Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Onko olemassa joku taho, joka määrittelee mitä Raamatusta pitää ottaa kirjaimellisesti, ja mitä sitten voi panna sivuun vähemmän tärkeänä? Miten kukaan Raamattua lukeva voi tietää mitä voi ottaa todesta? MiksiRaamattua sitten kehoitetaan lukemaan Jumalan sanana ja noudattamaan Raamatun ohjeita? Vai pitääkö siitä valita vain itselleen sopivia kohtia?

Häirikköuskis on oikeassa, että Jeesus korosti paljon auttamishalua ja vieraanvaraisuutta taivaaseen pääsyn kannalta. Esimerkiksi kun Jeesus kulki opetuslasten kanssa eri kaupunkeihin ja kyliin, niin sellainen paikkakunta, jossa ei otettu heitä vastaan oli käyvä pahemmin kuin Sodomalle ja Gomorralle. Niinhän Jumalakin tuomitsi Sodoman juuri auttamisen ja vieraanvaraisuuden puutteesta. Mut voikohan noitakaan ottaa mitenkään todesta?
  2. No onneksi Jeesus ei kieltänyt katsomasta miestä :) . Olet oikeassa; puhuessaan avioerosta, ei Jeesus puhu homoliitoista mitään. Tuskin niitä olikaan siihen aikaan. Nyt voisi olla aika uusien puheiden. Eli vähän päivitystä 2000 vuoden päähän.

Haetko tuosta "viettelyksistä" että nekin tarkoittavat homoja? No, en muista ainakaan, että minä olisin vietellyt Jeesukseen uskovia pieniä millään lailla. En tunne edes henkilökohtaisesti ketään, mutta erilaisissa kirkollissa piireissä on median mukaan lapsia vieteltykin.

"Saako mies hylätä vaimonsa?", oli kysymys. No tuli tehtyä sellainen paha. En taida olla ainoa? Mutta Jeesus vastasi avioerokysymykseen. Ja se oli miehen ja naisen välinen, aivan totta. Olisi ollut aika hyvä, jos joku olisi joskus kysynyt Jeesuksen mielipidettä homoliitostakin. Ei tainnut olla siihen maailman aikaan? Se olisi selventänyt paljon, nyt ollaan tuon pahamaineisen Paavalin asenteiden ja tuomioiden varassa. Ihmettelen aina vaan, että miksi Jeesus kertoi aika tavalla eri asiota, joista ihmiset eivät peri taivasten valtakuntaa kuin Paavali. Paavalin mukaan ei nainenkaan, joka ei ole synnyttänyt.

Ikävä kyllä homoparit jäivät ulkopuolelle. Mutta se ei estä mun rakkausliittoa mieheni kanssa. Jos Jeesuskin kieltää rakkauden, niin enpä halua uskoa häneenkään. No, onneksi vielä ei ole sellaista kieltoa näkynyt, Jeesushan kehoitti rakastamaan lähimmäisiä kuin itseään. Juuri muuta ei Jeesukselta heru tähän homo-ongelmaan, täytyy toimia sen mukaan.
  3. Niin, vanhempiRtuntija. Jeesuksen oppia sulla ei siis ole? Vain Paavalin oppi? Paavalin tuomiot ja opit ovat todella kaukana Jeesuksen opeista ja Jeesuksen tuomioista, kuten Rtutkijana varmaan tiedätkin. Olen Paavalia lukenut kyllästymiseen asti, enkä todellakaan itse liittyisi Paavali- kirkkoon, kun sellaisen haluatte varmaan pian jo perustaa. Minun kirkon pää pitää olla Jeesus Kristus. Mulle kelpaa vain hänen tuomionsa, ei Paavali-ihmisen.
  4. Markus 10: 15. "Totisesti minä sanon teille; joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Matteus 25: 41-43 "Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minun syödä. Minun oli jano, ja te ette antaneet minun juoda. Minä olin outo, ja ette ottaneet minua huoneesseenne. Minä olin alaston, ja ette vaatettaneet minua. Sairaana ja vankeudessa, ja ette käyneet minua katsomassa." Olisi pitänyt olla vieraanvarainen ja auttavainen. Mutta kun ei!

Matteus 18: 34-35 "Ja hänen vanginvartijansa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken. Niin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi." Kuulostaa Jumalan tuomiolta.

Sodomasta aika paljon sama kuin nämä muutamat Jeesuksen kertomat synnit:
    Jesaja 1: "Kuulkaa Herran sana te Sodoman päämiehet.... Peseytykää, puhdistautukaa, pankaa pois pahat tekonne minun silmieni edestä. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
    Hesekiel 16: 49-50 "Katso, tämä oli Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo, mutta kurjaa ja köyhää ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia."

Tässä pitkän kaavan mukaan synnit, kun tuo lyhyt versio ei kelvannut. Onko minun Raamattuni kirjoitettu väärin v. 1933 otettu suomennos?