Raamatun idealisoiminen historiallisesti ja moraalisesti virheettömäksi edellyttää joko huonoa Raamatun tuntemusta tai tosiasioiden kieltämistä.
Miksi kirkon papit eivät sano tätäkään asiaa selvästi ja suoraan? Miksi kaikkea täytyy kiertää, kaartaa ja venkottaa, aivan selviäkin asioita?
Venkoiluun kyllästynyt
17
247
Vastaukset
on sanonut suoraan, että pitävät Raamattua enemmän elämänohjeena kuin historiallisena totuutena.
- het lib uskova
ja sitoutuvathan he olemaankin samalla linjalla kuin johto.
Ongelma on maallikkokonservatiivien, jotka repeävät pienestäkin kritiikistä. - jbju
Ei suinkaan ne täällä ole idealisoineet Raamattua historiallisesti ja moraalisesti virheettömäksi, en minä ainakaan ole nähnyt sellaista. Mistä ihmeestä olet saanut tuollaista päähäsi?
He ovat vain selittäneet Raamatun sanomaa, mikä on eri asia. Esimerkiksi Sonja on sanonut, että hän katsoo Raamattua kokonaisuutena, pelastushistorian kannalta, ja sen lisäksi siinä on historiallinen ja kulttuurinen ulottuvuutensa.
Oletko ärtynyt siitä, ettei Raamattu ole ristiriidaton ja virheetön? Miksi tarvitsisit sellaisen Raamatun? Luottaaksesi siihen kirjaan, niin ettei tarvitsisi luottaa Jumalaan?- evl-vapaaehtoinen
Puhumalla Raamatusta Jumalan sanana olemme tehneet paljon hallaa Raamatulle itselleen, puhumattakaan niistä vääryyksistä, joita Jumalan sanaan vedoten on kautta vuosisatojen tehty. Otan vain muutaman esimerkin. Jos uskomme Raamatun olevan kirjaimellisesti Jumalan sanaa, pitää meidän uskoa että epilepsian tai mielisairauden syy on pahojen henkien riivaus: Evankeliumin kirjoittaja Markus kertoo Jeesuksen uskoneen niin aikalaistensa tavoin (Mark. 5:8 ja 9:25). Jos uskomme kirjeen Timoteukselle olevan Jumalan sanaa, on meidän erotettava melkein kaikki maamme pyhäkoulunopettajat naispappien lisäksi (1. Tim. 2:12), ja jos uskomme Kolmannen Mooseksen kirjan olevan Jumalan sanaa, meidän on poistettava myös sukupuoliset vähemmistöt kansastamme, mieluimmin kivittämällä ( 3. Moos. 18:22, 29), ja luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Siksi Raamatun tekstien tulkinnassa järjenkäyttö, nykytieto ja sydämensivistyskään ei pitäisi olla kiellettyä.
Jos pidämme Raamattua erehtymättömänä kirjaimellisena Jumalan sanana, teemme kirjallisesta painotuotteesta itsellemme kristallipallon, epäjumalan ja uskostamme magiaa. Luukkaan esipuhe (Luuk. 1:1-4) ja Johanneksen evankeliumin jälkisanat (Joh.21:24-25) viittaavat inhimillisen tiedon keruuseen tai todistukseen. Jumalan uskottiin ilmoittaneen itsensä, mutta ei teksteissä, vaan ”Pojassaan”. Myös Luther piti tiettyjä Raamatun kirjoja vähemmän tärkeinä ja tärkeimpinä niitä, jotka ”ajoivat Kristusta”. Johanneksen evankeliumissa Jumalan sanaksi nimitetäänkin Jeesusta itseään (Joh. 1:14) Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus. - vain.kysyn
evl-vapaaehtoinen kirjoitti:
Puhumalla Raamatusta Jumalan sanana olemme tehneet paljon hallaa Raamatulle itselleen, puhumattakaan niistä vääryyksistä, joita Jumalan sanaan vedoten on kautta vuosisatojen tehty. Otan vain muutaman esimerkin. Jos uskomme Raamatun olevan kirjaimellisesti Jumalan sanaa, pitää meidän uskoa että epilepsian tai mielisairauden syy on pahojen henkien riivaus: Evankeliumin kirjoittaja Markus kertoo Jeesuksen uskoneen niin aikalaistensa tavoin (Mark. 5:8 ja 9:25). Jos uskomme kirjeen Timoteukselle olevan Jumalan sanaa, on meidän erotettava melkein kaikki maamme pyhäkoulunopettajat naispappien lisäksi (1. Tim. 2:12), ja jos uskomme Kolmannen Mooseksen kirjan olevan Jumalan sanaa, meidän on poistettava myös sukupuoliset vähemmistöt kansastamme, mieluimmin kivittämällä ( 3. Moos. 18:22, 29), ja luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Siksi Raamatun tekstien tulkinnassa järjenkäyttö, nykytieto ja sydämensivistyskään ei pitäisi olla kiellettyä.
Jos pidämme Raamattua erehtymättömänä kirjaimellisena Jumalan sanana, teemme kirjallisesta painotuotteesta itsellemme kristallipallon, epäjumalan ja uskostamme magiaa. Luukkaan esipuhe (Luuk. 1:1-4) ja Johanneksen evankeliumin jälkisanat (Joh.21:24-25) viittaavat inhimillisen tiedon keruuseen tai todistukseen. Jumalan uskottiin ilmoittaneen itsensä, mutta ei teksteissä, vaan ”Pojassaan”. Myös Luther piti tiettyjä Raamatun kirjoja vähemmän tärkeinä ja tärkeimpinä niitä, jotka ”ajoivat Kristusta”. Johanneksen evankeliumissa Jumalan sanaksi nimitetäänkin Jeesusta itseään (Joh. 1:14) Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus.Pidät muuten itseäsi kristittynä ?
- jbju
evl-vapaaehtoinen kirjoitti:
Puhumalla Raamatusta Jumalan sanana olemme tehneet paljon hallaa Raamatulle itselleen, puhumattakaan niistä vääryyksistä, joita Jumalan sanaan vedoten on kautta vuosisatojen tehty. Otan vain muutaman esimerkin. Jos uskomme Raamatun olevan kirjaimellisesti Jumalan sanaa, pitää meidän uskoa että epilepsian tai mielisairauden syy on pahojen henkien riivaus: Evankeliumin kirjoittaja Markus kertoo Jeesuksen uskoneen niin aikalaistensa tavoin (Mark. 5:8 ja 9:25). Jos uskomme kirjeen Timoteukselle olevan Jumalan sanaa, on meidän erotettava melkein kaikki maamme pyhäkoulunopettajat naispappien lisäksi (1. Tim. 2:12), ja jos uskomme Kolmannen Mooseksen kirjan olevan Jumalan sanaa, meidän on poistettava myös sukupuoliset vähemmistöt kansastamme, mieluimmin kivittämällä ( 3. Moos. 18:22, 29), ja luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Siksi Raamatun tekstien tulkinnassa järjenkäyttö, nykytieto ja sydämensivistyskään ei pitäisi olla kiellettyä.
Jos pidämme Raamattua erehtymättömänä kirjaimellisena Jumalan sanana, teemme kirjallisesta painotuotteesta itsellemme kristallipallon, epäjumalan ja uskostamme magiaa. Luukkaan esipuhe (Luuk. 1:1-4) ja Johanneksen evankeliumin jälkisanat (Joh.21:24-25) viittaavat inhimillisen tiedon keruuseen tai todistukseen. Jumalan uskottiin ilmoittaneen itsensä, mutta ei teksteissä, vaan ”Pojassaan”. Myös Luther piti tiettyjä Raamatun kirjoja vähemmän tärkeinä ja tärkeimpinä niitä, jotka ”ajoivat Kristusta”. Johanneksen evankeliumissa Jumalan sanaksi nimitetäänkin Jeesusta itseään (Joh. 1:14) Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus.Niin niin, sitähän nuo papitkin ovat selittäneet, että Raamatun ydin on sanoma Kristuksesta, ihmisten syntien sovittajasta. Siinä valossa he koko Raamattua lukevat. Eivät he lue sitä kirjaimellisesti.
Kirjaimellinen Raamatun lukeminen näyttää olevan sinulle jostain syystä ongelma, mutta älä syytä siitä niitä, jotka eivät sitä niin lue. vain.kysyn kirjoitti:
Pidät muuten itseäsi kristittynä ?
Eli jos ei usko jokaiseen Raamatun sanaan Jumalan sanana, ja esitää hiukan kriittiikiä, niin ei voi pitää itseään kritittynä?evl-vapaaehtoinen on minusta erinomaisesti ajatteleva kristitty.
En minäkään voi millään alkaa elämään Raamatun mukaan ja alkaa teurastaa elukoita Herralle, tappaa Jumalan käskystä ketä vaan, olla joka pyhäpäivä tekemättä yhtään mitään, leikata esinahka pois, käskeä vaimon (ex) panna päähine päähän rukoilun ajaksi, katsoa ettei vaatteitani ole tehty kahdesta langasta, että en tule Herran eteen tyhjin käsin, vaan pitää olla mukana parasta antia, (hyvä vuohi ehkä), ottaa orjia ja useita vaimoja.
En pystyisi tuollaiseen elämään kuin Jumala edellyttää, olen tottunut elämään jo ihan toisenlaista elämää. Elän jo 2000- lukua enkä kivikautta.- Kuulija...
jbju kirjoitti:
Niin niin, sitähän nuo papitkin ovat selittäneet, että Raamatun ydin on sanoma Kristuksesta, ihmisten syntien sovittajasta. Siinä valossa he koko Raamattua lukevat. Eivät he lue sitä kirjaimellisesti.
Kirjaimellinen Raamatun lukeminen näyttää olevan sinulle jostain syystä ongelma, mutta älä syytä siitä niitä, jotka eivät sitä niin lue.Meneppä Kansanlähetyksen tai Kansan Raamattuseuran tilaisuuksiin. Mitä siellä muuta on kuin venkoilua? Raamattua pidetään kristallipallona ja omat ahtaat ajatusrakennelmat kierrätetään sen kautta jumalan sanana.
- vaarinkannel
Kuulija... kirjoitti:
Meneppä Kansanlähetyksen tai Kansan Raamattuseuran tilaisuuksiin. Mitä siellä muuta on kuin venkoilua? Raamattua pidetään kristallipallona ja omat ahtaat ajatusrakennelmat kierrätetään sen kautta jumalan sanana.
ei ole Jumalan sanaa.
Niin millä perusteella te muuten otatte sieltä sen Jeesuken teidän syntien sovittajana totuutena,
Yhtä hyvin se voi olla sitten epätosi. - Kuulija...
vaarinkannel kirjoitti:
ei ole Jumalan sanaa.
Niin millä perusteella te muuten otatte sieltä sen Jeesuken teidän syntien sovittajana totuutena,
Yhtä hyvin se voi olla sitten epätosi.Näyttää siltä että koska tämä asia ei ole tullut sinulle selväksi, papit ovat epäonnistuneet kertomaan tämän sinulle. Siksi asiasta pitäisi puhua kirkoissa ja saarnapöntöissä ja lopettaa venkoilu.
Minua on harmittanut se että kun kirkossa aina vaan yritetään olla kaikille mieliksi niin ei oikein sanota yhtään mitään. Fundamentalistit kyllä mölyävät: tämä on jumalan sanaa ja tämä, ja muut ovat hiljaa.
Tässä on minun mielestäni yksi syy miksi viime viikkoina ihmisiä on massoittain jättänyt kirkon. Onneksi ajattelevat ihmiset, ja myös monet papit ovat heräämässä kaikkea mielistelevästä asenteestaan todellisuuteen.
Oman mielipiteensä sanomalla joutuu varmasti kritiikinkin kohteeksi, muttta niinhän joutuvat kaikki muutkin ainakin julkisuuden henkilöt.
Olen huomannut että ystävyyskin on vaarassa kun olen puhnut esim. homojen tasa-arvoisen ja ihmisarvoisen kohtelun puolesta kirkossa. Tämä riski on kuitenkin otettava. - aliisa,,,````,,,
evl-vapaaehtoinen kirjoitti:
Puhumalla Raamatusta Jumalan sanana olemme tehneet paljon hallaa Raamatulle itselleen, puhumattakaan niistä vääryyksistä, joita Jumalan sanaan vedoten on kautta vuosisatojen tehty. Otan vain muutaman esimerkin. Jos uskomme Raamatun olevan kirjaimellisesti Jumalan sanaa, pitää meidän uskoa että epilepsian tai mielisairauden syy on pahojen henkien riivaus: Evankeliumin kirjoittaja Markus kertoo Jeesuksen uskoneen niin aikalaistensa tavoin (Mark. 5:8 ja 9:25). Jos uskomme kirjeen Timoteukselle olevan Jumalan sanaa, on meidän erotettava melkein kaikki maamme pyhäkoulunopettajat naispappien lisäksi (1. Tim. 2:12), ja jos uskomme Kolmannen Mooseksen kirjan olevan Jumalan sanaa, meidän on poistettava myös sukupuoliset vähemmistöt kansastamme, mieluimmin kivittämällä ( 3. Moos. 18:22, 29), ja luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Siksi Raamatun tekstien tulkinnassa järjenkäyttö, nykytieto ja sydämensivistyskään ei pitäisi olla kiellettyä.
Jos pidämme Raamattua erehtymättömänä kirjaimellisena Jumalan sanana, teemme kirjallisesta painotuotteesta itsellemme kristallipallon, epäjumalan ja uskostamme magiaa. Luukkaan esipuhe (Luuk. 1:1-4) ja Johanneksen evankeliumin jälkisanat (Joh.21:24-25) viittaavat inhimillisen tiedon keruuseen tai todistukseen. Jumalan uskottiin ilmoittaneen itsensä, mutta ei teksteissä, vaan ”Pojassaan”. Myös Luther piti tiettyjä Raamatun kirjoja vähemmän tärkeinä ja tärkeimpinä niitä, jotka ”ajoivat Kristusta”. Johanneksen evankeliumissa Jumalan sanaksi nimitetäänkin Jeesusta itseään (Joh. 1:14) Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus."Jos pidämme Raamattua erehtymättömänä kirjaimellisena Jumalan sanana, teemme kirjallisesta painotuotteesta itsellemme kristallipallon, epäjumalan ja uskostamme magiaa."
Täytyy sanoa että pikkusen paksua tekstiä. Näinkö kauas kirkko on todella Jumalan Sanasta harhautunut?
Tässä taas erittäin "lahjakkaasti" pyritään vesittämään Sanaa itse kirkon työntekijöiden toimesta. Heille ilmeisesti kelpaa se, että ottavat Sanasta lupauksen pelastuksesta, mutta jättävät pois kaikki epämiellyttävät ja kiusalliset kohdat, kuten ne, joissa synti sanotaan synniksi. Näin taas tehdään Jumalan armo turhaksi, kun ihmisellä ei ole edes mitään aihetta synnintuntoon. Pornon katselukin hyväksytään kirkon työntekijöiden taholta "jos se vain on molemmille ookoo". Ainakaan sitä ei synniksi tunnusteta.
"Jumalan uskottiin ilmoittaneen itsensä, mutta ei teksteissä, vaan ”Pojassaan”." Kuinka sitten voimme tuntea Pojan muuten kuin sen kautta, mitä Hänestä on kirjoitettu ja mitä Hän on itse itsestään sanonut?
Jeesuksesta sanotaan Johanneksen evankeliumin alussa näin:
1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
(Lainaus:) "Tekstimme puhuu toisin, se sanoo: "Sana tuli lihaksi." Ymmärräthän tämän oikein? Apostoli Johannes puhuu siitä Sanasta, joka oli alussa, Isän tykönä ja joka oli Jumala. Hän puhuu iankaikkisesta, persoonallisesta elämän Sanasta, Jumalan Pojasta. Kun "Sana tuli lihaksi", se ei tarkoita, että Sana olisi muuttunut lihaksi, niin ettei Hän sen jälkeen enää olisi ollutkaan Sana. Ei niin, vaan Hän oli ja on yhä edelleen persoonallinen Sana, Jumalan Poika, josta Johannes todisti: "Me katselimme Hänen kirkkauttansa, sen kaltaista kirkkautta kuin ainokaisella Pojalla on Isältä." Hän oli siis lihaan tulleena edelleen Jumalan Poika, hänellä oli edelleen jumalallinen doksa eli kirkkaus, kunnia. Mutta kun Hän tuli lihaan, Hän lihaan tulleena oli ja yhä edelleen on samalla kerralla sekä tosi Jumala että tosi ihminen. Niinhän jouluevankeliumi kertoo, että hän on nimeltäänkin "JUMALA MEIDÄN KANSSAMME".
1. Mitä Sanan lihaan tuleminen merkitsee?
Nykyaikaa vaivaa Jumalan olemassaoloa koskeva hämäryys, jopa suorastaan pimeys. Emme ehkä ole pohjia myöten tiedostaneet, millaisen aivopesun kohteina olemme me kaikki sanankäyttäjien toimesta eli niiden toimesta, jotka esimerkiksi kasvattavat, opettavat, kouluttavat, sivistävät, kirjoittavat ja tiedottavat. Todellisen, elävän Jumalan he salaavat tai sulkevat esitystensä ulkopuolelle ja samalla he antavat sellaisen kuvan kuin hänellä ei olisi mitään tekemistä kasvatuksen, sivistyksen, tieteen ja median kanssa, saati yksityisen ihmisen tai kansakunnan arkisen elämän kanssa.
Tämä Jumalan ulkopuolelle rajaaminen ei pysähdy tähän, vaan hänet halutaan rajata myös omantunnon ulkopuolelle. Sanotaan: ei saa syyllistää. Ja kun ei ole syntiä, ei armollakaan ole paikkaa. Joulusta jää pois sen varsinainen sanoma: "Teille on syntynyt Vapahtaja." Usko vääristyy tämänpuoleisten etsimiseksi.
http://www.luterilainen.com/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=30
Teille, jotka haluatte vielä kuulua sellaiseen kristilliseen yhteisöön, jossa Jumalan Sana on turva ja yli auktoriteetti, sanoisin, että lähtekää pois suomen Luterilaisesta kirkosta. Liittykää sitten vaikka Suomen Tunnustukselliseen Luterilaiseen Kirkkoon, sen selkäranka ei ole vielä murtunut. - luterilainen.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Eli jos ei usko jokaiseen Raamatun sanaan Jumalan sanana, ja esitää hiukan kriittiikiä, niin ei voi pitää itseään kritittynä?evl-vapaaehtoinen on minusta erinomaisesti ajatteleva kristitty.
En minäkään voi millään alkaa elämään Raamatun mukaan ja alkaa teurastaa elukoita Herralle, tappaa Jumalan käskystä ketä vaan, olla joka pyhäpäivä tekemättä yhtään mitään, leikata esinahka pois, käskeä vaimon (ex) panna päähine päähän rukoilun ajaksi, katsoa ettei vaatteitani ole tehty kahdesta langasta, että en tule Herran eteen tyhjin käsin, vaan pitää olla mukana parasta antia, (hyvä vuohi ehkä), ottaa orjia ja useita vaimoja.
En pystyisi tuollaiseen elämään kuin Jumala edellyttää, olen tottunut elämään jo ihan toisenlaista elämää. Elän jo 2000- lukua enkä kivikautta.Kristittynä sinun ei tosin pitäisikään noudattaa noita ohjeita, mutta ehkä juutalaisena muutamia niistä.
Mielenkiintoinen kirja aiheesta on sekulaarin juutalaisen toimittajan vuoden koitos elää Raamatun mukaan. Suurin osa siitä on tosin juutalaisuuden ohjeiden mukaan, mutta matkat tapaamaan fundamentalisteja olivat aika hassuja.
http://www.nemokustannus.fi/fi/kirjat.html?kirja=173
löytynee hyvinvarustetuista kirjastoista. - Joh. 3:10
evl-vapaaehtoinen kirjoitti:
Puhumalla Raamatusta Jumalan sanana olemme tehneet paljon hallaa Raamatulle itselleen, puhumattakaan niistä vääryyksistä, joita Jumalan sanaan vedoten on kautta vuosisatojen tehty. Otan vain muutaman esimerkin. Jos uskomme Raamatun olevan kirjaimellisesti Jumalan sanaa, pitää meidän uskoa että epilepsian tai mielisairauden syy on pahojen henkien riivaus: Evankeliumin kirjoittaja Markus kertoo Jeesuksen uskoneen niin aikalaistensa tavoin (Mark. 5:8 ja 9:25). Jos uskomme kirjeen Timoteukselle olevan Jumalan sanaa, on meidän erotettava melkein kaikki maamme pyhäkoulunopettajat naispappien lisäksi (1. Tim. 2:12), ja jos uskomme Kolmannen Mooseksen kirjan olevan Jumalan sanaa, meidän on poistettava myös sukupuoliset vähemmistöt kansastamme, mieluimmin kivittämällä ( 3. Moos. 18:22, 29), ja luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Siksi Raamatun tekstien tulkinnassa järjenkäyttö, nykytieto ja sydämensivistyskään ei pitäisi olla kiellettyä.
Jos pidämme Raamattua erehtymättömänä kirjaimellisena Jumalan sanana, teemme kirjallisesta painotuotteesta itsellemme kristallipallon, epäjumalan ja uskostamme magiaa. Luukkaan esipuhe (Luuk. 1:1-4) ja Johanneksen evankeliumin jälkisanat (Joh.21:24-25) viittaavat inhimillisen tiedon keruuseen tai todistukseen. Jumalan uskottiin ilmoittaneen itsensä, mutta ei teksteissä, vaan ”Pojassaan”. Myös Luther piti tiettyjä Raamatun kirjoja vähemmän tärkeinä ja tärkeimpinä niitä, jotka ”ajoivat Kristusta”. Johanneksen evankeliumissa Jumalan sanaksi nimitetäänkin Jeesusta itseään (Joh. 1:14) Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus."Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus. "
Mutta mitä sanoo Raamattu; (kirja johon ette usko)?
Ps. 119:160
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Miten voi tuntea Kristuksen muutoin kuin Hänen Sanansa kautta? Mikä erottaa Kristuksen Hänen Sanastaan?
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. (Joh. 1:1)
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh. 1:14)
Jeesuksen omat sanat:
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; (40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.)
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" - tuhat ja yksi
Joh. 3:10 kirjoitti:
"Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus. "
Mutta mitä sanoo Raamattu; (kirja johon ette usko)?
Ps. 119:160
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Miten voi tuntea Kristuksen muutoin kuin Hänen Sanansa kautta? Mikä erottaa Kristuksen Hänen Sanastaan?
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. (Joh. 1:1)
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh. 1:14)
Jeesuksen omat sanat:
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; (40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.)
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"Profetioitten suhteen ja minkä Jeesus Nasaretilinen toteutti V.Tn. profetioista ?
- ...olisi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Profetioitten suhteen ja minkä Jeesus Nasaretilinen toteutti V.Tn. profetioista ?
- Kristinuskon kirja.
Joh. 3:10 kirjoitti:
"Raamattu on alusta loppuun ihmisten kirjoittama, ihmissanaa. Kristillisessä teologiassa Jumalan Sana on Kristus. "
Mutta mitä sanoo Raamattu; (kirja johon ette usko)?
Ps. 119:160
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Miten voi tuntea Kristuksen muutoin kuin Hänen Sanansa kautta? Mikä erottaa Kristuksen Hänen Sanastaan?
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. (Joh. 1:1)
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh. 1:14)
Jeesuksen omat sanat:
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; (40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.)
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"evl-vapaaehtoinen. Hyvä aloitus.
Takaisin ekaluokalle. Kirjoituksessasi kohdat 45 ja 46 ovat oiva esimerkki venkoilusta. Mooses teksteineen ja Jeesus sanomineen ovat täysin vastakkaisia. Katso Mooseksen lait.
Mainitut kohdat eivät ole varmasti Jeesuksen sanomia, vaan saattavat olla Raamatun rakentajien juutalaistaustaisten miesten omia lisäyksiä.
Lutherista sen verran tässä, että hän olisi poistanut Raamatusta Jaakobin kirje, Heprealaiskirje, Juudaan kirje ja Ilmestyskirjan. Häneltä jäi työ kesken häikäilemättömän polttorovio kirkon vallan alla. Kirkkomme opissa nämä tekstit ovat edelleen uskon todisteena.
Tämä lisää venkoilua kirkkomme systeemissä. Kun Raamattu on sitä, mitä se on , täyttä sekoilua, miksi oppia ei uudisteta ? Reformaatio tarpeen !! - njäppäilijä
Kristinuskon kirja. kirjoitti:
evl-vapaaehtoinen. Hyvä aloitus.
Takaisin ekaluokalle. Kirjoituksessasi kohdat 45 ja 46 ovat oiva esimerkki venkoilusta. Mooses teksteineen ja Jeesus sanomineen ovat täysin vastakkaisia. Katso Mooseksen lait.
Mainitut kohdat eivät ole varmasti Jeesuksen sanomia, vaan saattavat olla Raamatun rakentajien juutalaistaustaisten miesten omia lisäyksiä.
Lutherista sen verran tässä, että hän olisi poistanut Raamatusta Jaakobin kirje, Heprealaiskirje, Juudaan kirje ja Ilmestyskirjan. Häneltä jäi työ kesken häikäilemättömän polttorovio kirkon vallan alla. Kirkkomme opissa nämä tekstit ovat edelleen uskon todisteena.
Tämä lisää venkoilua kirkkomme systeemissä. Kun Raamattu on sitä, mitä se on , täyttä sekoilua, miksi oppia ei uudisteta ? Reformaatio tarpeen !!Jeesus antaa synnit anteeksi ja uuden elämän. Lue Sanaa tämän totuuden valossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541392Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341001Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946- 52854
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801