Vapaa kuvaus

Parempi, ryhdikkäämpi, menestyvämpi. Mr. Perfect.

Aloituksia

325

Kommenttia

2400

1. Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että valtion verotulot ei tässä taloustilanteessa kykene enempään veronalennuksia? Perintöveron poistaminen tietäisi miljarditappioita valtiolle. Tämä on puhtaasti järjellinen näkemys Purralta, mutta siitä huolimatta vasemman laidan räyhäporukat hyökkää henkilöön. No, sitähän se on aina ollut, kun ei muuhun pystytä.

☝️😒
  2. Yksilöllisyys ja hedonismi on korostunut, ja sen mukana omien mielipiteitten ja näkemysten äärimielistyminen. Some on vahvasti mukana säveltämässä ja sanoittamassa, sekä aseistamassa omaa itseään ja elämäänsä. Sen mukana kehittyy pinnallisuus.... ajattelu on keskittynyt itseensä, mitä itse saa, miten hyötyy, mitä menettää, mitä toinen muka voisi hänelle tarjota, miksi hän kelpaisi minulle.... vähempään rooliin jää henkinen pääoma, taiteelliset, filosofiset, tieteelliset, maailmankatsomukselliset jne. piirteet, sekä mitä itse voisi tarjota hänelle, miksi minä kelpaisin hänelle.... prioriteeteiksi nousee herkästi ehdokkaan status, varallisuus, suosio, Fb-kaverien määrä, tykkäysten määrä, tissien tai perseen tai hepin koko, parta tai parrattomuus, feminiinisyys/maskuliinisuus, posliinit, botoxit, kävitkö Manhattanilla vai vain Mansessa.... ja sitten tietenkin se poliittis-ideologinen kanta, ideologiset näkemykset, oikeamielisyys.... Minä, minä ja minä, minun etuni, minun hyötyni....

Kuinka moni metsästäjäkeräilijä enää tiedostaa, että parisuhde on paitsi elämän ja oman perinnön jatkamista, myös kahden erilaisen elämän yhteensovittamista, kompromisseja, joustamista, hyväksymistä, neuvottelua, keskustelua, suunnittelua, haasteisiin vastaamista, iloa, surua, onnistumisia, takaiskuja, työtä....? Eli sen 'meidän yhteisen' elämän rakentamista. Se johtaa lähes takuuvarmasti epäonnistumiseen, jos erehdytään etsimään ensisijaisesti valmista riistaa, minulle sopivaa tai kelpaavaa, jonka minä voisin hyväksyä, joka muovautuisi minun elämäni ehtoihin ja ehdottomuuksiin. Sitten ihmetellään "mihin ne kaikki hyvät miehet/naiset on kadonneet?!". Kuinka moni ajattelee, että elämä ja ihmiset on täällä heitä varten, antaakseen heille sitä mitä he haluaa ja vaatii?

Elämä on ja joissain tapauksissa sen suunta on päin sitä itseään ja sinne Suomea tällaisellakin elämännäkemyksellä viedään.

☝️🤨