäivänä.
22.06.2024 16:20
Meinaatko että nämä saarnaajat ja muut hihhulit ovat siihen kääntyneet yllättäen aikuisena? Ehkä jonkinlaisen mielenterveysepisodin jälkeen... Mutta luulen kyllä että kaikki nämä on lapsena ehdollistettu mukaan siihen uskontoon. Jos pienestä pitäen alat kouluttamaan lasta johonkin ideologiaan/uskontoon niin pystyt sen ehdollistamaan mihin tahansa, islam, krisinusko, kommunismi, natsismi, kaikki käy kun vähän kerrassaan totuttaa nuoren ihmisen siihen ideologiaan.
22.06.2024 16:16
Aika harva täysijärkinen ihminen lähtisi tuollaiseen mukaan ihan vapaaehtoisesti.
Joten uskonto käytännössä romahtaisi jos lapsia ei enää ehdollistettaisi siihen mukaan.
22.06.2024 00:03
Mielenkiintoista tekstiä... ehkä hieman sekopäistä tosin.
___
18. Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
19. Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittivat.
20. Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
21. He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
21.06.2024 23:46
En ihan tiedä että mitä tuossa tarkoitat, mutta minä en vietä pakanallisia juhlia, enkä käytä pakanajuomia. Minun ei tarvitse palvoa Saatanaa tuollaisten halpojen juhlallisuuksien muodossa. Minulla on suora yhteys henkimaailmaan, en tarvitse mitään rituaaleja.
21.06.2024 23:13
Ei voi pakottaa uskomaan, mutta voi pakottaa noudattamaan kaavoja ja myötäilemään tapoja ja uskomuksia. Sitä sanotaan uskonnoksi.
Mikäli ihmisiä ei enää pakottettaisi mukaan näihin erillaisiin uskomuksiin, niin uskonnot käytännössä katoaisivat yhdessä sukupolvessa.
21.06.2024 23:00
(jos oletetaan että lucifer on yhtä kuin saatana)
Niinhän se on että saatana on jumalan palkkalistoilla, ja toimii sen valvovan katseen alaisena, joutuu kysymään lupaa jumalalta jos esim. meinaa jonkun tappaa.
Ne on samaa porukkaa kaikki.
(jos oletetaan että jumala on yhtä kuin luoja)
Luoja-jumala loi kaiken mitä on olemassa, niin eri jumaluudet kuin saatanat ja helvetit ja enkelit ja demonit ym. ja hallitsee kaikkia niitä monimutkaisen ja monikerroksisen systeemin kautta.
Herää kysymys, miksi tämä kaikkivaltias maailmankaikkeuden luonut luoja vaatii sinun palvontaasi? Sinun uskoasi, mihin se sitä tarvitsee? Mitä merkitystä jollain maan mitättömyydellä olisi sille, tietäisikö tai muistaisiko se edes olemassaoloasi. Välittäisikö se pätkääkään.
21.06.2024 19:05
Kyllä se maallinen elämä vie ajastasi lähes 100%.
Luuletko että se kun käyt istumassa tunnin ajan kirkossa sunnuntaisin korvaa kaiken?
21.06.2024 17:57
Minä mietin että mitähän katolilaiset ajattelee teistä lahkolaisista kun ette edes tee ristinmerkkiä kirkossa, olette pakanallisia.
21.06.2024 17:55
En saanut uskoa kasteessani. En koskaan löytänyt sitä uskoa itsestäni.
Tarkoitin vain sitä että minut oli jo syntymästäni lähtien pakotettu mukaan johonkin mistä en tiennyt mitään, eikä minulla ollut siihen minkäänlaista valinnanmahdollisuutta.
Teidän mielestänne tämä on oikein? Että ihmisiä pakotetaan mukaan johonkin kulttiin?
21.06.2024 17:52
Niin, mutta tosiuskovaisen ei tarvitse. Pyytää vaan jeesukselta anteeksiantoa jos jotain käy.
21.06.2024 17:45
Ongelma onkin siinä että feministit haluavat tasa-arvoa valtapitävien eliittiin, eivätkä alemman tason työntekijöiden suhteen. Eräässä keskustelussa feministiltä kysyttiin että miksi ei putkimiehistä puolet ole naisia, ja feministi alkoi nauramaan, se oli sille vain vitsi. Kun ohjelman juontaja kysyi asiaa uudestaan, nainen säikähti ja häkeltyi, ei osannut vastata siihen.
Feminismin todellinen luonne aukenee nopeasti kun seuraa tämän aatteen kannattajia ja heidän puheitaan/ajatuksiaan.
21.06.2024 17:42
Niin, en tiedä, en minä sen aitoutta kyseenalaistanut vaan kirkko itse, heti alussa.
Ihmettelen vaan että miksei sitä kiikuteta joka päivä yleisön edessä, ripustaisi sen ristille ja kantaisi kadulla. Miksi ei, miksi se pitää olla joku salainen reliikki? Minusta tuo on hyvin epäilyttävää. Jos se olisi aito niin kyllä sitä käytettäisiin ja palvottaisiin.
21.06.2024 17:39
En keskustele ihan kenen tahansa kanssa, rajansa kaikella.
21.06.2024 17:35
Niin vain hieman HEXsaania ja muutama prosentti eurekahappoa... ja hyvin vähän glukosinolaatteja, niin mitäs sitä pienestä myrkyllisyydestä... kaikkihan nykyään on jo muutenkin myrkyllistä.
"Euroopan unioni on rajoittanut erukahapon enimmäismäärän camelinaöljyssä, sinappiöljyssä ja purasruohoöljyssä 5 prosentiksi, sinapissa 3,5 prosentiksi ja muissa kasviöljyissä 2 prosentiksi."
"glukosinolaatteja sisältävien viljelyskasvien käyttö eläinten pääasiallisena rehuna on osoittautunut haitalliseksi, on ristikukkaisiin kuuluvista viljelyskasveista kuten rypsistä jalostettu lajikkeita, joissa on hyvin vähän glukosinolaatteja, esimerkiksi rypsi"
21.06.2024 00:45
En usko että minkäänlaista jeesus-henkilöä on koskaan ollut olemassakaan. Ketään sen nimistäkään henkilöä ei ole ollut olemassa 2000 vuotta sitten, kuten ei ole ollut matteusta tai markusta tai muitakaan hahmoja. Edes niitä nimiä ei ole käytetty sillä ajalla.
Sinä saat toki uskoa ihan vapaasti mihin tahdot, se on sitä uskonnonvapautta.. eikä minulla ole mitään ongelmaa sen suhteen että mihin kukin uskoo tai ei usko, ihan vapaasti vaan mihin tahtoo.
21.06.2024 00:36
Miksei sitä "valokuvaa" esitellä kaikelle kansalle jotta uskovaiset voivat langeta sen edessä maahan makaamaan?
Kummallista kun se kangas julistettiin alunperin väärennökseksi, ja vasta myöhemmin siitä tehtiin reliikki.
21.06.2024 00:26
36 / 108