Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mr.Perfect
Mr.Perfect
Mr.Perfect
Vapaa kuvaus
Parempi, ryhdikkäämpi, menestyvämpi. Mr. Perfect.
Aloituksia
325
Kommenttia
2400
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Winkura ei ole minun, enkä ole väittänytkään, että Winkura on jumala. Näinkö paljon sun tunteitas loukkaa Linuxin kritisointi, että menee silkaksi viharipuliksi? Voisit kysyä vaikka ammattiauttajilta ohjeita parempaan elämäntyyliin.
☝️😆
18.03.2026 18:54
Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että valtion verotulot ei tässä taloustilanteessa kykene enempään veronalennuksia? Perintöveron poistaminen tietäisi miljarditappioita valtiolle. Tämä on puhtaasti järjellinen näkemys Purralta, mutta siitä huolimatta vasemman laidan räyhäporukat hyökkää henkilöön. No, sitähän se on aina ollut, kun ei muuhun pystytä.
☝️😒
17.03.2026 15:28
"Eipäskuiteppässinäpäsempäsjuupas....." Huoh..... Älä viitsi olla niin vassari, joka ei osaa lukea ja ymmärtää selkosuomea.
☝️😒
17.03.2026 14:33
Kun puolue johtaa galluppeja valheiden, muunneltujen totuuksien, kiihottavan populismin, kapinalietsonnan yms. ansiosta, sen pitääkin ahdistaa. Tämä nimittäin pitäisi ymmärtää mm. demokratian ja erityisesti sen laadun ja seurausten näkökulmasta. Millainen ihminen sivuuttaa tällaiset yhteiskuntaa rappioittavat elämäntavat ahdistumatta? Täytyy olla sokea, välinpitämätön, puolueellinen, vahingonhaluinen, aIemman tason kädeIIinen vasemmaIta... Luoja meidät pelastakoon teiltä!
☝️😒
17.03.2026 11:58
En ole valehdellut missään. Lopeta äärimielinen kärjistäminen ja kiistäminen. Ota happea. Rauhotu. Linux ei ole jumala.
☝️🤨
17.03.2026 11:51
Ai niin, unohdin lisätä cons-osioon Linuxin psykologiset vaikutukset
- voi aiheuttaa kiihkouskonnon kaltaista tai kulttimaista käytöstä, jossa Linuxiin suhtaudutaan kuin jumalaan, joka on virheetön ja viaton, samalla demonisoiden kaikkea jumaluutta loukkaavaa tietoa ja kritiikkiä.
☝️😆
17.03.2026 11:47
Yksilöllisyys ja hedonismi on korostunut, ja sen mukana omien mielipiteitten ja näkemysten äärimielistyminen. Some on vahvasti mukana säveltämässä ja sanoittamassa, sekä aseistamassa omaa itseään ja elämäänsä. Sen mukana kehittyy pinnallisuus.... ajattelu on keskittynyt itseensä, mitä itse saa, miten hyötyy, mitä menettää, mitä toinen muka voisi hänelle tarjota, miksi hän kelpaisi minulle.... vähempään rooliin jää henkinen pääoma, taiteelliset, filosofiset, tieteelliset, maailmankatsomukselliset jne. piirteet, sekä mitä itse voisi tarjota hänelle, miksi minä kelpaisin hänelle.... prioriteeteiksi nousee herkästi ehdokkaan status, varallisuus, suosio, Fb-kaverien määrä, tykkäysten määrä, tissien tai perseen tai hepin koko, parta tai parrattomuus, feminiinisyys/maskuliinisuus, posliinit, botoxit, kävitkö Manhattanilla vai vain Mansessa.... ja sitten tietenkin se poliittis-ideologinen kanta, ideologiset näkemykset, oikeamielisyys.... Minä, minä ja minä, minun etuni, minun hyötyni....
Kuinka moni metsästäjäkeräilijä enää tiedostaa, että parisuhde on paitsi elämän ja oman perinnön jatkamista, myös kahden erilaisen elämän yhteensovittamista, kompromisseja, joustamista, hyväksymistä, neuvottelua, keskustelua, suunnittelua, haasteisiin vastaamista, iloa, surua, onnistumisia, takaiskuja, työtä....? Eli sen 'meidän yhteisen' elämän rakentamista. Se johtaa lähes takuuvarmasti epäonnistumiseen, jos erehdytään etsimään ensisijaisesti valmista riistaa, minulle sopivaa tai kelpaavaa, jonka minä voisin hyväksyä, joka muovautuisi minun elämäni ehtoihin ja ehdottomuuksiin. Sitten ihmetellään "mihin ne kaikki hyvät miehet/naiset on kadonneet?!". Kuinka moni ajattelee, että elämä ja ihmiset on täällä heitä varten, antaakseen heille sitä mitä he haluaa ja vaatii?
Elämä on ja joissain tapauksissa sen suunta on päin sitä itseään ja sinne Suomea tällaisellakin elämännäkemyksellä viedään.
☝️🤨
17.03.2026 11:35
Kuka persu on niin tehnyt???
16.03.2026 22:36
uuuuaaaa huiiiiiiiiiiiiiiiiiii..... Stubb on mainittu keskustelussa, joka liittyy brittiministerin suunnitelmiin, keitä WEF:n Istanbulin kokoukseen kutsutaan. Jutussa mainitaan, että brittiministeri olisi halunnut tavata siellä silloisen eurooppaministeri Stubbin. Yritätkö uskotella, että Stubb oli Epsteinin kaveri ja mukana syömässä Iapsia??
☝️😆
16.03.2026 21:05
Älä jaa virheellistä tietoa. Patjas ei ole persu.
#ironian #karmiva #löyhkä
16.03.2026 20:54
PS on vastuullisin puolue tällä hetkellä, jolla on parasta mahdollista olevat motiivit ja käytännöt vauvasta vaariin. Esim. Sdp, Kepu, Kokoomus, Vihreät ja Vasemmistoliitto ajaa meille vahingollista politiikkaa, kuten ilmastoalarmismia, verojen kiristystä, haitallista maahanmuuttoa, älytöntä terveydenhuoltojärjestelmää jne. Purra pääministerinä on täsmälleen sitä, mitä Suomi tässä tilanteessa tarvitsee: kuria, järjestystä, harkintaa, malttia, uhrauksia, ongelmien tunnustamista jne. Purralle nämä ei ole ongelma, mutta em. muissa puolueissa niitä vältellään parhaan mukaan.
16.03.2026 19:58
Miksi asentaa buginen ja epäluotettava Linux, kun voi käyttää luotettavampaa Windowsia?
16.03.2026 19:49
Linux pros & cons
+ nopeus
+ ei kuormita konetta niin paljon kuin Windows, pysyy kone viileämpänä
+ joissain tapauksissa Windowsia parempi palvelinhallinta
+ vähemmän tietoturvariskejä ja haittaohjelmia
+ päivityksien tiheys
+ käyttäjäystävällisyyden kehittyminen
+ Windowsin ja macOS:n kopiointi voi helpottaa siirtymistä
- työläs, monimutkainen
- jakeluitten ja työpöytäjärjestelmien runsaus hämmentää
- jyrkempi oppimiskäyrä
- vikaherkkyys
- toistuvat korjailut ja työläs vianhallinta
- jakelut on periaatteessa beta- tai alfa-tasolla
- yhteensopivuusongelmat: ajurit, kolmansien osapuolien softat jne.
- ajurien yms. vikaherkkyys ja keskeneräisyys
- kehittäjiä yms. voi paljon: päällekkäisyys, ristiriidat, laadun vaihtelevuus
- jakeluitten takana ei ole juuri ollenkaan ammattimaisia firmoja
Jos olet nörtti, joka ymmärtää käyttisten sielunmaailmaa, ja jota kiinnostaa räplääminen, niin Linux on siihen oiva lelu. Tuskin tulee aika pitkäksi. Jos olet peruskäyttäjä, joka haluaa luotettavan ja toimivan käyttöjärjestelmän, jota ei tarvitse jatkuvasti säätää ja hallita, pysy Windowsissa tai macOS:ssä.
16.03.2026 19:47
Johtuu monesta syystä.
- windowsin kustomointi, esim. Regeditissä estetään ohjelmien taustaprosessit.
- poistetaan joitain ohjelmia, kuten esim. Start Experience Pack
- ristiriidat kolmansien osapuolien ohjelmien kanssa, esim. ShutUp10
- netti pätkii
- Personoinnissa tehdään jotain, mikä sulkee joitain palveluita
- Service softien sammuttaminen, disablointi jne.
- Windowsin päivityksien bugit
- jne......
Minulta on usein kysytty tällaisista ongelmista ja kun kysyn, oletko kustomoinut Windowsia, niin vastaus on lähes aina 'kyllä' ja sitten käyttistä tutkittaessa löytyy näitä em. ongelmia. Perussääntö pätee tälläkin kertaa: älä tee mitään, jos et tiedä mitä olet tekemässä.
16.03.2026 19:29
Täytyy muistaa vihervasemmistolainen kaksinaismoralismi: kun oikeisto säästää, leikkaa, verottaa, ottaa velkaa jne., se on aina pahasta, mutta ei siksi, että säästäminen jne. olisi oikeasti pahaa vaan siksi, että sen tekee oikeisto. Kun vihervasemmisto tekee samaa, se on aina hyvästä, perusteltua, oikeamielistä, vaikka lopputulos olisi sama.
☝️🤨
16.03.2026 15:29
Persu teki tekoälyllä parodiaa ja parodian kohteet pahoitti mielensä ja alkoi huutamaan "nää on tehty tekoälyllä!!!". No shit, Sherlock!
☝️😆
16.03.2026 15:09
Olet sen verran torveIo yksiIö, ettet ensinnäkään edes tiedä mitä Scriptassa ja lukee ja toiseksi, elämäntyylisi olla housut kintuissa peukaIo suussa palvomassa vihan ideoIogiaanne kertoo sinusta paIjon.
☝️😆
16.03.2026 15:06
YIellä jo 20 vuotta työskennellyt Sokala on salaliittoteoreetikko, joka näkee mörköjä kaikkialla ja kirjoittelee niistä kirjoja. Näkemys, että "ihmisen voi rokottaa valeuutisia vastaan" on osoitus hänen eriskummallisesta mielentilastaan. Eikä hän ole ainoa kummajainen. Niitä löytyy punavihreästä kuItista massoittain, jotka on enemmän tai vähemmän irti todellisuudesta.
☝️☺️
16.03.2026 15:02
Tämä avaus on taas ajankohtainen. Yrittäkää nyt räyhävasemmistoIaiset rauhottua. Eikö se itsenne tahaIIinen satuttaminen millään riitä?
☝️😆
16.03.2026 14:51
Valehtelu ja vihanlietsonta paljastaa vasemmistolaisen todelliset kasvot. Se irvihirviö näkyykin peilissä.
15.03.2026 22:25
44 / 120