"34 Mutta sanhedrinissa nousi eräs mies, Gamaliel-niminen fariseus, koko kansan arvostama lainopettaja, ja antoi käskyn panna miehet hetkiseksi ulkopuolelle. 35 Ja hän sanoi heille: ”Israelin miehet, varokaa, mitä aiotte tehdä näille miehille. 36 Ennen näitä päiviä nousi esimerkiksi Teudas sanoen jokin olevansa, ja lukuisia miehiä, noin neljäsataa, liittyi hänen puolueeseensa. Mutta hänet surmattiin, ja kaikki ne, jotka tottelivat häntä, hajaantuivat, eikä heistä tullut mitään. 37 Hänen jälkeensä nousi galilealainen Juudas henkikirjoituksen päivinä, ja hän veti kansaa mukaansa. Ja kuitenkin hän tuhoutui, ja kaikki, jotka tottelivat häntä, hajaantuivat. 38 Ja niin minä sanon teille näissä olosuhteissa: älkää kajotko näihin miehiin, vaan antakaa heidän olla (sillä jos tämä hanke tai tämä työ on ihmisistä, niin se kukistuu, 39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi kukistaa heitä); muutoin teidän saatetaan ehkä havaita taistelevan todellisuudessa Jumalaa vastaan.”"
Apostolien teot 5:34-39
18
1014
Vastaukset
Sitten ei muuta kuin näkemys raamatun paikoista niin voisi kehkeytyä ehkä keskusteluakin. Näinhän keskustelupalstoilla useasti on tapana toimia, vai mitä tuumit?
Jos nyt vertaat tätä kohtaa luopiotoimintaan niin itse en ole kenenkään vielä huomannut haalivat joukkoja kenenkään puolueeseen, vaan keskustelun herättäminen erinäisistä järjestön opinkappaleista ja niiden sovelluttaminen raamatun kanssa on käsitykseni mukaan asia nro 1.- am.ha_arets
Roomalaisille 14:19
"19 Niinpä siis pyrkikäämme siihen, mikä edistää rauhaa ja mikä on rakentavaa toisillemme."
Matteus 12:30
"30 Joka ei ole minun puolellani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." am.ha_arets kirjoitti:
"19 Niinpä siis pyrkikäämme siihen, mikä edistää rauhaa ja mikä on rakentavaa toisillemme."
"30 Joka ei ole minun puolellani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."Täytyisi tietenkin saada raamatullinen tuki sille asialle, että tässä nyt puhutaan juuri vartiotorniseurasta ja sen puolella olemisesta, eikö niin?
Totta puhuaksemme tässähän puhutaan ainoastaan jumalan ja jeesuksen puolella olemisesta ja siitä hajoittamisesta jos ei ole heidän puolellaan, eikö niin?am.ha_arets kirjoitti:
"30 Joka ei ole minun puolellani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."mikä tahansa uskontohan näitä voi halutessaan julistaa ja liittää siihen itsensä. Ja näin on tapahtunutkin. Mutta jos tällaisia jakeita ryhdytään osoittamaan koskevan jotakin tiettyä järjestöä niin on aivan pakko omata myös perustelut sille, että raamattu tosiaan tarkoittaa näin.
- am.ha_arets
t-i-u-k-u kirjoitti:
Täytyisi tietenkin saada raamatullinen tuki sille asialle, että tässä nyt puhutaan juuri vartiotorniseurasta ja sen puolella olemisesta, eikö niin?
Totta puhuaksemme tässähän puhutaan ainoastaan jumalan ja jeesuksen puolella olemisesta ja siitä hajoittamisesta jos ei ole heidän puolellaan, eikö niin?Ei sillä ole väliä puhutaanko vartiotorniseurasta vai ei. Toimi sinä oikein omalla kohdallasi.
Ole siis Jumalan ja Jeesuksen puolella. Yritä rakentaa sen sijaan, että hajottaisit.
Samoin kuin kukaan joka haukkuu kilpailevan valmistajan tuotetta ei koskaan tule hyväksi myyjäksi. Oman tuotteen ominaisuuksia perustelemalla tulee hyväksi myyjäksi.
Ja tuossa ensimmäisessä raamatunkohdassa nimenomaan sanottiin:
"JOS tämä hanke tai tämä työ on ihmisistä, niin se kukistuu, 39 mutta JOS se on Jumalasta, niin te ette voi kukistaa heitä"
Haluatko todellakin ottaa riskin, että "taistelisitkin todellisuudessa Jumalaa vastaan"? am.ha_arets kirjoitti:
Ei sillä ole väliä puhutaanko vartiotorniseurasta vai ei. Toimi sinä oikein omalla kohdallasi.
Ole siis Jumalan ja Jeesuksen puolella. Yritä rakentaa sen sijaan, että hajottaisit.
Samoin kuin kukaan joka haukkuu kilpailevan valmistajan tuotetta ei koskaan tule hyväksi myyjäksi. Oman tuotteen ominaisuuksia perustelemalla tulee hyväksi myyjäksi.
"JOS tämä hanke tai tämä työ on ihmisistä, niin se kukistuu, 39 mutta JOS se on Jumalasta, niin te ette voi kukistaa heitä"
Haluatko todellakin ottaa riskin, että "taistelisitkin todellisuudessa Jumalaa vastaan"?>>Ole siis Jumalan ja Jeesuksen puolella. Yritä rakentaa sen sijaan, että hajottaisit.
Henkilökohtaisesti tunnen olevani tässä asiassa agnostikko, että on siten sama minulle, että onko jumaluuksia vai ei. Mutta näistä asioista on aina mielenkiintoista keskustella ja ihmetellä aika ajoin kuinka jokin järjestö lähtee omimaan raamatunpaikkoja ja jumalan kansan arvonimeä itselleen aivan ilman perusteita.
>>Haluatko todellakin ottaa riskin, että "taistelisitkin todellisuudessa Jumalaa vastaan"?
Olen vietänyt koko nuoruuteni vartiotorniseuran alaisuudessa ja olen nykyään täysin vakuuttunut siitä, että sillä järjestöllä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Teorioiden rakentelijana se on onnistunut kiitettävästi, mutta teorioiksi on jäänyt niin paljon, että en voi uskoa mahdollisen jumalan hyväksyvän kyseistä toimintaa millään muotoa.
Yksittäisen ihmisen vilpittömyys onkin sitten toinen juttu ja monet saattavat sitä ollakin, ei siinä mitään. Mutta se, että järjestö ei anna jäsentensä tutkia asioita kaikilta kanteilta vaan ainoastaan oman kirjallisuutensa kautta niin siinä on jo itsessään niin paljon mätää, että oksat pois ja pala latvaa.- Emeritus-Corrector
am.ha_arets kirjoitti:
Ei sillä ole väliä puhutaanko vartiotorniseurasta vai ei. Toimi sinä oikein omalla kohdallasi.
Haluatko todellakin ottaa riskin, että "taistelisitkin todellisuudessa Jumalaa vastaan"?Eikös jehovat tee juuri noin. He kehuvat epäsuorasti itseänsä haukkumalla kristikunnan papistoa. Tämä asia tulee yleensä hyvin varhaisessa vaiheessa pidettäessä ehtojeppulalle kirjantutkistelua.
Juuri tuon takia jehovia voidaan sanoa perustellusti loisuskonnoksi.
-Corrector- - Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ole siis Jumalan ja Jeesuksen puolella. Yritä rakentaa sen sijaan, että hajottaisit.
Henkilökohtaisesti tunnen olevani tässä asiassa agnostikko, että on siten sama minulle, että onko jumaluuksia vai ei. Mutta näistä asioista on aina mielenkiintoista keskustella ja ihmetellä aika ajoin kuinka jokin järjestö lähtee omimaan raamatunpaikkoja ja jumalan kansan arvonimeä itselleen aivan ilman perusteita.
>>Haluatko todellakin ottaa riskin, että "taistelisitkin todellisuudessa Jumalaa vastaan"?
Olen vietänyt koko nuoruuteni vartiotorniseuran alaisuudessa ja olen nykyään täysin vakuuttunut siitä, että sillä järjestöllä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Teorioiden rakentelijana se on onnistunut kiitettävästi, mutta teorioiksi on jäänyt niin paljon, että en voi uskoa mahdollisen jumalan hyväksyvän kyseistä toimintaa millään muotoa.
Yksittäisen ihmisen vilpittömyys onkin sitten toinen juttu ja monet saattavat sitä ollakin, ei siinä mitään. Mutta se, että järjestö ei anna jäsentensä tutkia asioita kaikilta kanteilta vaan ainoastaan oman kirjallisuutensa kautta niin siinä on jo itsessään niin paljon mätää, että oksat pois ja pala latvaa.>>Teorioiden rakentelijana se on onnistunut kiitettävästi,
Osoittaahan se taitoa, että kymmenistä epäonnistuneista ennustuksista, Raamatun- ja historianvääristelystä huolimatta miljoonat ihmiset suuntaavat katseensa tuohon rakentelijaan kuin yökkö aurinkoon.
Minusta se kertoo kuitenkin enemmän selittelyjen kuuntelijoista kuin selittelijöistä, koska vastaavaa selittelyä on liikkeellä muillakin tavaramerkeillä. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Teorioiden rakentelijana se on onnistunut kiitettävästi,
Osoittaahan se taitoa, että kymmenistä epäonnistuneista ennustuksista, Raamatun- ja historianvääristelystä huolimatta miljoonat ihmiset suuntaavat katseensa tuohon rakentelijaan kuin yökkö aurinkoon.
Minusta se kertoo kuitenkin enemmän selittelyjen kuuntelijoista kuin selittelijöistä, koska vastaavaa selittelyä on liikkeellä muillakin tavaramerkeillä.>>Minusta se kertoo kuitenkin enemmän selittelyjen kuuntelijoista kuin selittelijöistä, koska vastaavaa selittelyä on liikkeellä muillakin tavaramerkeillä.
Oma vastuu on tietenkin kuulijallakin, totta. Mutta piru vie kun se on ryhmäpaineen ja sukulaissuhteiden mahdollisen menettämisen ohella niin vaikea yksilön lähteä taistelemaan niin kutsuttuja tuulimyllyjä vastaan. Tiedänhän tuon omltakin kohdalta. Vaikka onhan meillä kannustavia esimerkkejä kuinka totuus löytää tiensä aina jos se halutaan löytää.
Itsekään en ole uskaltanut kunnolla avata keskusteluja sukulaisteni kanssa. Vasta pintaa raaputettu ja silloinkin haluttomuus tietää mistään mitään on esteenä. Toisaalta haluttomuus tietää asioista voidaan tulkita myös niin, että osa ihmisestä tietää järjestössä olevan mätää, mutta ei vielä uskalla lähteä sitä määrittelemään. Mene ja tiedä, mutta kyllä minä vielä avaan nuo keskustelut kun olen itse valmistautunut siihen mielestäni tarpeeksi.- Lähimmäinen.
Emeritus-Corrector kirjoitti:
Eikös jehovat tee juuri noin. He kehuvat epäsuorasti itseänsä haukkumalla kristikunnan papistoa. Tämä asia tulee yleensä hyvin varhaisessa vaiheessa pidettäessä ehtojeppulalle kirjantutkistelua.
Juuri tuon takia jehovia voidaan sanoa perustellusti loisuskonnoksi.
-Corrector-Mihinkä kristikunnan papit kuuluvat? Suureen Babyloniin joka tuhotaan, merkkejä on jo näkyvissa!
Lähimmäinen. kirjoitti:
Mihinkä kristikunnan papit kuuluvat? Suureen Babyloniin joka tuhotaan, merkkejä on jo näkyvissa!
Mihinkä vartiotorniseuran hallintoelimen jäsenet kuuluvat? Suureen Babyloniin joka tuhotaan, merkkejä on jo näkyvissa!
Tällaiset "sinun" tyyliset heitot ilman mitään järkevää sanottavaa voidaan heivata samantien roskakoriin. Etkö voisi edes ajoittain sanoa jotain jonka pystyt perustella, edes jotain?- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minusta se kertoo kuitenkin enemmän selittelyjen kuuntelijoista kuin selittelijöistä, koska vastaavaa selittelyä on liikkeellä muillakin tavaramerkeillä.
Oma vastuu on tietenkin kuulijallakin, totta. Mutta piru vie kun se on ryhmäpaineen ja sukulaissuhteiden mahdollisen menettämisen ohella niin vaikea yksilön lähteä taistelemaan niin kutsuttuja tuulimyllyjä vastaan. Tiedänhän tuon omltakin kohdalta. Vaikka onhan meillä kannustavia esimerkkejä kuinka totuus löytää tiensä aina jos se halutaan löytää.
Itsekään en ole uskaltanut kunnolla avata keskusteluja sukulaisteni kanssa. Vasta pintaa raaputettu ja silloinkin haluttomuus tietää mistään mitään on esteenä. Toisaalta haluttomuus tietää asioista voidaan tulkita myös niin, että osa ihmisestä tietää järjestössä olevan mätää, mutta ei vielä uskalla lähteä sitä määrittelemään. Mene ja tiedä, mutta kyllä minä vielä avaan nuo keskustelut kun olen itse valmistautunut siihen mielestäni tarpeeksi.>> Mutta piru vie kun se on ryhmäpaineen ja sukulaissuhteiden mahdollisen menettämisen ohella niin vaikea yksilön lähteä taistelemaan niin kutsuttuja tuulimyllyjä vastaan.
Totta, enkä sulje tätä asiaa tietenkään pois, vaan tarkoitim yleisellä tasolla samaa, minkä vanha kansanviisaus toteaa jotenkin niin, että niin kauan kun on kauran ostajia on myös kauran myyjiä. Tosin en ole varma oliko tuo hyödyke alkuperäisversiossa sittenkään kaura.
>> Toisaalta haluttomuus tietää asioista voidaan tulkita myös niin, että osa ihmisestä tietää järjestössä olevan mätää, mutta ei vielä uskalla lähteä sitä määrittelemään.
Tai sitten ihminen ei kerta kaikkiaan halua käsitellä asiaa, vaan torjuu jo asian tarkastelun mahdollisuudenkin. - Markku_Meilo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Mihinkä kristikunnan papit kuuluvat? Suureen Babyloniin joka tuhotaan, merkkejä on jo näkyvissa!
>>Suureen Babyloniin joka tuhotaan, merkkejä on jo näkyvissa!
Onko sulla alkeellisintakaan havaintoa kuinka useasti ja millä aikajänteellä Vartiotorniseurassa on noita merkkejä nähty?
- am.ha_arets
Ettekö osaa pysyä asiassa?
Yksi alkaa puhumaan kuulijan vastuusta.. no hänhän on aivan oikeassa, meillä jokaisella on vastuu vain itsestämme.
Toinen kehoittaa katsomaan peiliin. Kyllä... sekin on aika ajoin tärkeää.
Keskustellaanko täällä rakentavassa hengessä.. Kannustetaanko tutkimaan raamattua.. Vai parjataanko täällä.. Yritetäänkö täällä tuhota toisten usko Raamattuun! (Ei kysymysmerkkiä.. Kuten saatoitte huomata, nämä ovat retorisia kysymyksiä.. joten jokainen voi itsekseen niitä miettiä!)
Mutta kertokaapa miltä tuntuisi jos jossain vaiheessa ymmärtäisitte taistelleenne itse Jumalaa vastaan!- Markku_Meilo
>>Mutta kertokaapa miltä tuntuisi jos jossain vaiheessa ymmärtäisitte taistelleenne itse Jumalaa vastaan!
Olisiko oleellisempaa kysellä miltä ihmisestä tuntuu kun on vedätetty kautta koko elämän?
Tai mitäs jos kyselisi esimerkiksi miljoonilta 1920-luvun kuolemattomilta?
Tai niiltä, joille ennen 1950-lukua (ja vielä sen aikana) kaupattiin viimeisenä sukupolvena ennen uutta maailmaa
Tai niiltä 1960-luvun nuorilta, joiden ei tullut turhaan kouluttautua, kun eivät ehdi aikuistua ennen uutta asiainjärjetelmää?
Tai...
Tai...
Tai... - sööpäri.
"Mutta kertokaapa miltä tuntuisi jos jossain vaiheessa ymmärtäisitte taistelleenne itse Jumalaa vastaan!"
No jos tuota kysytään yleisellä tasolla niin pahaltahan se tuntuisi. En minä ainakaan halua mahdollista jumalaa vastustaa. Enkä oikeastaan paljon muutakaan. Lähinnä on hauska kirjoitella ja vertailla mielipiteitä, kokemuksia ja tuntemuksia aiheesta joka on niin paljon vaikuttanut elämääni. - rakentavia, mutta ovat repiviä
LUOPIOT JA LUOPUMUKSEN HEDELMÄ:
"Kaikissa heidän kirjoituksissaan vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."
"Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49)"
"Näyttää siltä kuin heihin olisi istutettu hulluus, saatanallinen raivotauti."
"Millaisia ovat luopioiden hedelmät ja heidän julkaisunsa? ... Juuri näistä aineksista koostuu demonien pöydässä oleva ruoka, joka on kaikkineen suunniteltu jäytämään Jehovan kansan uskoa."
"Lisäksi useimmat eivät enää pidä lujasti kiinni verta, puolueettomuutta ja Jumalan valtakunnasta todistamisen tarpeellisuutta koskevasta raamatullisesta kannasta."
" propagandaa, jonka tuottajat ovat hylänneet Jehovan pöydän ja pieksevät nyt puheillaan niitä, jotka auttavat meitä omaksumaan "terveellisiä sanoja"?"
PS. "Mielenosoituslahkon" kirjoituksia on syytä karttaa. - Johannes
rakentavia, mutta ovat repiviä kirjoitti:
LUOPIOT JA LUOPUMUKSEN HEDELMÄ:
"Kaikissa heidän kirjoituksissaan vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."
"Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49)"
"Näyttää siltä kuin heihin olisi istutettu hulluus, saatanallinen raivotauti."
"Millaisia ovat luopioiden hedelmät ja heidän julkaisunsa? ... Juuri näistä aineksista koostuu demonien pöydässä oleva ruoka, joka on kaikkineen suunniteltu jäytämään Jehovan kansan uskoa."
"Lisäksi useimmat eivät enää pidä lujasti kiinni verta, puolueettomuutta ja Jumalan valtakunnasta todistamisen tarpeellisuutta koskevasta raamatullisesta kannasta."
" propagandaa, jonka tuottajat ovat hylänneet Jehovan pöydän ja pieksevät nyt puheillaan niitä, jotka auttavat meitä omaksumaan "terveellisiä sanoja"?"
PS. "Mielenosoituslahkon" kirjoituksia on syytä karttaa.Tuohan sitten olikin rakentava viesti!..ihanko itse keksit tarinaa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2568728IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2965974- 1761935
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761820- 1901392
- 781344
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61237Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?621233Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2191063- 1091061