Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kts777
profiilit
kts777
kts777
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
866
Kommenttia
12083
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
RV: "jos luvataan että joskus ei ole sotaa, ei ole sotaa, jos luvataan että Israel asuu omassa maassaan, Israel asuu maassaan, jos käsketään teurastaa vasikka, silloin teurastetaan vasikka"
Vakavasti puhuen, anna arvon kaikille noillekin asioille, kiitän ja pokkaan niiden edessä nöyrästi ja arvokkaasti pienenä ihmisenä mutta painottaisin ehkä henkistä puolta. Fyysiset sodat loppuvat, kun henkiset loppuvat ensin (jos vihaat veljeäsi, olet jo tehnyt murhan). Jos Israel asuu maassaan, on jokaisella totuudenetsijälläkin mahdollisuus löytää oma henkinen kotimaansa, jos uhrataan vasikka, uhrataan ensisijaisesti oma eläimellinen puoli, huonot taipumukset ja synnilliset piirteet. Muutoin kyse on vain pelkästä riitistä:
Amos
5:21 Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne.
5:22 Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen.
Jeremia
14:12 Vaikka he paastoavat, en minä kuule heidän huutoansa, ja vaikka he uhraavat polttouhreja ja ruokauhreja, en minä heihin mielisty, vaan miekalla, nälällä ja rutolla minä heidät lopetan."
Jesaja
58:6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
58:7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
58:8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
58:12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi."
(Käännökset kirkkoraamatusta mutta idea varmaan on sama) ; )
29.09.2007 11:08
Hämmennämpä soppaa vielä lisää heittämällä soossiin mausteen nimeltä "Jews for Allah"!
http://www.jews-for-allah.org/
; )
29.09.2007 08:58
"maailman jäätyä muuttumatta "
Eihän sen fyysisen maailman tarvitse mielestäni olennaisilta osiltaan muuttua.
Nämä ovat hengen asioita ja myös Vanhaa Testamenttia voidaan tutkia hengen silmin.
29.09.2007 08:54
Ei tätä uskoa tarvii välttämättä torvella toitotella.
Ei se mikään mainosjuttu ole.
28.09.2007 23:12
Eihän siinä muuta tarvita, kuin että lakkaat harrastamasta sellaista, joka ei tunnu hyvältä.
28.09.2007 23:08
Oikeastaan mitään olennaista eroa ei enää olisi.
28.09.2007 22:56
El Shaddai on toki yksi Jumalan nimistä, joita Raamattu käyttää eikä suinkaan ole kristinopin vastaista käyttää noita raamatullisia käsitteitä. Ajattelin vain, että Jeesuksessa asuva jumaluus (Christos) on kristinopin peruspilari, josta ei voi tinkiä ellei kaada koko kristinoppia ja sen mukana syntien sovitusoppia.
Lopputuloksena olisi se, että me kaikki mentäisiin kadotukseen, sillä:
1. Kor:
15:14 Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15:15 ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
15:16 Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
15:18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneet olisivat kadotetut.
15:19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
28.09.2007 22:55
Eräät ihmiset palvovat juutalaisia ja heidän tapojaan ja toimiaan vertaamatta niitä Raamatun totuuksiin. Kristityt toimivat näin omaa ylösnousemususkoaan vastaan.
Sionismin taustalla on 280-luvulta eKr. peräisin oleva oppi juutalaisten tulevasta loisteliaasta valtakunnasta. Kun Jeesus, Stefanus ja Paavali sen sijaan julistivat ylösnousemusta Jumalan taivaalliseen valtakuntaan, heitä vihattiin kuolemaan saakka. Tuo ikivanha juutalainen oppi on nykypäivinä lumonnut monta kristittyä pois ylösnousemuksen evankeliumista.
Judaismi on juutalaisuskonnon ja juutalaisten elintapojen sekoitus. Näitä kahta, uskontoa ja elintapoja, ei voida erottaa toisistaan. Sen vuoksi juutalaisten juhlat, juhla-ateriat, perinnepukeutuminen, perinnetanssit, hiusmuoti ja monet sen kaltaiset ovat heidän uskontonsa harjoittamista.
Jos kristitty alkaa noudattaa toisen uskonnon tapoja, hän altistuu siinä uskonnossa vaikuttaville antikristillisisille hengille, jotka vakuuttavat, että Kristus muka on näissä esikuvissa ja symboleissa, mutta jotka samalla kääntävät kristityt pois elävän Jeesuksen Kristuksen yhteydestä.
TV 7:n on selkeästi sanouduttava irti ns. "kristillisestä siionismista" ja kaduttava syntejään.
http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html
28.09.2007 18:19
Älä lipsu tästä meijän nikealais-konstantinopolilaisesta uskontunnustuksesta kuitenkaan ihan vielä, vaikka nää täällä puhuis mitä.
; )
28.09.2007 18:09
tinotito: "Mielestäni oikeaan suuntaan ovat messiaanisetkin menossa:alkuperäisempään Jeesus-profeettana suuntaan.Jeesus jumalana harhaoppi poistuu toivottavasti hitaasti ,mutta varmasti. "
Jeesus-profeettana -oppi on jo osa islamilaisuutta.
28.09.2007 18:07
Apostolien teot:
11:26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
Eli siis kreikan kielellä. "Messiaaniset" on kuitenkin täysin sama asia hebraksi tai arameaksi.
28.09.2007 18:05
Uskon messiaanisten kyllä tuntevan omat juurensa.
28.09.2007 18:01
Se on TV 7:n ansiopuoli, ettei sieltä tule sitä iänikuista perkeleen soossia eli seksiä, väkivaltaa ja alkohoolia mutta se väärämielinen Israel-kouhotus vaan vielä pitää saada pois, niin kanava pelastuu.
27.09.2007 18:56
Kaaduin sun päälles, koska Elena ehti kampata sut jo aikaisemmin.
:D
26.09.2007 22:44
Messiaaniset juutalaiset ovat luonnollisesti sitä mieltä, että judaismi edustaa pimeyden valtakuntaa, koska ovat kokeneet vapautuneensa sieltä Jeesuksen avulla. Sen tiedän ennestään. Olen kuullut aen heiltä niin monta kertaa.
Mutta älkääs nyt minua tähän sotkeko.
26.09.2007 22:41
Jos nyt joitakuita kiinnostaa löytyvät tämän kirjeen allekirjoittajien joukosta:
http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html
; )
26.09.2007 20:54
Learsi: "Eiköhän Juutalaisilla ole paljon pidempi ja syvempi tietämys Uskon asioista, kuin meillä kristityillä,"
Miksi et sitten käänny juutalaiseksi?
Vakavasti puhuen, kyllä kai se tietämys on enemmän kiinni yksilöistä kuin uskonnosta.
26.09.2007 20:41
Ja esitän pahoitteluni, jos lainaukset eräältä nettisivuilta loukkasivat muutamia.
Aion ostaa Talmudinkin, niin asia selviää. Ongelma on siinä, kun ei ehdi elämän aikana lukea kaikkia maailman kirjoja, niin pitää joskus kysyä joiltakuilta, että onko jossakin sitä taikka tätä.
26.09.2007 20:38
Vanhassa liitossa Melkidekin kahta puolta oli kaksi profeettaa. Ennen häntä oli patriarkka Enok ja hänen jälkeensä tuli profeetta Elia. Molemmat "nousivat taivaaseen" eli saavuttivat ns. viidennen vihkimyksen, jota myös "taivaaseenastumiseksi" kutsutaan. Melkisedek on tuo Sakariaan näkemä lampunjalka ja nuo profeetat ovat ne kaksi öljypuuta tuon lampunjalan kahta puolta (Sak. 4).
Jo essealaiset odottivat kolmea Messiasta, profeettaa, ylipappia ja kuningasta. Enokin oli määrä jälleensyntyä uudelleen tällä kertaa ENNEN ylipappia ja Enokin vasta hänen jälkeensä. Profeetta Elia jälleensyntyi Johannes Kastajana kuten Jeesus todisti ja patriarkka Enok ylipappi Jeesuksen jälkeen profeetta Muhammedina, eli maallis-uskonnollisena kuningashallitsijana. He ovat myös Aurinko (Kristus), Kuu (Muhammed) ja tähdet tai tähti (Daavidin tähti) eli Johannes eli samalla myös kolme aabrahamilaista uskontoa, kristinusko, Islam ja juutalaisuus.
Ja tämä oli sitten vain teoria. ; )
25.09.2007 19:58
Eikös eräs teoria lähde siitä, että tuo Talmudin mainitsema "Jeshua" saattaisikin olla 150 aikaisemmin elänyt essealaisopettaja Jeshua ben Pandira.
25.09.2007 19:43
587 / 605