SYRJÄYTETTYJEN määrä kasvaa

Statistics.....

Työväensosialistisesta yhteiskunnasta syrjäytettyjen määrä kasvaa ja juuri tähän taantumukselliseen yhteiskuntajärjestelmään perustuu myös alati kasvava eriarvoisuuden railo.

18

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ja

      lisää tulee.Potkut annetaan suomalaisille liian "kalliina"työvoimana ja tuonaan kiinasta tai muualta halpatyövoimaa jolla on oikea ASENNE nöyristelevä.

    • on näemmä lisätty uusi fraasi: työväensosialistinen.

      • Ah ah ah ah!

        Legendaariseen Itkosen puppusanageneraattoriin on lisätty toinenkin sana, syrjäytetty. Sitähän ei sanakirja tunne, syrjäytyneen kylläkin. Termi on kehitelty syytteleväksi lyömäaseeksi.


    • sosialismia?

      Älä puhu paskaa. Kyse on globaalista kapitalismista, minkä jälki näkyy USA:ssa, siellä syrjäytyneitä on neljäsosa väestöstä.

      Kun Suomi oli työväensosialismin hallussa, maassa oli asiat hyvin.

      • puitteissa....

        Paljonko on yrittäjän kesäloman pituus ja lomapalkka?

        -kumpaakaan ei edes ole!

        Onko yrittäjälle järjestetty ilmainen työterveydenhoito?

        -ei mitään terveydenhoitoa.

        Entä jos työt menee eli yritys kaadetaan?

        -yhteiskuntamme laittaa ja kunnolla: iskee noin 20-vuoden velkavankeuden.

        Jos taas hyvistä kesälomista ja muista eduista nauttinut työläinen jää työttömäksi hän saanee ansiosidonnaisen ja häntä autetaan yhteiskunnan varoilla uudestaan töihin: kysymättä oliko hän itse syyllinen työttömäksi joutumiseksi vai ei.


      • noinkaan
        puitteissa.... kirjoitti:

        Paljonko on yrittäjän kesäloman pituus ja lomapalkka?

        -kumpaakaan ei edes ole!

        Onko yrittäjälle järjestetty ilmainen työterveydenhoito?

        -ei mitään terveydenhoitoa.

        Entä jos työt menee eli yritys kaadetaan?

        -yhteiskuntamme laittaa ja kunnolla: iskee noin 20-vuoden velkavankeuden.

        Jos taas hyvistä kesälomista ja muista eduista nauttinut työläinen jää työttömäksi hän saanee ansiosidonnaisen ja häntä autetaan yhteiskunnan varoilla uudestaan töihin: kysymättä oliko hän itse syyllinen työttömäksi joutumiseksi vai ei.

        itse työntekijänä,ei ollut meilläkään työterveyshuoltoa vaan terveyskeskus jonne ei päässyt.Huonolla palkalla tein pitkiä päiviä ilman ylityökorvauksia,aloitin yöllä klo 3 jatkuen 12t. rankkaa työtä.Paloin loppuun joten nyt on lamaaikaista asuntovelkaa mukava maksella kuolemaan asti 400e/kk jää elämiseen sairaseläkettä loput ulosottomies ottaa,ja velka kasvaa vaan kun korot on
        niin korkeat.Tämän jos olisin tiennyt en olisi jo 14v. aloittanut töitä.


      • rikkaampia!
        puitteissa.... kirjoitti:

        Paljonko on yrittäjän kesäloman pituus ja lomapalkka?

        -kumpaakaan ei edes ole!

        Onko yrittäjälle järjestetty ilmainen työterveydenhoito?

        -ei mitään terveydenhoitoa.

        Entä jos työt menee eli yritys kaadetaan?

        -yhteiskuntamme laittaa ja kunnolla: iskee noin 20-vuoden velkavankeuden.

        Jos taas hyvistä kesälomista ja muista eduista nauttinut työläinen jää työttömäksi hän saanee ansiosidonnaisen ja häntä autetaan yhteiskunnan varoilla uudestaan töihin: kysymättä oliko hän itse syyllinen työttömäksi joutumiseksi vai ei.

        http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1255577

        "Yrittäjätalouksien nettovarallisuus on kaksinkertainen keskimääräiseen kotitalouteen verrattuna.Yrittäjä yltää muita väestöryhmiä todennäköisemmin varakkaimman väen ryhmään - ja kuuluu muita harvemmin köyhimpien joukkoon."

        - Yrittäjä voi itse määritellä kesälomansa pituuden ja lomapalkkansa. Kyllä työntekijäkin maksaa työllään lomapalkkansa, hänen työnsä tuloksesta ne kaikki kulut katetaan.

        - Työntekijänkin työterveydenhuollon maksaa työn tekijä itse omalla työllään. Yrittäjä voi myös järjestää työllään itselleen sen miten haluaa.

        - Yrittäjä voi myös järjestää itselleen ansiosidonnaisen työttömyysturvan, myös työntekijän työttömyysturva maksetaan työntekijöiden tekemän työn tuotolla.

        - Yritys ei kaadu, jos yrittäjä osaa hommansa. Eikä siitä jää velkoja, ellei yrittäjä ylivelkaannuta itseään.


    • yhteiskunnasta
      • EU:ssa

        voimassa,mikäli EU:n vastaisia mielenosoituksia tulee.


    • Ah ha ha ha!

      Oi, ei ole olemassakaan syrjäyTETTYJÄ, on vain syrjäyTYNEITÄ, niitä, jotka oman laiskuutensa, tyhmyytensä tai avuttomuutensa takia ovat itse syrjäytyneet. Kuten sinä.

      • sanotaan..

        että "jokainen on oman onnensa seppä"


      • leipäjonoissa

        kummallisen paljon työikäisiä maahanmuuttajia?
        mikseivät opiskele ja mene töihin??
        miksi tänne halutaan raijata vielä lisää ja lisää leipäjonoihin porukkaa seisoskelemaan???


      • kuulut joukkoon....

        Lähinnä kai vain Lipposen ex-avustajan Mikael Jungnerin (SDP,) johtama Suomen Yleisradio puhuu syrjätyneistä.

        Itse olen syrjäytetty Suomen taantumuksellisen yrityslainsäädännön takia: aito-demokaattisessa USAssa olisin ollut jo vuosia vapaa ja onnellinen mies.

        Ehkä tuleva lama pistää myös työväensosialismin miettimään paluuta demokratian leiriin.


      • sinäkin

        sairastut parantumattomasti niin tule sitten tänne naurelemaan.


      • Ah ha ha ha!
        kuulut joukkoon.... kirjoitti:

        Lähinnä kai vain Lipposen ex-avustajan Mikael Jungnerin (SDP,) johtama Suomen Yleisradio puhuu syrjätyneistä.

        Itse olen syrjäytetty Suomen taantumuksellisen yrityslainsäädännön takia: aito-demokaattisessa USAssa olisin ollut jo vuosia vapaa ja onnellinen mies.

        Ehkä tuleva lama pistää myös työväensosialismin miettimään paluuta demokratian leiriin.

        Se ei ole mikään YLEn termi, kyllä se on ihan sosiologien kehittelemä tieteellinen ilmaus. Ihminen todellakin itse syrjäytyy, häntä ei syrjäytetä. Syrjäytetty on termi, jota käytetään vain ex-hallitsijoista vallankaappausten yhteydessä, eikä se liity mihinkään muuhun.


      • huomenna ja heti.
        kuulut joukkoon.... kirjoitti:

        Lähinnä kai vain Lipposen ex-avustajan Mikael Jungnerin (SDP,) johtama Suomen Yleisradio puhuu syrjätyneistä.

        Itse olen syrjäytetty Suomen taantumuksellisen yrityslainsäädännön takia: aito-demokaattisessa USAssa olisin ollut jo vuosia vapaa ja onnellinen mies.

        Ehkä tuleva lama pistää myös työväensosialismin miettimään paluuta demokratian leiriin.

        Kokoomus näkee ihmisen olevan veden varassa, se ei hyppää apuun eikä heitä pelastusrengasta, vaan huutaa hukkuneelle ”tsemppiä”.


      • nyt..

      • Tampereen....
        Ah ha ha ha! kirjoitti:

        Se ei ole mikään YLEn termi, kyllä se on ihan sosiologien kehittelemä tieteellinen ilmaus. Ihminen todellakin itse syrjäytyy, häntä ei syrjäytetä. Syrjäytetty on termi, jota käytetään vain ex-hallitsijoista vallankaappausten yhteydessä, eikä se liity mihinkään muuhun.

        Nuo sosiologien suomenkielinen termi lienee ihan Tampereen yliopistosta lähtöisin, juuri tuota yliopistoahan YLEKIN käyttää "asiantuntijalausunnoissaan."

        Punainen näkökulma on enemmänkuin taattu!

        Eiku torille ja riviin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe