Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
uudestikastaja, nimim. "kesitas" mainitsee, että voi olla vanhurskas ja viaton, vaikka ei ole uskovainen. Tälläistä huuhaata se lakiusko järkeilee-
Raamattu tuntee vain yhden pelastuksen tien ja siinä vauvojen ja vaarien pelastustie on sama "uskon kautta". Kun on vanhurskas täytyy olla myös uskovainen. Uskonpuhdistuksen Vanhurskauttamisoppi ja sanoma on tarpeen tämän ajan helluntailaisille ja kasteentoistajille:
"Pelastus on yksin armosta, yksin uskosta, ilman mitään laintekoja".
Room.3:28. "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä."
08.11.2012 16:10
On vielä mainittava tuollaisesta väärästä hengellisyydestä ja kevyestä omatekoisesta uskosta, ettei se ole minkään arvoista, pyhän Raamatun mukaan. Jos oikeassa Raamatullisessa uskossa ihminen kuolee ennen kastetta, hän kuolee kastetta haluavassa ja ikävöivässä uskossa, niin hän on oikeassa tilassa. Tuollaiset tilanteet lienevät miltein lottovoitoon verrattavia, ettei niitä juuri kuitenkaan ole.
08.11.2012 15:47
Tuollainen usko, että "usko pelastaa ilman kastettakin", on tuota ratkaisukristillisyyden kieltä ts. lain ja evankeliumin sekoittamista. Oikeassa uskossa sanotaan, että molemmat tulee olla ja kumpaakaan ei saa hyljätä, eli käytetään tälläistä kieltä. Raamattu ei tunne uudessaliitossa kastamatonta kristittyä, eikä anna lupaa sellaisena olemiseen tai sellaisen kehittelemiseen järkeisuskollaan ja opillaan. Jumalan lapseksi tullaan näet kasteessa, uskon kautta:
Gal.3:26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27. SILLÄ kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Matt.28:19. "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
08.11.2012 15:33
Aivan noin, molemmat tulee olla, että ihminen pelastuu. Ratkaisukristillisyys (paljolti viidesläisyys/kansanlähetys ja hurmahenkiset uudestikastajat) inhoaa Jumalan asettamaa pyhää kastetta. Koittavat vähätellä kasteen merkitystä ja väittävätpä, ettei pienokaiset osaa uskoa. Lain kautta tuleva hengellisyys on hyvin yleistä.
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Ef.5:26."Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26. että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"
08.11.2012 14:05
Usko syntyy armosta, jota Kristus kaste helluntain jälkeen on... tätä ei edes viidesläiset tahdo uskoa, usein helluntailaisuudesta omaksuvien opilla ja uskolla.
Jos on ihan sama mitä puhutaan ja opetetaan, ei ole Krstuksen lammas.
Matt.7:20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
08.11.2012 11:26
He ottavat vastaan Jumalan valtakunnan, nyt kasteessa. Näinhän se Raamattu opettaa.
07.11.2012 20:28
ikuinen helvetti:
Ilm.1411. "Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen."
07.11.2012 20:16
weha: 5-2. sinun päättelykykysi ja järkeisoppisi menee ristiin muun Raamatun kanssa, tuonkin kohdan mukaan. Toisaalla sanotaan esim näin kasteesta:
Joh.3:5. "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
weha: Vauvakin on ihminen, joka on lihasta syntynyt. Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä.
07.11.2012 14:52
Tämä e ole Room.katollnen opetus (he eivät opeta näin), vaan ihan Raamatun oppi.
Luonnollinen hurmahenkinen ihminen ei ota vastaan mikä Jumalan Hengen on, vaan se on hänelle hullutusta...Se on näet Pyhän Hengen teko kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa.
07.11.2012 11:41
"15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Mark. 15:15-16
Toi on Jeesuksen itsensä sanaa ja kertoo tosi hyvin siitä, että Luther oli oikeassa. Ihminen pelastuu uskomalla, ja silloin kun hän uskoo Jeesukseen hän haluaa myös totella Hänen sanaansa ja pitäytyä kasteen lahjaan.
06.11.2012 19:40
"Lisäksi meille on annettu vakava ja ankara käsky suostua kastettaviksi, sillä muutoin emme voi pelastua." (Iso Katekismus, Neljäs osa, Kaste." http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html)
"Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä." (Augsburgin uskontunnustus, IX Kaste. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html)
06.11.2012 19:34
"... joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen." (Iso Katekismus, osa 4, Kaste. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html)
Luther ei siis väitä pelastumisen olevan mahdollista ilman kastetta, pelkän uskon ja mielenmuutoksen perusteella. Muut opinkohdat, missä hän tätä asiaa tarkastelee, puhuvat yksinomaan sen puolesta, että ilman kastetta ei kukaan voi pelastua ja olla kristitty, vaikka uskoisi kuinka paljon tahansa tai olisi kuinka paljon tahansa "uskossa" ennen kasteen saamista.
Lutherin mukaan sen, joka aikoo pelastua, täytyy uskoa lupaus "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu". [Mar 16:16.] Jos joku ei ole kastettu ja torjuu kasteen eli pitää halpana sakramentin, hylkää Jumalan sanan, uskon ja Kristuksen, niin hän ei voi pelastua. Jos joku väittää muuta, niin hän on kyseiseen kohtaan perustuvan opetuksen mukaan perkeleestä ...
06.11.2012 19:19
Ei se ole mikään Luther säätiön kaste, vaan ihan Raamatun kaste, joka antaa synnit anteeksi esim. (apt.22:16; apt.2:38-39). Älä siis valehtele lappix.
Lisäksi. Jeesuksen työ ristiltä tulee meihin ihmisiin, vain sanan ja sakramenttien kautta. Mitään muuta tietä ei ole.
"Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä." (Schmalkaldenin opin kohdat, Rippi. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html)
06.11.2012 19:02
On uskottava ja tarkattava Raamattua:
1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
Kaste pelastaa. Tämä on Raamatun omaa sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, mutta antaa anteeksi, niin ettei sitä enään lueta (apt.22:16). Se on liittona Jumalan puolelta aina voimassa. Kasteen perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.
06.11.2012 15:56
Luther siis kirjoitti epäuskoisille juutalaisille, heidän omaa Mooseksen lakiaan, siis kuinka se heidät tuomitsee. Kasteen merkitys on se, että siinä tarjotaan sanan kautta Kristuksen ansiota. Luther kirjoitti ja opetti siis oikein.
06.11.2012 14:08
No, kun ei tehdä kirkollisverokelvollista tms.. En ole liittynyt luopiokirkkoon, eikä myöskään vauva.
Myös mielen ja tahdon uudistus on yksin on yksin Pyhän Hengen teko: Kaste Kristukseen antaa vanhurskauden, uskon kautta.
Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä:
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Ainoastaan kasteessa puetaan Kristus päällemme ja ollaan Aabrahamin siementä:
Gal.3:27. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."
Kristus on pyhittanyt seurakunnan kasteessa, sanan kautta:
Ef.5:25. Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta
26. pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla
27. voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä.
"Tällaisessa arvossa meidän on pidettävä kastetta ja käytettävä sitä hyväksemme, jotta synnin ja huonon omantunnon painaessa saisimme kasteen voimaksemme ja lohduksemme. Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja ruumiini saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös ruumiin ja sielun yhdessä pelastua ja elää iankaikkisesti. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan pyhiksi ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla."
06.11.2012 14:04
Ts, kaste on muutakin kuin mielen ja tahdon uudistus.
05.11.2012 20:39
Lutheri oli mielestäni paras opettaja apostolisen ajan jälkeen. Hänen opetuksensa ovat raittiita, toisin kuin uudestikastajilla. Ei hän kehoittanut tappamaan ketään uudestikastajia, vaan olen lukenut, että hän sanoi, että heille (uudestikastajille) on kyllin kärsimistä helvetissä, miksi heitä pitäisi tappaa maanpäällä?
05.11.2012 20:28
Pelkkä mielen ja tahdon uudistus, ei ole sama kuin kaste Kristukseen.
05.11.2012 20:07
Kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattua vettä, nimittäin sanan kautta:
Room.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
05.11.2012 11:44
137 / 622