Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. PERTSA. vaikuttaa vahvasti siltä, että keksit taas juttuja omasta päästä. Mistä saat että Jeesus vietiin Egyptiin vasta 1-2 ikäisenä?

Jeesus syntyi oletettavasti noin v. 4 ja, ja Herodes kuoli v. 4 ea. On sula mahdottomuus ajallisesti, että Jeesus oli Egyptissä kunnes Herodes kuoli. Hän kuoli 8 vuotta ennen kuin Jeesus syntyi. Siten ainakin Matteus kirjoitti aivan puuta heinää.

Mutta jos leikkii tuon olevankin totta, niin Raamatun mukaan Jeesus vietiin Egyptiin hyvin pian syntymän jälkeen. Ja Luukas esitti, että Jeesus vietiin Jerusalemiin 8 pv ikäisenä. Eikä misssään tapauksessa viety Egyptiin. Luukkaan mukaan he palasivat Nasaretiin.

Ei tunnu kyllä mikään täsmäävän. Mutta ei pidä mahdottomia odottaakaan, kun kyseessä on "Jumalan sana". Puuta heinää. Raamattu on ärsyttävä kirja, kun mikään ei tunnu pitävän paikkaansa.
  2. En mä itse koe olevani katkera. Olenhan nähnyt läpikotaisin koko uskon jutun jo nuoruudestani lähtien. Sen takia tiedän, ettei kannata enää tuhlata aikaa moiseen.

Täällä seurailen niitä "juttuja". Ehkä ajattelen, että "miksi nuo eivät tajua".