Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. "Keravajokkeri". En tiedä mistä tuollainen käsitys on tullut, että juuri homoseksuaaliset ihmiset eivät välitä mitään lähimmäsistään. Itse tunnen joitakin homoja, ja he kaikki ovat avuliaita, jopa liiallisuuksiin meneviä joskus. Onhan tuo Pekka Haavistokin osoittanut olevansa humaani ja empaattinen ihminen.

Pidänkin tuollaisia kirjoitukisia mustamaalaamisena, jos ette pysty osoittamaan yhtäkään homoa, joka syyllistyisi omahyväisyyteen ja eivät auta ketään. Ainakin tulisi mieleen, että ette tunne homoja, joten ne ovat hiukan outoja asiota.

Siksi Paavalin jututkin menevät kuin häkä, ja kaikki homot ovat mielessänne sitten kaiken pahuuden alku ja juuri. Jos oppisitte tuntemaan homoja, niin tulisitte huomaamaan, ettei maailma sen huonommaksi mene, vaikka homojakin on.

Mutta missään kohtaa Jumala ei ole Raamatussa kertonut, että Sodoma oli homokaupunki. Se lienee siten ihmisten keksimää. Minä olen lukenut Sodoma -tarinaa lukemattomat kerrat, eikä siinä tapahtumassa edes tapahdu miesten välistä seksiä. Se ei siis voinut olla äkillisen tuhon syy. Ja homous ei ole sama asia kuin avuliaisuuden puute.
  2. No niin, Hannu Lehdeskoski. Olen tykännyt sun ajatuksista aiemminkin, kun olet "hiukan" kyseenlaistanut perinteisiä ajatusmalleja kristinuskosta. Olet päätynyt samaan ajatteluun kuin minäkin aikoinaan, vaikka ehkä hieman eri kautta.

Tiedän ihmisiä, tälläkin palstalla lukuisia, mutta myös mun elämässä on ollut ihmisiä, jotka itsepintaisesti pitävät kiinni siitä uskostaan ja tiedostaan, minkä ovat uskonnosta omaksuneet jo silloin heidän uskonelämän alussa. Ne ajatukset pysyvät, vaikka saisi uutta tietoa asioista tai mitään ei tapahtuisikaan, kuten Raamatussa sanotaan, tai yhteenkään rukoukseen ei tulisi vastausta.

Minä olen sitten ollut erilainen, kun olen alkanut kyseenalaistaa ja tutkia juuri sen vuoksi, kun mitään ei tapahtunut, eikä Raamattu toiminut. Totta on, Raamattu ei voikaan toimia, kun sen kirjoitukset ovat ties kenenkin käsialaa joskus ennen muinoin. Se elämä on liian kaukana tästä, emme muutenkaan omaksu sen aikaisia elämäntapoja.

Jumala voi olla, mutta Raamattu on aivan täysin ennen aikaisten ihmisen ja sen aikaisten asenteiden aikaansaannosta. Emme me hyväksy paljoakaan niistä asioista, mitä Raamatussa kerrotaan. Emme surmaa lapsiamme tottelemattomuuden takia, emme ota orjia, meillä naisten asemakin jo parempi yms. Ikävää kun tietyt ihmiset pitävät kaikkea erehymättömänä "Jumalan sanana". Mutta eivät kuitenkaan kykene noudattamaan!