Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun tulee tehdä parannus, uudesta kasteestasi. Raamattu sanoo, että Hengen luomaan yhteyteen kuuluu vain yksi kaste.
Me pelastumme Kristuksen sovituksen ja kuuliaisuuden tähden, emme oman sovituksen ja oman kuuliaisuuden tähden, niin kuin hurmahenget opettavat.
"sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi." (Room.5:19)
02.03.2014 15:52
Joku röyhkeä lahkolainen kirjoittaa: "ihminen pelastuu armosta, ei siihen vettä tarvita". Sanoisin pahoja sanoja, jos en olisi uskovainen mies.
Puhumme kasteen armosta, jonka Jumala on asettanut ja säätänyt. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.
02.03.2014 15:45
"Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta."(apt.16:33). kaikki, koko=oikos perhekunta, siis myös sylilapset
02.03.2014 14:04
Käyn/me perheen kanssa Lähetyshiippakunnan tilaisuuksissa. Emme kuulu luopuneeseen kansankirkkoon. Kun oli kastetilaisuudet, pappi sanoi, että ehtoollisella, että se kuuluu niille jotka uskovat luterilaisen kirkon opetuksen mukaisesti. Jos joku kuitenkin olisi mennyt ehtoolliselle, niin se on hänen omalla vastuullaan.
Luther säätiö on pitäytynyt luterilaisuudessa ja kansankirkko luopunut siitä kokonaan. Omalla toiminnallaan luopunut kansankirkko on ulkona kirkosta.
02.03.2014 11:30
Uskovaisen SAMA ruumis nousee kerran kirkastettuna:
Joh.5:28 "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
"Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi joka on MUUTTAVA meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi."(Fil.3:20-21).
02.03.2014 09:39
Täysin totta!!! "Olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin"(ef.2:3) katso myös (Room.3:10; Room5:12).
02.03.2014 08:54
Uudelleenkastajilla on ketunhäntä kainalossa. Jokainen selkeäkin kastekohta selitetään, ettei siinä puhuta kasteesta mitään tai se on vertauskuva yms.
01.03.2014 19:20
Lue tarkkaan: "Kaikki kansat kastetaan opetuslapsiksi. Jumalan lapseksi tullaan kasteen kautta(lapset), opetuksen tulee seurata myöhemmin. Aikuiset taas ensin kuulevat sanaa ja heidät kastetaan Jumalan lapsiksi.
01.03.2014 14:17
Ei ole meidän tehtävämme määrätä millä "välineillä" pelastus tarjotaan ja annetaan meille ihmisille. Jeesuksen työ ristiltä ei tule meidän omaksemme kalvinismin opettamalla tavalla, vaan Jumalan säätämän ja asettaman "välineen" myötä. Pyhä kaste on tällainen voimallinen "väline", jossa Pyhä Henki voimallisesti vaikuttaa sanansa ja lupauksensa kautta. Onko sitten jotakin muitakin "välineitä"? On tietysti sana ja ehtoollinen. Kaste on kuitenkin uudestisyntymisen paikka ja nämä molemmat tulee pääsääntöisesti uudessa liitossa olla ja niistä opettaa oikein.
Jos puuttuu kaste, puuttuu jotakin, se että ei ole syntynyt vedestä ja hengestä.
Isokatekismus: Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja RUUMIINI saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös RUUMIIN ja sielun yhdessä pelastua JA ELÄÄ IANKAIKKISRESTI. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan PYHIKSI ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla."
01.03.2014 14:09
Kastetaanko kaikkia kansoja vai niitä vain, jotka uskovat?
Toki lapsista alkaen kansoja, sekä niitä jotka haluavat kasteen.
Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
01.03.2014 13:44
ferrari2, Lestadiolaisuudessa on mielestäni paljon hyvää ja oikeita näkemyksiä. Suvussani on ja on ollut myös heikäläisiä. Television kun hankimme pientä tyttöämme varten lähinnä ja ulkomaaliselle vaimolleni, Jumalan tervehdykset loppu. Tuli vielä pulmalliseksi lapsemme ja vaimonikin kaste. En halunnut luopuneen kansankirkon yhteyteen. Kansankirkolta lestadiolaiset kehoittivat kasteen ottamaan, joten Luther säätiössä saimme pyhät kasteet ja siitä olen jaksanut iloita tänäänkin. Tosin se on hiippakunta nykyisin.
Tietysti pyhä kaste on Raamatussa merkitykseltään, pikemminkin uskoon tulevien kaste kuin uskovien kaste. Ei tämän ymmärtämiseen tarvitse ruudinkeksijä olla, vaan ainoastaan rehlinen Raamatun opetukselle kasteesta.
01.03.2014 13:30
Minusta tuo Matt.7, asianyhteyksineen varoittaa uudesti kastajista, koska heidän oppi on tätä väärää:
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
01.03.2014 13:10
Minusta tuo Matt.7, asianyhteyksineen varoittaa uudesti kastajista, koska heidän oppi on tätä väärää:
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
01.03.2014 13:09
Kasteen yhteyteen sopivat hyvin "kummit"/todistajat, sillä Raamattu sanoo, että jokainen asia tulee vahvistaa kahden tai kolmen sanalla. Kaste on eittämättä tällainen asia. (2.kor.13:1).
01.03.2014 13:03
Nim. "mathetes", kehoittaa minua mienemään eteenpäin apt.2-luvussa. Tottakai menen eteenpäin, unohtamatta kuitenkaan apt.2:38-39, selittämättä niitä pois. Ei niitä kumoa mitkään jälkeenpäinkään olevat jakeet. Jakeethan kertovat, että kasteen lupaus antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Tämä kasteen lupaus on tarkoitettu lapsillekkin.
01.03.2014 12:55
Luin tuon Ap 2:38 eikä siinä mainita mitään vauvojen kastamisesta eikä kasteen
lupauksesta.
weha: apt. kaksi puhutaan kasteen lupauksesta, kasteessa saadusta syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen lahjasta. Nuo lupaukset on siis kasteessa, kohdan mukaan:
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, JOTTA syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
28.02.2014 14:52
Jeesus sanoo:
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
weha: Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä. Uskoa ja kastetta tarvitaan pelastukseen, eikä kumpaakaan saa hyljätä. Näin kohdasta opettaa Raamattu, kirkon perimätieto, varhaiset kirkkoisät, jo Johanneksen oppilaat, Luther ja Luterilaiset tunnustuskirjat.
28.02.2014 11:45
Kaste on uudestisyntymisen paikka. Jos on luopunut, ei tarvitse enää uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista. Usko on palaamista kasteen armoon. Omistat uskossa jo kerran saadun lupauksen kasteessa. Palaaminen tarkoittaa, palaamista siihen uudestisyntymiseen, jonka on kasteessa saanut.
28.02.2014 11:39
Kuinka Jeesus olisi voitu kastaa omaan kuolemaansa, kun hän eli lihassa maanpäällä? Meidät on kastettu uudessa liitossa Jeesuksen kuolemaan osalliseksi. Niin meidät haudataan yhdessä hänen kanssaan kasteessa ja herätetään myös eloon.
Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.
28.02.2014 11:34
Ei käy uudestikastajat, sillä tulee osalliseksi heidän synteihin. He tuovat salaa omia opetuksiaan. Ne on muuten kaikessa ihan erilaisia opetuksia.
28.02.2014 11:28
115 / 622