Vapaa kuvaus

Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .

Aloituksia

87

Kommenttia

2148

1. Ja siis en nyt millään tavalla yritä kieltää sinua kirjoittamasta palstoille, vapaa sana kaikilla tietysti.
    Mutta miettisit että onko järkevää täyttää keskusteluja jollain yhden sanan "lauseilla", varsinkin sellaista missä on joku oleellinen aihe ja jolla on merkitystä ehkä useammalle henkilölle.
    Täällä on kyllä niin paljon keskusteluja missä ei ole päätä eikä häntää ihan alusta alkaen, minun puolestani olisi suotavaa jos juuri niitä keskusteluja täyttäisit näillä jutuillasi ihan vapaasti, ei ne ainakaan huonommaksi siitä menisi. Se olisi ihan kannustettavaa toimintaa kyllä.
  2. Pakko myöntää että olet ainakin jollain tavoin oikeassa...
    Itse muutamia vuosia sitten keskustelin useiden eri kulttuuria edustavien kanssa (lähinnä etelänmaalaisten) ja heidän maailmankuvansa oli todella erillainen kuin mihin suomalainen on tottunut. Esim. eräs ei tiennyt mitä masennus on, ei ollut koskaan kuullutkaan sellaisesta. Toiselle kun mainitsin uusista naapureistani, ja sanoin etten ole jutellut sanaakaan niitten kanssa, vaikka ovat ehkä vuoden jo asuneet, niin hän oli erittäin järkyttynyt, hänen maassaan tuollainen ei olisi mitenkään mahdollista. Sitten kerroin että täällä löytyy jatkuvasti kuolleita ihmisiä asunnoista mitkä ovat vuosia olleet siellä huomaamatta. Hän kertoi että sellaista ei ikinä tapahtuisi heidän maassaan, siellä naapurit huolestuisivat ja tulisivat katsomaan jos eivät olisi koko päivässä nähneet naapuriaan. Siis yhdessä päivässä.
    Sain huomata että kulttuurierot olivat kovin suuret, enkä kokenut omaa kulttuuriani yhtään paremmaksi kuin sen toisen, päinvastoin, aloin vaan miettimään että mikä ***** oikein suomalaisissa on vikana, että jotain on vakavasti pielessä.

Muualla kuin suomessa elämä on tosi erillaista, varmaan lähemmäs sellaista mitä se oli suomessakin vielä ehkä reilu sata vuotta sitten, ns. yhteisöllisyyttä. Suomessa ihmiset ovat eristäytyneitä, vain oma lähipiiri ja sukulaiset tunnetaan, eikä juuri muita. Tietysti nyt on näitä sosiaalisen median ryhmiä/ tuttavia, mutta niissä ei ole mitään todellista, ne on täysin pelkkää mielikuvitusta henkilöinä ja "ystävinä".
  3. Tuo kaikki on todella totta, tätä todellisuutta kuulee jatkuvasti joka puolelta. Itse tosin vältyn siltä kaikelta kun en noita sosiaalisia juttuja harrasta.
    Olen kyllä tuon huomannut nuorilla naisilla että älylaite on kädessä kun kadulla kävellään ja sitä kiivaasti tuijotetaan tai selataan kävellessä, eteenpäin ei katsota ollenkaan.
    Varmaan nämä naiset saavat tinderistä sen huomion mitä kaipaavat miehiltä, sekä fyysisen läheisyyden. Lisäksi heillä on tyttökaverit joiden kanssa juttelevat omista asioistaan, siis se varsinainen sosiaalisuus tulee näiltä toisilta naisilta, en usko että ne "tinder Chadit" osaavat ihmeitä keskustella, muuta kuin niitä iskurepliikkejään toistella...

Minulla on tuohon erinomaisen tarkasti kuvailemaasi asiaan selitys, ja se on vain yksi sana, mikä selittää kaiken tämän suuren muutoksen mikä on nopeasti tapahtunut muutamien vuosien aikana, se sana on "feminismi".
  4. Teksti menee TODELLA sekopäiseksi kun pistät sitä jeesusta joka väliin, se on ikääinkuin ympätty tuohon tekstiin väkisten, ja se todella pilaa koko jutun. Muuten siinä olisi selkeä logiikka, nyt siinä ei ole päätä eikä häntää.

Jos sinne taivaaseen kerran pääsee sarjamurhaajat ja kaikki muut saastat, niin minä kyllä jään sieltä pois ihan suosiolla. Vapaaehtoisesti, omalla valinnallani.
    En edes menisi vaikka pyydettäisiin.

>>>Se jos me omasta mielestämme tai muiden ihmisten mielestä, elämme hyvän elämän>>

Eikä silti pääse taivaaseen, niin, mutta entäs jos JUMALAN silmissä joku on elänyt hyvin ja kunnollisesti, täydellisesti, niin hän "suuressa hyvyydessään" silti hylkää tuon sielun koska se ei palvo jotain ****n puusta veistettyä jeesusta??

>>>jos haluamme palvella oikeaa Jumalaa, ja Jeesus on tuo Jumala, >>

Aikamoinen oletus. Siis mitä perusteita tuohon oletukseen voisi olla olemassa? Ja mikseivät kaikki maailman uskonnot tunnusta jeesusta, miksi vain YKSI uskonto palvoo juuri sitä?

Ainoa oikeasti mielenkiintoinen asia tuossa kirjoituksessasi oli se että hyvyys on tullut jumalalta, tuota toteamusta on melko mahdoton alkaa kumoamaan. Mistä joku ihminen aikojen alussa on keksinyt alkaa olemaan hyvä, siis ilman että saa siitä itselleen mitään hyötyä (mielestäni hyvyyden määritelmä). Voitaisiin väittää että ihminen saa hyvän tunteen tehdessään hyviä tekoja, ja toimii sen johdattamana. Mutta mistä tuo tunne tulee ja miksi ihmeessä. Selvitymisen kannalta järkevämpää olisi ryöstää ja tappaa muut, kuten erittäin paljon on tehty, kokonaiset kulttuurit ovat perustuneet sille periaatteelle, tosin ryöstetyt ovat yleensä olleet oman kulttuurin ulkopuolisia.