Paavali vs Pyhä Henki

Elävässä uskossa

Kirkko opettaa Paavalin sanoja, mutta mitä todisteita kirkolla on että
Paavali olisi ollut pyhässä hengessä Jeesuksen todellinen seuraaja eikä vain
Antikristus??

14

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Real Bible

Tämä on kysymys johon kirkko ei tule ottamaan kantaa, sillä Paavali on kirkon paras
      väline vihan levittämiseen ja auktoriteetteihin alistumiseen. Miksi luulet että nämä on
      raamattuun valittuja tekstejä Keisarin käskystä??

• Elävässä uskossa.

Aikooko kirkko ottaa kantaa vai onko Paavalin opetukset se mitä kirkko tahtoo
      todella tuoda julki ja hylätä Jeesuksen opetukset? Mitä?

• Paavali oli ihminen, joka kävi läpi tien Jeesuksen pilkkaajasta Jumalan armon julistajaksi. Hänen kirjoituksiaan on poikkeuksellisen paljon talletettu meille tärkeään kirjaan. Silti on hyvä huomioida, että Paavali oli ihminen. Itse laitan Jeesuksen elämäntavan ja opetuksen etusijalle, jos ja kun tulee ristiriita Paavalin kirjoitusten ja Jeesuksen kanssa.

Tässä on myös yksi se ydin, mitä olen ajanut takaa puhuessani tavasta lukea Raamattua. Haluan lukea sitä Jeesuksen sovitustyön ja armon kautta.

Minusta on osuva kuvaus, että viimeisellä tuomiolla Jeesus seisoo asianajajana meidän ihmisten ja tuomari Jumalan välissä ja Jumala näkee meidät Jeesuksen kautta. Näin ei seuraa tuomio vaan armahdus.

Siis Jeesus ennen kaikkea muuta.

pappi Sonja

• Elävässä uskossa.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Paavali oli ihminen, joka kävi läpi tien Jeesuksen pilkkaajasta Jumalan armon julistajaksi. Hänen kirjoituksiaan on poikkeuksellisen paljon talletettu meille tärkeään kirjaan. Silti on hyvä huomioida, että Paavali oli ihminen. Itse laitan Jeesuksen elämäntavan ja opetuksen etusijalle, jos ja kun tulee ristiriita Paavalin kirjoitusten ja Jeesuksen kanssa.

Tässä on myös yksi se ydin, mitä olen ajanut takaa puhuessani tavasta lukea Raamattua. Haluan lukea sitä Jeesuksen sovitustyön ja armon kautta.

Minusta on osuva kuvaus, että viimeisellä tuomiolla Jeesus seisoo asianajajana meidän ihmisten ja tuomari Jumalan välissä ja Jumala näkee meidät Jeesuksen kautta. Näin ei seuraa tuomio vaan armahdus.

pappi Sonja

Selvä, mutta miksi uskotte Paavalin mitään kirjoituksia ylipäätään. Nimittäin
        Jeesuksen ilmestymisestä Paavalille ei ole kuin Paavalin oma sana. Ja epäilen Paavalin
        sanomisia erityisesti siitä syystä että hän PYYSI RAHAA evankelioimisesta!!! Kuka tahansa
        jolla on Jumalan lahjoittama tieto ja pyytää siitä rahaa on ikävä sanoa, mutta suoraan Saatanasta.

• Elävässä uskossa. kirjoitti:

Selvä, mutta miksi uskotte Paavalin mitään kirjoituksia ylipäätään. Nimittäin
        Jeesuksen ilmestymisestä Paavalille ei ole kuin Paavalin oma sana. Ja epäilen Paavalin
        sanomisia erityisesti siitä syystä että hän PYYSI RAHAA evankelioimisesta!!! Kuka tahansa
        jolla on Jumalan lahjoittama tieto ja pyytää siitä rahaa on ikävä sanoa, mutta suoraan Saatanasta.

Hänellä on myös viisaita ajatuksia ja ohjeita ihmisten elämään ja monet niistä ovat käypiä tänäänkin. Niiden lukemisessa ei ole mitään pahaa. Itse luen hänen kirjoituksiaan nimenomaan viisaan miehen kirjoituksina, mutta siinä valossa, että hän on mahdollisesti saanut Pyhän Hengen johdatusta kirjoitukseensa, mutta toisaalta siinä valossa, että hän oli aikansa mies.

Tiedän myös muita pappeja, joilla on samanlainen lähestymistapa Paavalin kirjoituksiin ja tätä pohdittiin myös teologisessa tiedekunnassa juuri tältä kantilta. Sieltä varmaan olen tapani saanutkin.

pappi Sonja

• taviss

Hänellä on myös viisaita ajatuksia ja ohjeita ihmisten elämään ja monet niistä ovat käypiä tänäänkin. Niiden lukemisessa ei ole mitään pahaa. Itse luen hänen kirjoituksiaan nimenomaan viisaan miehen kirjoituksina, mutta siinä valossa, että hän on mahdollisesti saanut Pyhän Hengen johdatusta kirjoitukseensa, mutta toisaalta siinä valossa, että hän oli aikansa mies.

Tiedän myös muita pappeja, joilla on samanlainen lähestymistapa Paavalin kirjoituksiin ja tätä pohdittiin myös teologisessa tiedekunnassa juuri tältä kantilta. Sieltä varmaan olen tapani saanutkin.

pappi Sonja

Kiitos Sonja. Toivoisin, että kirkko opettaisi julkisesti sitä, mitä teologisessa tiedekunnassa papeille opetetaan. Paavalia käytetään yhä mm. homoseksuaalien syrjimiseen. Myös kirkkomme piispat olivat yhdessä vielä vuosi sitten sitä mieltä, ettei Raamattu hyväksy homoseksuaalista käyttäytymistä, ja silti Raamatun sanotaan olevan kirkon ylin ohje. Eikö olisi paljon selkeämpää ja reilumpaa, että piispat yksissä tuumin ilmoittaisivat, että evankeliumit ovat Kirkon ylin ohje ja Raamatun muut osat ovat historialliskulttuurinen kehys evankeliumeille?

Nimimerkille "Elävässä uskossa" toteaisin, että kyllä papinkin on syötävä ja majoituksensa & vaatteensa maksettava. Ihan rahatta ei tässä maailmassa pärjää. Siksi toisekseen, eikö kaikki tieto, mitä meillä on, ole loppuviimein Jumalalta saatua, myös kaikki luonnontieto, historian tieto jne. Minä en kauhean ankarasti peruspappeja suurista palkkatuloista soimaisi. Ei ole varaa, kun itsekin Luojalta saamiani lahjoja omaksi ja perheeni hyödyksi hyödynnän.

• acimlai nen

Paavali oli ihminen, joka kävi läpi tien Jeesuksen pilkkaajasta Jumalan armon julistajaksi. Hänen kirjoituksiaan on poikkeuksellisen paljon talletettu meille tärkeään kirjaan. Silti on hyvä huomioida, että Paavali oli ihminen. Itse laitan Jeesuksen elämäntavan ja opetuksen etusijalle, jos ja kun tulee ristiriita Paavalin kirjoitusten ja Jeesuksen kanssa.

pappi Sonja

Että myönnät tämän dilemman olemassaolon: "Jeesuksen elämäntavan ja opetuksen etusijalle, jos ja kun tulee ristiriita Paavalin kirjoitusten ja Jeesuksen kanssa. "

Niin minäkin laitan Jeesuksen etusijalle. Mutta homma on vähän hankala kirkolle ja kristinuskolle joka näihin asti on tupannut väittämään että Jeesuksen ja Paavalin opetukset olisivat olleet samanlaisia.

• Vierailijavain

pappi Sonja

vanhurskauttamisoppi tulee täysin ja yksinomaan Paavalin Kirjoituksista!

Jeesus oli paljon tiukempi: "Ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden (pappien) ja fariseusten, niin ette pääse taivasten valtakuntaan"

Eli jos rupeatte Paavalia repimään, niin revitte itse luterilaisen kirkon perustuksia!

• acimlai nen
        Vierailijavain kirjoitti:

Jeesus oli paljon tiukempi: "Ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden (pappien) ja fariseusten, niin ette pääse taivasten valtakuntaan"

Eli jos rupeatte Paavalia repimään, niin revitte itse luterilaisen kirkon perustuksia!

Itse olenkin eronnut kirkosta.

• Vierailijavain kirjoitti:

Muistaisin, että Jeesus ei pitänyt fariseusten vanhurkautta minkään tasoisena.
        Paavali on syntinen, kuten ihmiset yleensäkin. Minä olen armoton Paavalia kohtaan, mutta en usko, että sen takia menisin helvettiin. Lutrilaisen kirkon pitää kristillisenä pitäytyä Jeesuksen opeissa, ei Paavalin. Mielestäni pitäsisi perustaa ihan uusi uskonto: Paavali. Niin paljon on hänen seuraajiaan jo. Itse en liittyisi siihen koskaan!

• Vierailijavain
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Muistaisin, että Jeesus ei pitänyt fariseusten vanhurkautta minkään tasoisena.
        Paavali on syntinen, kuten ihmiset yleensäkin. Minä olen armoton Paavalia kohtaan, mutta en usko, että sen takia menisin helvettiin. Lutrilaisen kirkon pitää kristillisenä pitäytyä Jeesuksen opeissa, ei Paavalin. Mielestäni pitäsisi perustaa ihan uusi uskonto: Paavali. Niin paljon on hänen seuraajiaan jo. Itse en liittyisi siihen koskaan!

Jeesus sanoo:
        "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa jonkun muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen." (Matt. 5:27-32)

Jeesus ei sanonut: Älä tee sukupuolineutraalia aviorikosta......
        Eikä myöskään: Jos mies tahtoo erota miehestään......

Eli näyttäisi päällisinpuolin siltä, että tämä ei koskisi homouden harjoittajia?!!!

Sitten Jeesus jatkaa:
        "Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat! Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan parempi, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat kädet ja jalat tallella heitetään ikuiseen tuleen. Ja jos silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä menemään. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen. (Matt. 18:7-9)

Ja edelleen:
        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. (Mark. 9:42-48)

Mites tämä?
        Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja kysyivät: "Saako mies hylätä vaimonsa mistä syystä tahansa?" Hän vastasi heille: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?" Ja hän jatkoi: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Jeesus ei puhunut: Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja mieheksi...
        Eikä että mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy mieheensä....

JÄÄKÖHÄN TÄSTÄKIN JEESUKSEN SANASTA HOMOPARIT IKÄÄNKUIN ULKOPUOLELLE??

• Vierailijavain kirjoitti:

Jeesus sanoo:
        "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa jonkun muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen." (Matt. 5:27-32)

Jeesus ei sanonut: Älä tee sukupuolineutraalia aviorikosta......
        Eikä myöskään: Jos mies tahtoo erota miehestään......

Eli näyttäisi päällisinpuolin siltä, että tämä ei koskisi homouden harjoittajia?!!!

Sitten Jeesus jatkaa:
        "Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat! Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan parempi, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat kädet ja jalat tallella heitetään ikuiseen tuleen. Ja jos silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä menemään. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen. (Matt. 18:7-9)

Ja edelleen:
        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. (Mark. 9:42-48)

Mites tämä?
        Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja kysyivät: "Saako mies hylätä vaimonsa mistä syystä tahansa?" Hän vastasi heille: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?" Ja hän jatkoi: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Jeesus ei puhunut: Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja mieheksi...
        Eikä että mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy mieheensä....

JÄÄKÖHÄN TÄSTÄKIN JEESUKSEN SANASTA HOMOPARIT IKÄÄNKUIN ULKOPUOLELLE??

No onneksi Jeesus ei kieltänyt katsomasta miestä :) . Olet oikeassa; puhuessaan avioerosta, ei Jeesus puhu homoliitoista mitään. Tuskin niitä olikaan siihen aikaan. Nyt voisi olla aika uusien puheiden. Eli vähän päivitystä 2000 vuoden päähän.

Haetko tuosta "viettelyksistä" että nekin tarkoittavat homoja? No, en muista ainakaan, että minä olisin vietellyt Jeesukseen uskovia pieniä millään lailla. En tunne edes henkilökohtaisesti ketään, mutta erilaisissa kirkollissa piireissä on median mukaan lapsia vieteltykin.

"Saako mies hylätä vaimonsa?", oli kysymys. No tuli tehtyä sellainen paha. En taida olla ainoa? Mutta Jeesus vastasi avioerokysymykseen. Ja se oli miehen ja naisen välinen, aivan totta. Olisi ollut aika hyvä, jos joku olisi joskus kysynyt Jeesuksen mielipidettä homoliitostakin. Ei tainnut olla siihen maailman aikaan? Se olisi selventänyt paljon, nyt ollaan tuon pahamaineisen Paavalin asenteiden ja tuomioiden varassa. Ihmettelen aina vaan, että miksi Jeesus kertoi aika tavalla eri asiota, joista ihmiset eivät peri taivasten valtakuntaa kuin Paavali. Paavalin mukaan ei nainenkaan, joka ei ole synnyttänyt.

Ikävä kyllä homoparit jäivät ulkopuolelle. Mutta se ei estä mun rakkausliittoa mieheni kanssa. Jos Jeesuskin kieltää rakkauden, niin enpä halua uskoa häneenkään. No, onneksi vielä ei ole sellaista kieltoa näkynyt, Jeesushan kehoitti rakastamaan lähimmäisiä kuin itseään. Juuri muuta ei Jeesukselta heru tähän homo-ongelmaan, täytyy toimia sen mukaan.

• ..................

Kirkossa luetaan yhä 2. lukukappale useinmiten Paavalin kirjeistä. Sen jälkeen lukija sanoo: "Tämä on Jumalan Sana", ja seurakunta vastaa: "Jumalalle kiitos".

Kunhan tästä rituaalista päästäisiin, olisin kiitollinen.

• Elävässä uskossa.

Hyvä!

Kirkko voisi perustella miksi Paavalin tuotoksia käytetään kun varsin hyvin historiasta
        tiedetään miksi raamattu kanonisoitiin. Keisari tarvitsi valtion uskonnon joka olisi alamainen
        keisarille. Kristinusko oli suosittu ja Paavalin kirjoitusten avulla saatiin myös maallinen auktoriteetti
        legimitoitua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1928
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1392
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1317
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1069
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1001
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      847
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      832
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe