Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
PERTSA. vaikuttaa vahvasti siltä, että keksit taas juttuja omasta päästä. Mistä saat että Jeesus vietiin Egyptiin vasta 1-2 ikäisenä?
Jeesus syntyi oletettavasti noin v. 4 ja, ja Herodes kuoli v. 4 ea. On sula mahdottomuus ajallisesti, että Jeesus oli Egyptissä kunnes Herodes kuoli. Hän kuoli 8 vuotta ennen kuin Jeesus syntyi. Siten ainakin Matteus kirjoitti aivan puuta heinää.
Mutta jos leikkii tuon olevankin totta, niin Raamatun mukaan Jeesus vietiin Egyptiin hyvin pian syntymän jälkeen. Ja Luukas esitti, että Jeesus vietiin Jerusalemiin 8 pv ikäisenä. Eikä misssään tapauksessa viety Egyptiin. Luukkaan mukaan he palasivat Nasaretiin.
Ei tunnu kyllä mikään täsmäävän. Mutta ei pidä mahdottomia odottaakaan, kun kyseessä on "Jumalan sana". Puuta heinää. Raamattu on ärsyttävä kirja, kun mikään ei tunnu pitävän paikkaansa.
11.01.2012 22:46
Ihmeellisesti PERTSA vedit Hoosean tähän. Jeesus vietiin yhden tarinan mukaan Egyptiin ja sieltä takaisin, mutta kun toinen tarina vei hänet Jerusalemiin, niin ei tuolla Hoosealla oon mitään virkaa.
Luukas 2:4- Jeesus syntyy. Jakeet 21-22 Jeesus matkaa 8 päivän vanhana Jerusalemiin. On sula mahdottomuus, että Jeesus olisi voinut olla samaan aikaan Egyptissä odotelllen Herodeksen kuolemaa.
Raamattu on ärsyttävä kirja, kun ei mikään vaikuta olevan totta. Tai toinen tarina on totta ja toinen törkeää valetta. Tai jumala on yksi sekopää.
11.01.2012 19:34
upioip. Totuuksia on vain yksi. Haen totuutta aina ja aina. Uskovat ovat loytaneet monia totuuksia, tulkintoja eri Raamatun kohdista. Totuus on totuus riippumatta mita Jumala antaa. Vai onko uskovilla eri totuus. Onpa todella kummallista.
11.01.2012 15:19
Paavo62. Mun mielestä Jeesuksen tärkein opetus voisi olla myös Matt 23:23.
Jeesus on vähän vihainen kirjanoppineille: ".. mutta jätätte sikseen sen mikä on LAISSA TARKEINTA. OIKEUDEN, LAUPEUDEN JA USKOLLISUUDEN.
11.01.2012 14:54
Hienoa Pertsa! Teillähän hieno uskonto on! Se sopii juuri sellaisille, jotka nauttivat lukea yliluonnolsista asioista, taikatempuista ja ihmeellisistä tarinoista.
Ei sillä ole mitään väliä, vaikka toinen kirjoittaa Jeesuksen viedyn Egyptiin Herodesta pakoon, ja toinen että Jerusalemiin. Onhan ne mukavia ja kiehtovia tarinoita. Ja kaikki niin totta? Tottahan sekin on, että Jumala kulkee pilvessä, ei tosin enää, mutta Raamatun aikaan.
11.01.2012 14:45
Onhan se kyllä yleensäkin uskomatonta, että syntymäasian tiimoilla pyörii enkeleitä, pyhä henki, jumala, morsian. Ja Joosef jolle unessa enkeli puhui asiasta.
Tuossa on lähinnä yliluonnollisia asioita, unikaan ei kuvasta todellisuutta. Kyse on siis enemmäkin mystiikasta ja mielikuvituksesta. En syyttäisi Antti- pappia mistään.
Ei ihme, että myös Jeesuksen syntymän jälkeiset ajat ovat mystiikkaa, kun kirjoittajat ovat kirjoittaneet aivan oman mielikuvituksensa mukaan mm. sen, missä Jeesus oli syntymänsä jälkeen. Ei ole edes sama valtio!
Ja sitten vielä veden taikominen viiniksi, tuhansien ruokkiminen parilla kalalla, sanomalla että vuoretkin voi syöstä puhumalla mereen, ihmiset nousivat haudoistaan kävelylle, paransi sairaita ja kuolleenkin, kuivetti puun äkisti, käveli järvellä, jossa esim Pietari oli hukkua, sanoi olevansa Jumalan poika, nousi pilvessä taivaaseen.
Onhan ne niin totta kuin olla voi?
11.01.2012 10:55
Juu, aika uskomatonta, että sanotaan että Jeesuksen sanoja pitää uskoa, mutta sitten usein käykin niin, että ne eivät sovellukkaan suoraan siihen, mitä ihmiset toivovat ja ajattelevat.
Ja Jeesuksen puheet ja Raamattu onkin sen jäkeen "vertauskuvallista". Kun se ei vastaa sitä, mitä ihmiset omassa mielessään ajattelevat. Uskovilla onkin loistava mielikuvitus. Aivan kuten Raamatun kirjoittajillakin.
11.01.2012 09:49
Varmaan oot huomannut, luminarsku, että 1. Moos 1: 27 jo mies ja nainen luotiin. Myös eläimiä luotiin.
Sitten 1. Moos 2:7 Jumala teki maan tomusta ihmisen.
Sitten 1 Moos 2:18 piti sille ihmiselle antaa apu. Ja siinä vaiheessa taas "Herra Jumala teki kaikki eläimet ja toi ne...
Ja vielä lopuksi 1 Moos 2: 22 luotiin nainen taas.
Jostain kumman syystä kaikki tapahtuu perusteellisesti moneen kertaan, joten kai ne eläimet oli luotu, ja nainenkin jo alussa. Siksi tämä on turhaa saivartelua puolin ja toisin. Raamatussa on kaikille sopivasti aineksia väittelyyn. Jokaiselle jotain: puolesta tai vastaan.
Seuraavaksi voimme ihan Raamatun pohjalta alkaa väittelemään minne se Jeesus vietiin syntymänsä jälkeen. Saahan siitäkin riidan aiheen, kun on monta paikkaa. Siksi Raamattu on vaikea, kun kaikkeen löytyy erilaisia vastauksia.
11.01.2012 00:53
No jonkinlainen "rikos" oli kuitenkin kirjoittaa Uuteen testamenttin kirjeitä, jotka oli pantu Paavalin nimiin. Siis väärennöksiä. Se oli ihan tietoista. Ja niitä on sitten vuosituhanten saatossa väännelty varmaan moneen muotoon.
10.01.2012 23:13
Jaakob. Minä kyllä pitäisin itseäni ja muita tuntemiani ihmisiä paljon todellisempina kuin Jumalaa. Mutta kukin saa olla sitä mieltä kuin haluaa. Heh heh!
Jumalan voi kyseenalaistaa ja niin teenkin. Tuntemiani ihmisiä olisi aika typerä kyseenalaistaa.
10.01.2012 23:05
Mulle tuollainen tilasto, että kaiken maailman jumaliin uskovia on 88.6 % ihmisistä, todistaa, että onpa paljon niitä, joille on pakkomielle uskoa johonkin. Ja se on tavallisesti se, mihin kuka missäkin maassa on opetettu. Jollakin tapaa siis aivopesty.
En ymmärrä, mutta esim. hai-jumalaan uskovat varmaan ymmärtävät.
10.01.2012 22:57
"Tässä se on". Eihän tuossa kastettu yhtään lasta. Jäit ilman palkkiota.
10.01.2012 22:10
Jeesus sanoo näin: Matteus : Jeesus kertoo opetuslapsille, että he saavat kuulla ja nähdä sodista ja maanjäristyksistä. Nälänhätää, useiden rakkaus kylmenee, tulee suuri ahdistus. Sitten tähdet putoavat, aurinko ja kuu pimenenevät.
Markus, kun erilaisia tapahtumia: Jeesus puhuu taas opetuslapsille, että heidät viedään oikeuteen ym. Perheenjäsenet tappavat toisiaan.
Luukas: tulee ruttoa, taivaalla pelättäviä merkkejä, sotajoukot piirittävät Jerusalemin, ihmiset pakenevat siellä, Israelia vihataan, heidät tapetaan miekalla, Jerusalem on pakanain hallussa, meri pauhaa, taivas järkkyy, Ihmisen poika tulee.
Eli sitä Googin sotaa käydään ilmeisesti miekoilla, tavallisella piirityksellä, ei siis ydinaseilla. Ruttoa oli tuhoisasti joskus 1500- luvulla, tuskin enää tulee. Nälänhätää on nyt, mutta on aina ennenkin ollut, myös Suomessa.
Myös rankkoja sotia on ollut jo Raamatun kertomuksista asti, siinä ei ole mitään uutta sitten. Israelia on vihattu jo hyvin hyvin kauan. Ei mitään uutta tähän päivään.
"Taivas putoaa" on se mielenkiintoisin, sellaista ei oo ennen ollut. Sellaisia tässä odotetaan, mikäli Jeesus puhui totta. Mutta Jeesus kyllä luuli palaavansa jo silloin siihen aikaan. Siksi ne miekat ym. Jeesus ei ollut visiönääri. Jumala?
10.01.2012 22:01
No, mä voisin ottaa elämänohjeeksi Raamatusta vaikka tappaa suutuksissa joku kuten Mooseskin teki. Ei se kyllä ookaan kovin hyvä elämänohje, hmm.
Tai sitten voisin tappaa kaikki ne, jotka eivät tykkää mun tekemästä ruuasta kuten Jumalakin teki. Ei sekään taida olla kovin hyvä elämänohje.
No ehkä voisin unohtaa Raamatun "elämänohjeet". Muuten menee ihan pieleen.
10.01.2012 21:19
Jaakob. Raamattua on käännetty jo monet kerrat uudelleen ja uudelleen. Ei se ole edes suomeksi pysynyt että on "sama eilen, tänään ja iankaikkisesti".
Ja miten ne kaikille muille kielille käännetyt, onko ne täsmälleen samaa muuttumatonta Jumalan sanaa kuin meidänkin Raamatussa? Onko tapahtunut rikoksia? Onko Jumala antanut luvan muuttaa käännöksiä?
10.01.2012 21:14
Ehkä olen väärinymmärtäjä. Mutta mun Raamatussa lukee, että Jumala tekee ihmiselle avun, joka on hänelle sopiva. Ja Jumala teki kaikki eläimet, ja toi ne ihmisen nimitettäväksi. Mutta Adamille ei löytynyt sopivaa apua.
Se on minulle sitä, että tuohon väliin kiteytyy asia: Jumala halusi antaa sopivan avun, mutta lopussa huomattiin, ettei sopivaa löytynyt. Siis eläintä.
Sitten se jatkuukin uusissa merkeissä: "NIIN Jumala... rakensi vaimon". Vaikea tosiaan on käsittää Jumalan aivoituksia, miksi se vaimo ei tullut ensimmäisenä mieleen. Tuo NIIN vaikuttaa että piti muuttaa suunnitelmia. Nuo lait tulivat paljon paljon myöhemmin. Tuossa alussa ei ollut vielä kuin mies. Ja paljon eläimiä.
Ehkä mä oon vaaan umpityhmä ja yksinkertainen teidän yltiöviisaiden rinnalla. Mutta Jumala rakastaakin niitä tyhmempiä enemmän...
10.01.2012 21:05
Olin juu "uskossa" 15 v asti, ja elin 21 vuotta kovasti uskovan kanssa. Pikkuhijaa vaan alkoi näyttää siltä, ettei uskossa ollut mitään todellista. Vaikka kuinka rukoilee ja mitä, niin se oli yhtä tyhjän kanssa.
Toinen löi päätä seinään uudestaan ja uudestaan, mutta jatkaa uskomistaan. Mä olin "viisaampi" ja lopetin. Ja ne kaikki kulkemiset Helsingin hengellisissä tilaisuuksissa olivat lopulta surkuhupaisia, kun aloin katsella niitä tarkemmalla silmällä. Ja ne TV7:n näytelmät, toistensa kopioita saadakseen enemmän pottia.
Että niin minusta tuli ateisti. Mutta tiedän Raamatusta ja uskonnosta paljon vuosikymmenien kokemuksella.
10.01.2012 17:10
En mä itse koe olevani katkera. Olenhan nähnyt läpikotaisin koko uskon jutun jo nuoruudestani lähtien. Sen takia tiedän, ettei kannata enää tuhlata aikaa moiseen.
Täällä seurailen niitä "juttuja". Ehkä ajattelen, että "miksi nuo eivät tajua".
10.01.2012 16:31
Ymmärrän kyllä, sillä Raamattu on julmuksien kirja ja pahaa ennustavaa. Mitään hyvää ei tunnu vaan löytyvän ja siihen uskovat ovat sitten pahaa odottavia.
Sellainen uskonto ja sellainen kirja ja sellaiset uskovat!
10.01.2012 15:34
Paavali ei muutenkaan esittänyt asioita järkevästi. Esim. 1 Kor 7:19.
"Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen."
Tuo nyt on sekopäistä. Jumalan nimenomainen ikuinen käskyhän oli nimenomaan poikien ympärileikkaus 8 pv:n iässä.
Toisaalta Paavali kirjoitti, ettei kukaan pysty Jumalan käskyjä noudattamaan, se on liian suuri taakka. Siis Paavalille oli itsellenkin epäselvää miten Jumalan käskyhin piti suhtautua. Paavali kirjoitti myös sellaisen näkemyksen. että kun noudattaa edes jotain tiettyjä, niin hyvin menee. Ota siitä sitten selvää!
10.01.2012 14:38
540 / 592