Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kts777
profiilit
kts777
kts777
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
866
Kommenttia
12083
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Välillä minua luullaan teosofiksi, vaikka olen vankka oikeaoppinen luterilainen.
Minua luullaan toisinaan myös antisemitistiksi [:oO], vaikka arvostan ja siunaan juutalaisuutta suurin piirtein ylitse kaiken muun paitsi Jeesuksen!
No, sattuhan sitä... ;o)
25.09.2007 19:40
Olen tosin lukenut Lars Leevin kirjan maahisista mutta se ei vielä tehnyt minusta lestadiolaista...
; )
25.09.2007 18:37
Teosofian mukaan ihmisapinat ovat lemurialaisten jälkeläisiä suoraan alenevassa polvessa.
Rappeutuneita tosin mutta ihan lystikkäitä.
; )
24.09.2007 23:18
Melkisedek oli vanhan liiton ylipappi ja edusti näitä vanhoja uskontoja, juutalaisuutta sekä sateenkaariliittoa edustavia pakanauskontoja. Ne kaikki perustuivat lain kautta ansaittavaan hurskauteen.
Kristuksestakin tuli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti, koska hän kulki tuon vanhan liiton tien alusta loppuun saakka. Hän avasi meille seuraajilleen uuden liiton ladun, jotta meidän ei tarvitsisi kulkea tuota vanhan liiton vaivalloista tietä, sillä mikään liha ei tule hurskaaksi lain kautta.
Hebrealaiskirje:
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
24.09.2007 23:12
Vaikka osa noista hurjimmista sitaateista olisikin Talmudista, koska ennen muinoin muillakin kuin Lutherilla saattoi joskus mustepullo kiehahtaa.
Kerran lensi piruakin päin mutta piru väisti Martin heiton ja läiskä näkyy seinässä vieläkin:
"Minulla on paskaa housuissani, sinä voit ripustaa ne kaulallesi ja pyyhkiä niillä suusi.”
~Martti Luther Paholaiselle
24.09.2007 22:52
En ole itse poistanut tuota viestiäni, enkä laittanut sitä minkään muun takia kuin siksi, että Luther oli väittämänsä mukaan mm. noista kohdista suivaantunut ja siihen kysyttiin keksusteluketjussa syytä. Ihan eri asia on se, mistä nuo kohdat ovat peräisin ja jos joku osaa sanoa asiasta jotain, niin kuunnellaan kernaasti.
24.09.2007 18:43
Nuo kun ovat toisen käden tietoa netistä. En ole itse päässyt tarkistamaan kutakin kohtaa.
23.09.2007 23:00
Elena: "...kabbalismi vaikuttaa minusta kovin monimutkaiselta, ... minusta suora tie on parempi...tie Jumalan tykö on suora mutta ihmiset ovat tehneet siihen monia mutkia..."
Minäkin näen loppujen lopuksi asian siten, että usko Jeesuksen on hyvin yksinkertainen ja suorin tie. Nuo kabbalistis-mystillis-juutalais-pakanallis-newageläiset jutut ovat äärimmäisen mielenkiintoisia tutkia ja niistä oppii paljon ihmisen psykologiasta mutta en lähde itse etenemään kiertoteitä, kun suora polku on jo alla:
Galatalaiskirje:
2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
23.09.2007 21:35
"Miksi ihmeessä juutalaiset filosofit tulkitsisivat Uutta Testamenttia?"
Six kun se on pääosin juutalaisten kirjoittama.
; )
23.09.2007 20:07
Lihallinen Israel on kansa muiden joukossa. Sen yksilöille on kuitenkin aina pelastuksen ovi valmiina ja sepposen selällään siinä kuin muillekin.
23.09.2007 19:20
Goottien valtakunta katosi eikä jäänyt kuin Göötanmaa mutta Vandaalien alkukoti Vandalia, Vandadalen, Vandaalien laakso eli Vantaa on edelleen voimissaan!
; )
23.09.2007 19:15
No Ilmestyskirjan peto on tietenkin yhdistelmä jo Danielin näkemästä neljästä pedosta mutta jos tarkoitat Raamatun ulkopuolisia lähteitä yksi niistä saattaisi olla 4. Esran kirja, joka on myös eräänlainen ilmestyskirja.
Kirjasta löytyy Johanneksen Ilmestyskirjasta tuttuja symboleita, kuten: elämänpuu, kosmiset mullistukset, pelastettujen täysi määrä,
maasta ja merestä nouseva peto, kaksi sirppiä, harmagedonin taistelu, portto, pedon päät ja viimeinen tuomio.
http://www.apokryfikirjat.com/2esra.htm
23.09.2007 18:58
Pidä joka tapauksessa hyvä huoli noista nauhoista. Kaikki tuollainen on jo historiallisesti tärkeää.
Ota yhteyttä johonkin äänitepalvelufirmaan ellet muuta keksi.
23.09.2007 09:09
Sen kannattaisi jatkaa vaan sitä paastoaan vielä ainakin viikon verran. Takaan ja alleviivaan, ettei enää sen jälkeen kiinnosta sen paremmin omat kuin muidenkaan vietit.
:D
22.09.2007 23:18
Tällä foorumilla ei ollut yhtään hölmöläistä ennen kuin itse tunkemalla tungit itsesi tänne...
:D
22.09.2007 23:08
Rabbit ovat useimmiten naimisissa olevia miehiä, joten jos sinulla on mahdollisesti kenties olemassa jopa jonkunlainen käsitys siitä, mitä aviopuolisoiden yhteiselämä voisi toisinaan sisältää, niin voit päätellä sitä jotakin. Jos et pysty päättelemään, niin anna olla ja nuku vaan...
22.09.2007 23:02
Nyt pitää muistaa, että elettiin 1500-lukua, joka oli kovaa aikaa. Ei silloin tarjottu toisinajatteleville maitoa ja pullaa.
Jos kerran Luther manasi hornan tuuttiin paavin kannattajat, niin totta kai hän kohteli vieläkin kovemmin juutalaisia, jotka olivat hänestä opillisesti vieläkin kauempana kuin paavilaiset.
22.09.2007 22:55
Oli meidän suomalaisten pakanoidenkin korkein jumaluus...
22.09.2007 22:17
Googletus auttaa, kun kielitaito uupuu...
http://209.85.135.104/search?q=cache:x1awQggpaJ0J:www.answers.com/topic/g-mar-hatima-tova+hatima+tova&hl=fi&ct=clnk&cd=20&gl=fi
"G'mar hatima tova" is the Hebrew term, "May you be inscribed in the Book of Life." The term is used by Jews to wish each other well during Rosh Hashana and Yom Kippur.
22.09.2007 21:08
Rahallista apua vaikkapa palestiinalaisille voi antaa kätevästi kirkon ulkomaanavun sivujen kautta.
Kiitos!
22.09.2007 20:50
588 / 605