Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Eikö Raamatussa ole se totuus, joka on siinä kirjasssa Jumalan sanana?
    Minulle totuus on totuus. Muuten asiat ovat sitten valetta tai satua. Jos Raamatusta ei saa aikaiseksi totuutta, jota kaikki voivat uskoa, niin silloin on sama lukeeko Uutta Testamenttia, Raamattua, Koraania, Havukka -Ahon ajattelijaa tai Maija Mehiläistä.

Olisi niin kiva, jos Raamatusta kaikki olisivat yhtä mieltä, että kaikki on totta ja ihmisten hyväksi kirjoitettu. Mutta tältäkin palstalta ja tästä ketjustakin huokuu, että uskovat itsekään eivät ole yksimielisiä siitä, miten Uutta testamenttiakaan pitäisi TULKITA. TULKITA! Miten sitten ihmiset, kuten minä, joka on jo aiemmin kokenut uskon huuhaaksi, voisi enää Raamatun satujen perusteella saada uskon takaisin.

Ei onnistu, ennenkuin joku on joku järki ja Jumalan ja Jeesuksen todentaminen onnistuu. Mutta kuten on havaittu, sellaista ei ole voitu todistaa. Valitettavasti pelkkä sokea usko ei nyt riitä.
  2. Hyvä ystäväsi Paavali sanoo mun Raamatussa 1 Kor 8:4, että me tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa, kun kyse on epäjumalille uhratuista lihoista. Miten se nyt sitten on? Onko Paavali- ystäväsi sekopää? Ja sä sen mukana? Vanhasta testamentista asti varoitetaan muista jumalista ja epäjumalista, mutta Paavali ei usko! En ymmärrä Paavali-uskovaisia.
  3. Aloin tutkia Paavalia tarkemmin, koska mua ihmetytti kuinka tällä palstalla Paavali, Jeesus ja Jumala sekoitettiin koko ajan toisiinsa. Eli "Jumala tai Jeesus sanoo" olikin se mitä Paavali oli kirjoittanut. Eli Paavalia pidetään Jumalan veroisena. Mutta kun hän ei saanut omien sanojensa mukaan aasialaisia kääntymään krtistinuskoon, niin kyllä hän epäonnistui täydellisesti Jeesuksen käskyn noudattamisessa. Ei tainnut olla Jumalan voimaa. Muillakin uskovilla taitaa olla niin.

Mutta Paavali osoittautui tarkemalla lukemisella kovin maalliseksi, ainakin mitä itse odotan hengelliseltä auktoriteetilta. Jos se meni läpi silloin, niin ei tuollainen öykkäröinti kuulu nykyaikaan. Jeesus tuntuu paljon armollisemmalta kuin Paavali. Ja Apostolien teoissa Paavali kiivastuu siinä määrin tovereihinsa, että kesken reissun hän lähtee omille teilleen.

Siksi ei ole ihme, että hän kiivailee myös homoja ja naisia kohtaan. Hengen miehen pitäisi olla mielestäni aika paljon sävyisämpi! Ei minuun tehoa tuollainen mielipuolisuus. Lukekaa vaikkapa Room 1: 29-31, joka ei perustu muuhun kuin harkintakyvyttömään syyllistämiseen, jossa tietty ihmisryhmä (heteromiehet, jotka vaihtoivat mieheen). En tiedä miten sellainen porukka voi olla niin läpeensä rikollinen ja täynnä pahuutta muuta kuin mielipuolisen Paavalin mielestä.

Naisten taas pitää olla HILJAA, ja yrittää SYNNYTTÄMÄLLÄ päästä taivaaseen, eikä nainen ole Jumalan kuva! Huh huh! Antaisinko anteeksi Paavalille, ajatellen hänen olevan entisen ajan mies? Vaikka antaisinkin, en voi ottaa noin pöllöltä mieheltä mitään hengellisiä neuvoja! Mutta en anna Paavalille anteeksi ikinä. Olen yhtä armoton häntä kohtaan kuin hän oli muita kohtaan!
  4. Nicander mainitsee, että ilman Paavalin julistamaa evankeliumia meille jää vain luu käteen ja laki.
    Jo siitä voin päätellä Paavalin olevan puolijumalan asemassa. Vai miten "ihminen vaan" voisi olla niin suuressa roolissa?

Korjattavaa toki mun kirjoituksissa on, kun mulla on vain se 1933 käännös. Silloin esim. Kor 4:4 oli, että Paavali ei ole silti vanhurskautettu. 1. Kor 11:7 "Mies on Jumalan kuva, mutta vaimo on miehen kunnia". Ei ole Raamatun mukaista, kuten ei monet muutkaan Paavalin opetukset, jotka koskevat VT.

1 Kor 7:12 Paavali sanoo neuvovansa itse eikä Herra, ja 2 Kor 11:17 "kun näin kehun, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan kuin mieletön." 2. Tess 2:18 saatana esti kaksikin kertaa Paavalin matkan Tessalonikaan. Ei Jeesusta saatana estänyt millään tavalla! Ei Paavalia voi pitää yhtään minään.

Itseänsä Paavali kehuu estoitta esim. 1 Kor 14:18, kun juuri hän puhuu kielillä enemmän kuin kukaan muu, mutta 1. Kor 5:6 sanoo muille, ettei ole hyvä kehuskella itseään. Se jos mikä on sellaista tekopyhyyttä, jota inhoan. Ja 1 Kor 6: 2-3 hän kuvittelee hänen ja muiden pyhien tuomitsevan maailman ja enkelitkin. Jeesus muistaakseni varoitti ensinkään tuomitsemasta, sillä tuomio kuuluu yksin Jumalalle. Paavali vaikuttaa suurudenhullulta.

"Luterilainen" voisi kertoa minulle, mitä korjattavaa minun kirjoituksessani oikein oli? Se jäi ihan hämärän peitoon "luterilaisen" heittona, jossa ei ollut mitään selittävää asiaa. Ja tässä mulla oli vain pieni osa siitä, mitä pyhyyden vastaista olen löytänyt Paavalin teksteistä. Se mies ei ole muita kummempi. Sovinistinen pönttöpää mun silmissä.