Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2026, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Kukkakuva antanee odotuksen ilmettä, kevättä kohti mennään, päivät valoistuvat ja emme huomaakaan, kun kukkasia katsellaan luonnossakin.
Onnea alkaneelle vuodelle, rauhaa ja rakkautta kaikille !

Aloituksia

47

Kommenttia

680

1. Huomenta ja liukasta keliä, hiekotus kyllä apuna toimii, ettei mummot kupsahtele.
    Ei jäänyt tämäkään talvi ilman reilua lumen tuloa, nyt lumikasoja pois siirtäminen vuoroon tullut, kallista sekin varmaan, mutta työtä kuitenkin kuorma autoilijoille tuottaa.

Nyt pitänee tarttua tuohon vaatimattomaan, onko mahdotonta kuvitella, että näin tunnen olevani, hyvä ei ole kehuminen ja nyt vaatimattomuuskin pahaksi katsotaan.
    Sille nyt vaan ei mitään mahda anon 00152 viestikään, vaatimattomaksi tunnen itseni, en missään täydellisyyttä tavoita.
    Paljon olen yrittänyt, mutta koskaan en tunnetta ole saanut, että jossain hyvä olisin, mutta peräänantamaton olen horoskooppinikin mukaan.
    Korpikirjailija kysyit, voiko noita arjen tekemisiä vaatimattomasti tehdä, no mielestäni voi, en voi kehua millään muuten kuin olla itse tyytyväinen tekemisiini, kun en muuhun pysty
    Niinhän se on, kehu tai mitätöi, aina sama lopputulos.

Ihana oli nähdä pitkä viestisi ja niin paljon asiaa sisälsi demeter, oli samankaltaisia kuin minullakin on tästä vanhenemisisesta.
    Hienoa, että teillä on mahdollisuuksia yhdessä oloon samanikäisten kanssa, minä itse aivan vapaaehtoisesti kaiken jätin ja kumma kyllä aika hyvin viihdyn yksinkin.
    Mukavaa kuitenkin, että on naapuri pariskunta, joilla on aikaa minullekin antaa, eilenkin rouva tuli kauppaan lähtemistä esittämään, Sotkan loppuunmyynnistä jotain katselemaan, myöhästyimme, tyhjä oli kauppa.
    Menimme sitten ruokaostoksille Cittariin ja hissillä parkkihalliin ostosten kanssa menimme, mutta kelpasi nauru, kun seisoimme hississä tovin, emme ymmärtäneet tehdä mitään, viimein välähti, että nappia olisi painettava.
    Tuo muistamattomuus hänellä niin kuin minullakin, mietimme mikä oli juuston nimi, mitä hän osti, periksi emme antaneet, kiersimme juustohyllyn uusiksi ja löytyihän se nimikin, Fetajuustoa oli.
    Kassalle mennessä hän huomasi laukkunsa jääneen ja juoksi sitä hakemaan ja juuri siinä kahvia juodessa kertoi edellisestä laukun unohduksesta, tapahtui ulkomailla, laukun löysi nyt, kuin myös edellisessä tapauksessakin.
    Vielä hymyillään näille tapahtumille, miten kauan, voi se todella vaikeaksikin muuttua.

Minulta nuo kuuluisuudet jää huomioimatta, kuten nyt tämä Larmikin, katson niin vähän näitä ajankohtaisia ohjelmia, minä vaan vanhoja sarjoja muista maista tykkään katsella, elämisen tapoja vanhoilta hyviltä ajoilta, tunnen olevani aivan vieras nykyaikaan.
    Pitäisi äänikirjoja ruveta kuuntelemaan, kerran yritinkin, mutta ei tarttunut, pitäisi kokeilla jo silmienkin vuoksi, kun näkö rupeaa rasitusta kokemaan, kun melko paljon näitä tauluja tuijotan.

Taitavia kuskeja nuo traktoreiden kuljettajat on, kun sillä vauhdilla katuja hiekoittavat, ei osuisi kohde noin hyvin kohdalleen sattuvan minulta, no onneksi ei tarvitse yrittääkään.

Jätänkin tähän, jään odottamaan mahdollisia kannanottoja, toivottavasti viestejä syntyy.
    Liikkukaa varoen, ettei tarvitse lääkäriin turvata, kalliiksi käy sekin.
  2. Lunta, lunta, lunta vaan ja lisää sataa, eikös tullutkin jo runon tyyliin, lunta on paljon ja aiheuttaa harmia kulkijoille.
    Aurat ei ehdi yhtä aikaa joka paikkaan ja sitten autot juuttuvat kinoksiin.
    Hyvä ettei ulos tarvitse lähteä, voi ikkunasta ihailla puhtaan kaunista luontoa.

No onhan tuota arvailua ilmestynyt anojen henkilöllisyydestä, minulle ei kuitenkaan mitään selventänyt, en vaan tunnista ja sillä selvä.
    Jos joku haluaa olla tuntematon sille on lupa annettu ja siis minunkin on se hyväksyttävä.

Tuo toteamus, että omasta elämästä kirjoitan on totta, mutta mistäpä muusta voin varmuudella viestiä lähettää, koetan kyllä, että en liian tutuksi perhettäni tee, vain sen verran, että jälkeläisistäni hyvillä mielin kertoilen.
    Totuudessa koko ajan pyrin viestimään, koska sen verran herkkä on omatuntoni, että huonoa olisi oloni, jos pajunköyttä suoltaisin.
    Omaa arkeani pääasiassa kirjoitan, mutta eihän se enää mitään mielenkiintoa voi herättää, puhumattakaan keskustelun aiheita antaa, siksi tulee huomioitua ympärillä tapahtuviin ja niistä asioista jutun juurta kehitellä.
    Noin mittavaan tapahtumien ja tekemisen määrään en pysty mihin Korpikirjailija kertoo, mutta minä teen ja toimin paljon hitaammin ja vaatimattomin tavoin, ohi on aika jolloin jotain aikaankin sain.

Olen ylen onnellinen kaikista mukavista viesteistä jotka innostavat jatkamaan ja aihetta antavat arjen jatkamiseen, pieniä ilon pilkahduksiakin on kiva mukaan saada, ihailu on aika vahvasti sanottu.
    Eihän kukaan kirjoita ihailua saadakseen, vaan aikaa kuluttaakseen ja jotain uuttakin oppiakseen.

Katselin kyselytunnin taas eilen ja eipä mitään mittavampaa kuulunut, uusi ministeri luetteli sitä mitä hyvää pyrkii aikaan saamaan, onnea vaan yrityksilleen, sekaisin on maan asiat, muuta ei voi sanoa.
    Ikäviä tarinoita aina vaan lisää ilmestyy, totuudellisia kertomuksia sairaiden, eritoten vanhusten hoidoista saa kuulla täälläkin, todellisessa elämässä.

Jospa tuli jo jotain viestin tapaista tässäkin, joten nyt alan tämän arkeni pyöritykseen, kaikkea kivaa päiväänne.
  3. Huomenta jälleen ja vähiin käy tämäkin kuukausi ja päivä jatkuu, tänään jo 7 saattoi nähdä hommia tehdä ilman valoja.
    Kuuntelin hymysuin Pirkkalaisen ja Ylelän aamurupattelua, minusta hauskaa kuunneltavaa, kun eivät liian tiukkapipoisia ole.
    Radion juontajat tuntuvat nykyisin vähemmän virallisilta, kaikki ei siitäkään tykkää.

Ano00090 eihän niihin ötököihin kuole ja varmaan tulee tietämättään syötyäkin, mutta olen allerginen kaikille pienille eläville, inhottaa katsellakin ja kun sattuu silmään, varmasti jää syömättä.
    Kaikki matelijat on inhoni kohde, pienistä aina käärmeisiin asti.

Ramoona mainitsit tuon kuorolaulun ja sen hyväksi tekevän voiman, sen olen kokenut ja nyt vuoden laulamatta oltua, tuntuu jo ääni heikentyneen, sama tapahtuu kaiken muunkin toiminnan suhteen, vähän liikkuen jalat eivät kauan kanna sitäkään vähää mitä joskus on kantaneet.
    Pitäisi vaan laulella ja liikkua edes vähän, että elimistö ei surkastuisi.

Paloma luettelit kanssakirjoittajia ja Korppis olisi lisää anoista löytänyt, on se kumma miten minä en yhtään anoa osaa yhdistää kehenkään.
    Pieni epäily joskus mieleen tulee, mutta katoaa saman tien, minulla ei sitäkään taitoa ole.
    Toivottavasti kaikki luetellut mukana pysyy, joskus niin turhalta tuntuu avata uutta ketjua, kun sama taistelutanner tulee.

Eliaana kerroit noista monimutkaisuuksista joita joutuu hakemaan, että asiat saa hoidettua.
    Kyllä melkein tietokone ekspertti on oltava, että ilman etsimistä asiat hoituisi.
    Minä ehdin unohtaa jo vähäiset taitoni, kun hyvin harvoin mitään tarvitsen.
    Radiossa päivittelivät ja totesivat Norjan kuninkaan sairastuneen loma matkallaan, korkeaa ikää ihmettelivät, no tässä sitä samoilla vuosilla pyöritään ja ei minkäänlaista armoa saa ketjussa, virheitä tehdessäni;)

Luulen ja tiedänkin, että kohta La Promesassa alkaa tapahtua, näitä ennakko tietoja löytyy Facessata keloihin kerrottuina.
    Kovin hitaasti etenee, mutta katseltava on , tuleehan siinä jotain historian antiakin, tietoa mistä on ponnisteltu tähän päivään.

Ano 00091 oikeassa varmaan olet, jos jatkuvaa pahaa mieli keittää saattaa se joskus itseenkin sattua.
    Ponnistelu itsensä kanssa on terveydelle hyvää ja rakentavaa, ei ainainen pahan miettiminen hyvää kenellekään tee.

No tässäpä on hieman keskustelun aiheeksi sopivaa, uskon ainakin, joten jatketaan, minä mustikkapiirakan tekoon ryhdyn, vien kahvitarjoiluun, kun Skippoa pelataan.
  4. Huomenet, vaikka päivähän nyt taitaa olla, kun on niin valoisaa.
    Luonto on nyt talveen pukeutunut ja puhtaan valkoisena hehkuu, näin ne vuodenajat mieltäkin virkistää.
    Eilen kuljin pienen kauppamatkani ja vähän väliä huilailin, siinä ihastelin auringon lämmössä ja ohi kulkijat luulivat aurinkoa ottavani.
    Totuus oli se, että jalat meinasi lakon tehdä ja henkeäkin salpasi, mutta reissu heitetty.
    Kyllä se aurinko jo lämmittääkin, katolta huomasin pisaroita tippuvan , alkaa ne liukkaudet lisääntyä, varomista muun harmin lisäksi liikkuminen aiheuttaa.
    Naapuri sanoi, että pyydä kyytiä, kun kauppaan lähdet, johon minä totesin, sen vähäisenkin liikkuvuuden katoavan jos periksi annan.

Mitähän sanoisin tästä" keskustelukulttuurista" mitä ketjussa on tapahtunut, ei oikein mieltä ilahduta, en toki ketjua tämän vuoksi aloittanut.
    Pari päivää ketju ollut näkyvissä ja jo liki sata viestiä, vähän rauhallisemmin toivon ketjun jatkuvan ja en ihan muutaman viestien kirjoittajien väliseksi toivonut.
    Onhan tähän jo tavallaan tottunutkin ja kiusa se on pienikin, joten ei kannata muuta kuin toivoa, että joitakin asiallisia ja arjen elämääkin koskettelisi viestit.

Ano 00074 kysäisit tuosta mateesta, en ole laittanut, joskus äitini toi nyljetyn mateen ja totesi, että eipä tätä laitetakkaan, kysyin miksi ei, hän näytti pyrstön päätä ja toden totta matoja siellä luikerteli.
    kammoni mateeseen siitä synti, toinen kala josta olen matoja nähnyt on siika.
    Kai se niinkin on, että jos kalaa syö, sen kypsentäminen on äärimäisen tärkeää.
    Ehkä madetta juuri näin talvella pyydetään, kun sen kunto on parhaimmillaan.
    Kauhutarinoita, mutta mahdollisia, ei toki joka kalassa, sen pystyy hyvin toteamaan perkauksen aikaan.
    Mistäpä sitä aina muunkaan ruuan suhteen sata varma voisi olla, uskottava on puhtaaseen tuotteeseen, kun sen kaupan hyllyltä kotiin kantaa, syötävä jotakin on kuitenkin.
    Epäily kaiken suhteen voi joskus aiheuttaa itselleen harmia. ei vaan ruuan suhteen, vaan uskosta kaikkeen viestintään.
    Minä en tykkää mistään pienistä ötököistä, mitä joskus kotiini on ilmaantunut, esimerkkinä se sentin pitkä, vikkelästi ja pimeässä viihtyvä otus, mikä kylpyhuoneessa joskus esiintyy, joku toukka kai se on.

Nyt muihin ihanampiin asioihin, tänään on ei mitään tehtävää tiedossa, kai on aivot laitettava käyntiin ja jotain näkyvää tehdä, ettei laiskaksi pysty kukaan sanomaan;)
    Eipä noita tenttaajiakaan ole tiedossa, vävyn nimipäivä, onnittelut jo laitoin, onnea vaan kaikille Matti nimisille, ei kuitenkaan sille matille joka kukkarossa aika usein asustaa.
    Tänä päivänä oma elämäni siinä mallissa, että tuo mattikaan ei kukkarossa asusta, toista oli takavuosina, no se on sitä elämää sekin.
    Vieläkö ehtii hallitus elämän illan vaikeaksi tehdä, koskaan ei varma voi olla.
    Jos ei hallitus mitään vahinkoa elämään saa aikaan, onhan niitä kaikenlaisia yrittäjiä, jotka meitä vanhoja huonosti ymmärtäviä ja muuten herkkäuskoisia huiputtavat.
    Olisihan se melkoinen kuolinisku jos joku koijari kaiken veisi, mitä vuosikymmenten uurastusten jälkeen on kasaan saanut.
    Kaiken epäily on tämän päivän hyväksi koettu keino, niin hullulta kun se tuntuukin, ihmisistä jotka ovat luottamusta yllä pitäneet.
    No toivotaan, että maltti ja ymmärrys meitä seuraa ja kaikelta pahalta suojaa.

No löytyneekö mitään jutun juurta muiltakin kuin Korpikirjailijalta;)
    Kaikkea iloa päiväänne, luottamusta varjeluun kaikelta pahalta.
  5. Määrittelin kyllä, mutta en tuominnut, joten pelkkä mielipide vain oli.
    En uskon asioista pysty kiistelemään, joten ei tätä enää, jokainen uskoo mihin haluaa, tai ei mihinkään,
    Oma uskoni on henkilökohtainen, usko kuitenkin sekin.
  6. Huomenta kauniina alkavaan 14 asteen pakkassäähän ja mikä ihaninta, aurinko pilkistelee, se tuntuu ja näyttää mukavalta eilisen lumipyryn jälkeen.
    Kauppaan lähtö jäi eilen, kun maantien auras mahtavat vallit kadulle keräsi ja oma kiinteistöhuolto ei kai ehtinyt niitä poistamaan, joten en uskaltanut lähteä yrittämään.
    Katselin toisella puolen tietä, miten vanha ihminen yritti jalkaa nostaa ja kivuta kasan huipulle, eipä onnistunut, sitten etsi kadun varrelta ja löysikin matalamman kohdan.
    Olen kerran tämän tapaisen tapahtuman myötä nurin mennyt ja apua ylös nousu tarvitsi, eikös se sanonta kuulu, varovaisuutta viisaasti.
    Tänään kinokset on poistettu ja kauppaan lähtö onnistuu.
    uskon tämän päivän taas tuovan kirjoittajia. minulla ei määräysvaltaa kenellekään ole, mutta näin toivon.

Kisoja ihmiset varmaan eilen katsoivat ja juhliakin usealla, siksi kai ei viestejä ilmaantunut, mutta nyt kisat on pidetty ja jälkipuintia mediasta kuullaan, jo tänä aamuna kuulin huolen, että mistä löytyy jatkajia nyt lopettamista aikoville.
    Pieneksi totesivat mitalien määrän johonkin entiseen verratessa, minua säälittää, kun katson miten ponnistelevat kestonsa rajoissa, kuitenkin toinen on parempi.

Tuo uskonto, se on asia mihin en osaa oikeastaan mitään sanoa, mutta hieman olen Päivi Räsäsen ehdottomuutta joidenkin asioiden suhteen ihmetellyt.
    Uskonto mielestäni on jokaiselle omansa ja minä aina mietin, että uskovaisen pitäisi hyväksyä kaikkea, ei jyrkkyyttä minkään asian suhteen.
    Uskovainen ihminen on aina vääryyttä ja ahdistelua kohtaan toimiva ihminen,
    ihminen on kaikkine erilaisuuksineenkin ihminen.
    Syntyy vauvana ja saa geenit vanhemmiltaan, mitä ja miksi mihinkin suuntaan ohjautuu on minun mielestä kysymysmerkki, kaikkia kuitenkin on ymmärrettävä.
    Uskovainen on mielestäni ihminen, joka ei kiihkoile ja ymmärtää erilaisuuden, on suvaitsevainen
    Minä olen uskovainen vain oman itseni toiminnoissa ja yhteyteni jonnekin on omani, uskonto on aihe mistä en halua keskustella, se on niin henkilökohtainen.

Katselen naapuripihan toimintoja, siellä pari miestä puhdistaa mattotelineen alusta ja ympäristöä, tekisi mieli sanoa, turhaa työtä teette, ei siinä kukaan mattojaan tamppaa ei tuuleta.
    On senioritalo ja näin ollen on kaikki paikat aukaistava, varmuuden vuoksi.
    Nykyisin ei mattoja enää tampata ei tuuleteta, on kai niin tehokkaat imurit ja muut vempeleet, minä vaan vanhanaikaiseen tapaan uskon ja toteutan.
    No eipä tuo ainoa asia ole missä itsekkäästä vanhoja tapoja noudatan.
    Onni, että saa vielä olla vanhanaikainenkin;)

Nyt sitten se kauppareissu on tehtävä, ei ole mitään syytä(teko) laistaa ja kivakin on ulos minunkin lähteä, ei tuota muuta liikuntaa tulekaan.
    Voi joku tuttukin vastaan tulla, vaikka alkaa tuntua, ettei kukaan enää kykene kauppaankaan, ikätovereistani.

Hyvää ulkoilupäivää kaikille ja juhlia pitäville kaikkea hyvää.
  7. Huomenta ja mukavan näköistä päivän alkua.
    Nurkan taakse oli ketju pudonnut, mutta onneksi sen verran osaan minäkin, että esiin nostin.
    Kyllä sen kevään jo ilmassa huomaa, eilen parvekkeella touhuilin, aurinko jo lämmitti, kuin konsaan kevät säällä.

Kristiina23 kiva nähdä nikkisi, harvoin esillä onkaan ollut, mitä sitä pelkäämään, täällä toisten seurassa vaan kirjoitellaan, välillä saaden toruja ja ihmettelyä, mutta mitäpä siitä, jokainen saa mielipiteensä ilmaista, tykätä tai vihata.
    Viha on vahva sanonta, sitä en soisi kenenkään käyttävän täällä kirjoitellessa, olen minäkin siihen varmaan sortunut, miksi, sitä itseltänikin kysyn.

Syntymäpäiviä juhlitaan monen kirjoittajan voimin ja anojakin voi joukkoon mahtua, kaikille onnittelut.
    Minunkin perheessä sattuu monen syntymäpäivä kevääseen, poikani molemmat tyttäret, , vävyni, myös poika on maaliskuun lapsi, siitä eteenpäin aina jonkun syntymäpäivä koittaa, marraskuussa ei kukaan ole läheisistäni syntynyt.

Kuuntelen onnensäveltä radiosta ja sieltä joskus joku nostalginen kappale soi, muistoja aikaan saa, mieheni oli hyvä tanssimaan ja joku kappale aina mieleen tulee ja tanssiminen kanssaan.
    Kihloihin mentyämme nimesimme silloin juuri uutuutena ilmestynyt "Keinu kanssani" kanssani kappaleen meidän kappaleeksi, sen rytmi vei onnen tunteen taivaisiin.
    Ihanaa, että muistoja mielestä löytyy, valokuvia selaten aina vaan enemmän, toivottavasti muisti loppuun asti elää.
    Mieheni soitti bassoa teatteri ja musiikista nauttivan ystäväporukan koostuvan yhtyeen kanssa., soittivat paikallisen ravintolan tanssi illoissa.
    Oi niitä aikoja, kaikki oli niin toisenlaista verrattua tähän päivään, ystäviä paljon ja kanssakäyminen oli niin hillittyä, vaikka kai sitä vanhat silloin päivittelevät, aivan kuin nytkin, aina nuorilla eri meno on päällä.

Ramoonan viestin innoittamana, minäkin vilkuilen kirjahyllyyn, en lukemista etsi, mutta kirjojen pölyttäminen ehkä olisi aiheellista, vaikka lasit edessä onkin, pöly kyllä tiensä löytää joka paikkaan.
    Pitäisikö ottaa joku kirja uusintalukuun ja yrittää sisältöön keskittyä, nukkumaan mennessä ei kirjan luku onnistu, kun käteni ei jaksa pitkään ylhäällä olla ja nukahdan yleensä ilman tuutulauluja.

Muistelen kissojeni myös oksennellen silloin tällöin, mutta selitys minulle oli, että nuolevat itseään ja niitä karvapalloja sitten oksentavat.
    Aina on varmempaa eläin ystäväkin lääkäriin viedä, kun oireet viittaavat epänormaaliin, olisikin kauhea jos Väinö sairaaksi kääntyisi.

Huomattu on tuo elämän hidastelu Neeassa, kaikkeen hommaan menee aikaa runsaammin, mutta onhan aikaa hidastellakin, kiireet ainakin minulta ohi.
    Elämän virta kuitenkin vahvana suonissa virtaa ja halu elämään on vahva, kuuntelin Elämän virran, Kari Tapion ja Reijo Taipaleen laulamana juuri ja yhdyn laulun sanoihin itsekin.
    Taipale on mielilaulajani Tapani Kansan kanssa, ei muuksi ole muuttunut.
    Lauluissa oli ennen sanoma ja selkeästi ääntävät artistit.

Mirakin muisti ketjumme, pistäydy elon merkkejä laittamassa, jos voimasi riittää ja hyvää kevään odotusta.

Nyt alkaa olla aihetta tarttua siivouksen pariin, ulkona jo kaikki irtain odottaa raikastumista, imuri on odottamassa ja kostea moppi vuoroaan odottaa, eipä aikaakaan, kun raikas huusholli antaa hyvä mielen, taas jaksoin;)D

Piipahtakaa touhujanne ilmineeraamassa, siitä sitä tarttuu jotain toisillekin, kivaa lauantaipäivää.
  8. Huomenta viikonlopun alkuun, talvinen sää jatkuu ja maisemat silmää ihastuttaa.
    Soitin eilen miniälleni ja hiihtoladulla oli, tuntui kuin ei henkeä olisi saanut siltä ihanuudelta missä hiihteli.
    Jäällä hiihti ja sanoi kaksi kertaa kiertäneenä kotinsa edessä olevan aika ison saaren, polvi on kipeä, mutta hiihtäminen ei kipua aiheuta.
    Poika oli koirien kanssa kävellyt jäällä ja jää paukahti ja koirat rantaan ampaisi, tulivat kyllä takaisin, mutta arkaillen siellä liikkuivat, näin eläin vaistoaa vaaran, tällä kertaa vaara ei ollut todellinen.
    Poikakin voi olla paremmin kotiympyröissä ja etätöitä tehdä, kun työntekijäksi firmaansa siirtyi.
    Eläkeikä lähestyy, kai opettelee töistä vapautumista, miniä on jo eläkkeellä pitkän työrupeaman tehneenä, terveysala ei helpolla ole päästänyt.

Eliaana, olen samaa mieltä kanssasi, että kyllä vanhana saa puhua vanhuudesta ja siitä tulevista ongelmista, vaikka joka ketjussa, ei liikaa esiin tule.
    Surullista on kuulunut ja paljon on jäänyt taka-alalle, kaikkea ei ole rohjettu esiin tuoda.
    Noista eläkkeistä on muutenkin paljon peistä heilutettu ja niinhän se on, että eläkerahastot on itse maksettuja, valtion pussia niillä ei kuluteta.
    Eläkettä ehtii saada jotkut pidemmän ja toiset vähemmän aikaa, sisareni olisi päässyt kuukauden päästä eläkkeelle, mutta kuoli, ei ehtinyt nauttia yhtäkään eläketuloa.
    Ikää tulee ja siihen ei yksikään ole itse päättämässä, kuolema tulee, kun aika täyttyy.
    Toivoa sopii, että jokainen vanha kohtuullisesti saa elämänsä loppuun elää.
    Siitäkin olen kanssasi samoilla linjoilla Eliaana, että villapipo on hyvä päähine ja kaikki muutkin, mitkä aivot sulina pitää, joskus tuntuu, kun viestejä lukee, että tuho on jo aivoissa käynyt.

Sanonpa nyt senkin, että palvomista en harrasta minkään asian suhteen, elän omien aatosteni mukaan ja niihin ei sovi kenenkään ihailu, en livenäkään ole milloinkaan ketään palvonut, jos ihailua joskus annan, se menee ihmisille, joilla katson elämisen merkkien inhimilliseltä näyttävän.
    Kirjoitellenkin sen huomaa ja minusta sen voi kertoa.
    MdkMdk on ollut aina ihminen, joka on reilusti kirjoittanut, muuta en häneltä ole odottanutkaan ja itse varmaan pystyy viestinsä vastaamaan.
    Ihmetyttää, että vanhat ihmisetkin tämän kaltaisia arveluita ilmaan heittää, eikö elämä ole muuta mieleen jättänyt, sanotaan ja kai osin uskotaankin, että vanhuudessa viisaus elää, onko ketju sen näköinen???

Tuohon en usko ano00238, sillä ei tarvitse kuin oma mieli muuttaa ja antaa ilon sieluun tulla, siitä se muutos alkaa.
    Minuun ei käskyt tehoa, olen tavallistakin tavallisempi mummo ja jatkan omilla taidoillani ja vähän elämän kokemuksellakin.

Kaunista helmikuista päivää kaikille;)