Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. "löytänyt olen", et tajunnut mua. Raamatussa nimenomaan Jumala oli itsestäänselvä tapaus, oli ja eli ihmisten seassa, jopa vaelsi pitkin Israelia, puhui ja näkyi ihmisille. Ei Raamatussa ollut niin, että vain uskovainen sai kokea Jumalan läsnäolon, sen kokivat kaikki.

Nyt on se kumma tilanne, että Jumala yksinkertaisesti katosi tai paremminkin jäi sinne Raamatun lehdille. Miten Jumala puhuu ja näkyy ja toimii sinulle? Itse olen nähnyt ja kokenut, ettei Jumala ole parantanut mua eikä ketään muutakaan, jonka tunnen. Sen takia en enää usko siihen hölynpölyyn. Olen ihminen, joka kaipaa konkreettisia asioita, Jumala ei ollut sellainen.
  2. Huh... kyllä jaksat pyöritellä!

Käsitinhän mä sun selittämän Raamatun orjuuden, kun kirjoitin loppuun "vapaaehtoinen orjuus?". Ei Jumala kyllä orjan ihmisarvoa ihan samanlaisena pidä kuin tavallisen ihmisen. 2. Moos 21 Jumala antaa erilaisia rangaistuksia riippuen siitä onko esim. väkivalta kohdistunut orjaan vai muuhun ihmiseen. Orjan tappaminen ei kaikissa tapauksissa ole rangaistuksen arvoinen. Onkohan piian tai rengin pahoinpitely ilman rangaistusta Jumalan mielestä myös oikeutettua joissakin tapauksissa? Halusit verrata näin.

Jos Jumala ei siis pitänyt orjaa samanarvoisena kuin muita, niin kaipa hän oli siten orjuuden kannattaja, vaikkakaan orjuus ei ollut samanlaista kuin afrikkalaisten orjuus. Orja oli kuitenkin orja, koska ei saanut lähteä Jumalan lain mukaan pois milloin haluaa. Ei se vaikuta piian asemalta. Puolustelet Raamatun aikaista orjuutta siihen malliin, että voisitko itse alkaa orjaksi myös? Ja mikä sinut sai sekoittamaan ostetun orjan ja

Saan minä ongelman Raamatun väestönlaskennasta, jos Jeesuksen sanotaan antaneen leipiä ja kaloja 5000 MIEHELLE. Mukana oli kuitenkin myös lapsia ja naisia. Miksi heidän laskemistaan ei pidetty tarpeellisena? Minua sellainen ikävä kyllä pöyristyttää. Tasa-arvo puuttuu. Kun israelilaiset lähtivät Egyptistä, heitä kerrottin olevan 600 000 MIESTÄ, 2.Moos 12: 37. Mihin ne lapset ja naiset jätettiin? Ainakin laskuista pois! Olet eri linjoilla kuin mä, kun mielestäni kaikki ovat samanarvoisia, lapset, naiset ja orjan asemassa olevatkin.

Kummallisesti tulkitset minun kirjoitukseni jotenkin tarkoitushakuiseksi, kun Jeesus sanoo ketkä pääsevät taivaaseen ja ketkä eivät. Yritin vain lyhentää pitkää Matteuksen tekstiä, jakeet 34-46 laitoin kyllä. Onko sulle epäselvää, että siinä oli jako tapahtunut jo MAASSA TAPAHTUNEIDEN ASIOIDEN TAKIA? Siellä oltiin jo, ja katsottiin mitä kukin oli tehnyt.

Oikealla puolella olivat jo ne, joille Kuningas sanoo: "Tulkaa minun Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta..." ja jotka jo olivat maailmassa ollessaan "antaneet minun syödä, annoitte minun juoda, otitte minut kotiinne, annoitte minulle vaatteita, kävitte katsomassa kun olin sairas ja kun olin vankina.

Ne toiset vasemmalla puolella olleet taas eivät olleet TEHNEET mitään sellaista hyvää maailmassa , joten "NÄMÄ MENEVÄT IANKAIKKISEEN RANGAISTUKSEEN." Miksi et halua nähdä totuutta? Nämä asiat ovat ne, joiden perusteella Jeesus teki jaon, ketkä menevät taivaaseen ja ketkä eivät. Ja olihan Paavalilla tietysti se lista aivan erilainen, jossa luetteli ketkä eivät taivasten valtakuntaan pääse. Mutta se on Paavalia se. Mutta olet käsittänyt Jeesuksen sanat väärin; juuri nämä teot ratkaisivat tässä tapauksessa, ei "Jeesuksen pelastusteko".

Samantyyppisesti lukee Jesaja 1: 17 Sodoman päämiehille: "Harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa." Ja Hesekiel 16:49 myös Sodoman syntejä: "ylpeys, leivän yltäkylläisyys (oma maha tärkein), mutta kurjaa ja köyhää ei auttanut". Laitoin nämä kohdat tähän siksi, että juuri Sodomaa on pidetty pahimpana kaikista. Sen tekemättömät asiat sopivat hyvin siihen mitä Jeesus sanoi Matt 25. Pitää välttää Sodoman kohtaloa! Ja olla rehellinen itselleen. Venkoilu ei auta.
  3. Hei "luminarsku! Itsekin ihmettelin kun viestiäsi ei enää näkynyt. Luin sen vain hätäisesti, mutta otit siinä esiin orjuutta historiallisessa mielessä, ainakin muistaakseni. Kun tässä käyt asiaa läpi vähän paremmin "raamatullisessa mielessä", niin hyvä.

Olen ihmetellyt miksi Jumala on orjuuden kannattaja, mutta vastauksestasi päätellen aika oli silloin toinen tuhansia vuosia sitten. Joka tapauksessa Raamatun henkilöt Jumala mukaanluettuna pitää orjuutta normaalina. Afrikkaialsten orjuus oli siis pahempaa, mutta emme me silti voi varmaankaan elää enää sellaista elämää kuin Raamatussa on. Vapaaehtoinen orjuus?

Sama on siinä, kun lapsia ja naisia ei lasketa väkilukuun; ei sellainen nykymaailmassa tule enää kysymykseen kuten 2. Sam 24: 1-15 ja Matt 14: 21. Sitä siis ihmettelen, että miksi Jumala on niinkin epätasarvon kannattaja; itse laskisin kaikki ihmiset, en vain miehiä.

Jumalan mielestä miehellä voi olla useita vaimoja, eipä se taida kovin suosittua oll nykyaikana, mutta Jumala on senkin kannalla kuten Salomon 1000 vaimoa 1. Kun 11:3.

Koska syytit mua Raamatun vääristelijäksi, niin palaan vielä tähän:

Matt 25: 34-46 Jeesus puhui taivaaseen pääsystä ("ei ole asiaa taivaaseen") :
    Ne jotka eivät anna nälkäiselle ruokaa eikä janoiselle juotavaa, eivät ota oudompaa kulkijaa kotiinsa, eivät käy katsomassa sairaita eikä vankeja "MENEVÄT IANKAIKKISEEN RANGAISTUKSEEN".
    Miksi pidät mua Raamatun sanojen vääristelijänä?