Vapaa kuvaus

Aloituksia

20

Kommenttia

689

1. Miksi haluan tuhota uskonne? Siinäpä hieno kysymys. Olen ottanut tavoitteekseni hankkia ratkaisu tähän asiaan, vaikka itse ratkaisu on jo minulla. Se on vain saatava myös muiden suusta, eli teidän. Niiden ihmisten jotka kaikista eniten ufoihin uskovat. Niin myös te levitätte uskoanne, enkä ole ikinä pitänyt uskontoja hyvinä asioina. Ainoastaan filosofisia sellaisia. Kuitenkin 'sallin' sen ilomielin jos pyritte uskomaan ufoihin vain samalla tavalla kuin kristitty uskoo kuolemanjälkeiseen eloon.

Sillä tavalla osaan esittää vedenpitäviä ja ilmatiiviitä argumentteja, ettette te pysty niitä kumoamaan tai niihin vastaamaan. Hämmentävä sekä yksinkertainen kysymys.

Kyllä te olette enemmän käyttäytyneet epäkorrektisti minua kohtaan :) Teitä nyt vain ärsyttää se, ettette osaa vastata argumentteihini enkä ole poistumassa täältä. Näin nyt ja tulevaisuudessa.
  2. Hyvä kirjoitus ja järkevä näkökanta. Kuitenkin tiedetään ihmisten uskovan niin monenlaisiin jumaliin, henkiin, haamuihin, maahisiin, merenneitoihin ja muihin yhtä kuvitteellisiin ja täysin todistusaineittomiin asioihin ja väittävät vielä saaneen kokemuksia niiden kanssa. Ihmisellä on taipumus kuvitella harhoja ja uskotella ne todeksi itselleen, näin on ihan normaalia, että ufohavaintojakin on niin paljon. Merenneidoista ja merihirviöistäkin on muuten enemmän havaintoja kuin ufoista! Se ei kuitenkaan tee niistä yhtään sen todellisempia, valitettavasti.

Myönnän taistelevani tuulimyllyjä vastaan, mutta niin kauan kun ne pyörivät niin taistelen! :P Sentään saatan herättää jonkun mielikuvitusmaailmastaan, tai ainakin se olisi parasta mitä tässä voisi tapahtua :| Tai sitten vaihtoehtoisesti joku saa todisteet ja vaihdan kantani.

En osaa sanoa vakuuttaisiko minua omakohtainen kokemus, mutta mikä minut sitten vakuuttaisi? Todistusaineisto. Materiaali, orgaaninen aines joka tutkittaisiin ja todettaisiin olevan maan ulkopuolelta. Aika yksinkertaista sinäänsä.

Pahoitteluni siitä turhan kärkkäästä maininnasta, että väitän suoraan valehtelijaksi ufokokemuksia kokeneen. Eihän hän välttämättä tiedosta kokeneensa vain suggestiota, unta, huijausta tai luonnollista ilmiötä. Tokihan kertomusten kertominen ei ole niin suuri paha mitä se voisi olla hyvä, joten niistä kertominen on vain suotavaa. Kuitenkin on varmasti pakko odottaa myös negatiivista palautetta ó_ò
  3. Olette vapaat uskomaan mihin haluatte ja selkeästi tavallisin tapa miten te niihin uskotte, on ufouskovaisuus. Muukalaiset eivät kuitenkaan ole kaikille pelkästään uskon asia. Muukalaisista ja lentävistä lautasista, (yleensä nimikkeellä ufo) puhuttaessa olisi hyvä eroittaa nämä asiat toisistaan.

Ufouskovaisuudessa ei vaadita minkäänlaisia todistusaineistoa tai vakuutteluja asian olemassaolosta, vaan se käsitetään yksinkertaisesti olemassaolevana perustuen ainoastaan henkilökohtaiseen uskoon.

Itsehän suhtaudun muukalaisten olemassaoloon tieteelliseltä kannalta, kuten olemme useasti jo maininneet. Tätä edustaa myös vakavastiotettavat (jos niitä on) ufotutkijat ja ufologit. Itsehän suhtaudun muukalaisten olemassaoloon kielteisesti vain sen vuoksi, ettei niistä ole yhtään konkreettista todistusaineistoa sekä fyysiset rajoitteet madaltavat todennäköisyyttä äärimmäisen pieneen, toisin sanoen ennemmin infitesimaaliseen. Näin mahdollisuus on olemassa, muttei mitään todistusaineistoa niin lopputulos on ymmärrettävissä jo maalaisjärjellä.

Uskokaa toki jos mieli tekee, ettekä tekään varmasti tiedä vastausta kaikkiin argumentteihini vaikka niihin olisikin vastaus. Jos itse uskoisin johonkin kuten te uskotte ufoihin, niin tuollaisen argumentin saadessani vastaan kaipaisin tukahduttamatonta halua etsiä siihen vastaus. Vastauksen tietäisi siis varmasti ainoastaan ufot, mutta kun ufoja ei ole olemassa eikä heitä ole kertomassa täällä vastauksia ja tällä ufojen olemattomuudella ON tekemistä asian kanssa. Kuinka käsitellä asiaa mitä ei ole olemassa?

Noh, kuitenkin tärkeintä olisi, että koko asian tutkiminen aloitettaisiin siitä, että muukalaisten olemassaolo todistettaisiin.

"Ja miksi et nöyrästi vain tunnustaisi sitä tosiasiaa, että et sinäkään yksinkertaisesti vain TIEDÄ kaikkea! Viisaimmatkaan(mitä sinä et kyllä todellakaan ole) eivät näe loppuun asti. Niin se vain on."

Niin, en tiedä kaikkea. Kuitenkaan kenelläkään ihmisellä, älyllisellä olennolla, älyllisellä rodulla tai lajilla yhteensäkään ei ole täydellistä tietämystä kaikesta. Tämä ei kuitenkaan estä asioiden käsittelemistä. Väitteesi on täysin absurdi ja irrelevantti. Keskustelijoilla kai pitäisi olla täydellinen käsitys koko maailmankaikkeudesta jotta arvoisan ufopalstan keskustelijoiden kanssa voisi keskustella? Kysymyshän on se, ettei _teillä_ ole tarpeeksi tietämystä, sekä erityisesti tietämystä ufojen olemassaolosta. _Ongelma siis ei ole minun tietämykseni puute._

Olkaa kilttejä ja hankkikaa vedenpitäviä todisteita. Tämä on nöyrä pyyntö ja tämä helpottaisi kovasti meidän kaikkien eloa :)
  4. Pahoittelen jos olen kutsunut täysin irrationaalisia ja totuudenvastaisia kommentteja sanoneita possuiksi, hulluiksi, känkkäränkän riivaamiksi, sioiksi, harhaisiksi tai muuksi. Näin kutsunkin heitä sitten valehtelijoiksi. Ennen kuin uskon yhtään ylilennokasta ufostooria (jonkalaisista ei ole videokuvaakaan kuin Indepentend ayssä tai ET:ssä) niin vaadin kyllä ainakin sen kuvamateriaalin ja lisäksi edes jonkinlaisia todisteita itse muukalaisten olemassaolosta! Sellaisia ei ole vieläkään esitetty missään eikä missään vaiheessa.

Olen myös pahoillani, jos omaan tietoutta asioista sekä omaan lisäksi hillitsemättömän tiedonjanon, kuten myös apunani sekä tukenani toimiva isoveljeni ja yhdessä katamme mielenkiintomme sekä tietoudemme historian, taloustieteen, avaruustutkimuksen, modernin fysiikan, tekniikan, yhteiskuntatieteiden, okkultismin, tähtitieteen, mytologian, etymologian, psykologian, hörhötieteiden sekä muille luonnontieteille. Teidän kanssanne olen joutunut luonnollisesti perehtymään entistäkin enemmän tähtitieteeseen, moderniin fysiikkaan sekä ennen kaikkea hörhötieteisiin että psykologiaan. Olenhan toki vain harrastelija ja yksi palstakeskustelija teidän joukossanne, mutta voisin kyllä väittää, että tietouteni kattaa enemmän mitä teidän ufokirjallisuutenne joka perustuu yleensä pelkälle rahastukselle, helppouskoisuudelle ja toivolle paremmasta maailmasta. Tämän vuoksi jätän sen huomioimatta kokonaan ja tarkastelen asiaa tieteelliseltä näkökulmalta ennemmin kuin mielikuvituksen.

Onko maisteri sitten ylivoipa auktoriteetti? :) Olitteko tietoisia muuten edes mitä hän luki pääaineekseen? Oliko syy varmasti minun?-) Vaikuttaa nyt naurettavalta selittelyltä joka minua ei kiinnosta yhtään.

Jos sinusta tuntuu, että olet minua päätä lyhyempi niin ei se ole minun ongelmani. Hanki itsekunnioitusta ja tietoutta, poika, mutta myös kunnioitusta muita keskustelijoita kohtaan pelkäämättä heitä heti yliauktoriteettisiksi. Turha koettaa kartattaa omaa uskottavuuttasi iäkkyydellä.