Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2148
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ok, no tuo selittää paljon. Luulin jo hetken aikaa että tämä palsta on täynnä pelkkiä sekopäitä. Siis tässäkin keskustelussa saattaa yksi kirjoittaja esiintyä monena eri henkilönä, ja kirjoittaa samantyylisiä sekavia tekstejä.
Itseasiassa oikeat todelliset uskovaiset eivät voi edes lukea näitä palstoja, saatikka käyttää internettiä, koska se on saatanasta kotoisin.
Mutta minua nimenomaan kiinnostivat nämä luterilaiset vapaan uskonnon edustajat, joitten ei tarvitse välittää mistään säännöistä koska he pelastuvat joka tapauksessa uskonsa voimalla (kuullostaa muuten ihan jonkun tosi huonon elokuvan käsikirjoitukselta).
Selvisi siis se ettei heitä häiritse tämä maallinen elämä yhtään, koska he pelastuvat joka tapauksessa mitä hyvänsä tekevät. Jopa sarjamurhaaja vankilassa kuolemantuomiota odottamassa voi olla kristitty ja saa syntinsä anteeksi kun pyytää. Melko hurjaa. Aika uskomaton uskonto täytyy sanoa, ei ole mikään ihme että se on niin suosittu uskonto. Sitten toinen minua suuresti ihmetyttävä asia on se että mistä se usko oikein tulee? Miten kukaan pystyy uskomaan tuollaiseen? Varmaan se usko vaatii jatkuvia jokapäiväisiä ponnisteluja ettei sitä menetä. Ja jos sen uskon menettää joutuu automaattisesti Helvettiin. Melko vakavaa.
18.06.2024 23:33
Tästäkin keskustelusta tulee selkeästi ilmi se kristinuskovaisten ylimielinen asenne, ja muiden halventaminen, uskonnottomien, ja eri uskontokuntien halveksiminen. Minkäänlaista asiallista keskustelua on mahdotonta edes yrittää saada aikaan uskovaisen kanssa. Ja käytös niillä on muullakin tavoin samanlaista, ylimielistä ja muita halveksivaa. Heillä on oikeus tehdä mitä huvittaa, muista välittämättä, koska he ovat jumalan valitsemia ja muut menevät helvettiin joka tapauksessa, joten mitä väliä muilla ihmisillä. Säännöt eivät koske heitä, koska heillä on jumalan sana taskussa. He ovat pyhempiä kuin muut.
18.06.2024 18:55
Voisitko sitten suurella tietämykselläsi yritää sivistää minua pakanaa? Samalla voisit koettaa kirjoittaa oikeaa suomenkieltä. Varmaan koulussa olet oppinut kuitenkin? Mikäli olet käynyt koulua suomessa.
18.06.2024 18:46
Anteeksi nyt vain! Minä olin ollut noin kaksikymmentäkolme vuotta luterilainen! Koko nuoruuteni ajan, ennenkuin erosin kirkosta. Olen lukenut raamatun läpi useita kertoja ja lukenut niitä rukouksia jne.
18.06.2024 18:43
Sinun täytynee sivistää itseäsi lukemalla esim. iltalehden uutisia... asiasana "Merikarvian kirkkoherra".
18.06.2024 18:40
Sama elämäntapa.
18.06.2024 18:38
Haha!... viini ja alkoholi onkin luonut jumalan!....
Kieltämättä uskonnollisissa menoissa (pakanallisissa, ennen kristinuskoa) käytettiin erillaisia huumaavia aineita joiden avulla päästiin yhteyteen henkimaailman kanssa. Olisi hieman erikoista mikäli raamatun henkilöt eivät olisi mitään aineita käyttäneet.
18.06.2024 18:36
Eri uskonlahkolaiset, taistelkaa keskenänne!...
18.06.2024 18:14
Hahaa!.... kuka sitten on luonut viinin ja alkoholin...
Saatana saastuttaa marjoista tehdyn mehun ja se käy alkoholiksi, ja saatana käskee ihmistä juomaan käyneen mehun jotta ihminen humaltuu ja menettää itsekontrollinsa. Lisäksi saatana on opettanut ihmisiä tislaamaan alkoholista voimakasta tulilientä jolla humaltuu nopeammin. Alkuperäisessä viinissä, käyneessä mehussa oli ehkä vain 2%-5% prosenttia alkoholia, muutamia lasillisia juodessaan siitä ei edes tullut humalaan.
Puhumattakaan muista huumaavista aineista.
18.06.2024 18:12
Ok.... no tästä tulikin sitten tosi lyhyt keskustelu...
Minulle itselleni se aiheuttaa, koska minulla ei ole niitä taikasanoja käytettävissäni jotka voi sanoa ja päästä taivaaseen. Jorten minun on pakko elää nuhteettomasti mikäli meinaan vielä joskus päästä pois täältä.
18.06.2024 18:06
Kyllä, se mitä ne papit ym. edustavat, sekä Martti Lutterin sana ja kirjoitelmat.
18.06.2024 18:04
Onko jumala mielestänne luonut viinin ja alkoholin?
18.06.2024 18:00
Ei Luterilaisilta mikään noista. Kuten juuri sanoinkin.
Mutta eikö maallisen elämän eläminen ja uskovaisuus aiheuta teille minkäänlaista sisäistä konfliktia?
18.06.2024 17:59
Tuo ei koske millään tavalla Luterilaisuutta.
18.06.2024 17:55
Jos katsot että mikä palsta on kyseessä, Luterilaisuus, niin tiedät että siihen kuuluu oleellisena osana viini, laulu ja naiset.
18.06.2024 17:52
Siis edelleenkään en puhu kaupan tuotteista, vaan suoraan prässistä tulevasta öljystä, tai mikä lie se kone on mikä sitä tuottaakaan.
Ainakin bensiiniä käytetään öljyn laimentamiseen kuumatislauksessa. Epäilen että jotain vastaavia keinoja käytetään kaupan tuotteisiin.
18.06.2024 17:40
Haluaisin ihan oikeasti kuulla että miten perustelet tuon väitteen, siis että onko sinulla edes mitään asiaa mistä olisit saanut tuon idean?
Jos joskus avaisit historiankirjan, niin selvästi näkisit sieltä(kin) nämä tosiasiat. Miten pystyt kieltämään historian tosiasiat, millainen ideologia korvaa historian mielessäsi?
Historian(lähi) väkivaltaisimmat maat ovat Englannin kuningaskunta sekä Yhdysvallat. Kuinka pystyt tämän sulkemaan pois todellisuudestasi?
18.06.2024 17:31
Hyvä perustelu vajakilta. Vajakkien mielikuvitusmaailmassa tuollakin kommentilla pärjää ihan hyvin.
18.06.2024 17:27
On... kyllä herättää kunnioitusta jos nainen pystyy itse tekemään nuo asiat.
Eräs feministi yhdellä palstalla kyseli että miten vaihdetaan lamppu kun eteisestä oli palanut lamppu, ja se oli erikoisella kannalla,GU10 muistaakseni. Ei osannut vaihtaa sitä itse. Kertoi aina hommaavansa miehen tekemään tuommoiset työt puolestaan, silti kehui olevansa feministi. Kommentoin siihen että feministin kyllä pitäisi itse osata tehdä omat hommansa ilman miesten apuja.
18.06.2024 17:25
Olen nähnyt nuo mainitsemasi elokuvat, tai suurimman osan. Rambo 4 oli aikamoinen, vaati pari katselukertaa että pääsi sisälle elokuvan maailmaan. Ensimmäinen rambo oli hyvä, muista en pitänyt.
Yksi elokuvasarja minkä haluaisin nähdä on Death Wish, suomessa ei ole näytetty ilmeisesti kuin yksi (tai kaksi) sitä sarjaa, oli vissiin liian väkivaltainen suomen televisioon. Pääosassa Charles Bronson.
Jotenkin olen tosi kyllästynyt sellaisiin psykologisiin elokuviin, missä jankataan ihmisen tunteita ja ongelmia, ei sellasta jaksa katsella. Jotenkin tuntuu että ihmisillä ei ole tarpeeksi itsellään ongelmia kun haluavat tvstä katsella jotain draamaa.
Komediaa en siedä elokuvissa. Stand upista ainoastaan yksi on mitä katson, Bill Hicks. Muut ei vaan ole mitään siihen verrattuna.
18.06.2024 17:20
39 / 108