Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Hajaannus sopii kristinuskon tulevaisuuteen. Kristinuskoiset välittävät Raamatun jutuista huomattavasti vähemmän kuin muslimit Koraanista. Islam vaikuttaa vahvalta ja aika kiinteältä, vaikka siinäkin on omia lahkoja ja tapporyhmiä.

Eli näen kristinuskon ja niiden kirkkojen hiipuvan. Se näkyy jo siinä, että Pohjoismaissa usko Jumalaan ja Jeesuksen on romahtanut. Suuntaus on selvä. Ja moni miettii eroa Suomen Kirkosta, ja on jo eronnutkin. Raamattu ja Jumala ovat tavalliselle tallaajalle kaukaisia asioita. Ja olen itse yllättynyt siitä kuinka huonosti Raamattua tuntevat uskovatkaan.
  2. En tiennytkään eronneeni kirkosta "kaverini houkutuksen vaikutuksesta". Eroni syy oli, etten käynyt enää kirkossa, ja en enää tarvinnut sitä. Oli vihitty ja lapset kastettu.

Minä en ole ikinä yrittänyt olla "Raamatun asioiden tulkki", vaan Raamatun sanojen siteeraaja. Raamattu pysyy sen totuutena vain, jos sitä ei muutella omien mielikuvien mukaiseksi, vaan otetaan asiat sellaisena kuin ne on sinne kirjattu; niin minä teen.

Tiedän enemmän elämän eri ilmiöistä enemmän kuin moni, koska olen elänyt uskovana, avioliitossa, ateistina, ja vielä homoelämää. Se on antanut ainutlaatuiset näkymät kaikkeen. Näen siis monet asiat sisältä päin, en vain mielikuvien kautta.

"Vääristely totuus" on pilkka Raamatulle, koska Raamatun siteeraaminen on Raamatun totuus. Ja olen pyrkinyt kertomaan muita asioita sen pohjalta, että tiedän niistä henkilökohtaisesti eläneenä hyvinkin paljon. Vääristely ja valehtelu ei sovi minun toimintaan laisinkaan. Tuon aina esiin sen mitä tiedän.

En siis ymmärrä mistä johtuu, että tässäkin minua pidetään ihmisenä, jolla on vääristelytä totuutta. Mutta monta erilaista elämää eläneenä olen huomannut, että tällä palstalla ei tiedetä juuri mitään mistään. Siksi ymmärrän, että minua pidetään valehtelijana. Koska ne asiat eivät ole tuttuja, mitä tuon, se on luonut kuvan, että olen keksinyt kaiken voidakseni vääristellä totuuden.

Nyt sain vihdoin tämän asian selvitettyä perusteellisesti. Yleensäkin tieto vähentää luulemista. Ja tämä; minun "henkilökohtainen intressi" on totuuden puhuminen aina ja kaikkialla. Olenhan senkin sanonut, että teen jokaisena lepopäivänä hommia, enkä koskaan käy katsomassa vankeja, jotka jo sellaisenaan vievät minut ikuiseen kärsimykseen.
  3. Niinhän se juuri on: "kirjoitettu on", ja sitä ei tulikita. Ja siihen persta syyllistyy kerta toisensa jälkeen. Taitaa hänen lempiharrastukensa olla omat Raamatun sävellykset.

Ja tämä on kirjoitettu; älä makaa miehen kanssa, siis mies. Ja tulkinta on, että siinä homous kielletään. Tosiasiassa siinä kielletään kaikkia miehiä niin makaamasta; ei erikseen homoja.

Kuitenkin osa homoista makaa, ja osa biseksuaalista ja ukkomiehistä. Mutta ei siis kaikki. Syyllisiä ovat ne makaajat, ei kukaan muu mistään seksuaalisesta ryhmästä.

Selvää Jumalan sanaa, mutta milloin sitä aletaan ymmärtämään, ja lopetetaan tulkinnat?