Vapaa kuvaus

Tyhmyys ei ole mikään syy olla ajattelematta. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

557

Kommenttia

2419

  1. Russofiilien ja "hyödyllisten idioottien" (ilmaus Leninin) ikuinen kertosäe:

    Verrataan sitä mitä länsimaat TEKEVÄT siihen mitä Venäjä/Neuvostoliitto ILMOITTAA AIKOVANSA tehdä.

    Se mitä V/N ILMOITTAA aikovansa tehdä on aivan eri asia kuin mitä se todellisuudessa AIKOO tehdä. Ja se, mitä se todellisuudessa TEKEE on aivan eri asia kuin mitä se on AIKONUT.

    Verratkaa joskus sitä mitä V/N on ilmoittanut aikovansa tehdä siihen mitä se on tehnyt.

    Muistin virkistämiseksi: pääsihteeri N.S. Hrushtshev ilmoitti 1960-luvun alussa, että Neuvostoliitto tulee ohittamaan Yhdysvallat elintasossa vuoteen 1980 mennessä. Yhdysvaltojen bruttokansantuote henkeä kohti on 42.101 dollaria ja Venäjän 5369 dollaria.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_bruttokansantuotteen_henkilöä_kohti_mukaan
  2. Ehkä Koivisto ei olekaan dementoitunut huru-ukko, vaan pyrkii tahallaan vääristämään historiaa.

    Hesarin 16.5.-08 jutussa ei kuitenkaan ole tulkinnanvaraa. Kun tuntuu ettet ole sitä lukenut, lainaan pari kohtaa:

    Sisällissota päättyi 90 vuotta sitten.
    Presidentti Mauno Koiviston tulkinta saksalaisten avusta Suomen valkoisille: Saksa halusi pitää Leninin vallassa Neuvosto-Venäjällä.
    ---
    Omissa pohdinnoissaan Koivisto on tullut siihen tulokseen, että Saksan valtionjohto halusi pitää Leninin johtamat bolshevikit vallassa Neuvosto-Venäjällä. Se oli tärkein syy lähettää joukkoja Suomeen.
    "Saksalaiset halusivat tukea sitä hallitusta, joka oli lopettanut sodan heitä vastaan. Kun saksalaiset joukot tulivat Suomeen, ne rauhoittivat Suomen ja Venäjän välisen rajan. Silloin ei Leninin asemaan enää ahdistettu".

    Näin siis Mauno Koivisto (sd). Historiallinen tosiasia on, että punakapina ei olisi syttynyt, jos bolshevikit eivät olisi kaapanneet valtaa Venäjällä ja ryhtyneet aktiivisesti lietsomaan kapinaa myös muissa maissa (joista Saksa oli avainasemassa), mutta myös Suomessa. Bolshevikkijuntta tuki ja rohkaisi punaisia vaatimuksin, asetuella ja suoralla sotilaallisella sekaantumisella. Jos Saksa olisi halunnut tukea Leninin hallitusta, se olisi tietysti auttanut Leninin aateveljiä, punaisia. Punaisten voitto olisi taannut Leninin valtapiirin rajan pikaisen siirtymisen Pohjanlahdelle.

    Koiviston johtopäätös on epälooginen. Hänen motiivinsa sen sijaan on epäselvä. Dementia poistaisi syyllisyyden, tahallinen vastoin parempaa tietoa puhuminen tuhoaa loputkin Koiviston uskottavuudesta.
  3. Loistava ja omaperäinen ajatus! Suomi olisi varmaankin - ainakin aluksi - suuren ja mahtavan Venäjän kehittynein kuvernementti. Kuin apukoulun priimus.

    Suuren ja mahtavan Venäjän bruttokansantuote on vain hiukan pienempi kuin Hollannin ja jopa suurempi kuin Sveitsin, Belgian ja Ruotsin:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)/update

    Henkilöä kohti laskettu kansantuloennuste lupaa rikkaalle venäläiselle vuonna 2013 jopa 24.000 $ vuodessa, kun köyhä suomalainen joutuu tyytymään 44.000 $. Venäläinen kilvoittelee rikkaudesta botswanalaisen, puolalaisen ja kroatialaisen kanssa:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_GDP_per_capita_estimates_(PPP)