Vapaa kuvaus

Kotisivut https://www.santavuori.com

Tietokirjailija, psykologi, filosofi. Fil.kand Helsingin Yliopisto

Helsingistä, ja Porissa, Reposaaressa puolet elämää

Kumma kun eivät saa tätä profiilia toimimaan. Edelleen lukee, etten ole kirjoittanut mitään! Ym vikoja.

s. 1946

Aloituksia

83

Kommenttia

1803

1. Nuo ovat tieteellistä mystiikkaa. Paljon yksinkertaisempaa on, että BB on vain paikallisen osauniversumimme kuvaus. Kuten Multiversumiteoriassa on aina ajateltu. Näitä on monta, ja vasta se seuraava kokonaisuus on kaikkeus. Pidemmälle on sitten kyllä turha mennä, kyllä se saa sitten jo olla kaikkeus.

Siinä taas on kuitenkin se vika, että se olettaa GRn ja galaksien etääntymisen ja laajenemisen. Kun GR parannetaan ja laajeneminen jätetään pois, osauniversumit vaan sekoittuvat toisiinsa taivaan galaksinäkymässä. Kaikkeus onkin galaksien verkosto aina ja kaikkialla.

Pitää lähteä siitä galaksien verkostosta ja syvän taivaan kuvista ja vanhoista galakseista kaukana. Paikalliset BBt, jotka sekoittuvat toisiinsa on kaiken uuden ja vanhan tiedon paras selitysmalli.
  2. Kirkossa on hajontaa, miten tämä asia ajatellaan, mutta sekä luomista että evoluutiota on kirkon mielestä. Se mitä on luotu, on maapallo ja sen nykyinen järjestys ja eläimet lajiensa mukaan ja ihminen. Kaikki mitä on maapallolla.

Ja näkymä taivaalla on tullut näkyviin, luotu aikaisemmin ne tähdet ja kuu ja aurinko, mutta siitä ei luomiskertomus kerro, vaan tästä maasta. Muilla ihmisten asuttamilla planeetoilla kyllä on tapahtunut samalla tavalla. Sikäli kerrotaan muualtakin

Mutta evoluutiota on myös, kirkko ei kiellä sitä ollenkaan, päinvastoin, kannattaa evoluutiota lämpimästi.

Minä olen tutkinut tätä asiaa henkilölohtaisesti paljon pidemmälle kuin kirkko, se vähän sotkee näitä keskusteluja. Mutta kyllä minä osaan sanoa mikä on kirkon kanta.