Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. >>No juurihan sen itsekin sanoit. Luoppikset väittivät haaratoimiston TUNNUSTANEEN, että näillä jutuilla on vaikutusta. Itse vahvistit, että ei ole tunnustanut, joten väite toisensuuntaisesta lausumasta on valhe!

Sekö sitten sanottiin lavalta?

Ja kuten sanoin: se taatusti myönnetään haratoimistossa, mutta sitä ei ääneen sanota. Tämän varmuusluokan asian voi sanoa varmana tietona kun se nyt vain on niin, että netti vie julistajia yhä enenevässä määrin.

>>Jos omat vanhempasi olivat pönttöjä, se ei ole kuitenkaan sen yleisempää JT piireissä, päin vastoin. Ja tämän toi Kuokkanen julki, joten taas oli osoitettu valheellinen väittämä.

Asioiden kieltäminen ei tee asioita olemattomiksi, sen olisi hyvä vartiotorniseuran oppia.

Jos sattuu kuulumaan vartiotorniseuraan niin jonkinlaisen pönttöyden kunniamaininnan jo siitäkin voidaan myöntää. Myönnän sellaisen myös itselleni koska olen joskus sellaiseen kapsahtanut.

En voi myöskään sille mitään, että lähipiirissäni lähes kaikki todistajalapset opetettiin nuhteeseen ruumiillisen kurituksen voimalla. Sellaiseen puuttuminen mielenosoituksella on mitä epäitsekkäintä ja erittäin toivottavaa toimintaa.

Valheeksi on helppo väittää lavalta mitä vain, mutta yleisössä taisi olla yksi jos toinenkin lapsukainen asiasta omaa mieltään..

>>Luin paikallislehdestä, että yli 60%:lla peruskoululaisista on jonkinasteisia mielenterveysongelmia jossakin vaiheessa nuoruuttaan. Sanottiin syynä olevan pääasiassa kotiolot. Eivät varmaankaan ole edes suurimmaksi osaksi JT perheistä, vai mitä?

Ja mitä tämä ajaa takaa? Onko joku väittänyt, että muilla kuin jehovan todistajilla ei ole mielenterveysongelmia?

>>Vedät sitten väittämän esiin, tälle palstalle tyypilliseen tapaan, vain vaikuttimiisi nojaten. Ei siis ole merkitystä tosiasioilla.

Muistaakseni juuri tästä asiasta halusin huomauttaa aluksi: että konventin lavalta kerrotaan vuolaasti valheellisuudesta ja petollisuudesta ja ties mistä halventavasta, mutta konkreettisia näyttöjä ei ole.

>>Niin että tässä ne nyt ovat edelleenkin ne kolme konventissa yksilöityä luopiovaletta Suomesta.

Josko kertaisit vielä ne mielessäsi (tai vaikka uudestaan tänne), koska taisit puhua ohi suusi. Yhtäkään valetta en ole sinun vieläkään huomannut tänne laittaneen, josta olisi yksilöiden puhuttu konventissa. Olen kyllä huomannut, että siellä on parjattu ja yritetty väheksyä luopion ajatusmaailmaa ja vaikuttimia, mutta yhtäkään VALHETTA ei ole yksilöity, niin että se olisi todistettu valheeksi.
  2. >>Kalevalehden kirjoituksesta. Täällä väitettiin haaratoimiston myöntäneen, että tällaisilla palstoilla on merkitystä julistajamäärään.

Tottakai tällaisilla palstoilla on vaikutusta julistajamäärään. Miksi ei olisi? Aivan taatusti se myönnetään haaratoimistoissa ympäri maailmaa, mutta ääneen sitä ei sanota.

>>Toiseksi kuokkanen puhui täälläkin kampanjoidusta JT-lasten piinasta ja ahdingosta, josta teillä on tekeillä oikein mielenosoituskin.

Kun et ole todistaja niin et voi väittää etteikö tuossa järjestössä elävillä lapsilla olisi paljonkin piinallisia hetkiä elämässään. He jotka ovat olleet todistajia ja kokeneet nuo ahdingot ovat julkisesti tunnustaneet, että järjestössä eläminen lapsena on ahdistavaa ja piinaavaakin ajoittain. Se on tosiasia eikä mikään luopiovale.

Itse olen kokenut lapsuuden todistajaperheessä ja sille eivät voi Kuokkasen puheetkaan yhtään mitään, että kokemuksieni pohjalta olen ehdottomasti sillä kannalla, että on hyvä yrittää vaikuttaa nykyajan todistajaperheiden kasvatusmalleihin, että edes jollain olisi helpompi lapsuus.

>>Lisäksi olen kuullut erittäin seikkaperäisen selonteon siihen väittämään, että haaratoimisto on rakentamassa luksushuvilaa H. Kankaanpäälle, vaikka samaan aikaan kerätään seurakuntalaisilta varoja uuteen painokoneeseen. No tuo väitehän oli tietty täyttä huuhaata.

Kerro lisää.

Tätähän ei ole konventissa lavalta kerrottu, eikö niin? Ja niistä oli kyse, eikö niin?

>>Kivaa kesää. Älä suotta nolostu, kerrankos sitä tulee pehmeitä puhuneeksi uhoissaan.

Olen ehdottomasti valmis oppimaan uusia asioita ja myöntämään virheeni, mutta edelleenkään konventin lavalta ei ole tullut yhtäkään Suomessa yksilöityä luopiovaletta.

Joten nolostuminen ei kuulu juuri tällä hetkellä toimintasuunnitelmaani.
  3. Ei sinun tarvitse kuin soittaa paikkakuntasi seurakunnalle niin 110%:sti oveasi kolkutellaan.

En tosin suosittele kenellekään kyseistä lahkoa missään mielessä, mutta oma aktiivisuuskaan ei ole kiellettyä jos välttämättä haluat heidät ovellesi.

Ennen sitä suosittelen lämpimästi lukemaan kokonaan Pasi Turusen kirjan Vartiotorni - Valtakunta uudessa valossa (kuten olen jo todennut). Siitä saa kokonaisvaltaisen kuvan lahkosta verrattuna heidän omiin yksisilmäisiin tulkintoihinsa omasta järjestöstään. Ethän haluaisi ostaa käytettyä autoakaan autoliikkeestä autoliikkeen omien myyjien antamien tietojen mukaan jos sinulla olisi mahdollisuus kuulla kolmannen tahon suorittamasta perinpohjaisesta kuntotarkastuksta.