Vapaa kuvaus

Kotisivut https://www.santavuori.com

Tietokirjailija, psykologi, filosofi. Fil.kand Helsingin Yliopisto

Helsingistä, ja Porissa, Reposaaressa puolet elämää

Kumma kun eivät saa tätä profiilia toimimaan. Edelleen lukee, etten ole kirjoittanut mitään! Ym vikoja.

s. 1946

Aloituksia

208

Kommenttia

4125

1. Smith vahvistaa ja tarkentaa Raamatun profetiat, eikä ennusta yhtään mitään väärin. Kritiikki vaan lukee kaikkea kuin piru Raamattua. Ja höpö on niin puolueellinen, että uskoo kritiikin eikä kirkkoa, Jumalan profeettoja.
  2. Ptolemaioksen teorian kritiikki sopii BB teoriaan, ei minun eklektiseen suhtautumiseen kosmologian teorioihin.

Kaukana nähdään sellaisia galakseja, jotka eivät enää sovi BB teoriaan kuin väittämällä ne nuoriksi. Mutta ne eivät ole nuoria.

Sitten jatkat viestissäsi havaintojen hankkimista BB teorialla ja tulkitsemista BB teorialla. Se on yksinkertaisesti kehäpäättelyä. Niin tosiaan nykyään vaan tehdään. Sikäli olet viaton. Niin muutkin tekevät.

Mitataan vääriä asioita väärällä tavalla ja tulkitaan havainnot väärällä tavalla.

Siinä olet täysin oikeassa, että tuon koko työn pitää tehdä tähtitieteilijöiden. Heidän se pitää tehdä, hankkia havainnot ja tulkita havainnot. Mikseivät tee?

Siis myös sitten älä vaadi sitä minulta. Minä mietin filosofiaa ja kirjoitan siitä, ottaen huomioon tähtitieteen tulokset. Osoitan miten tieteen filosofian mukaan kosmologiaa pitäisi tutkia. Ei BB edellä vaan universumi, todellisuus edellä.

Tehtävä ei ole todistaa BBtä oikeaksi, vaan miettiä millainen teoria sopisi parhaiten kuvaamaan kaikki havainnot, sopisi niihin.

Minkä havainnon takia päädyttiin laajenemiseen? Mikä teoria selittäisi sen paremmin kuin BB? Sitten alku. Singulariteetti. Inflaatio. Musta taivas. Pimeä aine. Kaikki luettelemiasi havainnot.

Uudestaan.

Sitä tieteessä nyt tarvitaan, eikä BB teorian oikeaksi todistamista kehäpäättelyillä. GRn kaavat on uusittava jokaisen uuden teorian kohdalla sen teorian mukaisiksi. Niitä ei voi käyttää sellaisinaan. Mittauksien oletukset mietittävä uudestaan, ja mikä on tärkeä mitata ja tutkia ja mikä ei.

Jokaisen galaksin ikä on se mikä pitäisi tietää. Ja hajonta ja etäisyys. Kokonaiskuva tiedetään. Superjoukkoja ja filamenttejä. Galaksien verkosto.
  3. Toi on siis mun avaus.
  4. Mun siis toi.